Hore
Fórum » Ako fotografovať?
 

Dlhé expozičné časy

dekarbon
dekarbon 2015-10-04 21:19:49+02
Ahojte.

Prosím Vás nechápem čo robím zle.
Dnes som bol fotografovať v lese mám DSLR Sony SLT-A58 so setovým objektívom DT 3.5-5.6/18-55 SAM II.

A problém anstal keď som iišel fotgrafovať v režime priority clony.

Clonu som mal nastavenú na F 4.0 vyssie som moc nechcel ísť aby som nemal moc tamvu fotografiu.ISO som mal nastavené na 100 a časy si ratala automatika. Keď somscenu cvakol ziostil som že absolutne vsetko je neostré aj keď som mal zapnuté ostrenie na objektíve AF..Proste fotoaparát si ratal priliš dlhé expozičné časy aj keď bolo v tom lese dostatok svetla.Fotka vznikla s ohniskom 18mm a pouzil som najnizzsiu moznu clonu na dane ohnisku.Keď som zvysil ISO na 200 alebo 400 nech som urobil cokolvek tam som musel mat zakonirte pohybovu neostrost lebo si ten aparat furt ratal dlhe casy..a keď som chcel pouzit blesk tak si automatika nahodila 1/60 a mohol som ist kade lahsie lebo to uz uplne znicilo celu scenu..čo robim zle?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2016-05-05 15:15:52+02
príspevok od: aughostino
tak som bol kusat znova, nebola este uplna tma, ale kedze sa odrazu ochladilo a nebol som na zimu pripraveny tak som nemohol cakat do uplneho zotmenia.
stativ som nerozkladal na plnu vysku, ale iba cca 50cm od zeme a myslim, ze vysledok je lepsi ako predtym. fotografia je bez uprav, na tom este tiez pracujem. rozmyslam nad kupou sirokouhleho objektivu a uv filtra na taketo nocne fotenie. mohol by byt 24mm f/2.8 STM?
24-ka nie je sirokouhly objektiv. Nov lastne trochi je, ale nie tak ako si myslis. Sirokouhly je na Full frame fotoaparate. Mas 18-55, 24 mm je v tomto rozsahu. Sirokouhlejsie bude nieco pod 18 mm. A UV? Odporucam nastudovat Fotoskolu, aby si sa dozvedel, na co filtre su.
 
Jovany
2016-05-05 21:15:56+02
Treba fotit po zapade slnka kedy sa expozicne hodnoty oblohy a poulicneho osvetlenia vyrovnaju(Asi 20minut po zapade slnka, trva to asi 5 až 10minut).