Hore

9 - ročný víťaz súťaže Wildlife Photographer Of The Year.

Od roku 1964 každý rok organizuje National History Museum v Londýne  fotografickú súťaž Wildlife Photographer Of The Year. Tento rok si Hlavnú cenu a titul víťaza v kategórii Young Wildlife Photographer of the Year odniesol len 9 - ročný  Carlos Perez Naval zo Španielska.

Carlosovi rodičia sú neúnavnými cestovateľmi a svojho syna berú všade so sebou. Ako 4 - ročný dostal svoj prvý kompakt, teraz pracuje s profesionálnym fotoaparátom. Vždy, keď ide do zahraničia pribudne mu do výbavy  ďalší objektív.

Pre pekné zábery však Carlos nemusí cestovať len do vzdialených krajín. Fotografuje svoje okolie, faunu a flóru v ich záhrade. Nič z okolia neunikne jeho pozornému oku. 

Viac z Carlosovej tvorby si môžete pozrieť na: carlospereznaval.wordpress.com

Carlos v akcii

Carlos prevzal cenu od vojvodkyne z Cambridge

Carlosovi nič neunikne :)

Zdroj: bp

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
smartin
2014-10-30 09:41:07
Take detstvo raz chcem mat
 
Jožo
2014-10-30 09:51:16
Chlapec má dobré oko a rodičia peniaze..
 
quaq
2014-10-30 10:14:49
tu je jasne vidno o čom je celé Wildlife.....
 
_kurato_
2014-10-30 11:03:13
príspevok od: quaq
tu je jasne vidno o čom je celé Wildlife.....
No z velkoj casti o peniazoch
 
_kurato_
2014-10-30 11:03:59
príspevok od: Jožo
Chlapec má dobré oko a rodičia peniaze..
Niekomu sa proste podari spravne narodit
 
lu_boss
2014-10-30 11:15:47
...napriek tomu, ze rodicia maju peniaze, chlapec sa venuje tvorivemu /a neskodnemu/ konicku, navyse, na spickovej urovni, ved to je super.
 
MagickVamp
2014-10-30 12:50:11
Skoda ze vsetky deti nemaju stastie na rodicov, ktori maju peniaze a maju aj cas sa svojmu dietatu venovat a spravne ho motivovat. To dieta (lebo je to este len lahko ovplyvnitelne dieta) vyhralo hned tri krat A my ostatni hlavne ze sme zdravi a ved par z nas, aj napriek zlemu startu s vypetim sil, dobehne do ciela s casom, aky dobre narodeni dostanu uz do vienka, a to bez pohnutia prstom. Je to proste tak, mozme akurat ocenit ze dobre narodeny nedroguje, ale venuje sa peknemu konicku, lebo aj drogovat by mohol...ci nato je este maly? ,-)
 
sherpa
2014-10-30 12:54:41
toho medveda fotil vo finsku na komercne vyuzivanom fotospote
Kuhmo, Oulu (Finsko)
http://www.naturephoto.cz/priroda/savci/547-medved-hnedy-rije-v-suchopyru.html
taky seversky Bavorsky les......
ale foti pekne
 
lu_boss
2014-10-30 14:09:29
príspevok od: MagickVamp
Skoda ze vsetky deti nemaju stastie na rodicov, ktori maju peniaze a maju aj cas sa svojmu dietatu venovat a spravne ho motivovat. To dieta (lebo je to este len lahko ovplyvnitelne dieta) vyhralo hned tri krat A my ostatni hlavne ze sme zdravi a ved par z nas, aj napriek zlemu startu s vypetim sil, dobehne do ciela s casom, aky dobre narodeni dostanu uz do vienka, a to bez pohnutia prstom. Je to proste tak, mozme akurat ocenit ze dobre narodeny nedroguje, ale venuje sa peknemu konicku, lebo aj drogovat by mohol...ci nato je este maly? ,-)
Svet je nespravodlivy, rozplacme sa a citajme marxa s engelsom.
 
MagickVamp
2014-10-30 14:34:44
príspevok od: lu_boss
Svet je nespravodlivy, rozplacme sa a citajme marxa s engelsom.
nepoznas ma, ja neplacem, ja nehladam spravodlivost, viem ze nie je Len neviem preco vela ludi hneva ked potom niekto povie pravdu, vacsina uspesnych ludi zato vdaci prave tomu ze sa dobre narodili, aj ked to vehementne popieraju a snazia sa tvarit ze to vsetko dosiahli sami a pride mi to komicke akurat. Ale poznam aj ludi co rovno povedia, dobre som sa narodil a nebolo tazke ten zivot uz potom rozbehnut, takych si vazim za uprimnost a triezvy pohlad. Vsetko co sa to dieta nauci sa stane jeho sucastou a nik mu to uz nevezme, bude kvalitnym clovekom. Nebudem sa ale tvarit, ze si na techniku zarobilo samo, ze k tomu nebolo vedene, minimalne v tom podporovane, ze mozno polovicu fotiek mu nastavil nejaky pan fotograf, mozno ocko. Ci chceme pocuvat rozpravky? ,-)
 
aNarkii
2014-10-30 14:38:40
tato pride synku toto odfot neboj doma sa s tym pohrame a tu mame 9 rocneho fotografa, takych je plna prdel
 
Jubi
2014-10-30 14:51:47
je to krásne, tie fotky majú taký iný pohľad, taký detský jednoduchý a amatérsky pohľad a tým pádom zároveň veľmi kreatívny, no proste iný uhoľ pohľadu na wildlife a asi práve preto vyhral, dva palce hore...
 
blahoslav J B Art
2014-10-30 15:55:46
príspevok od: MagickVamp
Skoda ze vsetky deti nemaju stastie na rodicov, ktori maju peniaze a maju aj cas sa svojmu dietatu venovat a spravne ho motivovat. To dieta (lebo je to este len lahko ovplyvnitelne dieta) vyhralo hned tri krat A my ostatni hlavne ze sme zdravi a ved par z nas, aj napriek zlemu startu s vypetim sil, dobehne do ciela s casom, aky dobre narodeni dostanu uz do vienka, a to bez pohnutia prstom. Je to proste tak, mozme akurat ocenit ze dobre narodeny nedroguje, ale venuje sa peknemu konicku, lebo aj drogovat by mohol...ci nato je este maly? ,-)
ved chvalabohu, ze vsetky deti nemaju bohatych rodicov, kto by nam potom skladal lacne iPhony v Cine?
 
MagickVamp
2014-10-30 16:34:50
príspevok od: blahoslav J B Art
ved chvalabohu, ze vsetky deti nemaju bohatych rodicov, kto by nam potom skladal lacne iPhony v Cine?
hehe ,-)) tak tak,...
 
Jouseph
2014-10-30 18:52:00
Kua maly devat rocny a uz fofi wildlife leoparda,medveda,chytá skorpionov? Kde ma rodicov? Asi zarabaju na fototechniku... Buduca fotka bude krokodil z vnutra...
 
LudmilaM
2014-10-30 18:59:55
niečo tu nesedí, veď všetci máme foťáky, veď je tam aj žaba, tá je aj u nás, ide tu o niečo iné, vychovali sme svoje deti tak aby vedeli zaobchádzať s ,,našimi pokladmi,,? Je to šikovný chalan, nová generácia, ja mu držím palce a veľmi fandím, nech fotí aj vesmír a nech nám to všetkým ukáže!
 
lu_boss
2014-10-30 20:11:46
príspevok od: MagickVamp
nepoznas ma, ja neplacem, ja nehladam spravodlivost, viem ze nie je Len neviem preco vela ludi hneva ked potom niekto povie pravdu, vacsina uspesnych ludi zato vdaci prave tomu ze sa dobre narodili, aj ked to vehementne popieraju a snazia sa tvarit ze to vsetko dosiahli sami a pride mi to komicke akurat. Ale poznam aj ludi co rovno povedia, dobre som sa narodil a nebolo tazke ten zivot uz potom rozbehnut, takych si vazim za uprimnost a triezvy pohlad. Vsetko co sa to dieta nauci sa stane jeho sucastou a nik mu to uz nevezme, bude kvalitnym clovekom. Nebudem sa ale tvarit, ze si na techniku zarobilo samo, ze k tomu nebolo vedene, minimalne v tom podporovane, ze mozno polovicu fotiek mu nastavil nejaky pan fotograf, mozno ocko. Ci chceme pocuvat rozpravky? ,-)
Na kazde tvrdenie sa najde priklad, nic to vsak nezmeni na skutocnosti,ze namiesto uznania chlapcovho talentu sa tu objavilo niekolko stereotypných povrchnych socialnych analyz, ktore sem rozhodne nepatria.
 
Lubitto
2014-10-30 20:42:31
Zas sa prejavuje klasicka slovenska vlastnost...zavidime aj chorobu
 
Jerry C.
2014-10-30 21:17:11
príspevok od: lu_boss
Na kazde tvrdenie sa najde priklad, nic to vsak nezmeni na skutocnosti,ze namiesto uznania chlapcovho talentu sa tu objavilo niekolko stereotypných povrchnych socialnych analyz, ktore sem rozhodne nepatria.
nič iné než závisť ...
slovenská národná vlastnosť ...
keby to bolo ich dieťa - asi by sa im tie komentáre nepáčili ...
osobne si myslím,že kto niečo vie ,alebo dokáže - ten sa časom vždy dokáže presadiť ...pokiaľ má dostatočne pevnú vôľu ...sám poznám zopár takých /aj tu z ephota / a vôbec to nie sú synáčikovia z dobrých rodín ...
 
alexmenti
2014-10-30 23:21:07
ja to chápem tak, že je to jednoducho šikovný chalan, ktorý sa v mladom veku zamiloval....do fotoaparátov a fotenia...
 
tari
2014-10-31 00:43:52
Piste nieco k fotkam , poprosim
 
xerion
2014-10-31 08:06:57
príspevok od: Jerry C.
nič iné než závisť ...
slovenská národná vlastnosť ...
keby to bolo ich dieťa - asi by sa im tie komentáre nepáčili ...
osobne si myslím,že kto niečo vie ,alebo dokáže - ten sa časom vždy dokáže presadiť ...pokiaľ má dostatočne pevnú vôľu ...sám poznám zopár takých /aj tu z ephota / a vôbec to nie sú synáčikovia z dobrých rodín ...
Ja si nemyslím, že to je závisť, ale s princípu nafotiť zvieratá v ohrade, alebo nejako naaranžované mi teda nepríde ako wildlife. Je pekné, že chalanisko fotí dokonca má aj pekné fotky, ale ako wildlife si predstavujem skutočného odhodlanca čo prejde lesom 30km a potom čaká možno 2 dni na skutočný záber ktorý sa mu ešte aj podarí
Niekedy klameme samých seba a presviedčame sa o niečom čo je úplne ináč.
 
total empty
2014-10-31 09:34:20
príspevok od: Jerry C.
nič iné než závisť ...
slovenská národná vlastnosť ...
keby to bolo ich dieťa - asi by sa im tie komentáre nepáčili ...
osobne si myslím,že kto niečo vie ,alebo dokáže - ten sa časom vždy dokáže presadiť ...pokiaľ má dostatočne pevnú vôľu ...sám poznám zopár takých /aj tu z ephota / a vôbec to nie sú synáčikovia z dobrých rodín ...
Vieš, problém tohto sveta je, že sa nedávaju šance schopným, ale tým čo majú peniaze a konexie.
Chlapec má šťastie,má talent a rodičia peniaze, samozrejme že ho podporujú.
Možno raz, keď vyrastie.........
 
lu_boss
2014-10-31 10:35:50
príspevok od: xerion
Ja si nemyslím, že to je závisť, ale s princípu nafotiť zvieratá v ohrade, alebo nejako naaranžované mi teda nepríde ako wildlife. Je pekné, že chalanisko fotí dokonca má aj pekné fotky, ale ako wildlife si predstavujem skutočného odhodlanca čo prejde lesom 30km a potom čaká možno 2 dni na skutočný záber ktorý sa mu ešte aj podarí
Niekedy klameme samých seba a presviedčame sa o niečom čo je úplne ináč.
OK, nazor Ti neberiem - ked je wildlife podla Teba len a vyhradne nahananie anakondy v pralese, vlka v hustych lesoch, ladoveho medveda kilometer od polu a vazky uprostred baziny, nemam na to co namietat.
Ale nikto tu netvrdi, ze chlapec nahana anakondu v pralese, vlka v hustych lesoch, ladoveho medveda kilometer od polu a vazky uprostred baziny, tak si dovolim nesuhlasit s tvrdenim, ze si klameme Ak si niekto klame, tak len ten, kto si mysli, ze fotografia zobrazuje realitu tak ako je/bola, alebo aku ju vnimame volnym okom.
Ale zda sa, ze cely problem lahko vyriesi elementarna vec - premovanie kategotie "wildlife" na "zvery a hmyz" - to ze su fotky dobre to sice nezmeni, ale viaceri budu spokojnesie spavat.
 
MagickVamp
2014-10-31 11:36:35
príspevok od: Jerry C.
nič iné než závisť ...
slovenská národná vlastnosť ...
keby to bolo ich dieťa - asi by sa im tie komentáre nepáčili ...
osobne si myslím,že kto niečo vie ,alebo dokáže - ten sa časom vždy dokáže presadiť ...pokiaľ má dostatočne pevnú vôľu ...sám poznám zopár takých /aj tu z ephota / a vôbec to nie sú synáčikovia z dobrých rodín ...
To nie je o zavisti, to je suche konstatovanie. Bohati ludia maju taku tendenciu primat chvalu aj za veci za ktore im neprinalezi. Porovnavat sa s niekym koho startovacia ciara zacina v polovici statrovacej ciary beznych ludi? Aj olympiada by sa mala behat tak, ze kto ma peniaze tak si priplati a beh na 100 metrov zacne behat 50 metrov pred ostatnymi, mam mu zato snad tlieskat? tazko sa to vysvetluje pisanim, ja nie som zavistlivy, nie som ani chudak, dokonca si vazim aj svojich nepriatelov ak im to mysli, ci dokonca ma dokazu vytaktizovat. Vazim si ludi o ktorych rozpravas ty, ale co mam obdivovat na tomto chlapcovi? keby to boli foto zo zahrady co maju kolo domu a on si doslova vymodlil fotak miesto Xboxu, alebo bicykla, tak sa mu poklonim, ale nemyslim ze tento chlapec musel v zivote celit nejakym (pre dieta zlozitym) vyberom a niekde sa uskromnit aby si splnil sen, jednoducho mu kupili fotak, zaplatili kurzy, behaju s nim po svete... Tu je evidentne ze je masivne podporovany, kolko z tych foto su jeho kompozicia? Kolko z tych foto si sam vyrezal ci upravil? Kolko z vasich deti by zvladlo podobne ak by malo tie iste podmineky? To nie je o plakani ci zavisti, nech sa mu dari, ale co mame na tom ako obdivovat? Ma nadherne foto, ale pre mna to nie su foto dietata, ale jeho rodicov...
 
vlcimak
2014-10-31 11:47:26
príspevok od: tari
Piste nieco k fotkam , poprosim
Suhlasim, riesi sa tu hmotna stranka rodicov. Nikde som sa doteraz nestretol s tym, ze by niekto posudzoval fotografiu podla toho, ci si autor moze dovolit drahu vybavu alebo nie a ak nemoze, treba byt k jeho fotografiam zhovievavejsi. Tak isto vek by nemal byt dovodom na prizmurenie oci, na taketo ustupky su vytvorene kategorie obmedzene vekom.
Takze ak by som mohol vyslovit svoj osobny nazor, chyba mi na fotografiach ostrost, v dnesnej dobe dokonalej techniky je to takmer neodpustitelne. Tiez fotografie sa mi nezdaju nejake mimoriadne, ta so skorpionom ma vsak nieco do seba, ale aj tam nie je ostre to, co by sa mi ziadalo.
 
alkaline
2014-10-31 17:15:21
...keby som mal aparát...
...jak to chlapčisko...
...ukázal by som vám všetkým...
...to viem zaisto...
...jak má taká fotka vyzerať...
...že aj komisia ng mohla by len zízať...
...v úžase...
...keďže ale nemám teho nikona...
...nedočká sa nikto môjho výkona...
...a navyše nemám ani tatu...
...čo by na môj rozvoj...
...hodil v šanc kus platu...
...tak sa aspoň z frustrácie...
...tunák vypíšem...
...ak to nezaberie...
...si aj vypijem...
...najviac ma však morí...
...viac než detská fotka...
...ža mňa vojvodkyňa...
...dotýka sa zriedka...



 
total empty
2014-10-31 17:37:32
príspevok od: lu_boss
OK, nazor Ti neberiem - ked je wildlife podla Teba len a vyhradne nahananie anakondy v pralese, vlka v hustych lesoch, ladoveho medveda kilometer od polu a vazky uprostred baziny, nemam na to co namietat.
Ale nikto tu netvrdi, ze chlapec nahana anakondu v pralese, vlka v hustych lesoch, ladoveho medveda kilometer od polu a vazky uprostred baziny, tak si dovolim nesuhlasit s tvrdenim, ze si klameme Ak si niekto klame, tak len ten, kto si mysli, ze fotografia zobrazuje realitu tak ako je/bola, alebo aku ju vnimame volnym okom.
Ale zda sa, ze cely problem lahko vyriesi elementarna vec - premovanie kategotie "wildlife" na "zvery a hmyz" - to ze su fotky dobre to sice nezmeni, ale viaceri budu spokojnesie spavat.
Toto je wildlife, lebo sú to živočichy vo voľnej prírode,je jedno či zviera či hmyz.
Ak ty naháňaš divú sviňu po lese z foťakom a potom divé svine naháňaju teba po lese, to sa volá survival live.
Treba pridať takú kategóriu.
Samozrejme môžeš si vybrať aj vlka,medveďa, jeleňa v ruji....fantázii sa medze nekladú.
 
Tibor78
2014-10-31 17:37:38
a toto ste videli?
http://www.youtube.com/watch?v=dv8tpxRYek0
 
total empty
2014-10-31 18:23:08
príspevok od: Tibor78
a toto ste videli?
http://www.youtube.com/watch?v=dv8tpxRYek0
 
Paulie
2014-10-31 18:43:56
Chlapec má obstarožnú D300 a D7100, fakt hodné závisti.
Ja mu prajem, nech mu to fotí aj ďalej. Našťastie ho viac zaujíma samotná fotka ako technika, narozdiel od niektorých tunajších odborníkov.
 
vrak
2014-10-31 19:19:59
príspevok od: Tibor78
a toto ste videli?
http://www.youtube.com/watch?v=dv8tpxRYek0
to je slusny trapas ;(
 
lu_boss
2014-10-31 21:20:17
príspevok od: MagickVamp
To nie je o zavisti, to je suche konstatovanie. Bohati ludia maju taku tendenciu primat chvalu aj za veci za ktore im neprinalezi. Porovnavat sa s niekym koho startovacia ciara zacina v polovici statrovacej ciary beznych ludi? Aj olympiada by sa mala behat tak, ze kto ma peniaze tak si priplati a beh na 100 metrov zacne behat 50 metrov pred ostatnymi, mam mu zato snad tlieskat? tazko sa to vysvetluje pisanim, ja nie som zavistlivy, nie som ani chudak, dokonca si vazim aj svojich nepriatelov ak im to mysli, ci dokonca ma dokazu vytaktizovat. Vazim si ludi o ktorych rozpravas ty, ale co mam obdivovat na tomto chlapcovi? keby to boli foto zo zahrady co maju kolo domu a on si doslova vymodlil fotak miesto Xboxu, alebo bicykla, tak sa mu poklonim, ale nemyslim ze tento chlapec musel v zivote celit nejakym (pre dieta zlozitym) vyberom a niekde sa uskromnit aby si splnil sen, jednoducho mu kupili fotak, zaplatili kurzy, behaju s nim po svete... Tu je evidentne ze je masivne podporovany, kolko z tych foto su jeho kompozicia? Kolko z tych foto si sam vyrezal ci upravil? Kolko z vasich deti by zvladlo podobne ak by malo tie iste podmineky? To nie je o plakani ci zavisti, nech sa mu dari, ale co mame na tom ako obdivovat? Ma nadherne foto, ale pre mna to nie su foto dietata, ale jeho rodicov...
Dokola to iste, bohati, bohati, bohati...
Mozart koncertoval ako dieta, podla tvojej logiky zanho do klaves buchali rodicia.
 
obonsky
2014-10-31 21:31:10
príspevok od: MagickVamp
To nie je o zavisti, to je suche konstatovanie. Bohati ludia maju taku tendenciu primat chvalu aj za veci za ktore im neprinalezi. Porovnavat sa s niekym koho startovacia ciara zacina v polovici statrovacej ciary beznych ludi? Aj olympiada by sa mala behat tak, ze kto ma peniaze tak si priplati a beh na 100 metrov zacne behat 50 metrov pred ostatnymi, mam mu zato snad tlieskat? tazko sa to vysvetluje pisanim, ja nie som zavistlivy, nie som ani chudak, dokonca si vazim aj svojich nepriatelov ak im to mysli, ci dokonca ma dokazu vytaktizovat. Vazim si ludi o ktorych rozpravas ty, ale co mam obdivovat na tomto chlapcovi? keby to boli foto zo zahrady co maju kolo domu a on si doslova vymodlil fotak miesto Xboxu, alebo bicykla, tak sa mu poklonim, ale nemyslim ze tento chlapec musel v zivote celit nejakym (pre dieta zlozitym) vyberom a niekde sa uskromnit aby si splnil sen, jednoducho mu kupili fotak, zaplatili kurzy, behaju s nim po svete... Tu je evidentne ze je masivne podporovany, kolko z tych foto su jeho kompozicia? Kolko z tych foto si sam vyrezal ci upravil? Kolko z vasich deti by zvladlo podobne ak by malo tie iste podmineky? To nie je o plakani ci zavisti, nech sa mu dari, ale co mame na tom ako obdivovat? Ma nadherne foto, ale pre mna to nie su foto dietata, ale jeho rodicov...
Mozart bol vlastne uplne nadhodnoteny, lebo sa uz v dvoch rokoch dostal k pianu a mohol skladat hudbu - normalny obcan sa k nemu dostane len na hodine hudobnej vychovy, co ho znacne znevyhodnuje, aspon o 50 metrov ... zhruba ako normalny clovek sa sice dostane (v sucasnosti) k pocitacu uz takmer od narodenia, ale programovat sa nikdy nenauci ...
 
blahoslav J B Art
2014-10-31 21:34:30
príspevok od: Paulie
Chlapec má obstarožnú D300 a D7100, fakt hodné závisti.
Ja mu prajem, nech mu to fotí aj ďalej. Našťastie ho viac zaujíma samotná fotka ako technika, narozdiel od niektorých tunajších odborníkov.
tym by som si nebol taky isty, v clanku sa pise:
'... teraz pracuje s profesionálnym fotoaparátom. Vždy, keď ide do zahraničia pribudne mu do výbavy ďalší objektív.'
a kedze jeho rodicia su neunavni cestovatelia, zanedlho bude mat viac objektivov, ako Mrco
 
stefanm
2014-11-01 08:12:13
No ja neviem, snažím sa z tých neveľa viet v článku nejakým spôsobom extrahovať informáciu o tom, že "chlapec sa správne narodil... má bohatých rodičov... a používa najdrahšiu techniku", ale vôbec sa mi to nedarí. Ako ste na to prišli? Z toho, že jeho rodičia sú vášniví cestovatelia? Čo ak si na to berú úvery? Čo ak cestujú len na miesta, na ktoré majú? Čo ak si odopierajú iné radosti, pol roka šetria, aby niekde mohli ísť? Možno sami sebe obetujú, jazdia na starom aute, bývajú v starom byte, aby mohli u toho malého rozvíjať talent. Alebo som niečo prehliadol?
 
IO-NR
2014-11-01 11:02:43
Tu sa zvykne viac diskutovat o tom, co sa ako neda, kto robi co zle, alebo ze inde sa maju lepsie.
Velmi pekne fotky, drzim mu palce. Taketo ocenenie je vynikajuca motivacia
 
Roman Point
2014-11-01 11:31:22
Neviem no. Ak môžem pidať svoj názor k tomu, tak asi nie veľmi 9 ročnému chlapcovi príjemný. No dal by som to na +ká a -ká
+ je to dieťa, baví ho to čo robí, niektoré fotky sú krásne, môže ešte veľa fotiek spraviť a byť úspešný..
- videl som ďaleko krajšie wildlife fotky, Škoda že to vyhral len kvôli tomu že má 9 rokov ( môj názor ), nedostal sa k tomu sám. Jednoducho v 9tich rokoch sa dieťa nemôže samé od seba rozhodnúť, že ide fotiť. Ako tu už niekto spomínal nie je to čisto jeho zásluha: či už výber objektu na fotenie, miesto fotenia a už rozhodne nie samotný postprocessing a hlavne z tohoto dôvodu je to ocenenie pre neho neadekvátne schopnostiam.
Môj názor, môže s ním niekto súhlasiť, ale aj nemusí absolútne nik..
Krásnu sviatočnú sobotu: Všetkých Svätých (žiadny HW) Vám prajem.
Tu v SBG je aj krásne počasie.. Takže dobré svetlo prajem aj vám.
 
stefanm
2014-11-01 17:54:10
Neviem do akej miery zohrával rolu fakt, že má 9 rokov, ale keďže sa jednalo o kategóriu "young", ktorá je do 17 rokov, tak dávam tomu šancu, že jeho fotky fakt mohli byť najlepšie.
 
lu_boss
2014-11-01 20:28:47
príspevok od: Roman Point
Neviem no. Ak môžem pidať svoj názor k tomu, tak asi nie veľmi 9 ročnému chlapcovi príjemný. No dal by som to na +ká a -ká
+ je to dieťa, baví ho to čo robí, niektoré fotky sú krásne, môže ešte veľa fotiek spraviť a byť úspešný..
- videl som ďaleko krajšie wildlife fotky, Škoda že to vyhral len kvôli tomu že má 9 rokov ( môj názor ), nedostal sa k tomu sám. Jednoducho v 9tich rokoch sa dieťa nemôže samé od seba rozhodnúť, že ide fotiť. Ako tu už niekto spomínal nie je to čisto jeho zásluha: či už výber objektu na fotenie, miesto fotenia a už rozhodne nie samotný postprocessing a hlavne z tohoto dôvodu je to ocenenie pre neho neadekvátne schopnostiam.
Môj názor, môže s ním niekto súhlasiť, ale aj nemusí absolútne nik..
Krásnu sviatočnú sobotu: Všetkých Svätých (žiadny HW) Vám prajem.
Tu v SBG je aj krásne počasie.. Takže dobré svetlo prajem aj vám.
Aj Mc Curry Salgado, Newton, La Chapelle... sa od niekoho ucili a iste bolo obdobie, ked ich niekto viedol. Spochybnuje to ich tvorbu ?
A teraz uplne inak - nesnazia sa ini rodicia vari deti podporovat ? Neexistuju ini rodicia, ktori detom kupia fotak (lyze, klavir, bycikel, korcule...) a venuju sa im ? A potom, vynika kazde jedno podporovane dieta ?
 
Roman Point
2014-11-01 20:32:22
príspevok od: lu_boss
Aj Mc Curry Salgado, Newton, La Chapelle... sa od niekoho ucili a iste bolo obdobie, ked ich niekto viedol. Spochybnuje to ich tvorbu ?
A teraz uplne inak - nesnazia sa ini rodicia vari deti podporovat ? Neexistuju ini rodicia, ktori detom kupia fotak (lyze, klavir, bycikel, korcule...) a venuju sa im ? A potom, vynika kazde jedno podporovane dieta ?
Ja netvrdím že nie. Je to rozhodne lepšie než ps, psp a podobné sr..kačky.. Aj ja chcem týmto smerom viesť môjho syna.
Ale treba pozrieť aj ostatné foto od iných autorov a tak.
 
Jozef Macák
2014-11-03 13:25:58
o co vam tu ide?? Vitazny snimok (skorpion) bol robeny na D300-ke, 7 rokov starom medeli....
http://www.picturecorrect.com/news/2014-wildlife-photographer-of-the-year/
...ach jo, zavist nasa slovenska..kazdodenna....skoda reci...
 
kubizmus
externý redaktor 2014-11-03 20:41:19
ano, mali by sme ho vsetci zbit a ukradnut mu fotaky s objektivmi a to si potom rozdelime Inac fotky su dost dobre na 9 rocneho fagana celkom sikovny je.
 
tinabotkova
2014-11-04 10:43:35
príspevok od: Roman Point
Neviem no. Ak môžem pidať svoj názor k tomu, tak asi nie veľmi 9 ročnému chlapcovi príjemný. No dal by som to na +ká a -ká
+ je to dieťa, baví ho to čo robí, niektoré fotky sú krásne, môže ešte veľa fotiek spraviť a byť úspešný..
- videl som ďaleko krajšie wildlife fotky, Škoda že to vyhral len kvôli tomu že má 9 rokov ( môj názor ), nedostal sa k tomu sám. Jednoducho v 9tich rokoch sa dieťa nemôže samé od seba rozhodnúť, že ide fotiť. Ako tu už niekto spomínal nie je to čisto jeho zásluha: či už výber objektu na fotenie, miesto fotenia a už rozhodne nie samotný postprocessing a hlavne z tohoto dôvodu je to ocenenie pre neho neadekvátne schopnostiam.
Môj názor, môže s ním niekto súhlasiť, ale aj nemusí absolútne nik..
Krásnu sviatočnú sobotu: Všetkých Svätých (žiadny HW) Vám prajem.
Tu v SBG je aj krásne počasie.. Takže dobré svetlo prajem aj vám.
preco si myslite, ze to nie jeho praca? myslite si, ze 9 rocny chlapec si nevie vybrat objektiv a urobit postproces aj v ps? tak to sa velmi mylite... ak je to niekde uvedene, ze to nerobi on, tak beriem spat, ale nevsimla som si...
 
tinabotkova
2014-11-04 10:47:46
príspevok od: MagickVamp
To nie je o zavisti, to je suche konstatovanie. Bohati ludia maju taku tendenciu primat chvalu aj za veci za ktore im neprinalezi. Porovnavat sa s niekym koho startovacia ciara zacina v polovici statrovacej ciary beznych ludi? Aj olympiada by sa mala behat tak, ze kto ma peniaze tak si priplati a beh na 100 metrov zacne behat 50 metrov pred ostatnymi, mam mu zato snad tlieskat? tazko sa to vysvetluje pisanim, ja nie som zavistlivy, nie som ani chudak, dokonca si vazim aj svojich nepriatelov ak im to mysli, ci dokonca ma dokazu vytaktizovat. Vazim si ludi o ktorych rozpravas ty, ale co mam obdivovat na tomto chlapcovi? keby to boli foto zo zahrady co maju kolo domu a on si doslova vymodlil fotak miesto Xboxu, alebo bicykla, tak sa mu poklonim, ale nemyslim ze tento chlapec musel v zivote celit nejakym (pre dieta zlozitym) vyberom a niekde sa uskromnit aby si splnil sen, jednoducho mu kupili fotak, zaplatili kurzy, behaju s nim po svete... Tu je evidentne ze je masivne podporovany, kolko z tych foto su jeho kompozicia? Kolko z tych foto si sam vyrezal ci upravil? Kolko z vasich deti by zvladlo podobne ak by malo tie iste podmineky? To nie je o plakani ci zavisti, nech sa mu dari, ale co mame na tom ako obdivovat? Ma nadherne foto, ale pre mna to nie su foto dietata, ale jeho rodicov...
a k tomu nazoru, ze to nie su jeho fotky, ale fotky rodicov ste dospeli na zaklade coho?
 
kubizmus
externý redaktor 2014-11-04 11:33:38
príspevok od: tinabotkova
a k tomu nazoru, ze to nie su jeho fotky, ale fotky rodicov ste dospeli na zaklade coho?
na zaklade toho, ze je tazke sa zmierit s tym, ze male decko foti lepsie ako my
 
MagickVamp
2014-11-04 14:05:11
príspevok od: tinabotkova
a k tomu nazoru, ze to nie su jeho fotky, ale fotky rodicov ste dospeli na zaklade coho?
Prepacte ale nechce sa mi uz diskutovat na tuto temu, suhlasim s tym co pisal djgorgo a Point a dalsi. lu_boss a obonsky argumentuju inteligentne a je to uz na filozoficku debatu, lebo ja som nepovedal, ze ak ma clovek podmienky tak to v nom nemoze odhalit genia a ze genius sa nutne musi zrodit z prachu. Tiez som nepovedal ze ako rodic by som nefungoval rovnako. Ku konkretnemu nazoru na tento pripad som dospel, lebo niektore foto su z fotokurzov, kde su instruktori, ktori ti povedia z kade by bolo najlepsie zmacknut fotak a snad aj clonu ti poradia ak nevies. Ak taketo dieta foti, zrejme foti aj rodic a bol by to divny rodic keby mu neradil, keby nepomohol s post procesom ak vie nie? Ak si precitas co pise Point aj o wildlife tak ja sa s tym stotoznujem, nejdem opakovat jeho nazor teraz. Nemyslim si ze to dieta je niecim vynimocne, pride mi ako bohate dieta, ktoremu ukazu kde to ma zmacknut a pomozu s post procesom. Netvrdim ze z neho raz nemoze vyrast uznavany fotograf, len nie je ten cas podla mna este, navyse zatial je to cena jeho rodicov, vytvorenim podmienok a pomocou ktoru by kazdy rodic svojmu dietatu dal, spravili pre to viac, ako to dieta, aj ked sa pekne pocuva ze 9 rocny porazil konkurenciu do 17 rokov a predpokladam ze zucastneni neboli amateri, co si po robote idu odfotit zapad slnka, ako ja....
 
riske
externý redaktor 2014-11-04 20:49:59
V dobe keď nositeľ nobelovej ceny za mier bombarduje už ďalší zvrchovaný štát, je potrebné zamyslieť sa nad podstatou rôznych ocenení. Ruku na srdce ako je možné, že tak významné ocenenie ako Oscar ešte chýba na polici Zděňka Trošky? Preto mám veľké podozrenie, že cenu nedostáva vždy to najlepšie umenie. Fotografická súťaž National History Museum v Londýne vždy bola čestná výnimka. Až do tohto ročníka! Celý ten humbuk spôsobila vojvodkyňa z Cambridge. Keď totiž výhercov posledných ročníkov videla na fotkách, krve by sa v nej nedorezal. Tak pekná MCBP pózovať pred médiami vedľa chlapa s vyzážou yetiho (fotografi sú od prírody obzvlášť škaredý, preto sa skrývajú za svoje DSLR a snažia sa nájsť stratenú krásu a uchovať ju). V tom jednému duchaprítomnému napadla spásna myšlienka. Dajme do ruky malému decku fotoaparát. Foto s vojvodkyňou bude milučkavušké a na fejsku to dá aspoň 3 kila lajkoviny. Profesionáli a chátra si ako vždy z chuti zahejtujú a tak v duchu zlá reklama je tiež reklama, pridajú Novému času na náklade. Všetci spokojní...
Mimichodom, na tej foto so škorpiónom je prepal!
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované