Fórum » Digitálne zrkadlovky

Canon 550D alebo Nikon D90

blackberry
blackberry 2012-02-22 17:19:08+01
Rozhodla som sa, že si kúpim zrkadlovku som úplný amatér
Niekto odporúča nekupovať niekto áno
čo hovoríte vy ísť do toho?
druhá otázka ktorý sa vám zdá lepší a prečo?
tretia otázka odporúčali by ste kupovať zrkadlovku z bazaru??? lebo sa toho obávam pretože som ametér a nevedela by som si ani skontrolovať či je 100%
takže asi budem musieť priplatiť a kúpiť si novu

PeCh
PeCh 2012-02-22 17:32:29+01
1) Či kúpiť zrkadlovku alebo nie, závisí od toho, na čo ju chceš kúpiť. Ak na domáce fotenie bez ďalších ambícií a pokiaľ neplánuješ zbierku objektívov a vystačíš si s jedným základným, tak by som na tvojom mieste išiel do CSC/Mirrorless systémov (dnes tu bol k tomu pekný článok). Tam si môžeš vybrať. Hlavná výhoda je lepšia kompaktnosť, budeš ju nosiť častejšie ako zrkadlovku. Cenovo a obrazovo to veľký rozdiel nie je.

2) Obe zrkadlovky sú dobré. Dnes nenájdeš zlú zrkadlovku (aktuálne modely), len dobrú a výbornú. Ja som v svojom čase tiež uvažoval nad týmito dvoma, rozhodol som sa pre Canon 550D, kvôli servisu, videu a tomu, že v danom čase to bol aktuálny model, D90 výbehový (čo neznamená, že bol zlý) a hlavne výberu objektívov (skôr som kúpil objektív Canon 10-22). Dnes by som na mieste Nikonu išiel asi skôr do D5100 (z najnižších rád zrkadloviek je to asi najlepší model), pri Canone 550D/600D je to obrazovo jedno (u mňa by už vyhrala 600D ale len kvôli bezdrôtovému odpaľovaniu bleskov).

3) Bazár odporúčam každému, no musí si tovar vedieť skontrolovať. Inak to môžeš len risknúť alebo priplatiť si za novú.

Snake
Snake 2012-02-22 18:34:13+01
Obchytaj si ich obe a co ti sadne do ruk, to ber. Inac to je suma fuk. U mna vyhrala, ako prva zrkadlovka firma Nikon so svojou D90.