Hore

Nikon Speedlight SB-700

Systémový blesk strednej triedy s neprekonateľnou ergonómiou v mnohom prekoná aj profesionálny model Speedlight SB-900.

Blesk Nikon Speedlight SB-600 je na trhu už niekoľko rokov a dobre slúži množstvu fotografov. Funkčne veľmi vydarený model však trpí nedotiahnutou ergonómiou ovládania. Preto s príchodom blesku Speedlight SB-900 mnohí čakali na predstavenie jeho náhrady. Chvíľu to trvalo, ale čakanie stálo za to. SB-700 sa konštruktérom vydaril. Dnes je to azda najlepší systémový blesk v strednej triede. Poďme si predstaviť jeho parametre, dizajn a ergonómiu.

Nikon Speedlight SB-700 je systémový blesk pre zrkadlovky Nikon so snímačom FX aj DX a použiť ho môžete aj na kompakty Nikon, ktoré majú sánky pre blesk. Zaradil by som ho do pokročilej amatérskej až poloprofesionálnej triedy.

Dizajn a ergonómia

Po hranatejších modeloch SB-600 a SB-800 prinášajú aktuálne modely viac kriviek a vracajú sa tak k dizajnu ešte starších modelov. Ak ma vôbec zmysel baviť sa o kráse blesku, tak tento nepochybne krásny je, alebo aspoň elegantný.

Konštrukcia je klasická s otočnou a výklopnou hlavou so vstavaným zoomovaním (24-120 mm). Hlavu je možné otáčať o 360°. Súčasťou hlavy je aj rozptylka pre širší vyžarovací uhol a výsuvná odrazná doštička.


Rozptylka vstavaná odrazná doštička.


Pomocný iluminátor AF a senzory pre bezdrôtové ovládanie sú ukryté pod tmavočerveným krytom.

Prednej strane dominuje tmavočervený kryt prekrývajúci svetlo pomocného prisvetlenia automatického zaostrovania. Tej zadnej rozmerný podsvietený displej s nastaviteľným jasom. Zadná strana je priam posiata ovládacími prvkami, ale to je len dobre. Čím viac tlačidiel, prepínačov a kolečiek, tým lepšia ergonómia ovládania. Ovládacie prvky si popíšeme na schéme. Doplním len, že po stlačení tlačidla Menu, sú k dispozícii užívateľské nastavenia.







Pätka blesku je kovová s poistkou proti uvoľneniu. K blesku je možné dokúpiť aj ochrannú gumenú manžetu, chrániacu pätku pred prachom a vlhkosťou.

Na bočnej strane sú dvierka batériového priestoru, ktoré ale idú ťažko otvoriť. Vedľa nich je čidlo pre komunikáciu medzi bleskami.

Funkcie

Základnou funkciou blesku je blýskať a tento to dokáže na jedničku. i-TTL meranie záblesku je presné a dá sa naň spoľahnúť aj v ťažkých svetelných situáciách. Kombinácia viacerých informácií z blesku, fotoaparátu a objektívu dávajú fotografovi pocit istoty, že do automatiky bude zasahovať minimálne. Ak potrebuje, tak priamo na blesku môže použiť korekciu +/- 3EV.

Maximálne smerné číslo je 38 (STD, formát FX, ISO 100, m, pri 120 mm), čo postačí aj na dlhšie vzdialenosti (cca 20 metrov). Týmto bleskom nie je preto problém fotografovať svadby, portréty, firemné eventy a pod.

Vstavaný motorický zoom pokrýva rozsah lepších štandardných objektívov typu AF-S 16-85 alebo AF-S 24-120. Problémy nie sú ani superširokouhlé objektívy, vtedy je ale nutné ručne vytiahnuť rozptylnú doštičku, ktorá je zasunutá nad reflektorom spolu so vstavanou odraznou doštičkou. Odrazka slúži na smerovanie svetla, napr. keď chcete väčšinu svetla odraziť od stropu, ale časť chcete smerovať priamo, napr. pre presvetlenie tieňov, alebo aby ste “hodili” iskru do oči portrétovanej osoby.

Zoom je motorizovaný a nastavuje sa po krokoch na základe informácii o ohniskovej dĺžke objektívu alebo ručne, pomocou tlačidla na blesku.

Zaujímavá je možnosť meniť charakteristiku nasvietenia a to so zdôrazneným stredom, štandardne a rovnomerne (s lepším vykrytím rohov).

Hlavu je možné vyklápať a otáčať. Otáča sa z obidvoch strán o 180°. Aby ste mohli hlavou hýbať, musíte stlačiť a držať poistku na jej bočnej strane. Vďaka pohyblivej hlave môžete svetlo smerovať tak, aby sa odrazilo od veľkej plochy (strop, stena, odrazná doska), čím sa zmení jeho charakter, kvalita ale aj smer. Takto výrazne zmeníte spôsob nasvietenia fotografovaného objektu. Toto je základ pre prácu s kreatívnym svietením.

Pri snímaní makrozáberov sa zíde možnosť sklopiť hlavu smerom nadol, pod os snímania.

V prednej časti je umiestnený iluminátor pomocného prisvetlenia automatického zaostrovania, ktoré je optimalizované pre súčasnú generáciu AF modulov zrkadloviek Nikon.

i-TTL riadenie záblesku je súčasným štandardom, ale tento blesk ponúka aj funkcie pre iné riadenie záblesku. V prvom rade je to manuálny režim, v ktorom fotograf nastavuje výkon blesku v jeho zlomkoch (1/1, 1/2, 1/4...). Tým získava fotograf absolútnu kontrolu nad svietením, podobne ako u štúdiových bleskov. Tretí systém riadenia výkonu funguje tak, že zvolíte vzdialenosť, na ktorú blesk svieti a on tomu prispôsobí výkon.

Ak sa pri blesku Speedlight SB-800 používala piata batéria, aby sa rýchlo dobil, pri novších bleskov bola prepracovaná elektronika napájania. SB-900 aj SB-700 majú zrýchlené nabíjanie. Pribl. 2,5 sekundy pri použití NiMH alebo alkalických batérií a pribl. 3,5 sekundy pri použití lítiových batérií. To so sebou prináša však nepríjemný jav prehrievania blesku, ktorý by mohol poškodiť elektroniku, alebo výbojku. Z tohto dôvodu má blesk zabudovaný systém tepelnej ochrany. Táto funkcia je dôvodom nespokojnosti užívateľov Speedlightov SB-900, kde ich systém ochrany tzv. “vypípa”. Po určitom počte rýchlo nasledujúcich zábleskov odmieta blesk ďalej pracovať, kým sa neochladí. Je potešujúce, že SB-700 má vylepšený systém ochrany a k zablokovaniu dôjde neskôr.

Blesk je napájaný štvoricou batérií typu AA. Použiť možno jednorazové alkalické a líthiové batérie alebo NiMh akumulátory.

Na blesku budete márne hľadať režim stroboskopu, či modelového svetla. Nikon presunul tieto funkcie do nastavení vo fotoaparáte (môžu sa líšiť podľa modelu fotoaparátu). Rovnako aj iné funkcie, napr. synchronizácia s dlhými časmi, redukcia javu červených očí a synchronizácia na druhú lamelu, sa nastavujú vo fotoaparáte.

Nikon Speedlight SB-700 plne podporuje systém kreatívneho osvetlenia (CLS). Systém ponúka rôzne funkcie a vylepšuje spoluprácu medzi bleskami a fotoaparátmi. Asi najznámejšou funkciou je diaľkové riadenie záblesku. SB-700 funguje v režime Remote, kedy môže byť diaľkovo bezdrôtovo ovládaný fotoaparátom so vstavaným bleskom fungujúcim v režime Commander, druhým bleskom v režime Commander alebo Master, a nakoniec ovládaný riadiacou jednotkou SU-800.

Ovládanie funguje v režime TTL, A-automatike a aj v manuálnom nastavení výkonu. Z riadiaceho zariadenia je možné prepínať režimy a korigovať výkon blesku.

Speedligt SB-700 funguje aj ako Master, dokáže ovládať iné kompatibilné blesky, ale bez možnosti vypnutia záblesku. To dokáže len profesionálny Speedligt SB-900.

Nastavenie do režimu Remote alebo Master je jednoduché a netreba k tomu špeciálny dvoj hmat, ako u Speedlightu SB-600. Stačí len prepnúť páčku a pomocou tlačidla Select a otočného voliča nastaviť komunikačný kanál a skupinu, prípadne iné doplnkové nastavenia. Pozor, aby ste páčku prepli do režimov Remote a Master, musíte stlačiť poistku uprostred páčky.

Poslednú funkciu, ktorú spomeniem, je High Speed synchronizácia. Na blesku ju budete hľadať márne, to ale neznamená, že ju nepodporuje. Aby ste mohli používať časy kratšie ako x-sync čas, musí mať váš fotoaparát funkciu Auto FP (focal plane), po jej aktivovaní blesk funguje aj pri najkratších časoch. Obzvlášť zaujímavá je táto funkcia v kombinácii s bezdrôtovým ovládaním blesku.

Príslušenstvo

Stojanček AS-22

Stojanček využijete, keď budete blesk ovládať diaľkovo. Jednoducho ho nasuniete na päticu blesku a položíte ho napr. na stôl. Zároveň umožňuje upevniť blesk na statív.

Mäkké puzdro SS-700

Oproti predchodcom je puzdro rozmernejšie, aby sa doň zmestilo dodávané príslušenstvo.

Difúzor SW-14H

Súčasťou balenia je plastový difúzor pre zmäkčenie svetla. Jednoducho sa nasadzuje na hlavu blesku a vylepšuje kvalitu svetla najmä pri fotografovaní portrétov ale aj makro záberov. Difúzor je konštruovaný tak, že ho môžete použiť aj keď máte nasadený korekčný filter.

Filtre

Žiadna iná značka neponúka taký komfort práce s korekčnými filtrami. Priamo k blesku je dodávaná dvojica korekčných filtrov pre žiarovkové a žiarivkové svetlo. Filtre sú z plastu a ľahko sa nasadzujú na hlavu blesku. Blesk pomocou vstavaného čidla dokáže z filtra prečítať jeho typ a túto informáciu predať do fotoaparátu, ktorý na základe toho prispôsobí vyváženie bielej.

Vďaka týmto filtrom je možné pri práci pri umelom svetle dosiahnuť farebne neutrálne nasvietenie scény. Ďalšie filtre (voliteľne filtre SJ-4) je možné dokúpiť a nielen korigovať teplotu svetla ale meniť aj jeho farebnosť pre dosiahnutie zaujímavých farebných efektov.


Na spodnej strane hlavy je čidlo pre detekciu nasadeného filtra.


Filter pre zladenie so žiarovkovým osvetlením.

Prax

Dva Nikony Speedlight SB-700 doplnené o jeden starší Speedligt SB-600 osobne používam. Mal som aj Speedlight SB-900, ale ten bol priveľký a preto som ho vymenil práve za Speedlighty SB-700. Blesk používam tradične nasadený na sánky fotoaparátu pri fotografovaní v interiéri aj exteriéri. V exteriéri, pri dennom svetle, využívam High Speed synchronizáciu s krátkymi časmi (u Nikonu označovanú ako FP), najmä teraz, keď som si kúpil vysoko svetelné objektívy typu AF-S 35/1,4G, či AF-S 85/1,4G. Portrétovanie za slnečného počasia si bez blesku ani neviem predstaviť, často ho používam pri makrofotografií. Osvedčilo sa mi pripojenie TTL káblom SC-28. K bleskom mám sadu difúzorov a bouncerov od firmy Lumiquest, ale používam aj ten dodávaný.

Blesky využívam aj pre strobist štýl fotografovania. Tam je neoceniteľná funkcia bezdrôtového odpaľovania bleskov. Vďaka pokročilému iTTL meraniu a vzornej spolupráci medzi bleskami a fotoaparátom, je fotografovanie s viacerými bleskami jednoduché. Všetky blesky dokážem ovládať priamo z fotoaparátu a väčšinou využívam automatické riadenie záblesku.

Speedlight SB-700 je najlepšie ovládateľný blesk, ktorý som kedy držal v rukách. Škoda, že v cene nie je číry držiak filtrov.

Plusy a mínusy

+  kompaktné rozmery
+  vysoký výkon
+  kvalitné spracovanie
+  príkladná ergonómia
+  prehľadný displej
+  360° otočná výklopná hlava
+  riadenie prehrievania
+  difúzor
+  systém korekčných filtrov
+  optimalizácia pre FX aj DX formát
+  režimy Remote aj Master
+  možnosť aktualizácie firmveru

-  ťažšie otváranie dvierok batériového priestoru na testovanom kuse
-  nepraktické puzdro
-  nefunguje v režime Commander

Zhrnutie

Pre kompaktnejšie rozmery a veľmi bohatú výbavu je v mnohom tento blesk vhodnejší než väčší a výkonnejší blesk SB-900. Ani majitelia profesionálnych zrkadloviek nebudú mať pri jeho používaní dojem, že sa jedná o amatérsky model. Okrem ťažšie otvoriteľných dvierok batériového priestoru nemá blesk žiadnu chybu.

Ergonómia ovládania je asi najlepšia zo všetkých bleskov, ktoré poznám. Čerešničkou na torte je jedinečný systém korekčných filtrov prepojený s vyvážením bielej. S podporou CLS systému je vhodný aj pre Strobistov, ktorí chcú využívať pokročilé i-TTL meranie a HighSpeed synchronizáciu.

Kedy má zmysel zvoliť radšej SB-900? Keď skutočne potrebujete maximálne výkonný blesk. SB-900 naviac využijete ako riadiacu jednotku, na ktorej sa dá vypnúť blesk (režim Commander). Pre tých, ktorí fotografujú s veľkou “kadenciou” je určite zaujímavá aj možnosť pripojenia externého battery packu.

Speedlight SB-700 svojimi vlastnosťami uspokojí nielen užívateľov amatérskych zrkadloviek, ale aj náročnejších fotografov. Jeho možnosti plne využijú až užívatelia Nikonov D90/D7000/D300s/D700, ktoré dokážu pracovať v režime Master/Commander a podporujú High Speed synchronizáciu blesku.

Dodávaný návod je podrobný s dobrými ilustráciami. Ako bonus sa k blesku dodáva malá knižočka o praktickom fotografovaní. Obidve publikácie sú k dispozícii registrovaným užívateľom, vo formáte PDF na stránkach technickej podpory.

Prehľad bleskov Nikon Speedlights.

Konštrukcia elektroniky

Automatické bipolárne tranzistory s izolovaným hradlom (IGBT) a okruh prúdu

Smerné číslo (pri polohe transfokačnej hlavice na 35 mm, formáte FX, štandardnom vzore reflektoru, 20 °C (68 °F))

28/91 (ISO 100, m/stôp), 39/128 (ISO 200, m/stôp)

Efektívny rozsah, v ktorom je blesk účinný (v režime i-TTL)

0,6 – 20 m (2 stopy až 66 stôp) (v závislosti od nastavenia oblasti snímky fotoaparátu, vzoru reflektora, citlivosti ISO, polohy transfokačnej hlavice a použitej clony)

Vzor reflektora

K dispozícii sú tri vzory reflektora: štandardný, rovnomerný a so zdôrazneným stredom. Uhol šírenia svetla sa na fotoaparáte nastaví automaticky v závislosti od oblasti snímky (vo formáte FX aj DX).

Dostupné zábleskové režimy

• i-TTL • Manuálny blesk • Manuálny blesk s prioritou vzdialenosti

Ďalšie dostupné funkcie

Skúšobné odpálenie, monitorovací predblesk, pomocné svetlo AF pre viacbodové automatické zaostrovanie a modelovacie osvetlenie

Systém kreatívneho osvetľovania od spoločnosti Nikon

Pri kompatibilných fotoaparátoch je k dispozícii veľký počet funkcií blesku: režim i-TTL, pokročilé bezdrôtové osvetlenie, blokovanie zábleskovej expozície, prenos hodnoty farebnej teploty blesku, automatická vysokorýchlostná synchronizácia blesku FP a pomocné svetlo AF pre viacbodové automatické zaostrovanie.

Ovládanie fotografovania pri viacerých jednotkách blesku

• Pokročilé bezdrôtové osvetlenie • Typ SU-4 na fotografovanie pri viacerých jednotkách blesku (vo vzdialenom režime)

Nastavenie riadenia expozície na fotoaparáte

Režimy synchronizácie fotoaparátu: synchronizácia blesku s dlhými časmi uzávierky, protizáblesk proti červeným očiam pri synchronizácii blesku s dlhými časmi uzávierky, synchronizácia blesku s prvou lamelou uzávierky, synchronizácia blesku s druhou lamelou uzávierky, synchronizácia blesku s druhou lamelou uzávierky pri synchronizácii blesku s dlhými časmi uzávierky Funkcie fotografovania: automatická vysokorýchlostná synchronizácia blesku FP, blokovanie zábleskovej expozície, protizáblesk proti červeným očiam

Možnosti snímania s odrazeným bleskom

Náklon hlavy blesku až o 7° alebo až o 90° s aretáciou pri -7°, 0°, 45°, 60°, 75°, 90° Horizontálne otáčanie hlavy o 180° doľava a doprava s aretáciou pri 0°, 30°, 60°, 75°, 90°, 120°, 150°, 180°

Zapnúť/vypnúť

Otočením hlavného vypínača/prepínača bezdrôtových režimu pre viacero zábleskových jednotiek môžete blesk SB-700 vypnúť alebo zapnúť Môžete tiež nastaviť funkciu pohotovostného režimu

Zdroj energie

Štyri tužkové batérie AA rovnakej značky niektorého z nasledujúcich typov: • 1,5 V alkalické tužkové batérie AA • 1,5 V lítiové tužkové batérie AA • Nabíjateľné 1,2 V NiMH ceruzkové batérie AA Minimálny počet odpálení a dobití blesku každej batérie

Indikátor pripravenosti blesku

Blesk SB-700 je plne nabitý: svieti. Nedostatočný výkon blesku pre správnu expozíciu (v režime i-TTL alebo v manuálnom režime záblesku s prioritou vzdialenosti): bliká

Indikátor pripravenosti blesku (vo vzdialenom režime)

Blesk SB-700 je úplne dobitý: bliká. Nedostatočný výkon blesku pre správnu expozíciu (v režime i-TTL alebo režime AUTO pri type SU-4 na fotografovanie pri viacerých jednotkách blesku): bliká

Trvanie blesku (pribl.)

1/1042 s pri výstupe M1/1 (plný) 1/1136 s pri výstupe M1/2 1/2857 s pri výstupe M1/4 1/5714 s pri výstupe M1/8 1/10000 s pri výstupe M1/16 1/18182 s pri výstupe M1/32 1/25000 s pri výstupe M1/64 1/40000 s pri výstupe M1/128

Aretačná páčka upevňovacieho mechanizmu

Umožňuje bezpečné upevnenie blesku SB-700 do drážky na príslušenstvo fotoaparátu pomocou poistného jazýčka a poistného kolíka, ktoré bráni neúmyselnému odpojeniu.

Korekcia zábleskovej expozície

-3,0 EV až +3,0 EV s krokom 1/3 EV v režime i-TTL

Používateľské nastavenie

11 položiek

Ďalšie funkcie

Tepelná poistka, aktualizácia firmvéru

Rozmery (Š × V × H)

Približne 71 x 126 x 104,5 mm (2,8 x 5,0 x 4,2 palcov)

Hmotnosť

Približne 360 g (12,7 uncí) (Iba blesk) Približne 450 g (15,9 uncí) (so štyrmi 1,5 V alkalickými ceruzkovými batériami AA)

Dodávané príslušenstvo

Stojan pre blesk AS-22, rozptylná doštička SW-14H Nikon, žiarovkový filter SZ-3TN, žiarivkový filter SZ-3FL, mäkké puzdro SS-700


Ilustračné schémy a technické údaje: Nikon

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
stano.stano
2011-07-15 08:58:05
Zdravim, dakujem za super recenziu.
Co konkretne si mam predstavit pod slovami "nefunguje v režime Commander"
Vyssie ste pisali, ze je ho mozne odpalovat zabudovanym bleskom a sam dokaze tiez odpalovat blesky.
A dalej co znamena bez moznosti vypnutia zablesku? Je myslene svojho, alebo ovladaneho blesku?
Dakujem
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-07-15 09:04:24
príspevok od: stano.stano
Zdravim, dakujem za super recenziu.
Co konkretne si mam predstavit pod slovami "nefunguje v režime Commander"
Vyssie ste pisali, ze je ho mozne odpalovat zabudovanym bleskom a sam dokaze tiez odpalovat blesky.
A dalej co znamena bez moznosti vypnutia zablesku? Je myslene svojho, alebo ovladaneho blesku?
Dakujem
Treba rozlisovat funkcie Master a Commander (nie tu hru).
V rezime Master blesk ovlada ostatne blesky, pricom sam aj bliska.
V Rezime Commander ovlada ostatne blesky, ale nebliska, podobne ako riadiaca jednotka SU-800. Tuto moznost ma len SB-900.
 
dorwin
2011-07-15 09:11:35
príspevok od: Karol Srnec
Treba rozlisovat funkcie Master a Commander (nie tu hru).
V rezime Master blesk ovlada ostatne blesky, pricom sam aj bliska.
V Rezime Commander ovlada ostatne blesky, ale nebliska, podobne ako riadiaca jednotka SU-800. Tuto moznost ma len SB-900.
Alebo aj interný blesk, nie? v podstate sa natíska otázka, načo používať SB-900 ako commander keď na to sa dá použiť práve interný blesk? (teda v prípade, že mám telo s bleskom, ktoré to podporuje (D80,D90,D7000...) a nie napr. D3X
 
atariak
2011-07-15 09:19:02
príspevok od: dorwin
Alebo aj interný blesk, nie? v podstate sa natíska otázka, načo používať SB-900 ako commander keď na to sa dá použiť práve interný blesk? (teda v prípade, že mám telo s bleskom, ktoré to podporuje (D80,D90,D7000...) a nie napr. D3X
naprilkad na miesta, kde vstavany blesk nevidi, ako isty druh mostika...
 
atariak
2011-07-15 09:21:21
iba zopar poznamok: tepelna poistka na SB900 ide vypnut, ale tusim to zavisi od firmwaru. blesk sa do SS-700 vklada zalomeny? ak hej, mne sa prave take riesenie paci, puzdro na stojato je silene neprakticke. a v com sedemstovka prekonava sb-900-ku?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-07-15 09:26:01
príspevok od: dorwin
Alebo aj interný blesk, nie? v podstate sa natíska otázka, načo používať SB-900 ako commander keď na to sa dá použiť práve interný blesk? (teda v prípade, že mám telo s bleskom, ktoré to podporuje (D80,D90,D7000...) a nie napr. D3X
Nie kazdy fotak ma interny blesk. Pre nas amaterov to nie je podstatne, budeme to odpalovat internym bleskom, ale kto ma D3 a radsej vyuzije blesk ako by si mal kupit drahu riadiacu jednotku SU-800, to moze byt dovod, preco zvolit SB-900.
 
Katarína Grajcaríkova
2011-07-15 09:28:10
tento blesk je vážne skvelý a spolu s Nikonom D7000 úpriam úžasný....aj keď ešte ho neviem ovládať dokonale, osvedčil sa mi výborne ....recenzia mi padla vhod , takže ďakujem
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-07-15 09:31:54
príspevok od: atariak
iba zopar poznamok: tepelna poistka na SB900 ide vypnut, ale tusim to zavisi od firmwaru. blesk sa do SS-700 vklada zalomeny? ak hej, mne sa prave take riesenie paci, puzdro na stojato je silene neprakticke. a v com sedemstovka prekonava sb-900-ku?
ANo, ja som si "vypipanie" na SB-900 vypol, ale je to na vlastne nebezpecenstvo. Mne sa pacia skor stojate puzdra, nezaberu mi v brasne tolko miesta.
V com prekonava SB-700 drahsiu SB-900-ku? Prave v riadeni tepelnej ochrany a vylepseni prace s filtrami, ktore su plastove (nie gelove) a netreba ich vkladat do ramceku, co je omnoho praktickejsie. Menej funkcii pre mna znamena skor vyhodu, aj tak ich bezny uzivatel nepotrebuje. Zmensenim poctu funkcii sa zjednodusuje ovladanie. V praxi sa mi s bleskom robi lepsie, lebo nemusim preskakovat pre mna zbytocne funkcie.

Nie som sam, kto uprednostnuje SB-700, pred SB-900. Su to viaceri moji kamarati, ktori si takisto kupili najprv SB-900 a neskor zistili, ze SB-700 im vo vascine pripadov vyhovuje viac.
 
stano.stano
2011-07-15 09:33:32
príspevok od: Karol Srnec
Treba rozlisovat funkcie Master a Commander (nie tu hru).
V rezime Master blesk ovlada ostatne blesky, pricom sam aj bliska.
V Rezime Commander ovlada ostatne blesky, ale nebliska, podobne ako riadiaca jednotka SU-800. Tuto moznost ma len SB-900.
Aha! Ak tomu teda spravne rozumiem, tak mozem odpalovat ine blesky, ale zaroven mi bliska aj 700-vka na tele, vsak? Ak to ak je, takto je dost neprakticke, skoda. Premyslal som o vymene SB900 za SB700, je pravda, ze s aprehrieva a uz neaz mi to urbilo skrt - vypinat poistku si netrufam
 
dorwin
2011-07-15 09:34:59
Este k tej SB-600. Ja ju mam a je pravda ze to ovladanie je nie uplne user-friendly. Hlavne ked potrebujem zapnut remote ovladanie. Ale som s nim velmi,velmi spokojny. Samozrejme miesto odraznej dosticky mam prigumickovanu vizitku a difuzor som si dokupil cez ebay. ale to nevadi. Vsetko je vec zvyku.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-07-15 09:45:48
príspevok od: stano.stano
Aha! Ak tomu teda spravne rozumiem, tak mozem odpalovat ine blesky, ale zaroven mi bliska aj 700-vka na tele, vsak? Ak to ak je, takto je dost neprakticke, skoda. Premyslal som o vymene SB900 za SB700, je pravda, ze s aprehrieva a uz neaz mi to urbilo skrt - vypinat poistku si netrufam
Vacsina, kota si SB-700 kupi, nebude funkciu Master pouzivat, takze im nebude chybat ani Commander. Budu obcas pouzivat vstavany blesk na odpalovanie SB-700 a to im staci. Tento nedostatok sa da pomerne dobre obist tym, ze sa master nastavi na manual s najnizsim vykonom a hlava sa otoci mimo sceny.
 
atariak
2011-07-15 09:46:52
príspevok od: Karol Srnec
ANo, ja som si "vypipanie" na SB-900 vypol, ale je to na vlastne nebezpecenstvo. Mne sa pacia skor stojate puzdra, nezaberu mi v brasne tolko miesta.
V com prekonava SB-700 drahsiu SB-900-ku? Prave v riadeni tepelnej ochrany a vylepseni prace s filtrami, ktore su plastove (nie gelove) a netreba ich vkladat do ramceku, co je omnoho praktickejsie. Menej funkcii pre mna znamena skor vyhodu, aj tak ich bezny uzivatel nepotrebuje. Zmensenim poctu funkcii sa zjednodusuje ovladanie. V praxi sa mi s bleskom robi lepsie, lebo nemusim preskakovat pre mna zbytocne funkcie.

Nie som sam, kto uprednostnuje SB-700, pred SB-900. Su to viaceri moji kamarati, ktori si takisto kupili najprv SB-900 a neskor zistili, ze SB-700 im vo vascine pripadov vyhovuje viac.
aha, dik. mne sa tiez viac pozdavaju zafarbene krycie "sklicka" nez tiez vkladacie gelove tintitka ale vyriesil som to filtrami od honla, pruzok z gumy okolo blesku, z licovej strany suchy zips. jednoduche a lacne (relativne), filtrov do zblbnutia...
 
noiseless
2011-07-15 09:53:28
SB600 by mala ísť s cenou výrazne dole nie ? Neviete niekto či sa vôbec ešte bude dať zohnať a ak áno tak za koľko ?
 
atariak
2011-07-15 09:53:55
príspevok od: stano.stano
Aha! Ak tomu teda spravne rozumiem, tak mozem odpalovat ine blesky, ale zaroven mi bliska aj 700-vka na tele, vsak? Ak to ak je, takto je dost neprakticke, skoda. Premyslal som o vymene SB900 za SB700, je pravda, ze s aprehrieva a uz neaz mi to urbilo skrt - vypinat poistku si netrufam
viem ze to asi vyznie ironicky, mozno az nemiestne, ale cital som radu: 900 sa prehrievaju vtedy, ked casto blyskas, a casto blyskaju profici, pre ktorych by nemal byt problem kupit si este jednu 900ku
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-07-15 09:55:05
až na to puzdro je to fajn - to zas bol niekto kreatívny.., ovládanie SB900 je dosť zvláštne a mienre povedané nelogické, dobre že to napravili, na SB700 sa len pozriem na ovládače a je mi všetko jasné
 
jani8814
2011-07-15 11:03:19
ja ho mam uz par mesiacov a som velmi spokojny!!!
clovek moze experimentovat !!!
 
palo17
2011-07-15 12:46:23
viem ze to vyznie hlupo ale chcem sa spytat ci je ten LCD displej podsvieteny. v zivote som totiz externy blesk nedzal ani v ruke a z fotiek sa toho tiez vela neda dozvediet
 
jozzzo
2011-07-15 12:46:32
príspevok od: noiseless
SB600 by mala ísť s cenou výrazne dole nie ? Neviete niekto či sa vôbec ešte bude dať zohnať a ak áno tak za koľko ?
ak chces, znamy predava SB600, posli spravu
 
marian
2011-07-15 13:09:47
Fajn clanok. Zatial som nemal moznost fotit s externym bleskom.Som rozhodnuty pre kupu tohoto blesku ale potreboval by som poradit. Som vlastnikom D5000 a v navode su spominany len predchodcovia SB 700. Viem ze je kompatibilny s D5000 ale je tam nejaka funkcia ktora mi s D5000 nepojde? Vopred dik.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-07-15 13:13:22
príspevok od: marian
Fajn clanok. Zatial som nemal moznost fotit s externym bleskom.Som rozhodnuty pre kupu tohoto blesku ale potreboval by som poradit. Som vlastnikom D5000 a v navode su spominany len predchodcovia SB 700. Viem ze je kompatibilny s D5000 ale je tam nejaka funkcia ktora mi s D5000 nepojde? Vopred dik.
Blesk je 100% kompatibilny, D5000 ako amatersky model nepodporuje remote ovladanie a HSS synchronizaciu, to ale nie je nekompatibilita ale len vypustenie urcitych funkci vzhladom na kategoriu fotoaparatu. Plne by si blesk vyuzil az modelmi od D90 a vyyssie.
 
haplo602
2011-07-15 13:15:35
z hladiska vykonu to ide dole:

SB-800 > SB-900
SB-600 > SB-700

ak ma niekto staru DSLR (D1, D100) tak posledne blesky mu budu fungovat len v M resp A mode. Funguje SB-700 ako cisty opticky slave ? SB-900 tuto moznost ma (SU-800 rezim).
 
marian
2011-07-15 13:17:34
príspevok od: Karol Srnec
Blesk je 100% kompatibilny, D5000 ako amatersky model nepodporuje remote ovladanie a HSS synchronizaciu, to ale nie je nekompatibilita ale len vypustenie urcitych funkci vzhladom na kategoriu fotoaparatu. Plne by si blesk vyuzil az modelmi od D90 a vyyssie.
Diky moc. Uplne jasne, takze uz len daco prisetrit alebo byt este milsi k manzelke.
 
JOK3R
2011-07-15 13:20:29
Mám otázočku:

Keď zapnem na D7000 vysoko rýchlostnú synchronizáciu blesku, tak sa aktivuje iba pri časoch kratších ako 1/250? Pýtam sa preto, lebo viem že dosť výrazne znižuje výkon blesku a žere baterky. Takže to môžem nechať zapnuté a foťák to bude používať iba pri kratších časoch? Ale v tom prípade nerozumiem načo to treba zapínať a nefunguje to tak automaticky...
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-07-15 13:40:03
príspevok od: JOK3R
Mám otázočku:

Keď zapnem na D7000 vysoko rýchlostnú synchronizáciu blesku, tak sa aktivuje iba pri časoch kratších ako 1/250? Pýtam sa preto, lebo viem že dosť výrazne znižuje výkon blesku a žere baterky. Takže to môžem nechať zapnuté a foťák to bude používať iba pri kratších časoch? Ale v tom prípade nerozumiem načo to treba zapínať a nefunguje to tak automaticky...
Funkciu, ktoru musis mat aktivovanu sa vola AutoFP, az vtedy funguje HSS. Podla mna je to oddelene pre uplne odlisny sposob fungovania. Klasicka synchronizacia je jediny zablesk na zaciatku alebo konci expozicie. HSS je seria stroboskopickych zableskov pocas celej expozicie. To moze mat vplyv napriklad pri vyuziti dalsich viacerych bleskov, ktore nedokazu pracovat v TTL, odpalovanych svetlocitlivym cidlom.
Takze je lepsie, ak o tom rozhoduje fotograf ako fotoaparat.
 
Marek Janicko
2011-07-15 14:11:54
Keby som bol laik, tak po precitani tohto clanku by som sa natolko zlakol, ze by som o SB-900vke ani neuvazoval z dovodu prezentovania tepelnej ochrany, ako nieco obmedzujuce.

Mam ten blesk a nic hrozneho to nieje. Stret8vam sa s tym iba v specifickych tazkych situaciach pre blesky.
 
jani8814
2011-07-15 15:29:29
príspevok od: Karol Srnec
Blesk je 100% kompatibilny, D5000 ako amatersky model nepodporuje remote ovladanie a HSS synchronizaciu, to ale nie je nekompatibilita ale len vypustenie urcitych funkci vzhladom na kategoriu fotoaparatu. Plne by si blesk vyuzil az modelmi od D90 a vyyssie.
ahoj ja mam tiez d 5000 a remote dialkove odpalovanie pomocov interneho blesku funguje teda ak si myslel to
 
Jenda
2011-07-15 16:05:53
Tiez som jeden z mnoha spokojnych ludi, ktory vlastnia tento vyborny blesk.K D90, idealna volba.
 
JOK3R
2011-07-15 16:07:44
príspevok od: Karol Srnec
Funkciu, ktoru musis mat aktivovanu sa vola AutoFP, az vtedy funguje HSS. Podla mna je to oddelene pre uplne odlisny sposob fungovania. Klasicka synchronizacia je jediny zablesk na zaciatku alebo konci expozicie. HSS je seria stroboskopickych zableskov pocas celej expozicie. To moze mat vplyv napriklad pri vyuziti dalsich viacerych bleskov, ktore nedokazu pracovat v TTL, odpalovanych svetlocitlivym cidlom.
Takze je lepsie, ak o tom rozhoduje fotograf ako fotoaparat.
Ale ja sa pýtam či keď zapnem HSS, tak či je aktívne aj pri fotení pri časoch dlhších ako 1/250, teda či blíska viac krát a má menší výkon. Ak nie tak ho môžem mať stále zapnuté ak nepracujem s viacerými bleskami. Logicky by to malo byť takto, ale pre istotu sa pýtam.
 
VeRt
2011-07-15 20:29:23
príspevok od: noiseless
SB600 by mala ísť s cenou výrazne dole nie ? Neviete niekto či sa vôbec ešte bude dať zohnať a ak áno tak za koľko ?
Podľa mňa extra dole nepôjde, len ju potichúčky stiahnu z trhu. Mám ju a nepociťuje m žiadnu potrebu na SB 700/900, v pohodičke kúpiš z druhej ruky už od 160€
 
trnavsky
2011-07-15 21:16:00
Mám SB600 a uvažujem nad SB700 práve kvôli ovládaniu. Často CLS totižto kým zapnem -alebo ma to odradí alebo už ho nepotrebujem. Je ešte nejaký iný užitočný dôvod na výmenu (externý blesk používam nie často, zväčša ide o bežné veci - na momentky/"reportážne")??. Alebo jeho zakúpenie by v tomto prípade malo zmysel len pre toho, kto plánuje využívať oba blesky súčasne...?
 
Retko
2011-07-15 22:02:42
Len malá poznámka k mínusom. Tiež som si myslel, že sa dvierka na mojej SB700 otvárajú ťažko, ale treba si len dať pozor na stlačenie poistky na dvierkach a ide to v pohode.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-07-15 22:12:34
príspevok od: Retko
Len malá poznámka k mínusom. Tiež som si myslel, že sa dvierka na mojej SB700 otvárajú ťažko, ale treba si len dať pozor na stlačenie poistky na dvierkach a ide to v pohode.
Po case som na to dosiel, ale mnohym to urcite bude robit problemy, pritom ine blesky to maju riesene lepsie.
 
Retko
2011-07-15 22:47:12
príspevok od: Karol Srnec
Po case som na to dosiel, ale mnohym to urcite bude robit problemy, pritom ine blesky to maju riesene lepsie.
To verím, tiež som na to prišiel až po prečítaní recenzie :o)
 
IceDive1
2011-07-15 23:06:03
Asi si spravim druhe vianoce.
 
IceDive1
2011-07-15 23:09:10
príspevok od: JOK3R
Ale ja sa pýtam či keď zapnem HSS, tak či je aktívne aj pri fotení pri časoch dlhších ako 1/250, teda či blíska viac krát a má menší výkon. Ak nie tak ho môžem mať stále zapnuté ak nepracujem s viacerými bleskami. Logicky by to malo byť takto, ale pre istotu sa pýtam.
Podla mna by to malo logicky fungovat len pri casoch kratsich ako zvladne tvoj fotak. Ja to mam stale zapnute.
 
palo17
2011-07-16 10:14:20
pojde mi s tymto na D5100 aj HSS?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-07-16 10:20:27
príspevok od: palo17
pojde mi s tymto na D5100 aj HSS?
S5100 nema funkciu Auto FP, ktora je potrebna pre HSS synchronizaciu.
 
martin9113
2011-07-16 18:52:19
príspevok od: palo17
viem ze to vyznie hlupo ale chcem sa spytat ci je ten LCD displej podsvieteny. v zivote som totiz externy blesk nedzal ani v ruke a z fotiek sa toho tiez vela neda dozvediet
je podsvieteny na zeleno
 
PePe
2011-07-17 18:12:39
Mam SB900 a prehriat sa mi ho podarilo len raz ked som fotil akciu na vacsiu vzdialenost. Vacsinou totiz fotim pri -0,7 az - 1 EV a fakt sa mi este nepodarilo ho pri tomto prehriat. Skor mi dosli baterky A aj na nom sa da vypnut "vypipanie" Pouzivam ho s D700 na ISO 640 az 800 a nieje ziadny problem. SB 700 je dalsie volba na druhe telo a do CLS ka. Je to mensi bracek ale tiez riadne sidlo
 
JOK3R
2011-07-19 15:47:13
Vie mi niekto poradiť?

Kúpil som odpalovače cactus V5. Keď budem fotiť za slnečného počasia napr. portrét svetelným objektívom a blesk SB-700 budem na diaľku odpalovať cez cactus (čiže na plný manuál bez iTTL), čas bude vychádzať dajme tomu na 1/2000s, na D7000 zapnutá vysokorýchlostná synchronizácia blesku.

Bude to OK? Či tá vysokorychlostná sync nad 1/250 funguje iba v sánkach fotoaparátu?
Díki za každú radu
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-07-19 16:00:29
príspevok od: JOK3R
Vie mi niekto poradiť?

Kúpil som odpalovače cactus V5. Keď budem fotiť za slnečného počasia napr. portrét svetelným objektívom a blesk SB-700 budem na diaľku odpalovať cez cactus (čiže na plný manuál bez iTTL), čas bude vychádzať dajme tomu na 1/2000s, na D7000 zapnutá vysokorýchlostná synchronizácia blesku.

Bude to OK? Či tá vysokorychlostná sync nad 1/250 funguje iba v sánkach fotoaparátu?
Díki za každú radu
Musel by si mat TTL radiove odpalovace, s beznymi radiovkami mozes synchronizovat do x-sync, alebo dokonca aj menej.
 
JOK3R
2011-07-22 13:58:09
príspevok od: Karol Srnec
Musel by si mat TTL radiove odpalovace, s beznymi radiovkami mozes synchronizovat do x-sync, alebo dokonca aj menej.
To znamená že jediná možnosť ako bezdrôtovo blýskať za slnečného dňa s FP a iTTL je kúpiť SB-900 alebo SU-800 a odpaľovať to cez infra? Predpokladám že CLS ovládané bleskom v slnečný deň nebude vôbec fungovať, ale ešte som to nevyskúšal.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-07-22 15:20:38
príspevok od: JOK3R
To znamená že jediná možnosť ako bezdrôtovo blýskať za slnečného dňa s FP a iTTL je kúpiť SB-900 alebo SU-800 a odpaľovať to cez infra? Predpokladám že CLS ovládané bleskom v slnečný deň nebude vôbec fungovať, ale ešte som to nevyskúšal.
Tak alebo drahe TTL radiove odpalovace, napr. Pocket Wizard.
 
milos
2011-07-22 20:54:26
príspevok od: Karol Srnec
Tak alebo drahe TTL radiove odpalovace, napr. Pocket Wizard.
Alebo toto:

http://fotoextra.cz/blesky-prislusenstvi/odpalovace-blesku/i-ttl-radiovy-spoustec-blesku-pixel-knight-tr-331.html
 
JOK3R
2011-07-26 07:34:36
príspevok od: Karol Srnec
Tak alebo drahe TTL radiove odpalovace, napr. Pocket Wizard.
Karol, moc díki za odpoveďe, ešte posledná otázka ohľadne SB-700. Ak tomu teda dobre rozumiem tak SB-700 v režime master vie odpaľovať v CLS iné blesky iba predbleskami ale nie cez infra, ale vie infra signál prijímať z napríklad z SB-900? Takže keď nasadím SB-900 na foťák viem ovládať SB-700 počas slnečného dňa cez infra. Proste potrebujem vyriešiť spoľahlivé odpaľovanie vzdialeného blesku (do 5-10m) s podporou TTL na mojej D7000. Zatiaľ mám iba SB-700 a teraz som objednal cactus V5, ale to je žiaľ nepoužiteľné pri meniacich sa vzdialenostiach blesku a svetelných podmienkach...
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-07-26 08:49:18
príspevok od: JOK3R
Karol, moc díki za odpoveďe, ešte posledná otázka ohľadne SB-700. Ak tomu teda dobre rozumiem tak SB-700 v režime master vie odpaľovať v CLS iné blesky iba predbleskami ale nie cez infra, ale vie infra signál prijímať z napríklad z SB-900? Takže keď nasadím SB-900 na foťák viem ovládať SB-700 počas slnečného dňa cez infra. Proste potrebujem vyriešiť spoľahlivé odpaľovanie vzdialeného blesku (do 5-10m) s podporou TTL na mojej D7000. Zatiaľ mám iba SB-700 a teraz som objednal cactus V5, ale to je žiaľ nepoužiteľné pri meniacich sa vzdialenostiach blesku a svetelných podmienkach...
SB-700 musi blisnut pri odpalovani dalsich bleskov. Infra moze byt skutocne problematicke a staci si pozriet Joa McNallyho, ako sa snazi SU-800, napojenou na dva kable SC-28 prekonat tieto nedostatky.
Buducnost je urcite v TTL radiovkach. Ceny pomaly klesaju a snad niekedy vyrobcov napadne dat radio priamo do blesku.
 
matusvencurik
2011-07-27 13:26:23
Karol má úplnú pravdu. Joe je macher v Nikon bleskoch, ale niektore jeho postupy su presne o tom ze : "aha co dokazu blesky nikon v mode iTTL" v podtitule "sakra, ako len odpalim ten blesk za rohom". Vyhrá ten, kto urobí univerzalnu TLL radiovku (Canon/Nikon) resp. kto prvý zabuduje do blesku "radio"... ak uz nie ine tak aspon FM Pred tyzdnom som predal SB-600, asi kupim tu 700vku. Ovladanie ako vidim z fotiek je oproti 900vke lepsie. Po par pouzitiach aj zo zavretymi ocami.
 
jzi photo
2011-09-02 21:27:53
príspevok od: Karol Srnec
Vacsina, kota si SB-700 kupi, nebude funkciu Master pouzivat, takze im nebude chybat ani Commander. Budu obcas pouzivat vstavany blesk na odpalovanie SB-700 a to im staci. Tento nedostatok sa da pomerne dobre obist tym, ze sa master nastavi na manual s najnizsim vykonom a hlava sa otoci mimo sceny.
dobry den, mozno bude moja otazka hlupa ale chcem sa spytat. mam d60 ked si kupim sb700 bude to kompatiblne, to viem. Otazka je ak budem chciet pouzit sb700 v rezime remote - fotak na stave, blesk napr v ruke na miereny na objekt fotografovania, tak musi zablesknut aj sb700 aj vstavany blesk na fotaku ? Neda sa to nastavit v mojej kombinacii tak ze sa odpali iba sb700 ale vstavany blesk odpaleny nebude? mam teraz pozicany sb600 a funguje mi to iba tak ak ho mam remote ze mi zablisknu oba externy aj vstavany, druha vec je zsa to mozno da nastavit, ale neviem ako. dakujem za odpoved
 
Falconer
2012-02-05 07:48:13
Ahojte ! Nikde som sa nemohol docitat ci je sb 700 utesnena voci vode a prachu ???
 
hersker
2012-06-24 10:42:29
Falconer. Proti vode nie je nejako extra utesnená, ja mám ten blesk ani nie mesiac, padol mi na 2 sekundy do vody a už nefunguje Takže pozor
 
Juraj-BN
2012-06-24 10:59:47
príspevok od: Falconer
Ahojte ! Nikde som sa nemohol docitat ci je sb 700 utesnena voci vode a prachu ???
urcite sa s SB-700 nepotapaj
v nepriaznivom pocasi si uplne vystacis s mikrotenovym vreckom a gumickou (co na tom ze to nevypada "profi", ale ochranis si blesk)
 
uomo
2012-07-30 18:43:05
Som čerstvým majiteľom SB 700 a zaujala ma info v časti ZHRNUTIE "Ako bonus sa k blesku dodáva malá knižočka o praktickom fotografovaní." Mala by byt v balení alebo len ako PDF pre registrovaných Nikoňákov?
Ďakujem
 
martin9113
2012-07-30 18:50:09
príspevok od: uomo
Som čerstvým majiteľom SB 700 a zaujala ma info v časti ZHRNUTIE "Ako bonus sa k blesku dodáva malá knižočka o praktickom fotografovaní." Mala by byt v balení alebo len ako PDF pre registrovaných Nikoňákov?
Ďakujem
ja som ju mal v tlacenej forme pribalenu
 
uomo
2012-07-30 21:07:20
príspevok od: martin9113
ja som ju mal v tlacenej forme pribalenu
Vdaka, ako tak pozeram chyba aj manual. A mam taku otazocku este, ze akej farby je ta svetelna cast blesku. Na fotkach na webe je aj tu krasna "biela" a na mojom blesku to ma taky divny nadych ako stare svetla stareho auta.
 
martin9113
2012-07-30 21:12:12
príspevok od: uomo
Vdaka, ako tak pozeram chyba aj manual. A mam taku otazocku este, ze akej farby je ta svetelna cast blesku. Na fotkach na webe je aj tu krasna "biela" a na mojom blesku to ma taky divny nadych ako stare svetla stareho auta.
je to číre. nemalo by to biz nijak zafarbene. nepredali ti jazdeny? možno bol upečeny a preto sa to zafarbilo . neverin tomu ze by v nikone nedali komplet balenie
 
uomo
2012-07-30 22:38:11
príspevok od: martin9113
je to číre. nemalo by to biz nijak zafarbene. nepredali ti jazdeny? možno bol upečeny a preto sa to zafarbilo . neverin tomu ze by v nikone nedali komplet balenie
Velka vdaka, hned zajtra ho idem vyreklamovat, telo aj ostatne prislusenstvo je bez znamok pouzivania, ale krabica sa mi nezda uplne nova. Asi zklamal dodávatel. Len dufam, ze ma neobvinia, ze som ho doma vymenil. Ale na to sfarbenie som upozornil uz v predajni. Este raz VDAKA.
 
WildSammy
2012-07-31 03:49:42
príspevok od: uomo
Velka vdaka, hned zajtra ho idem vyreklamovat, telo aj ostatne prislusenstvo je bez znamok pouzivania, ale krabica sa mi nezda uplne nova. Asi zklamal dodávatel. Len dufam, ze ma neobvinia, ze som ho doma vymenil. Ale na to sfarbenie som upozornil uz v predajni. Este raz VDAKA.
u mna je to predne sklicko asi z 1% mliecne a z 1% trocha akoby do zlta a zo zvysnych 97% priesvitne s 1% fialovym nadychom inac som mal k tomu manual a aj tu knizocku s tipmi, ktora tu bola spominana.. takze radsej si pytaj druhy kus
 
uomo
2012-07-31 16:19:33
príspevok od: WildSammy
u mna je to predne sklicko asi z 1% mliecne a z 1% trocha akoby do zlta a zo zvysnych 97% priesvitne s 1% fialovym nadychom inac som mal k tomu manual a aj tu knizocku s tipmi, ktora tu bola spominana.. takze radsej si pytaj druhy kus
Ano bol som pozriet do inej predajne a porovnat to. Sklícko teda ma mierny nadych nie je take krasne biele ako je tu na fotografiach a dokonca vseobecne na webe som nasiel iba jednu fotografiu,ktora by presne zodpovedala relanym farbam ale kedze tam chyba manual a ta knizocka, tak som to hodil aj tak na reklamaciu s tym, ze som upozronil predajcu na dalsie dejali v oblasti bateriovych dvierok,ktore malinko su volne a nejake skvrnky v okoli vsupu baterii + to ze je tam mierny osuch v trubiciach,keze asi bol blesk odsukasany...proste aby si bol vedomy, ze mi tentoi isty kus uz vratit nemoze, ze ho mam do dejlu prekukany ...apropo bola na krabici nalepka po polsky. Ak chcete zistim ,kto mu ho presne dodal aby sa pripadny dalsi zakaznik nemusel zaoberat tym cim ja teraz
 
WildSammy
2012-07-31 18:43:37
príspevok od: uomo
Ano bol som pozriet do inej predajne a porovnat to. Sklícko teda ma mierny nadych nie je take krasne biele ako je tu na fotografiach a dokonca vseobecne na webe som nasiel iba jednu fotografiu,ktora by presne zodpovedala relanym farbam ale kedze tam chyba manual a ta knizocka, tak som to hodil aj tak na reklamaciu s tym, ze som upozronil predajcu na dalsie dejali v oblasti bateriovych dvierok,ktore malinko su volne a nejake skvrnky v okoli vsupu baterii + to ze je tam mierny osuch v trubiciach,keze asi bol blesk odsukasany...proste aby si bol vedomy, ze mi tentoi isty kus uz vratit nemoze, ze ho mam do dejlu prekukany ...apropo bola na krabici nalepka po polsky. Ak chcete zistim ,kto mu ho presne dodal aby sa pripadny dalsi zakaznik nemusel zaoberat tym cim ja teraz
ja som mal 2ks tohto blesku.. jeden z neviem odkial a druhy z nemecka.. ten nemecky kus je kvalitativne niekde inde ako ten prvy, co som bol az prekvapeny, ze taky rozdiel moze byt.. dokym sa mi toto nestalo som takymto kecom neveril.. je vsak aj pravda, ze ten prvy bol jeden z prvych vyrobenych kusov, tak mozno aj preto.. tazko povedat drzim palce, nech ten druhy kus je uz super a so vsetkym co ma mat inac s bleskom ako takym som nemal nikdy problem a vsetko ficalo ako ma.. aj na jednom aj na druhom
 
martin9113
2012-07-31 21:07:55
inak by ma zaujimalo kolko znesie tento blesk zabledkov. myslim celkovu zivotnost vybojky
 
lasky.t
2012-07-31 21:53:51
príspevok od: martin9113
inak by ma zaujimalo kolko znesie tento blesk zabledkov. myslim celkovu zivotnost vybojky
to by zaujímalo aj mňa... túžim po tomto krásavcovi už rok, v auguste si ho konečne doprajem!!!
 
martin9113
2012-07-31 22:04:33
príspevok od: lasky.t
to by zaujímalo aj mňa... túžim po tomto krásavcovi už rok, v auguste si ho konečne doprajem!!!
ako super blesk zo vsetkym som max spokojny . idem kupovat este jeden
 
uomo
2012-07-31 22:58:45
príspevok od: martin9113
ako super blesk zo vsetkym som max spokojny . idem kupovat este jeden
no to by zaujimalo aj mna stou zivotnostou, ale zas asi sa potom vybojka proste vymeni a ide sa dalej , ci?
A preco dalsi kus?
No a podla videjka je na tom zas o kusok lepsie SB 700
http://www.youtube.com/watch?v=ASPWlvNbRbw
 
uomo
2012-09-06 13:46:50
Zdravím,
rád by som vedel či sa dá SB 700 odpalovať aj samostatne. Ako napríklad pán Karol S. fotil myslím nejaký maják, kde pobehoval po móle a počas expozície odpaľoval externý blesk na roznych pozíciách a tak osvetlil scénu. Funguje takto aj tento model? Ak áno, treba k tomu ešte nejakú odpaľovaciu jednotku ( IR spust a pod? )
Ďakujem
 
hombreee
2012-09-25 23:56:50
príspevok od: uomo
Zdravím,
rád by som vedel či sa dá SB 700 odpalovať aj samostatne. Ako napríklad pán Karol S. fotil myslím nejaký maják, kde pobehoval po móle a počas expozície odpaľoval externý blesk na roznych pozíciách a tak osvetlil scénu. Funguje takto aj tento model? Ak áno, treba k tomu ešte nejakú odpaľovaciu jednotku ( IR spust a pod? )
Ďakujem
S (internym blskom) mozes SB-700 odpalovat aj na dialku mimo tela. Cize ziadnu odpalovaciu jednotku uz k tomu nepotrebujes.
 
hombreee
2012-09-25 23:57:09
*s internym bleskom
 
martin9113
2012-09-26 13:47:01
príspevok od: hombreee
S (internym blskom) mozes SB-700 odpalovat aj na dialku mimo tela. Cize ziadnu odpalovaciu jednotku uz k tomu nepotrebujes.
da sa aj ovladat vykon blesku na dialku. nemusis stale behat ku blesku a menit intenzitu vsetko sa da nastavit z tela fotaku
 
uomo
2012-10-03 22:06:49
príspevok od: hombreee
S (internym blskom) mozes SB-700 odpalovat aj na dialku mimo tela. Cize ziadnu odpalovaciu jednotku uz k tomu nepotrebujes.
myslel som odpalit blesk samostatne , bez fotaku, ale vdaka
 
uomo
2012-10-03 22:08:27
príspevok od: martin9113
da sa aj ovladat vykon blesku na dialku. nemusis stale behat ku blesku a menit intenzitu vsetko sa da nastavit z tela fotaku
jj viem, len som mal na mysli odpalit blesk samostatne...a to ide pri stlaceni tej cervenej kontrolky...ako nejaky skusobny blesk, akurat jeho intenzita je stale rovnaka, nech to nastavim akokolvek silno ci slabo
 
martin9113
2012-10-04 07:12:16
príspevok od: uomo
jj viem, len som mal na mysli odpalit blesk samostatne...a to ide pri stlaceni tej cervenej kontrolky...ako nejaky skusobny blesk, akurat jeho intenzita je stale rovnaka, nech to nastavim akokolvek silno ci slabo
preto pouzivaj modelovaci zablesk.
 
duroslav
2012-10-04 08:32:12
príspevok od: uomo
jj viem, len som mal na mysli odpalit blesk samostatne...a to ide pri stlaceni tej cervenej kontrolky...ako nejaky skusobny blesk, akurat jeho intenzita je stale rovnaka, nech to nastavim akokolvek silno ci slabo
To znamená, že blesk máš pritom v režime M?

SB-700 som síce nikdy nepoužíval, ale SB-900 v režime M po stlačení červeného tlačidla blíska tak silno, aký je aktuálne nastavný výkon blesku.
Cez menu sa tam dá potom ešte nastaviť intenzita testovacieho záblesku v režime iTTL. Toto nastavenie ale tuším SB-700 nemá.
 
alexei
2012-11-05 15:39:31
príspevok od: hombreee
S (internym blskom) mozes SB-700 odpalovat aj na dialku mimo tela. Cize ziadnu odpalovaciu jednotku uz k tomu nepotrebujes.
Ahoj,
chcel by som sa spýtať, akým spôsobom sa odpaľuje tá SB-700vka v prípade, že je umiestnená na statíve niekde vedľa. Viem, je tu písané interným bleskom. Ale funguje to nejak tak, že SB-700 vidí blysknúť interný blesk a ak je v režime "Slave" tak blyskne tiež? (Mám Nikon D3100)
Ďakujem
 
brnco
2012-11-05 16:10:57
príspevok od: alexei
Ahoj,
chcel by som sa spýtať, akým spôsobom sa odpaľuje tá SB-700vka v prípade, že je umiestnená na statíve niekde vedľa. Viem, je tu písané interným bleskom. Ale funguje to nejak tak, že SB-700 vidí blysknúť interný blesk a ak je v režime "Slave" tak blyskne tiež? (Mám Nikon D3100)
Ďakujem
Pokiaľ viem tak nikon d3100 nema tu funkciu, možnosť odpalovania externeho blesku, to ma až d7000 a vyššie
 
alexei
2012-11-05 16:24:23
príspevok od: brnco
Pokiaľ viem tak nikon d3100 nema tu funkciu, možnosť odpalovania externeho blesku, to ma až d7000 a vyššie
Ale má to aj D5100...Je pravda že je to novší model...Ale kdesi som čítal, že to odpaľovanie funguje tak ako som písal - teda že externý má tam nejaký senzor, ktorý zaregistruje odpálený iný blesk a odpáli tiež...Nie takto to funguje?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2012-11-05 16:35:46
príspevok od: alexei
Ale má to aj D5100...Je pravda že je to novší model...Ale kdesi som čítal, že to odpaľovanie funguje tak ako som písal - teda že externý má tam nejaký senzor, ktorý zaregistruje odpálený iný blesk a odpáli tiež...Nie takto to funguje?
To nie je CLS, tak ako je navrhnutý Nikonom. Ten rada D3XXX a D5XXX skutocne nema. Treba pouzit radiove odpalovace inych vyrobcov. Prave kvoli tejto funkcii je dobre ist niekedy do vyssieho modelu, napr. D90.
 
martinX34
2012-11-05 16:36:09
príspevok od: alexei
Ale má to aj D5100...Je pravda že je to novší model...Ale kdesi som čítal, že to odpaľovanie funguje tak ako som písal - teda že externý má tam nejaký senzor, ktorý zaregistruje odpálený iný blesk a odpáli tiež...Nie takto to funguje?
D5100 nema moznost odpalovat externy blesk (teda fungovat ako master). To ma az D7000.
 
wlad
2012-11-05 17:09:50
ale samozrejme ze SB700 sa da odpalit aj D3100vkou, pokial je na blesku zvoleny rezim SU-4.
V tomto rezime dokaze SB700vku odpalit aj hocijaky kompakt so vstavanym bleskom.

Ale len odpalit - nedokaze nastavovat silu z tela fotaku atd - tj blesk musi nastavit manualne.
 
martin9113
2012-11-05 17:46:22
príspevok od: wlad
ale samozrejme ze SB700 sa da odpalit aj D3100vkou, pokial je na blesku zvoleny rezim SU-4.
V tomto rezime dokaze SB700vku odpalit aj hocijaky kompakt so vstavanym bleskom.

Ale len odpalit - nedokaze nastavovat silu z tela fotaku atd - tj blesk musi nastavit manualne.
to uz radsej druhu sb 700
 
wlad
2012-11-05 18:06:28
príspevok od: martin9113
to uz radsej druhu sb 700
heh, dost pochybujem ze cloveku s D3100vkou nebude stacit SU-4 slave mod a radsej zainvestuje rovno do dvoch SB700viek
 
martin9113
2012-11-05 18:17:13
príspevok od: wlad
heh, dost pochybujem ze cloveku s D3100vkou nebude stacit SU-4 slave mod a radsej zainvestuje rovno do dvoch SB700viek
no hej ale praca z dvamy bleskamy ma nieco do seba. nastastie moja d90 ich zvladne odpalit oba
 
alexei
2012-11-06 07:57:43
príspevok od: wlad
heh, dost pochybujem ze cloveku s D3100vkou nebude stacit SU-4 slave mod a radsej zainvestuje rovno do dvoch SB700viek
Máš pravdu, ako študent budem rád, ak sa mi podarí našporiť na jednu ...Mám ešte jednu otázku...V návode na obsluhu som sa dočítal následovné: Je tam porovnanie fotoaparátov podporujúcich CLS a ostatných. Moja D3100vka to nepodporuje, teda pri zábleskových režimoch je tam uvedené, že iba manuálne. Toto sa mi ani nechce veriť, že to nedokáže fotiť v režime i-ttl...Dokonca ešte aj číňan Yongnuo to vedel. Je to možné, že originál blesk Nikon to nevie? Rovnako je to s pomocným svetlom autofokusu...
Takže pomocou záblesku z interného blesku dokážem odpáliť vedľajší blesk sb700?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2012-11-06 08:18:18
príspevok od: alexei
Máš pravdu, ako študent budem rád, ak sa mi podarí našporiť na jednu ...Mám ešte jednu otázku...V návode na obsluhu som sa dočítal následovné: Je tam porovnanie fotoaparátov podporujúcich CLS a ostatných. Moja D3100vka to nepodporuje, teda pri zábleskových režimoch je tam uvedené, že iba manuálne. Toto sa mi ani nechce veriť, že to nedokáže fotiť v režime i-ttl...Dokonca ešte aj číňan Yongnuo to vedel. Je to možné, že originál blesk Nikon to nevie? Rovnako je to s pomocným svetlom autofokusu...
Takže pomocou záblesku z interného blesku dokážem odpáliť vedľajší blesk sb700?
Asi mas nejaky blby navod. iTTL samozrejme na D3100 a D5100 funguje. Inak by si nemohol pouzivat automatiku blesku. CLS je suhrnny nazov pre viacero funkcii. To ze tieto fotaky nepodporuju CLS celkovo znamena, ze su ochudobnene o tieto dve funkcie:
1. Auto FP - synchronizacia blesku s kratkymi casmi, kratsimi ako X-sync
2. Remote Control - dialkove riadenie systemovych bleskov v rezime TTL alebo manual pomocou vstavaneho blesku.
 
alexei
2012-11-06 08:47:06
príspevok od: Karol Srnec
Asi mas nejaky blby navod. iTTL samozrejme na D3100 a D5100 funguje. Inak by si nemohol pouzivat automatiku blesku. CLS je suhrnny nazov pre viacero funkcii. To ze tieto fotaky nepodporuju CLS celkovo znamena, ze su ochudobnene o tieto dve funkcie:
1. Auto FP - synchronizacia blesku s kratkymi casmi, kratsimi ako X-sync
2. Remote Control - dialkove riadenie systemovych bleskov v rezime TTL alebo manual pomocou vstavaneho blesku.
Návod je originál zo stránky Nikonu: http://www.nikonsupport.eu/europe/Manuals/SB_700/SB-700_Sk_01.pdf

Kapitola F1 - tabuľka porovnania. Ak to nie je tak ako je to tam napísané, tak si ma potešil...Lebo bolo mi to divné...No ale stále mi "v oku škrie" ten návod
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2012-11-06 09:11:23
príspevok od: alexei
Návod je originál zo stránky Nikonu: http://www.nikonsupport.eu/europe/Manuals/SB_700/SB-700_Sk_01.pdf

Kapitola F1 - tabuľka porovnania. Ak to nie je tak ako je to tam napísané, tak si ma potešil...Lebo bolo mi to divné...No ale stále mi "v oku škrie" ten návod
D3100 a D5100 su kompatibilne s CLS, ale nepodporuju vsetky jeho funkcie. Odporucam sa skor riadit navodom k fotoaparatu. V navode k blesku chyba tabulka funkcnej kompatibility s konkretnymy DSLR, poto by ti to bolo jasnejsie.
CLS je system, nie jeden blesk alebo nejaka funkcia.
 
alexei
2012-11-06 10:09:46
príspevok od: Karol Srnec
D3100 a D5100 su kompatibilne s CLS, ale nepodporuju vsetky jeho funkcie. Odporucam sa skor riadit navodom k fotoaparatu. V navode k blesku chyba tabulka funkcnej kompatibility s konkretnymy DSLR, poto by ti to bolo jasnejsie.
CLS je system, nie jeden blesk alebo nejaka funkcia.
Už mi to je jasnejšie. Popozerám v návode k foťáku...Ďakujem za vysvetlenie
 
alexei
2012-11-06 11:51:36
príspevok od: Karol Srnec
D3100 a D5100 su kompatibilne s CLS, ale nepodporuju vsetky jeho funkcie. Odporucam sa skor riadit navodom k fotoaparatu. V navode k blesku chyba tabulka funkcnej kompatibility s konkretnymy DSLR, poto by ti to bolo jasnejsie.
CLS je system, nie jeden blesk alebo nejaka funkcia.
Takže snáď už iba na upresnenie ak by to niekedy niekto hľadal... Je to tak ako si napísal. Nikon D3100 podporuje CLS ale len v niektorých funkciách. Čo ma trápilo bola starosť o pomocné svetlo AF + automatické vyváženie bielej pri nasadenom filtri na hlave blesku => obe funkcie D3100 podporuje, rovnako podporuje aj i-TTL.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2012-11-06 12:31:03
príspevok od: alexei
Takže snáď už iba na upresnenie ak by to niekedy niekto hľadal... Je to tak ako si napísal. Nikon D3100 podporuje CLS ale len v niektorých funkciách. Čo ma trápilo bola starosť o pomocné svetlo AF + automatické vyváženie bielej pri nasadenom filtri na hlave blesku => obe funkcie D3100 podporuje, rovnako podporuje aj i-TTL.
Ostatné funkcie sú obmedzene zámerne, aby Nikon odlíšil jednotlivé triedy fotoaparátov.
 
alexei
2012-11-06 16:22:44
príspevok od: Karol Srnec
Ostatné funkcie sú obmedzene zámerne, aby Nikon odlíšil jednotlivé triedy fotoaparátov.
Zvláštna politika...Akoby nestačilo telo bez motorčeka a mnoho iných vecí
 
martin9113
2012-11-06 17:07:34
príspevok od: alexei
Zvláštna politika...Akoby nestačilo telo bez motorčeka a mnoho iných vecí
a preco zvlastna? vybral si si model niszsej triedy tak musis ratat z nejakym kompromisom. cize majtelia fabie sa budu pohorsovat nat tym ze octavia ma vecsie pohodlie? Predstav si ze tvoj fotak bude uplne rovnaky ako d4 iba i inom tele. preco by ludie kupovali d4 ked mozu kupit tvoj?
 
alexei
2012-11-06 17:22:48
príspevok od: martin9113
a preco zvlastna? vybral si si model niszsej triedy tak musis ratat z nejakym kompromisom. cize majtelia fabie sa budu pohorsovat nat tym ze octavia ma vecsie pohodlie? Predstav si ze tvoj fotak bude uplne rovnaky ako d4 iba i inom tele. preco by ludie kupovali d4 ked mozu kupit tvoj?
Už pri D5200 je vidieť, že štandard rastie. Niekedy mali klimatizáciu len autá vysokej triedy. Dnes ju majú štandardne i fabie ak rozumieš, čo tým myslím...A prečo by ľudia kupovali d4... - No, to patrí k technickým základom - Aké sú výhody FF zrkadloviek oproti zrkadlovkám s APS-C snímačom?...Tak napríklad preto...
 
martin9113
2012-11-06 17:35:25
príspevok od: alexei
Už pri D5200 je vidieť, že štandard rastie. Niekedy mali klimatizáciu len autá vysokej triedy. Dnes ju majú štandardne i fabie ak rozumieš, čo tým myslím...A prečo by ľudia kupovali d4... - No, to patrí k technickým základom - Aké sú výhody FF zrkadloviek oproti zrkadlovkám s APS-C snímačom?...Tak napríklad preto...
tak si si mal kupit 5200
 
alexei
2012-11-06 17:39:50
Vtedy sa ani vývojárom v Nikone zrejme ani nesnívalo, čo bude v D5200...Vtedy bola d3100 novinka...a za prijateľnú sumu oproti pokročilejším dslr.
 
wlad
2012-11-06 17:44:54
príspevok od: alexei
Už pri D5200 je vidieť, že štandard rastie. Niekedy mali klimatizáciu len autá vysokej triedy. Dnes ju majú štandardne i fabie ak rozumieš, čo tým myslím...A prečo by ľudia kupovali d4... - No, to patrí k technickým základom - Aké sú výhody FF zrkadloviek oproti zrkadlovkám s APS-C snímačom?...Tak napríklad preto...
Xenony ale standardne fabie nebudu mat nikdy.
 
martin9113
2012-11-06 17:50:27
príspevok od: alexei
Vtedy sa ani vývojárom v Nikone zrejme ani nesnívalo, čo bude v D5200...Vtedy bola d3100 novinka...a za prijateľnú sumu oproti pokročilejším dslr.
tak co sa stazujes setril si mas co mas nauc sa stym pracovat
 
alexei
2012-11-06 17:56:17
príspevok od: wlad
Xenony ale standardne fabie nebudu mat nikdy.
Áno. APS-C zrkadlovka nebude mať nikdy veľkosť kinofilmu
 
alexei
2012-11-06 18:00:58
príspevok od: martin9113
tak co sa stazujes setril si mas co mas nauc sa stym pracovat
Nepochopil si ma vôbec. Som zaň veľmi vďačný a myslím, že sa učíme všetci.
 
wlad
2012-11-06 18:36:38
príspevok od: alexei
Áno. APS-C zrkadlovka nebude mať nikdy veľkosť kinofilmu
..alebo entry level zrkadlovka za 350 eur nebude nikdy podporovat Master/Commander mod systemu CLS
 
alexei
2012-11-06 19:08:02
príspevok od: wlad
..alebo entry level zrkadlovka za 350 eur nebude nikdy podporovat Master/Commander mod systemu CLS
Aj tak sa dá Ale kámo, D3100 ma stála nie 350, ale 600 EUR a to nie je malý peniaz.
 
wlad
2012-11-06 19:21:41
príspevok od: alexei
Aj tak sa dá Ale kámo, D3100 ma stála nie 350, ale 600 EUR a to nie je malý peniaz.
nj, tak si kupoval si predrazeny set v case ked bol uvedeny na trh
Dnes stoji samotne telo 350 eur.
Nova D3200 (telo) stoji 430 eur (amazon.de).
 
alexei
2012-11-06 19:23:53
príspevok od: wlad
nj, tak si kupoval si predrazeny set v case ked bol uvedeny na trh
Dnes stoji samotne telo 350 eur.
Nova D3200 (telo) stoji 430 eur (amazon.de).
Veru taak. Ale teším sa z neho
 
peto22
2012-12-09 20:32:46
dá sa tento blesk odpalovať bezkáblovo? /D5100/, ak nie tak prečo ....díky moc.
 
slavmiro
2012-12-09 21:12:18
príspevok od: peto22
dá sa tento blesk odpalovať bezkáblovo? /D5100/, ak nie tak prečo ....díky moc.
pretoto http://support.nikonusa.com/app/answers/detail/a_id/9520/~/nikon-creative-lighting-system-%28cls%29
 
Wlady
2012-12-18 23:19:45
Ahojte, tak stal som sa aj majitelom novej SB-700vky. Pri skusani zakladnych funkcii som si vsimol ze vysunuta vstavana dosticka nedrzi a samovone sa zasuva. Kde je chyba?
 
lasky.t
2012-12-18 23:28:54
príspevok od: Wlady
Ahojte, tak stal som sa aj majitelom novej SB-700vky. Pri skusani zakladnych funkcii som si vsimol ze vysunuta vstavana dosticka nedrzi a samovone sa zasuva. Kde je chyba?
som majiteľom sb700 tretí deň... moja "výsuvná doštička" drží adekvátnym odporom, triasol som bleskom, "brnkal" po nej... drží... tak neviem..
 
Wlady
2012-12-18 23:34:52
príspevok od: lasky.t
som majiteľom sb700 tretí deň... moja "výsuvná doštička" drží adekvátnym odporom, triasol som bleskom, "brnkal" po nej... drží... tak neviem..
Dikes za reakciu. Moja samovolne pada. Cize dovod na reklamaciu?
 
lasky.t
2012-12-18 23:43:54
príspevok od: Wlady
Dikes za reakciu. Moja samovolne pada. Cize dovod na reklamaciu?
napadlo ma ešte skúsiť vysunuť aj rozptylku a potom tá odrazka ide uplne takmer bez odporu zasunúť aj mne... drží však.. aj ked trasiem a brnkám... no popravde ak ti padá tak je nefunkčná "jedna z funkcíí" blesku, tak aj by som reklamoval aj ked to môže byť banalita taká chyba (gumička a vizitka ti urobí tú istú robotu), no vysolil si za blesk toľké evri, tak to naserie... ja by som s tým šiel na reklamaciu... Nikon si pýta slušné peniažky za prezentovanú kvalitu, tak nech ju aj dá... či?
 
Wlady
2012-12-18 23:49:07
príspevok od: lasky.t
napadlo ma ešte skúsiť vysunuť aj rozptylku a potom tá odrazka ide uplne takmer bez odporu zasunúť aj mne... drží však.. aj ked trasiem a brnkám... no popravde ak ti padá tak je nefunkčná "jedna z funkcíí" blesku, tak aj by som reklamoval aj ked to môže byť banalita taká chyba (gumička a vizitka ti urobí tú istú robotu), no vysolil si za blesk toľké evri, tak to naserie... ja by som s tým šiel na reklamaciu... Nikon si pýta slušné peniažky za prezentovanú kvalitu, tak nech ju aj dá... či?
No ja som sklamany a riadne, ak ostanem bez noveho blesku cez vianoce. Karticka mi pekne drzi aj na lacnom cinskom youngune.
 
lasky.t
2012-12-18 23:56:54
príspevok od: Wlady
No ja som sklamany a riadne, ak ostanem bez noveho blesku cez vianoce. Karticka mi pekne drzi aj na lacnom cinskom youngune.
tak cez vianoce "gumička+vizitka" a potom reklamuj... mimochodom už predtým som chcel spomenúť že na "neznačkových" bleskoch by som sa nedivil a vidíš ako to paradoxne máš ty..
 
Wlady
2012-12-19 07:17:46
Nema niekdo skusenost s podobnym problemom?
 
trnavsky
2012-12-19 22:51:15
príspevok od: Wlady
Nema niekdo skusenost s podobnym problemom?
tak som ho vytiahol zo skrine a mám 3 situácie. 1: pri vyklopenej rozptylke do pracovnej polohy ide vysúvať a vsúvať rozptlku ľahko až samovoľne, ale na konci úplného vysunitia jemne zacvakne a drží. Pri zasunutej rozptylke nie poriadne na doraz, odrazná doštička padá a zacvaknutie nefunguje. Pri poctivom úplnom zasunutí rozptylky je možné odraznou doštičkou pohybovať v celom rozsahu proti odporu. Takže drží v hociktorej polohe.
 
Wlady
2012-12-20 07:56:44
príspevok od: trnavsky
tak som ho vytiahol zo skrine a mám 3 situácie. 1: pri vyklopenej rozptylke do pracovnej polohy ide vysúvať a vsúvať rozptlku ľahko až samovoľne, ale na konci úplného vysunitia jemne zacvakne a drží. Pri zasunutej rozptylke nie poriadne na doraz, odrazná doštička padá a zacvaknutie nefunguje. Pri poctivom úplnom zasunutí rozptylky je možné odraznou doštičkou pohybovať v celom rozsahu proti odporu. Takže drží v hociktorej polohe.
Dakujem za info!
 
Wlady
2012-12-30 12:33:28
Ahojte, tak blesk mi vymenili, teraz uplna spokojnost. Chcem sa spytat este na taku drobnost, SB-700 nezobrazuje pustenu HSS /AUTO-PF/? SB900/910 to zobrazuje.....
 
gami
2012-12-31 17:44:37
príspevok od: Wlady
Dakujem za info!
No ja tiež mám SB 700 a odrazová doštička polohu drží len pri vyklopenej rozptilke, bez zacvakmutia. Blesk mám už dosť dlho (za tri mesiace končí záruka) a túto funkciu som veľmi nepoužíval ...bolo by to dobre dať asi reklamovať? u predajcu asi ťažko..bestcena.sk (zle skusenosti a k blesku je dovezený z poľska)...asi najlepšie rovno autorizovaný servis.
 
Wlady
2013-01-01 11:51:18
príspevok od: gami
No ja tiež mám SB 700 a odrazová doštička polohu drží len pri vyklopenej rozptilke, bez zacvakmutia. Blesk mám už dosť dlho (za tri mesiace končí záruka) a túto funkciu som veľmi nepoužíval ...bolo by to dobre dať asi reklamovať? u predajcu asi ťažko..bestcena.sk (zle skusenosti a k blesku je dovezený z poľska)...asi najlepšie rovno autorizovaný servis.
Tak v tomto som mal ja stastie. Blesk bol sice drahsi, kupil som ho v nayi, ale vymena bola uplne bez problemova, bez jedineho zadrhelu.

Ako je to s tym AUTO-PF?
 
LudekL.
2013-03-20 12:38:42
príspevok od: peto22
dá sa tento blesk odpalovať bezkáblovo? /D5100/, ak nie tak prečo ....díky moc.
Som novým majiteľom SB700 a dá sa odpaľovať s D5100, ktorý tiež vlastním. Dá sa odpaľovať v pohode aj s inými fotoaparátmi. Nastaviť treba na blesku 1. REMOTE, potom cez MENU a tlačítko SEL nastavíš SU-4 a potvrdíš. 2. Stlačíš MENU a ľavým horným prepínačom nastavíš M. V automatike mi to nefunguje. Na displeji musíš mať hore nápis REMOTE SU-4. Na správnu expozíciu si musíš nastaviť aj silu záblesku. Tiež som to skúšal a štvalo ma to, že to nefunguje, ale potom som to vyskúšal v režime M a hurá funguje. Je to síce zdĺhavé pokiaľ si nastavíš parametre na správnu expozíciu.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-03-20 12:47:50
príspevok od: LudekL.
Som novým majiteľom SB700 a dá sa odpaľovať s D5100, ktorý tiež vlastním. Dá sa odpaľovať v pohode aj s inými fotoaparátmi. Nastaviť treba na blesku 1. REMOTE, potom cez MENU a tlačítko SEL nastavíš SU-4 a potvrdíš. 2. Stlačíš MENU a ľavým horným prepínačom nastavíš M. V automatike mi to nefunguje. Na displeji musíš mať hore nápis REMOTE SU-4. Na správnu expozíciu si musíš nastaviť aj silu záblesku. Tiež som to skúšal a štvalo ma to, že to nefunguje, ale potom som to vyskúšal v režime M a hurá funguje. Je to síce zdĺhavé pokiaľ si nastavíš parametre na správnu expozíciu.
V tomto rezime funguje blesk ako hociaky lacny blesk s vstavanym cidlom. V ziadnom pripade to nie je CLS s pohodlim TTL a hlavne sa nedaju pouzit kratke casi (HSS).
 
LudekL.
2013-03-20 14:31:32
príspevok od: Karol Srnec
V tomto rezime funguje blesk ako hociaky lacny blesk s vstavanym cidlom. V ziadnom pripade to nie je CLS s pohodlim TTL a hlavne sa nedaju pouzit kratke casi (HSS).
Je to úplná pravda čo píšete a viem o tom, ale ako núdzové riešenie to je ak je na akciu dosť času. Však som aj písal, že funguje len v režime manuál.
 
dilong77
2013-04-05 10:37:01
Zaujimalo by ma v com je lepsi SB-700 od METZ BLESK MB 44 AF-1 DIGITAL. Cena blesku METZ je podstatne nizsia a smerove cislo dokonca vyssie.
 
Martin a kryštálové mesto
2013-06-02 08:08:18
Som čerstvým majiteľom SB-700-ky. Hlava blesku má vertikálne vôľu, odhadom 2mm (merané na konci hlavy pri rozptylke, keď hlava je namierená dopredu). Je to v poriadku? Ďakujem
 
martin9113
2013-06-02 11:23:20
príspevok od: Martin a kryštálové mesto
Som čerstvým majiteľom SB-700-ky. Hlava blesku má vertikálne vôľu, odhadom 2mm (merané na konci hlavy pri rozptylke, keď hlava je namierená dopredu). Je to v poriadku? Ďakujem
a aku vôlu by si si predstavoval? 0,002mm? kupil si si vyrobok z plastovich odliatkov a nie strojarensky vyrobok krory sa obraba z presnostamy do dvoch stotin mm. ma to pre teba nejaky zasadny funkcny minus? a mala informacia pre zaujimavost nieco v nom hrka.
 
LKS
2013-06-11 11:12:29
Ahojte, ako mam nastavit fotak a blesk na odpalenie z dialky? Zatial som to skusal len cez SU-4 na blesku. Mam D7000. Vadaka za kazdu radu.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-06-11 11:24:59
príspevok od: LKS
Ahojte, ako mam nastavit fotak a blesk na odpalenie z dialky? Zatial som to skusal len cez SU-4 na blesku. Mam D7000. Vadaka za kazdu radu.
Vstavaný blesk D7000 funguje ako riadiaca jednotka. V menu fotoaparatu musis nastavit rezim commander a nastavit rovnaky komunikacny kanal ako je na blesku. Dialkovo mozes odpalovat kompatibilne blesky SB-600/700/800/900/910. Tie musis prepnut do rezimu remote a nastavit komunikacny kanal. Ovlast mozes neobmedzene mnozstvo bleskov.
Nastavenie fotaku a blesku najdes v navodoch a na youtube je kopec tutorialov ako na to.
 
LKS
2013-06-11 13:33:45
príspevok od: Karol Srnec
Vstavaný blesk D7000 funguje ako riadiaca jednotka. V menu fotoaparatu musis nastavit rezim commander a nastavit rovnaky komunikacny kanal ako je na blesku. Dialkovo mozes odpalovat kompatibilne blesky SB-600/700/800/900/910. Tie musis prepnut do rezimu remote a nastavit komunikacny kanal. Ovlast mozes neobmedzene mnozstvo bleskov.
Nastavenie fotaku a blesku najdes v navodoch a na youtube je kopec tutorialov ako na to.
No jasne Google a youtube vsemohuci dakujem za radu, hned idem na to
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-06-11 13:42:48
príspevok od: LKS
No jasne Google a youtube vsemohuci dakujem za radu, hned idem na to
Pre tych, co si to nevedia sami vyhladat:
http://www.youtube.com/watch?v=NRP2jSTax9A
 
LKS
2013-09-19 12:49:43
Pouziva niekto k tomuto blesku nejaky battery grip alebo jednu ucelenu bateriu namiesto 4xAA? Hladam, hladam, ale nic take som nenasiel.
 
Tony824
2014-07-27 13:52:04
Prosím vás málinko sa strácam, ak budem chcieť na D5100 odpaľovať blesk dialkovo tak budem potrebovat radiove odpalovače? (konretny link nejaky mi viete priložiť?) čo sa týka funkcií ak bude blesk na tele fotoaparátu budu fungovať všetky?
 
JohnNewton
2014-07-27 17:19:57
príspevok od: Tony824
Prosím vás málinko sa strácam, ak budem chcieť na D5100 odpaľovať blesk dialkovo tak budem potrebovat radiove odpalovače? (konretny link nejaky mi viete priložiť?) čo sa týka funkcií ak bude blesk na tele fotoaparátu budu fungovať všetky?
LKS to vyššie popísal, odpalovač nepotrebuješ, platí to aj pre N 5100.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2014-07-27 20:26:44
príspevok od: Tony824
Prosím vás málinko sa strácam, ak budem chcieť na D5100 odpaľovať blesk dialkovo tak budem potrebovat radiove odpalovače? (konretny link nejaky mi viete priložiť?) čo sa týka funkcií ak bude blesk na tele fotoaparátu budu fungovať všetky?
Ak to ma byt s komfortom TTL riadenia blesku, tak potrebujes radiove odpalovace , napr. Yongnuo YN-622N.
 
bonifacko
2014-07-28 09:56:13
príspevok od: Karol Srnec
Ak to ma byt s komfortom TTL riadenia blesku, tak potrebujes radiove odpalovace , napr. Yongnuo YN-622N.
Tento typ žial pre pentax systemy nie je v ponuke.
S tymto nemate niekto skusenosti?: http://www.cactus-image.com/v6.html
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2014-07-28 11:43:57
príspevok od: bonifacko
Tento typ žial pre pentax systemy nie je v ponuke.
S tymto nemate niekto skusenosti?: http://www.cactus-image.com/v6.html
A ja som mysle, ze tu hovorime o Nikone?
 
bonifacko
2014-07-28 12:10:10
príspevok od: Karol Srnec
A ja som mysle, ze tu hovorime o Nikone?
Ja viem, ale zaujimam sa o odpalovač, tak som to pozeral.
 
Toudy5587
2015-01-01 08:59:43
Zdravim dokaze moja 5300ka odpalit tento blesk na dialku? Dakujem
 
boledo42
2015-01-01 11:47:21
otázka do fora prestalo mi na sb700 fungovat TTL oplati sa to dat do servisu alebo kupit novy a tento nechat uz je po záruke
 
belco
2015-01-01 12:48:50
príspevok od: Toudy5587
Zdravim dokaze moja 5300ka odpalit tento blesk na dialku? Dakujem
Nie nedokáže. Nepodporuje CLS.
 
dalidali
2017-02-06 10:10:35
ahojte, zhanam na tento blesk sb 700 tie bocne tlacidla, ktorými sa ovlada skon hlavy, vie niekto poradit kde sa to dá zohnať? Ja som zatial nic nenasiel
 
J.G.Š
2020-05-28 19:24:26
príspevok od: Karol Srnec
A ja som mysle, ze tu hovorime o Nikone?
Dobry vecer
Ktory blesk je lepsi? SB 700 alebo SB 800?
Dakujem
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2020-05-31 07:26:56
príspevok od: J.G.Š
Dobry vecer
Ktory blesk je lepsi? SB 700 alebo SB 800?
Dakujem
Sb-800 je vyssi model, SB-700 novsi, ale i tak je uz vlastne pomerne stary. Ja som pouzival SB-700, kvoli kompaktnejsim rozmerom. Mal som aj SB-900, ale ten isiel rychlo prec. Dnes by som, kvoli cene siahol asi po nejakej alternative. AK by som potreboval velky vykon, tak asi Godox V1.
 
J.G.Š
2020-06-03 12:43:11
príspevok od: Karol Srnec
Sb-800 je vyssi model, SB-700 novsi, ale i tak je uz vlastne pomerne stary. Ja som pouzival SB-700, kvoli kompaktnejsim rozmerom. Mal som aj SB-900, ale ten isiel rychlo prec. Dnes by som, kvoli cene siahol asi po nejakej alternative. AK by som potreboval velky vykon, tak asi Godox V1.
Dakujem
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované