Hore

Nový Olympus Stylus 1

Kombinací nejlepších technologií STYLUS s fotografickými kvalitami digitálních zrcadlovek a průkopnické řady OM-D představuje STYLUS 1 nový druh fotoaparátu a kategorii samu pro sebe.Vezměte například elektronický hledáček přizpůsobený z OM-D E-M5, který nabízí pokrytí 100% zorného pole a překonává tak zorné pole základních modelů digitálních zrcadlovek. Nebo i.ZUIKO DIGITAL objektivy s 10,7x zoomem a konstantní světelností 1:2.8. Přidejte velikost BSI CMOS snímače (1/1,7″), v této třídě doslova neslýchaný. Tyto technologické inovace jsou zabudovány do pozoruhodně kompaktního těla, které se pohodlně nosí, zatímco zoomový objektiv je konstruován s takovou elegancí, že při zasunutí se zdá, jakoby úplně zmizel.

Dokonalý obraz. Za všech okolností.

Chcete své fotografie obohatit novými výrazovými prostředky, jako je například hloubka ostrosti nebo velmi dlouhé expoziční časy nočních snímků? STYLUS 1 možná vypadá jako kompaktní fotoaparát, ale pořídíte s ním výjimečně kvalitní záběry, které si v ničem nezadají s fotoaparáty nejvyšší třídy, a umožní vám vyniknout kreativitou a profesionálními fotografickými technikami. Pro dosažení těchto cílů je dokonale vybaven - díky iHS. Tyto technologie pohánějí inteligentní funkce, se kterými máte jistotu, že zachytíte každý moment přesně tak, jak jste zamýšleli. Technologie iHS je také vyzbrojena výjimečně velkým 12 MP podsvíceným CMOS snímačem (1/1,7″), který plně využije přednosti moderních a precisních objektivů Olympus i.ZUIKO DIGITAL, a zajistí vynikající snímky i při slabém osvětlení, s menším šumem a více detaily v tmavých plochách. Přidejte obrazový procesor TruePic VI, přinášející super rychlé ostření, velmi rychlé sekvenční snímání a videa s vysokou snímkovou frekvencní. Se všemi těmito precisními technologiemi ve svých službách se můžete těšit na mimořádnou obrazovou kvalitu, jakou očekáváte od mimořádného fotoaparátu nejvyšší třídy.

Vyspělá nastavení. Inovativní technologie. Intuitivní ovládání.

STYLUS 1, konstruovaný bez kompromisů v jakémkoli detailu, je absolutním mistrovským dílem značky STYLUS, stanovujícím zcela nová měřítka dokonalé praktičnosti. Je doslova nabitý vyspělými technologiemi a vybaven ovládacími prvky, díky kterým můžete s fotoaparátem pracovat podobně jako s digitální zrcadlovkou. Vše je navíc dokonale promyšleno tak, aby nastavení a fotografování bylo naprosto intuitivní. Hybridní ovládací kroužek je působivým příkladem tohoto instinktivního, profesionálního způsobu fotografování. Umožňuje v mžiku přepnout mezi analogovým a digitálním ovládáním a nejpoužívanější nastavení máte okamžitě na dosah ruky. Vychutnejte si rychlost a pružnost ovládání, jaké byste očekávali od fotoaparátů nejvyšší třídy, navíc bez nepohodlného nošení a neustálého vyměňování těžkých a objemných objektivů.

Technologie, které zvládnou každou disciplínu.

Bezproblémové fungování i v náročných podmínkách je to, co odlišuje dobré fotoaparáty od výborných. STYLUS 1 vás nikdy nenechá na holičkách, bez ohledu úkol, který před něj postavíte. Mimo jiné i proto, že dokonale těží ze skvělých technologií převzatých z OM-D E-M5. Například výkonného elektronického hledáčku se širokým zorným polem, se kterým máte dokonalou kontrolu nad záběrem ještě před jeho pořízením, nebo velikostí (1/1,7″) BSI CMOS snímače, který zachytí ještě více světla procházejícího objektivem se světelností 1:2.8 konstantní v celém rozsahu 10,7x zoomu, takže budou vaše snímky díky kratším časům závěrky vždy nádherně ostré. I při slabém osvětlení a na velkou vzdálenost, kdy ostatní fotoaparáty dokáží vyfotografovat pouze rozmazané snímky. Přidáme-li to nejlepší z osvědčených technologií STYLUS a vše zabudujeme do robustních technických specifikací, na které se můžete vždy spolehnout, máte před sebou ten nejvýkonnější STYLUS, jaký jsme kdy vytvořili.


  • Konstrukce ve stylu OM-D modelů přináší komfort digitální zrcadlovky, vylepšená ergonomie usnadňuje manuální ovládání, velká stabilita umožňuje fotografování svelkým přiblížením bez použití stativu
  • Mimořádně štíhlý objektiv i.ZUIKO DIGITAL s konstantní světelností 1:2.8 v celém rozsahu 10,7násobného zoomu (28–300 mm*) je zárukou vynikající obrazové kvality, od širokých záběrů až po telefoto, protože umožňuje krátké expoziční časy i při slabém osvětlení
  • Velký elektronický hledáček svysokým rozlišením 1,44milionu obrazových bodů, automatickou detekcí oka apodsvícením, přináší komfortní komponování záběru a možnosti nastavení parametrů před stiskem spouště, jak je znáte zfotoaparátů třídy OM-D
  • Mimořádně štíhlá a lehká konstrukce s plně zatažitelným objektivem přináší dokonalou mobilitu
  • Komplexní systém manuálního a automatického ovládání, včetně hybridního analogově/digitálního ovládacího kroužku, uživatelsky definovatelné funkce ovládání, rychlé automatické ostření a spoušť ovladatelná z dotykové obrazovky umožňují okamžitý aintuitivní výběr objektu
  • Vestavěné WiFi a nový software OI.Share pro snadné a rychlé spárování a interakci schytrým telefonem, včetně dálkového ovládání fotoaparátu a sdílení snímků na sociálních sítích
  • Mimořádně velký, podsvícený 12megapixelový obrazový snímač MSI CMOS 1/1,7" pro vysoké rozlišení a vynikající kvalitu plnoformátových videí, fotografií a tisků i při slabém osvětlení


Další specifikace:

  • 11 uměleckých filtrů a 5 různých rámečků / uměleckých efektů** pro snadné obohacení videí a snímků originálními výrazovými prostředky a Photo Story+ pro aranžování fotografií do koláží se značkami a podpisky
  • Technologie iHS pro zachycení záběrů přesně podle vašich představ, s bohatými barvami a nízkým šumem, bez ohledu na světelné podmínky
  • 1080p Full HD video se zvukem a záznam videa svysokou snímkovou frekvencí (120fps/240fps) pro dramatické zpomalené záběry nebo zachycení rychlých dějů
  • Velký výklopný dotykový LCD displej s vysokým jasem a živým náhledem Live View, který se automaticky přepíná selektronickým hledáčkem***, plus rychlé dotykové ostření sfunkcemi Fast AF & Touch AF Shutter a možnost párování sWiFi zařízeními
  • Vysoká citlivost ISO 12800 umožňuje úspěšné pořízení záběrů i ve špatných světelných podmínkách


Příslušenství:

  • Očnice pro elektronický hledáček. Očnice EP-11 odstíní okolní osvětlení a usnadní tak čitelnost hledáčku na jasném světle.
  • Pouzdro na tělo. Toto chytré pouzdro chrání váš fotoaparát před poškozením a přichází s přizpůsobenou krytkou.
  • 1.7x telekonvertor. Pomocí konvertoru a redukce CLA-13 prodloužíte ohniskovou vzdálenost svého fotoaparátu na 510mm při zachování vynikající konstantní světelnosti 1:2.8. Ideální pro nepozorované fotografování vzdálených objektů a zvířat.


Zdroj: Olympus.cz

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Marcel Rebro
2013-10-29 10:03:53
Hmmmm ... relatívne veľké telo s pidi čipom. Ale má to riadny zúúm a majiteľ sa v konkurencii nosičov DSLR aspoň nebude cítiť menejcenne.
 
vd
2013-10-29 10:44:29
chybaju vam v galerii snimky z vnutra fotoaparatu, aspon nejakych slabsich 150 kusov...
 
paldixy
2013-10-29 10:46:15
príspevok od: Marcel Rebro
Hmmmm ... relatívne veľké telo s pidi čipom. Ale má to riadny zúúm a majiteľ sa v konkurencii nosičov DSLR aspoň nebude cítiť menejcenne.
Hmm ak sa fotí za dobrých svetelných podmienok s najnižším ISO pidičíp nevadi, Full framme čip je pre veľmi pokročilých, zarábajúcich na foto /svadby, reklama, zákazky/. Pre vkladanie na Web stačí aj pidičíp pre fotoamatéra
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-10-29 10:47:19
príspevok od: vd
chybaju vam v galerii snimky z vnutra fotoaparatu, aspon nejakych slabsich 150 kusov...
Tvoje komentare su vzdy velkym prinosom pre tento portal.
 
lu_boss
2013-10-29 10:49:48
... pre kerujarmilu nenapisu, ze nevidany cip ma 7,6x5,7 mm ?
Uz som to niekde pisal, ale to kretenske oznacovanie velkosti cipov je ako keby vyrobca aut uvadzal maximalnu rychlost auta v lakotoch za dekadu...
 
lu_boss
2013-10-29 10:50:21
lakotoch - laktoch
 
dalay-lamma
2013-10-29 10:53:42
príspevok od: vd
chybaju vam v galerii snimky z vnutra fotoaparatu, aspon nejakych slabsich 150 kusov...
tu su nejake snimky z vnutra (ineho) fotoaparatu: http://www.ifixit.com/Guide/Repairing+Olympus+Stylus+725+SW+Lens/2575
 
Marcel Rebro
2013-10-29 10:55:19
príspevok od: lu_boss
... pre kerujarmilu nenapisu, ze nevidany cip ma 7,6x5,7 mm ?
Uz som to niekde pisal, ale to kretenske oznacovanie velkosti cipov je ako keby vyrobca aut uvadzal maximalnu rychlost auta v lakotoch za dekadu...
Toto by malo byt povinne pri kazdom PR clanku
 
paldixy
2013-10-29 10:55:49
príspevok od: lu_boss
... pre kerujarmilu nenapisu, ze nevidany cip ma 7,6x5,7 mm ?
Uz som to niekde pisal, ale to kretenske oznacovanie velkosti cipov je ako keby vyrobca aut uvadzal maximalnu rychlost auta v lakotoch za dekadu...
Ak fotíš na väčšie čipy O.K., ale bežnému fotoamatérovi vkladajúcemu občas na web alebo výroba foto do 10x15 postačuje aj takéto niečo. Aj keď má taký čip niekomu vyhovuje, fotoamatérovi určite, Tak načo uvádzať tieto drobnosti veď to v podstate aj tak každý vie, kto má aspoň základy techniky foťákov.
 
Marcel Rebro
2013-10-29 11:00:12
príspevok od: paldixy
Hmm ak sa fotí za dobrých svetelných podmienok s najnižším ISO pidičíp nevadi, Full framme čip je pre veľmi pokročilých, zarábajúcich na foto /svadby, reklama, zákazky/. Pre vkladanie na Web stačí aj pidičíp pre fotoamatéra
Prepáč, ale toto je rovnaká ftákovina ako tvrdiť, že dobré lýže sú len pre Zuzulovú a spol a amatérom stačia dýhy zo suda.
 
Marcel Rebro
2013-10-29 11:02:13
príspevok od: paldixy
Hmm ak sa fotí za dobrých svetelných podmienok s najnižším ISO pidičíp nevadi, Full framme čip je pre veľmi pokročilých, zarábajúcich na foto /svadby, reklama, zákazky/. Pre vkladanie na Web stačí aj pidičíp pre fotoamatéra
Nečítaš dôsledne. Na záver článku sa píše :

Vysoká citlivost ISO 12800 umožňuje úspěšné pořízení záběrů i ve špatných světelných podmínkách

... takže žiadne dobré svetelné podmienky a nízke ISO
 
haplo602
2013-10-29 11:03:44
príspevok od: Marcel Rebro
Prepáč, ale toto je rovnaká ftákovina ako tvrdiť, že dobré lýže sú len pre Zuzulovú a spol a amatérom stačia dýhy zo suda.
http://www.luminous-landscape.com/reviews/kidding.shtml
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-10-29 11:05:43
príspevok od: paldixy
Ak fotíš na väčšie čipy O.K., ale bežnému fotoamatérovi vkladajúcemu občas na web alebo výroba foto do 10x15 postačuje aj takéto niečo. Aj keď má taký čip niekomu vyhovuje, fotoamatérovi určite, Tak načo uvádzať tieto drobnosti veď to v podstate aj tak každý vie, kto má aspoň základy techniky foťákov.
Myslim, ze v kompaktoch najvyssej kategorie by mal byt aspon 1" snimac, tak ako je to napr. u Sony RX100. Nie su to lacne fotoaparaty. Su krasne vybavene a spracovane, ale co ked je na fotkach ta kompaktovost tak vidiet.
Tento typ pristrojov ma konkurenciu nielen v lacnych zrkadlovkach ale aj coraz popularnejsich CSC/Mirrorless, osadenych vacsim snimacom a pritom dostatocne kompaktnych.
Kazdy skusenejsi fotograf by prijal aj nejaky sikovny fotacik do vrecka. Pri pohlade na tuto novinku sa asi zhodneme, ze je to pekny, velmi dobre vybaveny fotoaparat s niektorymi velmi zaujimavymi parametrami. Zhodneme sa ale aj na tom, ze snimac, aj ked vacsi ako v beznych kompaktoch bude celkovu hodnotu pristroje znizovat. Konecny usudok si ale urobime az na zaklade testov. Mozno nas aj 1/1,7" snimac prekvapi.
 
paldixy
2013-10-29 11:05:50
príspevok od: Marcel Rebro
Nečítaš dôsledne. Na záver článku sa píše :

Vysoká citlivost ISO 12800 umožňuje úspěšné pořízení záběrů i ve špatných světelných podmínkách

... takže žiadne dobré svetelné podmienky a nízke ISO
No tak to je katroverzné, s tým by som radšej ani nevyrukoval, tak vysoké ISo nemôže mať dobrý výsledok. aha takže v tomto kontexte dávam samozrejme za pravdu, ale však to je reklama/klamlivá / ako na čínsky sveter.
 
haplo602
2013-10-29 11:06:08
hmm ... mne sa tento pokus o fotoaparat celkom paci ... ked sa to dostane aj na rozumnu cenu tak to bude celkom fajn ...
 
vd
2013-10-29 11:07:50
príspevok od: Karol Srnec
Tvoje komentare su vzdy velkym prinosom pre tento portal.
..rovnako, ako vacsina clankov
moje odpovede su vacsinou adekvatne hodnote clanku
 
Marcel Rebro
2013-10-29 11:12:51
príspevok od: haplo602
http://www.luminous-landscape.com/reviews/kidding.shtml
Takychto "porovnani" ti nacvakam do zajtra za kybel aj dva ... davam prednost soferovaniu pred porovnavanim jazdy na spiatocku vo Fabii a Range Roveri.
 
Marcel Rebro
2013-10-29 11:13:55
príspevok od: vd
..rovnako, ako vacsina clankov
moje odpovede su vacsinou adekvatne hodnote clanku
Plačeš na nesprávnom hrobe ...

Autor: Tlačová správa
 
vd
2013-10-29 11:16:36
príspevok od: Marcel Rebro
Plačeš na nesprávnom hrobe ...

Autor: Tlačová správa
v obecnej rovine....navyse korektura sa da urobit
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-10-29 11:18:16
príspevok od: vd
..rovnako, ako vacsina clankov
moje odpovede su vacsinou adekvatne hodnote clanku
Vzdy ma pobavi tvoja snaha kmentovat veci absolutne neprinosnym sposobom. Napr. v tomto pripade. Su citatelia, ktorych tato novinka zaujala a su zvedavi na kazdy detail. Je zrejme, ze ty medzi nich nepatris. Vlastne ani ja, je to mimo nasej kategorie. Ty ale myslis len na seba. Co nie je pre teba a podla teba, je automaticky nah…. Trosku empatie by ti nezaskodilo.
 
vd
2013-10-29 11:21:39
príspevok od: Karol Srnec
Vzdy ma pobavi tvoja snaha kmentovat veci absolutne neprinosnym sposobom. Napr. v tomto pripade. Su citatelia, ktorych tato novinka zaujala a su zvedavi na kazdy detail. Je zrejme, ze ty medzi nich nepatris. Vlastne ani ja, je to mimo nasej kategorie. Ty ale myslis len na seba. Co nie je pre teba a podla teba, je automaticky nah…. Trosku empatie by ti nezaskodilo.
tak sa skusme vratit k mojej prvej reakcii : potrebujem viac detailov. VIAC !

..neberme vsetko tak vazne
 
tuya
2013-10-29 11:23:43
pred nie tak dávnym casom bol Olympus uz na odstrel, hovorilo sa o krachu znacky. Myslim, že to teraz chytili do spravnych ruk, skoro kazdy fotak, co z nich vypadne je dizajnersky skvost a ani parametrovo nezaostava (vo svojej triede. OM-D EM1, PEN P5, XZ 2, TG 2a aj tento Stylus 1. Snimac ma rovnakej velkosti ako napr. Canon G15, a ten tiež je určitým pojmom. Keby som potreboval nieco nove kupit, Oly by bol u mna vaznym kandidatom.
 
vd
2013-10-29 11:24:23
btw, myslim ze to nebol typ komentara, ktory vyzaduje odpoved...
 
jozkovicz
2013-10-29 11:24:24
príspevok od: haplo602
hmm ... mne sa tento pokus o fotoaparat celkom paci ... ked sa to dostane aj na rozumnu cenu tak to bude celkom fajn ...
na dpreview je uvedena cena 700 dolarov .. a su uz tam aj fotky ..
 
lt
2013-10-29 11:43:42
Konecne niekto zacal vyrabat seriozny UZ.
 
marcus_labeo
2013-10-29 11:45:08
Krok správnym smerom. Konštantná svetelnosť objektívu je skvelá, zoom niekoho poteší, ja ale za najväčší prínos považujem inštaláciu slušného EVF. Tvrdím, že EVF by mal mať každý kompakt, ktorý si chce nárokovať titul "profikompakt". A zároveň je to cesta, ako dostatočne odlíšiť kompakty od čoraz viac sa zlepšujúcich fotomobilov. Naviac na rozdiel od RX10, ktorý je veľký ako fullframe CSC, Stylus 1 je vcelku kompaktný, nie moc väčší ako populárny XZ-2.
 
bonifacko
2013-10-29 11:45:47
príspevok od: vd
tak sa skusme vratit k mojej prvej reakcii : potrebujem viac detailov. VIAC !

..neberme vsetko tak vazne
Šak napíš olympusu, nech ti to pošlu po súčiastkach, že si to poskladáš šám. Popritom móžeš fotiť o 106 slabych 150 záberov, né?
 
bonifacko
2013-10-29 11:47:49
Senzor fajn, aj zoom 10x postačuje. Vyzera to na slušnu konkurenciu v tych šialenych zoom 35x a pod.
 
Marcel Rebro
2013-10-29 11:54:21
príspevok od: bonifacko
Šak napíš olympusu, nech ti to pošlu po súčiastkach, že si to poskladáš šám. Popritom móžeš fotiť o 106 slabych 150 záberov, né?
Načo platiť extra poštovné z Japonska. Môj Maco ho za kofolu rozoberie skôr ako narátaš do PÍ.
 
haplo602
2013-10-29 13:30:17
príspevok od: Marcel Rebro
Takychto "porovnani" ti nacvakam do zajtra za kybel aj dva ... davam prednost soferovaniu pred porovnavanim jazdy na spiatocku vo Fabii a Range Roveri.
si si vedomy ze porovnavali vytlacky na dost velkom formate ? ci si ani necital o com ten clanok je ...
 
Marcel Rebro
2013-10-29 13:39:06
príspevok od: haplo602
si si vedomy ze porovnavali vytlacky na dost velkom formate ? ci si ani necital o com ten clanok je ...
Tlacim, vystavujem (a predavam) viac ako metrove printy spachane m43 aj kompaktami (Sony RX100, Canon S110, Olympus XZ1). Su situacie a zanre kde sa to v pohode da.

Moja prva reakcia bola na vseobecne tvrdenie, ze amaterovi staci aj pidicip a profik potrebuje FF. Skus nafotit babkynu 80ku v zle osvetlenej miestnosti takymto pristrojcekom.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-10-29 13:47:16
príspevok od: haplo602
si si vedomy ze porovnavali vytlacky na dost velkom formate ? ci si ani necital o com ten clanok je ...
Ten clanok je o tom, ze za urcitej situacie, dokaze lacny kompakt konkurovat omnoho drahsiemu stredoformatu. Tych situacii nie je vela. Autor clanku povedal "A", ale uz nepovedal "B. C, D, E…". Prakticky v kazdom teste sa presviedcam, ze ked ma fotak aspon trochu dobry cip a objektiv, za dobrych svetelnych podmienok bude mat kvalitny obrazovy vystup. To je ale len velmi mala cast toho, co nam fototechnika ponuka.
Stacilo by, keby porovnaval fotoaparaty za horsich svetelnych podmienok (sum, dynamicky rozsah, vernost farieb), alebo ako dokazu pracovat s hlbkou ostrosti. Kompakt by velmi rychlo stratil dych. Asi este vacsi rozdiel by sa prejavil v porovnani so zrkadlovkami. Stacilo by porovnat schopnost snimat akcne zabery. Mrco ma kopec fotakov, od kompaktu po profi FF zrkadlovky a je si vedomi ich obmedzeni, vyhod a nevyhod.
 
lt
2013-10-29 14:37:44
Ale oni porovnavali kompakt pri foteni krajinky. Cize nie porovnavanie hlbky ostrosti, nie porovnavanie slabsich svetelnych podmienok (mimochodom na stative) ani nie porovnavanie dynamickeho rozsahu (ktory mimochodom ma kopec kompaktov lepsich nez stary FF, ze ano .. ale o nicom to nehovori).
Zda sa, ze si necitate poriadne clanky, ktore ma naozaj vyznam citat. Ostatne ohladom toho B,C tam v clanku povedane bolo. Ale co uz ..
 
stancok
2013-10-29 14:45:52
na 1´´ UZ RX10 od sony sa toto ani pri najmensom nechyta, asi tazko niekto tromfne pecku RX10, hoci v neprospech hovori vyssia cena (treba pockat aspon rok az jeho cena pojde dole-podobne ako to je teraz u NEX6-u ktorej za rok spadla cena v priemere o cca 300e) ,toto je defacto to iste co XZ2 ktoreho cena navyse momentalne atakuje 300evri (aj nieco) takze sa stal cenovo velmi zaujimavy, aj ked ma mensi zuuum,vystup to bude mat defacto rovnaky,navyse XZ2 vojde aj do vrecka, akurat treba ozeliet hladacik ,no zas len koli pridanemu hladaciku a vacsiemu zoomu dat pomaly viac ako dvojnasobne za take hebedo?podla mna kus zbytocny model, ked uz mali spravit nieco s aspon 1´´ cipom, tak ako spominal Karol, lebo stylus 1 nie je konkurencia k RX10 ,ale pochybujem ze oly spravi este jeden profikompakt s 1´´ cipom..tomu moc velku sancu nedavam.. skor som pocul ze nikon take cosi chysta a cakam cosi podobne aj od fuji ci panasonicu
 
Marcel Rebro
2013-10-29 15:02:09
príspevok od: lt
Ale oni porovnavali kompakt pri foteni krajinky. Cize nie porovnavanie hlbky ostrosti, nie porovnavanie slabsich svetelnych podmienok (mimochodom na stative) ani nie porovnavanie dynamickeho rozsahu (ktory mimochodom ma kopec kompaktov lepsich nez stary FF, ze ano .. ale o nicom to nehovori).
Zda sa, ze si necitate poriadne clanky, ktore ma naozaj vyznam citat. Ostatne ohladom toho B,C tam v clanku povedane bolo. Ale co uz ..
Nakerumariju budem citat clanok v ktorom autor dokazuje, ze na krajinku staci aj kompakt, ked fotim krajinku (aj) kompaktom? Aby som sa utvrdil ze to robim spravne? Dakujem, nepotrebujem.

Rovnako necitam recenzie na fotaky ktore mam, aby som sa uistil ze som nespravil chybu ich kupou. Teda v zasade necitam (dokladne) ziadne recenzie. Pozriem si zhrnutie. Vyskusam. Ak mi dava (pre situacie / zanre na ktore chcem pouzivat) pozadovany vysledok, pouzivam.
 
Marcel Rebro
2013-10-29 15:10:00
príspevok od: stancok
na 1´´ UZ RX10 od sony sa toto ani pri najmensom nechyta, asi tazko niekto tromfne pecku RX10, hoci v neprospech hovori vyssia cena (treba pockat aspon rok az jeho cena pojde dole-podobne ako to je teraz u NEX6-u ktorej za rok spadla cena v priemere o cca 300e) ,toto je defacto to iste co XZ2 ktoreho cena navyse momentalne atakuje 300evri (aj nieco) takze sa stal cenovo velmi zaujimavy, aj ked ma mensi zuuum,vystup to bude mat defacto rovnaky,navyse XZ2 vojde aj do vrecka, akurat treba ozeliet hladacik ,no zas len koli pridanemu hladaciku a vacsiemu zoomu dat pomaly viac ako dvojnasobne za take hebedo?podla mna kus zbytocny model, ked uz mali spravit nieco s aspon 1´´ cipom, tak ako spominal Karol, lebo stylus 1 nie je konkurencia k RX10 ,ale pochybujem ze oly spravi este jeden profikompakt s 1´´ cipom..tomu moc velku sancu nedavam.. skor som pocul ze nikon take cosi chysta a cakam cosi podobne aj od fuji ci panasonicu
Treba pockat aspon rok kym jeho cena pojde dole ... mudra nakupna strategia. Za ten rok totiz predstavia dalsie stroje, ktore ten sucasny prekonaju. A aj na tie sa oplati pockat aspon rok ...

Byl jeden cinanek.
Mnel dlouhej copanek.
Vyskocil na tramvaj a spival "Baj, baj, baj, baj, baj ..."
 
vd
2013-10-29 15:23:53
príspevok od: Marcel Rebro
Treba pockat aspon rok kym jeho cena pojde dole ... mudra nakupna strategia. Za ten rok totiz predstavia dalsie stroje, ktore ten sucasny prekonaju. A aj na tie sa oplati pockat aspon rok ...

Byl jeden cinanek.
Mnel dlouhej copanek.
Vyskocil na tramvaj a spival "Baj, baj, baj, baj, baj ..."
za rok budu ine fotaky ale kto caka, usetri - stara pravda
 
Paulie
2013-10-29 15:28:09
príspevok od: Marcel Rebro
Načo platiť extra poštovné z Japonska. Môj Maco ho za kofolu rozoberie skôr ako narátaš do PÍ.
Na kolko desatinných miest?
 
Marcel Rebro
2013-10-29 15:32:09
príspevok od: Paulie
Na kolko desatinných miest?
Kofola mi evokuje Colu.
Cola jedneho vola.
A ten vol mi evokuje 1000 klikov.
Takze aspon 1000.
 
Daniel Leitman
2013-10-29 15:36:10
nuz sony to s rx10 trafilo lepsie ako olympusaci so stylusom1 podla mna .. akurat sony prestrelilo dost cenu tak hadam tak ako je prestrelena pojde aj rychle dolu
 
bonifacko
2013-10-29 16:47:35
príspevok od: Marcel Rebro
Treba pockat aspon rok kym jeho cena pojde dole ... mudra nakupna strategia. Za ten rok totiz predstavia dalsie stroje, ktore ten sucasny prekonaju. A aj na tie sa oplati pockat aspon rok ...

Byl jeden cinanek.
Mnel dlouhej copanek.
Vyskocil na tramvaj a spival "Baj, baj, baj, baj, baj ..."
Nuž nejde o ten rok a technologicky pokrok. Ide o peňaženku a kolko mi dovoli. Hadaj prečo som si kupil iba E-P3 a nie E-P5?
 
Miro Bartánus
2013-10-29 17:43:07
príspevok od: Marcel Rebro
Toto by malo byt povinne pri kazdom PR clanku
Ešte tam dokresli veľkosť čipu v typických mobiloch, aby to mohli použiť aj chlapci z iPhone marketingu.

AJ keď dnes som čítal pekný článok http://visualsciencelab.blogspot.sk/2013/10/the-graying-of-traditional-photography.html ale to je mierne off-topic.
 
romanovo
2013-10-29 17:43:09
Ked niekoho nieco nezaujima? ,ok ,ale preco trapne komenty ? preco sa sem navazaju?
A tych co to zaujima su vdacny .Ale urazat sa tu ?No niekomu chyba aj slusnost a uroven.Ale takym co taketo spravanie chyba ziju v pomysleni ze z ich strany je absolutne vsetko v poriadku.


To poznate? : ide sofer auta po dialnici a pocuva radio.
Zrazu sa z radia ozve "Pozor pozor na dialnici v smere bla bla ide jedno auto
v protismere budte opatrny!
A ten co pocuva to radio sa zacne riadne rozculovat na hlasatela ty ty debo
keby jeden ale vsetci .
Pani - pekny vecer
 
romanovo
2013-10-29 17:49:49
A ten kto tvrdi ze na krajinku stoci obycajny compakt to je gol fakt
 
Kejval
2013-10-29 18:12:38
Uvital by som radsej XZ-2 s hladacikom. Takto je to zoom na ukor svetelnosti . Trh to asi chce...
 
blahoslav J B Art
2013-10-29 18:20:40
Vsetkym, ktori tu napisali kriticke slova k tomuto fotaku, by som doporucil precitat si najskor dnesny Karolov blog o Fotografoch a Nefotografoch a zistili by, ze tento fotak nie je vobec pre nich, pre Fotografov, ale vpohode moze stacit pre Nefotografov
Inak, pred 2 tyzdnami som nafotil rodinnu oslavu 70-tky mojim Oly XZ-1 a ako Nefotograf som s vysledkami spokojny
 
bonifacko
2013-10-29 18:21:31
príspevok od: stancok
presne tak, o tom to je a suhlasim aj s par dalsimi a co sa tyka mrca a jeho reakcie,ktora hovori za vsetko.. je to jeden chrapun ktory sa vytahuje skoro v kazdej diskusii, kedze si potrebuje lestit svoje E-G-O, zakomplexovany uboziak, ktory kazdeho len zvozi pod ciernu zem, nech by sem dal dotycny aj hocijaky pravdivy prispevok, v jeho odpovedi len sama ironia.. aspon to svedci dokonale o tvojom charaktere..neviem kto mu vlastne tie plusky dava, cudujem sa..asi to bude miestna ephoto mafia s ktorou zjavne drzi pokope.. mne tie jeho prispevky pridu max odveci.. mimochodom ked ti to este nikto nepovedal si trapny jak stare sto razy preprate fety starej matere.. dilino.. a teraz ephoto mafia podte do mna minuskujte ma ze som vam urazil vasho milasska..
Neviem o tom, že by bol chrapún. Občas sa síce potápa a potom lezie na skaly, ale da sa s ním vychádzať.
Ešte ma nezvozil ani pod čiernu zem. Skús sa zamysliet nad tym čo napísal, tak uplne inak, bez tych pesimistickych okuliarov.

 
romanovo
2013-10-29 18:22:40
Oly XZ-1 sikovny nie?
 
bonifacko
2013-10-29 18:24:05
príspevok od: blahoslav J B Art
Vsetkym, ktori tu napisali kriticke slova k tomuto fotaku, by som doporucil precitat si najskor dnesny Karolov blog o Fotografoch a Nefotografoch a zistili by, ze tento fotak nie je vobec pre nich, pre Fotografov, ale vpohode moze stacit pre Nefotografov
Inak, pred 2 tyzdnami som nafotil rodinnu oslavu 70-tky mojim Oly XZ-1 a ako Nefotograf som s vysledkami spokojny
Ano, slušny foťak pre nefotografov. Poznate niekto cenu?
 
Marcel Rebro
2013-10-29 18:29:21
príspevok od: blahoslav J B Art
Vsetkym, ktori tu napisali kriticke slova k tomuto fotaku, by som doporucil precitat si najskor dnesny Karolov blog o Fotografoch a Nefotografoch a zistili by, ze tento fotak nie je vobec pre nich, pre Fotografov, ale vpohode moze stacit pre Nefotografov
Inak, pred 2 tyzdnami som nafotil rodinnu oslavu 70-tky mojim Oly XZ-1 a ako Nefotograf som s vysledkami spokojny
Myslim ze prilis vela kritiky som tu nenasiel. Skor uvedenie veci na pravu mieru. Priznam sa, ked som rano zbadal info na dpreview (zacinajuce zvastami o OMDcku), moje srco zaplesalo, ze koncne kompakt s m43 snimacom. A potom odplesalo, lebo nic prevratne sa nekonalo. Ale precital som si ze :

"Kombinací nejlepších technologií STYLUS s fotografickými kvalitami digitálních zrcadlovek a průkopnické řady OM-D představuje STYLUS 1 ...

... Přidejte velikost BSI CMOS snímače (1/1,7″), v této třídě doslova neslýchaný. "

Nuz a taka bola aj moja prva reakcia na PR zvasty v tlacovej sprave. Opakujem sa, ale bezne fotim kompaktom. Ale na 70ku mojej mamy som si zobral D3s, kedze som chcel ist na istotu. A som presvedceny ze v podmienkach v akych to bolo fotene (ISO 5000-6400) by som si s XZ-1 nevrzol.

Nie je to o Fotografoch a Nefotografoch ale o fyzikalnych limitoch toho ktoreho zariadenia.
 
Marcel Rebro
2013-10-29 18:32:41
príspevok od: romanovo
A ten kto tvrdi ze na krajinku stoci obycajny compakt to je gol fakt
nech sa paci : Oly XZ-1, Oly XZ01, Sony RX100
 
Marcel Rebro
2013-10-29 18:34:41
príspevok od: bonifacko
Neviem o tom, že by bol chrapún. Občas sa síce potápa a potom lezie na skaly, ale da sa s ním vychádzať.
Ešte ma nezvozil ani pod čiernu zem. Skús sa zamysliet nad tym čo napísal, tak uplne inak, bez tych pesimistickych okuliarov.

Nezabudni, ze raz som ti po Michalovi poslal objektiv co si nevedel otvorit a potichu som sa rehotal ze ake si nemehlo
 
bonifacko
2013-10-29 18:38:16
príspevok od: Marcel Rebro
Nezabudni, ze raz som ti po Michalovi poslal objektiv co si nevedel otvorit a potichu som sa rehotal ze ake si nemehlo
No ale ja to sklo mam na mojom E-P3 a ešte ani raz mi to neurobil. Podla mna nejaky kontakt zblbol. Tam sa nič neotvára.
 
bonifacko
2013-10-29 18:38:47
Apropo, ta cena $699.00 je likvidačna. To nééééé!
 
romanovo
2013-10-29 18:48:44
jaj tak nefotograf je clovek ktory foti a sice nema za 5000e techniku a ten kto ju ma to je fotograf? do urcitej miery mas pravdu .Ja som nefotograf ok beriem a vies co bavi ma fotit .
 
blahoslav J B Art
2013-10-29 19:02:45
príspevok od: Marcel Rebro
Myslim ze prilis vela kritiky som tu nenasiel. Skor uvedenie veci na pravu mieru. Priznam sa, ked som rano zbadal info na dpreview (zacinajuce zvastami o OMDcku), moje srco zaplesalo, ze koncne kompakt s m43 snimacom. A potom odplesalo, lebo nic prevratne sa nekonalo. Ale precital som si ze :

"Kombinací nejlepších technologií STYLUS s fotografickými kvalitami digitálních zrcadlovek a průkopnické řady OM-D představuje STYLUS 1 ...

... Přidejte velikost BSI CMOS snímače (1/1,7″), v této třídě doslova neslýchaný. "

Nuz a taka bola aj moja prva reakcia na PR zvasty v tlacovej sprave. Opakujem sa, ale bezne fotim kompaktom. Ale na 70ku mojej mamy som si zobral D3s, kedze som chcel ist na istotu. A som presvedceny ze v podmienkach v akych to bolo fotene (ISO 5000-6400) by som si s XZ-1 nevrzol.

Nie je to o Fotografoch a Nefotografoch ale o fyzikalnych limitoch toho ktoreho zariadenia.
Tu oslavu som tiez planoval fotit mojou starou-dobrou zrkadlovkou 350d-ckou s exter. bleskom, ale tyzden predtym sa mi stala taka nemila prihoda, ze som dostal na nohu sadru a do ruk barly, tak fotenie som riesil lahkym kompaktom zavesenym na krku.
Momentalne poskulujem po PEN E-PL5 a cakam ako taky Stancok, kym klesne o nieco cena, bol by to taky kompromis medzi velkostou a kvalitou zrkadlovky a malostou a (ne)kvalitou kompaktu
 
blahoslav J B Art
2013-10-29 19:06:59
príspevok od: romanovo
jaj tak nefotograf je clovek ktory foti a sice nema za 5000e techniku a ten kto ju ma to je fotograf? do urcitej miery mas pravdu .Ja som nefotograf ok beriem a vies co bavi ma fotit .
Najdolezitejsie je, aby fotenie cloveka bavilo, nech foti hocicim
 
Marcel Rebro
2013-10-29 19:08:06
príspevok od: blahoslav J B Art
Tu oslavu som tiez planoval fotit mojou starou-dobrou zrkadlovkou 350d-ckou s exter. bleskom, ale tyzden predtym sa mi stala taka nemila prihoda, ze som dostal na nohu sadru a do ruk barly, tak fotenie som riesil lahkym kompaktom zavesenym na krku.
Momentalne poskulujem po PEN E-PL5 a cakam ako taky Stancok, kym klesne o nieco cena, bol by to taky kompromis medzi velkostou a kvalitou zrkadlovky a malostou a (ne)kvalitou kompaktu
Ja som necakal a kupil som ho za 448 USD od Tajwanca cez eBay. Duves mi ho prerobil na IR. Je to fakt skvely fotak. So starou generaciou (po E-P3) sa neda porovnat. Tam som na kazdom zabere odsumoval oblohu. BTW : cela IR cast mojej ostatnej serie z Indonezie je nafotena prave E-PL5.
 
lacoslav
2013-10-29 19:30:33
príspevok od: Marcel Rebro
Hmmmm ... relatívne veľké telo s pidi čipom. Ale má to riadny zúúm a majiteľ sa v konkurencii nosičov DSLR aspoň nebude cítiť menejcenne.
A ešte s tou telepredsádkou 1,7 to vyzerá profi. Aj ja keď si dám na môj Oly SP500UZ telepredsádku hneď narastiem o 3cm.
 
lacoslav
2013-10-29 19:41:44
príspevok od: stancok
na 1´´ UZ RX10 od sony sa toto ani pri najmensom nechyta, asi tazko niekto tromfne pecku RX10, hoci v neprospech hovori vyssia cena (treba pockat aspon rok az jeho cena pojde dole-podobne ako to je teraz u NEX6-u ktorej za rok spadla cena v priemere o cca 300e) ,toto je defacto to iste co XZ2 ktoreho cena navyse momentalne atakuje 300evri (aj nieco) takze sa stal cenovo velmi zaujimavy, aj ked ma mensi zuuum,vystup to bude mat defacto rovnaky,navyse XZ2 vojde aj do vrecka, akurat treba ozeliet hladacik ,no zas len koli pridanemu hladaciku a vacsiemu zoomu dat pomaly viac ako dvojnasobne za take hebedo?podla mna kus zbytocny model, ked uz mali spravit nieco s aspon 1´´ cipom, tak ako spominal Karol, lebo stylus 1 nie je konkurencia k RX10 ,ale pochybujem ze oly spravi este jeden profikompakt s 1´´ cipom..tomu moc velku sancu nedavam.. skor som pocul ze nikon take cosi chysta a cakam cosi podobne aj od fuji ci panasonicu
Vrele ti doporučujem prečítať si Československú fotografiu 19/2013 str. 66. Aspoň 3x. Potom mudruj.
 
lu_boss
2013-10-29 19:43:32
príspevok od: stancok
presne tak, o tom to je a suhlasim aj s par dalsimi a co sa tyka mrca a jeho reakcie,ktora hovori za vsetko.. je to jeden chrapun ktory sa vytahuje skoro v kazdej diskusii, kedze si potrebuje lestit svoje E-G-O, zakomplexovany uboziak, ktory kazdeho len zvozi pod ciernu zem, nech by sem dal dotycny aj hocijaky pravdivy prispevok, v jeho odpovedi len sama ironia.. aspon to svedci dokonale o tvojom charaktere..neviem kto mu vlastne tie plusky dava, cudujem sa..asi to bude miestna ephoto mafia s ktorou zjavne drzi pokope.. mne tie jeho prispevky pridu max odveci.. mimochodom ked ti to este nikto nepovedal si trapny jak stare sto razy preprate fety starej matere.. dilino.. a teraz ephoto mafia podte do mna minuskujte ma ze som vam urazil vasho milasska..
Ahoj,
Marcela (mrco) osobne poznam, takze mozem s plnym vedomim povedat, ze sa mylis. Je to jeden z najrozhladenejsich ludi, akych poznam a skus ho poziadat o pomoc - som si isty, ze nezavaha.
Pekny vecer.
clen ephoto mafie Lubos.
 
bonifacko
2013-10-29 19:58:51
príspevok od: Marcel Rebro
Ja som necakal a kupil som ho za 448 USD od Tajwanca cez eBay. Duves mi ho prerobil na IR. Je to fakt skvely fotak. So starou generaciou (po E-P3) sa neda porovnat. Tam som na kazdom zabere odsumoval oblohu. BTW : cela IR cast mojej ostatnej serie z Indonezie je nafotena prave E-PL5.
Na IR je to fajn, ale na normalne fotenie už moc nie. Ovladanie nie je velmi komfortne. O 2 roky menim E-P3 za E-P5. To pojde, teraz nie.
 
Marcel Rebro
2013-10-29 20:01:12
príspevok od: bonifacko
Na IR je to fajn, ale na normalne fotenie už moc nie. Ovladanie nie je velmi komfortne. O 2 roky menim E-P3 za E-P5. To pojde, teraz nie.
Vcera som si skusal Karolovu E-P5ku ... radsej OMD E-M5 ... koli ergonomii.
 
wayne
2013-10-29 21:47:25
príspevok od: Marcel Rebro
Ja som necakal a kupil som ho za 448 USD od Tajwanca cez eBay. Duves mi ho prerobil na IR. Je to fakt skvely fotak. So starou generaciou (po E-P3) sa neda porovnat. Tam som na kazdom zabere odsumoval oblohu. BTW : cela IR cast mojej ostatnej serie z Indonezie je nafotena prave E-PL5.
To aby som sa pohol z miesta dopredu so svojim E-PL1. Ale ked tak nan pozeram.. bolo by mi ho luto, zatial staci
 
Marcel Rebro
2013-10-29 22:02:54
príspevok od: wayne
To aby som sa pohol z miesta dopredu so svojim E-PL1. Ale ked tak nan pozeram.. bolo by mi ho luto, zatial staci
Kazdom IR zabere ... na normalnych fotkach je to OK
 
haplo602
2013-10-30 08:40:59
príspevok od: Karol Srnec
Ten clanok je o tom, ze za urcitej situacie, dokaze lacny kompakt konkurovat omnoho drahsiemu stredoformatu. Tych situacii nie je vela. Autor clanku povedal "A", ale uz nepovedal "B. C, D, E…". Prakticky v kazdom teste sa presviedcam, ze ked ma fotak aspon trochu dobry cip a objektiv, za dobrych svetelnych podmienok bude mat kvalitny obrazovy vystup. To je ale len velmi mala cast toho, co nam fototechnika ponuka.
Stacilo by, keby porovnaval fotoaparaty za horsich svetelnych podmienok (sum, dynamicky rozsah, vernost farieb), alebo ako dokazu pracovat s hlbkou ostrosti. Kompakt by velmi rychlo stratil dych. Asi este vacsi rozdiel by sa prejavil v porovnani so zrkadlovkami. Stacilo by porovnat schopnost snimat akcne zabery. Mrco ma kopec fotakov, od kompaktu po profi FF zrkadlovky a je si vedomi ich obmedzeni, vyhod a nevyhod.
to je sice pekne ze mrco si je toho vedomy, ale obcas zabudne tieto vedomosti aj pouzit ... komentar, na ktory reagoval svojou blbou poznamkou, takisto vymedzoval nejake podmienky (dobre svetlo, najnizsie iso) ....

je na pobavenie, ze ked sem postnem clanok ktory presne to iste vyuziva, tak sa veselo brani tym istym tvrdenim ktore zhadzoval vo svojej povodnej reakcii ...

zda sa ze mrco si nieje vedomy svojich vlastnych obmedzeni ...
 
haplo602
2013-10-30 08:43:39
príspevok od: Marcel Rebro
Tlacim, vystavujem (a predavam) viac ako metrove printy spachane m43 aj kompaktami (Sony RX100, Canon S110, Olympus XZ1). Su situacie a zanre kde sa to v pohode da.

Moja prva reakcia bola na vseobecne tvrdenie, ze amaterovi staci aj pidicip a profik potrebuje FF. Skus nafotit babkynu 80ku v zle osvetlenej miestnosti takymto pristrojcekom.
tvoja prva reakcia bola presne taka ako tvoje dalsie ... bez poriadneho precitania si toho na co reagujes ... odporucam si pozriet prispevok na ktory si odpovedal este raz, autor stanovil urcite podmienky za ktorych jeho tvrdenie plati a s tymi sa neda velmi polemizovat lebo ma uplnu pravdu ...

nemusis byt za kazdu cenu vtipny ... nie vzdy ti to vyjde ...
 
bobo222
2013-10-30 09:04:57
Jedno je ale iste, a to ze u olyho sa fakt oplati pockat, lebo tie ich cenove nastrely noviniek su mierne povedane scestne.
 
novacik111
2013-10-30 12:31:11
Zdravím Vás kolegovci ... mám jednu dosť veľkú dilemu ... zvažujem kúpu nejakého výkonného ultrazoomu a Nikon P510 mi príde ako najvhodnejšia varianta, keďže pracujem ako projektový inžinier na národnom parku a veľa sa mocem po horách a ťažkých svahoch a mať veru na krku ťažkú zrkadlovku veru nie je výhra a často som si ponadával keď som 20 km pešoval ťažkým terénom ... aké máte skúsenosti s týmto kompaktom a hlavne čo sa obrazovej kvality týka aj na širšom aj dlhšom konci ? ďakujem pekne ... a hlavne GPS mód mi proste vyhovuje čo sa tohoto kompaktu týka
 
b.a.f.o.a.r.t.
2013-10-30 14:11:23
599 € na pulte
 
bonifacko
2013-10-30 14:35:20
príspevok od: b.a.f.o.a.r.t.
599 € na pulte
strašné!
 
stancok
2013-11-01 12:42:04
príspevok od: novacik111
Zdravím Vás kolegovci ... mám jednu dosť veľkú dilemu ... zvažujem kúpu nejakého výkonného ultrazoomu a Nikon P510 mi príde ako najvhodnejšia varianta, keďže pracujem ako projektový inžinier na národnom parku a veľa sa mocem po horách a ťažkých svahoch a mať veru na krku ťažkú zrkadlovku veru nie je výhra a často som si ponadával keď som 20 km pešoval ťažkým terénom ... aké máte skúsenosti s týmto kompaktom a hlavne čo sa obrazovej kvality týka aj na širšom aj dlhšom konci ? ďakujem pekne ... a hlavne GPS mód mi proste vyhovuje čo sa tohoto kompaktu týka
to uz radsej ber panasonic FZ200,aspon ma svetelnost konstatnu v celom rozsahu a je to "mensie zlo" ako P510.. no ked chces vyssiu ultrazoom kvalitu, treba investovat, bud tato aktualna novinka od olympusu stylus1( cca 600e-podla prognoz) no este sa nepredava alebo sony RX10 s 1´´ cipom, no tu uz je trochu vyssia cena http://digitalne-fotoaparaty.heureka.sk/sony-cyber-shot-dsc-rx10/ no za tu choru umelo prestrelenu cenu sa to moc neoplati brat
 
fofoja
2013-11-25 10:38:26
http://www.youtube.com/watch?v=kFUqhGbY_1o#t=72
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia