Lumix Travel Photo 2010

 

Canon EF 200mm f/1.8L USM

Michal Lindner 
29.07.2010


Ak fotografujete šport alebo prírodu, iste sa často stretávate s tým, že vás obmedzuje technika. Býva to nedostatkom svetla, dĺžkou ohniska, alebo nedostatočné rozmazanie rušivého pozadia. Ak máte tú smolu, že ohnisko, pri ktorom potrebujete veľkú svetelnosť je 200mm alebo viac, budete potrebovať objektív z kategórie "Super-Tele". Táto kategória je aj super drahá.

 

Dlho som tajne túžil po takomto objektíve a hľadal na ebay a bazároch, či náhodou nenájdem nejaký funkčný za dostupnejšiu cenu. Trvalo to dosť dlho. Asi rok som na ebay sledoval staršie modely objektívov, ktorých cena sa mohla dostať na prijateľnú hranicu. V hľadáčiku som mal staršie objektívy bez optického stabilizátora: 200/1.8, 300/2.8, 400/2.8, 500/4 a 500/4.5. Aukcií na tieto výborné objektívy nie je veľa. Väčšina z nich slúži, pokiaľ sa im neprihodí tragický úraz, alebo chce majiteľ zmeniť systém, alebo mu už zdravotný stav nedovoľuje používať ťažký objektív. Bežne sa dá tento objektív v dobrom stave kúpiť za 3000 EUR, mne sa ho podarilo vďaka jeho značne opotrebovanému stavu kúpiť za 1800 EUR aj s poštovným.

História

 

Canon tento objektív predstavil v roku 1988 (môj je z roku 1993) pred tým, ako sa zaviazal odstrániť olovo z výrobného procesu. O rok neskôr Canon spravil aj verziu s FD bajonetom (FD bol starší Canon bajonet používaný pred zavedením systému EOS). Bol to posledný predstavený FD objektív, keďže sa pri tvarovaní niektorých optických členov nachádzalo v odpadových produktoch aj olovo a v tom čase ich nebolo možné vyrobiť iným procesom. Canon prestal tento objektív vyrábať v roku 2003 bez predstavenia nástupcu (200/2L IS USM bol predstavený až v roku 2008). Po ohlásení ukončenia výroby sa vyšplhala cena používaných objektívov v dobrom stave vyššie ako bola pôvodná predajná cena. Tento objektív bol dlho považovaný za vôbec najlepší, aký kedy Canon vyrobil.

 

 

Filtre

 

Objektív nemá klasický závit pre filtre (130mm filter by bol aj dosť problém), namiesto toho používa zadný filter so 49mm priemerom, ktorý sa vkladá do objektívu pomocou držiaka.

 

 

 

Porovnanie priemerov predného člena: 200/1.8L USM, 100-400/4.5-5.6L IS USM (77mm), 135/2L USM (72mm) a 70-200/4L IS USM (67mm):

 

 

 

Obrazová kvalita

 

Rozprávková.

 

Ostrosť je výborná aj pri otvorenej clone. Môj kus je na pravej strane mierne ostrejší ako na ľavej, ale rozdiel je minimálny a aj "mäkšia" ľavá strana je pri porovnaní s inými objektívmi "ostrá".

 

Kontrast je vynikajúci a aj pri zlých svetelných a terénnych podmienkach (fotografovanie cez plexisklo, pletivo, mreže, opar) dokáže pekne prekresliť aj jemné detaily.

 

 

Nedostatky

 

K tomuto objektívu nie je dodávaná šerpa. Vážne uvažujem, že si kúpim tašku na kolieskach (ak nie špecializovanú na foto, tak aspoň takú ako nosia dôchodcovia na nákupy). Môj exemplár si už podľa výzoru toho prežil pomerne dosť, ale napriek tomu je opticky výborný. Jediný nedostatok je clona, lamely sa nezatvárajú do kruhového tvaru (prejavuje sa od F2 po F3.5). Pri niektorých fotkách to pôsobí rušivo pri rozostrených odleskoch a svetelných zdrojoch:

 

 

 

Nevýhodou tohto modelu je aj nedostupnosť náhradných dielov. Keď som si chcel dať v Prolaike clonu opraviť, vrátili mi ho, že mi to nespravia, lebo nie sú náhradné diely (aj napriek tomu, že mi e-mailom potvrdili, že servis je možný). Možno to niekedy skúsim odniesť do servisu vo Viedni.

 

 

Alternatívy

 

S rovnakými parametrami objektív nenájdete u žiadneho iného výrobcu, bol to najsvetelnejší 200mm objektív. Ak s nárokmi trocha poľavíte, Canon aj Nikon ponúkajú objektívy so svetelnosťou F2. U alternatívnych výrobcov nič podobné nenájdete (pri 300mm F2.8 je ponuka oveľa širšia).

 

 

Canon EF 200mm f/2L IS USM

 

Mladší súrodenec. O 1/3 EV slabšia svetelnosť, ale všetko ostatné je vylepšené. Takmer o 1kg nižšia hmotnosť (ak sa započíta aj hmotnosť slnečnej clony - slnečná clona je pri 200/1.8 plechová a pri 200/2 uhlíková) a menšie rozmery. Pribudol aj optický stabilizátor, skrátila sa minimálna zaostrovacia vzdialenosť a statívová obruč sa posunula k ťažisku. Zaostrovanie je tiež rýchlejšie. Cena je ale astronomická (Nikon alternatíva je o cca 1300 EUR lacnejšia).

 

Porovnanie (vľavo 200mm f/2L IS USM + Canon 7D, vpravo 200/1.8L)

 

 

Canon EF 200mm f/2.8L USM

 

Objektív bežných rozmerov a hmotnosti (čierny, 765g). Pokiaľ nepotrebujete vysokú svetenosť, je to výborná voľba.

 

 

Canon EF 135mm f/2L USM

 

Kratšie ohnisko a o 1/3 EV nižšia svetelnosť. 200/1.8L si na dovolenku určite baliť nebudem, ale tento objektív áno. Schopnosť rozostriť pozadie je slabšia, ale cestovné rozmery a hmotnosť len 750g si nájdu miesto aj v menšej brašni. Kratšie ohnisko je často v interiéri užitočnejšie.

 

Porovnanie rozmerov so slnečnou clonou: 200/1.8L USM, 70-200/4L IS USM a 135/2L USM

Porovnanie rozmerov bez clony: 200/1.8L USM, 70-200/4L IS USM a 135/2L USM

 

 

Postrehy z praktického používania

 

Skladať objektív do kufra je dosť otrava a dávam ho tam len v prípade, že ho neplánujem dlhšie použiť (ak idem na dovolenku). Slnečnú clonu tiež nedávam dole a ako krytku používam podlahu. Pri prevoze autom často objektív pripútam bezpečnostnými pásmi (detskú sedačku mu zatiaľ kúpiť neplánujem). Objektív váži 3010g a plechová slnečná clona ďalších 227g, takúto váhu na krku neunesiete a odporúčam k nemu použiť nejaký lepší popruh (dá sa upevniť priamo na objektív), nosiť ho na ramene a ramená pravidelne striedať. Keď sa chvíľu nepotrebujete hýbať, objektív treba položiť a vychutnať si ľahkosť vlastnej váhy.

 

Ak mám čas na záber, vždy použijem monopod, ani nie tak pre stabilitu ako pre veľkú váhu (únava pri fotení z ruky nastupuje rýchlo).

 

Pri slnečnom počasí si treba strážiť ISO, ak nastavíte iné ako 100, nebude vám stačiť minimálny čas uzávierky 1/8000s. Majiteľom nižších tried fotoaparátov ťažko tento objektív odporučiť, jeho váha by mohla vytrhnúť bajonet z fotoaparátu a s najkratším časom uzávierky 1/4000s by bol pri dennom svetle bez pridaného filtra oberajúceho svetlo nepoužiteľný.

 

 

Ovládacie prvky

 

Okrem klasických prepínačov pre nastavenie rozsahu AF, AF/MF je na objektíve aj zriedkavejší focus preset a nastavenie rýchlosti manuálneho ostrenia (objektív nemá mechanicky spojený ostriaci prstenec s optikou) . Focus preset umožnuje  predostriť na určitú vzdialenosť a zapamatať si ju, pootočením zúbkovaného prstenca (vidieť ho vľavo) je možné kedykoľvek nastaviť zaostrenie na požadovanú vzdialenosť.

 

 

 

Telekonvertory

 

Skúšal som Kenko PRO300 1.4x, s touto kombináciou predstavuje ekvivalent 280mm F2.5 (výsledky boli použiteľné, ale Canon Extender EF 1.4x II by asi dosiahol lepší vysledok - ostrosť bola ok, ale kontrast a rozostrenie pozadia značne utrpeli). Mal som možnosť odskúšať aj Canon Extender EF 2.0x II (400mm F3.5) a aj keď to nebolo dokonalé (skúšal som to v daždivom počasí), výsledok sa mi páčil viac ako výstup zo zoomu Canon 100-400/4.5-5.6L IS USM.

 

 

 

Záver

 

Tam, kde potrebujete teleobjektív pri zlých svetelných podmienkach (halový šport), alebo chcete dosiahnuť extrémne malú hĺbku ostrosti je to to najlepšie čo sa dá zohnať. Takýto objektív samozrejme púta pozornosť, takže pre nenápadné portréty nebude ten pravý, ale inak mu portréty idú skvele. Na turistiku tiež nie je najvhodnejší. Dvestovka sa hodí na podujatia, kde sa netreba veľa presúvať a dá sa dostať blízko k akcii. Výhodou je, že občas otvára dvere podobne ako novinársky preukaz. S týmto objektívom platí, že čo je viac ako 500m od auta, nie je fotogenické (ja občas chodievam aj viac a to potom domov prídem ako zbitý pes). Kúpu neľutujem a kúpil by som ho znova. Ak sa bojíte kupovať taký starý objektív a môžete si dovoliť 200/2L IS USM, spraví rovnakú službu a je na neho dostupný servis čo je pri takej investícii určite dôležitý argument.

 

 

Galéria

 

 

  

Hodnotenie: (4) ****
 Reklama


Pre vloženie príspevku a hlasovanie k článku musíte byť prihlásený

Príspevky

maTTo_corp | napísané: 15.08.2010 13:57
príspevok od: tomatito
ja som mal pri londynskom oku 300mm f4 L od canona a tiez nas s kamosom
zastavili policajti a spisovali nejake lajstra..ze vraj potrebuju vediet o vsetkych profi
fotografoch keby daco :D som nechapal...v tom papiery mam doslovne napisane toto

´male was seen using a proffesional camera taking picturesof london eye and houses of
parlament´

nadarmo som mu vysvetloval ze to su posledne veci ktore ma zaujimaju na fotenie a ze fotim
lietajuce cajky :D su to ftipalci ti polisi..
a fotky si mu neukázal? to potom
netreba veľa vysvetľovať..
tomatito ocenenie redakciou ePhoto.sk | napísané: 14.08.2010 15:17
príspevok od: drummer54
ale nemotat sa okolo americkej ambasady, mna tam fizlici zkmasli a to
som mal podstatne mensi objektiv 100/2,8, a ked som sa ich pytal, preco ma zkmasli, tak mi
povedali, ze mam pridlhy objektiv
ja som mal pri londynskom oku 300mm f4 L od
canona a tiez nas s kamosom zastavili policajti a spisovali nejake lajstra..ze vraj
potrebuju vediet o vsetkych profi fotografoch keby daco :D som nechapal...v tom papiery
mam doslovne napisane toto

´male was seen using a proffesional camera taking picturesof london eye and houses of
parlament´

nadarmo som mu vysvetloval ze to su posledne veci ktore ma zaujimaju na fotenie a ze fotim
lietajuce cajky :D su to ftipalci ti polisi..
rezen | napísané: 14.08.2010 10:25
príspevok od: Palso
Ford Mustang Shelby GT550 medzi objektívmi...
nepochybne!
Minko | napísané: 13.08.2010 18:36
príspevok od: drummer54
ale nemotat sa okolo americkej ambasady, mna tam fizlici zkmasli a to
som mal podstatne mensi objektiv 100/2,8, a ked som sa ich pytal, preco ma zkmasli, tak mi
povedali, ze mam pridlhy objektiv
ochranka nemá čo robiť, tak buzerujú
fotografov, že majú veľký objektív..
drummer54 | napísané: 13.08.2010 08:09
príspevok od: Minko
ma pobavilo to s tým press preukazom, ale pustia už aj s menšími, ako je
tento:)).....ináč robí to fasacke fotky.
ale nemotat sa okolo americkej
ambasady, mna tam fizlici zkmasli a to som mal podstatne mensi objektiv 100/2,8, a ked som
sa ich pytal, preco ma zkmasli, tak mi povedali, ze mam pridlhy objektiv
rbr69 | napísané: 04.08.2010 00:46
príspevok od: mrco
Tomáš, problém v našej (ne)komunikácii bude zjavne v rozdielnosti
našich pováh.
Ja som sebavedomý a drzý a netajím sa tým.

Ty si skromný a priateľský a rád to pripomínaš ....
podla komentov co na
ephoto citavam, si kludne vzhladom na svoju sebavedomost este pridaj zopar tych
´luxusnych´ ludskych vlastnosti :(
tomatito ocenenie redakciou ePhoto.sk | napísané: 03.08.2010 21:51
príspevok od: mrco
Tomáš, problém v našej (ne)komunikácii bude zjavne v rozdielnosti
našich pováh.
Ja som sebavedomý a drzý a netajím sa tým.

Ty si skromný a priateľský a rád to pripomínaš ....
´Ty si skromný a
priateľský a rád to pripomínaš´

V kazdej sprave musis nieco ´zadriet´ to by si nebol ty...ok koncim ..toto
vlakno je o super skle a myslim si ze tu riesime nepodstatnosti ktore sa toho skla
netykaju
mrco | napísané: 03.08.2010 21:41
príspevok od: tomatito
ako som uz minule pisal,,nebavi ma komunikacia s tebou..pamet sluzi aj
mne velmi dobre, vidim ze sam nevies zistit kedy zvelicujem aby som zdoraznil
podstatu...ani ja nemam doma potrebu si objektiv obzerat, ale ked pracujem vo firme kde mi
namiesaju kvalitnu farbu odtienu aky chcem, tak preco to nevyuzit, ze...ked raz konecne
napises aj nieco co bude aspon trocha vtipne, alebo normalne priatelsky mierene, mozno
zmenim moj postoj k tebe, ale svoj postoj v podstate menit nepotrebujem takze ostan
´suchy´ a extra ´vtipny´ ako si bol doteraz, niekomu to vyhovuje...mne
nie..hoj
Tomáš, problém v našej (ne)komunikácii bude zjavne v rozdielnosti
našich pováh.
Ja som sebavedomý a drzý a netajím sa tým.

Ty si skromný a priateľský a rád to pripomínaš ....
tomatito ocenenie redakciou ePhoto.sk | napísané: 03.08.2010 21:11
príspevok od: mrco
Ach jaj. Básnická hyperbolizácia Ti je asi blízka. Na tému
´objektívy´ sa ´bavíme´ tretí krát. Prvý krát to bolo v júli 2010. Na to sa asi
nepamätáš. Ja však okrem mnojích iných nerestí trpím jednou spoločensky naozaj
neakceptovateľnou. Volá sa že ´sk*rvene dobrá pamäť´.

Druhý krát to bolo v kontexte tvojho hovienkového príbehu. Ale to Ti nejak unikla /
nedošla pointa a skočili sme pri objektíve a spoďároch. Nevadí, zvykol som si, že
nie vždy a nie každý ma pochopí na tretí krát.

Ale aby si nemal pocit, že odpovedám v narážkach a dvojzmysloch : áno, je mi úplne v
kozách vonkajšia forma spotrebných a úžitkových predmetov a vecí -objektívov,
áut, zbraní, počítačov, mikrovlniek a kávovarov ...

Pre mňa je dôležité, že fungujú a nemám potrebu si ich doma obzerať a vytešovať
sa nad nimi. Výnimkou sú samozrejme predmety (aj) z vyššie spomínaných kategórií,
patriace do kategórie ´zberateľských´. Hlavne tie mikrovlnky ...

A áno : nepolemizujem o tom, že si kľudne môžeš nastriekať objektív trebárs na
ružovo a potom si naň natiahnuť spoďáre. Ale divné mi to byť môže,
či?
ako som uz minule pisal,,nebavi ma komunikacia s tebou..pamet sluzi aj mne
velmi dobre, vidim ze sam nevies zistit kedy zvelicujem aby som zdoraznil podstatu...ani
ja nemam doma potrebu si objektiv obzerat, ale ked pracujem vo firme kde mi namiesaju
kvalitnu farbu odtienu aky chcem, tak preco to nevyuzit, ze...ked raz konecne napises aj
nieco co bude aspon trocha vtipne, alebo normalne priatelsky mierene, mozno zmenim moj
postoj k tebe, ale svoj postoj v podstate menit nepotrebujem takze ostan ´suchy´
a extra ´vtipny´ ako si bol doteraz, niekomu to vyhovuje...mne nie..hoj
mrco | napísané: 03.08.2010 21:02
ERRATA (pre Tomáša) : v júli 2009 ... konkrétne 7.7.2009
mrco | napísané: 03.08.2010 21:01
príspevok od: tomatito
ty uz tusim 5ty krat reagujes na moj potah na objektiv..mas s tym nejaky
problem alebo co? ano zasadne nejdem von bez potahu zo spodarov a ano objektiv som
nastriekal aby ked ho mam doma bol pekny ako novy...ci ty mas rad otrieskane veci opadany
lak? sak ja si hadam urobim po svojom nie? neviem preco to musim este tuto na fotoservri
niekomu vysvetlovat preco natahujem spodare na novo nastriekany objektiv..ach
jaj
Ach jaj. Básnická hyperbolizácia Ti je asi blízka. Na tému
´objektívy´ sa ´bavíme´ tretí krát. Prvý krát to bolo v júli
2010. Na to sa asi nepamätáš. Ja však okrem mnojích iných nerestí trpím jednou
spoločensky naozaj neakceptovateľnou. Volá sa že ´sk*rvene dobrá pamäť´.


Druhý krát to bolo v kontexte tvojho hovienkového príbehu. Ale to Ti nejak unikla /
nedošla pointa a skočili sme pri objektíve a spoďároch. Nevadí, zvykol som si, že
nie vždy a nie každý ma pochopí na tretí krát.

Ale aby si nemal pocit, že odpovedám v narážkach a dvojzmysloch : áno, je mi úplne v
kozách vonkajšia forma spotrebných a úžitkových predmetov a vecí -objektívov,
áut, zbraní, počítačov, mikrovlniek a kávovarov ...

Pre mňa je dôležité, že fungujú a nemám potrebu si ich doma obzerať a vytešovať
sa nad nimi. Výnimkou sú samozrejme predmety (aj) z vyššie spomínaných kategórií,
patriace do kategórie ´zberateľských´. Hlavne tie mikrovlnky ...

A áno : nepolemizujem o tom, že si kľudne môžeš nastriekať objektív trebárs na
ružovo a potom si naň natiahnuť spoďáre. Ale divné mi to byť môže, či?
jake | napísané: 03.08.2010 20:35
príspevok od: tomatito
a inak ocenujem takyto clanok aj s ukazkovymi fotkami, najtazsie sa na
internete hladaju original fotky z takychto skiel..
suhlas, malokto foti s
takymito sklami. clanok je dobry, ... moje najoblubenejsie sklo je nikor 200/2 -
prepokladam, ze s canonom su to najlepsie skla co kto kedy vyrobil - jedina nevyhoda, dost
bolia ruky po hodine fotenia
clovek | napísané: 03.08.2010 20:13
super cena, super sklo a super demonstracia super skla
tomatito ocenenie redakciou ePhoto.sk | napísané: 03.08.2010 18:50
príspevok od: mrco
nejak mi unika logika toho ´noveho´ laku, ked si aj tak potom na objektiv
natahujes dajaku handru zo spodarov ... ako sam pises ... ci?
ty uz tusim 5ty krat
reagujes na moj potah na objektiv..mas s tym nejaky problem alebo co? ano zasadne nejdem
von bez potahu zo spodarov a ano objektiv som nastriekal aby ked ho mam doma bol pekny ako
novy...ci ty mas rad otrieskane veci opadany lak? sak ja si hadam urobim po svojom nie?
neviem preco to musim este tuto na fotoservri niekomu vysvetlovat preco natahujem spodare
na novo nastriekany objektiv..ach jaj
mrco | napísané: 03.08.2010 18:01
príspevok od: tomatito
fajne sklo..vyzera brutalne, ani neviem ako je mozne takto zamrdat
objektiv, ja som takto kupil 400mm f2.8 L IS od canona, moja ale nebola takato zazltnuta
iba strasne obita..brusit som nic nebrusil, iba vycistil od mastnoty a nastriekal nanovo,
teraz vyzera uplne ako novy, to by si si mohol aj ty urobit, nic zlozite, len treba dobre
zalepit vsetky tie ficurky tam lepiacou paskou, dat bielu podkladovku a potom finalnu
farbu, mne to v robote namiesali a dali do spreja, cize pohoda robota, osobne som si
zvykol vlacit kade tade 5 a pol kila v ruksaku a tak nevidim problem s troma kilami ako sa
tu z toho problem robi :D na svadbu uplne v pohode sklo, podla fotiek vyzera ze aj velmi
rychlo ostri...fajna masinka gratulujem ku kupe, ale na tvojom mieste by som ho urcite
prestriekal, aj ked imidz je nanic, takto ti ho aspon nikto neukradne :)
nejak mi
unika logika toho ´noveho´ laku, ked si aj tak potom na objektiv natahujes
dajaku handru zo spodarov ... ako sam pises ... ci?
Radko.com | napísané: 03.08.2010 17:27
Zaujimavý článok a pekné fotky
dramatiq | napísané: 03.08.2010 15:14
Pri prevoze autom často objektív pripútam bezpečnostnými pásmi (detskú sedačku mu
zatiaľ kúpiť neplánujem) .. tato veta ma naozaj dostala :D
Mark3 | napísané: 02.08.2010 13:16
Super objektív i článok
bear | napísané: 29.07.2010 23:05
Mne sa na nom ta profesionalna patina paci, takze zatial ho striekat nebudem. Mozno mu
casom kupim lens coat.
markato1 | napísané: 29.07.2010 22:56
samozrejme (obiiiiiiite) ..som z toho skla uneseny:)
markato1 | napísané: 29.07.2010 22:54
vyborny clanok..super sklo,trosku obyte..dal by som ho zrestaurovat:)
zdenoxl | napísané: 29.07.2010 22:40
príspevok od: Ferdo
hmm mas pravdu, predsa len ma 200/1.8.. pozeram fotku, raz sa mi ho podarilo
s tym telatom cvaknut :D
Ano ROFO. Ano, urcite ma 200/1,8 , vravel mi, ze tento
objektiv ma uz vela odzite:) Ja som ho cvakol s tymto objektivom a 1D telom, ked mi fotil
manzelku s 85/1,2L. Musim povedat, ze je to riadna zaberacka a aj po 15 rokoch poctiveho
makania vo fitku si neviem predstavit fotit s nim tak 2 hodinky!
maRmaRko | napísané: 29.07.2010 22:14
Nádhera... A tiež by som asi riešil prestriekanie..
pavel | napísané: 29.07.2010 19:59
Už dávno som tak na e-phote niečo ´nezhltol´ ako tento článok... bingo!
tomatito ocenenie redakciou ePhoto.sk | napísané: 29.07.2010 19:42
a inak ocenujem takyto clanok aj s ukazkovymi fotkami, najtazsie sa na internete hladaju
original fotky z takychto skiel..
tomatito ocenenie redakciou ePhoto.sk | napísané: 29.07.2010 19:40
fajne sklo..vyzera brutalne, ani neviem ako je mozne takto zamrdat objektiv, ja som takto
kupil 400mm f2.8 L IS od canona, moja ale nebola takato zazltnuta iba strasne
obita..brusit som nic nebrusil, iba vycistil od mastnoty a nastriekal nanovo, teraz vyzera
uplne ako novy, to by si si mohol aj ty urobit, nic zlozite, len treba dobre zalepit
vsetky tie ficurky tam lepiacou paskou, dat bielu podkladovku a potom finalnu farbu, mne
to v robote namiesali a dali do spreja, cize pohoda robota, osobne som si zvykol vlacit
kade tade 5 a pol kila v ruksaku a tak nevidim problem s troma kilami ako sa tu z toho
problem robi :D na svadbu uplne v pohode sklo, podla fotiek vyzera ze aj velmi rychlo
ostri...fajna masinka gratulujem ku kupe, ale na tvojom mieste by som ho urcite
prestriekal, aj ked imidz je nanic, takto ti ho aspon nikto neukradne :)
bear | napísané: 29.07.2010 19:13
príspevok od: ventura
skoda len tej nedokonalej clony, inak spica - vybrony kusok do kolekcie
fotografa, na zazltnutost sa mozes vykaslat ;-)
S tymto objektivom fotim 99% na
clone 1.8 (vacsina z toho zvysneho percenta je omylom). Pri 1.8 je tvar clony perfektny. V
praxi tu chybu tvaru vidiet len na par fotografiach. Zatial ma to az tak netrapi, ak ma
bude skusim s tym ist do servisu vo Viedni.
Durri | napísané: 29.07.2010 17:13
príspevok od: Ferdo
Rofo, ze? Myslim ze ma to novsie 200/F2. Skvele sklo ale neviem si
predstavit ze by som taku obludu trepal na svadbu :)
jednu svadbu som tocil kde
Rofo fotil a videl som aj foto z nej robene s ´telkacom´ a je to parada, tak ako
tu deklarovane fotografie!
zelovoc | napísané: 29.07.2010 16:19
ten objektiv vyzera ako by bol v afganistane aj v iraku aspon poslednych 20 rokov :)
NemesiS | napísané: 29.07.2010 15:54
kto to kedy videl.
Tá fotografia bieleho koňa je báječná...
som úplne mimo z tej ostrosti o_O
Ferdo | napísané: 29.07.2010 15:42
príspevok od: zdenoxl
S tymto objektivom mi fotograf na svadbe urobil vela portretnych fotiek.
Musim povedat, ze su super a tiez ho vo velkej miere pouzival na hostine, kde podoprety s
monopodom z ´bezpecnej´ vzdialenosti nerusene fotil super momentky! Sam mi potvrdil, ze
je to jeho najoblubenejsi objektiv spolu s 85mm, f/1,2L. Mal som moznost si ho vyskusat na
1D MII (alebo1Ds), uz presne neviem a musim potvrdit, ze je to riadna fuska! Bez monopodu
ani na krok:)
hmm mas pravdu, predsa len ma 200/1.8.. pozeram fotku, raz sa mi ho
podarilo s tym telatom cvaknut :D
ventura | napísané: 29.07.2010 15:39
skoda len tej nedokonalej clony, inak spica - vybrony kusok do kolekcie fotografa, na
zazltnutost sa mozes vykaslat ;-)
Ferdo | napísané: 29.07.2010 15:38
príspevok od: zdenoxl
S tymto objektivom mi fotograf na svadbe urobil vela portretnych fotiek.
Musim povedat, ze su super a tiez ho vo velkej miere pouzival na hostine, kde podoprety s
monopodom z ´bezpecnej´ vzdialenosti nerusene fotil super momentky! Sam mi potvrdil, ze
je to jeho najoblubenejsi objektiv spolu s 85mm, f/1,2L. Mal som moznost si ho vyskusat na
1D MII (alebo1Ds), uz presne neviem a musim potvrdit, ze je to riadna fuska! Bez monopodu
ani na krok:)
Rofo, ze? Myslim ze ma to novsie 200/F2. Skvele sklo ale neviem si
predstavit ze by som taku obludu trepal na svadbu :)
conan7 | napísané: 29.07.2010 15:13
zaujímavé že je to starý ujko, a predsa vykreslí tie nové canonácke nad15
megapixelové čipy, čo je tak často riešený problém u nás :))))))))

ja by som vzhľad neriešil...
marcelfilo | napísané: 29.07.2010 14:34
gratulujem, luxusné sklo, posledné, čo mi ešte chýba do výbavy pevných skiel :) ale
to by som si asi musel hladať nový domov, žena by to asi ťažko predýchala
Palso | napísané: 29.07.2010 14:34
Ford Mustang Shelby GT550 medzi objektívmi...
IO-NR | napísané: 29.07.2010 14:24
...len doplnim, ze prave nastupca tohoto objektivu (= 200/2 L IS za sialenu cenu) je
momentalne najlepsie sklo na trhu od Canonu....
zdenoxl | napísané: 29.07.2010 13:39
S tymto objektivom mi fotograf na svadbe urobil vela portretnych fotiek. Musim povedat, ze
su super a tiez ho vo velkej miere pouzival na hostine, kde podoprety s monopodom z
´bezpecnej´ vzdialenosti nerusene fotil super momentky! Sam mi potvrdil, ze je
to jeho najoblubenejsi objektiv spolu s 85mm, f/1,2L. Mal som moznost si ho vyskusat na 1D
MII (alebo1Ds), uz presne neviem a musim potvrdit, ze je to riadna fuska! Bez monopodu ani
na krok:)
maTTo_corp | napísané: 29.07.2010 13:28
zo šrotoviska? však je krásny :) ja by som také smetie hneď bral domov :))
Kaiman81 | napísané: 29.07.2010 13:14
príspevok od: MrFernett
šialené parametre, som netušil, že niečo také vôbec existuje,
keď som zbadal tú mrňavú fotku v náhľade som myslel že nejaká novinka a že
zmenili farbu z bielej na žltú :D
A to si asi nevidel ešte Canon 50mm F/0,75
to sú šialené parametre... :)
MrFernett | napísané: 29.07.2010 12:51
šialené parametre, som netušil, že niečo také vôbec existuje, keď som zbadal tú
mrňavú fotku v náhľade som myslel že nejaká novinka a že zmenili farbu z bielej na
žltú :D
Minko | napísané: 29.07.2010 12:19
ma pobavilo to s tým press preukazom, ale pustia už aj s menšími, ako je
tento:)).....ináč robí to fasacke fotky.
titinius | napísané: 29.07.2010 11:24
super objektiv ! gratulujem ku kupe , zavidim :)
+ krasne fotky,,,
wolfino | napísané: 29.07.2010 11:08
ten si toho musel odsrat a ten kabatik by fakt bodol :)
bandzi | napísané: 29.07.2010 10:59
brusit urcite nie, prach moze napachat riadnu neplechu
skor by mu pristal nejaky kabatik ;)

http://www.lenscoat.com/lenscoatsuptmsup-canon-p-265.html
izzino | napísané: 29.07.2010 10:46
príspevok od: Cako
by som si ho osmirgloval a namaloval aby bol zas pekny :)) fuj ale je hnusny
taky zazltnuty... ale foti fakt krasne
za jeho cenu by si ho lestil aj taky
zazltnuty. A pri jeho momentalnom vzhlade a kondicii vies, ze ho mozes priviazat na lano
za Land Rover v Africkej savane a mozes ho tahat 3 kilometre po vysusenej zemi a nic sa mu
nestane.
Cako ocenenie redakciou ePhoto.sk | napísané: 29.07.2010 10:00
by som si ho osmirgloval a namaloval aby bol zas pekny :)) fuj ale je hnusny taky
zazltnuty... ale foti fakt krasne

POČASIE

Bratislava
Teraz Dnes Zajtra
13 13 13
13 18/12 16/10
Uprav»
Zobraz všetky»
ephotoshop.sk

Dovolenka s fotoaparátom


NAPÍŠTE NÁM

PRÍBEH FOTOGRAFIE

 

JAHODA jahoda

 

 

 

 

 

 

Každá fotografia má svoju históriu vzniku.
Napíšte nám ako vznikli fotografie z vášho archívu.


Napíšte nám

Facebook

Pridaj sa k našim fanúšikom na Facebook-u a dostávaj najnovšie informácie o ephoto.sk


Twitter ephoto_sk

  • nahrávam...
O nás | Reklama | Partneri | Pracovné ponuky | Kontakt | Ephoto ako domovská stránka | RSS RSS