Som amatér a nemám valné skúsenosti s fotením interiérov, preto by ma zaujímal váš názor na spôsob fotenia kuchynského nábytku v reálnom interiéri. Pracujem vo firme kde realizujeme kuchyne na mieru a šéf ma požiadal aby som nafotil zopár „lepších“ kuchýň pre účely pripravovaného katalógu malého formátu. Sme malá firma, takže výsledky nemusia byť „stopercentne profesiálne“ na druhej strane nechcem, aby to vyzeralo vyslovene amatérsky. Mám k dispozícii Nikon D90 s s bleskom METZ AF1/ len slave/objektív je zatiaľ len setový 18-105mm a samozrejme statív. To čo hlavne neviem je spôsob nasvietenia scény problémy kombinácie umelého a denného svetla. Zvažujem ďalšie svetlá ale neviem či sú potrebné a ako ich postaviť.
Dufam, ze sa nenahnevas, ak napisem, ze pustit sa s tvojou vybavou a znalostami do fotenia kuchyn je trufalost. Len odpoved na tvoju otazku vyda za jednu odbornu publikaciu.
A tou vybavou vela nevymyslis. Da sa to spravit, ale bude to vela roboty. Das fotak na stativ, a spravis viacero zaberov, kde bude primarne svetlo slave blesk. Blesk budes medzi zabermi presuvat a zlepis fotografie v PC, vysledok bude podobny, ako keby si mal scenu nasvetlenu viacerymi svetlami.
Očakával som, a ešte očakávam kritiku zo strany profesionálov, za "túto trúfalosť"ale skutočne sa to nemusí byť profi výsledok ale v rámci možností.
D90 + 18-105 V je o.k., trufalosť? každý sa učí, netreba sa toho báť foťák nehryzie prinajhoršom si to dáte nafotiť ak sa ti to nepodarí no.. - len potrebuješ aspon 2 svetlá a trocha skúseností + farebne filtre.., - už som ti poslal SS
Ahoj . Netreba z toho robiť veľkú vedu. Ak som správne pochopil tie kuchynské linky budeš fotografovať priamo v reálnych kuchyniach. Určite použi statív, daj si pozor na padajúce línie (fotoaparát maj vo výške strednej časti kuchynskej linky-ale nie je to pravidlo). Padajúce línie alebo skreslenie môžeš dodatočne upraviť v PC. Pri fotení si nechaj dostatok priestoru ešte okolo zamýšlanej kompozície (pri úpravách skreslenia objektívu ho budeš potrebovať). Čo sa týka osvetlenia - môžeš fotografovať len za denného svetla pri zamračenej oblohe (bez prídavných svetiel) alebo ak použiješ osvetlenie ktoré je priamo v kuchynskej linke, môžeš fotografovať po zotmení aby sa Ti tam nemiešalo denné svetlo. Fotografuj do RAW aby si to mal jednoduchšie pri úpravách. Nechaj si dostatok času na vyskúšanie si rôznych pohľadov na linku. Mal by si mať jasnú predstavu čo presne na tých fotografiách má byť (či len celkové pohľady alebo aj nejaké detaily a pod.)
vsetko sa da, mozno ani tie 2 svetla, vyvaruj sa viacnasobnych tienov. Naopak, ak je v kuchyni okno na V-J-Z stranu a vycihas pekne pocasie, moze to davat velmi pekne svetlo. Ak nie, alebo vycihas sede pocasie, ak vies tu metzku odpalit aj mimo tela, moze to byt skoro rovnocenne.
A tou vybavou vela nevymyslis. Da sa to spravit, ale bude to vela roboty. Das fotak na stativ, a spravis viacero zaberov, kde bude primarne svetlo slave blesk. Blesk budes medzi zabermi presuvat a zlepis fotografie v PC, vysledok bude podobny, ako keby si mal scenu nasvetlenu viacerymi svetlami.
Netreba ale zabúdať pri dodatočnej úprave fotografií, že to bude chcieť aj poriadný (správne nakalibrovaný) monitor ináč sa natrápi a výsledok aj tak nebude dobrý....(viem o čom hovorím pretože som rok pracoval ako firemný grafik (CVHALA Bohu je to za mnou) a mal som len obyčajný kancelársky monitor. A čo myslíte, čo tá firma asi robila? No predsa kuchyne ).
Očakával som, a ešte očakávam kritiku zo strany profesionálov, za "túto trúfalosť"ale skutočne sa to nemusí byť profi výsledok ale v rámci možností.
V rámci toho čo máš k dispozícii nafotíš dobré fotky...ale od profesionálnej úrovne to bude ďaleko.... PS: odporúčam polarizačný filter...lesklé laminá robia svinské odlesky.....a to je nepeknéééééé
PS: pripomenulo mi to staré časi... a tie neboli pre mňa ako grafika príliš priaznivé....FUJ...nechcem na to spomínať....tak už nezakladajte takéto vlákna
Ahoj . Netreba z toho robiť veľkú vedu. Ak som správne pochopil tie kuchynské linky budeš fotografovať priamo v reálnych kuchyniach. Určite použi statív, daj si pozor na padajúce línie (fotoaparát maj vo výške strednej časti kuchynskej linky-ale nie je to pravidlo). Padajúce línie alebo skreslenie môžeš dodatočne upraviť v PC. Pri fotení si nechaj dostatok priestoru ešte okolo zamýšlanej kompozície (pri úpravách skreslenia objektívu ho budeš potrebovať). Čo sa týka osvetlenia - môžeš fotografovať len za denného svetla pri zamračenej oblohe (bez prídavných svetiel) alebo ak použiješ osvetlenie ktoré je priamo v kuchynskej linke, môžeš fotografovať po zotmení aby sa Ti tam nemiešalo denné svetlo. Fotografuj do RAW aby si to mal jednoduchšie pri úpravách. Nechaj si dostatok času na vyskúšanie si rôznych pohľadov na linku. Mal by si mať jasnú predstavu čo presne na tých fotografiách má byť (či len celkové pohľady alebo aj nejaké detaily a pod.)
Súhlasím, dobre napísané-tak nejak to fotím aj ja, pomocou prirodzeného svetla sa dá urobiť pekné foto...
Ja som bol svedkom fotenia takej linky, keď sme realizovali jeden interiér. Firma, ktorá vyrobila linku si však pozvala na fotenie profíkov - oni normálne položili na zem koľajničky a s foťákom na statíve jazdili okolo linky hore-dole. Fotili ju ako panorámu. Potom položili koľajničky kolmo a fotili kolmú stranu linky... Fotky som však nevidel, takže o výsledku neviem nič povedať...
Dufam, ze sa nenahnevas, ak napisem, ze pustit sa s tvojou vybavou a znalostami do fotenia kuchyn je trufalost. Len odpoved na tvoju otazku vyda za jednu odbornu publikaciu.
tiez nechcem nahnevat, ale myslim si ze je to urcite menej trufale ako uroven niektorych produktoviek v recenziach na tomto fotoportali.
Dufam, ze sa nenahnevas, ak napisem, ze pustit sa s tvojou vybavou a znalostami do fotenia kuchyn je trufalost. Len odpoved na tvoju otazku vyda za jednu odbornu publikaciu.
Nehnevaj sa Karol, ale ten chalan pytal radu a nie kritiku. D90ka je hadam na slusnu fotku postacujuca, a znalosti, no musi skusat a ucit sa.
Zaujímavé videá k tejto téme: https://www.youtube.com/user/realestatephotopod/videos Ja podobný problém riešim u 3 roky, a som vo fáze, že používa 6 systémových bleskov, rádiový odpaľovač a rôzne malé soft boxy. 6 bleskov preto lebo fotím schodiská a kde treba mať nasvietené 2 poschodia a rádiový odpaľovač z rovnakého dôvodu (musí prejsť signál cez strop). V súčastnosti riešil jemnosť tieňov, lebo mám malé mobil soft boxy a potrebujem väčší rozptyl. Musí to byť hlavne rýchlo zmontované. Viete niekto poradiť ako mám riešiť vysoké odlesky od nerezových častí schodiska? Ďakujem.
Z niektorých používačov bleskov mám pocit že zahnali sami seba do kúta, bud by som použil prirodzené svetlo , alebo kludne trvalé aspon by som nemusel riešiť ako preniesť signál cez strop. O rýchlosti rozmiestnenia/nastavenia ani nevravím
Zaujímavé videá k tejto téme: https://www.youtube.com/user/realestatephotopod/videos Ja podobný problém riešim u 3 roky, a som vo fáze, že používa 6 systémových bleskov, rádiový odpaľovač a rôzne malé soft boxy. 6 bleskov preto lebo fotím schodiská a kde treba mať nasvietené 2 poschodia a rádiový odpaľovač z rovnakého dôvodu (musí prejsť signál cez strop). V súčastnosti riešil jemnosť tieňov, lebo mám malé mobil soft boxy a potrebujem väčší rozptyl. Musí to byť hlavne rýchlo zmontované. Viete niekto poradiť ako mám riešiť vysoké odlesky od nerezových častí schodiska? Ďakujem.
Nijak, buď dimer a slabší výboj alebo podexponovať o 1EV, potom dobrú expozíciu a zložiť to do jednej fotky. Vyskušať iný uhol nasvietenia alebo fotenia. Rozptýliť svetlo z blesku, najlepšie ho namieriť do lesklej polgule a osviecovať odrazeným rozptýleným svetlom, alebobliskni do bielej odrazky. Nepoužívať blesky ale pevné stále svetlo leddiodových reflektoríkov a nasvietiť si všetko osobitne , stým, že si môžeš navoliť teplotu svetla a prípadne aj farbu.
Osobne by som zobral pár umelých svetiel statív a fotil na dlhšie expozičné časy - povedzme až do 0,5s. Žiadne zložité rozmiestnovanie a nastavovanie XY bleskov, len preto aby som mohol plieskať udržatelným časom. Ten nábytok ti z miesta neutečie
FOTENIE KUCHYSKÝCH INTERIÉROV.
Som amatér a nemám valné skúsenosti s fotením interiérov, preto by ma zaujímal váš názor na spôsob fotenia kuchynského nábytku v reálnom interiéri. Pracujem vo firme kde realizujeme kuchyne na mieru a šéf ma požiadal aby som nafotil zopár „lepších“ kuchýň pre účely pripravovaného katalógu malého formátu. Sme malá firma, takže výsledky nemusia byť „stopercentne profesiálne“ na druhej strane nechcem, aby to vyzeralo vyslovene amatérsky.
Mám k dispozícii Nikon D90 s s bleskom METZ AF1/ len slave/objektív je zatiaľ len setový
18-105mm a samozrejme statív. To čo hlavne neviem je spôsob nasvietenia scény problémy kombinácie umelého a denného svetla. Zvažujem ďalšie svetlá ale neviem či sú potrebné a ako ich postaviť.
PS: odporúčam polarizačný filter...lesklé laminá robia svinské odlesky.....a to je nepeknéééééé
Fotky som však nevidel, takže o výsledku neviem nič povedať...
Ja podobný problém riešim u 3 roky, a som vo fáze, že používa 6 systémových bleskov, rádiový odpaľovač a rôzne malé soft boxy. 6 bleskov preto lebo fotím schodiská a kde treba mať nasvietené 2 poschodia a rádiový odpaľovač z rovnakého dôvodu (musí prejsť signál cez strop). V súčastnosti riešil jemnosť tieňov, lebo mám malé mobil soft boxy a potrebujem väčší rozptyl. Musí to byť hlavne rýchlo zmontované. Viete niekto poradiť ako mám riešiť vysoké odlesky od nerezových častí schodiska? Ďakujem.
Ja podobný problém riešim u 3 roky, a som vo fáze, že používa 6 systémových bleskov, rádiový odpaľovač a rôzne malé soft boxy. 6 bleskov preto lebo fotím schodiská a kde treba mať nasvietené 2 poschodia a rádiový odpaľovač z rovnakého dôvodu (musí prejsť signál cez strop). V súčastnosti riešil jemnosť tieňov, lebo mám malé mobil soft boxy a potrebujem väčší rozptyl. Musí to byť hlavne rýchlo zmontované. Viete niekto poradiť ako mám riešiť vysoké odlesky od nerezových častí schodiska? Ďakujem.
Vyskušať iný uhol nasvietenia alebo fotenia.
Rozptýliť svetlo z blesku, najlepšie ho namieriť do lesklej polgule a osviecovať odrazeným rozptýleným svetlom, alebobliskni do bielej odrazky.
Nepoužívať blesky ale pevné stále svetlo leddiodových reflektoríkov a nasvietiť si všetko osobitne , stým, že si môžeš navoliť teplotu svetla a prípadne aj farbu.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom