Hore

World Press Photo 2014 víťazné fotografie. Diskvalifikovaných bolo 20% semifinalistov

Víťaznou fotografiou prestížnej svetovej súťaže World Press Photo rok 2014 sa stala snímka dánskeho fotografa Madsa Nissena. Získal ju za fotografiu intímnej chvíľky ruského páru gayov. Nissen je zamestnaný ako fotograf v dánskych novinách Politiken. 

Víťazná fotografia World Press Photo 2014

Jon (21) a Alex (25) ruský homosexuálny pár počas intímnej chvíľky. Život homosexuálov, bisexuálov a transsexuálov je v Rusku stále ťažší. Sexuálne menšiny čelia právnej a sociálnej diskriminácií, obťažovaniu, dokonca násilným a nenávistným útokom zo strany konzervatívnych, náboženských a nacionalistických skupín. Fotografia tiež vyhrala 1. cenu v kategórii Súčasné otázky. © Mads Nissen.

 

Do súťaže bolo prihlásených 97.912 fotografií od 5.692 fotografov zo 131 krajín sveta. Fotografie hodnotila a vyberala skupina 17 medzinárodne uznávaných fotografov.

Výber víťazných fotografií bol poznačený diskvalifikáciou 20% fotografov - semifinalistov pred ich postupom do finále. Dôvodom boli úpravy fotografií, ktoré porota vyhodnotila ako neprípustné, porušujúce stanovené pravidlá post-processingu. Pred postupom do finále, podľa pravidiel súťaže, boli totiž autori požiadaní o predloženie nespracovaných súborov z fotoaparátu. Týkalo sa to 92 príbehov a singlov. Súbory poslali všetci okrem 2 autorov, ktorí tieto súbory neposlali vôbec.

" Pravidlá našej súťaže hovoria jasne: obsah obrázku nemá byť zmenený." "Podľa pravidiel súťaže, je povolené iba retušovanie, ktoré zodpovedá v súčasnosti uznávaným štandardom vo fotografickom priemysle, a porota je konečným arbitrom týchto noriem," dodal Managing Director Lars Boering "

Tohtoročná porota bola veľmi skamaná, keď zistila, ako veľmi neopatrní boli niektorí autori pri post-processingu svojich fotografií. "Zdá sa, že niektorí fotografi nemôžu odolať pokušeniu počas post-processingu esteticky vylepšiť svoje fotografie odstránením malých detailov, "uprataním" obrazu, alebo niekedy nadmernou tonizaciou. Tieto typy retušovanie jasne ohrozujú integritu obrazu," hovorí.

Výsledok: 20% t.j. 20 z 92 fotografií ostalo pred bránami finále. V najbližších mesiacoch bude prebiehať diskusia s cieľom nájsť a vytvoriť štandardy a zistiť ako sa menia. Cieľom bude udržať a zabezpečiť vysokú kvalitu súťažných fotografií.

V minulom roku na základe prieskumu medzi 45 profesionálmi bolo konštatovane, že obmedzené úpravy dokumentárnej fotografie sú prijateľné. V správa The Integrity Image  sa na záver uvádza, že drobné zmeny fotografie, minimálny orez, minmálne tónovanie, farebné úpravy a prevody do odtieňov sivej, sú prijateľné. Správa však hovorí aj o tom, že čo znamená "menšie" zmeny je otázka stále otvorená a môže byť rôzne interpretovaná.






Ďalšie víťazné fotografie v jednotlivých kategóriách:
 

Kategória: Daily Life

Dobytok a kone na trhu Liangshan, Čína.
Fotograf Cai Sheng Xiang.

Kategória:General News

Poškodený kuchynský stôl na Ukrajine - uprostred prebiehajúcich bojov v krajine.
Autor: Sergej Ilnitsky


Kategória: Long-Term Projects

Projekt fotografky Darcy Padilla " Family Love", ktorý rozpráva príbeh ženy a jej rodiny, ktorá sa potýka s chudobou, drogami, chorobou AIDS, narodením i úmrtím ...


Kategória: Nature

Fotografia opice krčiacej sa počas výcviku v cirkuse v Suzhou, Čína
Autor: Yongzhi Chu

Kategória: Portrets

Portrét "spoločensky izolovaného" dievčaťa menom Laurinda, ktorá žije 
v znevýhodnenom spoločenstve Moree, Nový Južný Wales, Austrália.
Vo fialových šatách čaká na autobus na ceste do nedeľnej školy.
Autor: Raphaela Rosella

Kategória: Sports 

Futbalista Lionel Messi pozerá na trofej, o ktorú prišiel argentínsky tím
na Majstrovstvách sveta po prehre s Nemeckom.
Autor: Bao Tailiang

Kategória: Spot News 

Mladé dievča zranené pri zrážkach demonštrantov s poriadkovou políciou v Istanbule, Turecko.
Nepokoje vypukli po pohrebe 15 ročného chlapca, ktorý zomrel počas protivládnych protestov.
Autor: Bulent Kilic 


Viac ocenených fotografií nájdete na stránke súťaže World Press Photo

Zdroj: World Press Photo.com

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Ľuboš Capcara
2015-02-15 13:22:48
Vždy mám pocit, že pri takýchto väčších súťažiach viac hodnotia príbeh (text pod foto) ako samotné fotografie. Taký portrét "spoločensky izolovaného" by som nedržal ani na najlacnejšom kľúči, nie to posielal do prestížnej súťaže.
 
A.Gabor
2015-02-15 13:33:18
príspevok od: Ľuboš Capcara
Vždy mám pocit, že pri takýchto väčších súťažiach viac hodnotia príbeh (text pod foto) ako samotné fotografie. Taký portrét "spoločensky izolovaného" by som nedržal ani na najlacnejšom kľúči, nie to posielal do prestížnej súťaže.
Ja nevidim nic ani vo vitaznej fotografii,nebyt toho ze je to dost horuca tema .
 
spektrum
2015-02-15 14:02:00
Kedysi davno som si tu sutaz vazila, dnes je len len politiclkou propagandou istych tem
 
stokinger
2015-02-15 15:18:07
tato homoloby mi už pekne lezie na nervy... všade to pchajú....víťazná foto ma absolutne nezaujala...
 
cicka1980
2015-02-15 16:40:19
po vzhliadnutí týchto fotografii mám pocit , že ľudstvo už nekráča , ale beží v ústrety vlastnej záhube ! ( nič pozitívne , samí strach , beznádej )
 
Jozef Macák
2015-02-15 17:14:31
Ta fotka s opicou je ale riadne "uff"
Uz dlho ma ziadne foto takto nesokovalo. Zufalstvo,beznadej,takmer az tragikomicke tlste prsty s bicom podciarkujuce krutu absurditu situacie...
...nikdy som nebol v cirkuse, ani tam nikdy nepojdem
 
riske
externý redaktor 2015-02-15 17:15:44
príspevok od: spektrum
Kedysi davno som si tu sutaz vazila, dnes je len len politiclkou propagandou istych tem
Súhlas. Strašne spolitizovaná súťaž. Ešte viac sa mi ale nepáči celkový výber fotografií. Prídete na výstavu a vidíte "najvačšie svinstvo sveta za rok 2014" Nemyslím si, že len o tom je novinárska fotografia...
 
izzino
2015-02-15 17:42:52
príspevok od: riske
Súhlas. Strašne spolitizovaná súťaž. Ešte viac sa mi ale nepáči celkový výber fotografií. Prídete na výstavu a vidíte "najvačšie svinstvo sveta za rok 2014" Nemyslím si, že len o tom je novinárska fotografia...
Krasne si to vystihol.
 
Geralt_z_Rivie
2015-02-15 18:26:51
mne sa páči hlavne ten messi, ako hypnotizuje tú trofej
 
spektrum
2015-02-15 18:42:17
príspevok od: izzino
Krasne si to vystihol.
No su este vacsie svinstva, ale tie sa pre istotu akoze nevidia, a to je na tom este horsie.
 
JohnNewton
2015-02-15 18:47:44
príspevok od: Jozef Macák
Ta fotka s opicou je ale riadne "uff"
Uz dlho ma ziadne foto takto nesokovalo. Zufalstvo,beznadej,takmer az tragikomicke tlste prsty s bicom podciarkujuce krutu absurditu situacie...
...nikdy som nebol v cirkuse, ani tam nikdy nepojdem
Kľudne do toho cirkusu zájdi , Cirque du Soleil patrí medzi to najlepšie čo sa dá vidieť ...
 
JohnNewton
2015-02-15 18:58:34
Status quo. Každý fotograf, akéhokoľvek portálu sa cíti byť nad všetkými ocenenými na WPP. No, aspoň sebavedomie nám nechýba .....
 
anton julény
2015-02-15 19:12:48
spolitizované je asi aj počítanie, 20 z 92 je 21.7%.
 
Jozef Macák
2015-02-15 19:29:04
osobne sa mi vyber fotografii paci, az na vyber celkovo vitaznej fotografie. Ta ma dost citelny podton "zle,zle,zle Rusko". Asi je pravda ze stvorpercentni to maju v Rusku tazke ale vyberat ju ako naj zrovna v tejto dobe je take nejake samoucelne a priehladne...

Co prilis nechapem je pohorsovanie sa tunapritomnych diskuterov nad vyberom negativnych, neprijemnych tem...ked uz novinari nepoukazu na tieto problemy tak kto potom? Chceli by ste radsej presaturovane krajinky? Alebo usmiate deti pobehujuce na luke plnej kvetov? Tak si pozrite inu sutaz, nie world press foto...
Poukazovat na problemy, to je podla mna hlavna uloha zurnalistiky (ano, uz vidim konspitraktorov ako hundru "zurnalisti su len babky v rukach moznych aby nas vsetkych drzali v ustavicnom strachu,bla bla blaaa") a obcas je tato uloha spojena s nasadzovanim vlastneho zivota. U mna maju "press" fotografi motajuci sa v nebezpecnych oblastiach obdiv a uctu...
 
PeterMarek
2015-02-15 19:43:26
Kategória Nature - veľmi silné fotka!

Skrátka... Cirkus nie je sranda: https://www.facebook.com/CirkusNieJeSranda/timeline

Celkovo sa mi tento ročník celkom pozdáva. Za posledných 5 rokov asi najviac.

Dobrá fotka nemusí byť pekná a pekná neznamená automaticky dobrá.
 
samophoto
2015-02-15 20:09:00
príspevok od: Jozef Macák
osobne sa mi vyber fotografii paci, az na vyber celkovo vitaznej fotografie. Ta ma dost citelny podton "zle,zle,zle Rusko". Asi je pravda ze stvorpercentni to maju v Rusku tazke ale vyberat ju ako naj zrovna v tejto dobe je take nejake samoucelne a priehladne...

Co prilis nechapem je pohorsovanie sa tunapritomnych diskuterov nad vyberom negativnych, neprijemnych tem...ked uz novinari nepoukazu na tieto problemy tak kto potom? Chceli by ste radsej presaturovane krajinky? Alebo usmiate deti pobehujuce na luke plnej kvetov? Tak si pozrite inu sutaz, nie world press foto...
Poukazovat na problemy, to je podla mna hlavna uloha zurnalistiky (ano, uz vidim konspitraktorov ako hundru "zurnalisti su len babky v rukach moznych aby nas vsetkych drzali v ustavicnom strachu,bla bla blaaa") a obcas je tato uloha spojena s nasadzovanim vlastneho zivota. U mna maju "press" fotografi motajuci sa v nebezpecnych oblastiach obdiv a uctu...
Ty si si to Jozef na celej čiare psrl , nielen že sa tu do romantických užívateľov navážaš i dokonca úsilie spojencov znevažuješ...
 
Jerry C.
2015-02-15 20:26:26
príspevok od: Jozef Macák
Ta fotka s opicou je ale riadne "uff"
Uz dlho ma ziadne foto takto nesokovalo. Zufalstvo,beznadej,takmer az tragikomicke tlste prsty s bicom podciarkujuce krutu absurditu situacie...
...nikdy som nebol v cirkuse, ani tam nikdy nepojdem
plne súhlasím ...jediná fotka /z tu publikovaných/ ,ktorá ma nielen zaujala ...ale aj šokovala svojou výpoveďou !!!
 
kaukaz
2015-02-15 20:29:45
Niekedy my to tu pripomína ako kritika milovníkov Repete na jazzovým festivalom v New Orleans pretože neznášajú černochov. Nie žeby som tu očakával niečo duchaplnejšie no ono to nejako stále prekvapí ani sám neviem prečo. Súhlasím s josseee až na tú víťaznú fotku a jej spájanie s Ruskom, nevidím tam nič cielené, fotka je plná emócií je vo svojej podstate krásna a vniknúť mohla tak isto kdekoľvek. Je to tu ako nejaký fan klub na okresnom derby bárs tomu nerozumejú ale čo by sme nepokritizovali.....
 
JohnNewton
2015-02-15 20:31:06
príspevok od: samophoto
Ty si si to Jozef na celej čiare psrl , nielen že sa tu do romantických užívateľov navážaš i dokonca úsilie spojencov znevažuješ...
Tak to ma zaujíma, definícia romantického úžívateľa, no že trochu vysvetli
 
seifi
2015-02-15 21:13:29
príspevok od: JohnNewton
Tak to ma zaujíma, definícia romantického úžívateľa, no že trochu vysvetli
romantických neviem presne koho Samo myslí, ale spojenci tu na ephoto sú jasne čitateľní, ...
 
Jozef Macák
2015-02-15 21:14:00
príspevok od: kaukaz
Niekedy my to tu pripomína ako kritika milovníkov Repete na jazzovým festivalom v New Orleans pretože neznášajú černochov. Nie žeby som tu očakával niečo duchaplnejšie no ono to nejako stále prekvapí ani sám neviem prečo. Súhlasím s josseee až na tú víťaznú fotku a jej spájanie s Ruskom, nevidím tam nič cielené, fotka je plná emócií je vo svojej podstate krásna a vniknúť mohla tak isto kdekoľvek. Je to tu ako nejaký fan klub na okresnom derby bárs tomu nerozumejú ale čo by sme nepokritizovali.....
Velmi pekne prirovanie
Co sa tyka spominanej fotky, podla mna je vyborna, to nepopieram, ale precitaj si popisok, tj pribeh fotky:
"Jon (21) a Alex (25) ruský homosexuálny pár počas intímnej chvíľky. Život homosexuálov, bisexuálov a transsexuálov je v Rusku stále ťažší. Sexuálne menšiny čelia právnej a sociálnej diskriminácií, obťažovaniu, dokonca násilným a nenávistným útokom zo strany konzervatívnych, náboženských a nacionalistických skupín"
Podobny postoj k homosexualom je vo velmi vela krajinach (ani nemusime s prikladom daleko,vsakze). A su krajiny kde su homosexuali postihovani dalleko horsie (napriklad v Saudskej Arabii smrtou).
Niesom ziadny rusofil (za to co stvaraju na Ukrajine by sa im zasluzilo vypalit vsetky tovarne na vodku), ale s tou demonizaciou Ruska ako takeho sa to celkovo prehana.
Ako som uz povedal, fotka je to vyborna..ale najlepsia? Napriklad "opica" ma daleko,daleko silnejsiu atmosferu a pribeh, rozbity stol podobne vyvolavna sto a jednu otazku...ale to je asi len moj nazor...
A ako vravis,vitazna fotka mohla vzniknut kdekolvek, ale nejakou "nahodou" vznikla zrovna v Rusku (ale to uz rozpravam ako mnou opovrhovani konspiratori,vsakze)
 
Jozef Macák
2015-02-15 21:22:34
príspevok od: samophoto
Ty si si to Jozef na celej čiare psrl , nielen že sa tu do romantických užívateľov navážaš i dokonca úsilie spojencov znevažuješ...
"Len ma bite, len ma režte"
Jaro Filp,1996 (nech je mu zem lahka)
 
JohnNewton
2015-02-15 21:35:06
príspevok od: Jozef Macák
Velmi pekne prirovanie
Co sa tyka spominanej fotky, podla mna je vyborna, to nepopieram, ale precitaj si popisok, tj pribeh fotky:
"Jon (21) a Alex (25) ruský homosexuálny pár počas intímnej chvíľky. Život homosexuálov, bisexuálov a transsexuálov je v Rusku stále ťažší. Sexuálne menšiny čelia právnej a sociálnej diskriminácií, obťažovaniu, dokonca násilným a nenávistným útokom zo strany konzervatívnych, náboženských a nacionalistických skupín"
Podobny postoj k homosexualom je vo velmi vela krajinach (ani nemusime s prikladom daleko,vsakze). A su krajiny kde su homosexuali postihovani dalleko horsie (napriklad v Saudskej Arabii smrtou).
Niesom ziadny rusofil (za to co stvaraju na Ukrajine by sa im zasluzilo vypalit vsetky tovarne na vodku), ale s tou demonizaciou Ruska ako takeho sa to celkovo prehana.
Ako som uz povedal, fotka je to vyborna..ale najlepsia? Napriklad "opica" ma daleko,daleko silnejsiu atmosferu a pribeh, rozbity stol podobne vyvolavna sto a jednu otazku...ale to je asi len moj nazor...
A ako vravis,vitazna fotka mohla vzniknut kdekolvek, ale nejakou "nahodou" vznikla zrovna v Rusku (ale to uz rozpravam ako mnou opovrhovani konspiratori,vsakze)
Netreba démonizovať, iba si pamätať. Spojenectvo Hitler - Stalin, ich spločný útok na Poľsko, gulagy, Katyň, 56 rok v Madˇarsku, 68 u nás a fakt, že Rusi sú národ, ktorý v dejinách vyvraždil najviac vlastných občanov. O represiách voči priateľským národom ani nehovoriac. To že inde na svete to je ešte horšie predsa nie je ospravedlnenie.
 
kaukaz
2015-02-15 21:39:28
príspevok od: Jozef Macák
Velmi pekne prirovanie
Co sa tyka spominanej fotky, podla mna je vyborna, to nepopieram, ale precitaj si popisok, tj pribeh fotky:
"Jon (21) a Alex (25) ruský homosexuálny pár počas intímnej chvíľky. Život homosexuálov, bisexuálov a transsexuálov je v Rusku stále ťažší. Sexuálne menšiny čelia právnej a sociálnej diskriminácií, obťažovaniu, dokonca násilným a nenávistným útokom zo strany konzervatívnych, náboženských a nacionalistických skupín"
Podobny postoj k homosexualom je vo velmi vela krajinach (ani nemusime s prikladom daleko,vsakze). A su krajiny kde su homosexuali postihovani dalleko horsie (napriklad v Saudskej Arabii smrtou).
Niesom ziadny rusofil (za to co stvaraju na Ukrajine by sa im zasluzilo vypalit vsetky tovarne na vodku), ale s tou demonizaciou Ruska ako takeho sa to celkovo prehana.
Ako som uz povedal, fotka je to vyborna..ale najlepsia? Napriklad "opica" ma daleko,daleko silnejsiu atmosferu a pribeh, rozbity stol podobne vyvolavna sto a jednu otazku...ale to je asi len moj nazor...
A ako vravis,vitazna fotka mohla vzniknut kdekolvek, ale nejakou "nahodou" vznikla zrovna v Rusku (ale to uz rozpravam ako mnou opovrhovani konspiratori,vsakze)
no rusky viem obstojne aspon tak aby som si precital noviny literaturu, pocuval muziku a pozeral filmy v povodnom zneni. Je pravda ze vztah ku skupinam a jednotlivcom mimo hlavny prud je tam zly, no napriek tomu tam vznikli veldiela kultury. Taktiez sa poznam osobne aj s fotografmi zrovna mam tu vystavu jedneho, bude vysiet spolu so Streitom u nas v maji a rusko osobne neglobalizujem. Ozaj nevidim v tej fotke ziadnu politiku to si myslim ze konspirujes, podobne fotky boli ocenovane davno na word press a ten problem bol vtedy na zapade. Zrovna my zneje z reprakov Bulat Okudzava a jeho papierový vojak. No a ci je nejaka fotka vytazna a preco nie ina ja to nechavam na porotu 100 fotiek ocenenych 101 vytaznych....
 
blahoslav J B Art
2015-02-15 21:58:10
press fotografi fotia casto v nebezpecnych situaciach ... napriklad autor vitaznej snimky riskoval, ze ho zavolaju do ruskej trojky
 
Jozef Macák
2015-02-15 22:01:12
príspevok od: JohnNewton
Netreba démonizovať, iba si pamätať. Spojenectvo Hitler - Stalin, ich spločný útok na Poľsko, gulagy, Katyň, 56 rok v Madˇarsku, 68 u nás a fakt, že Rusi sú národ, ktorý v dejinách vyvraždil najviac vlastných občanov. O represiách voči priateľským národom ani nehovoriac. To že inde na svete to je ešte horšie predsa nie je ospravedlnenie.
Samozrejme mas vo vsetkych vymenovanych veciach pravdu, ale ktori ini "svetupani" boli lepsi? Anglicania so Spanielmi vykinozili vsetky civilizacie na americkych kontinentoch a zotrocili polku Afriky. Francuzi s oslavovanym bonapartem vykupali Europu v krvi... O Nemcoch sa ani bavit netreba a o Ameranoch tiez vieme svoje....ale to je uz snad historia, bavime sa o pritomnosti...
inak to uz riadne odbacame od temy. Radsej to touto cestou nezemne mily johny, to uz bude ako diskusia na sme...
 
Jozef Macák
2015-02-15 22:08:14
príspevok od: kaukaz
no rusky viem obstojne aspon tak aby som si precital noviny literaturu, pocuval muziku a pozeral filmy v povodnom zneni. Je pravda ze vztah ku skupinam a jednotlivcom mimo hlavny prud je tam zly, no napriek tomu tam vznikli veldiela kultury. Taktiez sa poznam osobne aj s fotografmi zrovna mam tu vystavu jedneho, bude vysiet spolu so Streitom u nas v maji a rusko osobne neglobalizujem. Ozaj nevidim v tej fotke ziadnu politiku to si myslim ze konspirujes, podobne fotky boli ocenovane davno na word press a ten problem bol vtedy na zapade. Zrovna my zneje z reprakov Bulat Okudzava a jeho papierový vojak. No a ci je nejaka fotka vytazna a preco nie ina ja to nechavam na porotu 100 fotiek ocenenych 101 vytaznych....
ze konspirujem mi doslo v poslednej vete, aj som si to priznal Zapovedaneho chlebika sa najviac najeme niekedy...Nuz mozno/asi sa mylim, len mi to tak prislo.
 
kaukaz
2015-02-15 22:12:54
príspevok od: Jozef Macák
ze konspirujem mi doslo v poslednej vete, aj som si to priznal Zapovedaneho chlebika sa najviac najeme niekedy...Nuz mozno/asi sa mylim, len mi to tak prislo.
ale aj tak mam pocit ze by tu na tom fore bolo zmysluplnejsie rozpravat aky cip je lepsi a kery to objektiv vykresli viac ciar alebo ci nejakej babenke zavadzia ramienko od podprdy alebo ci by tej saturacie na tej hdrkovej krajinke malinko netrebalo ubrat
 
nvs
2015-02-15 22:24:28
príspevok od: Jozef Macák
Ta fotka s opicou je ale riadne "uff"
Uz dlho ma ziadne foto takto nesokovalo. Zufalstvo,beznadej,takmer az tragikomicke tlste prsty s bicom podciarkujuce krutu absurditu situacie...
...nikdy som nebol v cirkuse, ani tam nikdy nepojdem
nechodím už roky do cirkusu, stačil mi pohľad na zvieratá, tá fotografia opice krčiacej sa počas výcviku v cirkuse v Suzhou, Čína
Autor: Yongzhi Chu je dokumentom zverstva človeka, ten pohľad opice, je to silné. Fotografia ma oslovila, vystihuje to, čo človek bežne nevidí, svoju vlastnú krutosť a neúctu k prírode a jej bytostiam.
 
Ros
2015-02-16 09:28:34
To že sa väčšina diskutujúcich nechápe víťazné snímky , dokonca si ich ani nevážia a označuje ich za spolitizované ,homoloby a pod. ,môže byť znakom toho že vzorce vášho vnímania sú iné ,ako je súčasný trend vo fotografii.
Netají sa tým snáď nikto, že tento portál založili komerčný a svadobní fotografi aj ho vedú a navštevujú skoro výlučne len komerčáci a ich napodobovatelia.
Z toho sa dá usúdiť a topky dňa to vrchovato potvrdzujú, že vnímanie tvorivej fotografie v skutočnosti je iné a vždy bude iné.
To ale nevadí , veď svoje miesto s fotkami na tomto inak krásnom svete si nájde každý,aj svedkovia Jehovovi aj komerčáci ,vadí mi skôr tá vaša verbálna nechápavosť ...
 
JohnNewton
2015-02-16 10:53:16
príspevok od: nvs
nechodím už roky do cirkusu, stačil mi pohľad na zvieratá, tá fotografia opice krčiacej sa počas výcviku v cirkuse v Suzhou, Čína
Autor: Yongzhi Chu je dokumentom zverstva človeka, ten pohľad opice, je to silné. Fotografia ma oslovila, vystihuje to, čo človek bežne nevidí, svoju vlastnú krutosť a neúctu k prírode a jej bytostiam.
Už som to spomínal vyššie, nie je cirkus ako cirkus, v tom najlepšom na svete nenájdeš žiadne zvieratá
 
jomat
2015-02-16 12:16:35
Homo a homopolitika. Ale mimo ceny sú tam aj zaujímavé veci, čo nepotrebujú rozprávky a veľa povedia.
 
nvs
2015-02-16 12:34:42
príspevok od: JohnNewton
Už som to spomínal vyššie, nie je cirkus ako cirkus, v tom najlepšom na svete nenájdeš žiadne zvieratá
nechodím už, ako dieťa som navštívila cirkusy vo veľkomestách a to mi stačilo, žiaľ väčšina cirkusov je so zvieratami, vidím plagáty rozvešané a program na nich. Táto fotka mi dáva pohľad na jeden z nich a to sa jednoducho zmazať nedá, pohľad zasiahne a preberie spomienky, nie príjemné, tie ostávajú navždy...
 
blahoslav J B Art
2015-02-16 16:46:44
príspevok od: nvs
nechodím už roky do cirkusu, stačil mi pohľad na zvieratá, tá fotografia opice krčiacej sa počas výcviku v cirkuse v Suzhou, Čína
Autor: Yongzhi Chu je dokumentom zverstva človeka, ten pohľad opice, je to silné. Fotografia ma oslovila, vystihuje to, čo človek bežne nevidí, svoju vlastnú krutosť a neúctu k prírode a jej bytostiam.
ono netreba chodit ani do Ciny, ani do cirkusu ...
podobny cirkus ... vystrasene pohlady v kute, slzy, bolest ... zazivaju v nejednej slovenskej domacnosti deti tyranov, alkoholikov, alebo prehnane ambicioznych a narocnych rodicov
preto v tej fotke vidim taky vseobecnejsi obraz nasilia pachaneho na bezbrannych
 
nvs
2015-02-16 18:17:47
príspevok od: blahoslav J B Art
ono netreba chodit ani do Ciny, ani do cirkusu ...
podobny cirkus ... vystrasene pohlady v kute, slzy, bolest ... zazivaju v nejednej slovenskej domacnosti deti tyranov, alkoholikov, alebo prehnane ambicioznych a narocnych rodicov
preto v tej fotke vidim taky vseobecnejsi obraz nasilia pachaneho na bezbrannych
áno, opička pôsobí ako človek, tie emócie, čo tam sú, človeku nedovolia nepovšimnúť si. Tyrani v rodinách svoju vlastnú krutosť nevnímajú, ich tá krutosť fascinuje a vzrušuje, bezbranní sú medzi ľuďmi aj zvieratami, to je smutné a bolestivé, vidieť pohľady na ktorých je páchané násilie je veľmi zdrvujúce. Musela by som napísať obšírne zážitky, na ktoré nikdy nezabudnem, sú ako otlačky vypálené a vpečatené...
 
nvs
2015-02-16 18:20:13
príspevok od: A.Gabor
Ja nevidim nic ani vo vitaznej fotografii,nebyt toho ze je to dost horuca tema .
Víťazná fotografia ma neoslovila, ale zato niektoré áno, zvlášť jedna, s tou opičkou.
 
alexmenti
2015-02-16 19:07:05
príspevok od: Ros
To že sa väčšina diskutujúcich nechápe víťazné snímky , dokonca si ich ani nevážia a označuje ich za spolitizované ,homoloby a pod. ,môže byť znakom toho že vzorce vášho vnímania sú iné ,ako je súčasný trend vo fotografii.
Netají sa tým snáď nikto, že tento portál založili komerčný a svadobní fotografi aj ho vedú a navštevujú skoro výlučne len komerčáci a ich napodobovatelia.
Z toho sa dá usúdiť a topky dňa to vrchovato potvrdzujú, že vnímanie tvorivej fotografie v skutočnosti je iné a vždy bude iné.
To ale nevadí , veď svoje miesto s fotkami na tomto inak krásnom svete si nájde každý,aj svedkovia Jehovovi aj komerčáci ,vadí mi skôr tá vaša verbálna nechápavosť ...
Myslím, že to vôbec nie je o tom, či väčšina diskutujúcich chápe, či nechápe víťazné snímky...snímky sú buď dobré, alebo nie sú, prípadne buď zaujmú, alebo nezaujmú, alebo ešte inak, buď sa páčia, alebo nepáčia...mne osobne je úplne jedno, či sú nejaké fotky trendy, alebo nie...napríklad víťazná fotografia homosexuálneho páru...nebyť textu, tak si ho väčšina ani nevšimne...zinscenovaná scéna, ktorá ničím nie je osobitá, snáď len tým, že v posteli nie sú muž a žena, ale len muži...scéna, ktorá mohla byť takisto vyfotená v Austrálii, či niekde na Aljaške, alebo v centre Moskvy...chýba jej autentičnosť prostredia, to znamená aj autentičnosť výpovede, pokiaľ chcel autor poukázať konkrétne na problém homosexuality v Rusku...na margo toho, čo som uviedol, tak nevidím jediný dôvod, prečo by som si víťaznú fotku mal napr. vážiť, alebo pokladať za česť ju vôbec zhliadnuť...ale fotka tej opičky je už iná káva a vážim si moment, keď fotograf stlačil spúšť....
 
JohnNewton
2015-02-16 20:07:04
príspevok od: alexmenti
Myslím, že to vôbec nie je o tom, či väčšina diskutujúcich chápe, či nechápe víťazné snímky...snímky sú buď dobré, alebo nie sú, prípadne buď zaujmú, alebo nezaujmú, alebo ešte inak, buď sa páčia, alebo nepáčia...mne osobne je úplne jedno, či sú nejaké fotky trendy, alebo nie...napríklad víťazná fotografia homosexuálneho páru...nebyť textu, tak si ho väčšina ani nevšimne...zinscenovaná scéna, ktorá ničím nie je osobitá, snáď len tým, že v posteli nie sú muž a žena, ale len muži...scéna, ktorá mohla byť takisto vyfotená v Austrálii, či niekde na Aljaške, alebo v centre Moskvy...chýba jej autentičnosť prostredia, to znamená aj autentičnosť výpovede, pokiaľ chcel autor poukázať konkrétne na problém homosexuality v Rusku...na margo toho, čo som uviedol, tak nevidím jediný dôvod, prečo by som si víťaznú fotku mal napr. vážiť, alebo pokladať za česť ju vôbec zhliadnuť...ale fotka tej opičky je už iná káva a vážim si moment, keď fotograf stlačil spúšť....
A veru že pravdu máš, ja by so tú foto situoval do mauzolea, v pozadí s Vladimírom Iljičom, nech nie sú žiadne pochybnosti
 
blahoslav J B Art
2015-02-16 20:37:27
príspevok od: JohnNewton
A veru že pravdu máš, ja by so tú foto situoval do mauzolea, v pozadí s Vladimírom Iljičom, nech nie sú žiadne pochybnosti
aky je rozdiel medzi ruskym heterosexualnym a homosexualnym parom ?
rusky heterosexualny par si svoj milostny akt nafoti vlastnym mobilom
rusky homosexualny par si k svojmu milostnemu aktu pozve danskeho dokumentarneho fotografa
 
JohnNewton
2015-02-16 20:40:53
príspevok od: blahoslav J B Art
aky je rozdiel medzi ruskym heterosexualnym a homosexualnym parom ?
rusky heterosexualny par si svoj milostny akt nafoti vlastnym mobilom
rusky homosexualny par si k svojmu milostnemu aktu pozve danskeho dokumentarneho fotografa
Pravdepodobne sa nejednalo o pár ale o trojku, a dán občas niečo aj cvakol
 
seifi
2015-02-16 21:06:39
celkom sa mi páčil tento článok o nás, prečítajte, mne sa páčil ... aj som sa poškrabal, a keď čítam túto diskusiu, pravdu má ten chlap...
http://komentare.sme.sk/c/7648664/huncik-fisher-by-vyjednaval-aj-s-hitlerom.html
 
vd
2015-02-17 08:48:43
príspevok od: Ľuboš Capcara
Vždy mám pocit, že pri takýchto väčších súťažiach viac hodnotia príbeh (text pod foto) ako samotné fotografie. Taký portrét "spoločensky izolovaného" by som nedržal ani na najlacnejšom kľúči, nie to posielal do prestížnej súťaže.
tak nie su to zrovna farebne krajinky. nahodou, ten portret je asi jedina snimka, co ma zaujala
 
vd
2015-02-19 13:53:35
http://www.fubiz.net/2015/02/16/world-press-photo-2015-winners/
 
istvic
ocenenie redakciou 2015-02-19 14:59:42
príspevok od: Ľuboš Capcara
Vždy mám pocit, že pri takýchto väčších súťažiach viac hodnotia príbeh (text pod foto) ako samotné fotografie. Taký portrét "spoločensky izolovaného" by som nedržal ani na najlacnejšom kľúči, nie to posielal do prestížnej súťaže.
Lubos,mas to trosku pomylene..novinarska fotografia je Hlavne o tom pribehu,o niecom co reflektuje celospolocenske dianie .Nastatie Mads to nedrzal na kluci,ani nevymazal a vidis,porota to vybrala a uznala ako vitazny snimok,Vdaka bohu ,ze vsetci neuvazuju ako ty:}
 
istvic
ocenenie redakciou 2015-02-19 15:09:00
http://www.b.dk/globalt/haandlangerne
 
bobo01
2015-02-19 21:57:22
Keď som prvý krát videl víťaznú fotku, tak ma skoro trafilo.
Nemal som v princípe nič proti "dúhovým" , ale už mi začínajú liesť na nervy. Začína to byť s nimi ako za boľševika s Leninom. Bol taký vtip: V novinách Lenin, v televízií Lenin a večer držím konzervu a bojím sa ju otvoriť...
Už sa začínam hanbiť, že nie som na chlapcov.
Apropo, kto v Rusku z normálnych ľudí má ľahký život?!?
 
Potmehúd
2015-02-20 00:41:11
príspevok od: istvic
http://www.b.dk/globalt/haandlangerne
Dobrý odkaz. Keď to teraz vidím v kontexte celej reportáže, páči sa mi tá víťazná fotka ešte viac. Netrúfam si tvrdiť nakoľko je spolitizovaná, na to tu máme očividne iných expertov, ktorí sú schopní aj okamžite posúdiť (na patričnej argumentačnej rovine) jej kvalitu. Každopádne sa mi tá fotka páči a moje argumenty sú takéto - je tam naozaj krásne svetlo, zvláštne výrazy v tvárach, silná atmosféra... to silné výtvarno mi pripomína obrazy starých majstrov len s tým, že aktualizuje tému. Nechápem ako môže niekto tak presvedčene tvrdiť, že je tá fotka inscenovaná... chcelo by to trochu elementárnej úcty a pokory voči autorom tých fotiek a namiesto stádneho a úplne iracionálneho odsudzovania trochu aj premýšľať o význame výberu tej fotky... Fotka s opicou je tiež výborná, veľmi sa mi páči, ale podľa mňa je až príliš doslovná, nemám v nej čo ďalej odhalovať, hovorí jasne a zreteľne, útočí priamo na city (aj to je dôvod, že sa teší toľkej popularite). Víťazná fotka vo mne naopak vyvoláva otázky, hlavne výrazy tých dvoch ľudí. Presne ako hovoríš - ten príbeh - ten tam je a núti k premýšľaniu. Tá fotka nie je v prvom rade o osudoch homosexuálov, ale o osudoch tých dvoch konkrétnych ľudí v tom momente.
 
Potmehúd
2015-02-20 00:55:35
Ešte dodám, že viac ako samotná fotka mi prídu spolitizovaní tí, ktorí ju tak bezhlavo odsudzujú.
 
Ros
2015-02-25 17:26:28
príspevok od: alexmenti
Myslím, že to vôbec nie je o tom, či väčšina diskutujúcich chápe, či nechápe víťazné snímky...snímky sú buď dobré, alebo nie sú, prípadne buď zaujmú, alebo nezaujmú, alebo ešte inak, buď sa páčia, alebo nepáčia...mne osobne je úplne jedno, či sú nejaké fotky trendy, alebo nie...napríklad víťazná fotografia homosexuálneho páru...nebyť textu, tak si ho väčšina ani nevšimne...zinscenovaná scéna, ktorá ničím nie je osobitá, snáď len tým, že v posteli nie sú muž a žena, ale len muži...scéna, ktorá mohla byť takisto vyfotená v Austrálii, či niekde na Aljaške, alebo v centre Moskvy...chýba jej autentičnosť prostredia, to znamená aj autentičnosť výpovede, pokiaľ chcel autor poukázať konkrétne na problém homosexuality v Rusku...na margo toho, čo som uviedol, tak nevidím jediný dôvod, prečo by som si víťaznú fotku mal napr. vážiť, alebo pokladať za česť ju vôbec zhliadnuť...ale fotka tej opičky je už iná káva a vážim si moment, keď fotograf stlačil spúšť....
...nesprávne interpretuješ význam napísaného textu, dôraz nebol na slovo chápanie , ale vnímanie.
Prečítaj si ho ešte raz a pozorne.
 
alexmenti
2015-02-25 20:45:34
príspevok od: Ros
...nesprávne interpretuješ význam napísaného textu, dôraz nebol na slovo chápanie , ale vnímanie.
Prečítaj si ho ešte raz a pozorne.
Prečítal som ešte raz a pozorne...píšeš o chápaní víťazných fotiek a o akýchsi vzorcoch vnímania...vnímanie fotiek, ale aj malieb, sôch, hudby atď. nechápem ako matematickú disciplínu...takže môj predchádzajúci koment nemám dôvod v niečom meniť...každý z nás má, našťastie, svoj vlastný vzorec vnímania, ktorý nevznikol za zeleným stolom matematicko-fyzikálneho inštitútu....
 
JohnNewton
2015-03-03 13:07:23
http://diit.cz/blog/ceka-nas-extremne-dulezita-diskuse-na-tema-etiky-ve-fotografii
 
istvic
ocenenie redakciou 2015-03-03 13:25:05
http://jimcolton.com/blog/2015/3/2/an-open-letter-to-world-press-photo
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované