Hore

Project “Logan” - The Wolverizzi

Toto bude skutočne len príbeh. Nečakajte žiaden presný návod. Vypočujte si moje vyplakávanie, ale nenechajte sa ním odradiť pri zhmotňovaní vašich vlastných nápadov. S Izzinom už sme toho povymýšľali mnoho. Ale teraz si na mňa vymyslel riadnu habaďúru. Izzino sa každý rok pripravuje na Deň sv. Patrika. Nie je to typický slovenský sviatok. Roky pracoval v Írsku a teraz má malý pub, kde šíri dobrú povesť Whiskey. Vyzdobí krčmu, pripraví pre zákazníkov akcie, a aby podporil celkovú atmosféru, nechá si narásť bradu a oblečie sa ako pravý Ír. Dokonca v pube aj fotografuje zákazníkov v štýle sv. Patrika. Mesiac pre akciou si nechal začať rásť bradu. Pre toho, kto nie je zvyknutý na jej nosenie, je to malé utrpenie. Keď už ho podstúpil, rozhodol sa, že prv než sa oholí, musí svoj bujný porast využiť viac. Vymyslel si preto, že sa nechá nafotiť ako Wolverine z X-Menov. Zavolal mi, či mám chvíľu času, aby som ho u nás v ateliéri odfotil. Samozrejme som súhlasil. Na druhý deň navštívil kaderníčku a dovalil sa do redakcie. Ja som sa zatiaľ pripravil. Na internete som vyhľadal fotografie a plagáty Hugha Jackmana v roli Wolverina. Študoval som na nich spôsob nasvietenia a hercové pózy.


http://www.csfd.cz/film/265275-wolverine/, http://www.imdb.com/title/tt1430132/


Fotografovanie bolo jednoduché. Vyskúšal som svietenie jedným svetlom s beauty dishom a voštinou, ku ktorému som neskôr pridal druhé svetlo so softboxom. Žiadne komplikované schémy svietenia. Za 1/4 hodiny sme boli s fotením hotoví. Stihli by sme to aj rýchlejšie, ale ja som si na Izzina vymyslel viacero póz. Keď už bol z pózovania unavený, fotenie sme skončili. Fotografoval som s Olympusom OM-D E-M1 a objektívom M.Zuiko Digital 12-40/2,8 PRO. Ako pozadie som použil takmer čiernu stenu ateliéru.


Z nafotených záberov som vybral približne tucet tých, ktoré sa mi páčili pózou aj svetlom.


Z fotenia som vybral niekoľko najlepších záberov. Pôvodný plán bola fotografie spredu s rukami prekríženými do X. Mne sa páčil dynamickejší záber s výraznejšou perspektívou. Ešte som netušil ako si skomplikujem život. Narýchlo (cca 20 minút) som urobil prvú koláž, aby vedel čo plánujem. Pri jej študovaní a porovnaní s originálnymi zábermi som zistil, že čepele pazúrov nevyrastajú z hánok, ale priestoru medzi nimi. Po rýchlom nástrele vízie som sa doma pustil do diela.


Hrubá koláž, ktorú som poslal Izzinovi, aby vedel že som vybral inú pózu.

Wolverizzi I.


Začínam pracovať na koláži.


Nechám sa voľne inšpirovať fotografiami Hugha Jacmana. Podľa nich zvýrazňujem svetlo a tieň.


Okrem svetiel a tieňov upravujem na Izzinovi aj bradu.

Zo začiatku som svoj postup dokumentoval printscreenmi, ktoré by mohli poslúžiť ako stručný návod, po pár hodninách som s tým prestal. Viackrát som sa vracal niekoľko krokov späť a skúšal rôzne postupy. 90% práce som mal za 20% času. Po tri večery som sa napokon najviac potrápil s adamantiovými pazúrmi a ich napojení na ruky, nebol som s nimi spokojný. Hugh Jackman je na kosť vysekaný zo žilnatými kostnatými rukami. Izzino ma ruky ako malé budzogáne, prsty ako jaternice. Kto má s takým materiálom pracovať? Je jasné, že na vine môjho “fotošopového trápenia” je Izzino. Toto začína byť veľký projekt. Nazývam ho pracovne “Logan”, po postave z filmu.


Opäť internetový prieskum.


Čepeľ v malom rozlíšení použijem aspoň na stanovenie približného tvaru. Pazúre napokon nakreslím pomocou masiek, spreja a kovovej textúry.


Pridaním pohybového rozostrenia a žiary maskujem nedokonalosti a zvýrazňujem kovový materiál.

Nie som vo Photoshope až taký babrák, ale dosiahnuť dokonalosť by mal stálo viac času, ako som bol ochotný investovať. Možno by som dokonca nafotil nové podklady. Hlavne by to ale chcelo vymodelovať pazúre v 3D programe, aj so správnym nasvietením, tak aby presne zapadli naväzovali na Izzinové ruky. Priznám sa, to je mimo moju ligu.


Tento plagát ma voľne inšpiroval pri tvorbe pozadia a loga.


Pracujem na pozadí. Fotografiu japonskej ulice som rozostril a zatónoval. Najviac práce bolo s maskovaním Izzinovej siluety.

Keď niečo neviem urobiť, musím to zamaskovať. Skúšal som rôzne rozsotrenia a oslepujúce žiare. Napokon som sa rozhodol pre niečo razantnejšie. Niečo čo zároveň pridá farebný kontrast. KRV! Hektolitre krvi. Nechal som sa inšpirovať plagátmi k filmu 300. Naniesol krv na čepele a nechal ju aj v kvapkách rozprsknúť cez tetinu koláže. Stačilo! Po treťom večeri som mal dosť. Pridal som už len nápis “The Wolverizzi”. Už nezmením ani pixel!


Finalná koláž. Nie som úplne spokojný, ale viac času a námahy už nie som ochotný investovať. Nepracujem predsa pre Hollywodské štúdio.

Wolverizzi II.

Z predchádzajúcich dielov Príbehu fotografie ma už poznáte. Viete, že nikdy neskončím tam, kde som si to na začiatku určil. A tak aj keď vyčerpaný, rozhodol som sa zhmotniť aj Izzinovú prvotnú ideu s prekríženými rukami. Od úpravy zdrojovej fotografie po finalizáciu to trvalo cirka hodinu. 1/12 času prvej koláže! Koľko som len mohol ušetriť času, keby som nevymýšľal. Čepele z fotografie Hugha Jacmana sadli na Izzinové ruky takmer dokonale. Maskovanie bolo jednoduché, nočné Tokyo do pozadia, pridal pár efektov a koláž bola hotová. Stále som však neskončil.


Túto fotku som našiel v rozlíšení 9000 bodov, pazúre takmer presne sadli na Izzinove ruky. Musel som ich predĺžiť. Nedokonalé predĺženie som zamaskoval rozostrením.


Koniec Wolverizziho

V ateliéri som urobil aj pár civilnejších portrétov. Jeden z nich som štylizoval do fotografie vyvolanej klasickým chemickým procesom. Za tým účelom som siahol do svojho archívu textúr a rámikov, ktoré priebežne dopĺňam. Na internete nájdete dostatok voľne použiteľných podkladov v dostatočnom rozlíšení. Pužil som aj plugin od OnOne Software pre napodobnenie rozostrenia. V ateliéri som fotografoval s vyšším clonovým číslom, čím som zachytil väčšiu hĺbku ostrosti. Chcel som, aby fotografia vyzerala ako snímaná s použitím trvalého svetla, pri použití nižšieho clonového čísla. Potom som pridal fľakatú textúru a fotku zasadil do rámiku veľkoformátového filmu.


Záver

Neberte prosím tento príbeh vážne. Ide len o zábavu, ktorú si vymysleli dvaja blázni do fotografie, ktorí sa neboja zrealizovať akýkoľvek bláznivý nápad, čisto len pre vlastnú radosť. Určite to ide urobiť aj lepšie. Nerobím takéto veci každý deň a chýbajú mi preto aj niektoré grify, najmä 3D modelovanie, americká retuš a práca s textúrami. Izzino je však s výsledkom spokojný. Pobavili sme našich kamarátov a o to nám išlo.

A čo vy, už ste niečo takéto skúsili?

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
total empty
2014-04-09 07:58:32
Tá červená farba (asi rozťal plechovku od farby, lebo od krvi to má ďaleko) to len pokazila.
Je len plocho fiknutá na celý obraz ,bez priesturu,bez svetla a tieňov.
Ten jas okolo nožou tiež nieje dobre spravený a nože sú zašedlé, nie chromové,zase v nich chýba odraz ,svetlo a tieň.
Čo sa týka Izziho a pozadia, to je dobre zmáknuté až na tie ruky.
Ja viem,že je to proti pravidlom,ale keby si skopíroval iba nože a časť ruky a primontoval ich na Izziho ruky, dosiahol by si iný výsledok,reálnejší.
A potom Izzi z prekryženými rukami: prečo sú tam nože takto blurované? Nebolo by lepšie blurovať ich v smere pohybu rúk a imitovať dlhší čas expozície?
Nakoniec je dôležité farebné zladenie pozadia z primárnym objektom a riešiť kompozíciu vo finálnom formáte. (2:3)
No a teraz ma môžete aj roztrhať za kritiku.
 
smartin
2014-04-09 08:27:51
Ja si myslim, ze Izzi si mal natrenovat viac narany pohlad. Tvari sa ako smutne stena Inac praca v photoshope je podla mna na vybornu (akurat ta krv na prvej fotke by mohla byt podla mna tmavsia, lebo pri tomto odtieni mi nepripada dostatocne realisticka)
 
Marcel Rebro
2014-04-09 08:52:36
príspevok od: total empty
Tá červená farba (asi rozťal plechovku od farby, lebo od krvi to má ďaleko) to len pokazila.
Je len plocho fiknutá na celý obraz ,bez priesturu,bez svetla a tieňov.
Ten jas okolo nožou tiež nieje dobre spravený a nože sú zašedlé, nie chromové,zase v nich chýba odraz ,svetlo a tieň.
Čo sa týka Izziho a pozadia, to je dobre zmáknuté až na tie ruky.
Ja viem,že je to proti pravidlom,ale keby si skopíroval iba nože a časť ruky a primontoval ich na Izziho ruky, dosiahol by si iný výsledok,reálnejší.
A potom Izzi z prekryženými rukami: prečo sú tam nože takto blurované? Nebolo by lepšie blurovať ich v smere pohybu rúk a imitovať dlhší čas expozície?
Nakoniec je dôležité farebné zladenie pozadia z primárnym objektom a riešiť kompozíciu vo finálnom formáte. (2:3)
No a teraz ma môžete aj roztrhať za kritiku.
Čo by sme Ťa trhali. WoIverizzi Ťa naseká ako cisársky trhanec.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2014-04-09 08:57:45
príspevok od: smartin
Ja si myslim, ze Izzi si mal natrenovat viac narany pohlad. Tvari sa ako smutne stena Inac praca v photoshope je podla mna na vybornu (akurat ta krv na prvej fotke by mohla byt podla mna tmavsia, lebo pri tomto odtieni mi nepripada dostatocne realisticka)
Krv som sa ani nesnazil stvarnit realisticky, bola by to sizifovska praca. Radsej som ju stylizoval v style plagatov k filmu 300. Ved tu vlastne ide o komixovu predlohu.
 
juko
2014-04-09 11:48:56
...a prečo je tento článok zamknutý? Veď to je "skutočne len príbeh", "bláznivý nápad" a "vyplakávanie", ktoré "neberte prosím vážne", nie je to "žiaden presný návod".
 
tomino1980
2014-04-09 12:44:16
no pre mna je asi najvydarenejsia fotka ta prva ...s nazvom hruba kolaz
 
Kuban
2014-04-09 12:51:35
príspevok od: tomino1980
no pre mna je asi najvydarenejsia fotka ta prva ...s nazvom hruba kolaz
suhlasim
 
Kuban
2014-04-09 12:52:30
inac peckaaa Wolverine je moja najoblubenejsia postava tesim sa clanku a trocha tie fotky zavidim je to spica
 
tomatito
ocenenie redakciou 2014-04-09 13:19:29
kludne by som privital tutorial ako urobit tu poslednu foto aj s nejakymi free texturami ako darcek
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2014-04-09 13:24:07
príspevok od: juko
...a prečo je tento článok zamknutý? Veď to je "skutočne len príbeh", "bláznivý nápad" a "vyplakávanie", ktoré "neberte prosím vážne", nie je to "žiaden presný návod".
Napriklad preto, ze som na tom hodiny pracoval vo svojom volnom case a nebol som lenivy sa o to podelit s uzivatelmi ePhota. Napr. pre inspiraciu.
Stretavame sa tu s nazormi, preso si niekto ma platit za clanky. Ty co maju konta Classic a Plus platia za balik sluzieb, pristup k niektorym clankom je len jeho sucastou.
Chod portalu stoji peniaze. Bez nich to jednoducho nejde. Vase prispevky su pomerne malou castou nasichprijmov a zadaleka na chod portalu nepostacuju. Svetova ekonomika je v recesii. Ak chcete aby na Slovensku bol aspon jeden jediny funkcny portal tohto druhu, museli sme pristupit k spoplatneniu, alebo ho zrusit. Vas symbolicky prispevok mozte brat ako "platim si za clanky", alebo "prispejem na ePhoto, aby sme na Slovensku mali aspon jednu stranku, kde sa mozeme schadzat, diskutovat, publikovat a vzdelavat sa".
 
juko
2014-04-09 19:09:47
príspevok od: Karol Srnec
Napriklad preto, ze som na tom hodiny pracoval vo svojom volnom case a nebol som lenivy sa o to podelit s uzivatelmi ePhota. Napr. pre inspiraciu.
Stretavame sa tu s nazormi, preso si niekto ma platit za clanky. Ty co maju konta Classic a Plus platia za balik sluzieb, pristup k niektorym clankom je len jeho sucastou.
Chod portalu stoji peniaze. Bez nich to jednoducho nejde. Vase prispevky su pomerne malou castou nasichprijmov a zadaleka na chod portalu nepostacuju. Svetova ekonomika je v recesii. Ak chcete aby na Slovensku bol aspon jeden jediny funkcny portal tohto druhu, museli sme pristupit k spoplatneniu, alebo ho zrusit. Vas symbolicky prispevok mozte brat ako "platim si za clanky", alebo "prispejem na ePhoto, aby sme na Slovensku mali aspon jednu stranku, kde sa mozeme schadzat, diskutovat, publikovat a vzdelavat sa".
Ja netvrdím, že zavedenie poplatkov bol zlý nápad a že všetko by malo byť zadarmo (inak by som nebol klasik) rád ephoto podporím. Len som bol zvedavý, prečo práve tento konkrétny článok. Ale už som pochopil, zamknuté sú všetky príbehy fotografie.
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované