Hore
Fórum » Blesky
 

Nikon D40 - aký blesk?

AdaVidova
2016-05-29 17:45:47+02
Ahojte,
vlastním veľmi starý foťák - Nikon D40 a chcela by som si k nemu dokúpiť externý blesk. Som amatér a blesk by som chcela len na zlepšenie fotiek a možností osvetlenia pri súkromnom fotení pre seba, niekedy kamarátov. Boli by ste takí zlatí a poradili mi aký blesk by mi na tieto účely vystačil? V cenovej relácii asi tak 100-200 eur.
Ďakujem krásne.
 
riske
externý redaktor 2016-05-29 18:07:10+02
príspevok od: AdaVidova
Ahojte,
vlastním veľmi starý foťák - Nikon D40 a chcela by som si k nemu dokúpiť externý blesk. Som amatér a blesk by som chcela len na zlepšenie fotiek a možností osvetlenia pri súkromnom fotení pre seba, niekedy kamarátov. Boli by ste takí zlatí a poradili mi aký blesk by mi na tieto účely vystačil? V cenovej relácii asi tak 100-200 eur.
Ďakujem krásne.
Nikon D40 som dlho vlastnil a tiež som riešil takúto dilemu. Vyriešil som ju tak, že som si zohnal bazarový Nikon SB-28. Ten bouhužiaľ nepodporuje iTTL režim, ale aj tak som bol sním nadmieru spokojný.
Vždy som si ale chcel vyskúšať strobist cez CLS systém a tak som si zaobstaral Nikon SB-800. Ale obrovský problém Nikonu D40 je, že jeho interný blesk nedokáže fungovať ako CLS Master. Takže sa musíš uspokiť s tým, že nemožeš diaľkovo odpalovať tento blesk mimo telo. Každopádne jedným časom to bol najlepší blesk Nikonu a až na nie príliš intuitívne ovládanie je to perfektná voľba. Nové blesky ako SB-900 a novšie zase toľko doležitých funkcií nepridali a sú neporovnateľne drahšie. SB-800 pritom pri troche štastia z bazáru za 200 € zoženieš. Keď si potom kúpiš lepšie telo, bude ti ešte dlho slúžiť ďalej...
 
kaFOtka
2016-05-29 19:04:50+02
príspevok od: AdaVidova
Ahojte,