Hore

Nikon Df - prvý kontakt s novinkou

Dnes sa konala tlačová konferencia pre slovenských zástupcov médií, na ktorej Nikon predstavil tri najnovšie zrkadlovky a dva objektívy. Nikon D5300 a D610 sú zaujímavé modely, ale pozornosť sa od včera upriamuje na Nikon Df, Full Frame zrkadlovku aká tu doteraz ešte nebola. Vzbudzuje emócie, vyvoláva diskúsie. Nechcem teraz tento fotoaparát podrobnejšie hodnotiť, to si nechám do recenzie. Vidieť a čiastočne aj odskúšať sme mohli len predvádzací kus v čiernej farbe. Bol plne funkčný, ale zábery z neho nemôžu byť publikované. Myslím, že sa nenašiel nikto, komu by sa naživo nepáčil.



Nikon Df je v prvom rad krásne spravený fotoaparát. Aj keď je vyrobený z kovu, vôbec nie je ťažký. Kov je nastriekaný vrstvou matného čierného polyméru, takže sa veľmi odlišuje od povrchovej úpravy starých mechanických Nikonov, ktoré boli konštruktérom za vzor. Som zvedavý na strieborné prevedenie, ktoré bude povrchovou úpravou viac retro.

A teraz pár postrehov. Uzávierka je tichšia ako u D800E a má pekný zvuk. Quite ražim stále nie je úplne tichý, len rozdelí činnosť zrkadla na dve fázy. Zaostrovanie je o chlp rýchlejšie ako v D800E, zaostrovacie body sú sústredené v strede hľadáčiku. Ten je rovnako veľký ako u D800E. Displej je kvalitnejší. Fotoaparát má presnejšie meranie v protisvetle.

Zľava Nikon D5300, D610 a Df.

Prepínač programov PASM sa musí pred prestavením nadvihnúť. Všetky otočné voliče majú poistku. Kto chce môže nastavovať parametre rollermi. Na fotoaparát sa dajú nasadiť aj staré manuálne non-Ai objektívy. Podporuje pripojenie WiFi modulu. Na spúšti je závit pre pripojenie mechanickej diaľkovej spúšte. Pribudol expozičný program T. Menu je rovnaké ako v ostatných Nikonoch. Malý stavový displej zobrazuje čas a clonu, je podsvietený.

Obzrieť sme si mohli aj objektív AF-S 50/1,8G dizajnovo upravený pre Nikon Df. Okrem dizajnu sa nijako nelíši od známeho modelu so zlatým pásikom. Nechýbal ani nedávno predstavený Nikon AF-S 58/1,4G. Na svoju veľkosť mi pripadal pomerne ľahký.

Fotografia z nového objektívu Nikon AF-S 58/1,4G.

A to je zatiaľ všetko. Dozvedeli sme sa zaujímavosti aj o Nikonoch D610 a D5300, ktoré si ale nechám do recenzií. Hlavne som sa sa vami chcel podeliť o fotografie nového Nikonu Df, ktoré vám ho možno lepšie priblížia ako oficiálne produktové fotografie.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
martin182
2013-11-06 17:01:27
Karol, posobil na teba fotoaparat "schizofrenicky" aj na zivo, alebo ani nie ??
Je vsak zaujimave, ze napriek pouzitemu menej citlivemu 39 bodovemu AF modulu (-2EV u D800E vs -1EV u Df) spolu so "slabsim" senzorom starajucim sa o meranie, ostril fotoaparat rychlejsie a meral expoziciu presnejsie nez D800E ...
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-11-06 17:13:29
príspevok od: martin182
Karol, posobil na teba fotoaparat "schizofrenicky" aj na zivo, alebo ani nie ??
Je vsak zaujimave, ze napriek pouzitemu menej citlivemu 39 bodovemu AF modulu (-2EV u D800E vs -1EV u Df) spolu so "slabsim" senzorom starajucim sa o meranie, ostril fotoaparat rychlejsie a meral expoziciu presnejsie nez D800E ...
Osobne by som trochu z toho FM ovladania ubral a pridal viac technologickych vychytaviek. Fotak putoval z ruk do ruk. Kedze som mal so sebou D800E. Mohol som kratko fotaky porovnat. Ziadne laboratorne testy.
Svoju viziu o tom, ako si takyto fotak predstavujem dam do recenzie. Ale bude to len predstava, nie kritika koncpcie, ktoru zvolil Nikon. Dokonaly fotak, co uspokoji kazdeho neexistuje. V kazdom pripade si viem predstavit, ze by som Df vlastnil a fotil nim a posobil mi velku radost. Niet pochyb o tom, ze je to vyborny fotak, kotra ma niekolko "ale". Nie je pre kazdeho, ani cenovo, ani koncepcne. Posudzovanie takehoto fotaku je velmi subjektivne a porovnavanie toho, kolko ma bodov, aky ma procesor, pocet obrazkov za sekundu… k nicomu nevedie. Fotoaparat je komplexnym suhrnom mnohych parametrov, dizajnu, ergonomie. Ked je vsetko vyvazene a splna zamer pouzitia, je vsetko OK. Tento fotak bude OK, akurat pre specificku koncpciu nebude vyhovovat kazdemu fotografovi, alebo pre niektore fotograficke zanre. Potencial je velky. Kto ho dostane do ruky, pochopi aj marketingovu kampan, ktora fotoapart uvadza. Je to snaha o navrat ku korenom, pure photography.
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2013-11-06 17:14:20
ale ste nam narobili chute
 
martin182
2013-11-06 17:41:44
Mnou spomenute rozdiely medzi Df a D800E som nechcel smerovat ako porovnavanie, skor ako taku "uvahu", ze nieco co by malo byt papierovo horsie sa v tomto pripade prejavilo ako lepsie... Mne sa Df velmi paci, ma pre mna sice dake nedostatky, ale ako bolo povedane, dokonaly fotoaparat neexistuje. Som zvedavy na recenziu, uz sa na nu tesim
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2013-11-06 18:25:48
príspevok od: Karol Srnec
Osobne by som trochu z toho FM ovladania ubral a pridal viac technologickych vychytaviek. Fotak putoval z ruk do ruk. Kedze som mal so sebou D800E. Mohol som kratko fotaky porovnat. Ziadne laboratorne testy.
Svoju viziu o tom, ako si takyto fotak predstavujem dam do recenzie. Ale bude to len predstava, nie kritika koncpcie, ktoru zvolil Nikon. Dokonaly fotak, co uspokoji kazdeho neexistuje. V kazdom pripade si viem predstavit, ze by som Df vlastnil a fotil nim a posobil mi velku radost. Niet pochyb o tom, ze je to vyborny fotak, kotra ma niekolko "ale". Nie je pre kazdeho, ani cenovo, ani koncepcne. Posudzovanie takehoto fotaku je velmi subjektivne a porovnavanie toho, kolko ma bodov, aky ma procesor, pocet obrazkov za sekundu… k nicomu nevedie. Fotoaparat je komplexnym suhrnom mnohych parametrov, dizajnu, ergonomie. Ked je vsetko vyvazene a splna zamer pouzitia, je vsetko OK. Tento fotak bude OK, akurat pre specificku koncpciu nebude vyhovovat kazdemu fotografovi, alebo pre niektore fotograficke zanre. Potencial je velky. Kto ho dostane do ruky, pochopi aj marketingovu kampan, ktora fotoapart uvadza. Je to snaha o navrat ku korenom, pure photography.
Karol tieto tvoje fotky sú lepšie ako oficiálne produktovky... Vyzerá fakt na radosť spravený
 
drecpy©photo
2013-11-06 18:36:11
Už som bol rozhodnutý, že vezmem fuji xe2, ale teraz veru neviem,neviem. Asi bude najlepšie počkať, až budú prvé recenzie, až bude v predaji, potom si ich porovnať a rozhodnúť.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2013-11-06 18:37:26
príspevok od: drecpy©photo
Už som bol rozhodnutý, že vezmem fuji xe2, ale teraz veru neviem,neviem. Asi bude najlepšie počkať, až budú prvé recenzie, až bude v predaji, potom si ich porovnať a rozhodnúť.
fuji menší lacnejší a toto je univerzálnejšie a drahšie - ťažko sa rozhodnúť, vždy je niečo za niečo..
 
drecpy©photo
2013-11-06 18:41:31
príspevok od: Jozef Peniak
fuji menší lacnejší a toto je univerzálnejšie a drahšie - ťažko sa rozhodnúť, vždy je niečo za niečo..
Ahoj, mám doma už D3s, tá fuji-nka by mala byť na potulky na motorke, kde sa mi nedá vláčiť ťažký fullframe aj s objektívmi. Fuji + 18-58 plne vyhovuje. Ale ten nový nikon ma tiež chytil za srdce.
 
milo1
2013-11-06 18:51:37
Mne to príde ,že nikon si počkal,s čím príde konkurencia napr.fuji a potom prišiel s vlastním štílom
ako by mal retro foťák v dnešnej dobe vyzerať a navyše má to dobre načasované kedže sa blížia vianoce.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-11-06 18:53:10
príspevok od: drecpy©photo
Už som bol rozhodnutý, že vezmem fuji xe2, ale teraz veru neviem,neviem. Asi bude najlepšie počkať, až budú prvé recenzie, až bude v predaji, potom si ich porovnať a rozhodnúť.
Na recenziu nemusis vobec cakat. Nikon Df je vysoko predvidatelny. Obrazova kvalita D4 s AF D610. Vsetky recnzie sa budu sustredit na ergonomiu drzania, ovladania a na celkovy dojem z fotaku. Vytknu mu niektore slabsie parametre a recenzia je na konci.

Ides porovnavat dva fotaky uplne rozdielnej koncepcie, ceny, velkosti. Na jednej fotke je za Df polozena Fuji EX-1. Uz pomer vo velkosti je obrovsky. Obrazovu kvalitu budu mat obidva stroje vynikajucu, ale moznosti Nikonu su o triedu vysiie. Ale mnohi to ani nepotrebuju a nevyuziju. V com je NIkon neprekonatelny je paleta objektivov. Mozes tam dat kazdy objektiv s F bajonetom. Najnovsie optimalizovane pre digital a aj najstarsie s nezamenitelnou kresbou a bokehom. Vitazom porovnania ale nie je Nikon. Obidva pristroje su spickou vo svojej kategorii. Otazka pri rozhodovani znie: Chcem maly perfektny CSC, alebo nespratnejsiu zrkadlovku s omnoho vacsim portfoliom a najlepsim snimacom? Napokon to bude o prenositelnosti. Podla mna, ak si kupis Nikon, tak po par mesiacoch budes spekulovat opat aj nad Fuji, pretoze takmer kazdy majitel velkej DSLR, tuzi po mensom fotaku s profesionalnym vystupom.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2013-11-06 19:08:27
http://nikondf.nikonusa.com/joe-mcnally.html

neviem či to tu už bolo
 
Marián Kuric
2013-11-06 19:25:41
Aj ja chvalim fotky, su najlepsie co som zatial na webe nasiel.
 
kozakm
2013-11-06 19:44:58
príspevok od: milo1
Mne to príde ,že nikon si počkal,s čím príde konkurencia napr.fuji a potom prišiel s vlastním štílom
ako by mal retro foťák v dnešnej dobe vyzerať a navyše má to dobre načasované kedže sa blížia vianoce.
A čím se tak liší od Fuji, Olympusu...?
 
total empty
2013-11-06 19:47:54
Mne sa páčia tie knoflíky na vrchu s priamým nastavením ISO a času atď. Ešte kruhový na clonu na objektíve a je to dokonalé.
 
maraou
2013-11-06 20:09:40
príspevok od: drecpy©photo
Ahoj, mám doma už D3s, tá fuji-nka by mala byť na potulky na motorke, kde sa mi nedá vláčiť ťažký fullframe aj s objektívmi. Fuji + 18-58 plne vyhovuje. Ale ten nový nikon ma tiež chytil za srdce.
DF a xe2? Kazdy je uplne jina vahova kategorie se vsemi + i - ma li to byt na cestovani, tak to nejspis rozumove vyhraje ten mensi. Ovsem kdo dela jenom rozumne veci ze ?!
 
PeCh
2013-11-06 23:05:40
Bezpochyby dobrá mašinka. Hrá na city. V reále, ak by som si mal vybrať, tak by som si bral radšej Fuji X-E2, dokonca M4/3. Nie že by boli lepšie, ale sú menšie. Ale v prípade profesionálneho fotografa si ho viem predstaviť, že si ho vyberie namiesto svojej "veľkej" zrkadlovky. Ideálne oba .

Čo sa týka ergonómie, tak klasické voliče času, citlivosti a kompenzácie expozície sú super, no hlavne kompenzácia expozície by mala byť na druhej strane, aby sa dala meniť bez prehmatu ľavej ruky. Naopak volič citlivosti (ISO) by sa zišiel dať aj na Fujiny. Druhá vec, čo sa týka ergonómie, je spúšť. Myslím si, že ergonomickejšie by bolo mať ju na gripe, ale holt dizajnovo by sa to už veľmi líšilo. Schizofrénia digitálnej zadnej steny sa pre mňa nekoná. Je úplne v pohode, dokonca pomerne pekná. Určite sa mi páči viac ako zadná stena fujin.

S Fuji ich porovnávam čisto len dizajnovo, nie funkčne. Sú to neporovnateľné kategórie. Spoločné majú len to, že sú retro. A to je plus.
 
tomatito
ocenenie redakciou 2013-11-06 23:24:13
Podme sa vratit ku korenom automobilizmu taktiez..pure stare auta..taka skodovecka kockata ako pracka s novym vybavenim vo vnutri no nebola by to supa? Takyto fotak je dobry akurat na otlaky na prstoch akoze jedine co na nom ocenujem su tie kolecka na rozne funkcie hore...
 
drecpy©photo
2013-11-07 07:36:17
príspevok od: maraou
DF a xe2? Kazdy je uplne jina vahova kategorie se vsemi + i - ma li to byt na cestovani, tak to nejspis rozumove vyhraje ten mensi. Ovsem kdo dela jenom rozumne veci ze ?!
No právě...
 
Štefan Káčer
2013-11-07 07:36:34
príspevok od: kozakm
A čím se tak liší od Fuji, Olympusu...?
uplne jednoznacne - je to NIKON
 
LukiK
2013-11-07 08:11:32
príspevok od: DEVOTEE
ale ste nam narobili chute
vsak ty si Kanonista. Ci rozmyslas prebehnut k Zlto-ciernym ako to spravil nedavno Jozko Peniak, ked predal celu svoju Kanon vybavu?
 
LukiK
2013-11-07 08:13:08
ja uz len cakama kedy pride Canon s retro fotakom
 
Marcel Rebro
2013-11-07 08:19:00
príspevok od: LukiK
vsak ty si Kanonista. Ci rozmyslas prebehnut k Zlto-ciernym ako to spravil nedavno Jozko Peniak, ked predal celu svoju Kanon vybavu?
Ak sa nemylim, teraz predava Jozko Peniak celu svoju Nicon vybavu ... pre zmenu ...
 
kigor
2013-11-07 08:21:10
príspevok od: tomatito
Podme sa vratit ku korenom automobilizmu taktiez..pure stare auta..taka skodovecka kockata ako pracka s novym vybavenim vo vnutri no nebola by to supa? Takyto fotak je dobry akurat na otlaky na prstoch akoze jedine co na nom ocenujem su tie kolecka na rozne funkcie hore...
Tak ja by som svoje auto hneď vymenil za staručké Porsche 911
Ale ja ako majiteľ M4/3 systému a nie málo sklíčok musím uznať, že toto je pekný kúsok. Najviac ma chytil práve dizajn a ovládanie.
 
Pospo
2013-11-07 08:27:32
príspevok od: tomatito
Podme sa vratit ku korenom automobilizmu taktiez..pure stare auta..taka skodovecka kockata ako pracka s novym vybavenim vo vnutri no nebola by to supa? Takyto fotak je dobry akurat na otlaky na prstoch akoze jedine co na nom ocenujem su tie kolecka na rozne funkcie hore...
Tak ako stare auta niesu pre vsetkych, tak ani stare fotaky (ani ich hybridy). Keby toto bol jediny fotak Nikonu, tak to co vravis ma zmysel.
 
drecpy©photo
2013-11-07 08:36:51
príspevok od: Karol Srnec
Na recenziu nemusis vobec cakat. Nikon Df je vysoko predvidatelny. Obrazova kvalita D4 s AF D610. Vsetky recnzie sa budu sustredit na ergonomiu drzania, ovladania a na celkovy dojem z fotaku. Vytknu mu niektore slabsie parametre a recenzia je na konci.

Ides porovnavat dva fotaky uplne rozdielnej koncepcie, ceny, velkosti. Na jednej fotke je za Df polozena Fuji EX-1. Uz pomer vo velkosti je obrovsky. Obrazovu kvalitu budu mat obidva stroje vynikajucu, ale moznosti Nikonu su o triedu vysiie. Ale mnohi to ani nepotrebuju a nevyuziju. V com je NIkon neprekonatelny je paleta objektivov. Mozes tam dat kazdy objektiv s F bajonetom. Najnovsie optimalizovane pre digital a aj najstarsie s nezamenitelnou kresbou a bokehom. Vitazom porovnania ale nie je Nikon. Obidva pristroje su spickou vo svojej kategorii. Otazka pri rozhodovani znie: Chcem maly perfektny CSC, alebo nespratnejsiu zrkadlovku s omnoho vacsim portfoliom a najlepsim snimacom? Napokon to bude o prenositelnosti. Podla mna, ak si kupis Nikon, tak po par mesiacoch budes spekulovat opat aj nad Fuji, pretoze takmer kazdy majitel velkej DSLR, tuzi po mensom fotaku s profesionalnym vystupom.
Takto to vnímam aj ja. Tvoje argumenty majú absolútnu logiku a vidieť skúsenosť. vďaka.
 
LukiK
2013-11-07 08:37:05
príspevok od: Marcel Rebro
Ak sa nemylim, teraz predava Jozko Peniak celu svoju Nicon vybavu ... pre zmenu ...
fuuha, naozaj. Este by ma zaujimalo na aku znacku teraz prechadza To nie je celkom lacny spas taky prechod.
 
Marcel Rebro
2013-11-07 08:40:18
príspevok od: LukiK
fuuha, naozaj. Este by ma zaujimalo na aku znacku teraz prechadza To nie je celkom lacny spas taky prechod.
Citujem "5D3 na robotu a Fuji XE2 na zábavu". Ak sa nemylim motivom prechodu na Nikon bol AF. Ale ten je uz v 5D3 porovantelny s Nikonmi. A Canony maju lepsie podanie pletovky ako Nikony. Tak som pochopil ... ale kedze ja do kazdeho fotaku zakladam BW film, tieto problemy nemam
 
kozakm
2013-11-07 08:54:04
príspevok od: LukiK
ja uz len cakama kedy pride Canon s retro fotakom
Doufám, pokud se něco takového stane, že to dotáhne trochu dál, než jen k přidání tří koleček a stříbrné barvy...
 
Marcel Rebro
2013-11-07 09:00:40
príspevok od: kozakm
Doufám, pokud se něco takového stane, že to dotáhne trochu dál, než jen k přidání tří koleček a stříbrné barvy...
Napriklad, ze pred kazdym zaberom sa bude musiet packou previnut karta ....
 
netmouse
2013-11-07 09:03:03
príspevok od: Marcel Rebro
Napriklad, ze pred kazdym zaberom sa bude musiet packou previnut karta ....
... alebo po 12 - 24 - alebo 36 snimkoch budes musiet zalozit novu kartu
 
morseee1
2013-11-07 09:12:45
príspevok od: netmouse
... alebo po 12 - 24 - alebo 36 snimkoch budes musiet zalozit novu kartu
staci zrusit display .. az doma clovek zisti co nafotil
 
netmouse
2013-11-07 09:16:21
príspevok od: Karol Srnec
Na recenziu nemusis vobec cakat. Nikon Df je vysoko predvidatelny. Obrazova kvalita D4 s AF D610. Vsetky recnzie sa budu sustredit na ergonomiu drzania, ovladania a na celkovy dojem z fotaku. Vytknu mu niektore slabsie parametre a recenzia je na konci.

Ides porovnavat dva fotaky uplne rozdielnej koncepcie, ceny, velkosti. Na jednej fotke je za Df polozena Fuji EX-1. Uz pomer vo velkosti je obrovsky. Obrazovu kvalitu budu mat obidva stroje vynikajucu, ale moznosti Nikonu su o triedu vysiie. Ale mnohi to ani nepotrebuju a nevyuziju. V com je NIkon neprekonatelny je paleta objektivov. Mozes tam dat kazdy objektiv s F bajonetom. Najnovsie optimalizovane pre digital a aj najstarsie s nezamenitelnou kresbou a bokehom. Vitazom porovnania ale nie je Nikon. Obidva pristroje su spickou vo svojej kategorii. Otazka pri rozhodovani znie: Chcem maly perfektny CSC, alebo nespratnejsiu zrkadlovku s omnoho vacsim portfoliom a najlepsim snimacom? Napokon to bude o prenositelnosti. Podla mna, ak si kupis Nikon, tak po par mesiacoch budes spekulovat opat aj nad Fuji, pretoze takmer kazdy majitel velkej DSLR, tuzi po mensom fotaku s profesionalnym vystupom.
skod, ze na fotke s Fuji EX-1 nie su opacne polozene ... vzhladom na perspektivu by Df-ko neposobilo tak robustne
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-11-07 09:20:29
príspevok od: netmouse
skod, ze na fotke s Fuji EX-1 nie su opacne polozene ... vzhladom na perspektivu by Df-ko neposobilo tak robustne
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1462543_10152229892827345_1047580693_o.jpg
 
Marcel Rebro
2013-11-07 09:50:23
príspevok od: morseee1
staci zrusit display .. az doma clovek zisti co nafotil
Mam default vypnuty - okrem podvodnickeho fotaku, kde fotim na LV
a) znervoznuje ma ked mi blika do oka
b) zerie aku
c) upozorni okolie ze som exponoval aj ked mam Q
d) viem co fotim
 
blasi
2013-11-07 09:58:56
príspevok od: morseee1
staci zrusit display .. az doma clovek zisti co nafotil
boba napad
 
blasi
2013-11-07 10:00:47
príspevok od: Marcel Rebro
Mam default vypnuty - okrem podvodnickeho fotaku, kde fotim na LV
a) znervoznuje ma ked mi blika do oka
b) zerie aku
c) upozorni okolie ze som exponoval aj ked mam Q
d) viem co fotim
A) mne neblika do oka
b)suhlasim
c) este stale mi neblika
d) suhlasim

tiez vypnuty
 
maraou
2013-11-07 17:59:29
príspevok od: Marcel Rebro
Napriklad, ze pred kazdym zaberom sa bude musiet packou previnut karta ....
To bych ani tak nevyzadoval
Ale navrat ke skutecne velkym hledackum ala Pentax LX, ostatni "kina" te doby maji v tomto smeru stale co nabydnout.
 
Fatty
2013-11-07 18:36:42
čo za záhadný krúžok má tá nová 50ka? clona sa tým asi mechanicky neovláda, tak k čomu je to dobré?
 
Marcel Rebro
2013-11-07 18:41:53
príspevok od: Fatty
čo za záhadný krúžok má tá nová 50ka? clona sa tým asi mechanicky neovláda, tak k čomu je to dobré?
šak naparádu, né?
imidž jenanič ...
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2013-11-07 19:19:29
príspevok od: Marcel Rebro
Citujem "5D3 na robotu a Fuji XE2 na zábavu". Ak sa nemylim motivom prechodu na Nikon bol AF. Ale ten je uz v 5D3 porovantelny s Nikonmi. A Canony maju lepsie podanie pletovky ako Nikony. Tak som pochopil ... ale kedze ja do kazdeho fotaku zakladam BW film, tieto problemy nemam
mrco ty si vsetko pamatas chcel by som mat tvoju hlavu, a nemyslim to ironicky
 
martin182
2013-11-07 19:38:53
príspevok od: Jozef Peniak
mrco ty si vsetko pamatas chcel by som mat tvoju hlavu, a nemyslim to ironicky
a s tou pletovkou je to stale aktualne (nemam moznost porovnat na vlastnej kozi, preto sa pytam) ?? kedze pri D800 vsade pisali, ze podanie pletovky je lepsie nez u Canonov ... v minulosti viem, ze pletovka bola u Nikonu problematicka ...
 
Marcel Rebro
2013-11-07 19:59:31
príspevok od: Jozef Peniak
mrco ty si vsetko pamatas chcel by som mat tvoju hlavu, a nemyslim to ironicky
Ja s nou mam vacsinou len same problemy. V dnesnej spolocnosti je dobra pamat velmi tazko akceptovatelna deviacia ...
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2013-11-07 22:34:50
príspevok od: martin182
a s tou pletovkou je to stale aktualne (nemam moznost porovnat na vlastnej kozi, preto sa pytam) ?? kedze pri D800 vsade pisali, ze podanie pletovky je lepsie nez u Canonov ... v minulosti viem, ze pletovka bola u Nikonu problematicka ...
to skor opačne, ale nevadí nejde o pletovku ale o to, že 5D3 je lepší stroj, konkrétne pre moje potreby, ale ja som šibnutý a otvorene sa k tomu priznávam, nič si z toho nerobte
 
wayne
2013-11-08 08:23:53
"Quite ražim" mal byt zrejme Quiet režim. To len taky postreh hnidopicha, clanok fajn a novy pocin Nikonu... u mna trochu rozporuplny, ale s dobrym marketingom sa bude predavat ako teple rozky.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia