Hore

Canon EOS 1100D – Nový kráľ lacných zrkadloviek?

Už je to dávno, čo Canon otvoril trh digitálnych zrkadloviek uvedením cenovo dostupného modelu EOS 300D. Rada xxxD sa postupom času dočkala toľkých vylepšení, že vznikol priestor pre novú, nižšiu a lacnejšiu radu. Túto radu otvoril a donedávna veľmi úspešne zastupoval model EOS 1000D, ktorý ponúkal vstup do sveta digitálnych zrkadloviek za veľmi prijateľnú cenu. Poskytoval výborný obrazový výstup pre fotografov, ktorý nevyžadujú pokročilejšie možnosti nastavenia. Model 1000D bol veľmi úspešný, čo dokazuje aj nezvyčajne dlhý čas 2.5 roka, ktorý čakal na svojho nástupcu.

Nástupca Canon EOS 1100D ponúka oproti predchádzajúcemu modelu niekoľko vylepšení. Medzi najvýznamnejšie určite patrí podpora HD videa, nový senzor a nový zaostrovací systém.

 

Čo je nové

    • senzor s rozlíšením 12MP a nižším šumom
    • väčší LCD s lepšou antireflexnou úpravou
    • nižšia hmotnosť
    • video
    • kompenzácia expozície +-5EV
    • podpora EyeFi kariet

Porovnanie základných parametrov 60D s najbližšími Canon modelmi a konkurenciou

Canon 600D

Canon 1000D

Canon 1100D

Nikon D3100

Rozlíšenie/rýchlosť

18MP / 3,7 fps

10MP / 3 fps, RAW 1.5 fps(4)

12MP / 3 fps,RAW 2fps(5*)

14MP/3fps

AF

9 bodov, 1 krížový

7 bodov

9 bodov

11 bodov

Hľadáčik

Zrkadlový

pokrytie 96%

zväčšenie 0.85x

Zrkadlový

pokrytie 95%

zväčšenie 0.81x

Zrkadlový

pokrytie 95%

zväčšenie 0.8x

Zrkadlový

pokrytie 95%

zväčšenie 0.8x

LCD

3” 3:2

1.040.000 bodov

2.5” 4:3

230.000 bodov

2.7” 4:3

230.000 bodov

3” 4:3

230.000 bodov

Video

1080p 30fps

720p 60fps

Nie

720p 25/30fps

1080p 24fps

720p 24/25/30fps

Hmotnosť

570g

502g

495g

505g

* v praxi som v RAW dosiahol zaplnenie buffra už po 4 snímkach (s 8GB SHDC class6 kartou Kingston), pri RAW+JPG už po troch so snímaním pomalším ako 2fps

 

Podrobnejšie porovnanie zmien oproti EOS 1000D

Zmeny k horšiemu

Najväčšou zmenou k horšiemu je asi slabší výkon blesku, ktorého smerné číslo kleslo na 9.2m (z 13m pri 1000D). Pri tmavých scénach stratu výkonu hravo vykompenzuje lepšia citlivosť nového senzoru, ale obmedzenie môžete pocítiť pri použití blesku pre presvetlenie tieňov v protisvetle. Ďalším kozmetickým kompromisom je mierne menší hľadáčik. Aj keď takýto malý rozdiel nie je postrehnuteľný ani pri priamom porovnávaní.

Ušetrilo sa aj na na ultrazvukovom systéme na ochranu senzora pred prachom, čiastočnou náhradou je fluoritový povrch ochrannej vrstvy, ktorý by mal senzor chrániť pri čistení.

Zmizli tlačítka pre náhľad hĺbky ostrosti (je možné ho nastaviť na tlačítko SET) a vyklopenie blesku (to sa presťahovalo na pozíciu tlačidla ISO, kde je našťastie možné priradiť funkciu voľby ISO).

 

Zmeny k lepšiemu

Týchto zmien je našťastie oveľa viac ako zmien k horšiemu. V reklame asi najviac zaujme nové HD video. Jedná sa o rozlíšenie 720p (1280x720) pri 25, alebo 29.97 fps (podľa nastavenej normy PAL/NTSC). FullHD rozlíšenie to síce nie je, ale kvalita videa je výborná. Menšie rozlíšenie má menšie nároky na pamäťovú kartu a na výkon prehrávača.

Veľmi príjemne som bol prekvapený rozumným rozlíšením nového obrazového senzora. Rozlíšenie 12MP postačuje na väčšinu použití (keď si s ním vystačia profesionáli s Nikonom D3s, bude stačiť aj začiatočníkom). Dobrá správa je, že sa pravdepodobne jedná o nový senzor s využitím moderných technológii a rozsah ISO 100-6400 nie je len výplod marketingového oddelenia, ale v celom rozsahu citlivosti z neho dostanete použiteľné fotografie.

Aj keď si LCD displej zachoval rozlíšenie len 230.000 bodov (podobne ako konkurencia v rovnakej triede), oproti predchodcovi mierne narástol. Vďaka povrchovej úprave sa zlepšila čitateľnosť na dennom svetle oproti predchádzajúcim generáciám.

Všetky tlačítka sa teraz nachádzajú na pravej strane v dosahu palca. Priame voľby pre výber merania a picture style, boli nahradené výberom ISO a vyváženia bielej. Ostali priame skratky na režim snímania a zaostrovania, ostatné nastavenia je možné pristúpiť cez Q menu, alebo niektoré funkcie je možné namapovať na tlačítko SET. Na tlačidlu pre vyklopenie blesku je možné priradiť funkciu voľby ISO, ako je to na vyšších modeloch. Osobne si myslím, že toto usporiadanie je praktickejšie a vzhľadom na malé rozmery fotoaparátu veľmi rozumne zvolené. Výhrady som mal len proti tlačidlu „disp“, ktoré som často omylom stlačil palcom a aktivoval tak LCD.

 

Zadnej strane dominuje display, ktorému sa vďaka antireflexným vrstvám zlepšila čitateľnosť v exteriéri.

 

Zmizli tlačidlá pre náhľad hĺbky ostrosti a vyklopenie blesku sa presťahovalo na pozíciu tlačidla ISO. Pod gumenou krytkou sa skrývajú konektory HDMI, USB a káblovú spúšť.

 

Na vrchnej strane na otočnom voliči pribudli pozície pre video a režim CA (automatický režim s jednoduchým nastavením „populárnych“ vzhľadov cez Q.menu).

 

Batéria

Batéria LP-E10 by mala v 1100D poskytovať dlhšiu životnosť ako batéria LP-E5 v 1000D. Batéria má obdĺžnikový tvar bez výstupkov. Mám vo zvyku vždy ísť fotografovať s plnou batériou a nikdy sa mi nestalo, že by stav batérie klesol.

 

Údaje výrobcu o životnosti batérie podľa štandardov merania CIPA (Camera & Imaging Products Association)

Metóda fotografovania

Použitie blesku

Temperature

23°C

0°C

Cez hľadáčik

Bez blesku

cca. 800

cca. 750

50,00%

cca. 700

cca. 650

Live View

Bez blesku

cca. 240

cca. 230

50,00%

cca. 220

cca. 210

Video

Celkovo: 1 hr. 50 min.

Celkovo: 1 hr. 30 min.

 

Software

Výhodou pri Canon zrkadlovkách je pomerne bohaté SW príslušenstvo, ktoré dostanete zadarmo s fotoaparátom. Žiaľ je k dispozícii len pre Windows a Mac OS X (Linux nie je podporovaný, ale pre linux je dostupný dostatok alternatívneho SW). Okrem SW v balení nájdete aj CD/DVD s manuálmi a video-prezentácie objektívov.

Na pribalených CD nájdete nasledovné programy:

  • Digital Photo Professional - prezeranie a editovanie RAW a JPG
  • EOS Utility - ovládanie fotoaparátu cez USB
  • Picture Style Editor
  • Zoom Browser EX - organizácia fotografií
  • PhotoStich - skladanie panorám
  • Original Data Security Tool - overenie pravosti fotografií

DPP - Digital Photo Professional - Jednoduchý RAW konvertor so základným funkciami. V porovnaní s Adobe Lightroom, BibblePro, alebo Apple Aperture neposkytuje pokročilejšie funkcie selektívnej úpravy, prechodových filtrov, ani nevyniká rýchlosťou, ale dokáže s vášho fotoaparátu dostať maximum detailov a korigovať optické vady väčšiny Canon objektívov.

EOS Utility – Výborná pomôcka pri fotografovaní doma na statíve. Fotoaparát spojíte s počítačom cez USB a môžete ho ovládať z počítača a cez LiveView sledovať na veľkom monitore vplyv expozície, zaostrenia. EOS utility umožňuje aj pohodlné nastavenie fotoaparátu, výber (najviac 40) objektívov, pre ktoré je možné do fotoaparátu nahrať korekciu vinetácie a chromatickej chyby. EOS Utility je možné využiť aj na automatický prenos fotografií do PC hneď po odfotení a môžete tak pri spojení PC s minimálnym oneskorením vidieť fotografiu na veľkom monitore, kde sa vám fotografia otvorí vo vybranom programe.

 

Ergonómia

Fotoaparát je navrhnutý pre čo najjednoduchšie použitie pre začiatočníkov. Pre jednoduchosť obsluhy začiatočníkmi sú vynechané viaceré pokročilejšie možnosti nastavenia ktoré dokážu pomotať hlavu menej skúseným fotografom. Vynechané boli najmä funkcie, ktoré pri nesprávnom nastavení znemožňujú fotografovanie (predsklopenie zrkadla, vypnutie prehľadávania celého rozsahu ostrenia pri nemožnosti zaostrenia). Napriek svojmu postaveniu v najnižšej triede, nerobí ovládanie tohto modelu problémy ani skúsenejšiemu fotografovi zvyknutému na vyššiu triedu. Rozloženie ovládacích prvkov je logické. Čo fotografom rozmaznanejším vyššími modelmi chýba je väčší a jasnejší obraz v hľadáčiku a rýchlejšie sériové snímanie. Drobné odlišnosti je možné prispôsobiť nastavením v menu (zmena ISO na tlačítko vyklopenia blesku, AF/AF stop na *). Canon v tomto modeli zredukoval možnosť úpravy fotografie vo fotoaparáte, ostala len možnosť otočenia a hodnotenia fotografii.

 

Možnosť nastaviť funkciu pre tlačidlo blesku:

Ak si zmeníte tlačidlo blesku na zmenu ISO, blesk je možné vyklopiť v Q.menu:

Možnosť označiť fotografiu hviezdičkami (0-5) priamo vo fotoaparáte vám urýchli nájdenie najlepších záberov po nahraní do PC.

Nechýba ani podpora Eye-fi kariet, z fotoaparátu je možné len zapnúť/vypnúť prenos fotografií a sledovať stav pripojenia. Eye-fi je veľmi zaujímavý nápad, ale implementácia robí tento produkt takmer nepoužiteľný. Viac o Eye-fi napíšem v článku venovanému WiFi technológiám.

Pomocou vlastného menu, si môžete vybrať vami používané funkcie na jednu obrazovku funkcie z celého menu a ušetriť si čas.

Stavová obrazovka pri fotografovaní

Q. menu – rýchly prístup k najbežnejším nastaveniam.

 

Video

Dnes už si máloktorý výrobca dovolí predstaviť fotoaparát bez podpory videa. 1100D ponúka video v HD rozlíšení 720p (1280x720 bodov). Na rozdiel od ostatných modelov nepodporuje iné rozlíšenia, ani vstup pre externý mikrofón.

Vo videu je možné nastaviť tieto parametre:

  • rýchlosť snímkovania 25(PAL), alebo 30(NTSC) fps
  • zapnúť/vypnúť nahrávanie zvuku
  • vyváženie bielej
  • kompenzácia expozície
  • picture style
  • HTP (zvýšenie dynamického rozsahu v svetlách)
  • režim zaostrovania (rýchle, detekcia kontrastu, detekcia tvárí)

 

Video má aj pri slabšom osvetlení veľmi dobrú kvalitu. Expozíciu je možné ovplyvňovať len kompenzáciou +/- 3EV, alebo zamknutím expozície. Manuálne nastavenie expozičných hodnôt 1100D neumožňuje.

Video som do detailne netestoval, ale na testovacích záberoch som nepostrehol „rolling shutter“ problém, ktorým často trpí video snímané CMOS senzormi.

 

 

 

 

 

Keď už som písal o videu, ktoré osobne síce nepoužívam, tak si neodpustím štandardné video z Račianskeho chodníka.

 

 

Autofocus

Zaostrovací senzor je nový, obsahuje 9 zaostrovacích bodov usporiadaných do tvaru diamantu a stredovým bodom krížovým. Na rozdiel od vyšších modelov nemá stredový bod zvýšenú presnosť pri použití svetelnejších objektívov. Ak teda plánujete používať objektívy s lepšou svetelnosťou (f/2.8 a menej) poobzerajte sa po vyššom modeli, ale pri menej svetelných objektívoch automatické zaostrovanie nebude robiť problém. Problém môže nastať v horšie osvetlených interiéroch. Pri horších svetelných podmienkach môže zaostrovaciemu systému pomôcť interný blesk sériou zábleskov, túto funkciu, ktorá môže v niektorých situáciách pôsobiť rušivo, alebo ho obmedziť len na externý blesk, alebo externý blesk s menej rušivým infračerveným svetlom.

Poznámka: 270ex a 270exII tiež vie asistovať len zábleskom a 320ex bielym LED svetlom. Infračervené asistenčné svetlo majú Canon blesky 220ex, 430ex(II), 580ex(II).

 

Obrazová kvalita

Obrazová kvalita pri zrkadlovke s výmennými objektívmi záleží okrem senzoru hlavne od objektívu, ale dôležitý je aj senzor, ktorý ovplyvňuje šum, podanie farieb a dynamický rozsah. 1100D má nový senzor s veľmi nízkym šumom. Rozsah ISO je 100-6400. Je to naozaj použiteľný rozsah, aj keď pri najvyššej citlivosti je už šum viditeľný, ale vhodným spracovaním v postprocessingu je možné šum účinne potlačiť pri zachovaní detailov a dostať na výstupe použiteľnú fotografiu. Automatické vyváženie bielej podávalo dobré výsledky aj pri umelom a zmiešanom osvetlení s miernou tendenciou k teplejším farbám, pri zatiahnutej boli farby mierne chladnejšie. Meranie expozície funguje veľmi dobre a korekcie som robil len veľmi zriedka, čo začínajúcich fotografov iste poteší.

 

Záver

Klady

  • výborný senzor s nízkym šumom aj pri vyšších citlivostiach
  • vzhľadom na svoju triedu veľmi dobré ovládanie
  • kvalitné video
  • dobrá obrazová kvalita aj pri vyšších citlivostiach

 

Zápory

  • slabší výkon interného blesku
  • nepohodlný prístup k pamäťovej karte

 

1100D je výborný fotoaparát pre vstup do sveta zrkadloviek. Automatika pracuje spoľahlivo ako pri kompaktoch, ale obrazovou kvalitou je to zrkadlovka so všetkým čo k tomu patrí. Cena je tiež veľmi lákavá a obrazová patrí k špičke, čo dnes dokáže ponúknuť senzor s APS-C rozmerom. Okrem začiatočníkov a príležitostných fotografov si možno 1100D nájde vďaka svojej dobrej obrazovej kvalite za prijateľnú cenu uplatnenie aj u profesionálov, ktorý občas potrebujú pre niektoré zábery vystaviť fotoaparát zvýšenému riziku (helikoptéra na diaľkové ovládanie, foto-pasca na divú zver, alebo športová fotografia z riskantných miest).

 

Odporúčané objektívy

Väčšina asi začne so setovými objektívmi. Ak vás fotografovanie chytí, alebo vás bude setový objektív obmedzovať rozsahom, uvediem tu zopár osvedčených objektívov, aby sme vo fóre ušetrili zopár dokola sa opakujúcich tém a peňazí stratených pri nákupe nevhodného objektívu. Mnohým začiatočníkom sa ceny objektívov zdajú byť príliš vysoké, ale dobrý objektív si udrží svoju cenu oveľa dlhšie ako telo fotoaparátu. Ak kúpite dobrý objektív teraz, ušetríte peniaze, ktoré by ste stratili pri neskoršom upgrade a predaji slabšieho "skla" (ak sa ho podarí predať). Ponuka objektívov Canon, aj alternatívnych výrobcov je veľmi široká a kvalita objektívov nie vždy zodpovedá ich cene.

* Takto označené objektívy sú použiteľné len na APS-C zrkadlovkách Canon xxxxD, xxxD, xxD, 7D. (ak v budúcnosti prejdete na 5D, 1D, 1Ds alebo dokúpite filmový fotoaparát, tento objektív na týchto fotoaparátoch nebudete môcť použiť).

 

Základný objektív

*Canon EF-S 18-55/3,5-5,6 III – najlacnejší základný objektív bez stabilizátora

*Canon EF-S 18-55/3,5-5,6 IS II – základný objektív so stabilizátorom

*Canon EF-S 17-55/2.8 IS USM - výborný svetelný základný objektív

*Canon EF-S 15-85/3.5-5.6 IS USM - širší rozsah, dobrá optická kvalita.

*Canon EF-S 18-135/3.5-5.6 IS - širší rozsah, nízka hmotnosť, výborný rozsah na turistiku

*Tamron 17-50/2.8 VC - svetelný základný objektív s prijateľnou cenou vhodný na interiérovú reportáž.

Canon EF 24-105/4L IS USM - veľký rozsah, kvalitná konštrukcia, opticky dobrý, možnosť využitia na fullframe

 

Ultra-širokouhlý objektív

*Canon EF-S 10-22/3.5-4.5 USM - praktický rozsah, malé geometrické skreslenie, výborný kontrast a farby.

*Tokina 11-16/2.8 - opticky výborný, menší rozsah, dobrá svetelnosť.

*Samyang 8/3.5 fisheye - rybie oko, manuálny objektív pre príležitostné použitie, ale za výbornú cenu.

Tokina 10-17 fisheye - jediné zoom rybie oko, využiteľné na všetkých Canon zrkadlovkách.

Canon EF 8-15mm f/4L fisheye USM – novinka, superširoký fisheye zoom, ale cena vás asi schladí

 

ZOO, portréty, exteriérový šport

Canon 70-300/4.5-5.6 IS USM – dobrý telezoom, z väčším rozsahom

Canon 70-300/4-5.6L IS USM – telezoom s výbornou optickou kvalitou

Canon 70-200/4L (IS) USM - kvalitný teleobjektív s menšími rozmermi a hmotnosťou, vhodne dopĺňajúci základný objektív.

Canon 70-200/2.8L IS USM II - to najlepšie, čo môžete v tomto rozsahu kúpiť, ale treba rátať s vyššou hmotnosťou a cenou. Vhodný pre vyššie triedy fotoaparátov.

Tamrom 70-200/2.8 - kvalitný teleobjektív s dobrou svetelnosťou, prijateľnou cenou ale vyššou hmotnosťou. Vhodný do ZOO a na portréty, použitie pre šport môže byť pre pomalší autofokus limitujúce.

Tamron 70-300/4-5,6 Di VC USD – Novinka, prvé testy vyzerajú celkom sľubne.

 

Interiérový šport (tu by som skôr odporúčal telo 7D, 5D mark II, alebo 1D)

Vyššie triedy by som odporúčal najmä pre možnosť kalibrovať AF, čo je pri objektívoch s vysokou svetelnosťou často nevyhnutnosť.

Canon 35/2 - základný objektív (na APS-C) s dobrou svetelnosťou a dobrou optickou kvalitou.

Canon 50/1.4 USM - krátke tele s dobrou svetelnosťou.

Canon 85/1.2L USM – krátke tele s dobrou svetelnosťou a výbornou optickou kvalitou.

Canon 85/1.8 USM - krátke tele s dobrou svetelnosťou a výborným pomerom cena/výkon.

Canon 100/2 USM - krátke tele s dobrou svetelnosťou a výborným pomerom cena/výkon.

Canon 135/2L USM - krátke tele s dobrou svetelnosťou a výbornou optickou kvalitou.

 

Makro/portrét/šport na kratšie vzdialenosti

*Canon EF-S 60/2.8 USM - kvety a menej plachý hmyz, dobrá cena.

Canon EF 100/2.8 USM - univerzálny makro objektív, výborný pomer cena/výkon.

Canon EF 100/2.8L IS USM - stabilizovaný makro objektív, utesnený - super kvalita, ale aj cena.

Tamron 90/2.8 - pomalší autofocus (pri makre sa lepšie ostrí manuálne).

Sigma 105/2.8 - pomalší autofocus (pri makre sa lepšie ostrí manuálne).

Sigma 150/2.8 HSM - väčší odstup - vhodné na fotografovanie plachého hmyzu.

 

Fotografovanie zvierat vo voľnej prírode, ZOO, exteriérový šport

Canon 70-300/4-5.6L US USM – kvalitný zoom, z väčším rozsahom a kompaktnými rozmermi

Sigma 100-300/4 EX HSM - celkom dobrá svetelnosť, opticky dobrý.

Canon 300/4L IS USM - optický stabilizátor, krátka minimálna zaostrovacia vzdialenosť, rýchle zaostrovanie.

Canon 400/5.6L USM - žiaľ nemá stabilizátor, takže statív alebo v lepšom svetle aspoň monopod, alebo bean bag je nutnosť.

V tejto kategórii sú aj oveľa vhodnejšie objektívy, ale ich cena aj hmotnosť je niekoľkonásobne vyššia, a skôr by som ich odporúčal k fotoaparátom vyššej triedy.

 

 

Galéria

Galéria fotografií priamo z fotoaparátu bez úprav:

Jemné doladenie fotografii z RAW v Canon DPP, pre porovnanie aj s originálnym výstupom z fotoaparátu:

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Cako
ocenenie redakciou 2011-05-27 10:23:34
Tie ukazkove fotky sa mi zdaju makke, cakal som od toho fotaka lepsiu obrazovu kvalitu. 450D ma o nieco lepsiu kvalitu by som povedal...
 
piggee
2011-05-27 10:38:21
akurat rozmyslam, ze ci kupim frajerke 1000D, 1100D alebo nejaku 500D. je to az o tolko lepsie, ze to stoji za prachy naviac?
 
LastHit
2011-05-27 10:49:19
príspevok od: piggee
akurat rozmyslam, ze ci kupim frajerke 1000D, 1100D alebo nejaku 500D. je to az o tolko lepsie, ze to stoji za prachy naviac?
podla toho co ocakavas od "o tolko lepsie"
 
haplo602
2011-05-27 10:53:08
pani redaktori, uz ked retusujete fotky tak to robte poriadne !!! to biele pozadie pod vyklopenym bleskom bije do oci ... pochopim ked to spravi novacik v galerii, ale od redaktora by som cakal lepsie.
 
piggee
2011-05-27 11:08:28
príspevok od: LastHit
podla toho co ocakavas od "o tolko lepsie"
asi tolko, ze jazdenu 500D kupis uz okolo 350 EUR, 1000D do 300 a toto kupis iba nove za 4 kila. rozdiel neni velky, ale ci sa oplati do toho rozdielu naozaj investovat, alebo radsej jej kupit nieco jazdne
 
angelina187
2011-05-27 11:41:33
príspevok od: piggee
asi tolko, ze jazdenu 500D kupis uz okolo 350 EUR, 1000D do 300 a toto kupis iba nove za 4 kila. rozdiel neni velky, ale ci sa oplati do toho rozdielu naozaj investovat, alebo radsej jej kupit nieco jazdne
Ja uz mam 2 roky 1000D,som velmi spokojna..pre mna ako zacinajucu fotografku to staci,mam k tomu objektiv 50 f1.8 ,kt stal 100€ a za tu cenu,je to najfantastickejsi objektiv.
Vsak kukni moju galeriu,robi krasny bokeh a ma aj peknu kresbu.
 
lochnes
2011-05-27 11:43:32
100-400 L sa neodporúča ? podľa mňa pre slabšieho fotografa čo neovláda prácu s pevnými sklami bez IS, alebo celkovo pre fotografa čo má rád flexibilitu pri športe a divej prírode...
Objektív je stále v ponuke.... ja len tak
 
Robco
2011-05-27 12:12:33
Mna kvalita fotiek dost milo prekvapila. Necakal som taky velky dinamicky rozsah. Keby som zaciatocnik tak nevaham a beriem ho. Jedine co ma trocha mrzi je necitlivost krizoveho ostriaceho bodu na 2.8.
 
piggee
2011-05-27 12:32:23
príspevok od: angelina187
Ja uz mam 2 roky 1000D,som velmi spokojna..pre mna ako zacinajucu fotografku to staci,mam k tomu objektiv 50 f1.8 ,kt stal 100€ a za tu cenu,je to najfantastickejsi objektiv.
Vsak kukni moju galeriu,robi krasny bokeh a ma aj peknu kresbu.
ten objektiv nemusim kukat, to bol jeden z prvych, co som mal, ked som si ho este pred 8 rokmi objednaval z US. Ide mi skor o to, ze ma celkom zarazilo na 1100D, ze chyba tlacidlo na overenie hlbky ostrosti, a cistecie chipu ultrazvukom. To cistenie mi tam dost chyba, lebo viem, aky som mal problem na 350 s prachom na chipe. Ten dynamicky rozsah je naozaj zaujimavy, ale ci to nebude za cenu zasraneho chipu..?
 
MartinH
2011-05-27 14:45:09
príspevok od: Cako
Tie ukazkove fotky sa mi zdaju makke, cakal som od toho fotaka lepsiu obrazovu kvalitu. 450D ma o nieco lepsiu kvalitu by som povedal...
ja ti nevim karle, ale nieje nahodou "ostrost" fotiek viac o skle ako o tele?
 
markato1
2011-05-27 14:51:09
dobra recenzia a biektore fotky su vyborne,ale to je zasluha aj kvalitnych skiel..
 
IvanDado
2011-05-27 16:22:34
príspevok od: lochnes
100-400 L sa neodporúča ? podľa mňa pre slabšieho fotografa čo neovláda prácu s pevnými sklami bez IS, alebo celkovo pre fotografa čo má rád flexibilitu pri športe a divej prírode...
Objektív je stále v ponuke.... ja len tak
a čo tzak predavaš? ved ho nemaš dlho
 
Cako
ocenenie redakciou 2011-05-27 16:49:46
Akurat pozeram ze aky sirokac... Je tam ze tokina 11-16 vela ludi nad nou rozmyslalo, nakoniec skoncilo pri tokine 12-24 je univerzalnejsia akurat ze ma o nieco horsiu svetelnost. No pri sirokacoch mi o nu az tak nejde. Myslim ze lepsia volba by bola prave 12-24 ako ta 11-16
 
MajkY
2011-05-27 17:03:39
Skor to bude tymi JPEGmi, ako sklom ci senzorom.
 
MajkY
2011-05-27 17:03:58
príspevok od: MartinH
ja ti nevim karle, ale nieje nahodou "ostrost" fotiek viac o skle ako o tele?
Skor to bude tymi JPEGmi, ako sklom ci senzorom.
 
lochnes
2011-05-27 17:39:41
príspevok od: IvanDado
a čo tzak predavaš? ved ho nemaš dlho
Nepredám v žiadnom prípade... len sa pýtam prečo táto legenda nie je spomenutá a staručká bez stabilizátora 400 5.6 tu je... myslím že amatér s tým spraví 1 z 40 fotiek s ktorou bude spokojný...
 
bear
2011-05-27 19:17:29
príspevok od: lochnes
100-400 L sa neodporúča ? podľa mňa pre slabšieho fotografa čo neovláda prácu s pevnými sklami bez IS, alebo celkovo pre fotografa čo má rád flexibilitu pri športe a divej prírode...
Objektív je stále v ponuke.... ja len tak
Cenou a vahou to nie je velmi vhodne k 1100D (na sport a divoku prirodu su vhodnejsie rychlejsie fotoaparaty), ale pouzil som ho na vela fotiek v tejto recenzii. Pri nahadzovani clanku sa statila informacia o pouzitom objektive pri kazdom zabere (asi to galeria neumoznuje).
Pouzival som objektivy: 18-55/3.5-5.6 III, 70-200/4L IS USM, 100-400L, 100/2.8 macro, MP-E 65/2.8, 85/1.2L
 
robko98
2011-05-28 19:03:25
Nikdy canon! NIKON IS KING
 
piggee
2011-05-29 08:18:40
príspevok od: robko98
Nikdy canon! NIKON IS KING
dalsi zbytocny prispevok
 
LastHit
2011-05-29 10:42:40
príspevok od: piggee
asi tolko, ze jazdenu 500D kupis uz okolo 350 EUR, 1000D do 300 a toto kupis iba nove za 4 kila. rozdiel neni velky, ale ci sa oplati do toho rozdielu naozaj investovat, alebo radsej jej kupit nieco jazdne
1000-ku by som uz asi neriesil. Bud 1100, 500 alebo 550.
 
andreewp
2011-05-29 15:25:50
príspevok od: robko98
Nikdy canon! NIKON IS KING
ozval sa GURU vo fotografovaní, teraz všetci čo majú Canon kúpia Nikon
 
markato1
2011-05-29 17:51:01
príspevok od: robko98
Nikdy canon! NIKON IS KING
98 to bude asi rok narodenia vsak?..
 
wayne
2011-05-30 00:00:38
príspevok od: markato1
98 to bude asi rok narodenia vsak?..
mozno iq. poznam 12 rocneho chalan zo svedska ktory drzi krok s mojim rovesnikmi (mam 31), dokonca ich niektorych predbieha - vincentwimberg.me (no mozno uz ma 13, neviem).
 
markato1
2011-05-30 16:14:44
príspevok od: wayne
mozno iq. poznam 12 rocneho chalan zo svedska ktory drzi krok s mojim rovesnikmi (mam 31), dokonca ich niektorych predbieha - vincentwimberg.me (no mozno uz ma 13, neviem).
aj take veci su mozne,ale v tomto pripade to tak nevyzera
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-05-31 05:23:01
príspevok od: Cako
Akurat pozeram ze aky sirokac... Je tam ze tokina 11-16 vela ludi nad nou rozmyslalo, nakoniec skoncilo pri tokine 12-24 je univerzalnejsia akurat ze ma o nieco horsiu svetelnost. No pri sirokacoch mi o nu az tak nejde. Myslim ze lepsia volba by bola prave 12-24 ako ta 11-16
na report asi ani nie, pre mna je prvorada sveelnosť a potom všetko ostatne, to je cisto vec nazoru
 
mathino
2011-05-31 20:44:53
príspevok od: angelina187
Ja uz mam 2 roky 1000D,som velmi spokojna..pre mna ako zacinajucu fotografku to staci,mam k tomu objektiv 50 f1.8 ,kt stal 100€ a za tu cenu,je to najfantastickejsi objektiv.
Vsak kukni moju galeriu,robi krasny bokeh a ma aj peknu kresbu.
Súhlasím 50 f/1.8 je za svoju cenu skvelý objektív. Mal som niekoľko krát možnosť ním cvakať a nemal problém pri slabom svetle (DJs) ani pri pohybe so zaostrovaním (bedminton). Inak pred časom sa písalo o update tohoto skla (aj keď o tých updatoch sa už toho napííísalooo...), tak ako aj o 50 f/1.4. Jediné, čo by som od "novej jednaosmičky" chcel je 8 lamelová clona.

A Tvoja galéria je úžasná !!! Nuž musím si začať zhnáňať nejaké modelky na fotenie aj ja, nech už sa moja 85 f/1.8 ukáže v plnej kráse
 
angelina187
2011-05-31 21:39:23
príspevok od: mathino
Súhlasím 50 f/1.8 je za svoju cenu skvelý objektív. Mal som niekoľko krát možnosť ním cvakať a nemal problém pri slabom svetle (DJs) ani pri pohybe so zaostrovaním (bedminton). Inak pred časom sa písalo o update tohoto skla (aj keď o tých updatoch sa už toho napííísalooo...), tak ako aj o 50 f/1.4. Jediné, čo by som od "novej jednaosmičky" chcel je 8 lamelová clona.

A Tvoja galéria je úžasná !!! Nuž musím si začať zhnáňať nejaké modelky na fotenie aj ja, nech už sa moja 85 f/1.8 ukáže v plnej kráse
To som nejako ani nepotrehla,ze je nova 50-tka... ale je to velmi rozsireny a univerzalny objektiv za dobru cenu,tak terba ho vynovit..
Tak na take veci on je super,hlavne v tom zlom osvetleni,ked som s nim prvy krat fotila,som neverila vlastyn ociam.dovtedy som len setakom.. a od vtedy som ho prakticky na fotenie portretov nezlozila

Dakujem za pochvalu,stale sa snazim zlepsovat...uvidime kam ma to povedie.Jasne,treba kocky zhanat,ked su tie pekne,tak nemas potom problem.85-tka je super sklo,najbliszie aj ja planujem kupit,trochu sa bojim tej dlzky,ale ma krasny bokeh a kresbu..uvidime
 
gintonik
2011-06-05 20:04:24
Citát z recenzie:" výber (najviac 40) objektívov, pre ktoré je možné do fotoaparátu nahrať korekciu vinetácie a chromatickej chyby"
Ako potlačiť vinetáciu viem, ale kde sa dá odstrániť napr. na 7D chromatická vada?
 
bear
2011-06-05 20:19:25
príspevok od: gintonik
Citát z recenzie:" výber (najviac 40) objektívov, pre ktoré je možné do fotoaparátu nahrať korekciu vinetácie a chromatickej chyby"
Ako potlačiť vinetáciu viem, ale kde sa dá odstrániť napr. na 7D chromatická vada?
Tak sa to uvadza v EOS utility pri tej funkcii, pravdepodobne chromaticke chyby koriguje v JPG automaticky ak pozna dany objektiv. Vinetacia sa obcas pouziva zamerne tak tam je logicke, ze sa da korekcia vypnut, Chromaticke chyby su nezelany efekt, nie je preto dovod pridavat dalsiu volbu do menu a jednoducho ak fotak pozna dany objektiv, tak ho skoriguje. Ale pravdupovediac som tuto funkciu blizsie neskumal.
 
Leenka
2011-07-03 13:37:45
Ja rozmýšľam o kúpe tohoto modelu Som začiatočníčka a myslím že by mi aj mohol stačiť Len ma odrádzajú niektoré recenzie, ale 100 ľudí 100 chutí. Vedel by mi niekto poradiť viac ohľadom tohoto modelu ?
 
mark4
2011-07-08 10:37:21
zdravím používam tento model už 4 mesiace a povodne som ho kupoval iba kvôli práci ale nakoniec ma fotenie aj dosť chytilo ... každopádne kto uvažuje nad kúpou tohoto modelu môžem len odporúčať
 
sused105
2011-09-11 04:40:34
Zdravicko, rozmyslam o kupe dig zrkadlovky so zakl. objektivom do 500€ +/-.
Rozhodujem sa medzi tymto modelom (EOS 1100D) a Nikonom D3100. Aky model by ste mi,vy skusenejsi odporucili mne zaciatocnikovi ?
 
bear
2011-09-11 07:01:12
príspevok od: sused105
Zdravicko, rozmyslam o kupe dig zrkadlovky so zakl. objektivom do 500€ +/-.
Rozhodujem sa medzi tymto modelom (EOS 1100D) a Nikonom D3100. Aky model by ste mi,vy skusenejsi odporucili mne zaciatocnikovi ?
1. - ked kladies otazku, klad ju do fota
2. - na jednom webe davaj jednu otazku len raz, nie pod kazdy clanok o produktoch nad ktorymi sa rozhodujes
3. - www.ephoto.sk/ephoto/redakcny-blog/ako-spravne-polozit-otazku/
 
Marcel Rebro
2011-09-11 20:46:10
príspevok od: sused105
Zdravicko, rozmyslam o kupe dig zrkadlovky so zakl. objektivom do 500€ +/-.
Rozhodujem sa medzi tymto modelom (EOS 1100D) a Nikonom D3100. Aky model by ste mi,vy skusenejsi odporucili mne zaciatocnikovi ?
podla toho ake mas auto. ak cervene ferari tak jednoznacne tento
www.ephoto.sk/fototechnika/novinky-tlacove-spravy/nikon-d3100-v-cervenej-verzii/
 
bear
2011-09-11 21:17:20
príspevok od: Marcel Rebro
podla toho ake mas auto. ak cervene ferari tak jednoznacne tento
www.ephoto.sk/fototechnika/novinky-tlacove-spravy/nikon-d3100-v-cervenej-verzii/
Nie je to az take jednoznacne
http://www.canon.com.au/About-Canon/News-Events/News-Press-Releases/Limited-Edition-Red-EOS-1100D
 
Marcel Rebro
2011-09-11 21:24:27
príspevok od: bear
Nie je to az take jednoznacne
http://www.canon.com.au/About-Canon/News-Events/News-Press-Releases/Limited-Edition-Red-EOS-1100D
k cervenej dacii mozno, ale k ferari?
 
bear
2011-09-11 21:59:59
príspevok od: Marcel Rebro
k cervenej dacii mozno, ale k ferari?
K ferrari bude pasovat skor toto, ako nejaky plastacik:
http://www.hasselblad.com/news/hasselblad-meets-ferrari.aspx
 
Kaiman81
2011-09-11 22:28:38
no ako záložné telo to nevyzerá zle...
 
BorisBartok
2011-12-25 20:50:50
príspevok od: Leenka
Ja rozmýšľam o kúpe tohoto modelu Som začiatočníčka a myslím že by mi aj mohol stačiť Len ma odrádzajú niektoré recenzie, ale 100 ľudí 100 chutí. Vedel by mi niekto poradiť viac ohľadom tohoto modelu ?
ja ho mám, je dobrý, mám kitové objektívy 187-55 DC III a 75-300 DC III, fotí super, ako noné tak aj denné fotky, najčastejšie snimi fotím ŠPORT ( preteky hlavne) a sú objektívy dobré, odporúčam ti ich
 
ikus
2012-02-06 14:27:25
príspevok od: BorisBartok
ja ho mám, je dobrý, mám kitové objektívy 187-55 DC III a 75-300 DC III, fotí super, ako noné tak aj denné fotky, najčastejšie snimi fotím ŠPORT ( preteky hlavne) a sú objektívy dobré, odporúčam ti ich
mozem otazocku?ja uple toal zaciatocnik..v stadiu vyberu fotoparatu,chcem tento,jednoznacne.ale jeden zadrhel tam je,tyka sa to zakladneho setoveho objektivu 18-55mm DC III ten je bez stabilizatora alebo s, IS II...ktoru volbu si mam vybrat?alebo ja ten rozdiel nezbadam?nemam moznost si fotoaparat vyskusat a pochybujem aj teda,zeby som rozdiel spozorovala.
 
markato1
2012-02-06 14:32:57
príspevok od: ikus
mozem otazocku?ja uple toal zaciatocnik..v stadiu vyberu fotoparatu,chcem tento,jednoznacne.ale jeden zadrhel tam je,tyka sa to zakladneho setoveho objektivu 18-55mm DC III ten je bez stabilizatora alebo s, IS II...ktoru volbu si mam vybrat?alebo ja ten rozdiel nezbadam?nemam moznost si fotoaparat vyskusat a pochybujem aj teda,zeby som rozdiel spozorovala.
Pokial by som riesil tento vyber,tak by som kupil s IS.Zide sa ti najme pri fotografovani v miesnosti,za slabsieho svetla,mozes dat mensie iso,pripadne kratsi cas ako bez Is verzie..a fotka bude ostra..
 
bear
2012-02-06 14:34:46
príspevok od: ikus
mozem otazocku?ja uple toal zaciatocnik..v stadiu vyberu fotoparatu,chcem tento,jednoznacne.ale jeden zadrhel tam je,tyka sa to zakladneho setoveho objektivu 18-55mm DC III ten je bez stabilizatora alebo s, IS II...ktoru volbu si mam vybrat?alebo ja ten rozdiel nezbadam?nemam moznost si fotoaparat vyskusat a pochybujem aj teda,zeby som rozdiel spozorovala.
18-55mm DC III je bez stabilizatora, takze radsej zober ten so stabilizatorom (pri mizernej svetelnosti stoveho objektivu sa stabilizator oplati).
 
ikus
2012-02-06 14:37:22
príspevok od: markato1
Pokial by som riesil tento vyber,tak by som kupil s IS.Zide sa ti najme pri fotografovani v miesnosti,za slabsieho svetla,mozes dat mensie iso,pripadne kratsi cas ako bez Is verzie..a fotka bude ostra..
dakujem.je rozhodnute.
 
ikus
2012-02-06 14:38:10
príspevok od: bear
18-55mm DC III je bez stabilizatora, takze radsej zober ten so stabilizatorom (pri mizernej svetelnosti stoveho objektivu sa stabilizator oplati).
aj som to predpokladala,no je lepsie 2x merat a raz strihat,vdaka za radu
 
BorisBartok
2012-02-09 18:28:26
príspevok od: ikus
mozem otazocku?ja uple toal zaciatocnik..v stadiu vyberu fotoparatu,chcem tento,jednoznacne.ale jeden zadrhel tam je,tyka sa to zakladneho setoveho objektivu 18-55mm DC III ten je bez stabilizatora alebo s, IS II...ktoru volbu si mam vybrat?alebo ja ten rozdiel nezbadam?nemam moznost si fotoaparat vyskusat a pochybujem aj teda,zeby som rozdiel spozorovala.
Vieš čo, kúp aj so stabilizátorom, pretože kit s 18-55 tkou ta vidne len o 20 či 30 euro viac, ako bez stabilzátora
 
ikus
2012-02-13 11:24:33
príspevok od: BorisBartok
Vieš čo, kúp aj so stabilizátorom, pretože kit s 18-55 tkou ta vidne len o 20 či 30 euro viac, ako bez stabilzátora
Dik a vies mi poradit aky je rozdiel medzi 18-55 iS a IS II ?lebo som nasla 2 ponuky na nete,ale v popisoch ziaden rodiel,tak teraz neviem ci bude medzi nimi nejaky rozdiel al nie,a cene je ale teda o 70 e vyssia pi IS II..?nerozumiem
 
bear
2012-02-13 11:40:51
príspevok od: ikus
Dik a vies mi poradit aky je rozdiel medzi 18-55 iS a IS II ?lebo som nasla 2 ponuky na nete,ale v popisoch ziaden rodiel,tak teraz neviem ci bude medzi nimi nejaky rozdiel al nie,a cene je ale teda o 70 e vyssia pi IS II..?nerozumiem
opticky su tusim identicke, na IS II spravili nejake upravy pre zlacnenie vyroby, takze prilacat si za II verziu nedava velmi zmysel.
 
ikus
2012-02-13 11:46:59
príspevok od: bear
opticky su tusim identicke, na IS II spravili nejake upravy pre zlacnenie vyroby, takze prilacat si za II verziu nedava velmi zmysel.
no to mi neslo do hlavy,ze ziadne dostupne info nevykazovali ziadne rozdiely medzi nimi,tak som bola mierne ,,mimo,,k usetrenym 70 euram pridam dalsie a kupim mozno nejaku pevnu 50tku.dakujem za odpoved
 
Storness
2012-02-13 13:45:26
Ono nepovedal by som ze su identicke... Mam 1100D a setak (IS II) na tom istom tele som mal aj IS I a ako som sfotil rovnaku fotku tak kvalita bola o dost horsia (objektiv nebol spinavy a ani zle nezaostril)
 
bear
2012-02-13 13:59:38
príspevok od: Storness
Ono nepovedal by som ze su identicke... Mam 1100D a setak (IS II) na tom istom tele som mal aj IS I a ako som sfotil rovnaku fotku tak kvalita bola o dost horsia (objektiv nebol spinavy a ani zle nezaostril)
Porovnavat objektivy s IS treba s vypnutym IS a na stative a presnym zaostrenim cez live view. Ci fotka s IS vyjde dobra je vzdy loteria (na dobrom svetle sa sance zlepsuju).

According to Canon, only very slight cosmetic changes were made for the "II" designation. "The major changes are the shape of the zoom ring rubber grip and the tapered area at the front of the lens." (Canon) These two lenses share the same manufacturer MTF charts.

http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-S-18-55mm-f-3.5-5.6-II-Lens-Review.aspx
 
Storness
2012-02-13 14:32:46
Dobre no tak ja hovorim o laickom teste kde som len vymenil objektiv a sfotil to iste zoparkrat a fotky z IS II boli viditelne ostrejsie
 
Jozi Mačutek
2012-02-19 21:13:55
príspevok od: haplo602
pani redaktori, uz ked retusujete fotky tak to robte poriadne !!! to biele pozadie pod vyklopenym bleskom bije do oci ... pochopim ked to spravi novacik v galerii, ale od redaktora by som cakal lepsie.
Aj mne to take čudne prišlo že za foťakom čierne a za bleskom biele .
 
Jozi Mačutek
2012-02-19 21:18:51
príspevok od: MartinH
ja ti nevim karle, ale nieje nahodou "ostrost" fotiek viac o skle ako o tele?
spravna reč
 
Jozi Mačutek
2012-02-19 21:21:54
Rad by som si objednal tento fotoaparat aj z 18-55 . Rozmyšlal som aj nad kupou ultrazoomu ale co stoho ze mam mat poradny rosah ked tam neni kvalita . 1100d si chcem kupit lebo je za dobru cenu stoji podobne jak ultrazoom a preca je to zrkadlo . Potom si ku nej kupim 70-200 f/4 USM a nejake pevne objektivy.
 
laci63
2012-05-11 09:15:34
Zdravim ...
Rad by som vedel ci ma niekto skusenosti s pouzivanim eos 1100d s Samyang 8mm f/3.5 Aspherical IF MC - Fisheye
 
vulu
2012-07-17 16:17:52
Ahoj,premyslam nad kupov tohto fotaku Canon EOS 1100D bez objektivu.A tu je moj problem,ze neviem ktory objektiv by bol pre mna ten vhodny.Fotim v interieri,figuriny s odevmi na vzdialenost cca 2m od objektu.
Teraz pouzivam FUJIFILM FINEPIX S1600 a myslim ze by to bol celkom dobry skok (co sa tyka vyslednych fotografii) prejst na zrkadlo.
V recenzii su objektivy pekne popisane,ale na moju cinnost som tam ziadny nenasiel.
Ak by mi niekto vedel poradit budem rad,som amater a staci mi jeden objektiv ktory je najvhodnejsi prave na taketo interierove fotenie.
Vopred diky za odpoved.
 
jrfoto
2012-07-17 20:37:50
príspevok od: vulu
Ahoj,premyslam nad kupov tohto fotaku Canon EOS 1100D bez objektivu.A tu je moj problem,ze neviem ktory objektiv by bol pre mna ten vhodny.Fotim v interieri,figuriny s odevmi na vzdialenost cca 2m od objektu.
Teraz pouzivam FUJIFILM FINEPIX S1600 a myslim ze by to bol celkom dobry skok (co sa tyka vyslednych fotografii) prejst na zrkadlo.
V recenzii su objektivy pekne popisane,ale na moju cinnost som tam ziadny nenasiel.
Ak by mi niekto vedel poradit budem rad,som amater a staci mi jeden objektiv ktory je najvhodnejsi prave na taketo interierove fotenie.
Vopred diky za odpoved.
setak canon 18-55is za 50e sa da kupit v pohode
 
OverGo
2012-07-22 15:23:15
Dobry den uvazujem na kupou kitu Canon EOS 1100D + 18-55 III DC + 75-300 III DC som zaciatocnik (doteraz som fotil so samsungom NX10 ktory si asi necham ako rezervu) a neviem ci su tie objektivy v tom kite vhodne pre zaciatocnika fotim hlavne krajinu ako turista a sem tam rally preteky. za odpovede vopred dakujem
 
Rasty Gibel
2012-07-22 23:05:58
príspevok od: OverGo
Dobry den uvazujem na kupou kitu Canon EOS 1100D + 18-55 III DC + 75-300 III DC som zaciatocnik (doteraz som fotil so samsungom NX10 ktory si asi necham ako rezervu) a neviem ci su tie objektivy v tom kite vhodne pre zaciatocnika fotim hlavne krajinu ako turista a sem tam rally preteky. za odpovede vopred dakujem
na krajinku ti fotak bude stacit, na relly .... no AF nie je ako u 5d ale zodpoveda cene tela. Objektivy su zakladne tak ze ziadnu slavu necakaj ale svoju pracu zvladnu dobre, pre zaciatocnika. Casom si dokupis to co ti bude viac vyhovovat. Napr canon 50mm f 1,8 stoji nieco okolo stovky a kresli omnoho lepsie ako set.
 
Novka99
2012-11-05 22:23:41
Dobrý deň prajem
Chcem sa spýtať či by bol pre mna ako
uplneho začiatočníka vhodný tento Canon EOS 1100D EF 18-55 DC IIl ?
Som uplná začiatočníčka a chcela by som sa začať venovať fotografovaniu
Pôvodne som chcela Nikon D3100 (myslím že je lepší )
Možno si kupim aj ten ale pozadte či by ten Canon na začiatok uplne stačil , budem fotiť vonka aj vnutri Zatial dakujem
 
fotomas
2012-11-06 07:15:33
Ano, na začiatok úplne stačí. Alebo ten Nikon. To je jedno. Chod do obchodu a vyskúšaj si ich. Ktorý sa ti bude viac páčiť, ten ber. Iný rozdiel zatiaľ nepostrehneš. A hlavne nekupuj oba. Načo by ti aj boli? Ak ťa svrbia €, vraz do výbavy (objektív, statív,....)
 
Novka99
2012-11-18 14:58:32
Dakujem Myslím že je rozhodnuté pre ten Canon
 
om7aqa
2013-11-07 12:59:32
Mám otázku na vlastníkov Canon EOS 1100D:

má tu niekto fotografie s ISO 6400 ?? alebo mohol by niekto spraviť sériu takýchto fotografií v interiéri, ulica prípadne astro - mliečnu dráhu? (podľa možností s minimom úprav ale správne exponované)

Vopred ďakujem
 
Matúš Vasilko
2013-11-07 21:31:20
príspevok od: om7aqa
Mám otázku na vlastníkov Canon EOS 1100D:

má tu niekto fotografie s ISO 6400 ?? alebo mohol by niekto spraviť sériu takýchto fotografií v interiéri, ulica prípadne astro - mliečnu dráhu? (podľa možností s minimom úprav ale správne exponované)

Vopred ďakujem
zaciatkom tohto roka som ho po 1 a pol rocnom uzivani predal, nie zeby bol zly ale uz som sa chcel posunut troska dalej, ale pri iso 6400 boli fotky podla mna nepozeratelne
 
palo2811
2013-11-07 21:49:36
http://www.pixel-peeper.com/cameras/?camera=1633&perpage=12&iso_min=6400&iso_max=6400&exp_min=none&exp_max=none&res=3&digicam=0&p=1
 
om7aqa
2013-11-07 22:22:57
príspevok od: palo2811
http://www.pixel-peeper.com/cameras/?camera=1633&perpage=12&iso_min=6400&iso_max=6400&exp_min=none&exp_max=none&res=3&digicam=0&p=1
vďaka za link - toto mi nejako ušlo medzi googlením
 
om7aqa
2013-11-07 22:28:09
príspevok od: Matúš Vasilko
zaciatkom tohto roka som ho po 1 a pol rocnom uzivani predal, nie zeby bol zly ale uz som sa chcel posunut troska dalej, ale pri iso 6400 boli fotky podla mna nepozeratelne
Predpokladám, že ak dokážem spraviť dobrú fotku (predpoklad sú správne expozičné hodnoty) na mojom Sony A 200 pri ISO 3200 ktorý má CCD snímač tak foťák CMOS símačom to musí vedieť minimálne o triedu lepšie a to na hodnote raz tak vysokej ako mám doteraz (teda 3200).

Dobrú fotku nerobí fotoaparát ale fotograf - a nezáleží na značke fotáku - len nech to má dobrý senzor - ostatok zvládnem v manuálnom režime ...

PS: nejaký ten šum mi nevadí, vyrastal som na filmoch v tmavej komore, ale pre moje terajšie potreby som chcel vidieť reálny výstup z tohoto foťáčiku.
 
Jerry C.
2013-11-07 23:05:34
príspevok od: om7aqa
Mám otázku na vlastníkov Canon EOS 1100D:

má tu niekto fotografie s ISO 6400 ?? alebo mohol by niekto spraviť sériu takýchto fotografií v interiéri, ulica prípadne astro - mliečnu dráhu? (podľa možností s minimom úprav ale správne exponované)

Vopred ďakujem
a čože si sa tak rozhodol opustiť konkurenčnú fotostajňu ?
osobne odporúčam ísť do vyšších modelov / z vlastnej skúsenosti - dcéra má D5100 / ... po čase by ti už niektoré obmedzenia mohli začať vadiť ...
a na ISO 6400 už asi radšej fullframe
 
om7aqa
2013-11-08 06:38:50
príspevok od: Jerry C.
a čože si sa tak rozhodol opustiť konkurenčnú fotostajňu ?
osobne odporúčam ísť do vyšších modelov / z vlastnej skúsenosti - dcéra má D5100 / ... po čase by ti už niektoré obmedzenia mohli začať vadiť ...
a na ISO 6400 už asi radšej fullframe
Sony neopúšťam, ostávam, ale dopĺňam vybavenie. A v čom je vyšší model (alebo iná značka) lepší ako to čo mám? V snímačoch je už dnes minimálny rozdiel. Na automatické režimy nefotím a ani rýchlosť AF ma netrápi. Ja len potrebujem zohnať snímač s trochu menším šumom ako mám teraz. Nepotrebujem na foťáku absolútne nič z novej techniky. Stačí mi manuálny režim a to, aby to vedelo "cvaknúť" fotku vtedy keď stlačím spúšť. Dizajn, usporiadanie ovládania, značka, rýchlosť sériového fotenia alebo to ako rýchlo foťák automaticky prispôsobuje jednotlivé parametre ma netrápi. Koľko ľudí aj na tomto fóre majú excelentné stroje a ich fotografie vyzerajú horšie a menej kvalitné ako keby ich fotili na nejaký najlacnejší kompakt? Ak by niekto vyrobil foťák ktorý bude vedieť po stlačení spúšte spraviť len jednu fotku, a bude mať len manuálny režim a nebude ani vedieť automaticky ostriť ale zvládne vyššie ISO tak ho beriem. Ani displej mi netreba, zbytočne ma rozčuľuje ... Takže ak Canon EOS 1100 D zvládne ISO 6400 lepšie ako teraz môj SONY A200 a A300 ISO 3200, tak ho za tú cenu kúpim.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia