Hore

Sony α7S III - pre priekopníkov vo svete vizuálov

Vďaka špičkovým možnostiam snímania videozáznamov vo formáte Full Frame vrátane vysokej citlivosti (ISO rozšíriteľné na 409 600), širokého 15-krokového dynamického rozsahu, rozlíšenia 4K 120p1, rýchleho a spoľahlivého automatického zaostrovania a výnimočnej stabilizácii obrazu zdvíha fotoaparát α7S III latku pre všetkých filmárov.


Široké pixely prinášajú vysokú citlivosť a nízky šum

Nový 12,1-megapixelový2 obrazový snímač Exmor RTM CMOS formátu Full Frame so zadným osvetlením prináša inovácie v oblasti zachytávania svetla, zapojenia a optimalizácie výstupu. Výsledkom je dvojnásobná rýchlosť čítania, skvelá kvalita obrazu v celkom rozsahu citlivosti, široký 15-krokový3 dynamický rozsah a minimalizovaný pohyb uzávierky, ako aj AF s detekciou fázového rozdielu v ohniskovej rovine.

Až 8x výkonnejší procesor na spracovanie obrazu BIONZ XRTM

Spolu s novým snímačom a jeho neprekonateľnou rýchlosťou sme nanovo vyvinuli aj procesor na spracovanie obrazu BIONZ XR, ktorý je teraz až 8x výkonnejší4. Vďaka architektúre pripravenej na budúcnosť zrýchľuje vytváranie fotografií a videí vo vysokej kvalite, čo prináša ďalšie možnosti vyjadrenia, a značne zrýchľuje aj reakcie rozhrania fotoaparátu.

Skvelé automatické zaostrovanie aj v rozlíšení 4K 120p

Obrazový snímač Exmor R formátu Full Frame spolu s procesorom BIONZ XR prináša neustále aktívne presné AF, ktoré sa stará o úchvatné detaily v čase aj priestore a nádherné 4K videozáznamy, a to aj pri rýchlosti 120 snímok/s1 či v spomalenom pohybe. Vďaka rozlíšeniu a hĺbke poľa, aké dokáže priniesť len snímač formátu Full Frame, sú výsledky ohromujúce.

10-bitová nahrávka 4:2:2

Nahrávajte vo fotoaparáte videá s bohatou 10-bitovou hĺbkou a vzorkovaním farieb 4:2:2 a získajte väčšiu flexibilitu pri gradácii obrazu, dodatočnom spracovaní a vytváraní kompozície.

K dispozícii je aj kódovanie All-Intra

Spolu s kódovaním Long GOP je k dispozícii aj All-Intra. To kóduje každú snímku zvlášť pri bitovej rýchlosti až 600 Mb/s, vďaka čomu pri nahrávaní na interné alebo externé médium zachytáva komplexný pohyb presnejšie a následné upravovanie je efektívnejšie.

Vysoká kvalita a menšie súbory s formátom XAVC HS

Nový formát nahrávania XAVC HS používa kódovanie HEVC/H.265, výsledkom čoho je dvojnásobne účinnejšia kompresia než pri kódovaní AVC/H.264, špičková kvalita obrazu a menšia veľkosť súborov5

S-Log3 a S-Gamut3.Cine ako v profi kamkordéroch

Krivka gama S-Log3 a rozsah farieb S-Gamut3.Cine, ktoré sú typické pre profesionálne kamkordéry, poskytujú širší dynamický rozsah a ľahšie zjednocovanie farieb, čím zjednodušujú postprodukciu.

HLG (Hybrid Log-Gamma)

S HLG (Hybrid Log Gamma) je práca s HDR jednoduchšia. Umožňuje vo fotoaparáte vytvárať záznamy pre TV BRAVIA kompatibilné s formátom HLG. Tiež sa stará o plynulú gradáciu z 10-bitovej hĺbky farieb.

Zlepšenia v kvalite obrazu

Nový procesor na spracovanie obrazu BIONZ XR prináša vylepšenia v oblasti reprodukcie farieb, stability pri rôznych svetelných zdrojoch, prirodzenej gradácie odtieňov, vytvárania prechodov a minimalizácie pohybu uzávierky.

Výstup v 16-bitovom formáte RAW cez HDMI

Pre náročnú postprodukciu je cez pripojenie HDMI ku kompatibilným externým rekordérom6 k dispozícii výstup v 16-bitovom formáte RAW, zatiaľ čo priamo vo fotoaparáte sa zachytáva formát XAVC HS 4K, XAVC S 4K či XAVC S-I 4K a súbory proxy.

Efektívne úpravy cez nahrávanie súborov proxy

Počas nahrávania 4K videí s vysokou bitovou rýchlosťou je možné vo fotoaparáte zároveň generovať súbory proxy v HD (v 8-bitovej alebo 10-bitovej hĺbke). Úpravou menších súborov proxy znížite zaťaženie PC a urýchlite proces doručenia 4K súboru.

Jasný zvuk vďaka rozhraniu digitálneho zvuku

Digitálne zvukové rozhranie pridané k pätici Multi Interface (MI) Shoe umožňuje priamy 24-bitový vstup. Základné nastavenie je 48 kHz/16-bit 2-kan., ak však použijete súpravu adaptérov XLR-K3M, získate aj 48 kHz/24-bit 2-kan. a 48 kHz/24-bit 4-kan.

Skvelé odvádzanie tepla na spoľahlivé nahrávanie

Do jednotky stabilizácie obrazu je vstavaný jedinečný grafitový pasívny chladič od spoločnosti Sony v tvare Σ (sigmy), ktorý počas dlhšej doby nahrávania odvádza teplo 5x efektívnejšie1 bez negatívneho vplyvu na stabilizáciu obrazu.

Pohodlie pri snímaní videozáznamov

Na základe spätnej väzby od profesionálnych používateľov sme tlačidlo MOVIE presunuli do hornej časti, aby sa jednoduchšie ovládalo z ľubovoľnej polohy pri snímaní. Tiež sme vylepšili používanie voliča režimu a rýchlosť prepínania

Prepracovaná citlivosť vo videu s rozšíreným rozsahom ISO 409 600

Naša prepracovaná citlivosť disponuje rozšíreným rozsahom ISO 80 – 409 600 pre videá (štandardný rozsah je 80 – 102 400). 12,1-megapixelový snímač formátu Full Frame sa vďaka pokročilému zachytávaniu svetla a optimalizácii výstupu stará o nízky šum v celom rozsahu citlivosti a dokáže zachytiť použiteľné snímky aj v takmer úplnej tme.

Presné a spoľahlivé rýchle hybridné automatické zaostrovanie vo videu

AF na širokej ploche využíva inteligentné sledovanie a detekciu fázového rozdielu na snímači pokrývajúcu väčšinu záberu. Výsledkom je zvýraznenie výnimočne presných a spoľahlivých detailov AF a kvalitného objektívu s objímkou E-mount, a to aj pri snímaní pohybujúcich sa objektov s malou hĺbkou poľa v 4K a pri snímkovej frekvencii 120p1

AF na oči v reálnom čase vo videozáznamoch

AF na oči v reálnom čase využíva AI, vďaka čomu sú oči dokonale ostré a výkon pri snímaní z profilu či čiastočne zakrytých tvárí je vyšší o 30 %9. So sledovaním očí sa môžete sústrediť na kompozíciu, aj to pri malej hĺbke poľa zaostrenia.

Sledovanie v reálnom čase s dotykovým ovládaním

Sledovanie v reálnom čase analyzuje informácie o farbe, vzore, hĺbke a tvári objektu, vďaka čomu objekt sleduje. Sledovanie dotykom intuitívne a automaticky sleduje objekt prostredníctvom dotyku na obrazovke LCD.

Stabilizácia obrazu v piatich osiach v tele

Súčasťou je aj vysokopresná jednotka stabilizácie obrazu a gyroskopický senzor, ktoré sa starajú o optickú stabilizáciu obrazu v 5 osiach.

Aktívny režim na snímanie z ruky

Nový aktívny režim10 11 sa stará o vyššiu stabilitu pri snímaní videí. Procesor BIONZ XR presne meria chvenie fotoaparátu a opticky ho kompenzuje, čím zachováva kvalitu obrazu. Vďaka tomu je video stabilné aj pri snímaní z ruky na miestach, kde nie je možné použiť stabilizátor, pri kráčaní, a to aj v rozlíšení 4K.

Vysoká citlivosť ISO

Fotoaparát α7S III disponuje širokým štandardným rozsahom ISO 80 –102 400 (rozšíriteľným na 40 – 409 600 pre fotografie) a prináša skvelé kreatívne možnosti. Novovyvinutý obrazový snímač a algoritmy na spracovanie obrazu vytvárajú čistejšie zábery a prirodzenejšie textúry než model α7S II, a to aj pri snímaní v takmer úplnej tme.

Rýchle hybridné AF pre fotografie

Systém rýchleho hybridného AF v sebe spája rýchlosť a presnosť. Fotoaparát α7S III dokáže vďaka 759 snímačom s detekciou fázového rozdielu v ohniskovej rovine a 425 bodom s detekciou kontrastu rozptýleným po väčšine plochy nájsť objekt a sledovať ho.

Výnimočný výkon pri sériovom snímaní

Pri sériovom snímaní s rýchlosťou 10 snímok/s a sledovaním AF/AE môžete používať mechanickú alebo elektronickú uzávierku. Snímajte rozhodujúce momenty s viac ako 1 000 zábermi nepretržitého snímania v nekomprimovanom formáte RAW.

Vysokocitlivé AF na zaostrovanie pri slabom svetle

Pokrok v algoritme AF umožňuje fotoaparátu α7S III automaticky zaostrovať aj v slabých svetelných podmienkach na úrovni EV-6, kde objekty nie je voľným okom takmer vôbec vidno.

Pokrok v kvalite fotografií s novým snímačom a procesorom

Novovyvinutý obrazový snímač a procesor na spracovanie obrazu vylepšujú reprodukciu farieb, najmä odtiene pokožky, a vyobrazenie textúr vo fotografiách.

Nový formát HEIF a režimy záznamu obrazu HLG

Fotoaparát podporuje formát HEIF, ktorý v porovnaní s formátom JPEG prináša vyššiu kvalitu obrazu a účinnejšiu kompresiu, ako aj 10-bitové farby. Fotografie v HDR možno tiež snímať v režime HLG, vďaka čomu sa dajú zobrazovať na kompatibilných TV.

Dve zásuvky na médiá podporujúce karty CFexpress Type A

Obe zásuvky na karty podporujú mimoriadne rýchle karty CFexpress Type A, ktoré umožňujú rýchlo čistiť medzipamäť a nahrávať s vysokými bitovými rýchlosťami, ako aj karty SDXC UHS-II. K dispozícii je aj možnosť paralelného a štafetového nahrávania.

Nakloniteľný displej LCD na pohodlné snímanie videí

Nakloniteľná dotyková obrazovka typu 3.0 s 1,44 milióna bodov17 má čiastočne otvorený dizajn, čo prináša flexibilnejšie upevnenie a lepšiu viditeľnosť pri nasadení na stabilizátor alebo klietku.

Elektronický hľadáčik s rozlíšením 9,44 milióna bodov

Nový elektronický hľadáčik ponúka najlepšie rozlíšenie, kontrast a farby vo svojej triede. Tiež prináša najväčšie zväčšenie hľadáčika 0,9x na svete, 41° diagonálne zorné pole a 25 mm bod oka.

Pokročilé funkcie

Prepracovali sme štruktúru ponuky na základe spätnej väzby od profesionálnych fotografov a kameramanov. Nastavenia fotoaparátu sú teraz intuitívnejšie a fotoaparát pohotovejšie reaguje na zmeny v nastaveniach.

Nová štruktúra ponuky

Vypočuli sme si požiadavky našich najnáročnejších profesionálnych používateľov a vo veľkej miere sme vylepšili štruktúru ponuky, aby bola ešte prehľadnejšia a kompaktnejšia.

Intuitívne dotykové ovládanie

Obrazovku ponuky je možné ovládať dotykom a obrazovka prehrávania teraz umožňuje využívať funkcie ako posúvanie prstom či ovládanie priblíženia potiahnutím prstov k sebe a od seba. Tiež sme vylepšili aj ovládanie funkcií pri snímaní.

Kompatibilné s rozhraním Wi-Fi 5 GHz

Rozhranie Wi-Fi® 5 GHz, rovnako ako 2,4 GHz, sa stará o diaľkové ovládanie, bezdrôtové zobrazovanie ukážok a rýchlejší a stabilnejší prenos fotografií, ako aj videí.

Káblové pripojenie LAN

V prípade potreby väčšej šírky pásma alebo v komplexných prostrediach, či prostrediach náchylných na rušenie signálu, môžete do portu USB Type C® fotoaparátu pripojiť kompatibilný kábel USB – ethernet, čím získate káblové pripojenie LAN 1000BASE-T.

Zobrazovanie ukážok a snímanie na diaľku

Ak chcete zefektívniť svoju prácu alebo snímate v náročných prostrediach, s nainštalovanou aplikáciou Imaging Edge MobileTM môžete snímať na diaľku, či už z PC, alebo mobilného zariadenia, a to bezdrôtovo alebo s využitím káblov.


Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
JohnNewton
2020-08-13 18:28:34
EVF 0.9 s 9.44 mil dot by stal za hriesne nakuknutie. Zamachrovali.
 
MagickVamp
2020-08-13 19:17:00
príspevok od: JohnNewton
EVF 0.9 s 9.44 mil dot by stal za hriesne nakuknutie. Zamachrovali.
Este by to chcelo info kolko fps to ma.
 
blahoslav J B Art
2020-08-13 21:11:20
len ci sa nebude prehrievat ako novy Canon R5

Redaktoři webu No Film School si dokonce dali tu práci a otestovali výkon Canonu R5 při zátěži. Při stanoveném rozlišení a snímkové frekvenci nechali fotoaparát natáčet video do automatického vypnutí z důvodu přehřátí, které je na obrazovce předem signalizováno blikající ikonou a odpočtem zbývajícího času, jenž je ještě k dispozici. Po návratu fotoaparátu do provozní teploty natáčení opakovali. Naměřili tyto hodnoty:

8K RAW 30 sn./s || 19 minut záznam I 19 minut zotavení |4 minuty záznam | 56 minut zotavení | 3 minuty záznam

4K 120 sn./s || 7:30 záznamu bez přehřátí se natáčení automaticky ukončí, poté je ihned možné 6 minut pokračovat v záznamu

4K 60 sn./s || 30 minut záznam | 12 minut zotavení | 6 minut záznam
 
MagickVamp
2020-08-13 21:31:53
príspevok od: blahoslav J B Art
len ci sa nebude prehrievat ako novy Canon R5

Redaktoři webu No Film School si dokonce dali tu práci a otestovali výkon Canonu R5 při zátěži. Při stanoveném rozlišení a snímkové frekvenci nechali fotoaparát natáčet video do automatického vypnutí z důvodu přehřátí, které je na obrazovce předem signalizováno blikající ikonou a odpočtem zbývajícího času, jenž je ještě k dispozici. Po návratu fotoaparátu do provozní teploty natáčení opakovali. Naměřili tyto hodnoty:

8K RAW 30 sn./s || 19 minut záznam I 19 minut zotavení |4 minuty záznam | 56 minut zotavení | 3 minuty záznam

4K 120 sn./s || 7:30 záznamu bez přehřátí se natáčení automaticky ukončí, poté je ihned možné 6 minut pokračovat v záznamu

4K 60 sn./s || 30 minut záznam | 12 minut zotavení | 6 minut záznam
Snad to v sony vyriesia lepsie. Tocit video asi mam dilemy. Som zvedavy na porovnavacie testy.Kiez by sony mu dala nafrak aspon by siel rychlejsie dole s cenou, vela ludi po nom kuka co ho chcu primarne na fotenie..aj ja a za to video sa mi platit nechce, kedze videa moc netocim 😝. Pecko mi staci si natocit aj v 4k a pri 60fps...teda ak raz zacnem tocit s holkamy... 😄
 
JohnNewton
2020-08-14 05:28:37
príspevok od: blahoslav J B Art
len ci sa nebude prehrievat ako novy Canon R5

Redaktoři webu No Film School si dokonce dali tu práci a otestovali výkon Canonu R5 při zátěži. Při stanoveném rozlišení a snímkové frekvenci nechali fotoaparát natáčet video do automatického vypnutí z důvodu přehřátí, které je na obrazovce předem signalizováno blikající ikonou a odpočtem zbývajícího času, jenž je ještě k dispozici. Po návratu fotoaparátu do provozní teploty natáčení opakovali. Naměřili tyto hodnoty:

8K RAW 30 sn./s || 19 minut záznam I 19 minut zotavení |4 minuty záznam | 56 minut zotavení | 3 minuty záznam

4K 120 sn./s || 7:30 záznamu bez přehřátí se natáčení automaticky ukončí, poté je ihned možné 6 minut pokračovat v záznamu

4K 60 sn./s || 30 minut záznam | 12 minut zotavení | 6 minut záznam
Tu sa RAW toci do externeho zariadenia. Tym padom by to nemuselo byt take "prihriate"
 
JohnNewton
2020-08-15 18:24:35
príspevok od: MagickVamp
Este by to chcelo info kolko fps to ma.
Inde som sa dočítal že od 50 do 120 fps
 
MagickVamp
2020-08-15 23:10:03
príspevok od: JohnNewton
Inde som sa dočítal že od 50 do 120 fps
120 by bolo fajn :-P dalsi zaujimavy udaj bude jak to zerie baterku...ci v konecnom dosledku si kazdy racej nezapne tych 50fps. Ale tak ci tak by som do toho kukol aj ja rad.
 
Jozef Macák
2020-08-17 14:40:03
príspevok od: JohnNewton
Tu sa RAW toci do externeho zariadenia. Tym padom by to nemuselo byt take "prihriate"
problem je canon sa sialene prehrieva aj pri "ne-raw" natacani (12 bitove raw vie len interne pri 8k (externe nevie) , pri 4k nevie raw interne ani externe...sony zvlada 16bitove raw externe vo vsetkych modoch, dokonca pri 4k120p)
Ono, raw ci neraw, 8k je pri takomto prehrievani v podstate len nepouzitelny marketingovy gimmick. Este vacsi problem je ale kvalita nativneho 4k vystupu. 8k vypada fakt pekne aj po kropnuti na 4k, ale si obmedzeny prehrievanim a maximom 30p. Nativne 4K vo vsetkych modoch vypada dost biedne. Dovod buede asi v line-skippingu pri takom obrovskom rozliseni v 4k mode, kdezto 12mpix senzor A7s3 je stavany presne na natacanie v 4k (full readout). Zaujimavo ale vypada Canon R6, tam sa to 4k podarilo velmi pekne...bohuzial r6 prehrievanim trpi tiez a ma max 60p.

Sony ma nejaky ten system pasivneho chladenia a za normalnych podmienok by sa nemala prehrievat. Videl som recenzie kde sa testerom masinku nepodarilo "upiect" v normalnych/zmiesanych podmienkach nech robili cokolvek. Videl som ale aj test na prudkom slnku a tam to schitala aj a7s3...do pol hodky bola vypnuta. Zaujimave ze "limity" Canonu nie su ovplivnene externymi podmienkami (vypne sa po rovnakej dobe ci uz je vnutri alebo na prudkom slnku) takze tam bude problem s prehrievanim niekde vo vnutri. Vypnutiu sonycka v pripade nutnosti natacania na prudkom slnku sa da vyhnut jednoduchym tienitkom, s nevyhnutnym "tabulkovym" vypnutim canonu ale nespravis nic...
Senzor sonycka ktory je jeho silnou strankou je na druhu stranu slabou strankou pri foteni (teda ak cloveku nestaci tych 12mpix) takze vo finale je v porovnani asi najdolezitejsie na co chcete fotak:
-ak bude primarne na video tak a7s3 jednoznacna volba
-zmiesane pouzitie: Canon R6
-hlavne fotenie+obcasne video: Canon R5
 
Jozef Macák
2020-08-17 14:53:52
príspevok od: MagickVamp
120 by bolo fajn :-P dalsi zaujimavy udaj bude jak to zerie baterku...ci v konecnom dosledku si kazdy racej nezapne tych 50fps. Ale tak ci tak by som do toho kukol aj ja rad.
skor ako fps ma zaujalo to zvacsenie... 0.91x. To musi byt riadny oblok ked si vezmes ze bezne to byva cca x0.78. Toto by som velmi chcel do a7iv
 
Porubo
2020-08-17 15:25:50
Mna najviac zaujalo to chladenie. Ci nepojde vyvoj ako pri pocitacoch: Najprv ziaden chladic, potom malicky, coraz vacsi, alebo presun vypoctoveho vykonu do zvlastneho procesora ako pre grafiku (so zvlast velkymi chladicmi). Teda ci najprv neskusia teplovodivymi trubkami (skusam prelozit heat pipe) prepojit procesor s nejakym pasivnym chladicom na povrchu fotaku. Potom ako to pojde dalej, ci coraz vacsia plocha na fotaku bude na chladenie, a ci fotaky nebudu mat extra procesor len na video (napriklad Canon 7D je viacprocesorovy fotak takze ta myslienka je plauzibilna). No ale zaujimava vec potom moze nastat, ked ani chladiaca plocha na povrchu fotaka nebude stacit. Vtedy moze nastat komicka situacia, ked bude z fotaku trcat velky chladic, a zabavnejsia situacia bude ked bude aj aktivny (nielen pasivny). Ako potom sa bude riesit odolnost voci poveternostnym vplyvom, alebo ci budu fotaky dvojho druhu, jednemu bude trcat vrtula nad rebrami a s upozornenim: Nepouzivat v dazdi, vetre ani pocas snezenia a krupobitia!
 
MagickVamp
2020-08-17 17:39:24
príspevok od: Jozef Macák
problem je canon sa sialene prehrieva aj pri "ne-raw" natacani (12 bitove raw vie len interne pri 8k (externe nevie) , pri 4k nevie raw interne ani externe...sony zvlada 16bitove raw externe vo vsetkych modoch, dokonca pri 4k120p)
Ono, raw ci neraw, 8k je pri takomto prehrievani v podstate len nepouzitelny marketingovy gimmick. Este vacsi problem je ale kvalita nativneho 4k vystupu. 8k vypada fakt pekne aj po kropnuti na 4k, ale si obmedzeny prehrievanim a maximom 30p. Nativne 4K vo vsetkych modoch vypada dost biedne. Dovod buede asi v line-skippingu pri takom obrovskom rozliseni v 4k mode, kdezto 12mpix senzor A7s3 je stavany presne na natacanie v 4k (full readout). Zaujimavo ale vypada Canon R6, tam sa to 4k podarilo velmi pekne...bohuzial r6 prehrievanim trpi tiez a ma max 60p.

Sony ma nejaky ten system pasivneho chladenia a za normalnych podmienok by sa nemala prehrievat. Videl som recenzie kde sa testerom masinku nepodarilo "upiect" v normalnych/zmiesanych podmienkach nech robili cokolvek. Videl som ale aj test na prudkom slnku a tam to schitala aj a7s3...do pol hodky bola vypnuta. Zaujimave ze "limity" Canonu nie su ovplivnene externymi podmienkami (vypne sa po rovnakej dobe ci uz je vnutri alebo na prudkom slnku) takze tam bude problem s prehrievanim niekde vo vnutri. Vypnutiu sonycka v pripade nutnosti natacania na prudkom slnku sa da vyhnut jednoduchym tienitkom, s nevyhnutnym "tabulkovym" vypnutim canonu ale nespravis nic...
Senzor sonycka ktory je jeho silnou strankou je na druhu stranu slabou strankou pri foteni (teda ak cloveku nestaci tych 12mpix) takze vo finale je v porovnani asi najdolezitejsie na co chcete fotak:
-ak bude primarne na video tak a7s3 jednoznacna volba
-zmiesane pouzitie: Canon R6
-hlavne fotenie+obcasne video: Canon R5
Ja inak nechapem preco si profi kameraman nekupi rovno kameru za 4500. Nebude to lepsie?
 
MagickVamp
2020-08-17 17:45:45
príspevok od: Jozef Macák
skor ako fps ma zaujalo to zvacsenie... 0.91x. To musi byt riadny oblok ked si vezmes ze bezne to byva cca x0.78. Toto by som velmi chcel do a7iv
Njn, to si ale predstavit viem. Take maju zrkadlovky bezne, nie? :-p
 
JohnNewton
2020-08-17 19:57:23
príspevok od: MagickVamp
Ja inak nechapem preco si profi kameraman nekupi rovno kameru za 4500. Nebude to lepsie?
V tej cene sa ani nepriblíži FF snímaču a jeho vlastnostiam. Tak možno za to dostane kamerú s 1" snímačom, iné DR a iná uroveň šumu.
 
JohnNewton
2020-08-17 20:03:01
príspevok od: Porubo
Mna najviac zaujalo to chladenie. Ci nepojde vyvoj ako pri pocitacoch: Najprv ziaden chladic, potom malicky, coraz vacsi, alebo presun vypoctoveho vykonu do zvlastneho procesora ako pre grafiku (so zvlast velkymi chladicmi). Teda ci najprv neskusia teplovodivymi trubkami (skusam prelozit heat pipe) prepojit procesor s nejakym pasivnym chladicom na povrchu fotaku. Potom ako to pojde dalej, ci coraz vacsia plocha na fotaku bude na chladenie, a ci fotaky nebudu mat extra procesor len na video (napriklad Canon 7D je viacprocesorovy fotak takze ta myslienka je plauzibilna). No ale zaujimava vec potom moze nastat, ked ani chladiaca plocha na povrchu fotaka nebude stacit. Vtedy moze nastat komicka situacia, ked bude z fotaku trcat velky chladic, a zabavnejsia situacia bude ked bude aj aktivny (nielen pasivny). Ako potom sa bude riesit odolnost voci poveternostnym vplyvom, alebo ci budu fotaky dvojho druhu, jednemu bude trcat vrtula nad rebrami a s upozornenim: Nepouzivat v dazdi, vetre ani pocas snezenia a krupobitia!
Tortúrou chladenia si už Sony prešlo, u 6000 kovej rady, tak aj pro mobiloch. Snáď už pokročili ďalej.
 
Jozef Macák
2020-08-17 20:28:33
príspevok od: MagickVamp
Ja inak nechapem preco si profi kameraman nekupi rovno kameru za 4500. Nebude to lepsie?
aj profi kameraman moze predsa vyuzit kompaktne rozmery bezzradlovky, nie? Ved sa le pozri na velkostny rozdiel a7s vs fs7(sony profi videokamera s E mountom) https://static.bhphotovideo.com/explora/sites/default/files/styles/top_shot/public/TS-Sony_1.jpg?itok=u34hC30U
Obcas je fajn byt nenapadny, hlavne ked filmujes reportaze/ulice/cestovatelske dokkumenty. Stale trepat so sebou kravku typu FS7? Skusil si niekedy filmovat cely den? Si predstav ze filmujes cojaviem niekde na festivale a cely den tam behas s FS7 Tych prikladov by som ti to mohol menovat do aleluja, sa cudujem ze vobec prichadzas s takouto otazkou...
 
Jozef Macák
2020-08-17 20:31:54
príspevok od: MagickVamp
Njn, to si ale predstavit viem. Take maju zrkadlovky bezne, nie? :-p
no evidentne nevies. Zvacsenie (viewfinder magnification) takej D800 napriklad je 0.7x, Canon 5Dm4 ma 0.71x
Si nemyl zvacsenie s pokrytim preboha
Skus pogooglit, mne sa to vysvetlovat nechce..ale pointa: vacsie=lepsie
 
MagickVamp
2020-08-17 21:29:23
príspevok od: Jozef Macák
no evidentne nevies. Zvacsenie (viewfinder magnification) takej D800 napriklad je 0.7x, Canon 5Dm4 ma 0.71x
Si nemyl zvacsenie s pokrytim preboha
Skus pogooglit, mne sa to vysvetlovat nechce..ale pointa: vacsie=lepsie
Ano, mas pravdu. Ja som ale pozrel len moje 90d a to ma zvacsenie 0,95x. Ine zrkadla som nekukal...ale myslim ze skrz toho predstavu mam. :-P ci?
 
MagickVamp
2020-08-17 21:35:02
príspevok od: Jozef Macák
aj profi kameraman moze predsa vyuzit kompaktne rozmery bezzradlovky, nie? Ved sa le pozri na velkostny rozdiel a7s vs fs7(sony profi videokamera s E mountom) https://static.bhphotovideo.com/explora/sites/default/files/styles/top_shot/public/TS-Sony_1.jpg?itok=u34hC30U
Obcas je fajn byt nenapadny, hlavne ked filmujes reportaze/ulice/cestovatelske dokkumenty. Stale trepat so sebou kravku typu FS7? Skusil si niekedy filmovat cely den? Si predstav ze filmujes cojaviem niekde na festivale a cely den tam behas s FS7 Tych prikladov by som ti to mohol menovat do aleluja, sa cudujem ze vobec prichadzas s takouto otazkou...
ja co sa tyka videa som totalny laik. Nechapem preco tam davaju 1 palcaky do profi kamier, mozno skrz nizsieho rozlisenia. Par krat som sa zamyslal nad tym ci tie mpx vo fotakoch nie su pri toceni videa xbytocne a len zbytocne znizuju svetlocitlivu bunku. A nasledne tak na videa staci aj mensi cip s nizsim rozlisenim...no fakt netusim...len mi to pride divne ze taka ozruta s tak malym cipom a je to ako profi...a kameramani tak racej siahaju po fotakoch? Skrz kompaktnost to chapem...ale ked aj skrz kvalitu zaznamu tak to nechapem...nechapem preco do profi kamery tiez nedaju ff cip ked ich uz maju. Alebo aspon apsc.
 
Jozef Macák
2020-08-17 21:54:24
príspevok od: MagickVamp
Ano, mas pravdu. Ja som ale pozrel len moje 90d a to ma zvacsenie 0,95x. Ine zrkadla som nekukal...ale myslim ze skrz toho predstavu mam. :-P ci?
nuz a stale tomu nerozumies Podobne ako s inymi velicinami, aj zvacsenie kukatka sa prepocitava crop faktorom: Ak ma apsc fotak zvacsenie 0.95x toto je ekvivalentne FF fotaku so zvacsenim cca 0.6x (pri crope 1.6). Snad si nemyslis ze mas na 90d lepsie kukatko ako je v 5d4?
Ale co ti budem hovorit, vezmi svoju 90d (alebo kludne aj 6d alebo co este mas) a vezmi ju do obchodu...najprv pozri do kukatka 90d a potom do kukatka a7s3ky...
 
Jozef Macák
2020-08-17 22:00:33
príspevok od: MagickVamp
ja co sa tyka videa som totalny laik. Nechapem preco tam davaju 1 palcaky do profi kamier, mozno skrz nizsieho rozlisenia. Par krat som sa zamyslal nad tym ci tie mpx vo fotakoch nie su pri toceni videa xbytocne a len zbytocne znizuju svetlocitlivu bunku. A nasledne tak na videa staci aj mensi cip s nizsim rozlisenim...no fakt netusim...len mi to pride divne ze taka ozruta s tak malym cipom a je to ako profi...a kameramani tak racej siahaju po fotakoch? Skrz kompaktnost to chapem...ale ked aj skrz kvalitu zaznamu tak to nechapem...nechapem preco do profi kamery tiez nedaju ff cip ked ich uz maju. Alebo aspon apsc.
ale ved samozrejme ze su profi kamery s velkymi snimacmi...a je ich kopa...tu FS7 som dal zamerne n porovnanie, kedze ma FF snimac (pisem ze je to E mount).
Su situacie kde lepsie posluzi poriadna profi kamera (pri velkych serioznych produkciach) A su situacie kde lepsie posluzi maly fotak s nadupanymi video funkciami. Hotovo
 
MagickVamp
2020-08-17 22:54:55
príspevok od: Jozef Macák
nuz a stale tomu nerozumies Podobne ako s inymi velicinami, aj zvacsenie kukatka sa prepocitava crop faktorom: Ak ma apsc fotak zvacsenie 0.95x toto je ekvivalentne FF fotaku so zvacsenim cca 0.6x (pri crope 1.6). Snad si nemyslis ze mas na 90d lepsie kukatko ako je v 5d4?
Ale co ti budem hovorit, vezmi svoju 90d (alebo kludne aj 6d alebo co este mas) a vezmi ju do obchodu...najprv pozri do kukatka 90d a potom do kukatka a7s3ky...
Niektore veci ma proste nezaujimali, nepotreboval som to riesit. Hladacik na zrkadle mi plne vyhovoval ci uz to bolo 6d, 5dmkiv alebo teraz 90d. Na bezzrkadle absolutne nie. Pripisujem to rozliseniu a fps. Skrz teba si uz budem sledovat aj zvacsenie. O to viac ma teraz zaujima pohlad do tej a7iiis.
 
JohnNewton
2020-08-18 07:59:21
príspevok od: Jozef Macák
nuz a stale tomu nerozumies Podobne ako s inymi velicinami, aj zvacsenie kukatka sa prepocitava crop faktorom: Ak ma apsc fotak zvacsenie 0.95x toto je ekvivalentne FF fotaku so zvacsenim cca 0.6x (pri crope 1.6). Snad si nemyslis ze mas na 90d lepsie kukatko ako je v 5d4?
Ale co ti budem hovorit, vezmi svoju 90d (alebo kludne aj 6d alebo co este mas) a vezmi ju do obchodu...najprv pozri do kukatka 90d a potom do kukatka a7s3ky...
Zväčšenie hľadáčika je vzťahovaná aj k ohniskovej vzdialenosti objektívu, zväčša 50 mm(u FF, u iných formátov k jeho eqvivalentu) , a znamená asi toľko, že pri zväčšení 1 sa bude veľkosť objektu v hľadáčiku rovnať veľkosti pohľadu mimo hľadáčik. Čiže napr. pravým okom cez hľadáčik vidíš to isté(čo do pomeru veľkosti objektu ) ako ľavým voľným okom.
 
JohnNewton
2020-08-18 08:02:03
príspevok od: MagickVamp
ja co sa tyka videa som totalny laik. Nechapem preco tam davaju 1 palcaky do profi kamier, mozno skrz nizsieho rozlisenia. Par krat som sa zamyslal nad tym ci tie mpx vo fotakoch nie su pri toceni videa xbytocne a len zbytocne znizuju svetlocitlivu bunku. A nasledne tak na videa staci aj mensi cip s nizsim rozlisenim...no fakt netusim...len mi to pride divne ze taka ozruta s tak malym cipom a je to ako profi...a kameramani tak racej siahaju po fotakoch? Skrz kompaktnost to chapem...ale ked aj skrz kvalitu zaznamu tak to nechapem...nechapem preco do profi kamery tiez nedaju ff cip ked ich uz maju. Alebo aspon apsc.
Ono sa to samozrejme robí, kino produkcia vychádza z 8 alebo 6k, a veľkosť snímača sa blíži k SF. Ale tie prachy
 
blahoslav J B Art
2020-08-18 14:08:42
Medzi nami technofilmi, krop nie je len 2x, ale aj 1,6x
 
JohnNewton
2020-08-18 14:16:45
Tvrdil niekto opak? Aj SF sa tak dá definovať. Akurát že vtedy je vyztrižkom FF
 
MagickVamp
2020-08-18 17:44:05
príspevok od: Jozef Macák
ale ved samozrejme ze su profi kamery s velkymi snimacmi...a je ich kopa...tu FS7 som dal zamerne n porovnanie, kedze ma FF snimac (pisem ze je to E mount).
Su situacie kde lepsie posluzi poriadna profi kamera (pri velkych serioznych produkciach) A su situacie kde lepsie posluzi maly fotak s nadupanymi video funkciami. Hotovo
Urcite ale nemyslim ze tam treba tocit 8k nekonecno alebo 4k v 120fps. Len sa divym ze pre profi kameramanov v tych cenach nie su aj nejake kompaktne kamery. Pride mi to divne kupot si fotak na profi tocenie hodinovych videi v brutalnej kvalite. Nieco ako keby ja som si kupil kameru na fotenie.
 
Jozef Macák
2020-08-18 18:01:57
príspevok od: MagickVamp
Urcite ale nemyslim ze tam treba tocit 8k nekonecno alebo 4k v 120fps. Len sa divym ze pre profi kameramanov v tych cenach nie su aj nejake kompaktne kamery. Pride mi to divne kupot si fotak na profi tocenie hodinovych videi v brutalnej kvalite. Nieco ako keby ja som si kupil kameru na fotenie.
Ono vyvoj tiez neni zrovna lacna zalezitost a ked kameramanom format bezzrkadloviek vyhovuje tak naco sa trapit s vyvojom dalsieho pristroju? Natacat video bezzrkadlovkou je nahodou velmi pohodlne. Format ti umoznuje napriklad pohodlne a efektivne fungovanie na gimbale, alebo v kamerovom rigu. Kameramani to kupuju a su s tym spokojni...a este naviac to vie robit dobre fotky ked treba. Naco sa trapit s vyvojom dalsej triedy pristrojov ked to co je dostupne funguje perfektne? Zabite 2 muchy jednou ranou sa tomu povie
 
fatality
2020-08-18 19:38:42
príspevok od: MagickVamp
Urcite ale nemyslim ze tam treba tocit 8k nekonecno alebo 4k v 120fps. Len sa divym ze pre profi kameramanov v tych cenach nie su aj nejake kompaktne kamery. Pride mi to divne kupot si fotak na profi tocenie hodinovych videi v brutalnej kvalite. Nieco ako keby ja som si kupil kameru na fotenie.
su..sice to nieje ff,ale ani 1" to nieje..
https://www.bhphotovideo.com/c/product/1499529-REG/blackmagic_design_cinecampochdef6k_blackmagic_design_pocket_cinema.html?gclid=EAIaIQobChMI6fS1wKWl6wIVTeR3Ch0tOAwLEAQYBCABEgJ1Y_D_BwE
 
MagickVamp
2020-08-19 07:27:28
príspevok od: fatality
su..sice to nieje ff,ale ani 1" to nieje..
https://www.bhphotovideo.com/c/product/1499529-REG/blackmagic_design_cinecampochdef6k_blackmagic_design_pocket_cinema.html?gclid=EAIaIQobChMI6fS1wKWl6wIVTeR3Ch0tOAwLEAQYBCABEgJ1Y_D_BwE
Neviem, byt profi kameraman tak si kupim asi toto v tvojom linku a fotak si kupim na tocenie asi len do zalohy.
 
MagickVamp
2020-08-19 07:49:06
príspevok od: Jozef Macák
Ono vyvoj tiez neni zrovna lacna zalezitost a ked kameramanom format bezzrkadloviek vyhovuje tak naco sa trapit s vyvojom dalsieho pristroju? Natacat video bezzrkadlovkou je nahodou velmi pohodlne. Format ti umoznuje napriklad pohodlne a efektivne fungovanie na gimbale, alebo v kamerovom rigu. Kameramani to kupuju a su s tym spokojni...a este naviac to vie robit dobre fotky ked treba. Naco sa trapit s vyvojom dalsej triedy pristrojov ked to co je dostupne funguje perfektne? Zabite 2 muchy jednou ranou sa tomu povie
Chapem ze su situacie ked je asi vyhodnejsie kupit fotak ako kameru a je super ked sa stym da natocit profesionalne video. Aj ked tak ci tak si myslim ze profici co tocia drahe reklamy ci filmy pouzivaju tie drahe velke kamery. A co sa tyka svadobnych fotografov, ti maju vacsinou zalozne tela. Tak tu tiez nevidim mat problem dve kamery. Kym jedna chladne, toci sa druhou. Myslim ze v praxi to proste vadit extra nebude. A fotografov, naco je teda ten pristroj primarne urceny to myslim obmedzovat nebude vobec. Cim ako nechcel zlahcovat ten fakt ze videa su tak limitovane dlzkou. V kazdom pripade si myslim ze tie dlzkove limity mu nejak na cene neuberu. :-/ Lebo sice zrejme videom na Sony nedosiahne, no ked si to clovek porovna so Z7 co sa tyka videa, ktora ponuka max 4k v 30fps bez tak vykonnej stabilizacie, tak je na tom stale dobre. Ja napriklad netocim vobec, tu tam obcas nejaky 5 minutovy shot, dlhsi asi ani nechcem skrz tu strasnu velkost. R5 ma asi najlepsi foto-cip co zaradom som pozeral zrovnavacky aj so Sony aj s inymi Canonmi vobec. Mne by ovela viac vyhovovalo keby R5 malo video len 4K a 60fps za 3000 eur s dlzkou hoc len 15 minut/aby bola rezerva keby nahodou/. Takto mozem fakt len dufat ze tie dlzkove limity na video co ma mu rychlejsie stiahnu cenu. :-/
 
blahoslav J B Art
2020-08-19 09:11:16
V aktualizovanom firmware vypnú možnosť točiť video v režimoch, keď sa foťák prehrieva a bude po probléme 😁
 
MagickVamp
2020-08-19 09:13:08
príspevok od: blahoslav J B Art
V aktualizovanom firmware vypnú možnosť točiť video v režimoch, keď sa foťák prehrieva a bude po probléme 😁
Mohli by spravit firmwer natrvalo vypnut tocit video v tych rezimoch a znizit cenu :-P
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia