Hore

LUMIX DMC-FZ1000: Prvý na svet so 4K videozáznamom a jednopalcovým MOS snímačom

Panasonic LUMIX DMC-FZ1000 je vybavený pevným objektívom LEICA DC VARIO-ELMARIT so 16x optickým zoomom a rozsahom svetelnosti f/2,8-4,0 (ekvivalent 35mm kinofilmu 25-400 mm). Dlhodobá spolupráca oboch značiek na vývoji prináša ovocie v podobe schopnosti minimalizovať chromatickú aberáciu teleobjektívu aj skreslenie na kratšom konci skla.

Pre dokonalé zachytenie obrazu osadil Panasonic tento model veľkým jednopalcovým snímačom MOS s vysokou citlivosťou a rozlíšením 20,1 Mpix. Tento senzor je približne štvornásobne väčší než 1/2.3" senzory porovnateľných modelov. Zároveň vďaka novej technológii sú pixely snímača výrazne vyššie, čo sa prejavuje na kvalite snímok a citlivosti, kedy je snímač schopný zachytiť a spracovať podstatne vyššie množstvo svetla. Typickými príkladmi, kde je zmena ihneď jasná, je fotenie pri zlom osvetlení alebo pri práci s hĺbkou snímky ako je defocus, teda zmäkčenie pozadia.

Kvalitu snímok stráži aj osvedčený obrazový procesor Venus Engine. LUMIX DMC-FZ1000 má, samozrejme, úplne novú verziu, ktorá výrazne vylepšuje optickú citlivosť, rozlíšenie a gradáciu. Nové filtre zaručujú dokonale verné, prirodzené podanie obrazu, zachytenie najjemnejších detailov a elimináciu náhodného šumu. Venus Engine má tiež veľký vplyv na reprodukciu farieb - odtieň, sýtosť a svetelnosť sú rozdelené do 16 osí pre presné vyhodnotenie a úpravu jednotlivých farieb v každej snímke.


V rámci nastoleného trendu stierania hranice medzi tradičnými hi-endovými fotografiami a natáčaním videosekvencií zahrnul Panasonic do modelu DMC-FZ1000 možnosť natáčania v 4K rozlíšení. Ten je tak prvým fotoaparátom tejto triedy, s ktorým je možné nahrávať video v rozlíšení až 4K QFHD2 (3840x2160 pixelov, 25 snímok za sekundu v MP4). Ďalšou možnosťou je, samozrejme, tradičný Full HD a VGA záznam v MP4 aj AVCHD. Vďaka vybaveniu pre 4K je s FZ1000 možné urobiť aj vysokorýchlostný záznam vo Full HD pri 100 snímkach za sekundu a jednoducho tak vytvárať efektné "spomaľovačky". Tichý zoom a hybridná päťosová stabilizácia obrazu (nekompatibilné pri 4K videozáznamu) sú už pomyslenou čerešničkou na torte.

Maximálna dĺžka 4K videozáznamu je 29 minút 59 sekúnd. Pre zaistenie potrebnej kvality je nutné použiť SDXC / SDHC Memory Card kompatibilnú s UHS Speed Class 3 pre nahrávanie s dátovým tokom 100 Mbit / a vyššou





FZ1000 okrem iného prichádza s rýchlejším a presnejším AF s radom vylepšení, kedy napríklad lineárny motor dovoľuje zaostriť až o 275 % rýchlejšie, než LUMIX DMC-FZ200. S 0,09 sekundami zaostrenia v širokouhlom režime a 0,17 sekundy (interný výskum Panasonic. Nekonečno až 2 m) v režime tele pri použití živého náhľadu Live View Finder (LVF) dokonale zachytí aj tie najrýchlejšie predmety. FZ1000 ponúka aj "rýchlu dávku", takže nie je problémom mnohonásobne zachytiť náhle sa objavujúce a rovnako rýchlo miznúce voľne žijúce zvieratá.

Prepracovaný autofokus ponúka niekoľko režimov zaostrenia podľa plochy a bodov - od Full Area AF, cez 49-bodový 49-Area AF, bodový 1-Area AF, Pinpoint AF, Pinpoint AF, Low Light AF (až-4EV; ekvivalent k fotografovaniu pod hviezdnou oblohou bez iného zdroja svetla), detekciu očí Eye Detection AF až po zaostrení obrysov v manuálnom a automatickom režime.

Množstvo filtrov už tradične poskytuje úplnú tvorivú kontrolu. LUMIX DMC-FZ1000 obsahuje 22 rôznych filtrov5. Samozrejmosťou v dnešnej dobe je aj možnosť zdieľať zábery s priateľmi a rodinou. Fotoaparát má integrované Wi-Fi pripojenie s technológiou NFC, ktoré umožňuje nielen okamžite nahrať snímky a video na sociálne siete, ale aj zdieľať obraz z Lumixu s využitím tabletu alebo smartfónu, alebo priamo mobilným zariadením ovládať nastavenie zoomu, zaostrenie, clonu alebo expozíciu.

Filtre: Expressive / Retro / Old Days / High Key / Low Key / Sepia / Monochrome / Dynamic Monochrome / impozantným Art / High Dynamic / Cross Process / Toy Effect / Toy Pop / Bleach Bypass / Miniature Effect / Fantasy / One Point Color 
Photo only: Rough Monochrome / Silky Monochrome / Soft Focus / Star Filter / Sunshine mode
 






Uvedené možnosti by nebolo možné realizovať bez precízneho zobrazenia sledovaného obrazu. LUMIX DMC-FZ1000 ponúka prepracovaný 2,356 Mpix OLED hľadáčik LVF (Live View Finder) a 3-palcový 0.921 Mpix LCD displej s rýchlou odozvou, ktorá je pri 100% zobrazení oblasti snímky o 300% rýchlejšia, než u podobných modelov. Fotoaparát tiež ponúka funkciu okamžitého záznamu, ktorá uvedie počas 0,66 sekundy Lumix do aktívneho stavu.

Lumix FZ1000 sa začne predávať začiatkom augusta 2014 za cenu približne  849 EUR.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
stancok
2014-06-12 13:54:53
damy a pani, mame tu priameho konkurenta RX10 od sony! panasonic s profi ultrazoomom a dokonca aj 4k videom, konecne!tesim sa!!! este by to chcelo nastupcu vreckoveho lx7 s 1´´ snimacom a bude to tip top, tak uz sa nam v triede profikompaktov definitivne prebudil aj panasonic.. zjavne trieda kompaktov stagnuje,sumitka nejdu na odbyt a toto su velke kroky vpred.. len sa kus obavam ten uvadzacej ceny, lacne to asi nebude..
 
admin
redakcia ephoto.sk 2014-06-12 14:05:07
príspevok od: stancok
damy a pani, mame tu priameho konkurenta RX10 od sony! panasonic s profi ultrazoomom a dokonca aj 4k videom, konecne!tesim sa!!! este by to chcelo nastupcu vreckoveho lx7 s 1´´ snimacom a bude to tip top, tak uz sa nam v triede profikompaktov definitivne prebudil aj panasonic.. zjavne trieda kompaktov stagnuje,sumitka nejdu na odbyt a toto su velke kroky vpred.. len sa kus obavam ten uvadzacej ceny, lacne to asi nebude..
uz mame aj info o predpokladanej cene
 
marcus_labeo
2014-06-12 15:15:35
Celkom pôsobivý kúsok. Aj keď ja 4K neocením, je to prvý kompakt s takýmto videom a v porovnaní s doteraz predstavenými 4K foťákmi je skoro zadarmo. Pôsobivé sú ale tie hlavné (optické) parametre: 25-400mm s f2,8-4 v spojení s 1" senzorom je super, v podstate prvý "profi-ultrazoom". Pravda, Sony RX10 bol prvý bridge s veľkým senzorom, ale ten kvôli podstatne menšiemu rozsahu zoomu nemožno za UZ označiť. Tiež u FZka vyzerá byť výborný EVF: 2,36M bodov je prvá liga aj v rámci CSC, zaujímavé je aj manuálne zoomovanie či ostrenie. A v porovnaní s cenou jediného reálneho konkurenta RX10 (ri predstavení cez 1000 eur) je tá cena veľmi prijateľná.
 
marcus_labeo
2014-06-12 15:16:58
príspevok od: stancok
damy a pani, mame tu priameho konkurenta RX10 od sony! panasonic s profi ultrazoomom a dokonca aj 4k videom, konecne!tesim sa!!! este by to chcelo nastupcu vreckoveho lx7 s 1´´ snimacom a bude to tip top, tak uz sa nam v triede profikompaktov definitivne prebudil aj panasonic.. zjavne trieda kompaktov stagnuje,sumitka nejdu na odbyt a toto su velke kroky vpred.. len sa kus obavam ten uvadzacej ceny, lacne to asi nebude..
Čo, nebodaj nad ním uvažuješ? Veď GX7 za 550 eur je Ti veľa.
Ad cena: je to v článku uvedené, len treba čítať.
 
stancok
2014-06-12 15:36:44
príspevok od: marcus_labeo
Čo, nebodaj nad ním uvažuješ? Veď GX7 za 550 eur je Ti veľa.
Ad cena: je to v článku uvedené, len treba čítať.
ano uz je tam cena-autor to zrejme doplnil ,predtym nebola a mimochodom v tej vete je chybicka nie fz100 ale fz1000 ,ale kazdopadne je to vela, cakal som o dost nizsiu sumu pre eu trhy, nakolko som si zistil v dolaroch bola uvadzacia cena stanovena na $899,co je v prepocte cca 660e+- ,takze za tuto cenu nezajem.. a ku GX7 to bolo tych 550 cez korejske eshopy co je risk objednavat nakolko ti mozu vyrubat dan a clo a si v haji.. takze tak..
 
marcus_labeo
2014-06-12 15:50:49
príspevok od: stancok
ano uz je tam cena-autor to zrejme doplnil ,predtym nebola a mimochodom v tej vete je chybicka nie fz100 ale fz1000 ,ale kazdopadne je to vela, cakal som o dost nizsiu sumu pre eu trhy, nakolko som si zistil v dolaroch bola uvadzacia cena stanovena na $899,co je v prepocte cca 660e+- ,takze za tuto cenu nezajem.. a ku GX7 to bolo tych 550 cez korejske eshopy co je risk objednavat nakolko ti mozu vyrubat dan a clo a si v haji.. takze tak..
A čo si čakal? Krevety za 50 centov? Pozri si, koľko stoja ostatné foťáky s 1" senzorom. Jediný reálny konkurent RX10 začínal na vyše 1000 eurách a teraz klesol na 950. RX100 III stojí rovnako 850 eur, a to má sklo len 24-70mm a horší EVF. A to ani nehovorím z pohľadu 4K foťákov.
 
stancok
2014-06-12 15:56:48
príspevok od: marcus_labeo
A čo si čakal? Krevety za 50 centov? Pozri si, koľko stoja ostatné foťáky s 1" senzorom. Jediný reálny konkurent RX10 začínal na vyše 1000 eurách a teraz klesol na 950. RX100 III stojí rovnako 850 eur, a to má sklo len 24-70mm a horší EVF. A to ani nehovorím z pohľadu 4K foťákov.
ved ano, ale ajtak to kus presvihli oproti prvotnej cene ktoru uverejnili v dolaroch ,tato suma sa dost rozchadza s povodnou ale co uz narobime ked to tak stanovili pre eu trhy.. inak panasonic chysta aj nastupcu lx7 ,tiez ma mat 4k videa a zabudovane EVF,zatial su to sice rumory ale co to napovedaju..pokial si zachova svetelnost lx7,bude to peckova masinka.. http://thenewcamera.com/panasonic-lx8-will-record-4k-videos/ takze druha skvela sprava dnes..
 
total empty
2014-06-12 16:09:00
Prvý Lumix z 4K videom bol v jeseni 2013 a to LUMIX GH4. Sučasna cena len za telo je niečo cez 1200 eura.
 
matoxxx
2014-06-12 17:22:58
No ja už som videl aj fotky z toho,ostanem ja pri mojom oly xz-2 a dlhý zoom oželiem.
 
total empty
2014-06-12 18:03:33
príspevok od: matoxxx
No ja už som videl aj fotky z toho,ostanem ja pri mojom oly xz-2 a dlhý zoom oželiem.
Otvaral som Rawi z Lumixov vo všetkých možných programoch,ale najlepšie to aj tak spracuje v original softe silkypix developer. Ďalej je tam pri spracovaní ľudský faktor, takže never všetkému na 100%. pokiaľ si to sám nepreveríš. Nakoniec fotky robí fotograf a nie ...........
 
total empty
2014-06-12 23:35:12
príspevok od: admin
uz mame aj info o predpokladanej cene
V rubľoch ? Dolár nejak padol.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2014-06-13 07:38:08
Ak bude fotit rovnako dobre ako Sony RX10, tak to bude zaujimavy fotak do krajiny. Tam byva aj 200 mm malo. Lumix ma v tomto omnoho praktickejsi rozsah.
 
Marcel Rebro
2014-06-13 08:01:28
príspevok od: Karol Srnec
Ak bude fotit rovnako dobre ako Sony RX10, tak to bude zaujimavy fotak do krajiny. Tam byva aj 200 mm malo. Lumix ma v tomto omnoho praktickejsi rozsah.
Len ako s takym malym utrimes v ruke +200mm. Vcera som fotil s E-PL5 na 200-300mm (Pana 45-150) a bez stativu to bolo dost zabavne ...
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2014-06-13 08:18:23
príspevok od: Marcel Rebro
Len ako s takym malym utrimes v ruke +200mm. Vcera som fotil s E-PL5 na 200-300mm (Pana 45-150) a bez stativu to bolo dost zabavne ...
Stativ a krajina k sebe patria.
 
Marcel Rebro
2014-06-13 08:35:32
príspevok od: Karol Srnec
Stativ a krajina k sebe patria.
Ken ma iny nazor ...

http://www.kenrockwell.com/tech/digital-killed-my-tripod.htm

... a mne sa na motorku nezmesti, takze suhlasim s Kenom
 
total empty
2014-06-13 09:45:24
príspevok od: Marcel Rebro
Ken ma iny nazor ...

http://www.kenrockwell.com/tech/digital-killed-my-tripod.htm

... a mne sa na motorku nezmesti, takze suhlasim s Kenom
Na úkor vysokého ISO ? a šumu ? Je to síce alternatíva z núdze ale robiť to tak nem dobré.
 
stancok
2014-06-13 17:06:43
zaujimavostou je porovnanie miery urovne sumu pri roznom iso http://www.dpreview.com/previews/panasonic-lumix-dmc-fz1000/6 sony je na tom o cosi lepsie pri nizsich iso, naopak smerom k vyssim iso je zas lepsie na tom panak.. ale foti to super to sa musi nechat, tu je par foto http://www.dpreview.com/previews/panasonic-lumix-dmc-fz1000/7 a 4K video to je proste chutovka.. https://www.youtube.com/watch?v=Buzh_--ly-8
 
Marcel Rebro
2014-06-13 17:13:08
príspevok od: stancok
zaujimavostou je porovnanie miery urovne sumu pri roznom iso http://www.dpreview.com/previews/panasonic-lumix-dmc-fz1000/6 sony je na tom o cosi lepsie pri nizsich iso, naopak smerom k vyssim iso je zas lepsie na tom panak.. ale foti to super to sa musi nechat, tu je par foto http://www.dpreview.com/previews/panasonic-lumix-dmc-fz1000/7 a 4K video to je proste chutovka.. https://www.youtube.com/watch?v=Buzh_--ly-8
Stancok, stancok ... "posudzovať" 4K video na youtube je ako ... lízať ... dajme tomu, žééé ... zmrzlinu cez sklo ... ty chuťovka ...
 
stancok
2014-06-13 17:23:25
príspevok od: Marcel Rebro
Stancok, stancok ... "posudzovať" 4K video na youtube je ako ... lízať ... dajme tomu, žééé ... zmrzlinu cez sklo ... ty chuťovka ...
ty musis vsetko znegovat kazdu moju info ze?.. kde inde chces najst vhodnejsie miesto pre sample videos na 4K ako na youtube,co mas proti youtube? este aj Karol dava sample videos pri kazdej recenzii na youtube.. hocikto iny by tu dal link na video tak by ste nedali ziadnu namietku proti nemu...len na ephoto ste jak jedna svorka spiknuti proti mne.. taka je pravda.. cokolvek sem hodim je zle zle zleee
 
Marcel Rebro
2014-06-13 18:34:24
príspevok od: stancok
ty musis vsetko znegovat kazdu moju info ze?.. kde inde chces najst vhodnejsie miesto pre sample videos na 4K ako na youtube,co mas proti youtube? este aj Karol dava sample videos pri kazdej recenzii na youtube.. hocikto iny by tu dal link na video tak by ste nedali ziadnu namietku proti nemu...len na ephoto ste jak jedna svorka spiknuti proti mne.. taka je pravda.. cokolvek sem hodim je zle zle zleee
Skúsim inak ... dokážeš na youtube / webe rozoznať či bolo video natočené vo FullHD alebo 4K? Máš 4K monitor?

Je to niečo podobné ako posudzovať FullHD fotky na displeji smartónu s rozlíšením 800x480px.

Myslel som si že aspoň v tej technickej stránke máš (ako tak) jasno, ale zjavne som sa mýlil.
 
total empty
2014-06-13 18:53:39
príspevok od: stancok
ty musis vsetko znegovat kazdu moju info ze?.. kde inde chces najst vhodnejsie miesto pre sample videos na 4K ako na youtube,co mas proti youtube? este aj Karol dava sample videos pri kazdej recenzii na youtube.. hocikto iny by tu dal link na video tak by ste nedali ziadnu namietku proti nemu...len na ephoto ste jak jedna svorka spiknuti proti mne.. taka je pravda.. cokolvek sem hodim je zle zle zleee
Na YouTube môžeš exportovať len mpeg4( alebo iné formáty z ešte väčšou kompresiou) a 1920x1080 čiže full HD a zo zvukom iba stereo-LCMP alebo komprimát (na DD5.1 aleboDTS5.1 zabudni).
Taká komprimácia z AVCHD je síce prijateľnej kvality, ale zďaleka nedosahuje kvality original AVCHD z kamery vo fullHD. Rozlíšenie nad full HD sa nedá exportovať a ak by sa aj dalo, kto a načom by to prehral?
Jednak by také video dosahovalo ohromné giga, a pokiaľ nemaš 4K graf.kartu a 4K monitor a možnosť prehrať to v plnej kvalite, tak ti je to zbytočné.
Možno v budúcnosti,ale na teraz nie.
Ešte veľa ľudí nemá doma ani fullHD televízor,tobôž nie BD. A davajú si rodinné videá robiť stále na DVD.
Takže neutekaj kdesi do budúcna, keď realita je trochu iná.
 
stancok
2014-06-13 19:17:59
príspevok od: Marcel Rebro
Skúsim inak ... dokážeš na youtube / webe rozoznať či bolo video natočené vo FullHD alebo 4K? Máš 4K monitor?

Je to niečo podobné ako posudzovať FullHD fotky na displeji smartónu s rozlíšením 800x480px.

Myslel som si že aspoň v tej technickej stránke máš (ako tak) jasno, ale zjavne som sa mýlil.
4K monitor sice nemam ale beznym okom viem rozlisit 4K video od full hd(pust si to iste video(napr to spominane na youtube) najprv vo full HD a potom si prepni na 4K neverim ze nezbadas rozdiel..), ta vyssia ostrost 4K videa oproti full hd sa neda prehliadnut ,to musi vidiet aj obycajny laik a mimochodom 4K telky su uz bezne dostupne v predaji aj ked su uz o nieco drahsie oproti full hd..
 
total empty
2014-06-13 19:31:22
príspevok od: stancok
4K monitor sice nemam ale beznym okom viem rozlisit 4K video od full hd(pust si to iste video(napr to spominane na youtube) najprv vo full HD a potom si prepni na 4K neverim ze nezbadas rozdiel..), ta vyssia ostrost 4K videa oproti full hd sa neda prehliadnut ,to musi vidiet aj obycajny laik a mimochodom 4K telky su uz bezne dostupne v predaji aj ked su uz o nieco drahsie oproti full hd..
Nemáš šancu to rozoznať,technicky to nie je možné.
Kvalitu videa na YouTube ovplyvňuje veľa faktorov pri spracovaní toho-ktorého videa,video musí mať nielen pix. rozlíšenie ale aj potrebné mega, resp. giga data.
Rozdiel v kvalite robí aj renderovanie v kbps, 8000 je najvyšia kvalita pre DVD, a pre slušné mpeg4 potrebuješ aspoň 7000, u BD je to až 50 000.plus ďalšie možnosti na zachovanie kvality.
Tomu však predchádza postproces videa,jas,kontast,saturácia,nastavenie bielej a milion ďalších veci a nakoniec aj priostrenie v štýle unsharping mask vo fotošope.
Porovnávaj porovnateľné, nie to čo sa nedá porovnať.
 
tomino1980
2014-06-13 19:41:52
príspevok od: stancok
4K monitor sice nemam ale beznym okom viem rozlisit 4K video od full hd(pust si to iste video(napr to spominane na youtube) najprv vo full HD a potom si prepni na 4K neverim ze nezbadas rozdiel..), ta vyssia ostrost 4K videa oproti full hd sa neda prehliadnut ,to musi vidiet aj obycajny laik a mimochodom 4K telky su uz bezne dostupne v predaji aj ked su uz o nieco drahsie oproti full hd..
o nieco drahsie ? ...a ja ze full hd telku kupis za 2-300e ...zatial co 4k od 1400 vyssie ...ci ?
 
stancok
2014-06-13 19:52:39
príspevok od: tomino1980
o nieco drahsie ? ...a ja ze full hd telku kupis za 2-300e ...zatial co 4k od 1400 vyssie ...ci ?
1400 ani zdaleka, 4K telku uz kupis aktualne aj pod 1000 http://3d-televizory.heureka.sk/samsung-ue40hu6900/ a full HD ano najdes aj za 300 ale mozno tak s "panelakovou" malou 32´´ uhloprieckou
 
stancok
2014-06-13 20:44:20
inak z rumorov vidiet ze sa na nas doslova vali cela armada 1´´ profikompaktov ,dalsi pan na holenie od nikonu, nastupca pomerne uspesnej rady P7700/7800 bude mat tiez 1´´ cip http://thenewcamera.com/tag/nikon-p8000/ a pri pomerne dobrej svetelnosti f 2.0-3.0 to moze byt paradne cvakatko, dalej netreba zabudat na nastupcu fuji X20, X30,kt.by mal mat tiez 1´´ cip http://thenewcamera.com/fuji-x30-fuji-x-e3-fuji-x200-and-fuji-x-pro2-rumors-update/ holt sony to cele nakopol a ukazal vsetkym ze ked sa chce tak sa da a uz to "jede"
 
Martin Školiak
2014-06-13 23:17:32
príspevok od: stancok
inak z rumorov vidiet ze sa na nas doslova vali cela armada 1´´ profikompaktov ,dalsi pan na holenie od nikonu, nastupca pomerne uspesnej rady P7700/7800 bude mat tiez 1´´ cip http://thenewcamera.com/tag/nikon-p8000/ a pri pomerne dobrej svetelnosti f 2.0-3.0 to moze byt paradne cvakatko, dalej netreba zabudat na nastupcu fuji X20, X30,kt.by mal mat tiez 1´´ cip http://thenewcamera.com/fuji-x30-fuji-x-e3-fuji-x200-and-fuji-x-pro2-rumors-update/ holt sony to cele nakopol a ukazal vsetkym ze ked sa chce tak sa da a uz to "jede"
Ty máš doma asi krištáľovú guľu, nevieš náhodou aké bude cez víkend počasie v Tatrách? Ja už tomu Iľkovi neverím. Alebo možno na rumoroch písali či bude pršať.
 
stancok
2014-06-21 17:27:58
tak a mame tu nove info o novom 1´´ panasonicu LX8, objektiv to bude mat celkom slusny 24-90mm f/2.0-2.8, na trh ma prist zhruba v polovici jula, predtym zaciatkom jula bude mat premieru este fuji X30 http://www.dailycameranews.com/2014/06/panasonic-lx8-specs-details/ zjavne pokrok fotakov u mobilov vytlaca klasicke kompakty s 1/2,3´´a 1/1,7´´ pomaly ale isto z trhu.. chysta sa aj nastupca nikon p7800 ,tiez 1´´ P8000 ,napokon uvidime s cim pride este olympus,nastupca xz-2, xz-3 snad tiez bude mat 1´´ senzor
 
smart
2014-10-25 10:53:25
Prve dojmy

Tak ho mam doma. Zohnal som ho od jedeneho pana z Nitry, ktory ich predava za 660,- Euro (kto che kontakt, napiste PM)

klady:
+ velmi ucinna stabilizacia aj na najdlhsom ohnisku
+ pekne farby, lepsie nez na GH4
+ velky pocet funkcnych tlacitok (5)

zapory:
- blika displej pri hybani fotakom (ak sa mi to nepodari nejako nastavit, dam fotak vymenit)
- velmi hlasna stabilizacia - dokonca aj po vypnuti - je to dost otravne a velmi je to pocut vo videu pri nahravani cez interny mikrofon
- 4k video je len 25p a 24p a nefunguje vo fotorezimoch
- 1080p video ma v mp4 len 28Mb/s (aj v AVCHD) - nechapem, preco nedali aspon 50Mb/s na rychle sceny (na GH4 je az 200Mb/s)
- pomaly a nepresny AF vo videu - nechyta sa ani zdaleka na moj Sony A6000!!!!!!!!!!!
- problem pri prepinani MF/AF vo videu - pouzitie mechanickeho prepinaca je hlucne a krkolomne a pri navoleni cez funkcne tlacitka funguje len pri foteni (a ked potrebujem zamknut AF, tak to musim riesit tak, ze vypnem kontinualne a preostrujem spustou, cim riskujem ze pri silnejsom stlaceni spuste sa mi vypne nahravanie videa)
- len jeden roller, ktoreho funkcia sa prepina cez jeho stlacenie, navyse je dost hlucny pre video
- vysoka hmotnost a velke rozmery

(P.S. Ked si este na nieco spomeniem alebo nieco objavim, tak sem doplnim.)
 
smart
2014-10-25 11:02:56
príspevok od: smart
Prve dojmy

Tak ho mam doma. Zohnal som ho od jedeneho pana z Nitry, ktory ich predava za 660,- Euro (kto che kontakt, napiste PM)

klady:
+ velmi ucinna stabilizacia aj na najdlhsom ohnisku
+ pekne farby, lepsie nez na GH4
+ velky pocet funkcnych tlacitok (5)

zapory:
- blika displej pri hybani fotakom (ak sa mi to nepodari nejako nastavit, dam fotak vymenit)
- velmi hlasna stabilizacia - dokonca aj po vypnuti - je to dost otravne a velmi je to pocut vo videu pri nahravani cez interny mikrofon
- 4k video je len 25p a 24p a nefunguje vo fotorezimoch
- 1080p video ma v mp4 len 28Mb/s (aj v AVCHD) - nechapem, preco nedali aspon 50Mb/s na rychle sceny (na GH4 je az 200Mb/s)
- pomaly a nepresny AF vo videu - nechyta sa ani zdaleka na moj Sony A6000!!!!!!!!!!!
- problem pri prepinani MF/AF vo videu - pouzitie mechanickeho prepinaca je hlucne a krkolomne a pri navoleni cez funkcne tlacitka funguje len pri foteni (a ked potrebujem zamknut AF, tak to musim riesit tak, ze vypnem kontinualne a preostrujem spustou, cim riskujem ze pri silnejsom stlaceni spuste sa mi vypne nahravanie videa)
- len jeden roller, ktoreho funkcia sa prepina cez jeho stlacenie, navyse je dost hlucny pre video
- vysoka hmotnost a velke rozmery

(P.S. Ked si este na nieco spomeniem alebo nieco objavim, tak sem doplnim.)
Displej neblika iba pri nastaveni na max. jas.
 
JohnNewton
2014-10-25 17:32:44
príspevok od: smart
Prve dojmy

Tak ho mam doma. Zohnal som ho od jedeneho pana z Nitry, ktory ich predava za 660,- Euro (kto che kontakt, napiste PM)

klady:
+ velmi ucinna stabilizacia aj na najdlhsom ohnisku
+ pekne farby, lepsie nez na GH4
+ velky pocet funkcnych tlacitok (5)

zapory:
- blika displej pri hybani fotakom (ak sa mi to nepodari nejako nastavit, dam fotak vymenit)
- velmi hlasna stabilizacia - dokonca aj po vypnuti - je to dost otravne a velmi je to pocut vo videu pri nahravani cez interny mikrofon
- 4k video je len 25p a 24p a nefunguje vo fotorezimoch
- 1080p video ma v mp4 len 28Mb/s (aj v AVCHD) - nechapem, preco nedali aspon 50Mb/s na rychle sceny (na GH4 je az 200Mb/s)
- pomaly a nepresny AF vo videu - nechyta sa ani zdaleka na moj Sony A6000!!!!!!!!!!!
- problem pri prepinani MF/AF vo videu - pouzitie mechanickeho prepinaca je hlucne a krkolomne a pri navoleni cez funkcne tlacitka funguje len pri foteni (a ked potrebujem zamknut AF, tak to musim riesit tak, ze vypnem kontinualne a preostrujem spustou, cim riskujem ze pri silnejsom stlaceni spuste sa mi vypne nahravanie videa)
- len jeden roller, ktoreho funkcia sa prepina cez jeho stlacenie, navyse je dost hlucny pre video
- vysoka hmotnost a velke rozmery

(P.S. Ked si este na nieco spomeniem alebo nieco objavim, tak sem doplnim.)
A čo si čakal od fotoaparátu, ergonómiu, tichý chod a komfort ovládania profi kamery ?
 
JohnNewton
2014-10-27 13:00:57
príspevok od: smart
Displej neblika iba pri nastaveni na max. jas.
Daj nejaké skúsenosti ohľadne ostrenia a kontinuálneho ostrenia pri fotografovaní a nejaké sample.
 
smart
2014-10-27 23:27:22
príspevok od: JohnNewton
Daj nejaké skúsenosti ohľadne ostrenia a kontinuálneho ostrenia pri fotografovaní a nejaké sample.
Ja s nim v sucasnosti hlavne tocim 4K video, na fotenie pouzivam A6000. Je to ale v podstate to iste ako moj predosly Pan G6. Su tam v rovnake vsetky vizualne pomocky, aj rychlost a spolahlivost.
Na fotenie staci, na video v ziadnom pripade - tam treba fazove ostrenie, ako ma A6000/X-T1/Nikon 1.

Zacal som pisat o nom clanok na ikt.sk, ale podrobne testy su na cameraergonomics, kde je porovnavany hlavne s GH4 a FZ1000 v nom vychadza velmi dobre. Su tam aj odporucane clony na jednotlivych ohniskach, ISO atd - odporucam pozriet. Je to cely serial clankov a skvele fotky.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované