Hore
Fórum » Ako fotografovať?
 

Dlhé expozičné časy

dekarbon
2015-10-04 21:19:49+02
Ahojte.

Prosím Vás nechápem čo robím zle.
Dnes som bol fotografovať v lese mám DSLR Sony SLT-A58 so setovým objektívom DT 3.5-5.6/18-55 SAM II.

A problém anstal keď som iišel fotgrafovať v režime priority clony.

Clonu som mal nastavenú na F 4.0 vyssie som moc nechcel ísť aby som nemal moc tamvu fotografiu.ISO som mal nastavené na 100 a časy si ratala automatika. Keď somscenu cvakol ziostil som že absolutne vsetko je neostré aj keď som mal zapnuté ostrenie na objektíve AF..Proste fotoaparát si ratal priliš dlhé expozičné časy aj keď bolo v tom lese dostatok svetla.Fotka vznikla s ohniskom 18mm a pouzil som najnizzsiu moznu clonu na dane ohnisku.Keď som zvysil ISO na 200 alebo 400 nech som urobil cokolvek tam som musel mat zakonirte pohybovu neostrost lebo si ten aparat furt ratal dlhe casy..a keď som chcel pouzit blesk tak si automatika nahodila 1/60 a mohol som ist kade lahsie lebo to uz uplne znicilo celu scenu..čo robim zle?
 
duroslav
2015-10-04 21:31:08+02
Ak by bolo fakt dostatok svetla a automatikou vypočítané expozičné časy neúmerne dlhé, tak by tie fotky boli preexponované. Sú?
 
normandy88
2015-10-04 21:33:29+02
Les->tma->stativ=ostra fotka
 
Ľuboš Capcara
2015-10-05 00:07:30+02
Nič z toho čo píšeš nedáva zmysel.
Pokiaľ fotíš prioritou clony v zlom svetle dopočíta ti dlhé časy aby bola fotografia exponovaná správne. Ak fotíš z ruky tak je jasné, že bude všetko rozmazané. Vtedy treba použiť statív alebo vyššie ISO....vyššie ISO ale ako (asi) vieš zvyšuje šum....
Ak je ale svetla dostatok tak pri priorite clony dostaneš za ideálnych podmienok použiteľne časy. Tmavá fotky v tomto prípade nehrozia, jedine preexponované (svetlé) keď je svetla príliš veľa a clona je otvorená na max napr f1.8

Ukáž tu nepodarenú fotku...
 
dekarbon
2015-10-05 00:43:20+02