Hore

Fujifilm Instax 210

Od detstva ma fascinovali polaroidy. V čase, keď ešte digitálne fotoaparáty neboli som na jedny Vianoce nečakane dostala polaroid Spice girls a nevedela som sa vynadívať na ten mechanizmus, že niečo odfotografujem a za chvíľu mi vylezie fotografia.

 

Balenie fotoaparátu, ku ktorému sú priložené dve kazety s materiálom.

 

Veľkosť fotoaparátu vás zaskočí. FujiFilm má v ponuke aj menšie modely.

 

Keď sa mi v redakcii ephoto.sk dostal do rúk tento rozkošný foťáčik, najprv som si myslela, že je to nejaká hračka z inej planéty, jeho dizajn mi to pripomínal.  Samozrejme som sa tešila, až ho vyskúšam.

Priehľadový hľadáčik podáva len približný obraz. Pri snímaní na blízko má veľkú paralaxu (odchýlka vidennej a nasnímanej scény).

 

Návodu sa dá ľahko porozumieť aj z ilustračných obrázkov, keďže slovenčina, ani čeština v ňom nie je. Jazykovo zdatnejší si ho môžu prečítať napríklad v angličtine, alebo nemčine. Fotoaparát mi príjemne sadol do ruky, tým, že je dosť veľký: 17,85 x 11,75 x 9,45cm. Váhu bez popruhu a batérii má 610g. Svojou veľkosťou preto, ak ho máte na ulici visiaci na krku, pravdepodobne priláka pohľady okoloidúcich ľudí a môže tak slúžiť aj ako módny doplnok k oblečeniu.

Kazeta so svetlocitlivým materiálom sa vkladá zozadu.

 

Detail zadnej časti objektívu.

 

Batérie a Film

Fotoaparát funguje na štyri tužkové batérie a film Fujifilm Instant Color Film "instax mini" (wide picture format).  Tento instantný film je na 10 fotografii veľkosti 10,8 x 8,6cm z toho fotografia má veľkosť 9,5 x 6cm a zvyšok tvorí biely rámik.

Objektív

Objektív sa s dosť hlasným zvukom vysunie po zapnutí fotoaparátu, má ohnisko 95 mm a clonu 14. Keď necháte fotoaparát zapnutý bez činnosti, sám sa vypne po vyše 5 minútach.

Macro a autoportrét

K objektívu je možné pripojiť  „macro“ nástavec, ktorý je súčasťou balenia a ktorý vám umožní fotografovať objekty vzdialené od fotoaparátu 40-45 cm.  Nachádzajú sa na ňom aj pomocná palička, ktorá má uľahčiť komponovanie pri pozeraní do hľadáčika a malé zrkadielko, ktoré slúži na autoportréty.

Rýchlosť závierky

Fotoaparát ju nastaví automaticky v rozsahu 1/64 - 1/200 sec.

Ovládacích tlačidiel nie je veľa, ale mechanické prepínače by boli jednoduchšie ovládateľné.

Možnosti nastavení

Z nastavení  na fotoaparáte nemáte toho veľa na výber, na boku fotoaparátu, pod hľadáčikom sa nachádza malý oválny displej a pod ním štyri oválne gumové tlačidlá: power, ostrenie, expozícia a štvrté blesk.

Ostrenie

Pri ostrení máte tlačidlom na výber dve možnosti: 0,9-3m a druhú 3m až nekonečno. S nasadeným „macro“ nástavcom 40-45cm.

Expozícia

Pri expozícii máte na výber tri možnosti: lighten, normal, dark. Lighten vám fotografiu zosvetlí, normal je nastavené bežne, ak nič neprestavíte a dark fotografiu stmaví.

Blesk

Automatický vstavaný blesk má rozsah 0.3 až 9m, intenzita blesku sa nastaví automaticky od vzdialenosti od objektu.  Škoda, že blesk sa automaticky zapne aj v protisvetle, lebo som plánovala vyskúšať aj moje obľúbené  siluetové fotografie. Takže fotografia vyšla úplne ináč a môj fotoaparát v iphone mobilnom telefóne mi to odfotil už tak, ako som to chcela ja a ako to približne videli moje oči.

Displej

Na displeji vám ukazuje, koľko ešte môžete odfotografovať snímok. Okolo displeja sú nápisy: Na ľavo pod sebou lighten, normal, dark. Na pravo 0.9-3m a pod ním 3m až nekonečno.  Malá šípka na displeji vám ukazuje, aké nastavenie práve máte a ak zapnete blesk, tak sa vám na ňom zjaví tvar blesku.

Hotová fotografia sa vysunie zo štrbiny na hornej časti fotoaparátu. Potom treba vyčkať niekoľko minút, kým sa obraz vyvolá a ústáli.

 

K fotoaparátu som dostala na skúšku dve balenia po 10 záberov, takže prvý som chcela vyskúšať doma a druhý až vonku. Vložila som do fotoaparátu kazetu s filmom a išla sa hrať.  Ako rekvizitu ma doma napadlo použiť moju obľúbenú papierovú masku. Prvý film sa dá ľahko vyfotografovať  skúšaním nastavení na fotoaparáte štýlom pokus, omyl, keďže už len vyskúšanie expozície,  lighten, normal, dark zaberie tri fotografie, štvrtú fotografiu napríklad vyskúšať zapnutý blesk, piatu autoportrét, šiestu macro, siedma môže byť prepnutie ostrenia na 3m až nekonečno a tie tri ďalšie napríklad, ak vám niektorá fotografia nevyšla podľa plánu a dá sa námetom zopakovať.

Po stlačení spúšte a vylezení fotografie z vrchu fotoaparátu nastane to  netrpezlivé čakanie a hypnotizovanie, kedy už konečne sa na nej zjaví obraz a potom prekvapenie, alebo sklamanie.  Priznám sa, u mňa to bolo na väčšine fotografii sklamanie, po vyfotení oboch filmov  som bola spokojná asi tak s piatimi fotografiami a to aj tak žiadna nevyšla tak, ako som ju plánovala.  Kompozíciu na fotografiách som mala väčšinou inú, ako som ju videla v hľadáčiku (paralaxa). Pri autoportréte s nasadeným macro nástavcom som mala tiež problém s kompozíciou, bola iná, ako som ju videla v malom zrkadielku a na fotografiách som mala málo ostrú tvár, aj keď  som sa snažila dodržať tých 40-45 cm od tváre, na čo mi akurát vyhovovali moje krátke ruky. Už spomínané automatické zapnutie blesku v protisvetle mi prekazilo fotografovať siluetové fotografie, na ktoré som sa tešila, lebo clona 14 by sa mi na to akurát hodila, takže namiesto siluetoviek ľudí na konci priechodu cez jednu budovu, ktorí sa ešte odrážali vo výklade bol úplný neatmosferický nepodarok s bleskom a priznám sa, tak ma to naštvalo, že fotografia skončila v prvom smetiaku....  Väčšinu nepodarkov mi bolo ľúto vyhodiť, tak som pri niektorých zapojila fantáziu, zobrala fixku a pero  a kreslila do nich.

Na balení od fotoaparátu sú krásne fotografie, ale zaujímalo by ma, koľko autorovi trvalo, kým sa k ním dopracoval, koľko nepodarených záberov mal, Koľko kaziet s filmom vyfotografoval...   Určite po vyfotení aspoň troch, štyroch kaziet s filmom by som už bola zdatnejšia, pri fotografovaní  rôznych tém objavila plusy tejto hračky, vychytala to komponovanie. 

Ak to mám zhrnúť je to fotoaparát na hranie sa, zábavka, ktorá priláka pohľady okoloidúcich ľudí. Ak sa ho niekto rozhodne kúpiť, mal by  vedieť do čoho idet. Je to ďaľšia alternatíva k lomografii. Možno zo začiatku sa tým bude baviť, ale  po čase sa môže stať, že ostane niekde v poličke zaprášený a bude z neho len zaujímavá ozdoba.

 

http://www.fujifilm.com/products/instant_photo/cameras/instax_210/

Produktové foto: Karol Srnec

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Shooter
2012-05-23 09:08:04
Presne s takýmito mašinkami pobehovali po Ríme počernejšie tvory a svoje fotografické služby za nemalé peniaze ponúkali turistom. Dalo dosť roboty sa im vyhnúť.
 
