Hore
Fórum » Objektívy a filtre
 

Kondenzácia vlhkosti v objektíve

Elmar
2012-12-27 17:16:16+01
Zdravím, viem že kondenzácia vlhkosti po príchode do tepla je v zime ohraná téma, ale ja by som poprosil o radu s opačným problémom - pri prechode z tepla do zimy (z cca 23°C do 5°C) sa mi na EF 35mm 1.4L po 5 minútach vytvoril zarosený krúžok o priemere asi 1cm v strede prednej šošovky, z vnútornej strany. Po 20 minútach čo to zostalo v takom stave som fotografovanie vzdal a odobral sa do interiéru, kde v teplom a vlhkom prostredí krúžok po 2 minútach našťastie zmizol (a objektív sa zvonka riadne zarosil, ale to som už v tom okamihu neriešil).

Moja teória (opravte ma prosím ak píšem hlúposti) je taká, že napriek tomu že 35L nie je úplne utesnená tesní v porovnaní so zoomovými sklami, kde sa mi niečo také nikdy nestalo, vcelku dobre. Vzduch v objektíve teda aj po prechode do exteriéru zostáva relatívne teplý a vlhký, no a rozdiel teplôt/vlhkostí sa na prednej šošovke prejaví rovnako ako na oknách v zime - na teplejšej strane sa vyzráža vlhkosť.

Rád by som teda vedel, či má ešte niekto s podobným javom skusenosť, či existuje spôsob ako tomuto predísť, a či to môže zanechať trvalé následky na objektíve.
Ďakujem za každú odpoveď a želám pekný zvyšok sviatkov
 
jozef87
2012-12-27 17:37:45+01
moj nazor cisto lajcky, ked idem do zimy vezmem si fotak najpv v brasni, pockam nejaky cas nech sa schladi postupne a az potom ho vyberiem a fotim. Mozno je to blbost ale aspon sa teraz dozviem ci to nerobim zbytocne
 
bear
- moderator
2012-12-27 17:48:40+01
asi mas pravdu a vzduch v objektive bude mat asi vyssiu absolutnu vlhkost a pri schladeni skiel sa na nich kondenzuje. Skla by to poskodit nemalo, ale moze to teoreticky ublizit elektronike. Pomohlo by, ak by si objektiv otvoril a "vyvetral". Mozno bude stacit uvolnit bajonet a nechat ho par minut otvoreny.
 
Hrom
2012-12-27 19:28:33+01