Stručné predstavenie
Olympus E-5 je vlajkovou loďou Olympusu v triede 4/3 zrkadloviek. V tele vyrobenom z horčíkovej zliatiny je osadený stabilizovaný Live MOS senzor s rozlíšením 12,3 MPx (formát 4/3, 17,3x13 mm) a nechýba ani funkcia jeho čistenia, veď v tejto oblasti je Olympus priekopníkom. Procesor TruePic V+ s novým firmvérom by sa mal postarať o najlepší obraz, aký doteraz z 4/3 fotoaparátu vyšiel, to ale preveríme v našom teste. Predstavme si ale ďalšie parametre tohto prístroja.
Okrem toho, že je telo kovové, je naviac pretesnené voči prachu a vode. Automatické zaostrovanie zabezpečuje 11 krížových ostriacich bodov. Pokrytie optického hľadáčika je 100%. 3” LCD s rozlíšením 920 000 bodov je výklopný a otočný. Nechýba Live View a ani video.
Prvý dojem
Ako jednú z predností 4/3 systému bývajú uvádzané malé rozmery a nízka hmotnosť fotoaparátov a objektívov. U Olympusu E-5 to ale neplatí, je to riadna “tehla”. Pre nás, čo preferujeme ergonómiu pred pohodlnosťou nosenia, je to ale dobrá správa. Dostatočne veľké telo fotoaparátu sa dobre drží a hmotnosť podporuje stabilnejšie držanie.
Čím ma prístroj na prvý pohľad nenadchol je dizajn, konkrétne jeho estetická zložka. To je ale vec osobného vkusu a na funkčnosť to nemá vplyv. Rozmiestnenie tlačidiel sa mi zdá trochu chaotické, ale po pár hodinách fotografovania zisťujem, že to bol len prvý dojem. Napokon som si rýchlo zvykol a obsluha mi nerobila problémy.
K fotoaparátu som dostal dva objektívy vyššej triedy. Môj známy Zuiko Digital 12-60/2,8-4ED, ktorý so mnou minulý rok navšívil Chorvátsko a telezoom Zuiko Digital 50-200/2,8-3,5ED. Táto zostava tak ponúka rozsah ohnísk 24-400 mm (135EQ) s veľmi dobrou svetelnosťou.
Ak neberiem do úvahy snímač, tak E-5 je v rovnakej triede ako napr. Nikon D300s, či Canon EOS7D. Možnosti dané 4/3 systémom sú ale natoľko odlišné, že ich priame porovnanie asi ani nie je možné. Áno, môžme porovnať obrazový výstup, ale to je len jeden z viacerých argumentov pri rozhodovaní sa, ktorou cestou ísť. Pokúsim sa za pár dní, ktoré mi boli dané, nájsť to pravé použitie pre Olympus E-5 a zistiť v čom je lepší a v čom horší ako koncepcie ostatných značiek.
Dizajn a ergonómia
Olympus E-5 je robustná zrkadlovka, ktorej dizajn charakterizujú hranaté tvary s výrazne vystupujúcim hranolom a okulárom. Pre túto triedu nie je zrovna charakteristický otočný výklopný displej. Pozrime sa ale na jednotlivé prvky bližšie.
Predná časť fotoaparátu obsahuje len málo ovládacích prvkov. Na gripe sa nachádza spúšť a predný otočný volič. V blízkosti gripu sa nachádza jediné funkčné tlačidlo pre náhľad hĺbky ostrosti.Na opačnej strane je poistka bajonetu, IR čidlo a PC konektor pre pripojenie bleskov.
Nad hranolom sú tradičné sánky pre príslušenstvo, hlavne externý blesk. Vstavaný blesk sa vyklápa tlačidlom a má pomerne vysoký zdvih.
Vrchna časť fotoaparátu obsahuje, okrem stavového displeja, sedem tlačidiel, niektoré sú s viacerými funkciami. Z jednej strany sú to tlačidlá pre nastavenie blesku, expozičného režimu (režimu snímania, samospúšte...) a tlačidlo nastavenia AF/spôsobu merania expozície. Pri zdvojení funkcií na tlačidle sa jedna funkcia nastavuje po stlačení tlačidla a otáčaní predného voliča a druhá stlačením a súčasným otáčaním zadného otočného voliča. Nad stavovým displejom je tlačidlo podsvietenia displeja, vyváženie bielej, korekcia expozície a nastavenie citlivosti ISO. Stavový displej je dostatočne veľký, aby sa na ňom zobrazovali všetky potrebné informácie s výnimkou ISO.Tento údaj sa ukazuje len v hľadáčiku a na zadnom displeji, čo je plne postačujúce.
Dostávame sa na zadnú časť s otočným výklopným displejom. Konštrukcia otočného kĺbu je robustná a zdá sa, že niečo vydrží. Vľavo nad displejom je tlačidlo pre vstup do menu a tlačidlo zobrazovania informácii na displeji. Pod okulárom je senzor, ktorý pri priblížení fotoaparátu k tvári zníži itenzitu podsvietenia displeja. Nechýba tu tlačidlo pre aktiváciu režimu živého náhľadu. Nad ním je univerzálny otočný volič a nad ním tlačidlo pamäte AEL/AFL. Palcom dostupné sú tlačidlo FN (programovateľné) a tlačidlo výberu AF senzorov, ktoré slúži aj ako tlačidlo Record pri nahrávaní videa.
Okulár je osadený veľkou gumenou očnicou. Okrem tradičnej dioptrickej korekcie má okulár aj vnútornú krytku.
Po pravej strane displeja je klasický štvorsmerový volič s potvrdzovacím tlačidlom OK. Nad ním je tlačidlo prehrávania, pod ním Delete. V ľavom dolnom rohu je prepínač ON/OFF.
Sloty pre pamäťové karty typu CF a SD.
Po odklopení gumovej záslepky sa odkryje päť konektorov.
Oproti predchádzajúcemu modelu E-3 ubudla poistka otvárania priestoru pre pamäťové karty. Fotoaparát má dva sloty pre karty typu CF a SD. Na opačnej strane, pod gumenou záslepkou sú konektory externého mikrofónu, HDMI výstup, USB, AV výstup a konektor pre externý napájací zdroj. Zvlášť je umiestnený konektor pre pripojenie káblovej spúšte.
Batéria sa vkladá zospodu.
Podrobnejšie technické parametre a funkčná výbava
AF
Automatické zaostrovanie býva občas váhavé aj za dobrých svetelných podmienok. Nie je to ale tragické a pri testovaní v uliciach Bratislavy som sa prakticky nestretol s tým, že by mi AF znepríjemňoval prácu. Niekedy som mal ale pocit, že nie všetky senzory sú krížové. Je to lepšie ako u EOS 5D Mk II, ale spoľahlivosťou Nikonu D300, či D7000 nedisponuje. Pri kontinualnom zaostrovaní si poradí s protiidúcou električkou, avšak rýchlejšie auta na Novom moste už robili ostreniu problémy. Čo AF pri kontinuálnom ostrení nezvláda je “mumraj”, kedy máte na scéne viacero objektov, napr. na klzisku pred radnicou. Vybrať si korčuliara a udržať ho zaostreného, keď sú okolo neho ďaľší korčuliari, robilo fotoaparátu veľký problém.
Bajonet
Fotoaparát je kompatibilný s objektívmi skonštruovanými pre 4/3 systém. Bajonet je samozrejme z kovu.
Hľadáčik
Prvé zrkadlovky Olympus malý veľmi malý hľadáčik, o tomto sa to chvalabohu nedá povedať. Veľký, svetlý, číry. S dioptrickou korekciou a vstavanou krytkou. Lepší na 4/3 zrkadlovke nenájdete. Poteší aj veľká gumenná očnica.Galeria fotak
Vstavanú krytku okuláru by mal mať každý lepší fotoaparát. E-5 ju má.
Vstavaný blesk
Vstavaný blesk sa vyklápa manuálne. Jeho smerné číslo je 13 (ISO 100). Najkratší synchronizačný čas v klasickom režime je 1/250 s. Fotoaparát vie diaľkovo komunikovať s kompatibilnými systémovými bleskami. Tie dokážu pracovať aj s veľmi krátkymi časmi, až do 1/8000 s.
Vstavaný blesk sa vyklápa pomerne vysoko, čím sa predchádza vzniku červených očí.
Live View
Možnosť otáčania a vyklápania displeja oceníte najmä v režime živého náhľadu. Vybrať si môžete z dvoch spôsobov automatického zaostrovania. Podobne ako na kompaktoch s využitím vyhodnotenia kontrastu alebo užívateľsky nastavíte tlačidlo AEL/AFL tak, aby sa po jeho stlačení fotoaparát na krátky okamih prepol do štandardného režimu a zaostril s použitím AF senzorov.
V porovnaní s inými zrkadlovkami je zaostrovanie v LV rýchlejšie. Pri použití širokouhlejších objektívov je pomerne svižné a využijete ho pri fotografovaní krajiniek, či architektúr. U objektívov s malou hĺbkou ostrosti sa zaostrovanie výrazne spomalí, viackrát musí prejsť veľký rozsah vzdialeností. Odporúčam používať druhý spôsob AF, s použitím krížových senzorov.
Výklopný otočný displej umožňuje pohodlne pozorovať obraz v režime Live View, v rôznych polohách.
Meranie
Meranie expozície zabezpečuje 49 zónový systém s rozsahom 1 - 20 EV. Metódy merania sú tradične tri: viaczónové, integrálne a bodové.
Citlivosť
V automatickom režime je rozsah citlivosti ISO 200 - 6400, manuálne je nastaviteľná aj hodnota ISO 100.
Vyváženie bielej
Možnosti vyváženia bielej sú bohaté, okrem automatiky a prednastavených hodnôt je k dispozícii aj nastavenie teploty v kelvinoch a jemné odladenie prednastavených hodnôt. Bonusom je WB bracketing.
Závierka
Elektronicky riadená štrbinová závierka je konštruovaná na 150 000 cyklov. Najkratší expozičný čas je 1/8000 s. Najdlhší čas je 60 s, v režime B až 30 minút. Nechýba funkcia samospúšte (2 alebo 12 s.) a viacnásobná expozícia. Synchronizačný čas pre blesk je 1/250 s. Maximálna snímacia frekvencia je 5 obr./s.
Menu
Ovládacie menu je charakteristické pre všetky súčasné zrkadlovky ale aj PEN fotoaparáty Olympus. Z jazykov je k dispozícii aj nám zrozumiteľnejšia čeština. Menu je prehľadne zoradené do piatich sekcii a orientovať sa v ňom nerobí žiaden problém. Nastavenia sú bohaté a každý užívateľ si fotoaparát môže prispôsobiť podľa vlastných potrieb. Aj vďaka tomu sa na prvý poľad ergonomické nedostatky dajú ľahko odstrániť.
Zobrazovanie informácii
Informácie o nastavených a nameraných hodnotách sa zobrazujú na troch miestach. Stručnejší prehľad dáva hľadáčik a stavový displej, obidva so všetkými potrebnými údajmi. Najviac informácii zobrazuje zadný LCD displej, cez ktorý je aj prístup k všetkým dôležitým nastaveniam, bez nutnosti vstupovať do menu. Tlačidlom INFO sa mení obsah zobrazovaných informácii.
Nad displejom je čidlo priblíženie fotoaparátu k oku, ktoré ale riadi len silu podsvietenia, displej nevypína, len ho stlmí.
Stavový displej s funkciou podsvietenia zobrazuje všetky potrebné informácie.
Spracovanie obrazu
Picture mode
Na zábery snímané do formátu JPG vplývajú prednastavené obrazové štýly s rôznymi nastaveniami doostrovania, kontrastu, gradácie, saturácie a farebného podania. Okrem už tradičných módov Neutral, Vivid, Portrait, Monochrome (všetky odladiteľné) a užívateľského je tu naviac mód i-enhance a Art programy známe z fotoaparátov PEN a amatérskych zrkadloviek Olympus. Načo však bude profesionálovi simulácia dierkovej komory, tilt shift objektívu, zrnitého filmu, či cross procesu? Asi nanič, ale nikde to nezavadzia, nezaberá žiadne tlačidlo, takže je to skôr moje filozofovanie nad niečim nepotrebným.
Fotoaparát ponúka aj základné úpravy nasnímaných fotografii vo formáte JPG a konverziu RAWu do JPG.
Pomer strán
Prekvapila ma funkcia nastavenia pomeru strán. Snímač ma pomer 4:3. Nastaviť je ale možné aj pomer 3:2, 16:9 a aj menej tradičné 7:6, 6:6, 5:4 a 6:5. Prekvapujúce nie je množsto pomerov, ale ich aplikácia na obraz. Očakával by som, že orezané budú JPG-y, ale opak je pravdou. Fotografie v JPG zostávajú neorezané a orezané sú RAW-y. Väčšinou to býva naopak. Pre tých, čo snímajú prednostne do RAWu je to príjemné zistenie.
Orez ale vidiíte len v režime živého náhľadu. Škoda, že sa na matnici nezobrazujú pomocné linky.
Obrazová kvalita
Olympus E-5 som testoval s dvomi objektívmi. Tým prvým bol základný transfokátor Dgital Zuiko 12-60/2,8-4, ktorý som testoval už s Olympusom E-620 v Chorvátsku. Zvedavejší som bol preto na Digital Zuiko 50-200/2,8-3,5ED SWD. V prepočte na kinofilm vychádza ohnisko na 400 mm pri svetelnosti F3,5. To je bezpochyby zaujímavý parameter. Tento objektív mi prirástol k srdcu. S ním sa dá pracovať s hĺbkou ostrosti a aj “na plnú dieru” má výbornú kresbu. Bokeh je tiež pekný. Fotografie si môžete pozrieť v pripojenej galérii. Fotografie boli snímané do formátu RAW, spracované v programe Adobe Lightroom 3. Neupravoval som šum, doostrovanie a ani vyváženie bielej. Na niektorých záberoch je upravený kontrast. Výnimočne som ponechal, vo väčšine prípadov, voľbu ISO na automatike, takže galéria teraz obsahuje viacero fotografii s rozdielnym ISO.
Farby
S fotoaparátom som pracoval za rôznych svetelných podmienok a prevažne som mal nastavené automatické vyváženie bielej. Príjemné je skôr neutrálne podanie farieb, bez zbytočnej zvýšenej saturácie. Vyváženie bielej pracuje spoľahlivo. Fotografie farebne odrážajú reálne svetelné podmienky a vyváženie bielej som sa v RAW editore prakticky nemusel dotknúť.
JPG vz. RAW
Vo formáte JPG sa firmvér fotoaparátu snaží potlačiť šum viac než je zdravé. Šumová žehlička potláča aj drobné detaily, ktoré uprednostňujem skôr ako minimalizáciu šumu. Výrazna úprava obrazu sa prejavila najmä v “inteligentnom” i-enhance štýle. Aj keď sa dajú štýly odladiť, mali by byť továrenské nastavenia predsa len menej agresívne. Osobne fotografujem výhradne do formátu RAW a preto ma to až tak netrápi. JPG využívam len pri testovaní za účelom recenzovania. Ak porovnám vyžehlený JPG so zašumeným RAW-om, beriem radšej RAW.
Šum
Šum je slabšou stránkou tohoto fototoaparátu. Priaznivcov nezašumených fotografií uspokojí len najnižšie ISO 100. Už pri ISO 200 sa nedá prehliadnúť šum aj za veľmi dobrých svetelných podmienok. Všimnete si ho najmä na modrej oblohe. Aj do ISO 1600 si ale šum zachováva charakter “filmového zrna”, ktorý neprekrýva prekreslenie detailov. ISO 1600 je zároveň aj strop použiteľnosti, použiteľnosť maximálnej hodnoty ISO 6400 je len snom konštruktérom.
V priloženej galérii si môžete pozrieť zábery snímané s rôznou hodnotou citlivosti. Pre porovnanie som dal ISO testy vyvolané z RAWu, bez odšumenia a fotografie snímané priamo do JPG, čiže upravené fotoaparátom. Na nich máte možnosť posúdiť mieru doostrovania a odšumenia fotoaparátu.
Dynamický rozsah
Tento parameter je podpriemerný, ukázalo sa to hlavne pri fotografovaní nočných záberov. Hotel Carlton s obľubou používam ako motív pri testovaní fotoaparátov. S Olympusom E-5 sa mi nedarilo dosiahnúť vyváženú expozíciu tak, aby som mal prekreslené parkovisko a zároveň neboli prepálené bodovo nasvietené steny. Pritom som fotografoval pri dostatočnom prirodzenom osvetlení. Nepomohli ani úpravy RAW v počítači. Jediným riešením by bolo použitie techniky HDR. Rovnaký problém nastal aj pri fotografovaní krajiny s dramatickejším svetlom, kde dochádzalo k častým prepalom mrakov.
Video
Video je len v HD rozlíšení 1280x720 bodov pri snímkovej frekvencii 30 obr./s. Maximálna dĺžka jednej sekvencie je 7 min. pri nastavení na najvyššiu kvalitu, alebo max. 2 GB. Vstavaný mikrofón je monofónny, ale pomocou externého mikrofónu je možné nahrávať stereofónny zvuk vo formáte PCM. Video sa ukladá do formátu AVI. Automatické zaostrovanie vyhodnocovaním kontrastu funguje len pri širokouhlejších objektívoch a aj to len pri zaostrovaní na statické objekty. Najlepšie je nastaviť na tlačidlo AEL/AFL zaostrovanie fázovou detekciou s využitím senzorov, jeho stlačením najprv zaostriť a potom spustiť nahrávanie. Pri komponovaní videa si treba dávať pozor, pretože po spustení nahrávania sa obraz oreže na formát 16:9 a k dispozícii nie sú pomocné kompozičné čiary. Čiastočne pomôže, ak si nastavíte formát 16:9 aj pre fotografie.
Oproti ostatným zrkadlovkám, na ktorých som testoval video, je Olympus E-5 len priemerný. S dobrými objektívmi ale aj tak predčí bežné videokamery s plošne malým snímačom. Hlavne pri použití teleobjektívu je nutné použiť kvalitný statív. Necnosťou zrkadloviek s riadkovým zápisom videa je nepríjemné horizontálne vlnenie, ktorému nezabráni ani stabilizátor obrazu.
Plusy a mínusy
+ nastavenie pomeru strán v RAW formáte
+ ergonómia a dielenské spracovanie
+ veľký a svetlý hľadáčik
+ mikroodladenie AF
+ otočný výklopný displej
+ elektronická vodováha
+ krytka okuláru
+ prehľadné menu
- šum aj pri nízkych hodnotách ISO
- kontinuálne automatické zaostrovanie
- horší dynamický rozsah
- video len HD Ready
- sériové snímanie
Záver
Olympus E-5 je bezpochyby najlepšou zrkadlovkou postavenou na 4/3 systéme. Ergonomicky je porovnateľná s fotoaparátmi s väčšími snímačmi, čo skúsení fotografi ocenia a uprednostnia pred titernosťou amatérskych modelov. Osobne by som tento prístroj neradil do profesionálnej, ale len do poloprofesionálnej kategórie. Funkčne je porovnateľný s podobnými fotoaparátmi ostatných značiek, ale jeho využitie brzdí použitý snímač. Olympus s týmto modelom naráža na obmedzenia 4/3 systému, ktoré sa pri súčasnom stave technológii len tak skoro nezlepšia. Snímač produkuje viac šumu, ako je dnes štandardom aj u podstatne lacnejších modelov so snímačom APS-C.
Určitým sklamaním je pomalšie sériové snímanie s nespoľahlivým kontinuálnym zaostrovaním. Dnes to lepšie zvládajú aj zrkadlovky nižšej triedy.
Pri snahe využívať čo najnižšie ISO som bol s fotografiami spokojný, až na menší dynamický rozsah. Po ergonomickej stránke som s ním nemal problémy ani z hľadiska držania a ani z hľadiska obsluhy. Obidva objektívy, ktoré som mal k nemu, by som 100% odporučil. Výklopný otočný displej som ocenil pri snímaní videa a návyková je aj elektronická vodováha.
Pre koho je tento fotoaparát vhodný? Pre všetkých priaznivcov 4/3 systému, ktorí chcú to najlepšie, čo je teraz k dispozícii. Robustné a utesnené telo ocenia cestovatelia, fotografi extrémnych športov a wildlife. Otázny je ďalší vývoj 4/3 zrkadloviek a objektívov. V poslednom čase sa Olympus sústredí na Micro 4/3 systém fotoaparátov PEN.
Špičkové pretesnenie tohto fotoaparátu dokazuje video s fotografom Rob Trnkom v akcii.
Oficiálne stránky: http://www.olympus.cz/consumer/dslr_23432.htm
O vývoji: http://asia.olympus-imaging.com/products/dslr/e5/special/index.html
Olympus E-5 |
|||
|
|
Materiál tela |
horčíková zliatina |
|
|
Bajonet objektívu |
4/3 bajonet |
Obrazový senzor |
|||
|
|
Typ |
4/3 '' Vysokorýchlostný Live MOS senzor |
|
|
Efektivny počet pixelov |
12,3 MPx |
|
|
Usporiadanie filtra |
Filter primárnych farieb (RGB) |
|
|
Pomer strán a veľkosť |
4:3 / 17,3 x 13,0 mm |
Procesor |
|||
|
|
Typ |
TruePic V+ |
Filter |
|||
|
|
Antiprachový filter |
Antiprachový ultrazvukový filter |
Hľadáčik |
|||
|
|
Typ hľadáčika |
Pentaprismatický optický hľadáčik |
|
|
Pokrytie záberu |
100% |
|
|
Zväčšenie |
Cca. 1,15 x s 50 mm objektívom nastaveným na nekonečno pri -1 dioptrii |
|
|
Náhľad hĺbky ostrosti |
Áno, po stlačení tlačidla |
|
|
Očnica |
20 mm |
|
|
Dioptrická korekcia |
-3,0 - +1,0 DPT |
|
|
Zaostrovacia matnica |
Výmenný typ |
|
|
Zrkadlo |
Rýchlosklopné zrkadlo |
|
|
Krytka okulára |
vstavaná |
Živý náhľad |
|||
|
|
Zobrazené informácie |
100% pokrytie záběru, náhľad korekcie expozície, náhľad nastavenia vyváženia bielej, Automatický náhľad gradácie, 5X/7x/10x zväčšenie náhľadu, MF/S-AF, AF, zobrazenie AF bodov, Fotografické informácie, Histogram |
Obrazový stabilizátor |
|||
|
|
Typ |
Stabilizácia posunom snímača |
|
|
Režimy |
Dvojdimenzionálna, vertikálna alebo horizontálna |
|
|
Účinnosť |
Až 5 EV |
Zaostrovací systém |
|||
|
|
Metoda |
TL systém porovnávania fázového rozdielu |
|
|
Zaostrovacie zóny |
11 krížových bodov s automatickou a manuálnou voľbou |
|
|
AF lampa |
Áno, vstavaný blesk |
|
|
AF uzamknutie |
namačknutím spúste alebo tlačidlom AEL/AFL |
|
|
Rozsah detekcie |
-2 - 19 EV (ISO 100) |
|
|
Režimy |
Manuáne zaostrovanie, Jednotlivý AF, Jednotlivý AF + MF, Kontinuálny AF, Kontinuálny AF + MF |
Expoziční systém |
|||
|
|
Korekcia expozície |
+/- 5 EV po 1, 1/2, 1/3 krokoch |
|
|
Expozičný bracketing |
2 / 3 / 5 záberov (po +/- 1/3, 1/2, 2/3, 1 EV krokoch) 7 záberov (po +/- 1/3, 1/2, 2/3 EV krokoch) |
|
|
ISO bracketing |
3 zábery po 1/3, 1/2, 1 EV krokoch |
|
|
Režimy |
Programová automatika, Priorita clony, Priorita času, Manuál |
Viacnásobná expozícia |
|||
|
|
Automatická korekcia |
Áno |
|
|
Pomocné rámčeky |
Živý náhľad |
|
|
Maximální počet záberov |
4 zábery
|
Meranie svetla |
|||
|
|
Metóda |
TTL meranie s otvorenou clonou |
|
|
Zóny |
49 |
|
|
Rozsah detekcie |
1 - 20 EV (50mm, 1:2, ISO 100) |
|
|
Režimy |
ESP integrálne meranie, Bodové meranie, Integrálne meranie so zdôrazneným stredom, Korekcia expozície |
Umelecké filtre |
|||
|
|
Dramatický tón (HDR) |
|
|
|
Zrnitý film |
|
|
|
Kamera obskura |
|
|
|
Pop Art |
|
|
|
Zmäkčenie |
|
|
|
Bledé a svetlé farby |
|
|
|
Svetlý tón |
|
|
|
Jemná Sépia |
|
|
|
Diorama |
|
|
|
Cross proces |
|
Citlivosť |
|||
|
|
Auto |
ISO 200 - 6400 |
|
|
Manuálne |
ISO 100 - 6400 po 1/3 a 1 EV kroku |
Závierka |
|||
|
|
Typ závierky |
procesorom riadená štrbinová závierka |
|
|
Spúšť |
Citlivá elektromagnetická |
|
|
Samospúšť |
12 s / 2 s |
|
|
Proti otrasom |
oneskorenie závierky o 1/8 - 30 s |
Rýchlosti závierky |
|||
|
|
Rozsah expozičných časov |
1/8000 - 60 s (po krokoch 1/3, 1/2, 1 EV) |
|
|
Režim B |
Do 30 minút |
Vyváženie bielej |
|||
|
|
AUTO WB systém |
Hybridní detekčný systém s High-speed Live MOS senzorom a dedikovaným externým senzorom |
|
|
Voliteľné po stupňoch Kelvina |
7 krokov (3000 - 7500 K) |
|
|
Nastavenie vyváženia bielej |
+/- 7 v obidvoch R-B / G-M osách (v Auto WB a prednastavenom WB režime) |
|
|
Užívateľské vyváženie bielej |
1 nastavenie možno uložiť v stupňoch Kelvina v rozsahu od 2000K do 14000K |
|
|
Manuálne vyváženie bielej |
Áno |
|
|
WB Bracketing |
Áno |
|
|
Prednastavené hodnoty |
Zamračené, Tieň, Žiarovka, Slnko, Žiarivka 1, Žiarivka 2, Žiarivka 3 |
Sekvenčné snímanie |
|||
|
|
Rýchlosť (H) |
5 obr./s. |
|
|
Rýchlosť (L) |
1 - 4 obr./s. |
Spracovanie obrazu |
|||
|
|
Farebný priestor |
sRGB / AdobeRGB |
|
|
Procesor |
TruePic V+ |
|
|
Ostrosť a kontrast |
5 úrovní |
|
|
Saturácia |
5 úrovní |
|
|
Kontrast |
5 úrovní |
|
|
Čiernobiely filter |
Žltá, oranžová, červená, zelená |
|
|
Monochromatické tónovanie |
Žltá, oranžová, červená, zelená v čiernobielom a sépiovom režime |
|
|
Režim záznamu |
Sýte, Prirodzené, Portrét, Potlačené, Monochromatický, Užívateľské |
|
|
Gradácia |
4 úrovne |
Vstavaný blesk |
|||
|
|
Smerné číslo |
13 (ISO 100) |
|
|
Korekcia blesku |
+/- 3 EV |
|
|
Režimy |
AUTO, Manuálny, Redukcia javu červených očí, Synchronizácia na druhú lamelu, Synchronizácia s dlhými časmi, Fill in, Vypnutý |
|
|
Bracketing |
3 zábery |
Riadenie externého blesku |
|||
|
|
X-synchronizačný čas |
1/250 s |
|
|
Typ |
TTL AUTO, AUTO, MANUAL, FP TTL AUTO, FP MANUAL |
|
|
HS synchronizácia |
Áno s kompatibilnými bleskmi až do 1/8000 s. |
|
|
Intenzita |
+/- 3 EV / 1, 1/2, 1/3 EV kroky |
Vstavaný blesk a bezdrôtové ovládanie |
|||
|
|
Kompatibilné externé blesky |
FL-50R, FL-36R |
|
|
Ovládací režim |
Odpálený a ovládaný vstavaným bleskom |
|
|
Režimy |
TTL Auto (TTL režim s predzábleskom), Auto, Manuálny, FP TTL Auto, FP manuálny |
|
|
Počet kanálov |
4 kanály |
|
|
Nastavenie skupin |
3 skupiny |
LCD |
|||
|
|
Veľkosť LCD obrazovky |
7,6 cm / 3,0 '' |
|
|
Rozlíšenie |
920 000 bodov |
|
|
BrightCapture |
Áno |
|
|
Korekcia jasu |
15 úrovní |
Formáty záznamu |
|||
|
|
RAW |
12 bit |
|
|
RAW a JPEG |
Áno |
|
|
JPEG |
Áno |
Systém nahrávania videa |
|||
|
|
Video režim |
HD 1280 x 720 (16:9) / SD 640 x 480 (4:3) |
|
|
Max. dĺžka záznamu |
14 min (SD) / 7 min (HD) |
|
|
Sekvencia |
30 obr./s. |
|
|
Max. veľkosť súboru |
2 GB |
Systém záznamu zvuku |
|||
|
|
Záznam zvuku |
Stereo PCM/16bit, 44,1kHz, WAV |
|
|
Interný mikrofón |
Mono |
|
|
Reproduktor |
Áno |
|
|
Externý mikrofón |
voliteľný |
Menu |
|||
|
|
Jazykové verzie pre menu fotoaparátu |
Angličtina, francúzština, nemčina, španielčina, taliančina, ruština, čeština, holandčina, dánčina, poľština, portugalčina, švédčina, nórčina, fínčina, chorvátčina, slovinčina, maďarčina, gréčtina, slovenčina, turečtina, litevčina, estončina, ukrajinčina, srbčina |
|
|
Jazykové verzie pre menu k stiahnutiu |
Možnosť stiahnutia jedného ďaľšieho z 15-tich jazykov z internetu |
Napájanie |
|||
|
|
Batéria |
BLS-5 Li-on |
Rozmery a hmotnosť |
|||
|
|
Rozmery (š x v x h) |
142,5 x 116,5 x 74,5 mm (bez výčnelkov) |
|
|
Hmotnosť |
800 g (len telo) |
Rozhrania |
|||
|
|
Médium |
CF/SD duálny slot, CompactFlash Typ I/II (UDMA), SD pamäťové karty(SDHC/SDXC kompotibilné) pre natáčenie videa doporučené Class 6 alebo vyššie |
|
|
USB |
Áno |
|
|
Video výstup |
NTSC alebo PAL |
|
|
Infračervené |
Áno |
|
|
DC vstup |
Áno |
|
|
Synchronizační konektor |
Áno |
|
|
HDMI™ |
Áno, typ C |