majster333
2012-05-23 09:20:44
ha tá fixka by ma nenapadla - ale riadny photoshop!! D
Ono je to fajn v tom zmysle, že keď sa zmieriš s tým čo ten prístroj nedokáže a od fotky očakávaš zaznamenanie okamihu a nie dokonalé splnenie tvojich predstáv, tak máš fotografiu po dofotení "hneď" v rukch. ktorú môžeš hneď niekomu dať, ukázať a nepotrebuješ už nič viac robiť, len stlačiť spúšť a hotovo. žiadne importovanie, vyvolávanie z rawu, úprava v PS skúšobné výtlačky a po tom všetkom finálna fotka. Nie proste stlačíš spúšť a máš fotku. Aj keby bola fotka rozmazaná, alebo by nič nebolo vidno tak ty vieš čo ti tá pokazená fotka pripomína - keď máš normálne len 10 fotiek fotíš len významné veci Proste toto je foťák na "významné" okamihy podľa mňa
 
marcus_labeo
2012-05-23 09:22:03
Zaujímavá hračka, mám ale pocit, že svoje čaro stratila s príchodom digitálnej fotografie (v časoch filmu bolo naozaj fascinujúce vidieť výsledok takmer okamžite, čo v dobe digitálnej už neohúri).
P.S. Pozor na gramatické chyby, "vinadívať" či "tuškové batérie" kolú oči.
 
werdza
2012-05-23 10:40:03
príspevok od: marcus_labeo
Zaujímavá hračka, mám ale pocit, že svoje čaro stratila s príchodom digitálnej fotografie (v časoch filmu bolo naozaj fascinujúce vidieť výsledok takmer okamžite, čo v dobe digitálnej už neohúri).
P.S. Pozor na gramatické chyby, "vinadívať" či "tuškové batérie" kolú oči.
Teraz aj mne, pri písaní mi to nejak neudrelo do očí, aj napriek zapnutej korekcii pravopisu a sama sa čudujem, že som spravila také chyby. A vredakcii netuším, či pravopis kontrolujú pred uverejnením.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-05-23 10:42:20
príspevok od: marcus_labeo
Zaujímavá hračka, mám ale pocit, že svoje čaro stratila s príchodom digitálnej fotografie (v časoch filmu bolo naozaj fascinujúce vidieť výsledok takmer okamžite, čo v dobe digitálnej už neohúri).
P.S. Pozor na gramatické chyby, "vinadívať" či "tuškové batérie" kolú oči.
ďakujeme , opravenuô
 
Marek Janicko
2012-05-23 10:53:18
príspevok od: majster333
ha tá fixka by ma nenapadla - ale riadny photoshop!! D
Ono je to fajn v tom zmysle, že keď sa zmieriš s tým čo ten prístroj nedokáže a od fotky očakávaš zaznamenanie okamihu a nie dokonalé splnenie tvojich predstáv, tak máš fotografiu po dofotení "hneď" v rukch. ktorú môžeš hneď niekomu dať, ukázať a nepotrebuješ už nič viac robiť, len stlačiť spúšť a hotovo. žiadne importovanie, vyvolávanie z rawu, úprava v PS skúšobné výtlačky a po tom všetkom finálna fotka. Nie proste stlačíš spúšť a máš fotku. Aj keby bola fotka rozmazaná, alebo by nič nebolo vidno tak ty vieš čo ti tá pokazená fotka pripomína - keď máš normálne len 10 fotiek fotíš len významné veci Proste toto je foťák na "významné" okamihy podľa mňa
Vyznamne okamihy?
To uz radsej najlacnejsi kompakt a zajst si do najblizsieho obchodu kde ti vyvolavaju strojovo fotky na pockanie.
Toto je riadna haraburda. Srana, ze sa to odhodla niekto kupit na sklad.
 
b0baz
2012-05-23 11:02:11
Iné fotidlo
 
b.a.f.o.a.r.t.
2012-05-23 11:10:20
13 je zabita macka bruchomluvec
http://www.youtube.com/watch?v=6LdywiJLDzM
 
Juraj23
2012-05-23 12:52:46
To je sice vsetko pekne, ale Fujifilm kvalitou a ostrostou fotorgrafie neprekvita
 
Marcel Rebro
2012-05-23 13:06:47
príspevok od: Juraj23
To je sice vsetko pekne, ale Fujifilm kvalitou a ostrostou fotorgrafie neprekvita
Ktory nekvalitny produkt znacky Fujifilm mas konkretne na mysli
- X1 Pro, X100?
- Velvia, Provia, Neopan, Sensia?
 
Juraj23
2012-05-23 13:09:07
príspevok od: Marcel Rebro
Ktory nekvalitny produkt znacky Fujifilm mas konkretne na mysli
- X1 Pro, X100?
- Velvia, Provia, Neopan, Sensia?
HS 20, HS celkovo a podobne, X 1 Pro az moc dr
 
Juraj23
2012-05-23 13:09:23
Drahy na to co ponuka
 
Marcel Rebro
2012-05-23 13:15:05
príspevok od: Juraj23
HS 20, HS celkovo a podobne, X 1 Pro az moc dr
Jasne rozumiem ... potom ani (napriklad) Nikon / Canon kvalitou a ostrostou fotorgrafie neprekvita. Ved vyraba COOLPIX / IXUS a take D4 / 1Dx su drahe na to co ponukaju
 
transporti686
2012-05-23 13:50:53
príspevok od: Juraj23
To je sice vsetko pekne, ale Fujifilm kvalitou a ostrostou fotorgrafie neprekvita
zaujímavé tvrdenie napr. taký Acros 100 od Fujifilmu má resolving power 200 čiar na mm, táto firma určite nemôže predsa vyrobiť niečo čo by dokázalo robiť ostré fotky........
 
bonifacko
2012-05-23 14:52:59
príspevok od: Juraj23
To je sice vsetko pekne, ale Fujifilm kvalitou a ostrostou fotorgrafie neprekvita
Tu ide o iny problem a nie o Fuji. Toto aj keby vyrobil C či N, tak to bude o h...e.
 
werdza
2012-05-23 15:32:44
príspevok od: b.a.f.o.a.r.t.
13 je zabita macka bruchomluvec
http://www.youtube.com/watch?v=6LdywiJLDzM
 
majster333
2012-05-23 16:39:40
príspevok od: Marek Janicko
Vyznamne okamihy?
To uz radsej najlacnejsi kompakt a zajst si do najblizsieho obchodu kde ti vyvolavaju strojovo fotky na pockanie.
Toto je riadna haraburda. Srana, ze sa to odhodla niekto kupit na sklad.
stačí ti mobil, netreba nič kupovať, a jasné môžeš ísť aj domov a vytlačiť si to tiež "hneď" ale to už nie je ono. niekam musíš ísť, niečo prerušíť, alebo potom keď to dokončíš nezabudnúť a násjť si čas, uvoľniť sa na to aby si mohol ísť. to je už proste niečo iné
 
werdza
2012-05-23 16:54:47
príspevok od: majster333
stačí ti mobil, netreba nič kupovať, a jasné môžeš ísť aj domov a vytlačiť si to tiež "hneď" ale to už nie je ono. niekam musíš ísť, niečo prerušíť, alebo potom keď to dokončíš nezabudnúť a násjť si čas, uvoľniť sa na to aby si mohol ísť. to je už proste niečo iné
Presne, mobil stačí, pripájam fotky, ako som to chcela mať a tak to aj cvakol môj iphone a ako to cvakol tento polaroid.
 
oksyd
2012-05-23 17:00:35
príspevok od: Marek Janicko
Vyznamne okamihy?
To uz radsej najlacnejsi kompakt a zajst si do najblizsieho obchodu kde ti vyvolavaju strojovo fotky na pockanie.
Toto je riadna haraburda. Srana, ze sa to odhodla niekto kupit na sklad.
zase dalsia ko..cina z tvojej klavesnice...
 
Juraj23
2012-05-23 17:19:48
príspevok od: bonifacko
Tu ide o iny problem a nie o Fuji. Toto aj keby vyrobil C či N, tak to bude o h...e.
Pozri do mojho profilu co robi HS 20 a pochopis, o com je rec
 
Juraj23
2012-05-23 17:23:09
príspevok od: Marcel Rebro
Jasne rozumiem ... potom ani (napriklad) Nikon / Canon kvalitou a ostrostou fotorgrafie neprekvita. Ved vyraba COOLPIX / IXUS a take D4 / 1Dx su drahe na to co ponukaju
úplne rozdielne cipy a velkosti, neda sa porovnat. No a pokial ide o X pro isto D 3100 ponukne viac, recenzie su fraska a realita je niekde inde urcite nie pri fuji !!!
 
Juraj23
2012-05-23 17:25:22
príspevok od: transporti686
zaujímavé tvrdenie napr. taký Acros 100 od Fujifilmu má resolving power 200 čiar na mm, táto firma určite nemôže predsa vyrobiť niečo čo by dokázalo robiť ostré fotky........
Aj majster Tesar sa utne, no ked je nejaka firma dobra tak spravi viac nez len nezadbatelny pocet dobrych kompaktov s obrazovou kvalitou paradnou.
 
zelovoc
2012-05-23 17:52:51
trosku ma udivuje ze miesto predstavenia noveho tela a objektivu od pentaxu tu je recenzia na uplne neznamy fuji instax
 
bonifacko
2012-05-23 19:24:00
príspevok od: zelovoc
trosku ma udivuje ze miesto predstavenia noveho tela a objektivu od pentaxu tu je recenzia na uplne neznamy fuji instax
Tu nie su naklonení Pentaxu.
 
pxls.jpg
2012-05-23 19:26:24
príspevok od: Shooter
Presne s takýmito mašinkami pobehovali po Ríme počernejšie tvory a svoje fotografické služby za nemalé peniaze ponúkali turistom. Dalo dosť roboty sa im vyhnúť.
toto bola presne aj moja prva asociacia ked som videl tento zazracny fotoaparat.
http://flic.kr/p/b41Dt6
http://flic.kr/p/b41Efz
 
Marcel Rebro
2012-05-23 20:16:10
príspevok od: Juraj23
úplne rozdielne cipy a velkosti, neda sa porovnat. No a pokial ide o X pro isto D 3100 ponukne viac, recenzie su fraska a realita je niekde inde urcite nie pri fuji !!!
hmmmm ... vlastnis alebo si mal moznost fotit s X100 a/alebo X Pro? netvrdim ze D3100 neda vysledok velmi podobny X Pro, ale aj z KE do BA sa dovezies aj Fabiou aj Bavorakom ...
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2012-05-23 21:10:14
príspevok od: Juraj23
úplne rozdielne cipy a velkosti, neda sa porovnat. No a pokial ide o X pro isto D 3100 ponukne viac, recenzie su fraska a realita je niekde inde urcite nie pri fuji !!!
Chces povedat, ze nas praca je fraska?
 
wlad
2012-05-23 21:27:46
príspevok od: Marcel Rebro
hmmmm ... vlastnis alebo si mal moznost fotit s X100 a/alebo X Pro? netvrdim ze D3100 neda vysledok velmi podobny X Pro, ale aj z KE do BA sa dovezies aj Fabiou aj Bavorakom ...
... hmm, za cenu X100 sa da kupit D7000cka, za cenu X Pro sa uz pomaly dakupit aj D700vka... takze tipujem ze Fujifilm bude ta fabia...
 
JanTchi
2012-05-23 21:33:44
Film = more fun with the camera

Digital = less fun with the camera :]

Instant Film = instant fun with the camera
 
Marcel Rebro
2012-05-23 21:37:52
príspevok od: wlad
... hmm, za cenu X100 sa da kupit D7000cka, za cenu X Pro sa uz pomaly dakupit aj D700vka... takze tipujem ze Fujifilm bude ta fabia...
ako vzdy mas pravdu ... ale napriek tomu zopakujem (mozno trapnu) otazku : vlastnis / skusal si / porovnaval si (nie obrazky, ale ergonomiu, pouzitelnost / vhodnost pre konkretny zaner) tieto fotaky?
 
Marcel Rebro
2012-05-23 21:39:03
príspevok od: JanTchi
Film = more fun with the camera

Digital = less fun with the camera :]

Instant Film = instant fun with the camera
jes
 
majster333
2012-05-23 22:12:15
príspevok od: werdza
Presne, mobil stačí, pripájam fotky, ako som to chcela mať a tak to aj cvakol môj iphone a ako to cvakol tento polaroid.
Ale ako to povedať, toto je fotoaprát priemerných scén. obyčajných okamihov nie na napĺňanie tvojich zámerov. Proste na to nemá možnosti.
 
wlad
2012-05-23 22:25:34
príspevok od: Marcel Rebro
ako vzdy mas pravdu ... ale napriek tomu zopakujem (mozno trapnu) otazku : vlastnis / skusal si / porovnaval si (nie obrazky, ale ergonomiu, pouzitelnost / vhodnost pre konkretny zaner) tieto fotaky?
Nebolo treba. Funkciami ma neoslovili, a cenou uz vobec nie. Mirrorless fotak by som bral len namiesto kompaktu - ako malicky doplnok zrkadlovky. Ale ani jeden z tychto fotakov nesplna takyto ucel IMHO.
 
fotonko
2012-05-23 22:29:22
Kooonecne poriadny fotak !
 
Marcel Rebro
2012-05-23 22:39:01
príspevok od: wlad
Nebolo treba. Funkciami ma neoslovili, a cenou uz vobec nie. Mirrorless fotak by som bral len namiesto kompaktu - ako malicky doplnok zrkadlovky. Ale ani jeden z tychto fotakov nesplna takyto ucel IMHO.
Ja Ti Tvoj nazor neberiem. Aj ked je len na zaklade "analyzy funkcii" ... z recenzii / specifikacii na webe.

Ja osobne pouzivam mirroless (m43) bezne. Fotim s nim fotky co tlacim, vystavujem, predavam ... a nikoho nezaujima ci vznikli FF DSLR alebo "malickym doplnkom zrkadlovky". FF DSLR pouzivam tam kde potrebujem ... sport, akcia v zlych svetelnych podmienkach, resp. zanre kde potrebujem viac pracovat s hlbkou ostrosti.

A porovnavanie na zaklade ceny (za X100 mam D7000) je (podla mna) uplne od veci. Su to dve uplne rozdielne koncepcie / systemy. Kazdy ma svoje pro a proti. A ze nahodou stoja rovnako a lezu z nich rovnake vysledky je (pre mna) irelevantne.

PS : prave teraz mam na stole OM-Dcko. A je to viac ako "malicky doplnok zrkadlovky". Je to malicka bezzrkadlovka co v urcitych zanroch plne nahradi zrkadlovku.
 
werdza
2012-05-23 22:41:40
A k tomuto foťáčiku dodám, určite sa nájdu ľudia, ktorí by s ním spravili ostrejšie a lepšie fotografie ako ja, ale asi tiež by na to museli minúť aspoň jeden film na skúšanie. Pri googlení počas písania recenzie som si všimla, že väčšinov ho používajú mladí, ktorí chcú asi byť odlišnými a ani sa o fotografiu nezaujímajú nejak viac, čo sa týka kompozície a tak, len si proste cvakajú a tým je jedno, že blesk sa zapne automaticky v protisvetle, že v hľadáčiku nevidia presne to, čo bude na fotke, oni sú šťastní, že si môžu cvakať svojho psíčka, alebo mačičku a je im jedno, že má urezané z ušiek, cvakajú si spoločné fotky kamarátov, a môžu si to vešať doma na nástenku aj napriek tomu, že film stojí okolo 10 eur, objednajú si cez ebay sadu viac v balení a ušetria. Napríklad sa na túto recenziu už nemohol dočkať jeden študent fotografie na strednej škole a teda netuším, či ho nakoniec kúpi. Mne na blbnutie bude naďalej stačiť môj iphone a v ňom rôzne foto aplikácie, ktoré tiež pridajú na fotografiu rámik a rôzne úpravy, napríklad instagram, cez ktorý sa mi aj uploadne fotografia na web a môžu si ju rovno pozrieť kamoši... Pripájam linky na recenzie z youtube, ktoré ma zaujali, na prvých dvoch sú dievčatá, ktoré som spomínala, že patria do skupiny ľudí, čo sa vážnejšie o fotografiu pravdepodobne nezaoberajú http://www.youtube.com/watch?v=Qa7D55i222M a druhá je http://www.youtube.com/watch?v=ZtFHxeVUhcM&feature=related a práve ten surový blesk, tá kompozícia, rámik tým fotografiám dávajú určitú zaujímavosť.
 
werdza
2012-05-23 22:44:48
príspevok od: majster333
Ale ako to povedať, toto je fotoaprát priemerných scén. obyčajných okamihov nie na napĺňanie tvojich zámerov. Proste na to nemá možnosti.
No veď, ak by sa na ňom nezapínal blesk automaticky v protisvetle, tak by sa mi ho pravdepodobne ani nechcelo vrátiť do redakcie
 
wlad
2012-05-23 22:53:00
príspevok od: Marcel Rebro
Ja Ti Tvoj nazor neberiem. Aj ked je len na zaklade "analyzy funkcii" ... z recenzii / specifikacii na webe.

Ja osobne pouzivam mirroless (m43) bezne. Fotim s nim fotky co tlacim, vystavujem, predavam ... a nikoho nezaujima ci vznikli FF DSLR alebo "malickym doplnkom zrkadlovky". FF DSLR pouzivam tam kde potrebujem ... sport, akcia v zlych svetelnych podmienkach, resp. zanre kde potrebujem viac pracovat s hlbkou ostrosti.

A porovnavanie na zaklade ceny (za X100 mam D7000) je (podla mna) uplne od veci. Su to dve uplne rozdielne koncepcie / systemy. Kazdy ma svoje pro a proti. A ze nahodou stoja rovnako a lezu z nich rovnake vysledky je (pre mna) irelevantne.

PS : prave teraz mam na stole OM-Dcko. A je to viac ako "malicky doplnok zrkadlovky". Je to malicka bezzrkadlovka co v urcitych zanroch plne nahradi zrkadlovku.
No len ty si DSLR (aj ked entry level) vs X100/X-Pro prirovnaval k fabii a mercedesu. Teda jedno je sracka a druhe je luxusny fotak. Nepriamo, ale presne tak to vyznelo.
Nenapisal by som pol slova keby si pouzil trebars Rkovy mercedes a M3jku.
 
majster333
2012-05-23 23:36:44
príspevok od: werdza
No veď, ak by sa na ňom nezapínal blesk automaticky v protisvetle, tak by sa mi ho pravdepodobne ani nechcelo vrátiť do redakcie
a neskúšala si trebárs zakryť blesk rukov? neviem ako to meria, tak ťažko povedať čo by to spravilo ale za kúšku dáš len jednu fotku D
 
werdza
2012-05-23 23:47:16
príspevok od: majster333
a neskúšala si trebárs zakryť blesk rukov? neviem ako to meria, tak ťažko povedať čo by to spravilo ale za kúšku dáš len jednu fotku D
To ma inak napadlo až teda potom, čo som už recenziu aj foťák odovzdala Škoda, že nie skôr, som ho mala prelepiť poriadne čiernou izolepou
 
Maxx818
ocenenie redakciou 2012-05-24 03:33:21
stare polaroidy maly uplne iny feeling a firme fuji sa vobec ten zamer nepodaril podla mna, a kto chce navyse tvrdit, ze je cesta nafotit si to digitalne a podat to cez photoshop v tom style tak na toho som zvedavy ako to zvladne, pretoze vacsina ludi zacina a konci pri ostrosti fotografie....
 
Maxx818
ocenenie redakciou 2012-05-24 03:34:49
mali :>
 
Juraj23
2012-05-24 09:34:05
príspevok od: Karol Srnec
Chces povedat, ze nas praca je fraska?
Nemyslim konkretne Vasu redakciu , myslel som ked pozeram nejake video s japoncom ci Cinanon konkretne o fuji. Vasa praca je cenena !
 
Juraj23
2012-05-24 09:36:43
príspevok od: Marcel Rebro
hmmmm ... vlastnis alebo si mal moznost fotit s X100 a/alebo X Pro? netvrdim ze D3100 neda vysledok velmi podobny X Pro, ale aj z KE do BA sa dovezies aj Fabiou aj Bavorakom ...
AK si si vsimol pisal som ze Mam HS 20 -tku , a je to slabe, a o X 100 som pisal ze je prilis draha na to co ponuka.
 
haplo602
2012-05-24 15:52:21
príspevok od: Juraj23
AK si si vsimol pisal som ze Mam HS 20 -tku , a je to slabe, a o X 100 som pisal ze je prilis draha na to co ponuka.
ma oproti menovanym Xkam prtavy senzor ... a na to co dokaze to je v poriadku .... skus si zohnat objektiv rovnakeho rozsahu na dlhom konci pre FF DSLR ...
 
aristo
2012-05-24 18:03:35
Mám x100 asi 14 dní a je to bomba mám aj D7000 ale tá fuji to je super vec za tie peniaze sa oplatí verte .......
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-05-25 08:12:48
príspevok od: aristo
Mám x100 asi 14 dní a je to bomba mám aj D7000 ale tá fuji to je super vec za tie peniaze sa oplatí verte .......
to nevysvetlíš...
 
warmaniac
2012-05-25 17:49:34
tento foťák vo mne vyvoláva také cestovateľsko/dobrodružné/hippies (neviem prečo) pocity... myslím že každý po ňom túžil v časoch keď s ním Kevin (Home Alone) pobehoval každopádne za tú cenu by som si kúpil radšej niečo do výbavy, už je to prežitok.
 
eternity
2016-01-13 17:51:53
...prosim vas da sa na tom istaxe vypnut ten blesk...?
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované