Hore

Fujifilm X-T1 - v štýle zrkadlovky (update)

Fujifilm vám s potešením predstavuje X-T1 - posledný prídavok do úspešnej a oceňovanej “X- série“. X-T1 prináša vylepšené ovládanie v štýle DSLR, mechanické voliče, pretesnenie proti nepriaznivým vplyvom počasia (v prípade použitia pretesneného objektívu), rovnako ako aj všetky benefity príznačné pre “X-sériu“, ako kompaktné rozmery, skladnosť a vysokú rýchlosť. Naviac sa X-T1 pýši novým elektronickým hľadáčikom, ktorý je takmer na nerozoznanie od optického, za čo vďačí veľmi rýchlemu displeju.


Revolúcia Real-Time hľadáčika

Unikátny elektronický hľadáčik X-T1 so širokým pozorovacím uhlom spolu s najväčším pomerom zväčšenia na svete proste nemá obdoby. Avšak je to práve oneskorenie zobrazovania hľadáčika, ktoré ho odlišuje od všetkých ostatných. Čas 0,005sec je jedna desatina rýchlosti konvenčných displejov používaných v hľadáčikoch.

Perfektné vyrovnanie hľadáčika s optickou osou objektívu

S rozlíšením 2,36m bodov vytvára OLED displej v hľadáčiku ostré zobrazenie čohokoľvek, čo fotografujete. Elektronický hľadáčik X-T1 vás vtiahne do akcie, akoby ste fotili klasickým optickým hľadáčikom.

Nie je to však iba plynulosť zobrazovania čo robí hľadáčik X-T1 prielomovým. Sú to aj ďalšie technológie, ktoré vám spríjemňujú fotografie.

Hľadáčik vie pracovať v štyroch zobrazovacích režimoch

  1. FULL režim využíva na zobrazovanie scény celú plochu hľadáčika.
  2. NORMAL režim optimalizuje zobrazovaciu plochu a viditeľné sú aj nastavené expozičné parametre.
  3. DUAL režim je navrhnutý špeciálne pre potreby manuálneho ostrenia, kedy môže byť celková plocha, aj vybraná zaostrovacia plocha kontrolované súčasne.
  4. Pre vertikálne portrétne fotografovanie sa displej v režimoch FULL a NORMAL automaticky otočí aj so všetkými zobrazovanými údajmi.

Najvyššia rýchlosť AF na svete

Perfektná rýchlosť zobrazovania potrebuje rovnako výbornú rýchlosť ostatných komponentov. EXR Processor II a X-TransCMOS II sensor tieto očakávania napĺňajú. Nový X-Trans senzor má zabudovanú AF fázovú detekciu, čím bola dosiahnutá výnimočná rýchlosť - iba 0,08 sekundy. EXR Procesor II zasa umožňuje štart fotoaparátu za 0,5 sekundy, oneskorenie spúšte iba 0,05 a rovnako umožňuje snímanie až 8 snímok za sekundu so sledovacím AF. X-T1 je vôbec prvý model fotoaparátu, ktorý podporuje SDXC UHS-II karty, ktoré majú oproti konvenčným až dvojnásobnú rýchlosť zápisu.


Odolný dizajn

XT-1 je vďaka svojmu klasickému dizajnu a odolnej konštrukcii vhodný do každej situácie. Vďaka približne 80 bodom pretesnenia je telo fotoaparátu prachotesné a vodotesné a je aj dostatočne odolné voči špine a vlhkosti. Odolnosť voči mrazu je až do -10°C čo poskytuje dostatok komfortu aj v extrémnych podmienkach. LCD displej je naviac vybavený ochranným temperovaným sklom pre dodatočnú ochranu.

Voliteľný vertikálny grip (VG-XT1) je konštruovaný s rovnakou precíznosťou a vlastnosťami, ako samotné telo fotoaparátu.

Fujifilm rovnako uvádza tri zoomové pretesnené objektívy, ktoré budpú dostupné počas roka 2014. Prvý z nich, XF18-135mm bude dostupný už v júni. Všetky tri objektívy sú: XF18-135mm F3.5-5.6 R OIS WR, XF16-55mm F2.8 R OIS WR a XF50-140mm F2.8 R OIS WR.

Tradičné ovládanie, moderná odozva

S piatimi mechanickými voličmi na vrchnom paneli, dvoma otočnými voličmi vpredu a vzadu a so šiestimi plne prispôsobiteľnými tlačidlami je X-T1 plnohodnotným fotografickým nástrojom. Vrchný panel obsahuje dvojpodlažné hliníkové voliče, ktorými je možné nastaviť rýchlosť uzávierky, kompenzáciu expozície, citlivosť ISO, meranie a režim snímania. Každé nastavenie je sprevádzané istiacim “kliknutím“, zatiaľ čo okraje voličov majú zdrsnenú textúru pre pevný úchop v akýchkoľvek podmienkach. Všetky expozičné hodnoty sú jasne vyznačené, takže je možné ich rýchlo skontrolovať pohľadom na vrchný panel bez nutnosti kontroly na LCD displeji. Ovládacie prvky sú usporiadané tak, aby mohol byť akýkoľvek parameter prestavený bez toho, aby ste dali oko preč od hľadáčika. Šesť programovateľných tlačidiel a dva otočné rollery iba potvrdzujú, že akýkoľvek parameter môže byť prestavený okamžite a podľa osobitej potreby každého fotografa.

Pokročilý X Trans II Sensor a EXR II Processor

XT-1 používa rovnaký senzor, aký sa osvedčil v modeli X-E2. X Trans CMOS II senzor účinne potláča moiré efekt použitím vlastnej farebnej mriežky vďaka čomu je eliminovaná nutnosť použitia OLPF filtra, ktorý zhoršuje ostrosť.

EXR Processor II vyrovnáva optické chyby z okrajov objektívu rovnako, ako z difrakcie vznikajúcej pri pohybe clony. Kvalita snímkov je vylepšená aj technológiou Lens Modulation Optimizer pre výmenné objektívy. Táto technológia je založená na procese spoločného vývoja senzora, procesora a objektívov, ktoré spolu dokonale spolupracujú.

Kľúčové vlastnosti Fujifilm X-T1

Vylepšený elektronický hľadáčik

  • Precízny OLED hľadáčik s rozlíšením 2,36m bodov.
  • Najväčší pomer zväčšenia – 0,77x.
  • Široký zobrazovací uhol (diag 38° / horiz 31°).
  • Ultrarýchly Real-Time hľadáčik s oneskorením zobrazovania iba 0,005s.
  • Štyri rôzne zobrazovacie režimy hľadáčika.

Výnimočná rýchlosť odozvy

  • Najrýchlejší AF na svete (iba 0,08s) je dosiahnutý vlastnou fázovou detekciou na snímači. Zapnutie fotoaparátu trvá 0,5s, oneskorenie spúšte 0,05s. To všetko bolo dosiahnuté použitím EXR II procesoru, ktorý disponuje až dvojnásobne vyššou výpočtovou kapacitou, ako jeho predchodca.
  • Fázová detekcia AF a prediktívny systém AF umožňujú kontinuálne snímanie vo frekvencii až 8sn/s.
  • Prvý fotoaparát kompatibilný s technológiou UHS-II.

Odolná stavba

  • Prachu a vode odolná konštrukcia s približne 80 bodmi pretesnenia.
  • Odolnosť voči mrazu do -10°C.
  • Rovnaké vlastnosti má aj voliteľný vertikálny grip VG-XT1 a tri nové zoomové objektívy.

Vysoké rozlíšenie, nízka úroveň šumu a unikátna reprodukcia farieb

  • 16.3 MPx APS-C size X-Trans™ CMOS II senzor s originálnou farebnou mriežkou proti moiré efektu bez OLPF filtra.
  • Rozlíšenie a šum porovnateľný s väčšinou FF zrkadloviek.
  • Vynovený základný obvod umožňuje využívať citlivosti až 51200.
  • Technológia Lens Modulation Optimizer optimalizuje výkon každého objektívu.

Kvalita vlajkovej lode s intuitívnym ovládaním

  • Telo z horčíkovej zliatiny poskytuje odolnú a ľahkú konštrukciu.
  • Dvojpodlažné otočné voliče pre expozičné parametre poskytujú okamžité údaje o nastavení snímky.
  • Telo aj grip navrhnuté pre vyváženie dlhých objektívov.
  • Šesť nastaviteľných tlačidiel pre užívateľské nastavenie.
  • LCD displej s 1,04m bodov a temperovaným sklom.


Príslušenstvo

  • Vertikálny grip s kompletnou zostavou ovládačov pre portrétne fotografovanie.
  • EF-X8 blesk (smerové číslo 11) dodávaný s telom v kompaktnom dizajne.


Vylepšená bezdrôtová konektivita

  • Voľne dostupná aplikácia FUJIFILM Camera Remote umožňuje fotografovanie nadiaľku cez smartfón, alebo tablet.
  • Aplikácia obsahuje dotykový AF a ďalšie možnosti nastavenia expozičných parametrov.
  • Možnosť pridávať údaje o polohe nasnímaného záberu prostredníctvom tabletu, alebo smartfónu.
  • Wi-Fi prenos umožňuje rýchle, bezdrôtové zálohovanie dát do počítača.

Intervalové snímanie

  • Intervalové snímanie dostupné s nastaveniami od 1s do 24 hodín a až do 999 snímkov.


Zoznam príslušenstva pre FUJIFILM X-T1 :

  • Kožené púzdro BLC-XT1 New

  • Vertikálny batériový grip VG-XT1 New

  • Dodatočný grip MHG-XT New

  • Kompatibilné so všetkými objektívmi Fujinon s X bajonetom

  • Bajonetový M Mount Adaptér pre rozšírenie kompatibility na Leica objektívy

  • Externé blesky (EF-X8 New, EF-X20, EF-20, EF-42)

  • Ochranné filtre (PRF-39, PRF-52, PRF-58, PRF-62 a PRF-72 (pre XF10-

    24mmF4 R OIS) New)

  • Diaľková spúšť RR-90

  • Stereo mikrofón MIC-ST1

  • DC spojka pre pripojenie sieťového adaptéru CP-W126 New

  • AC sieťový adaptér AC-9V New


S Fujifilmom v Poľsku

V treskúcej zime, ako z ruského filmu, si vybraný európsky novinári, mohli vyskúšať najnovší prírastok do rodiny fotoaparátov Fujifilm X. Vďka tomu vám môžeme krátko po predstavení ukázať "živé" fotografie. Všetky sú snímané do formátu JPG (profil Vivid alebo Monochrome). Fotografie sú bez úprav.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
perf
2014-01-28 08:23:08
Som zvedavý na prvé testy a skúsenosti. Vyzerá to byť zaujímavý prístroj.
 
JohnNewton
2014-01-28 08:39:41
Hádam by už aj Stancok mohol byť spokojný
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2014-01-28 08:59:43
Kazdí sa po.ieral z DF-ka, a fuji da toto ! ano !
 
Dante
2014-01-28 09:11:24
Silver verzia asi nebude?
 
jan21
2014-01-28 09:12:19
Napadá ma klasická básnická otázka: "Kam ten svet speje?"
Asi k tomu čo je overené a funguje len na novej úrovni!
...veľmi mi imponuje a oželiem aj veľkosť senzoru (škulil som po FF Sony A7 )
 
netmouse
2014-01-28 09:36:27
len canonaci budu frflat, ze pri zmene ISO budu musiet prehmatavat .... nadherny pocin od FF
 
perf
2014-01-28 10:08:12
príspevok od: Dante
Silver verzia asi nebude?
Niekde som čítal, že bude aj silver verzia.
 
perf
2014-01-28 10:11:40
príspevok od: Dante
Silver verzia asi nebude?
http://www.fujirumors.com/you-just-cant-get-enough-new-x-t1-pictures/
 
jan21
2014-01-28 10:28:47
príspevok od: netmouse
len canonaci budu frflat, ze pri zmene ISO budu musiet prehmatavat .... nadherny pocin od FF
Čo prehmatávať, budeme sa musieť učiť voliť iso ľavou rukou!!
 
dePappa
2014-01-28 11:07:40
príspevok od: Dante
Silver verzia asi nebude?
nie, nebude

"The camera will be available in black only (sorry, silver fans). "
http://www.dpreview.com/previews/fujifilm-x-t1
 
blahoslav J B Art
2014-01-28 11:11:29
tieto PR clanky vzdy vyzeraju dobre, pockame si, aka bude realita, alebo X-T2
 
dePappa
2014-01-28 11:15:46
fotacik to vyzera byt fajn, iba jedna neergonomicka vec ma zarazila... prepinanie AF bodov, to ako vazne musim najskor stlacit sipku dolu?

"Meanwhile, DPReview's Andy Westlake expressed his disappointment that there's no option to directly select AF points, as is possible with cameras like the Nikon D7100 and Olympus OM-D E-M1. Instead you're always required to press the down arrow on the four-way controller, to enter AF point selection mode"
 
Kiwes
2014-01-28 11:18:42
Vyzera pekne, ale kolkom je na to v ponuke skiel, 5? 8? A dalsie prislusenstvo?
 
scoty
2014-01-28 11:36:18
pomoooc predavam pro1 , jaaaj
 
Vixen
2014-01-28 11:37:50
Ukážkové snímky v plnom rozlíšení .

http://www.flickr.com/photos/25805910@N05/sets/72157640153273116/
 
Vixen
2014-01-28 11:47:00
Tento link by už mal ísť. Medzera pred @ to znefunkčnila .

http://www.flickr.com/photos/25805910@N05/sets/72157640153273116/
 
marcus_labeo
2014-01-28 11:47:01
príspevok od: Kiwes
Vyzera pekne, ale kolkom je na to v ponuke skiel, 5? 8? A dalsie prislusenstvo?
Aktuálne 12 natívnych skiel, plus ďalších 5 v priebehu tohto roka: http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/xf_lens/roadmap/ Samozrejme plus sklá tretích výrobcov ako Sigma či Zeiss.
To už je dosť slušný výber. Naviac všetky XF sklá sú veľmi vysoko hodnotené, od seťáku 18-55/2,8-4 po ultrasvetelný 56/1,2. Teda výber skiel je práve silnou stránkou Fuji, z hľadiska objektívov sa podľa mňa radí v rámci CSC hneď za M4/3.
 
Timotej Jančár
2014-01-28 11:49:06
príspevok od: Kiwes
Vyzera pekne, ale kolkom je na to v ponuke skiel, 5? 8? A dalsie prislusenstvo?
Tých skiel nie je až tak málo
 
Timotej Jančár
2014-01-28 11:49:24
http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/xf_lens/roadmap/
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2014-01-28 12:03:18
príspevok od: Kiwes
Vyzera pekne, ale kolkom je na to v ponuke skiel, 5? 8? A dalsie prislusenstvo?
okrem supertele má už fujifilm už pokryté takmer všetko - a v trošku inej kvalite ako konkurencia, rybacinu robím aj samyang Myslím že šport s tým aj tak nikto fotiť, nebude 300 F2,8 400 F2,8 podla mna pre CSC zatiaľ nemá význam - tu kraľujú a dlho budú DSLR.
 
jozkovicz
2014-01-28 12:28:33
skusim pridat aj ja link s fotkami, ci to pojde http://www.flickr.com/groups/fujifilm_x-t1/
 
perf
2014-01-28 12:38:57
Zaujímalo by ma, ako to bude so spracovaním RAWu, lebo predchádzajúce Fuji X mali lepši JPG a jeho kvalita sa z RAWu získavala ťažšie.
 
Marcel Rebro
2014-01-28 12:42:08
príspevok od: blahoslav J B Art
tieto PR clanky vzdy vyzeraju dobre, pockame si, aka bude realita, alebo X-T2
alebo rovno T1000, nie?
 
Paulie
2014-01-28 13:30:21
príspevok od: DEVOTEE
Kazdí sa po.ieral z DF-ka, a fuji da toto ! ano !
Každý nie.
 
Ultra TXF
2014-01-28 14:08:53
JO ! Takto som si to nejako predstavoval Čo tomu chýba ?
 
blahoslav J B Art
2014-01-28 14:16:38
príspevok od: Ultra TXF
JO ! Takto som si to nejako predstavoval Čo tomu chýba ?
na digineff O.N. napisal, ze chyba tomu sucasne uvedenie pretesneneho aspon 1 objektivu a dotykovy displej
 
Blackman
2014-01-28 14:25:56
príspevok od: blahoslav J B Art
na digineff O.N. napisal, ze chyba tomu sucasne uvedenie pretesneneho aspon 1 objektivu a dotykovy displej
OMG...co maju ti ludia s tymi dotykovymi displejmi? Osobne preferujem na fotaku nie dotykovy displej. Kazdemu ale asi vyhovuje nieco ine.
 
Matt83
ocenenie redakciou 2014-01-28 14:45:52
mnamka, skoda ze nie je FF
 
blahoslav J B Art
2014-01-28 15:06:19
príspevok od: Blackman
OMG...co maju ti ludia s tymi dotykovymi displejmi? Osobne preferujem na fotaku nie dotykovy displej. Kazdemu ale asi vyhovuje nieco ine.
neviem, ake fotaky mas s dotykovym displejom, ale 'dotykovost' sa da jednoducho vypnut a ovladat fotak klasicky
kdezto nedotykovy displej nevies nijako prepnut na dotykovy /jedine cez bezdrotove pripojenie tabletu alebo smartfonu/
vyhoda je napr. vyber ostriaceho bodu 1 dotykom, exponovanie 1 dotykom, prezeranie obrazkov, zvacsovanie obrazkov
 
markato1
2014-01-28 15:59:32
paradny kusok,paci sa mi aj 16 MPx senzor..kolko za to budu od nas chciet ?
 
Blackman
2014-01-28 16:04:14
príspevok od: markato1
paradny kusok,paci sa mi aj 16 MPx senzor..kolko za to budu od nas chciet ?
1199Eur telo...1599 v sete s 18-55mm f2.8-4 R LM OIS XF
 
matwey
2014-01-28 16:11:46
veľmi fandím Fujifilmu, sérii X, je to moja najobľúbenejšia značka... preto sa tak teším z nových modelov a neustálych vylepšení, hlavne v rýchlosti a ostrosti... myslím, že dnes sú TOP medzi
APS-C... a ešte sú k tomu krásne, na zamilovanie sa, ja už som ... keď budem veľký a budú peniažky, viem, že nepôjdem cestou zrkadlovky... CSC sa im vyrovnajú kvalitou výstupu
/ak vynecháme full frame/ a sú o dosť menšie a ľahšie... asi si potom nejaký X-model kúpim...
ale to už budeme zase o skok ďalej...
 
sharkyyy
2014-01-28 16:46:12
The winner!

Fuji usiel vo svojej triede konkurencii. Kludne mohol s tymto nadcasovym modelom este rok pockat a aj tak by bol nadcasovy.
Bye bye nikon, canon.
 
Peavy
2014-01-28 16:54:36
Ako spokojny uzivatel E-M1 som sa po precitani specifikacie spokojne usmieval popod fuz.
 
yves998
2014-01-28 20:46:03
príspevok od: Matt83
mnamka, skoda ze nie je FF
FF bude pri tychto CSC fotakoch skor len pre puristov a nadsencov,a zdrazuje neunosne objektivy.
SONY ILCE 7 s 16-36 Zeiss je neunosne drahy spas ))
 
yves998
2014-01-28 20:48:32
príspevok od: Jozef Peniak
okrem supertele má už fujifilm už pokryté takmer všetko - a v trošku inej kvalite ako konkurencia, rybacinu robím aj samyang Myslím že šport s tým aj tak nikto fotiť, nebude 300 F2,8 400 F2,8 podla mna pre CSC zatiaľ nemá význam - tu kraľujú a dlho budú DSLR.
my vsetci co nefotime Wawrinku na Grandslame sa `uspokojime` s CSC
DSLR uz je teraz len pre fotografov z povolania.....platilo to predtym a teraz duplom
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2014-01-28 20:58:27
príspevok od: perf
Zaujímalo by ma, ako to bude so spracovaním RAWu, lebo predchádzajúce Fuji X mali lepši JPG a jeho kvalita sa z RAWu získavala ťažšie.
Už to nie je až taký problém ako v minulosti - Adobe dosť zapracovalo - ide aj o to ako si to človek doostrí pri exporte z LR. Ale zistujem že aj Canon 5D III má na vysoké ISO lepší JPEG ako RAW - aspoň ja mám problém ho tak odšumiť a doostriť aby to vazeralo aspon tak dobre ako z JPEG (ISO 6400-12 800)
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2014-01-28 21:09:06
ked tak na tým teraz konečne v kľude uvažujem napadlo mi, že to je niečo pre takých slepúchov (s okuliarmi) ako som ja - možno konečne dobrý hľadáčik aj pre mna (ako na FF DSLR), zatiaľ som uprednostňoval vždy zadný LCD - hlavne X-Pro1 ho má luxusný.
 
JohnNewton
2014-01-28 21:40:07
príspevok od: sharkyyy
The winner!

Fuji usiel vo svojej triede konkurencii. Kludne mohol s tymto nadcasovym modelom este rok pockat a aj tak by bol nadcasovy.
Bye bye nikon, canon.
Budme realisti, asi každý v tých svojich labákoch pracuje na nejakom novom snímači, klasický CMOS ja na konci s dychom
 
JohnNewton
2014-01-28 21:43:09
príspevok od: matwey
veľmi fandím Fujifilmu, sérii X, je to moja najobľúbenejšia značka... preto sa tak teším z nových modelov a neustálych vylepšení, hlavne v rýchlosti a ostrosti... myslím, že dnes sú TOP medzi
APS-C... a ešte sú k tomu krásne, na zamilovanie sa, ja už som ... keď budem veľký a budú peniažky, viem, že nepôjdem cestou zrkadlovky... CSC sa im vyrovnajú kvalitou výstupu
/ak vynecháme full frame/ a sú o dosť menšie a ľahšie... asi si potom nejaký X-model kúpim...
ale to už budeme zase o skok ďalej...
No hlavne sa k nej nezačni modliť (aj ja mám Fuji)
 
matwey
2014-01-28 21:50:52
príspevok od: JohnNewton
No hlavne sa k nej nezačni modliť (aj ja mám Fuji)
modliť nie, to nerobím... ale je to môj milášek ... možno vieš o čom hovorím
 
JohnNewton
2014-01-28 21:54:12
príspevok od: matwey
modliť nie, to nerobím... ale je to môj milášek ... možno vieš o čom hovorím
Áno, ale možno ho za dva roky vymením za iného Je fajn že sa v tom niečo deje a vývoj napreduje
 
Marcel Rebro
2014-01-28 21:54:27
príspevok od: JohnNewton
No hlavne sa k nej nezačni modliť (aj ja mám Fuji)
ja sa modlím. a to ani nemám Fiďži
 
Marcel Rebro
2014-01-28 21:55:13
a kua ... jednu mám ... X100 ... asi sa pomodlím
 
JohnNewton
2014-01-28 21:56:32
príspevok od: Marcel Rebro
ja sa modlím. a to ani nemám Fiďži
Ja tiež, za erekciu
 
Marcel Rebro
2014-01-28 21:56:58
a kua ... našiel som ďalšiu ... ale tá je 6x4.5
 
JohnNewton
2014-01-28 21:59:07
príspevok od: Marcel Rebro
a kua ... našiel som ďalšiu ... ale tá je 6x4.5
To je fasa, daj zádušnú za svokru
 
matwey
2014-01-28 22:00:43
príspevok od: JohnNewton
Áno, ale možno ho za dva roky vymením za iného Je fajn že sa v tom niečo deje a vývoj napreduje
to urobíš dobre ... čakajú nás ešte príjemné veci... ja sa napr. teším na APSC kompakt so zoomovým kvalitným objektívom, napr. 24-150 /200/... zatiaľ sú iba pevné, viď X100 alebo full frame Sony A7 a A7R... verím, že to časom príde /ak to fyzika a technológia dovolí/... ale X10 si už nechám navždy, ak sa nerozbije
 
blahoslav J B Art
2014-01-28 22:07:41
príspevok od: JohnNewton
Áno, ale možno ho za dva roky vymením za iného Je fajn že sa v tom niečo deje a vývoj napreduje
ja menim partnerky, zhruba kazdy rok - dva, proste stale prichadzaju novsie a novsie modely, lepsie parametre, dizajn, ovladanie ...
 
JohnNewton
2014-01-28 22:11:20
príspevok od: blahoslav J B Art
ja menim partnerky, zhruba kazdy rok - dva, proste stale prichadzaju novsie a novsie modely, lepsie parametre, dizajn, ovladanie ...
Hnusný promiskuitný fotograf
 
yves998
2014-01-28 22:33:27
príspevok od: DEVOTEE
Kazdí sa po.ieral z DF-ka, a fuji da toto ! ano !
pure photography...

Nikon ale aj Canon si nechavaju ujst zakaznikov....
 
matpi
2014-01-28 23:48:52
mozno ma za to upalite ale mne sa tieto koncepty "mini zrkadloviek" ako je aj napr. oly em1 velmi nepacia...kopa mini ovladacov na malom priestore, ovladanie by ma skor rozculovalo (drzal som em1 v ruke)...ja idem do x-pro 1, na ktory je teraz v uk (a mozno aj inde) super akcia
 
jozkovicz
2014-01-28 23:56:57
príspevok od: matwey
to urobíš dobre ... čakajú nás ešte príjemné veci... ja sa napr. teším na APSC kompakt so zoomovým kvalitným objektívom, napr. 24-150 /200/... zatiaľ sú iba pevné, viď X100 alebo full frame Sony A7 a A7R... verím, že to časom príde /ak to fyzika a technológia dovolí/... ale X10 si už nechám navždy, ak sa nerozbije
na taky kompakt sa tesim aj ja .. mozno uz nastupca canon g1x bude mat apsc snimac .. aspon niekde som to cital ..
 
pxls.jpg
2014-01-29 17:10:03
príspevok od: DEVOTEE
Kazdí sa po.ieral z DF-ka, a fuji da toto ! ano !
Df sa mi vobec nepaci. nerozumiem, ale v com je x-t1 prevratny oproti dajme tomu X-E2. v tom ze ma grip a novy hladacik?
 
Blackman
2014-01-29 18:58:41
príspevok od: pxls.jpg
Df sa mi vobec nepaci. nerozumiem, ale v com je x-t1 prevratny oproti dajme tomu X-E2. v tom ze ma grip a novy hladacik?
Key Differences Between X-T1 and X-E2

Fast, almost delay-free EVF with a constant 54 fps refresh rate even in low light
Large viewfinder with new, clutter-free user interface
Tiltable LCD display and flash sync terminal
Dust, water and freeze resistant (down to -10˚C)
DSLR-style shooting: Viewfinder is located on the optical axis
Great for left-eyed shooters: no display smearing, right eye can remain open and scan the surroundings of the scene
UHS-II SD card support for ultra-fast performance
Predictive tracking AF with speeds of up to 8 fps
Wireless remote tethering with Android and iOS
 
alexmenti
2014-01-29 19:49:38
príspevok od: JohnNewton
Áno, ale možno ho za dva roky vymením za iného Je fajn že sa v tom niečo deje a vývoj napreduje
Vývoj sa určite nedá zastaviť, ale za posledných cca desať rokov je až taký rýchly, že by nezaškodilo mierne spomaliť...a možno sa trochu celkovo upokojiť a snád aj uspokojiť s tým, čo je...a opäť sa viac venovať nie snímačom, šumom, alebo či je ten ovládač vľavo, či vpravo...a konečne sa viac venovať tomu, čo tvorí podstatu nášho záujmu t.j. fotografii...inými slovami svetlu a ním vytvoreného obrazu...
 
JohnNewton
2014-01-29 20:09:21
príspevok od: alexmenti
Vývoj sa určite nedá zastaviť, ale za posledných cca desať rokov je až taký rýchly, že by nezaškodilo mierne spomaliť...a možno sa trochu celkovo upokojiť a snád aj uspokojiť s tým, čo je...a opäť sa viac venovať nie snímačom, šumom, alebo či je ten ovládač vľavo, či vpravo...a konečne sa viac venovať tomu, čo tvorí podstatu nášho záujmu t.j. fotografii...inými slovami svetlu a ním vytvoreného obrazu...
Nemám talent, musím sa zaoberať technikou
 
alexmenti
2014-01-29 20:29:15
Text pripomienky
 
RoboK
2014-01-29 20:36:53
príspevok od: JohnNewton
Nemám talent, musím sa zaoberať technikou
Niečo tak pravdivé už som dávno nečítal.
 
vilkoo
2014-01-29 23:23:41
príspevok od: markato1
paradny kusok,paci sa mi aj 16 MPx senzor..kolko za to budu od nas chciet ?
Strasne vela anema to ani ceske ani slov menu .A objektivy tiez nebudu lacne
 
panpriatel
2014-01-30 01:35:53
pre mna jedno velke yawn...
 
jan21
2014-01-30 09:25:27
príspevok od: JohnNewton
Nemám talent, musím sa zaoberať technikou
Toto čo povedal jeden z nás a nejak mi pasuje:

“Amatéri sa starajú o vybavenie, profesionáli o peniaze, majstri o svetlo, ja iba fotím.”

Vernon Trent

Sice občas aj čítam, pozerám, hodnotím a život tiež chce svoje....
 
JohnNewton
2014-01-30 11:28:33
príspevok od: RoboK
Niečo tak pravdivé už som dávno nečítal.
A to by som mohol pokračovať....
 
JohnNewton
2014-01-30 11:36:47
príspevok od: jan21
Toto čo povedal jeden z nás a nejak mi pasuje:

“Amatéri sa starajú o vybavenie, profesionáli o peniaze, majstri o svetlo, ja iba fotím.”

Vernon Trent

Sice občas aj čítam, pozerám, hodnotím a život tiež chce svoje....
Neviem či si aj zdravie nepoškodzujem ... Asi viacej makra si naordinujem

http://damskajazda.webnoviny.sk/dobre-spravy/clanok/3521-vyskum-dokazal-ze-fotografovanie-zhorsuje-pamat/
 
pxls.jpg
2014-01-30 19:17:44
príspevok od: Blackman
Key Differences Between X-T1 and X-E2

Fast, almost delay-free EVF with a constant 54 fps refresh rate even in low light
Large viewfinder with new, clutter-free user interface
Tiltable LCD display and flash sync terminal
Dust, water and freeze resistant (down to -10˚C)
DSLR-style shooting: Viewfinder is located on the optical axis
Great for left-eyed shooters: no display smearing, right eye can remain open and scan the surroundings of the scene
UHS-II SD card support for ultra-fast performance
Predictive tracking AF with speeds of up to 8 fps
Wireless remote tethering with Android and iOS
tak pre mna osobne su key differences:
- novy hladacik
- umiesnenie hladaciku (X-T1 je o nieco horsie, kedze si stale dychas na displej nosom)
- otocny displej

a zabudol si na :
- aj ked mensi ale je tam - grip
- roller s isom

inak sa mi to zda viacmenej to iste. nerozumiem preto vyhlaseniam typu:
"Kazdí sa po.ieral z DF-ka, a fuji da toto ! ano !"
 
Blackman
2014-01-31 08:45:26
príspevok od: pxls.jpg
tak pre mna osobne su key differences:
- novy hladacik
- umiesnenie hladaciku (X-T1 je o nieco horsie, kedze si stale dychas na displej nosom)
- otocny displej

a zabudol si na :
- aj ked mensi ale je tam - grip
- roller s isom

inak sa mi to zda viacmenej to iste. nerozumiem preto vyhlaseniam typu:
"Kazdí sa po.ieral z DF-ka, a fuji da toto ! ano !"
Ak si vsimnes, tak vsetky fotaky su v zaklade rovnake, robia foky. Nikon DF ma tiez cip rovnaky ako D4 a neznamena ze je to rovnaky fotak. X-T1 je pre tych, ktorym tie vylepsenia oproti X-E2 stoja za tych 300Eur a pomozu alebo sprijemnia im fotenie. Ak ti tie add-ony za to nestoja, stale je tu X-E2.
 
JohnNewton
2014-01-31 13:02:31
príspevok od: pxls.jpg
tak pre mna osobne su key differences:
- novy hladacik
- umiesnenie hladaciku (X-T1 je o nieco horsie, kedze si stale dychas na displej nosom)
- otocny displej

a zabudol si na :
- aj ked mensi ale je tam - grip
- roller s isom

inak sa mi to zda viacmenej to iste. nerozumiem preto vyhlaseniam typu:
"Kazdí sa po.ieral z DF-ka, a fuji da toto ! ano !"
Je to taká menšia evolúcia. Revolúcia to bude ak to bude nahradené zase lepším snímačom. Eventuelne ak bude mať EVF vyššie rozlíšenie a zväčšenie.
 
martin182
2014-01-31 13:06:32
... fotografie vyzeraju dobre (to uz je ale u FUJI X serie zvykom), no zaujimal by ma nazor na hladacik, o ktorom sa vsade pisu superlativy ...
 
Rofo
2014-01-31 13:54:50
príspevok od: sharkyyy
The winner!

Fuji usiel vo svojej triede konkurencii. Kludne mohol s tymto nadcasovym modelom este rok pockat a aj tak by bol nadcasovy.
Bye bye nikon, canon.
Lenze pre Fuji nie je priama konkurencia Canon a Nikon, ale Olympus, Panasonic, Sony, Samsung. A tym zatial az tak neusiel...
 
JohnNewton
2014-01-31 14:38:29
príspevok od: martin182
... fotografie vyzeraju dobre (to uz je ale u FUJI X serie zvykom), no zaujimal by ma nazor na hladacik, o ktorom sa vsade pisu superlativy ...
To som aj ja zvedavý, keď že sa rozlíšenie nezmenilo iba zväčšenie, predpokladám, že raster bude viditeľnejší ako na FX modeloch.
 
pxls.jpg
2014-01-31 17:42:47
príspevok od: Blackman
Ak si vsimnes, tak vsetky fotaky su v zaklade rovnake, robia foky. Nikon DF ma tiez cip rovnaky ako D4 a neznamena ze je to rovnaky fotak. X-T1 je pre tych, ktorym tie vylepsenia oproti X-E2 stoja za tych 300Eur a pomozu alebo sprijemnia im fotenie. Ak ti tie add-ony za to nestoja, stale je tu X-E2.
nepochopil si, co sa snazim povedat. je to dobry fotak. rozumiem, ze evolucia postupuje po krokoch a ani som nic pompeznejsie neocakaval.

hovorim len, ze nerozumiem preto vyhlaseniam typu:
"Kazdí sa po.ieral z DF-ka, a fuji da toto ! ano !"
ani na jednom nevidim nic z coho by som sa mal - citujem "po.rat".
hotovo. nic viac tym povedat nechcem.
 
pxls.jpg
2014-01-31 17:46:12
príspevok od: JohnNewton
Je to taká menšia evolúcia. Revolúcia to bude ak to bude nahradené zase lepším snímačom. Eventuelne ak bude mať EVF vyššie rozlíšenie a zväčšenie.
vsak specifikacia je pekna.

keby som mal vyslovit skrytu otazku v mojom predchadzajucom prispevku asi by znela:
preco sa z toho fotaku Devotee po.iera? tak to sam pise hore, ale uz zabudol vysvetlit dovod.
 
PeCh
2014-01-31 21:15:47
Sám by som sa nevedel rozhodnúť, či dať prednosť X-E2 alebo X-T1. Väčšina vylepšení v X-T1 sú mi viac-menej ukradnuté, okrem hľadáčika a možno výklopného displeja. Nevýhodou je blesk a umiestnenie hľadáčika (mne viacej vyhovuje umiestnenie ako pri X-E2). Dizajnovo je to plus mínus rovnako (X-E2 sa mi viacej páči spredu, X-T1 zozadu . Najlepšie by bolo si ich vyskúšať oba.

Bez ohľadu na to je mi divné, že oficiálne produktové fotky sú fotené s Canon 5DM3. Čakal by som, že fotenie oficiálnych fotiek by zadali priamo fotografom, s ktorými spolupracujú na propagácii X systému. Ale asi to zadali len nejakej marketingovej agentúre a tá si to nafotila po svojom. Ale aj tak mi to pripadá divné.
 
fatality
2014-01-31 22:35:01
príspevok od: vilkoo
Strasne vela anema to ani ceske ani slov menu .A objektivy tiez nebudu lacne
si to ty,stancok?
 
blahoslav J B Art
2014-01-31 23:16:17
príspevok od: fatality
si to ty,stancok?
... Mark II
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2014-02-03 13:20:05
príspevok od: pxls.jpg
nepochopil si, co sa snazim povedat. je to dobry fotak. rozumiem, ze evolucia postupuje po krokoch a ani som nic pompeznejsie neocakaval.

hovorim len, ze nerozumiem preto vyhlaseniam typu:
"Kazdí sa po.ieral z DF-ka, a fuji da toto ! ano !"
ani na jednom nevidim nic z coho by som sa mal - citujem "po.rat".
hotovo. nic viac tym povedat nechcem.
neber to vyhlasenie ako božie obidva modely su mi aj tak ukradnute
 
pxls.jpg
2014-02-03 20:05:26
príspevok od: DEVOTEE
neber to vyhlasenie ako božie obidva modely su mi aj tak ukradnute
ja som sa len nad tym zacudoval
 
youreye
2014-02-04 17:38:41
potrebujeme ho..NIE! Chceme ho....pravdaze ANO! Zacina to byt velmo zaujimave veru tento rok. Nieze by to robilo lepsie fotky ako moja D80ka ale uz by bolo nacase zabrusit do nejakej kompaktnejsej novinky NIKON daj volaco lebooo
 
Ultra TXF
2014-02-19 00:18:49
http://www.expertreviews.co.uk/digital-cameras/1305862/fujifilm-x-t1
 
vilkoo
2014-03-09 07:05:15
príspevok od: fatality
si to ty,stancok?
Nie
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované