Hore

Canon EOS 5D Mark III (doplnené)

Necelé tri roky som fotil s Canonom EOS 5D Mark II. Bol mojím spoločníkom na cestách, pri fotení svadieb, portrétov, rodinných osláv aj pri fotení rozmanitých zákaziek a vlastných projektov v ateliéri. Aj vďaka tomuto fotoaparátu som si zarobil na živobytie a naučil sa veľa nového. Dokonca mi s ním kamarátka nafotila moju vlastnú svadbu. Je to aj dnes stále ešte výborný fotoaparát, ktorý mám rád. Pamätám si, aký som bol šokovaný pri prvých fotkách výborným obrazom aj na vysokých ISO. No treba povedať, že tento strojček má aj svoje muchy.

Najbolestivejšou chybou EOS 5D Mark II bol autofokus, ktorý fungoval spoľahlivo v každých podmienkach iba so stredovým zaostrovacím bodom. Krajné body boli nepresné a nespoľahlivé. Po prvotnom vyskúšaní som ich prestal používať a zostal pri overenom stredovom AF bode. Okrem práce AF už bol len jeden nedostatok a síce nie úplne šťastne vyriešené dvierka pamäťového slotu, ktoré vŕzgali pri každom uchopení fotoaparátu.

Niektorí fotografi mu vyčítali aj pomalé sériové snímanie, alebo hľadáčik bez 100% pokrytia a ďalšie, pre mňa už nepodstatné, vlastnosti. Novinka EOS 5D Mark III však toto všetko zmenila.

Materiálové spracovanie novinky

Pocit, ktorý má fotograf pri tom keď chytí nový fotoaparát do ruky, je jedným z veľmi silných rozhodovacích faktorov pri kúpe novej mašinky. Nie je to veľmi racionálne, ale je to tak. Za kvalitne prevedené telo sme ochotní zaplatiť viac a pri fotení v ťažkých podmienkach sa s kvalitným fotoaparátom cítime istejšie. Ako vidíte, hovorím skôr o tých, čo berú fotenie trošku vážnejšie.

Nový EOS 5D je v kvalite materiálového spracovania presne tam, kde aj EOS 1D MkIV, len samozrejme bez vertikálneho gripu. Je to teda to najlepšie, čo môžete dostať. (S Canon EOS 1D X nemôžem porovnávať, ten som ešte nemal v rukách). Keď som po prvý krát držal v ruke EOS 5D Mark II povedal som si o.k., výborne materiálovo spravené telo podobne ako 40D alebo 50D. Pri tejto novinke už tretej generácie 5D to bolo skôr - fíha  -  perfektné! Tento fakt sa bohužiaľ preniesol aj do podstatne vyššej predajnej ceny novej „trojky“, ktorá bude na trhu oficiálne za doporučenú cenu 3299,- Eur. Z ergonomického hľadiska je celé telo zaoblenejšie, organickejšie, modernejšie. Do mojích rúk padlo toto nové telo perfektne, poodbne ako aj 5D Mark II alebo EOS 7D .

Ovládanie

Ak ste si pri pohľade na zadnú stranu splietli novinku s EOS 7D, nie ste ďaleko od pravdy. Ovládanie je takmer úplne totožné s týmto robustným APS-C modelom. Majiteľov 5D MkII preto môže novinka prekvapiť prehodeným vypínačom, ktorý je po novom pod otočným voličom expozičných režimov. Pre zmenu expozičných režimov musíte najskôr stlačiť poistku (po prvý krát použitú na EOS 60D) a až potom môžete zmeniť expozičný režim. Novinkou je tiež samostatné tlačidlo alebo skôr ovládač pre video a Live View režim.

Keďže AF je úplne nový, vyžiadal si nové M-Fn tlačidlo, vhodne umiestnené pri spúšti. Ako fotograf zvyknutý na predošlý model, som nemal problém s ovládaním, s výnimkou prezerania snímok. Canon totiž pridal nové tlačidlo s ikonou lupy, ktoré je naľavo do displeja a slúži na zväčšovanie náhľadu fotiek. Pri predošlom modeli sa toto robilo jednoducho dvoma tlačidlami, ktoré boli pod pravým palcom a pri fotení slúžili na zmenu ostriach bodov a zablokovanie expozície.

V menu máte možnosť užívateľsky nastaviť funkcionalitu rôznych tlačidiel tak, aby vyhovovalo vašim potrebám. Ja som si prednastavil tlačidlo SET na rýchlu zmenu kvality obrazu a tiež tlačidlo RATE na uzamknutie fotografie a jej ochranu proti zmazaniu. Primárna funkcia tlačidla RATE je pridávanie hviezdičkového hodnotenia k fotografii do EXIF, kde ho rozoznajú programy typu Adobe Lightroom a pod.

Nový AF

Zabudnite na všetky problémy s AF, ktoré ste doteraz mali na svojich Canonoch. Nový EOS 5D MkIII prináša niečo úplne nové. Podľa niektorých fotografov je nové telo z pohľadu AF na tom ešte lepšie ako model 1D MkIV. Toto mi potvrdili aj dvaja fotografi, ktorí fotia šport so svojimi 1D MkIV a počas jedného volejbalového zápasu si mohli vyskúšať EOS 5D Mark III.

AF pracoval v teréne tak ako som si predstavoval a je konečne porovnateľný s konkurenčnými strojmi nemenovanej žltej značky :-) Fotoaparát nemal problém s novým objektívom 24-70L II zaostriť v zlomku sekundy tak, aby ma pri fotení nezdržiaval. Okrem rýchlosti ma však zaujímala aj presnosť práce zaostrovacích bodov na nízke clonové čísla a tiež fungovanie AF v slabšom svetle, čo je pre mňa ako portrétneho a svadobného fotografa rozhodujúci faktor. V slabom svetle sa mi osvedčil výber a zobrazenie len krížových bodov, ktoré sa chytali na motívy rýchlo a presne rovnako ako stredový bod. Všetko teda fungovalo tak, ako by na takto drahom a vyspelom aparáte aj malo.

Prácu AF si máte možnosť nastaviť podľa svojho gusta, či už ide o zobrazenie zaostrovacích bodov alebo nastavenia kontinuálneho zaostrovania. Mne stačilo na všetky motívy použiť prvý, univerzálny režim kontinuálneho zaostrovania, voči ktorému som nemal výhrady ani pri fotení športu alebo iných náročných motívov. Kontinuálne zaostrovanie s rôznymi nastaveniami citlivosti, však ocenia najmä profesionálni reportéri, ktorí si môžu navyše jednotlivé režimy optimalizovať a vytvorené presety aj uložiť.

Rýchlosť a citlivosť

Fotoaparát je naozaj rýchly, rýchlo zapisuje na kartu,nafotí až 6 snímok za sekundu, rýchlo poskytne náhľad na odfotený záber. Nový Digic 5+ je v ňom cítiť. Možnosť súbežného zápisu na SD aj CF kartu, prispieva k väčšej istote pri fotení. Jednoducho každá záloha je dobrá. Pri fotení má bleskové reakcie, presne také, aké by som očakával od modernej zrkadlovky. V praxi nehrá rolu či zapnete alebo vypnete redukciu šumu, jednoducho nič nespomaľuje snímanie. 

Základný rozsah citlivostí je od ISO 100 až po 25 600. Užívateľsky môžete povoliť od ISO 50 až do 102 400, no pri týchto citlivostiach už môže byť kompromis v obrazovej kvalite, prípadne môžete mať k dispozícii nižší dynamický rozsah ako v základných citlivostiach.

Obrazová kvalita - JPEG

V porovnaní so všetkými teraz predávanými Canonmi s ktorými som mal doposiaľ možnosť fotiť je novinka na tom so šumom na vysokých citlivostiach o 1 až 2 EV lepšie. Napríklad ISO 12 800 na 5D Mk III je rovnako dobré ako ISO 5000 na 1D MK IV. Čo je vynikajúca hodnota najmä pre fotenie svadieb a športu. Predošlé 5D MkII malo problémy najmä nad ISO 3200, kedy sa začali objavovať zhluky farebných bodov v horšom prípade riadkovanie šumu, čo sa pri novinke nedeje ani pri ISO 12 800 (čo je rozdiel až o 2 EV stupne!!!). Pri fotení na nízkych citlivostiach má obraz v základnom nastavení dosť silné doostrenie (až prehnané), peknú saturáciu a správne veľmi prirodzené farby. Toto môže byť však spôsobené aj predprodukčným kusom a prvou verziou firmvéru.

Obraz na ISO 6400, s rôznymi nastaveniami redukcie šumu.

Uvidíme aké bohaté budú detaily a kresba v tieňoch na ISO 100-400 pri fotení do RAW. Toto je zatiaľ veľká neznáma, pretože 5D Mk II mal pomerne silný AA filter, a tiež slabšiu kresbu v tmavších častiach obrazu akoby sme viacerí čakali. Na toto však odpovieme až po plnohodnotnej podpore RAW editorov ako Lightroom 4 a Canon DPP.

Obrazové podanie pri fotení do RAW – DOPLNENÉ

Minulý týždeň vyšla nová verzia Lightroomu, ktorá už podporuje aj najnovšie 5D MkIII, preto som mal možnosť vyvolať prvé RAWy a pozrieť sa lepšie na kvalitu fotografií z EOS 5D MkIII. Ak chceme využiť úplný potenciál, ktorý nám zrkadlovka ponúka, musíme fotiť do RAW formátu. Je to jediná cesta ako získať z fotoaparátu ten najlepší obraz, jemné detaily a to správne farebné podanie. Pri Canone EOS 5D Mk III toto platí trojnásobne. Podobne ako predošlý model 5D MkII, aj novinka pri fotení priamo do JPEG poriadne doostruje kontrastné hrany a kompresia JPEGu zas citeľne rozmazáva jemné detaily. Farebné podanie je ale aj pri fotení do JPEG veľmi neutrálne a prirodzené. Vyváženie bielej funguje aj v automatickom režime dosť spoľahlivo. Takže z pohľadu farebosti a kontrastu obrázky fotené do JPEG veľmi netrpia.

 

Preostrené kontúry pri fotení do JPEG nie sú vhodné na veľké zväčšeniny (100% výrezy).

Všimnite si lepšie podanie jemných detailov pri obraze fotenom do RAW (100% výrezy).

 

Zosvetľovanie tieňov nie je pre nové 5D MkIII problém (100% výrez ISO 100)

 

Pri fotografovaní na vysokých citlivostiach, ako ISO 3200 a viac je tiež vhodné fotografovať do RAW a na odšumenie fotografií využiť možnosti RAW editoru. Nové 5D MkIII podľa môjho názoru lepšie znáša zosvetľovanie podexponovaných fotografií alebo vyťahovanie tieňov. V tieňoch nenájdeme výrazné riadkovanie alebo zlievanie detailov do fľakov ako pri predošlom modeli. Veľmi dobré výsledky sú aj pri zosvetľovaní o +2 EV (najmä na nižších ISO), čo užívatelia často využívajú pri nepravej HDR fotografii alebo fotografi krajiniek.

Z pohľadu obrazovej kvality a rozlíšenia detailov sa v porovnaní s predošlým modelom 5D MkII podstatne zlepšilo podanie jemných detailov (per pixel ostrosť), ako aj reálne využiteľný dynamický rozsah. Nový obrazový procesor, nový senzor a možno aj slabší AA filter robia svoju prácu na jednotku. Ukážkové fotografie v galérii pod článkom sú vyvolané v Adobe Lightroom 4.1  bez doostrenia po exporte. Prekvapilo ma, že napriek dobrej ostrosti a podaniu jemných detailov fotoaparát nie je náchylný na vytváranie moiré (falošných farieb a vzorov pri fotení jemných opakovaných vzorov).

 

Plusy a mínusy nového modelu v skratke:

+ výborné podanie jemných detailov pri fotení do RAW (lepšie ako u predchodcu)

+ dobrý dynamický rozsah (ostrá kresba v tieňoch)

+ vysoké rozlíšenie

+ presný a extrémne rýchly 61 bodový AF

+ rýchle sériové snímanie (vzhľadom na rozlíšenie)

+ profesionálna kvalita HD videa

+ dobrá výdrž batérie

+ perfektne spracované telo

+ tichý režim závierky

+ Automatické HDR snímanie

+ lepšie a väčšie tlačidlá ako u predchodcu

+ ešte pohodlnejšie ovládanie a širšie možnosti užívateľských nastavení

+ Fungujúce ISO AUTO

+ prídavný vertikálny grip má vlastný joystick

 

- slabšie podanie detailov pri fotení do JPEG (Kto dnes ešte fotí do JPEG!?)

- vyššia cena

 

Porovnanie s konkurenciou

Porovnávať ho s produktmi Nikonu síce môžeme, ale výsledky budú podľa môjho názoru veľmi tesné. A je veľmi diskutabilné či by vôbec stáli za zmenu celého systému a investovanie do ďalších nových objektívov (Plus to potrebné množstvo času na zoznámenie sa s novým systémom).Takéto porovnanie nemá veľký význam, pretože kvôli jednému telu nebude žiaden profík (a asi ani amatér)  meniť značku a svoje zvyky. Canon vyrobil jednoducho univerzálny fotoaparát, ktorý je dobrý nielen do ateliéru, ale aj na reportáž. Má vysoké rozlíšenie, ktoré je dnes štandardom aj pre použitie v bežnej reklamnej, produktovej či inej profesionálnej fotografii.

 

Nová trieda?

Na záver musím povedať, že označenie 5D MkIII je trochu zavádzajúce, pretože novinka je podľa môjho názoru (a aj podľa názoru Canonu) o jednu triedu vyššie ako predošlý model. Je jasným vylepšením nielen predchádzajúceho modelu, ale aj high-end modelu EOS 1Ds MkIII (len bez zabudovaného vertikálneho gripu). Nový AF, 100% hľadáčik, lepší obraz a ešte lepšie výsledky na vysokých citlivostiach ISO robia z tohto modelu veľmi univerzálny nástroj pre profesionálov aj amatérov.

Novinka prakticky nemá žiadne nedostatky, takže písanie negatívnych vlastností v recenzii bolo nad moje sily. O niečo vyššiu štartovaciu cenu novinky nepovažujem za nejaké výrazné negatívum, veď pred niekoľkými rokmi by sa nám o takto vybavenom Canone za túto cenu ani len nesnívalo...

 

Aktuálnu cenu a dostupnosť si môžete overiť v predajnom štúdiu www.ephotoshop.sk. Zakúpením produktov v ephotoshop.sk podporíte svoj obľúbený portál www.ePhoto.sk

Autormi športových záberov v galérii sú Peter Baráth a Ondrej Bobek.

Fotografie nočného mesta som fotil spolu s našim redaktorom Michalom Matlonňom.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
pe3k
2012-03-09 11:06:53
proste paradicka... uz sa na nho tesim.... len kedy bude doma??
 
bear
2012-03-09 11:24:04
Bol som si ho vcera osahat a paci sa mi, tu su moje postrehy:

Canon 5D mark III:

Zaostrovanie. Je to zlepsenie a zrychlenie aj oproti 7D. Otestoval som aj kombinaciu s 2x TC a bolo to o nieco rychlejsie.

Uplne skvely silent shooting, na rozdiel od 1D mark IV s nim ide fotit aj sekvencne (vyborna vec na wildlife a reportaz v tichych priestoroch).

Grip je tvarovany podobne ako 7D, uchop je pevny a isty (ale pre mna menej pohodlny).

LCD je zas o nieco lepsi.

Menu je trocha prepracovane a bude potrebne si ho prisposobit vlastnym potrebam (na to som vela casu nemal).

Snimac - testoval som len v interieri a len do JPG, ale zlepsenie je viditelne. Do ISO 6400 sa netreba zaoberat tym, ake ISO zvolim - kvalita je bezproblemova.

Skusal som Pixel King aj Youngnuo ST-E2 a fungovali bez problemov s novou 5D aj 600EX-RT.

Canon 600EXT-RT - zoom 20-200 je super, ma rovnaky konektor pre battery pack ako 580ex, pribudol konektor na kablovu spust (2.5mm jack ako na entry level canonoch)

24-70/2.8 II - neskusal som, ale vyzera sympatickejsie ako prva verzia, nie je to taka tazka tehla a je aj mensia, len skoda toho 82mm zavitu (ako 16-35/2.8 II)
 
misodk
2012-03-09 11:28:13
tak to iso6400 je uzasne...
 
Ultra TXF
2012-03-09 11:39:52
príspevok od: misodk
tak to iso6400 je uzasne...
Ani ten basket na 12800 nie je zlý , v pohode použiteľné .
 
dawajsoft
2012-03-09 11:59:48
noo ja uz som nevydrzal a fotak som si zajednal zavazne u jedneho nemenovaneho predajcu. snad do vianoc pride na mna rad. dopit je vraj strasne velky ..podla prdajcu 28.3. maju príst prve kusy na oficialny predaj v SK
 
Juraj Lacko
2012-03-09 12:03:08
To vysoke iso je fak omnoho vylepsene proti 5d2 (aspom v jpegoch je perfekne pouzitelne iso 12800 ktore by som uz mal na 5d2 nepouzil. Parada
Celovo som milo prekvapeny.
 
IO-NR
2012-03-09 12:04:24
Raw sa dá vyskúšať s beta Camera Raw 6.7 - detaily sú úžasné. Šum je mierne vyšší ako u Nikonu D4, no zodpovedá to rozdielu v rozlíšení... Tento fotoaparát sa podľa prvých testov Canonu vydaril. Na svadby je to vďaka 2 kartám ideálne... cena je vzhľadom k zmenám a obrovskému priblíženiu k profi modelom vysoká, no adekvátna (parametrovo a obrazom je lepší, ako 1DsIII za 6300€)
 
wlad
2012-03-09 12:17:39
Niektorí fotografi mu vyčítali aj pomalé sériové snímanie, alebo hľadáčik bez 100% pokrytia, absentujúci interný blesk a ďalšie pre mňa už nepodstatné vlastnosti. Novinka EOS 5D Mark však III toto všetko zmenila.

Z tohto som pochopil ze 5D mk3 ma interny blesk. Len skoda ze nema.
 
IO-NR
2012-03-09 12:29:02
PS: ten 300mm f2,8 objektív použití na basketbale je z roku 1992 (vyrábaný od 1987) - po prestavení AF zaostroval výborne, no bez gripu sa s ním nedalo skoro vôbec manipulovať...
 
Cako
ocenenie redakciou 2012-03-09 12:56:40
príspevok od: dawajsoft
noo ja uz som nevydrzal a fotak som si zajednal zavazne u jedneho nemenovaneho predajcu. snad do vianoc pride na mna rad. dopit je vraj strasne velky ..podla prdajcu 28.3. maju príst prve kusy na oficialny predaj v SK
By som nedal nikdy za fotak tolke peniaze Teda pokial by som nezarabal aspon tak mesacne kolko stoji fotak... Ved za to kupim auto z bazaru a celkom slusne. Ja som zas nesmierne rad ze mam odlozeny moj 5D II
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-03-09 12:59:13
príspevok od: wlad
Niektorí fotografi mu vyčítali aj pomalé sériové snímanie, alebo hľadáčik bez 100% pokrytia, absentujúci interný blesk a ďalšie pre mňa už nepodstatné vlastnosti. Novinka EOS 5D Mark však III toto všetko zmenila.

Z tohto som pochopil ze 5D mk3 ma interny blesk. Len skoda ze nema.
Ďakujem, práve som to vyhodil z textu - pekné svetlo
 
Cako
ocenenie redakciou 2012-03-09 13:01:07
Ale co pozeram, tie JPEG stale nema dost kvalitne. Staci si pozriet niektore fotky na ISO 100/200 co su fotene cez den. Dost su nejake makke, take 7Deckove
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-03-09 13:05:14
príspevok od: Cako
Ale co pozeram, tie JPEG stale nema dost kvalitne. Staci si pozriet niektore fotky na ISO 100/200 co su fotene cez den. Dost su nejake makke, take 7Deckove
Ten JPEG je veľmi zlý na nízke ISO podla mna horší ako z MK II - je to predprodukcia ešte ťažká, z takto zameraného aparátu by JPEG nemal takto vyzerať, treba tam bud nový firmvér alebo fotiť len do RAW. preto som ani nemohol hodnotiť foťák nejako, kým nie je možné spracovať RAW poriadne.
 
Cako
ocenenie redakciou 2012-03-09 13:09:37
príspevok od: Jozef Peniak
Ten JPEG je veľmi zlý na nízke ISO podla mna horší ako z MK II - je to predprodukcia ešte ťažká, z takto zameraného aparátu by JPEG nemal takto vyzerať, treba tam bud nový firmvér alebo fotiť len do RAW. preto som ani nemohol hodnotiť foťák nejako, kým nie je možné spracovať RAW poriadne.
no ved dufam ze to doladia, aj podla mna je horsi ako z II a o dost co porovnavam Tak som zvedavy na "full" verziu. Ale aj tak myslim ze JPEG nebude nejak extra kvalitny. Mozno o nieco lepsi ako z II
 
piggee
2012-03-09 13:15:43
Tak som si to bol tiez vcera ohmatat. Som z toho aparatu uneseny. O ISO a sume toho bolo popisaneho asi dost, ale aj napriek tomu, ked to vidite v reale, tak vas to posadi na rit. Menu vo fotaku sa nam rozrastlo o obrovske mnostvo poloziek a teraz naozaj zacne mat vyznam vyrabat si vlastne submenu pre rychlu zmenu nastaveni.. Ci je aretacia kolecka pozitivum alebo negativum, takzko povedat, asi skor individualny nazor, mne mozno bude trochu prekazat. Ak by som mal porovnat 5D mark II a mark III, tak je to uplne ina kategoria fotoaparatu. Papierovo sa to nezda, ale ten vystup je uplne inde. Mark II v porovnani s mark III vyzera ako fotky z mobilu, aj ked je mi jasne, ze sa jedna naozaj o perfektny fotak aj po rokoch a ked klesne jeho cena este o nejake 300 EUR, tak mnoho ludi o nom este bude mat bezsene noci, co budu o nom vazne uvazovat.
Taktiez som skusal Youngnuo ST-E2 a funguje uplne bezproblemovo aj s novym bleskom.
 
wlad
2012-03-09 13:16:39
príspevok od: Jozef Peniak
Ďakujem, práve som to vyhodil z textu - pekné svetlo
ale to "III" je stale na nespravnom mieste

Novinka EOS 5D Mark však III toto všetko zmenila.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-03-09 13:41:11
príspevok od: wlad
ale to "III" je stale na nespravnom mieste

Novinka EOS 5D Mark však III toto všetko zmenila.
už je dúfam všetko na správnom mieste
 
kozakm
2012-03-09 15:02:54
Zvuk závěrky: http://www.youtube.com/watch?v=kHgNnxbuHU4

Pohled do hledáčku: http://www.youtube.com/watch?v=4n_DK8OTU2A
 
markato1
2012-03-09 15:45:36
fajn prve zhrnutie a vdaka za podelenie sa o skusenosti + testovacie fotky su vyborne..
 
belows
2012-03-09 16:37:02
príspevok od: kozakm
Zvuk závěrky: http://www.youtube.com/watch?v=kHgNnxbuHU4

Pohled do hledáčku: http://www.youtube.com/watch?v=4n_DK8OTU2A
Asi to bude tym drevenym stolom, ale ten zvuk neni ani trochu pekny
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2012-03-09 16:46:31
dakujem za info Fotak bude dobrým upgrade zo 7D Pecka ! Potesili nas
 
gintonik
2012-03-09 17:01:35
príspevok od: kozakm
Zvuk závěrky: http://www.youtube.com/watch?v=kHgNnxbuHU4

Pohled do hledáčku: http://www.youtube.com/watch?v=4n_DK8OTU2A
Keď budeš testovať zvuk závierky fotoaparátu, tak ho drž v ruke, alebo na statíve. Ten stôl tam počuť.
 
romanPB
2012-03-09 17:28:55
uz sa tesim,dufam ze ma bude uz v maji sprevdzat v thajsku
 
kozakm
2012-03-09 18:09:47
príspevok od: belows
Asi to bude tym drevenym stolom, ale ten zvuk neni ani trochu pekny
On není nic extra ani bez stolu, zní jak starý rozvrzaný psací stroj
 
kozakm
2012-03-09 18:10:51
príspevok od: gintonik
Keď budeš testovať zvuk závierky fotoaparátu, tak ho drž v ruke, alebo na statíve. Ten stôl tam počuť.
Jestli myslíš to cinknutí na konci každého cyklu, tak to opravdu foťák dělá. Stůl v tomto případě nijak "nehraje"
 
dawajsoft
2012-03-09 18:13:33
príspevok od: Cako
By som nedal nikdy za fotak tolke peniaze Teda pokial by som nezarabal aspon tak mesacne kolko stoji fotak... Ved za to kupim auto z bazaru a celkom slusne. Ja som zas nesmierne rad ze mam odlozeny moj 5D II
noo ja som povodne chcel mark II, ale kym som nan nasetril, zacalo sa suskat o mark III a tak som nieco nasetril a nieco pozical atak objednal...co sa auta tyka je to vec nazoru..ja by som zas nekupil auto z bazaru..do auta musis stale vrazat prachy a moralne strasne rychlo starne..kdezto ja si ten fotak kupujem uz na cely zivot..len polozim jednu otazku: doteraz som fotil a fotim na film..chcem prejst na digital ale FF.som canonista a celu vybavu mam canon..otazka znie, co by si si kupil Ty? akoby si sa teda rozhodol, keby nemas mark II a vlastne ziadnu D-SLR?
 
DUDIS
2012-03-09 18:40:42
no ak máš € tak by som iné nechcel..
nech ti dobre slúži..
pre mňa je to len nedosiahnuteľný sen..
 
dsl333
2012-03-09 18:48:43
príspevok od: Ultra TXF
Ani ten basket na 12800 nie je zlý , v pohode použiteľné .
vyzera to lepsie ako 5D mk2 na 3200 ISO!
 
Manicy
2012-03-09 19:36:53
tie vysoke Iso su neskutocne...mam dost..konec...chcel by som vediet ako by Iso 6400,12800 dopadlo v porovnani s D800vkou
 
Cako
ocenenie redakciou 2012-03-09 19:44:09
príspevok od: dawajsoft
noo ja som povodne chcel mark II, ale kym som nan nasetril, zacalo sa suskat o mark III a tak som nieco nasetril a nieco pozical atak objednal...co sa auta tyka je to vec nazoru..ja by som zas nekupil auto z bazaru..do auta musis stale vrazat prachy a moralne strasne rychlo starne..kdezto ja si ten fotak kupujem uz na cely zivot..len polozim jednu otazku: doteraz som fotil a fotim na film..chcem prejst na digital ale FF.som canonista a celu vybavu mam canon..otazka znie, co by si si kupil Ty? akoby si sa teda rozhodol, keby nemas mark II a vlastne ziadnu D-SLR?
Tak to neviem Keby nemam ziadny fotak tak by som zacinal s komapktom urcite... Keby som fotil doteraz kompaktom, tak by som zobral zrkadlovku ale urcite len triedu XXD. A tak to vlastne aj bolo, mal som kompakt, ultrazoom, zrkadlovku... a teraz chcem fullframe
 
dawajsoft
2012-03-09 20:01:24
príspevok od: Cako
Tak to neviem Keby nemam ziadny fotak tak by som zacinal s komapktom urcite... Keby som fotil doteraz kompaktom, tak by som zobral zrkadlovku ale urcite len triedu XXD. A tak to vlastne aj bolo, mal som kompakt, ultrazoom, zrkadlovku... a teraz chcem fullframe
noo ja som kompakt vynechal...zacal zenitom, na splatky kupil ako novinku eos 30 v tedy stala 31.000 Sk a to stal 10 nasobok mojho platu a tak dnes prechadzam na D-SLR FF za 3200 ecok a stoji 6 nasobok mojho platu . tak myslim ze som na tom o trochu lepsie. teda aspon po matematickej stranke to tak znie
 
conan7
2012-03-09 20:23:38
príspevok od: Cako
Tak to neviem Keby nemam ziadny fotak tak by som zacinal s komapktom urcite... Keby som fotil doteraz kompaktom, tak by som zobral zrkadlovku ale urcite len triedu XXD. A tak to vlastne aj bolo, mal som kompakt, ultrazoom, zrkadlovku... a teraz chcem fullframe
dobre ti ide, za rok-dva budeš mať digitálny stredoformát
 
Cako
ocenenie redakciou 2012-03-09 21:46:50
príspevok od: conan7
dobre ti ide, za rok-dva budeš mať digitálny stredoformát
to som chcel tam dopisat, ze co bude nasledovat... Ale to nie Mozno 1Dx, ak klesne za tie roky cena
 
conan7
2012-03-09 21:52:03
príspevok od: Cako
to som chcel tam dopisat, ze co bude nasledovat... Ale to nie Mozno 1Dx, ak klesne za tie roky cena
klesne neboj, len sa kukni za kolko dnes lietajú 1Ds III..... (v bazároch)
 
walde
ocenenie redakciou 2012-03-09 23:09:50
...my čo sme si už "zvykli" na autofokus na Mark II najskôr musíme svoje stroje "zdrať "...potom sa uvidí...
 
valec86
2012-03-09 23:14:41
svoj oblúbený portÁl chybicka
 
Juraj Lacko
2012-03-10 09:02:27
príspevok od: dawajsoft
noo ja som povodne chcel mark II, ale kym som nan nasetril, zacalo sa suskat o mark III a tak som nieco nasetril a nieco pozical atak objednal...co sa auta tyka je to vec nazoru..ja by som zas nekupil auto z bazaru..do auta musis stale vrazat prachy a moralne strasne rychlo starne..kdezto ja si ten fotak kupujem uz na cely zivot..len polozim jednu otazku: doteraz som fotil a fotim na film..chcem prejst na digital ale FF.som canonista a celu vybavu mam canon..otazka znie, co by si si kupil Ty? akoby si sa teda rozhodol, keby nemas mark II a vlastne ziadnu D-SLR?
.kdezto ja si ten fotak kupujem uz na cely zivot -
V dnesnej dobe sa uz nic nekupuje na cely zivot. Mozno ak na pra rokov. Je to smutne ale aj top end veci sa kazia a to dost rychlo potom ako boli vyrobene. Opravy su potom neskutocne drahe. Ono je to cele nastavene tak aby sa predavalo. Uplynie zaruka vyrobku a je dost velka pravdepodobnost ze sa vyrobok pokazi.
Odporucam si priplatit za rozsirenu zaruku na hocijaky drahy vyrobok. Aspom tak na 5rokov.
Kazdy si musi uvedomit naco bude pouzivat fotak a podla toho sa rozhodnut.
Ja prave uvazujem o prechode naspat na film (eos 1v) a to vlastnim 5d2.
Ako mi raz povedal jeden Pan.Fotograf "Kup si lacny fotak na film, tes sa z fotografovania a chod na dovolenku a vychutnaj si zivot." -mal pravdu.
 
XonanymX
2012-03-10 09:27:42
Nerozmyslali ste zamestnat redaktora na jazykovu a stylisticku pracu? Chapem, ze nie kazdy, kto foti, je literat, ale toto bola tragedia citat. Chyba na chybe, niektore vety nemaju ani hlavu ani patu.
 
markato1
2012-03-10 10:24:30
príspevok od: XonanymX
Nerozmyslali ste zamestnat redaktora na jazykovu a stylisticku pracu? Chapem, ze nie kazdy, kto foti, je literat, ale toto bola tragedia citat. Chyba na chybe, niektore vety nemaju ani hlavu ani patu.
Nemyslim si ze je to zle napisane..su to prve dojmy,postrehy a hlavne autor sa s nami chcel rychle o ne podelit,za co ja osobne mu dakujem .myslim, keby bolo viac casu na upravu a stylizaciu,tak by ineho redaktora nepotreboval
 
calimero
2012-03-10 11:10:32
príspevok od: Juraj Lacko
.kdezto ja si ten fotak kupujem uz na cely zivot -
V dnesnej dobe sa uz nic nekupuje na cely zivot. Mozno ak na pra rokov. Je to smutne ale aj top end veci sa kazia a to dost rychlo potom ako boli vyrobene. Opravy su potom neskutocne drahe. Ono je to cele nastavene tak aby sa predavalo. Uplynie zaruka vyrobku a je dost velka pravdepodobnost ze sa vyrobok pokazi.
Odporucam si priplatit za rozsirenu zaruku na hocijaky drahy vyrobok. Aspom tak na 5rokov.
Kazdy si musi uvedomit naco bude pouzivat fotak a podla toho sa rozhodnut.
Ja prave uvazujem o prechode naspat na film (eos 1v) a to vlastnim 5d2.
Ako mi raz povedal jeden Pan.Fotograf "Kup si lacny fotak na film, tes sa z fotografovania a chod na dovolenku a vychutnaj si zivot." -mal pravdu.
Nesuhlasim. 7 rokov som fotil analogovym EOS 500N. Teraz fotim 6 rokov s 350D a v pohode, radsej som investoval do lepsich FF objektivov. A ked nastane ta spravna hvila, kupim 5D Mark III a urcite nie na 2 roky.
Telefon mam 4 rocny Sony Ericsson a vyzera ako novy, baterka stale povodna, vydrzi v pohode 4-5 dni. Ono zalezi aj od toho, ako sa clovek ku technike sprava a ake ma priority. Su ludia, ktori nemaju potrebu obmienat techniku s kazdou novinkou.
 
balazovic.lubos
2012-03-10 11:31:51
Jozef a nelutujes terazky prechod do žltého dresu ? Nemáš chuť sa kvôli tomuto foťáku vrátiť ?
 
markato1
2012-03-10 14:21:08
príspevok od: balazovic.lubos
Jozef a nelutujes terazky prechod do žltého dresu ? Nemáš chuť sa kvôli tomuto foťáku vrátiť ?
keby aj chcel,tak to uz neprizna..nikon,canon,nikon a zase canon..
 
dawajsoft
2012-03-10 19:29:18
príspevok od: calimero
Nesuhlasim. 7 rokov som fotil analogovym EOS 500N. Teraz fotim 6 rokov s 350D a v pohode, radsej som investoval do lepsich FF objektivov. A ked nastane ta spravna hvila, kupim 5D Mark III a urcite nie na 2 roky.
Telefon mam 4 rocny Sony Ericsson a vyzera ako novy, baterka stale povodna, vydrzi v pohode 4-5 dni. Ono zalezi aj od toho, ako sa clovek ku technike sprava a ake ma priority. Su ludia, ktori nemaju potrebu obmienat techniku s kazdou novinkou.
plne s tebou suhlasim...moja eos 30-tka vyzera akoby som ju vcera kupil..su ludia co beru veci ako spotrebny tovar,su ludia co maju prachy a na veciach im nezalezi a su ludia,co vynalozia obrovske usilie aby sa dostali k vysnivanemu cielu a taki si dokazu veci vazit, lebo vedia,ze nic nieje zadarmo.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-03-10 19:42:28
príspevok od: balazovic.lubos
Jozef a nelutujes terazky prechod do žltého dresu ? Nemáš chuť sa kvôli tomuto foťáku vrátiť ?
je to super fotak, ale kombinacia tiel D700 a D800 je pre mna lepsia, a to nehovorim o cene noviniek v Canone.
 
lowenature
2012-03-10 19:59:21
príspevok od: calimero
Nesuhlasim. 7 rokov som fotil analogovym EOS 500N. Teraz fotim 6 rokov s 350D a v pohode, radsej som investoval do lepsich FF objektivov. A ked nastane ta spravna hvila, kupim 5D Mark III a urcite nie na 2 roky.
Telefon mam 4 rocny Sony Ericsson a vyzera ako novy, baterka stale povodna, vydrzi v pohode 4-5 dni. Ono zalezi aj od toho, ako sa clovek ku technike sprava a ake ma priority. Su ludia, ktori nemaju potrebu obmienat techniku s kazdou novinkou.
Telefón mám staručkú nokiu , a napr.oproti Sony Ericsson prežila aj práčku.Asi som ju opral na nižšej teplote.
 
Martin Školiak
2012-03-10 20:22:54
príspevok od: Jozef Peniak
je to super fotak, ale kombinacia tiel D700 a D800 je pre mna lepsia, a to nehovorim o cene noviniek v Canone.
Jozef, je nejaky rozdiel v kvalite obrazu medzi markII a markIII aj na nizkych iso. Tak 100 az 400 ale hlavne 100. Hlavne farby a d. rozsah ma zaujima. Robim si zalusk na jeden z tychto fotakov a ako krajinara ma nezaujima ani superautofokus a ani nizky sum na vysoke iso. Dakujem za odpoved.
 
Martin Školiak
2012-03-10 20:23:12
príspevok od: Jozef Peniak
je to super fotak, ale kombinacia tiel D700 a D800 je pre mna lepsia, a to nehovorim o cene noviniek v Canone.
Jozef, je nejaky rozdiel v kvalite obrazu medzi markII a markIII aj na nizkych iso. Tak 100 az 400 ale hlavne 100. Hlavne farby a d. rozsah ma zaujima. Robim si zalusk na jeden z tychto fotakov a ako krajinara ma nezaujima ani superautofokus a ani nizky sum na vysoke iso. Dakujem za odpoved.
 
DropDead
2012-03-10 20:48:32
príspevok od: XonanymX
Nerozmyslali ste zamestnat redaktora na jazykovu a stylisticku pracu? Chapem, ze nie kazdy, kto foti, je literat, ale toto bola tragedia citat. Chyba na chybe, niektore vety nemaju ani hlavu ani patu.
pán gramatika...ak máte takéto pripomienky na redaktorov tak skúste to písať aj s diakritikou, aby to malo aj nejakú váhu...

neviem, o akej tragédií tu pán xonanymx píše, ale mne tieto "prvé postrehy" prídu zaujímavé, lebo cítiť, že to píše človek a nie ako niektoré články na rôznych weboch, fórach, pri ktorých má človek pocit, že to písal stroj...
 
XonanymX
2012-03-10 21:53:53
príspevok od: DropDead
pán gramatika...ak máte takéto pripomienky na redaktorov tak skúste to písať aj s diakritikou, aby to malo aj nejakú váhu...

neviem, o akej tragédií tu pán xonanymx píše, ale mne tieto "prvé postrehy" prídu zaujímavé, lebo cítiť, že to píše človek a nie ako niektoré články na rôznych weboch, fórach, pri ktorých má človek pocit, že to písal stroj...
Ze to akurat tvrdi niekto, kto nepise na zaciatku vety velke pismena a namiesto bodky pouziva dve. Nejak som este nikdy nepostrehol, ze by nedostatocny obsah clanku suvisel s adakvatnou gramatikou a stylistikou a vice versa. Jednoducho povedane, snad aj postreh moze mat uroven a nemusi vyzerat ako text cloviecika konciaceho ludovku. Hold, drzivej vecsine staci.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-03-11 00:25:05
príspevok od: Martin Školiak
Jozef, je nejaky rozdiel v kvalite obrazu medzi markII a markIII aj na nizkych iso. Tak 100 az 400 ale hlavne 100. Hlavne farby a d. rozsah ma zaujima. Robim si zalusk na jeden z tychto fotakov a ako krajinara ma nezaujima ani superautofokus a ani nizky sum na vysoke iso. Dakujem za odpoved.
toto najviac zaujima aj mna, jpeg nie je dobry na toto posudenie, treba raw.
 
calimero
2012-03-11 18:57:15
Chlapi a uz sa vie, kedy bude uvolneny novy DPP? Som velmi zvedavy na porovnania RAWov.
Jozef, spolieham na teba, lebo nemam tu moznost porovnat Mark II a Mark III, pripadne aj s D800
 
conan7
2012-03-11 19:13:35
príspevok od: XonanymX
Ze to akurat tvrdi niekto, kto nepise na zaciatku vety velke pismena a namiesto bodky pouziva dve. Nejak som este nikdy nepostrehol, ze by nedostatocny obsah clanku suvisel s adakvatnou gramatikou a stylistikou a vice versa. Jednoducho povedane, snad aj postreh moze mat uroven a nemusi vyzerat ako text cloviecika konciaceho ludovku. Hold, drzivej vecsine staci.
vecsine?
niekto si teraz riadne nakakal do......
 
XonanymX
2012-03-11 19:35:04
príspevok od: conan7
vecsine?
niekto si teraz riadne nakakal do......
"Drzivej" si si nevsimol?
Autor ma moznost editovat text. Co som napisal ja, uz neopravim - lezi bezi.
 
gaspi
2012-03-12 06:49:05
heh foto 19 je u mna v robote teda na bráne
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-03-12 09:03:45
príspevok od: gaspi
heh foto 19 je u mna v robote teda na bráne
zaujala ma tá tabuľka som zvedavý koho dvere sfotím nabudúce
 
diewithme
2012-03-12 10:41:34
To su moje kluce!!
 
sunajn
2012-03-12 11:29:24
príspevok od: Cako
By som nedal nikdy za fotak tolke peniaze Teda pokial by som nezarabal aspon tak mesacne kolko stoji fotak... Ved za to kupim auto z bazaru a celkom slusne. Ja som zas nesmierne rad ze mam odlozeny moj 5D II
Ja by som dal, aj trojnásobok!
 
sunajn
2012-03-12 12:23:31
príspevok od: conan7
dobre ti ide, za rok-dva budeš mať digitálny stredoformát
... za dva-štyri bude mať celkom plný formát...
 
sunajn
2012-03-12 12:25:02
Dobrá mašinka, len škoda, že nemajú dizajnéra z Nikonu.
 
dawajsoft
2012-03-12 14:02:22
príspevok od: sunajn
Dobrá mašinka, len škoda, že nemajú dizajnéra z Nikonu.
hoci som canonista tak ja som sa prave rozhodol pre mrk III namiesto d800 len preto lebo je "hranata" robustna a na moj vkus ma nemoderny dizaj..ale to je vec vkusu
 
Cako
ocenenie redakciou 2012-03-12 15:22:50
príspevok od: dawajsoft
hoci som canonista tak ja som sa prave rozhodol pre mrk III namiesto d800 len preto lebo je "hranata" robustna a na moj vkus ma nemoderny dizaj..ale to je vec vkusu
spravne Mne sa napriklad nepacia fotaky typu Leica M9 a tie "retro" hranate vyzory... Bohuzial.. Absolutne... Doba ide dopredu a viac sa mi pacia veci z buducnosti ako, co bolo, bolo....
 
Martin Brojo
ocenenie redakciou 2012-03-12 15:58:54
príspevok od: sunajn
Ja by som dal, aj trojnásobok!
Ja ti ho kľudne za trojnásobok predám. :-P
 
conan7
2012-03-12 21:35:43
príspevok od: Martin Brojo
Ja ti ho kľudne za trojnásobok predám. :-P
šéfvedúci, ty to ako vidíš? ideš do toho? myslím do 5D III....
 
werdza
2012-03-12 23:17:20
iso 12800 na niektorých tých basketbalových a skoro žiaden šum oproti 12800 na II, Ach. dúfam, že môj 5D II teraz nežiarli, ajtak ho ľúbim a ajtak na ňom fotím stredovým a prekomponujem.
 
walde
ocenenie redakciou 2012-03-12 23:51:46
príspevok od: werdza
iso 12800 na niektorých tých basketbalových a skoro žiaden šum oproti 12800 na II, Ach. dúfam, že môj 5D II teraz nežiarli, ajtak ho ľúbim a ajtak na ňom fotím stredovým a prekomponujem.
...tak ako píšeš...stredovým a prekomponovať ...mark II. je čosi čo prirastie k srdcu a tak si myslím, že o výmene nemožno uvažovať... najskôr ju treba "zdrať "
 
Jerry C.
2012-03-13 00:00:30
príspevok od: walde
...tak ako píšeš...stredovým a prekomponovať ...mark II. je čosi čo prirastie k srdcu a tak si myslím, že o výmene nemožno uvažovať... najskôr ju treba "zdrať "
alebo dobre predať
 
barino
2012-03-13 00:32:00
príspevok od: walde
...tak ako píšeš...stredovým a prekomponovať ...mark II. je čosi čo prirastie k srdcu a tak si myslím, že o výmene nemožno uvažovať... najskôr ju treba "zdrať "
ale ten rozdiel je taky,ze vo vnutri Ta to zacne zozierat a ked budu eurace tak ho vymenis
 
pinonko
2012-03-13 09:15:27
Mna to zozralo hned. Moj Mark II je uz pod inym majitelom a myslim, ze aj vo velmi dobrych rukach....Bubaciky su uz pripravene na MK III.....
 
sunajn
2012-03-13 09:52:24
príspevok od: dawajsoft
hoci som canonista tak ja som sa prave rozhodol pre mrk III namiesto d800 len preto lebo je "hranata" robustna a na moj vkus ma nemoderny dizaj..ale to je vec vkusu
jj, proti gustu žiaden dišputát!
 
sunajn
2012-03-13 09:54:43
príspevok od: Cako
spravne Mne sa napriklad nepacia fotaky typu Leica M9 a tie "retro" hranate vyzory... Bohuzial.. Absolutne... Doba ide dopredu a viac sa mi pacia veci z buducnosti ako, co bolo, bolo....
Akurát, že ešte si nemal a ani nebudeš mať možnosť vidieť veci z budúcnosti. Ibaže by si mal stroj času.
 
sunajn
2012-03-13 09:57:05
príspevok od: Martin Brojo
Ja ti ho kľudne za trojnásobok predám. :-P
ééé... takých by bolo.
 
sunajn
2012-03-13 09:59:52
príspevok od: werdza
iso 12800 na niektorých tých basketbalových a skoro žiaden šum oproti 12800 na II, Ach. dúfam, že môj 5D II teraz nežiarli, ajtak ho ľúbim a ajtak na ňom fotím stredovým a prekomponujem.
Veron, čo vzdycháš, Ty si robila už s 450kou fasa fotky!
 
sunajn
2012-03-13 10:02:35
príspevok od: walde
...tak ako píšeš...stredovým a prekomponovať ...mark II. je čosi čo prirastie k srdcu a tak si myslím, že o výmene nemožno uvažovať... najskôr ju treba "zdrať "
Nemeň, len si prikúp ďalšie telo mark III, aby Ti dvojka nelingala v batohu.
 
werdza
2012-03-13 14:31:03
príspevok od: sunajn
Veron, čo vzdycháš, Ty si robila už s 450kou fasa fotky!
Ďakujem, ale keď som prešla na 5D marka II, som sa tešila, že to sa mi budú fotiť koncerty s takým isom vysokým, 450D mal len 1600 najviac a ako na potvoru začali osvetlovači svietiť skoro na tmu a ja som aj 6400 musela často dávať a tento nový III šumí menej
 
sunajn
2012-03-14 03:08:20
príspevok od: werdza
Ďakujem, ale keď som prešla na 5D marka II, som sa tešila, že to sa mi budú fotiť koncerty s takým isom vysokým, 450D mal len 1600 najviac a ako na potvoru začali osvetlovači svietiť skoro na tmu a ja som aj 6400 musela často dávať a tento nový III šumí menej
Holt, každý novší má niečo lepšie, ale zase na ňom už neukážeš toľko technickej kreativity a umenie, lebo to čo si na 450ke musela špekulovať, mark IIIka to "zbúcha" sama a každý povie, to mašina za ňu spravila.
 
Bounty
2012-03-15 15:31:36
Mňa by zaujímala aj recenzia týkajúca sa videa nového 5D Mark III. Mám Mark II, uvažujem o prechode na nový model a keďže veľa natáčam, rád by som sa dozvedel niečo viac. Ďakujem
 
piggee
2012-03-16 07:43:35
Tu mate vecerne citanie chlapci. Manual z mark III http://www.canonrumors.com/files/eos5dmkiii-im-c-en.pdf
 
conan7
2012-03-16 07:51:15
príspevok od: piggee
Tu mate vecerne citanie chlapci. Manual z mark III http://www.canonrumors.com/files/eos5dmkiii-im-c-en.pdf
už stiahnuté ináč digitalrev už to má na sklade, neviem ako to dokázali, ale posielajú do 48 hodín. ževraj.
 
piggee
2012-03-16 08:36:34
príspevok od: conan7
už stiahnuté ináč digitalrev už to má na sklade, neviem ako to dokázali, ale posielajú do 48 hodín. ževraj.
tiez som na to pozeral, ale neviem, ci by som taku investiciu riesil cez digitalrev..
 
conan7
2012-03-16 09:06:29
príspevok od: piggee
tiez som na to pozeral, ale neviem, ci by som taku investiciu riesil cez digitalrev..
určite nie, ale všade sa objavujú dátumy 27.3. BHphoto ani napr. nič nezverejňuje a oni majú skladom. nechápem....
 
piggee
2012-03-16 11:22:17
príspevok od: conan7
určite nie, ale všade sa objavujú dátumy 27.3. BHphoto ani napr. nič nezverejňuje a oni majú skladom. nechápem....
asi niekde pri Cine utopili lod s predvadzacimi kusmi
 
vincko
2012-03-20 18:13:14
Ziadne nove skusenosti s Mark III?

A este nebola slubena dlhodobejsia recenzia na Canon G1X?
Uvazujem and nim, ale je akosi ticho od uvedenia.
 
conan7
2012-03-20 18:30:10
príspevok od: vincko
Ziadne nove skusenosti s Mark III?

A este nebola slubena dlhodobejsia recenzia na Canon G1X?
Uvazujem and nim, ale je akosi ticho od uvedenia.
Skús sa spýtať niekoho zo Singapuru, Hong Kongu, Tajvanu alebo z Austrálie. Tam sa už predali prvé kusy. My ostatní smerom na západ čakáme na 27.3 a apríl....
 
bear
2012-03-20 18:47:43
príspevok od: vincko
Ziadne nove skusenosti s Mark III?

A este nebola slubena dlhodobejsia recenzia na Canon G1X?
Uvazujem and nim, ale je akosi ticho od uvedenia.
G1X sa uz predava a 5D mark III by sa mala dostat do predaja kazdu chvilu. Na dlhodobejsie recenzie treba s fotakom nazbierat prakticke skusenosti a to sa da na Slovensku az s vacsim casovym odstupom. Ten jeden prezentacny kus co je pre slovensko musi najprv prejst vsetkymi prezentaciami a na dlhsiu zapozicku sa zvycajne dostane az po par mesiacoch. Recenzia moze byt skor, ak si to niekto z redakcie kupi, ale v redakcii su teraz len Nikonisti, takze to tak skoro nebude.
 
atlantel
2012-03-20 20:04:59
príspevok od: conan7
Skús sa spýtať niekoho zo Singapuru, Hong Kongu, Tajvanu alebo z Austrálie. Tam sa už predali prvé kusy. My ostatní smerom na západ čakáme na 27.3 a apríl....
No tomu velmi neverim. Este do minuleho piatku nebol 5D Mark III ani v Hong Kongu nikde k zohnaniu. Vcera mi volal agent z HK a nemaju ho ani velke exportne firmy.
 
vincko
2012-03-20 20:11:31
S G1X nema nikto skusenosti.
V redakcii uz mali davno tento fotak. ci len na chvilu?
 
conan7
2012-03-20 20:30:40
príspevok od: atlantel
No tomu velmi neverim. Este do minuleho piatku nebol 5D Mark III ani v Hong Kongu nikde k zohnaniu. Vcera mi volal agent z HK a nemaju ho ani velke exportne firmy.
ale veru hej, chalan bol zo Singapúru a šíril prvé dojmy + fotky o mark III. Natrafil som na to vo fórach. Ved digitalrev to 2-3 dni mali aj skladom, odtial asi títo pobrali prvé kusy...
 
conan7
2012-03-22 13:48:19
no ľudia dobrá správa,do faxcopy dnes dorazili prvé kusy, kto mal predobjednávku, má vyhraté
 
markato1
2012-03-22 15:35:17
príspevok od: conan7
no ľudia dobrá správa,do faxcopy dnes dorazili prvé kusy, kto mal predobjednávku, má vyhraté
ticho zavidim..
 
conan7
2012-03-22 16:56:05
príspevok od: markato1
ticho zavidim..
mne? nemusíš. môj je ešte niekde medzi Japonskom a Prahou. v lepšom prípade..... len volali mi preto lebo som mal predobjednávku, čo som zabudol zrušiť. Ale už v US, UK dneska tiež "rozdávali".......
 
garyfisher
2012-03-22 18:19:25
príspevok od: conan7
no ľudia dobrá správa,do faxcopy dnes dorazili prvé kusy, kto mal predobjednávku, má vyhraté
a kto ma znamosti nemusel mat ani preorder
 
dawajsoft
2012-03-22 18:35:32
príspevok od: garyfisher
a kto ma znamosti nemusel mat ani preorder
aj mne volali,zajtra si idem preň..neviem ako budem dnes vobec spat
 
garyfisher
2012-03-22 18:38:51
príspevok od: dawajsoft
aj mne volali,zajtra si idem preň..neviem ako budem dnes vobec spat
ja si pockam do vianoc bohuzial stavba domu ma financnu prednost
 
dawajsoft
2012-03-22 18:41:52
príspevok od: garyfisher
ja si pockam do vianoc bohuzial stavba domu ma financnu prednost
Ty mas aspon namiesto mna rozum..
 
garyfisher
2012-03-22 19:00:50
príspevok od: dawajsoft
Ty mas aspon namiesto mna rozum..
nemam v pondelok si idem po 300/2.8
 
dawajsoft
2012-03-22 19:12:49
príspevok od: garyfisher
nemam v pondelok si idem po 300/2.8
noo vitaj v klube tak na tu uz mi neostalo..teraz je u mna na rade 400/5,6L..len ci ja budem potom este u zeny
 
garyfisher
2012-03-22 19:18:52
príspevok od: dawajsoft
noo vitaj v klube tak na tu uz mi neostalo..teraz je u mna na rade 400/5,6L..len ci ja budem potom este u zeny
ja mam tento rok velke plany 8-14 fish eye, 35/1.4 70-300 L a 5D III snad a zena ....no nemusi vediet o vsetkom
 
valec86
2012-03-22 20:41:01
fotak je doma, dnes nespim
 
garyfisher
2012-03-22 21:02:34
príspevok od: valec86
fotak je doma, dnes nespim
1Dcko predane ?
 
valec86
2012-03-22 21:27:46
1D cko predane. moment ma serie ze neviem otvorit raw v lightroome
 
markato1
2012-03-22 21:45:42
príspevok od: valec86
fotak je doma, dnes nespim
A co si vlastne kupil? mal si objednane 1Dx,ale zrejme toto bolo skorej ,ci?
 
valec86
2012-03-22 21:47:46
5D mk III, nakoniec zdravy rozum zvitazil nad tym co som chcel. na rychly AF bude stacit aj 7D ale aj toto sa uz teraz zda velmi rychle
 
markato1
2012-03-22 21:48:52
aha,uz citam ze mas vo vybave 5DIII
 
valec86
2012-03-22 22:04:49
hmmmm beta verzia camera rawu akosi nefunguje, asi treba pockat kym vychytaju vsetky muchy
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-03-22 22:04:55
príspevok od: valec86
1D cko predane. moment ma serie ze neviem otvorit raw v lightroome
no však totok! - už aby vypustili ACR profil...
 
bear
2012-03-23 06:46:15
príspevok od: valec86
5D mk III, nakoniec zdravy rozum zvitazil nad tym co som chcel. na rychly AF bude stacit aj 7D ale aj toto sa uz teraz zda velmi rychle
Podobne, tiez som rad, ze sa 5D zacala predavat skor. Aspon ma uz 1D X nebude pokusat. Uz len dockat sa podpory RAW v Corel AfterShot.
 
valec86
2012-03-23 08:00:00
hmmm tak zatial fotim do jpegu ale som uchvateny, v byte ziarovkove svetlo iso 12600 a nic. sum skoro ziaden. rawy mi otvara len canonacky digital
 
falco.tinnunculus
2012-03-23 18:49:06
Ake je video? Lebo je zaujimave, ze sirka fotky z 5D III v pixeloch je presne trojnasobok sirky fullHD...cize mozno fotaku staci natacat na kazdy treti bod alebo 3x zmensit obraz a je z toho video, teoreticky bez chyb na ostrosti
 
bear
2012-03-23 21:03:22
príspevok od: falco.tinnunculus
Ake je video? Lebo je zaujimave, ze sirka fotky z 5D III v pixeloch je presne trojnasobok sirky fullHD...cize mozno fotaku staci natacat na kazdy treti bod alebo 3x zmensit obraz a je z toho video, teoreticky bez chyb na ostrosti
Pocas 3 rokov pouzivania 5D mark II som video pouzil 1x a vystup bol vyborny. Neviem si predstavit, aky ako lepsi by mal byt ten vystup, aby som bol schopny povedat, ze sa to zlepsilo. Na video sa zvycajne pri 200% zvacseni nepozera.
 
wlad
2012-03-23 22:21:07
príspevok od: bear
Pocas 3 rokov pouzivania 5D mark II som video pouzil 1x a vystup bol vyborny. Neviem si predstavit, aky ako lepsi by mal byt ten vystup, aby som bol schopny povedat, ze sa to zlepsilo. Na video sa zvycajne pri 200% zvacseni nepozera.
kto raz okusi 60fps video, k 24 ani 30 fps videu sa uz nikdy nevrati.
Je to nebe a dudy.
 
valec86
2012-03-23 23:03:48
kde sa zapyna video? hehe fakt toto ma moment serie najmenej. vystup z sigmy 85 f1.4 je nieco neopysatelne
 
valec86
2012-03-24 08:26:08
to pe3k povedz kedy dame stretko a mozes potestovat. aj na tvojej 85 f 1.2
 
dawajsoft
2012-03-24 09:30:08
príspevok od: valec86
kde sa zapyna video? hehe fakt toto ma moment serie najmenej. vystup z sigmy 85 f1.4 je nieco neopysatelne
neviem ako na sigme 85.tke ale aj na mojej 105 EX 2,8 je to bomba...neveril som vlastnym ociam.iso od 8000 -do 12800 a ty kokso stalo to telo za tie prachy...momentalne by ho u mna prekonalo uz len telo nejakej supermodelky
 
valec86
2012-03-24 09:37:09
dawajsoft ja som planoval 1Dx no rozmlatil som auto a na 1Dx ke sa blbo jazdi zdravy rozum nakoniec zvitazil.
 
dawajsoft
2012-03-24 09:48:16
príspevok od: valec86
dawajsoft ja som planoval 1Dx no rozmlatil som auto a na 1Dx ke sa blbo jazdi zdravy rozum nakoniec zvitazil.
neostalo ti trochu aj pre mna? ...noo mne to uz priatelka dala pocitit tiez chcela ze novsie auto. ale fefda bude musiet este sluuzit.
 
valec86
2012-03-26 18:22:21
konecne som si doluskal menu, mam v nom trosku chaoz, hlavne zoomovanie fotiek mohli nechat tak ako bolo
 
bear
2012-03-26 18:30:48
príspevok od: valec86
konecne som si doluskal menu, mam v nom trosku chaoz, hlavne zoomovanie fotiek mohli nechat tak ako bolo
Tiez ma to zoomovanie stvalo, ale na tlacitko set sa da nastavit, zoom na ostriaci bod pri zvacseni 1:1, to usetri vela klikania, ale zopar drobnych pripomienok k firmwaru mam aj ja, niektore som uz posal do Canonu, snad nieco z toho vyriesia.
 
valec86
2012-03-26 18:53:06
vo fotaku mam uz dokonca verziu 1.0.7 uz od kupy. mozno napisem minirecenziu a par fotiek z rawu no neskutocne ma serie ze nieje podpora v lightroome 3, kde som si uz zvykol na pracu s rawmi.
 
valec86
2012-03-26 21:20:56
ked sa nepohnevate jedna foto z dnes
iso 12600 f1.8 85mm 1/500

[URL=http://www.imagebam.com/image/34d9c9181699181][IMG]http://thumbnails71.imagebam.com/18170/34d9c9181699181.jpg[/IMG][/URL]
 
steve2211
2012-03-26 22:39:52
My sa nehneváme A tíško závidíme Toto je 12800? Uch.... Takže teraz máš dve nové hračky? Jednu v garáži a druhú v brašni/posteli?
 
conan7
2012-03-26 23:06:16
príspevok od: steve2211
My sa nehneváme A tíško závidíme Toto je 12800? Uch.... Takže teraz máš dve nové hračky? Jednu v garáži a druhú v brašni/posteli?
tak to sú už tri hračky
 
steve2211
2012-03-27 00:02:31
príspevok od: conan7
tak to sú už tri hračky
To si povedal Ty conan Len či tá tretia nechodí náhodou na ephoto ?! Hneď budeme mať povedané
 
valec86
2012-03-27 06:16:15
ano priatelka chodi na ephoto ale len sem tam. jo je to iso 12800. audinka na ephoto nechodi
skusim napisat mini uzivatelsku recenziu s realnymi skusenostami. tak mozno sa odhodlam a ma tu nezjte
 
SalvadorD
2012-03-27 10:24:42
príspevok od: Cako
spravne Mne sa napriklad nepacia fotaky typu Leica M9 a tie "retro" hranate vyzory... Bohuzial.. Absolutne... Doba ide dopredu a viac sa mi pacia veci z buducnosti ako, co bolo, bolo....
Naopak Leica M9 je jedina svojho druhu na trhu a osobne sa mi paci svojim retro design.A vysledky s tohoto maleho zazraku su uzasne farebne podanie bokeh a vsetko len skoda ze je taka draha,kludne by som urobil update pre jej kompaktnost a kvalitu fotografii.Ale to az ked budem mat mesacny prijem 4000eur(daj boze cim skor)...
 
dawajsoft
2012-03-27 11:16:39
príspevok od: valec86
vo fotaku mam uz dokonca verziu 1.0.7 uz od kupy. mozno napisem minirecenziu a par fotiek z rawu no neskutocne ma serie ze nieje podpora v lightroome 3, kde som si uz zvykol na pracu s rawmi.
ta podpora nieje ani LR4-ke
 
Dano Leitman
2012-03-27 11:41:09
iso 12800 ach maj god .... ja si dam na mojom starcekovi 3200 a nemusim davat do WB fotiek efekt hrubeho zrna
 
conan7
2012-03-30 08:49:52
príspevok od: valec86
ano priatelka chodi na ephoto ale len sem tam. jo je to iso 12800. audinka na ephoto nechodi
skusim napisat mini uzivatelsku recenziu s realnymi skusenostami. tak mozno sa odhodlam a ma tu nezjte
šéfvedúci, toto si už všimol nie?
http://labs.adobe.com/technologies/lightroom4-1/?tabID=details#tabTop
 
valec86
2012-03-30 08:58:11
cize lightroom 3 definitivne konci s podporou 5D mk III ?
 
Ultra TXF
2012-03-30 11:05:10
http://www.cameralabs.com/reviews/Canon_EOS_5D_Mark_III/high_ISO_noise.shtml


Porovnanie ISO Mark II a Mark III .
 
andreewp
2012-03-30 18:56:30
http://www.youtube.com/watch?v=jNtwMZGp1hc
vs. D800
http://www.youtube.com/watch?v=8jKspoynL0o
 
dawajsoft
2012-03-30 21:18:19
príspevok od: valec86
cize lightroom 3 definitivne konci s podporou 5D mk III ?
ta new verzia co pink conan pridal otvara raw z marka III.
 
dawajsoft
2012-03-30 21:19:27
príspevok od: conan7
šéfvedúci, toto si už všimol nie?
http://labs.adobe.com/technologies/lightroom4-1/?tabID=details#tabTop
dikes za link..pekne to otvara uz aj raw z markaIII
 
conan7
2012-03-30 21:55:07
príspevok od: dawajsoft
dikes za link..pekne to otvara uz aj raw z markaIII
mne už len chýba podpora pre pocketwizardy, dúfam, že budú podobne promptne reagovať ako adobe......
 
quintes
2012-03-31 20:04:27
... trosku off, ale sa mi pacia mnoziace sa inzeraty na 5d mkII, kde sa predavaju v super eno nuno stave, lebo boli len zalozne tela ach jaj.....
 
quintes
2012-03-31 20:14:52
príspevok od: valec86
ked sa nepohnevate jedna foto z dnes
iso 12600 f1.8 85mm 1/500

[URL=http://www.imagebam.com/image/34d9c9181699181][IMG]http://thumbnails71.imagebam.com/18170/34d9c9181699181.jpg[/IMG][/URL]
aha ho, kosican
 
valec86
2012-04-01 10:45:44
jop kosican kosican, lightroom 4.1 funguje a otvara rawka. spokojnost.
 
pinonko
2012-04-03 15:11:28
Tak Mark III je uz doma....dnes bude dlhy den.....
 
pinonko
2012-04-04 13:46:18
Pani von je uz aj Camera Raw 6.7 RC1 pre CS5 s podporou 5D MKIII (bez problemov funguje s RAW 5D MKIII) aktivne do 31.05.2012. Pravdepodobne dovtedy by mala byt von aj ostra verzia Camera Raw s podporou 5D MKIII....
link:
http://labs.adobe.com/downloads/cameraraw6-7.html
 
canonmax
2012-04-04 16:01:31
Mohol by niekto zavesiť na net CZ alebo SK manual k tejto novinke?
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-04-04 16:48:57
príspevok od: pinonko
Pani von je uz aj Camera Raw 6.7 RC1 pre CS5 s podporou 5D MKIII (bez problemov funguje s RAW 5D MKIII) aktivne do 31.05.2012. Pravdepodobne dovtedy by mala byt von aj ostra verzia Camera Raw s podporou 5D MKIII....
link:
http://labs.adobe.com/downloads/cameraraw6-7.html
už ide vyvolať raw aj v LR4.1 RC rawy sú kráľovské - detaily per pixel, super, 5D III je úplne nový foťák ako aj 24-70L II je úplne niečo inšie ako jednotka, - ved čoskoro bude recenzia doplnená o záverečné hodnotenie obrazu...
 
pinonko
2012-04-07 00:37:30
príspevok od: Jozef Peniak
už ide vyvolať raw aj v LR4.1 RC rawy sú kráľovské - detaily per pixel, super, 5D III je úplne nový foťák ako aj 24-70L II je úplne niečo inšie ako jednotka, - ved čoskoro bude recenzia doplnená o záverečné hodnotenie obrazu...
Jozef suhlasim je to ine ako MK II.....menu je prepracovanejsie, hlavne AF je o niecom celkom inom ako na 5D MKII dalej tam pridali aj taky detail ako AUTO ISO s volitelnym rozsahom.....(na 5D MKII to nebolo no NIKON to uz mal) plus 3 x CUSTOM rezim....atd....to vysoke ISO je fakt neuveritelne.....
 
pinonko
2012-04-07 01:01:30
posielam nejake foto....

http://img708.imageshack.us/img708/1560/img0226eg.jpg
 
pinonko
2012-04-07 01:02:06
...zabudol som ISO 5000.....
 
compact
2012-04-08 20:00:09
Jedna mozno neprijemnost s novou 5D III....
http://www.canonrumors.com/2012/04/canon-5d-mark-iii-light-leak/

Niekto z majitelov to vie potvrdit?
 
peteri
2012-04-08 23:03:23
Je to tak akurát som to skúšal ale ked dám kryt objektívu dole tak je všetko v pohode .....
 
bear
2012-04-09 07:57:55
príspevok od: compact
Jedna mozno neprijemnost s novou 5D III....
http://www.canonrumors.com/2012/04/canon-5d-mark-iii-light-leak/

Niekto z majitelov to vie potvrdit?
Ked som to videl, nenapadol ma ziadny scenar, kedy by sa to mohlo prakticky prejavit. V uplne najhorsom pripade Ti to pomyli automaticke meranie expozicie o 0.01EV, aj keby sa to koli tomu zaokruhlilo o 1/3 EV inak, tak si taku chybu merania nemas sancu vsimnut.
 
valec86
2012-04-09 08:10:26
mne to nerobi
 
compact
2012-04-09 10:31:33
príspevok od: bear
Ked som to videl, nenapadol ma ziadny scenar, kedy by sa to mohlo prakticky prejavit. V uplne najhorsom pripade Ti to pomyli automaticke meranie expozicie o 0.01EV, aj keby sa to koli tomu zaokruhlilo o 1/3 EV inak, tak si taku chybu merania nemas sancu vsimnut.
Tak chyba merania moze byt niekedy neprijemna.... su chvile ked staci aby sa trochu podexponovalo a pritazi to.... a predsa pri fotaku v tejto triede by to nemuselo byt.
Mna skor napadlo ze ak to dokaze ovplyvnit podsvietenie ci nebude problem ak na to zasvieti slnko... predsa len opacnou cestou by sa cosi mohlo dostat do merania a sposobit chybu...
Ale pokial to meria dobre tak nie je dovod na paniku
 
valec86
2012-04-09 11:37:02
alebo len trosku pohol fotakom zaostrilo na iny bod a uz to prepocitalo inac.
 
Filip Bucher
2012-04-09 19:45:31
príspevok od: valec86
mne to nerobi
mozno to zistili a po prvych vyrobenych kusoch je to opravene, samozrejme to nepustili na verjnost... jednak kvoli negativnej reklame ale aj perto aby nemuseli servisovat v tom lepsom pripade stovky v horsom tisicky 5Dcok.
 
valec86
2012-04-09 20:48:14
pri kupe som mal firmware 1.07 mozno preto aj
 
Bounty
2012-04-10 13:04:10
Po troch dňoch fotenia s novým Mark III môžem konštatovať veľkú spokojnosť. Autofocus stíha v pohybe (takmer) všetko. Na rozdiel od predošlého Mark II sa výrazne zvýšilo percento ostrých fotiek na cca 98% (zvyšok padá na vrub mojej neskúsenosti s ovládaním). Pri statických záberoch je ostrých 100%.

Veľkým plusom je možnosť manuálne nastaviť čas a clonu a fotoaparát dosadí ISO automaticky. Vďaka úžasne nízkemu šumu teraz ISO vôbec neriešim.

Zopár ukážok tu: http://collies.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=122&Itemid=110
 
markato1
2012-04-10 19:11:34
príspevok od: Bounty
Po troch dňoch fotenia s novým Mark III môžem konštatovať veľkú spokojnosť. Autofocus stíha v pohybe (takmer) všetko. Na rozdiel od predošlého Mark II sa výrazne zvýšilo percento ostrých fotiek na cca 98% (zvyšok padá na vrub mojej neskúsenosti s ovládaním). Pri statických záberoch je ostrých 100%.

Veľkým plusom je možnosť manuálne nastaviť čas a clonu a fotoaparát dosadí ISO automaticky. Vďaka úžasne nízkemu šumu teraz ISO vôbec neriešim.

Zopár ukážok tu: http://collies.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=122&Itemid=110
vyborne vyzeraju tie fotky..
 
rbr69
2012-04-10 20:17:59
príspevok od: compact
Jedna mozno neprijemnost s novou 5D III....
http://www.canonrumors.com/2012/04/canon-5d-mark-iii-light-leak/

Niekto z majitelov to vie potvrdit?
alebo http://vimeo.com/40042270
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-04-11 08:25:20
príspevok od: Bounty
Po troch dňoch fotenia s novým Mark III môžem konštatovať veľkú spokojnosť. Autofocus stíha v pohybe (takmer) všetko. Na rozdiel od predošlého Mark II sa výrazne zvýšilo percento ostrých fotiek na cca 98% (zvyšok padá na vrub mojej neskúsenosti s ovládaním). Pri statických záberoch je ostrých 100%.

Veľkým plusom je možnosť manuálne nastaviť čas a clonu a fotoaparát dosadí ISO automaticky. Vďaka úžasne nízkemu šumu teraz ISO vôbec neriešim.

Zopár ukážok tu: http://collies.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=122&Itemid=110
pekné, -krásne mäkké podanie ako sa na poriadnu zrakdlovku patrí, a príjemný postprocess
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2012-04-11 08:43:37
Update článku. Konečne Jožo mohol spracovať aj RAW-y. Takže doplnená galéria a vyjadrenie k obrazovej kvalite.
 
Recept
2012-04-11 09:14:34
to vysoké ISO je nádhera, hneď by som ho bral
 
Kamil Škvarka
2012-04-11 09:21:29
Nalejme si cisteho vina. V galerii su tie fotky z raw dost veru zasumene. Tie z galerie co som pozeral davnejsie z baskedbalu tusim boli ovela lepsie. Takyto sum sa prejavuje,ked v DPP posuvam beznikom v luminance noise reduction na co najmensie cislo. Neviem,ta nova galeria mi dava sebavedomie k tomu,ze 5D markII je stale super a tesim saźe ho mam.....
 
Martin Školiak
2012-04-11 10:49:25
príspevok od: Jozef Peniak
už ide vyvolať raw aj v LR4.1 RC rawy sú kráľovské - detaily per pixel, super, 5D III je úplne nový foťák ako aj 24-70L II je úplne niečo inšie ako jednotka, - ved čoskoro bude recenzia doplnená o záverečné hodnotenie obrazu...
Podľa týchto nových fotografií to dobre nedokážem posúdiť či sú na nich kvalitnejšie spracované drobné detaily. Stále váham nad tým ktorý z nich kúpiť. Od nového modelu ma odrádza cena. Jeho superkvalitné vysoké iso a vynikajúci autofokus v krajinárskej fotodrafii nevyužijem. Zišlo by sa niečo nafotiť oboma foťákmi nech vidno či tam je naozaj dáky rozdiel alebo sú tie per pixel detaily len tvoj dojem. Som na vážkach, Jozef raď.
 
bear
2012-04-11 11:06:11
príspevok od: Martin Školiak
Podľa týchto nových fotografií to dobre nedokážem posúdiť či sú na nich kvalitnejšie spracované drobné detaily. Stále váham nad tým ktorý z nich kúpiť. Od nového modelu ma odrádza cena. Jeho superkvalitné vysoké iso a vynikajúci autofokus v krajinárskej fotodrafii nevyužijem. Zišlo by sa niečo nafotiť oboma foťákmi nech vidno či tam je naozaj dáky rozdiel alebo sú tie per pixel detaily len tvoj dojem. Som na vážkach, Jozef raď.
Zrovna na krajinku to asi velky rozdiel nie je, ale aj tu ma 5D mark III par veci co potesia:
- zrkadlo sposobuje menej vibracii
- vacsi dynamicky rozsah
 
bear
2012-04-11 11:12:42
Skoro som k tym krajinkarskym vychytavkam zabudol:
- HDR vo fotaku
- Bracketing 2,3,5,7 obrazkov s rozsahom do +-3EV (5D mark II ma len 3 obrazky +-2EV)
 
Bounty
2012-04-11 11:33:00
príspevok od: Martin Školiak
Podľa týchto nových fotografií to dobre nedokážem posúdiť či sú na nich kvalitnejšie spracované drobné detaily. Stále váham nad tým ktorý z nich kúpiť. Od nového modelu ma odrádza cena. Jeho superkvalitné vysoké iso a vynikajúci autofokus v krajinárskej fotodrafii nevyužijem. Zišlo by sa niečo nafotiť oboma foťákmi nech vidno či tam je naozaj dáky rozdiel alebo sú tie per pixel detaily len tvoj dojem. Som na vážkach, Jozef raď.
Ak si krajinár, máš statív, zaostríš v pohode manuálne v live view (aspoň ja tak robím), Mark II má vynikajúci obraz, nový model nevyužiješ. Mám oba fotoaparáty, ale zatiaľ som nejaké porovnávacie fotky nerobil (Mark II som strčil do šuplíka). Pre mňa je ale medzi oboma modelmi priepastný rozdiel. V poslednom čase sa viac venujem videu a už len to, že pri nahrávaní Mark III nezmrší obraz na externom monitore, mi stáli za tie peniaze.
 
Kaiman81
2012-04-11 11:33:46
príspevok od: dawajsoft
noo ja uz som nevydrzal a fotak som si zajednal zavazne u jedneho nemenovaneho predajcu. snad do vianoc pride na mna rad. dopit je vraj strasne velky ..podla prdajcu 28.3. maju príst prve kusy na oficialny predaj v SK
a na čo ti bude,nevieš čo s peniazmi? aj mne môžeš objednať. ))
 
kozakm
2012-04-11 15:26:28
Po půldni s 1D X můžu zodpovědně prohlásit, že 5D III je líná pomalá neohrabaná šumící plečka
 
atlantel
2012-04-11 17:32:23
príspevok od: kozakm
Po půldni s 1D X můžu zodpovědně prohlásit, že 5D III je líná pomalá neohrabaná šumící plečka
"Sumici" vseobecne nebo jen k 1D X ?
 
conan7
2012-04-11 17:44:41
príspevok od: atlantel
"Sumici" vseobecne nebo jen k 1D X ?
dobrá otázka , velmi čakám na odpoved aj ja....
 
Kaiman81
2012-04-11 19:46:17
príspevok od: conan7
dobrá otázka , velmi čakám na odpoved aj ja....
nestačí ťi že do ISO 6400 šum takmer nebadať a do 12800 je na velmy malej úrovni...!?
 
Kaiman81
2012-04-11 19:47:03
Veľmi...
 
conan7
2012-04-11 19:50:19
príspevok od: Kaiman81
nestačí ťi že do ISO 6400 šum takmer nebadať a do 12800 je na velmy malej úrovni...!?
presne toto neviem kde zaradiť, že ako môžu byť také diametrálne odlišné názory. Že jeden seriózny fotograf, žiadny k*k*tko, povie že 5D III je obrovský evolučný krok a super stroj a druhý seriózny fotograf to nazve "neohrabanou šumiacou plečkou". neviem si to vysvetliť......
 
Kaiman81
2012-04-11 20:05:25
príspevok od: conan7
presne toto neviem kde zaradiť, že ako môžu byť také diametrálne odlišné názory. Že jeden seriózny fotograf, žiadny k*k*tko, povie že 5D III je obrovský evolučný krok a super stroj a druhý seriózny fotograf to nazve "neohrabanou šumiacou plečkou". neviem si to vysvetliť......
To je preto lebo berieš to čo sa píše moc doslovne.
 
markato1
2012-04-11 20:05:55
príspevok od: conan7
presne toto neviem kde zaradiť, že ako môžu byť také diametrálne odlišné názory. Že jeden seriózny fotograf, žiadny k*k*tko, povie že 5D III je obrovský evolučný krok a super stroj a druhý seriózny fotograf to nazve "neohrabanou šumiacou plečkou". neviem si to vysvetliť......
treba to brat s nadhladom,je to len oproti 1Dx co je momentalne top na trhu ,ten rozdiel tam predsa nejaky musi byt
 
conan7
2012-04-11 20:11:42
príspevok od: Kaiman81
To je preto lebo berieš to čo sa píše moc doslovne.
no vidíš to je dosť možné.....
len ked som sa zmieril tým, že pol roka budem doslova blato žrať a príde potom takýto názor tak sa nad tým zamyslím že či to bolo dobré rozhodnutie.....
 
Kaiman81
2012-04-11 20:13:58
príspevok od: conan7
no vidíš to je dosť možné.....
len ked som sa zmieril tým, že pol roka budem doslova blato žrať a príde potom takýto názor tak sa nad tým zamyslím že či to bolo dobré rozhodnutie.....
ak vyslovene nepotrebuješ tak nekupuj,mne by sa hodil ale zatial postačuje 5D MKII veď ho nemám ani rok,našetrím a bude aj MKIII to sa bude inak pracovať.
 
conan7
2012-04-11 20:15:10
príspevok od: Kaiman81
ak vyslovene nepotrebuješ tak nekupuj,mne by sa hodil ale zatial postačuje 5D MKII veď ho nemám ani rok,našetrím a bude aj MKIII to sa bude inak pracovať.
už dva týždne mám zaplatený, len čakám kedy príde.....
 
bear
2012-04-11 20:16:29
príspevok od: conan7
presne toto neviem kde zaradiť, že ako môžu byť také diametrálne odlišné názory. Že jeden seriózny fotograf, žiadny k*k*tko, povie že 5D III je obrovský evolučný krok a super stroj a druhý seriózny fotograf to nazve "neohrabanou šumiacou plečkou". neviem si to vysvetliť......
ak je na tom 1D X so sumom lepsie ako 5D mark III, co je viac ako pravdepodobne tak si neprotirecia. Jedna sa o vyssi model s vacsimi pixelmi moze to byt pravda. To ale nic nemeni na tom, ze 5D mark III je v sume spicka v tom, co sa dnes da kupit (1D X sa zatial nepredava).

Aby som len neprispieval do flamevar, dnes som skusal kompatibilitu bleskov a odpalovacov a aktualizoval som aj info v mojich uzivatelskych recenziach Pixel King a Youngnuo ST-E2.

Starsia generacia bleskov (skusal som ST-E2, 430EX a MT-24EX) spolupracuju, ale nastavovat sa daju len cez ovladanie na tele blesku, nie z fotoaparatu.
270exII, 430exII a 580exII funguju bez problemov a daju sa ovladat aj z fotoaparatu.
 
Kaiman81
2012-04-11 20:16:34
príspevok od: conan7
už dva týždne mám zaplatený, len čakám kedy príde.....
si sa zaradil medzi ludí čo na to majú a chcú ho aj keď ho vyslovene nepotrebujú? lebo čo čítam je ich tu dosť.
 
conan7
2012-04-11 20:20:43
príspevok od: Kaiman81
si sa zaradil medzi ludí čo na to majú a chcú ho aj keď ho vyslovene nepotrebujú? lebo čo čítam je ich tu dosť.
osobne ako by si definoval, alebo ako by si určil kto to potrebuje?
u mňa pevne verím že to bude pracovný stroj, čo si zarobí na seba, na prenájom ateliéru, na odvody atď. a z časti (nie úplne) na živobytie......
 
conan7
2012-04-11 20:23:00
príspevok od: bear
ak je na tom 1D X so sumom lepsie ako 5D mark III, co je viac ako pravdepodobne tak si neprotirecia. Jedna sa o vyssi model s vacsimi pixelmi moze to byt pravda. To ale nic nemeni na tom, ze 5D mark III je v sume spicka v tom, co sa dnes da kupit (1D X sa zatial nepredava).

Aby som len neprispieval do flamevar, dnes som skusal kompatibilitu bleskov a odpalovacov a aktualizoval som aj info v mojich uzivatelskych recenziach Pixel King a Youngnuo ST-E2.

Starsia generacia bleskov (skusal som ST-E2, 430EX a MT-24EX) spolupracuju, ale nastavovat sa daju len cez ovladanie na tele blesku, nie z fotoaparatu.
270exII, 430exII a 580exII funguju bez problemov a daju sa ovladat aj z fotoaparatu.
o to smutnejšie je že pocketwizardy TT5 s 5D III nefungujú a podľa vyjadrenia LPA niekoľko mesiacov ani fungovať nebudú.....to je čo ma najviac hnevá......môžem to dať do prenájmu
 
Kaiman81
2012-04-11 20:23:39
príspevok od: conan7
osobne ako by si definoval, alebo ako by si určil kto to potrebuje?
u mňa pevne verím že to bude pracovný stroj, čo si zarobí na seba, na prenájom ateliéru, na odvody atď. a z časti (nie úplne) na živobytie......
ak sa fotením živíš aspoň čiastočne tak to beriem
 
Štefan Káčer
2012-04-11 20:39:47
príspevok od: Kaiman81
si sa zaradil medzi ludí čo na to majú a chcú ho aj keď ho vyslovene nepotrebujú? lebo čo čítam je ich tu dosť.
skús sa okolo seba poobzerať a zistíš, že si obklopený obrovským množstvom vecí, ktoré "vyslovene nepotrebuješ" je to presne ako v nemenovanej reklame na jedno auto "nie, nepotrebujem ho, ale chcem ho" a o tom toto panské foto huncútstvo u mnohých je a ja im (nám) to prajem
 
kozakm
2012-04-11 20:45:52
príspevok od: atlantel
"Sumici" vseobecne nebo jen k 1D X ?
Všechno k 1D X
 
kozakm
2012-04-11 20:47:11
príspevok od: conan7
presne toto neviem kde zaradiť, že ako môžu byť také diametrálne odlišné názory. Že jeden seriózny fotograf, žiadny k*k*tko, povie že 5D III je obrovský evolučný krok a super stroj a druhý seriózny fotograf to nazve "neohrabanou šumiacou plečkou". neviem si to vysvetliť......
Vysvětlení je jednoduché, mám momentálně doma oba dva. Canon 5D III je bez debat výborný foťák, zejména AF se opravdu povedl. Ale 1D X je zkrátka o další skok vepředu.
 
conan7
2012-04-11 20:49:59
príspevok od: kozakm
Vysvětlení je jednoduché, mám momentálně doma oba dva. Canon 5D III je bez debat výborný foťák, zejména AF se opravdu povedl. Ale 1D X je zkrátka o další skok vepředu.
v tom prípade nemám ďalšie námietky
 
Kaiman81
2012-04-11 23:07:39
príspevok od: conan7
v tom prípade nemám ďalšie námietky
Ked ho budes mat doma daj vediet rad si pridem odskudst,obzvlst aj ten tvoj 135m F/2 lebo je v plane si ho zaobstarat
 
tisotko
2012-04-12 02:57:39
príspevok od: kozakm
Vysvětlení je jednoduché, mám momentálně doma oba dva. Canon 5D III je bez debat výborný foťák, zejména AF se opravdu povedl. Ale 1D X je zkrátka o další skok vepředu.
Martin mas aj dake konkretne info o predaji ?
 
conan7
2012-04-12 07:48:42
príspevok od: Kaiman81
Ked ho budes mat doma daj vediet rad si pridem odskudst,obzvlst aj ten tvoj 135m F/2 lebo je v plane si ho zaobstarat
no tipujem že to tak bude nejak v septembri....
 
kozakm
2012-04-12 08:55:55
príspevok od: tisotko
Martin mas aj dake konkretne info o predaji ?
Podle mých informací Canon stihne konec dubna, jak bylo v plánu.
 
kozakm
2012-04-12 16:05:24
príspevok od: tisotko
Martin mas aj dake konkretne info o predaji ?
Tak to vypadá, že jsem se netrefil
http://www.dpreview.com/news/2012/04/12/Canon-EOS-1DX-coming-in-june
 
tisotko
2012-04-12 20:52:47
príspevok od: kozakm
Tak to vypadá, že jsem se netrefil
http://www.dpreview.com/news/2012/04/12/Canon-EOS-1DX-coming-in-june
tak nejak som dufal ze to bude skor, hold musia zasobit AP , Reuters , Getty images este pred olympiadou
 
conan7
2012-04-12 21:16:08
príspevok od: tisotko
tak nejak som dufal ze to bude skor, hold musia zasobit AP , Reuters , Getty images este pred olympiadou
takže poznajúc hodnovernosť "announcement"-ov canonu, čakaj to približne pod stromček
 
garyfisher
2012-04-12 21:41:33
príspevok od: conan7
takže poznajúc hodnovernosť "announcement"-ov canonu, čakaj to približne pod stromček
myslim ze aj 5D III treba uz teraz objednat aby bolo pod stromcek
 
conan7
2012-04-12 22:12:22
príspevok od: garyfisher
myslim ze aj 5D III treba uz teraz objednat aby bolo pod stromcek
no hej, na toto som už prišiel aj ja...
 
bear
2012-04-12 22:19:40
príspevok od: garyfisher
myslim ze aj 5D III treba uz teraz objednat aby bolo pod stromcek
5D III sa da kupit, ale 1D X ma asi oproti D4 navrch a agentury si ich objednali viac ako Canon ocakaval
 
garyfisher
2012-04-12 22:24:25
príspevok od: bear
5D III sa da kupit, ale 1D X ma asi oproti D4 navrch a agentury si ich objednali viac ako Canon ocakaval
dobre dobre mozno si to nakoniec rozmyslim a kupim 1D X na vanoce
 
Atok
2012-04-19 22:32:54
DxOMark premeral senzor z Mark III....
http://www.dxomark.com/index.php/Publications/DxOMark-Reviews/Canon-5D-Mark-III-Review/Sensor-performance
 
Atok
2012-04-19 22:40:35
Zaujimave
http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Compare-Camera-Sensors/Compare-cameras-side-by-side/(appareil1)/795%7C0/(brand)/Canon/(appareil2)/792%7C0/(brand2)/Nikon/(appareil3)/483%7C0/(brand3)/Canon
 
hugoba
2012-04-21 06:31:54
Canon Stops Shipping 5D Mark III in UK and Canada
http://www.canoneos5diii.com/canon-stop-shipping-5d-mark-iii-in-uk-and-canada/
 
Kamil Škvarka
2012-04-21 10:43:11
Rozteč bodů snímače Canon markII 6,4 µm
Canon markIII 6,25 µm

Co to presne znamena? Dvojka je teda na tom lepsie?
Dvojka ma inak zvukovu zlozku viedea stereofonnu, markIII ma monofonnu.
 
Kamil Škvarka
2012-04-24 09:21:07
Ma uz niekto toto telo? Kde ste kupovali?
 
valec86
 
dawajsoft
2012-04-24 12:58:30
príspevok od: Kamil Škvarka
Ma uz niekto toto telo? Kde ste kupovali?
ja , cez aqt , ale po znamosti..mam ho tusim od 21 marca
 
pinonko
2012-04-28 22:47:46
Novy Firmware na 5D MK III.....

http://usa.canon.com/cusa/professional/products/professional_cameras/digital_slr_cameras/eos_5d_mark_iii#DriversAndSoftware

....pre info....
 
Cako
ocenenie redakciou 2012-04-29 14:09:26
príspevok od: bear
Zrovna na krajinku to asi velky rozdiel nie je, ale aj tu ma 5D mark III par veci co potesia:
- zrkadlo sposobuje menej vibracii
- vacsi dynamicky rozsah
praveze citam ze II mala lepsi dynamicky rozsah a to 11,9 EV vs 11,7 EV
 
bear
2012-04-29 18:10:09
príspevok od: Cako
praveze citam ze II mala lepsi dynamicky rozsah a to 11,9 EV vs 11,7 EV
Dynamicky rozsah zalezi aj na RAW konvertore a v mojom (Corel AfterShot Pro) sa RAW z 5D mark III upravuje lepsie ako z 5D mark II. DxO pouziva na testy svoj konvertor, ktory sa predava najma preto, ze dokaze korikovat opticke chyby objektivov. To ale dokaze aj novy Canon DPP, ktory je pribaleny ku kazdej Canon zrkadlovke, takze pouzivatelia Canon fotakov uz DxO nepotrebuju a DxO teda nema velku motivaciu venovat vela energie algoritmom pre Canon RAW. Hrat sa o nejake desatinky nema vyznam. Na 90% fotkach dynamicky rozsah zamerne znizujem zvysovanim kontrastu. Velky dynamicky rozsah pomoze, najma ked robis chyby pri exponovani a potom to potrebujes zachranovat (obcas sa stane kazdemu), ale tam Ti rozdiel 0.2EV velmi nepomoze.
 
valec86
2012-06-04 09:19:26
to iste umna, v LR 4.1 dokazes vytiahnut aj uplne podexponovanu fotku a po vytiahnuti tienov je to stale pouzitelne, myslim ze ani moja byvala 5D mkII a 1D mk IV v tomto tak dobra nebola.
konecne dosiel aj baterry grip, fotak sa drzi uzasne, podobne ako 7D s gripom.
mozno bud rok by som doplnil novu 24-70 no len ta cena...
 
valec86
2012-06-04 09:19:55
príspevok od: hugoba
Canon Stops Shipping 5D Mark III in UK and Canada
http://www.canoneos5diii.com/canon-stop-shipping-5d-mark-iii-in-uk-and-canada/
uz som otom cital, ja s mojou 5D mk III nemam najmensi problem
 
garyfisher
2012-06-14 21:08:13
Grip je genialny, omnoho lepsia ergonomia ako ten z 7D, a s klbovym volicom tiez naparadu, teraz sa to omnoho viac priblizilo uplnemu pohodliu, este chyca tlacitko na zmenu ISO
 
garyfisher
2012-06-14 21:09:59
príspevok od: conan7
no hej, na toto som už prišiel aj ja...
oddnes doma aj s gripom ;D
 
markato1
2012-06-14 21:47:51
príspevok od: garyfisher
oddnes doma aj s gripom ;D
beries 23ho do ZOO v BA ?
 
valec86
2012-06-14 21:53:13
príspevok od: garyfisher
oddnes doma aj s gripom ;D
napodobne, konecne sa dobre drzi v ruke, asi najlepsi grip aky som kedy mal, mozno lepsi ako 1D mk IV, 7D s gripom sa mi ale drzi dobre.
 
garyfisher
2012-06-14 22:14:45
príspevok od: valec86
napodobne, konecne sa dobre drzi v ruke, asi najlepsi grip aky som kedy mal, mozno lepsi ako 1D mk IV, 7D s gripom sa mi ale drzi dobre.
na mna je 7D grim prilis tlsty, tento mi presne sadol, genialne miesto na palec ma a tej klbovy volic je bomba, mozno keby bol troska vysie ale to by uz nebol taky pevny uchop a dochadzalo by asi k nechcenemu prepinaniu
 
garyfisher
2012-06-14 22:15:08
príspevok od: markato1
beries 23ho do ZOO v BA ?
myslim ze ich tam bude niekolko
 
valec86
2012-06-14 22:23:56
príspevok od: garyfisher
na mna je 7D grim prilis tlsty, tento mi presne sadol, genialne miesto na palec ma a tej klbovy volic je bomba, mozno keby bol troska vysie ale to by uz nebol taky pevny uchop a dochadzalo by asi k nechcenemu prepinaniu
mne zase sedi na 7D vybezok okolo velkeho palca
 
garyfisher
2012-06-14 22:25:09
príspevok od: garyfisher
na mna je 7D grim prilis tlsty, tento mi presne sadol, genialne miesto na palec ma a tej klbovy volic je bomba, mozno keby bol troska vysie ale to by uz nebol taky pevny uchop a dochadzalo by asi k nechcenemu prepinaniu
to co?
 
FOSGATE
2012-08-16 08:21:38
hmmm, čo by som zato dal, mať také telo....
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-08-16 08:49:41
príspevok od: FOSGATE
hmmm, čo by som zato dal, mať také telo....
zeby 3100?
 
Midzi
2012-08-16 08:56:42
tak n3100 skusim zohnat a potom vymenime
 
lowenature
2012-09-19 18:46:18
Dá sa prepnúť na crop ako je to u nikonu?
 
Kamil Škvarka
2012-09-19 19:11:43
príspevok od: lowenature
Dá sa prepnúť na crop ako je to u nikonu?
nie
 
valec86
2012-09-19 21:27:23
neda, no nejako mi to nechyba, orezes si to v pc
 
davidrewet
2012-12-11 16:31:01
uz ho mam, a je to parada !! som spokojny....
 
michaell
2012-12-17 17:34:48
MA NIEKTO SLOVENSKY ALEBO CESKY MANUÁL?
 
hugoba
2012-12-17 18:20:47
Má!
 
hugoba
2012-12-17 18:24:11
príspevok od: michaell
MA NIEKTO SLOVENSKY ALEBO CESKY MANUÁL?
http://www.canon.sk/Support/Consumer_Products/products/cameras/Digital_SLR/EOS_5D_Mark_III.aspx?DLtcmuri=tcm:127-974219&page=1&type=download
 
michaell
2012-12-18 20:36:48
príspevok od: hugoba
http://www.canon.sk/Support/Consumer_Products/products/cameras/Digital_SLR/EOS_5D_Mark_III.aspx?DLtcmuri=tcm:127-974219&page=1&type=download
diki, ihned downloud
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2012-12-27 08:18:15
Canon EOS 5D Mark II oficálne ukončená výroba.
http://photographylife.com/canon-5d-mark-ii-discontinued?fb_source=pubv1
 
Paulie
2013-02-27 15:54:32
Canon EOS 5D Mark III a EOS 1D-X problémy s ostrením
http://www.canon.cz/Support/Consumer_Products/products/cameras/Digital_SLR/EOS_5D_Mark_III.aspx?faqtcmuri=tcm:126-1030515&page=1&type=important
 
Damush
2013-06-26 11:31:46
Držal som ho, trochu poskúšal a je to Mašinka, ale drahá, čo som si mohol dovoliť, tak som si kupil canon 5D ten prvy, z bazosu a som happy ze mam FF, a este som si dovolil CZ sklicko 50mm f1.4 a v spojení s tym fotakom je to baseň, nevadí mi ani MFocus. Som sa trochu pochvalil/vytešil
 
segamann
2013-11-15 21:22:28
zdravim,

je na tejto zrkadlovke v menu moznost MICRO ADJUSTMENT? myslim ze 7D to ma...

dakujem.
 
kozakm
2013-11-15 21:41:34
príspevok od: segamann
zdravim,

je na tejto zrkadlovke v menu moznost MICRO ADJUSTMENT? myslim ze 7D to ma...

dakujem.
pokud máte na mysli AF miro adjustment, tak samozřejmě, že tam je
 
segamann
2013-11-15 21:56:52
príspevok od: kozakm
pokud máte na mysli AF miro adjustment, tak samozřejmě, že tam je
ano...( upravenie Front alebo Back Focusingu).

dakujem za odpoved
 
farbakp
2016-01-28 22:35:31
Zdravim, ozivim tuto temu otazkou. Uvazujem upgrade z Canon 6D na 5D III. Viete niekto porovnat tieto dve tela. Hlavne co sa tyka rychlosti a spolahlivosti autofokusu, ci by som si vyrazne pomohol..? Fotim amatersky prevazne vystavy psov. Dakujem..
 
Tibor78
2016-01-29 06:06:14
príspevok od: farbakp
Zdravim, ozivim tuto temu otazkou. Uvazujem upgrade z Canon 6D na 5D III. Viete niekto porovnat tieto dve tela. Hlavne co sa tyka rychlosti a spolahlivosti autofokusu, ci by som si vyrazne pomohol..? Fotim amatersky prevazne vystavy psov. Dakujem..
Ahoj.Ja som presiel zo 6D na 5d III a mozem Ti to iba odporucat.Autodofokus ma ovela spolahlivejsi.Nema problem ani s pohybujucimi sa objektmi smerom k tebe ci od teba.Krizove body ma rozmiestnene po velkej casti hladacika, cize nemusis po zaostreni prekomponovat.Naviac su vsetky aktivne zobrazovane na LCD priamo v hladaciku.Prijemna zmena.Lepsie sa aj drzi a este jedna podstatna vlastnost je, ze ma sloty na 2 pamatove karty!Podla mna si pomozes vyrazne.
 
farbakp
2016-01-29 08:52:35
Vdaka za nazor.. U mna kombinacia 6D + canon 70-200/2,8 L mi neprinasa ocakavany vysledok, najmä ak fotim psov v pohybe a hlavne smerom ku mne.. stredovy bod autofokusu je pomaly a z fotiek je vela odpadu.. preto rozmyslam, ze to 6D vymenim..
 
Roman Point
2016-01-29 10:04:28
príspevok od: Tibor78
Ahoj.Ja som presiel zo 6D na 5d III a mozem Ti to iba odporucat.Autodofokus ma ovela spolahlivejsi.Nema problem ani s pohybujucimi sa objektmi smerom k tebe ci od teba.Krizove body ma rozmiestnene po velkej casti hladacika, cize nemusis po zaostreni prekomponovat.Naviac su vsetky aktivne zobrazovane na LCD priamo v hladaciku.Prijemna zmena.Lepsie sa aj drzi a este jedna podstatna vlastnost je, ze ma sloty na 2 pamatove karty!Podla mna si pomozes vyrazne.
Aktívne zobrazovane sú aj na 6D v hladaciku.
 
markato1
2016-01-29 23:01:13
príspevok od: farbakp
Vdaka za nazor.. U mna kombinacia 6D + canon 70-200/2,8 L mi neprinasa ocakavany vysledok, najmä ak fotim psov v pohybe a hlavne smerom ku mne.. stredovy bod autofokusu je pomaly a z fotiek je vela odpadu.. preto rozmyslam, ze to 6D vymenim..
Nieje to ff,ale 7dmkll je na tom este asi lepsie
 
farbakp
2016-01-30 18:45:57
To mozno ano, ale vsetky skla mam L- kove, takze idealne vyuzitelne na FF. Takze skor by som isiel cestou zostat pri FF. 5d III by bolo asi riesenie.. 1DX je uz pre mna financne mimo.
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované