Hore

Olympus EPL-2

Olympus v poslednom čase urobil niekoľko krokov, ktoré spopularizovali jeho bezzrkadlový systém digitálnych fotoaparátov.

Jednak predstavil  nové objektívy a ďalšie sú na ceste a tiež vylepšil už aj tak populárny fotoaparát EPL-1. V dnešnom teste sa pozrieme na jeho nástupcu, ktorý logicky nesie označenie EPL-2.

 

Dizajn a ergonómia

Vydarený. My sme mali v teste čiernu verziu, ktorá svojou matnou farbou upútala našu pozornosť a získala sympatie. Po chvíľkovom manipulovaní som ocenil aj prepracovaný grip. Je trochu širší a lepšie sedí v ruke, nakoľko nenúti posledné články prstov do ostrého ohnutia.

 

 

Pre milovníkov videa pribudlo špeciálne tlačidlo na okamžité spustenie nahrávania. Je to praktické, keď fotografujete a zrazu sa vyskytne príležitosť na natočenie videa a vy nemáte toľko času, aby ste prepínali volič režimov. Ak naopak sústredene nahrávate viacero videoklipov, je lepšie nastaviť na otočnom voliči režim videa.

 

 

Displej EPL-2 je konečne inovovaný. Pribudlo mu raz toľko bodov a je urobený naozaj kvalitne. 460 tisíc obrazových bodov a jas displeja mu umožňujú konkurovať najlepším displejom na fotoaparátoch.

 

Aj na EPL-2 môžete pripojiť externý elektronický hľadáčik, ktorý vám umožní sledovať objekt a fotografovať s fotoaparátom pri oku. Vrelo túto možnosť odporúčam všetkým, ktorí sú zvyknutí na tento spôsob fotografovania. Hľadáčik je jasný, veľký a s výborným rozlíšením a obnovovacou frekvenciou 60Hz. Jeho používaním sa zároveň predlžuje životnosť batérie a umožňuje pohodlné fotografovanie aj vo veľmi ostrom slnečnom svetle, pri ktorom majú s čitateľnosťou problémy aj tie najlepšie displeje.

 

Ovládacie prvky na zadnej strane sa viac podobajú na EP-2 ako na predchodcu EPL-1. To je dobrý znak, keďže otočný volič hodnôt umožňuje rýchlejšie nastavenie pre tých, ktorí sa radi hrajú zmenou expozičných hodnôt alebo iných nastavení. Škoda, že oproti EP-2 nie je implementovaný aj druhý otočný volič – valček pod pravým palcom, ktorý umožňuje oddeliť ovládanie clony a času na vlastný otočný volič.

 

Rýchly prístup k najčastejšie meneným hodnotám (výber zaostrovacích bodov, režim blesku, korekcia expozície a mód snímania) je realizovaný na zadnom koliesku, ktoré slúži zároveň ako štvorsmerové tlačidlo. Oproti EP-2 oceňujem priamy prístup pre výber ostriacich bodov, no chýba mi ISO a vyváženie bielej, ktoré má na zadnom koliesku EP-2. Pomocou stredového tlačidla OK sa dostanete do  „Control Panel-u“, ktorý umožňuje rýchlejší prístup k ďalším nastaveniam, pre ktoré tak nemusíte hlboko do menu fotoaparátu. Takto dokážete rýchlo zmeniť rozlíšenie, ISO, vyváženie bielej, režim snímania...

 

 

Nový objektív je prepracovaný tak, že sa jeho predná časť neotáča, použitie filtrov je tak úplne bezproblémové. Neštandardný 37mm závit pre filtre to ale neuľahčuje. Radšej by som privítal 39mm závit, na ktorý sa bežne filtre vyrábajú. Objektív je stále možné zložiť do menšej polohy pre pohodlné prenášanie. Jeho dĺžka sa tak efektívne skráti a vojde do menšej brašne alebo nezavadzia pri nosení cez plece alebo na hrudi. Nový dizajn objektívu má ešte niekoľko plusov, o tých si ale povieme v ďalšej časti testu – praxi.

 

Olympus EPL-2 je už plne kompatibilný s SDXC kartami, ktoré ponúkajú obrovskú kapacitu pri veľmi rýchlom zapisovaní.

 

 

Penpal PP-1 je nové príslušenstvo, pomocou ktorého môžete do svojho telefónu nahrávať obrázky priamo z fotoaparátu. Síce v redukovanej veľkosti (1920 x 1440 bodov alebo 1290 x 960), tá ale úplne postačuje na to, aby ste potom fotografie z telefónu mohli publikovať na webe, prípadne okamžite poslať mailom. Zariadenie pracuje pomocou Bluetooth pripojenia, ktoré logicky nesmie chýbať ani na vašom telefóne. Vkladá sa do sánok pre externý blesk / hľadáčik.

 

 

Druhou novinkou je „stereo svetlo“ MAL-1, ktoré pomocou dvoch LED na ohybných držiakoch pomôže prisvetliť vaše blízke a makro zábery.

 

Zhodnotiť dizajn a ergonómiu môžem teda veľmi kladne, hlavne s prihliadnutím na to, koľko krokov vpred urobili vývojári Olympusu v porovnaní s prístrojom EPL-1, ktorý už bol vydareným prístrojom.

 

 

V praxi

Začnem najoptimistickejším zistením. Nový dizajn objektívu očividne vylepšil rýchlosť zaostrovania fotoaparátu. Pri ostrení už objektív nezapumpuje, ako tomu bolo v prípade prvej verzie. Zaostrenie je tak rýchlejšie a istejšie. To isté sa mi potvrdilo aj pri videu. Objektív bol schopnejší sledovať objekty v scéne a to aj keď sa pohybovali. Výkon je lepší ako u akejkoľvek zrkadlovky, ktorá sa pokúša ostriť na základe kontrastu na obrazovom snímači a povedal by som, že sa na nerozoznanie priblížil k rýchlosti Panasonic micro 4/3 fotoaparátom, ktoré donedávna hrali v zaostrovaní suverénny prím.

 

 

Celkovo je fotoaparát rýchly a zvláda 3 obr./s v kontinuálnom režime snímania. Po 10 fotografiách si musí oddýchnuť, kým sa pustí do ďalšieho snímania. Keď však pridržíte prst na spúšti, fotoaparát pokračuje ďalej v snímaní, ale len frekvenciou 1obr./1,5s. Keď prst zo spúšte uvoľníte a necháte vyprázdniť operačnú pamäť, potrebuje na uloženie nasnímaných záberov asi taký čas, ako vyžaduje napísanie tejto vety.

 

Z ďalších vylepšení môžem spomenúť aj zvýšený rozsah časov závierky, ktorá teraz dokáže používať časy v rozmedzí 60s až 1/4000s. To je veľmi dobré, nakoľko micro 4/3 objektívy vo všeobecnosti nepotrebujú až tak cloniť pre optimálnu kresbu ako objektívy na APSC a FF zrkadlovkách. Podobne sa zvýšil maximálny synchronizačný čas blesku na 1/180s. Asi nemusím vysvetľovať, prečo je aj táto hodnota dôležitá.

 

Rozšírenie ISO hodnoty až na 6400 je skôr marketingový údaj. Toto nastavenie aj tak neodporúčam, len v prípade núdze alebo ak vám nestačia umelecké filtre typu Grainy film. To neznamená ale, že EPL-2 nevie fotiť na vysokých hodnotách ISO, len číslo 6400 je trochu prehnané. V každom prípade, žiadna micro 4/3 konkurencia na tom nie je lepšie, čiže ani Olympus EPL-2 na tom nie je horšie, skôr naopak. :)

 

 

Tak a teraz trochu kritiky. Umelecké režimy naozaj spomalia prístroj natoľko, že sú vhodné iba na krajinku alebo scény, ktoré sa nehýbu a v ktorých sa nehýbu ľudia. Nielen oneskorenie na displeji ale hlavne spracovanie fotografií v niektorých režimoch trvá desiatky sekúnd. Teda ak by ste pri meniacej sa scéne nezachytili práve ten moment, ktorý ste chceli, pokus môžete zopakovať až o niekoľko sekúnd, v prípade niektorých ART režimov až o niekoľko desiatok sekúnd. Najnáročnejšie na pamäť sú režimy Diorama na rozostrenie častí snímky a nový filter Dramatic, ktorý zvláštnym spôsobom kombinuje HDR efekt s dofarbovaním snímky. No a teraz dobrá správa, niektoré filtre môžete aplikovať aj v počítači v dodávanom programe Olympus Master. Nie sú tam ale všetky umelecké filtre, pričom podľa nášho názoru by ich tam mohlo byť aj niekoľkonásobne viac ako vo fotoaparátoch.

 

 

No a na záver aj trochu módy. Ak by vás nudila typická fotografická čierna, môžete siahnuť po striebornej verzii a vy, ktorí máte radi imidžové doplnky, môžete siahnuť aj po bielej alebo vínovo-červenej farbe.

 

Takže na záver tejto časti by som chcel tento sympatický stoj opäť pochváliť za zrýchlenie ostrenia, plynulejšie ostrenie počas videa a za rozšírenie expozičných hodnôt. Na druhej strane umelecké filtre sú naozaj obmedzene použiteľné a je lepšie ich aplikovať až doma v počítači, aby vás pri fotení nezdržiavali. Ak fotíte iba statické scény a máte dostatok času, táto poznámka sa vás netýka.

 

 

 

Obrazová kvalita JPG

V tejto časti popíšem kvalitu fotografií v komprimovanom formáte JPG. Zatiaľ ešte neexistuje podpora tohto fotoaparátu v RAW konvertore Adobe Photoshop ani Lightroom, preto obrazovú kvalitu v RAW vyhodnotíme dodatočne.

 

Údajne sa procesor ani senzor nelíšia a čo sa týka obrazovej kvality, mohli sme čakať obdobný výkon ako v prípade EPL-1. A to znamená výborný. Už v prípade JPG aparát produkuje detailné obrázky, ktoré v pohode stačia na bezchybné výtlačky v A4-A3 veľkosti. To platí v prípade, že používate skôr nižšiu citlivosť do hodnoty ISO400.

 

ISO400 stále ponúka kvalitný výstup a s pomocou stabilizátora udržíte aj takýto záber bez použitia statívu.

 

 

Nad touto hodnotou sa už objavuje jasne definovateľný šum, ktorý mi ale vôbec nevadí, kým ISO udržím do hodnoty 1000. ISO1600 je už výrazné a v porovnaní so senzormi APSC je badať väčší rozdiel a fyzika jednoducho nepustí.

 

Výborná hranová ostrosť a množstvo detailov v jemných štruktúrach (ISO200)

 

Podobne ako EPL-1, aj EPL-2 má pravdepodobne slabší Low Pass filter a preto fotografie z neho sa vyznačujú prenikavou hranovou ostrosťou a prekreslením detailov. So slabším Low Pass filtrom síce stúpa nebezpečenstvo interferencie a vzniku tzv. moiré, to som ale na žiadnom obrázku nevidel. Zdá sa mi teda, že kompromis medzi low pass filtrom a detailom alebo ostrosťou a moiré je veľmi dobrý. Viaceré zahraničné fóra súhlasili, že Olympusy Pen sú najatraktívnejšie fotoaparáty vzhľadom na JPG priamo z fotoaparátu. Anglicky to znie „the best out of camera JPG“. JPG má atraktívne farby, veľmi dobré podanie červenej a modrej bez prílišného smerovania k fialovej. Modrá obloha je blankytno modrá, taká, akú má väčšina ľudí rada. Preto budete s fotkami z výletov a dovoleniek veľmi spokojní bez toho, aby ste ich museli upravovať. A o tom to je, o malom fotoaparáte neobťažujúcom ani na cestách ani doma pri úpravách. Samozrejme, najnáročnejší určite siahnu po RAW formáte a fotografie si budú vyvolávať podľa svojich predstáv. Je však potešujúce, že je tu veľmi kvalitné JPG bez nutnosti úprav pre väčšinu potenciálnych užívateľov.

 

Nočné fotografovanie

Fotografovať nočné fotografie je s EPL-2 zábava. Vďaka kvalitnému displeju viete odhadnúť, ako dopadne expozícia a závierka ponúka až 60 sekundovú expozíciu. Pri dlhších časoch síce aparát aplikuje pomerne výraznú redukciu šumu, no opäť platí to, že na A4 fotografii si to všimne iba veľmi pozorný pozorovateľ. No a môžem povedať, že keď som používal ISO do hodnoty 200, ani pri vypnutej redukcii šumu mi tento v obraze nijako nevadil. Zvláštnosťou bolo občasné zjavenie sa šumu a jeho artefaktov v hlbokých tieňoch a jednoliatej čiernej. V niektorých fotografiách ho vôbec nie je vidno, v iných vás môže prekvapiť.

Artefakty šumu v tmavých jednoliatych plochách sa prejavia pri ISO200 a dlhších expozíciách.

 

Pri nočnej fotografii je potrebné pamätať na dynamický rozsah micro 4/3 senzora a exponovať na svetlá, potom dosiahnete zachované detaily aj v bodovo osvetlených miestach.

 

Dynamický rozsah je vzhľadom na micro 4/3 senzor menší ako u zrkadloviek APSC alebo FF, preto treba exponovať opatrne a zamerať sa na to, čo je pre vás najdôležitejšie. Osobne mám radšej, keď sa niečo stratí v tieni, ako keby mala byť časť svetiel vypálená bez kresby. Počas nočných záberov sa môžu v tieňoch objavovať silnejšie artefakty šumu a jeho redukcie.  Ak teda ste notorickí lovci nočných záberov, možno nie je tento prístroj to najlepšie, čo môžete v danej cene získať.

 

 

 

Napriek tejto výčitke môžem ale súhlasiť, že EPL-2 je určená tým, ktorí chcú niečo menšie, no nechcú sa ukracovať na kvalite fotiek a kompakt im preto nevyhovuje. Fotografoval som s EPL-2 celé dopoludnie HMLU a bol som veľmi milo prekvapený tým, ako málo dodatočných úprav som musel robiť. Jednoducho fotoaparát je schopný na prvý šup zachytiť snivo-nostalgickú atmosféru hmly, je potom iba na vás, či ju ešte umocníte prevodom do čiernobielej, alebo ju budete rovno do ČB fotiť.

 

 

 

Protisvetlo

Zvyčajne je najnáročnejšie na objektív plošné protisvetlo, ktoré spôsobuje závoje a zníženie kontrastu v obraze. S týmto sa ale EPL-2 vyrovná celkom dobre. Zaujímavý úkaz sa mi raz podarilo  zachytiť pri veľmi silnom bodovom zdroji svetla – slnku. To sa na šošovkách objektívu (predpokladám) leskne v zvláštnych červených bodoch. Objektív, ktorý inak podáva veľmi dobré výkony a za danú cenu priam exceluje, je v priamom slnečnom protisvetle náchylný na odlesky.

 

Veľmi dobre zvládnuté rozptýlené protisvetlo slnka.

 

Ostré slnečné svetlo pod určitým uhlom spôsobí odlesky v tvare bodov.

 

Kreatívne filtre sú pekná vec. Aj počítača neznalí nimi môžu vytvoriť alternatívny vzhľad vo svojich fotografiách. Najviac sa mi pozdáva pinhole a pop art filter, ale rovnako zaujímavá je aj diorama, ktorá rozostrí okraje a ostrý ponechá iba stred scény.

 

Diorama.

 

Pinhole.

 

PopArt

 

 

Pinhole imituje dierkový fotoaparát tým, že nahodí na fotografiu soft filter a posunie farby do sugestívnych tónov. Na okraje a rohy aplikuje pomerne silnú vinetáciu. Pop Art filter zas posúva a zvýrazňuje farby a umožňuje vám napodobniť snímky a obrazy známeho Andy Warhola. Nevýhodou je pomalé spracovanie týchto fotografií vo fotoaparáte. Ako som však spomínal, niektoré filtre sa dajú aplikovať na fotografie aj dodatočne v počítači jednoduchým kliknutím. Verím, že Olympus doplní do ich programu Olympus Master aj ďalšie kreatívne filtre, aby mohli začínajúci fotografi po nich siahnuť bez potreby zdržania v teréne.

 

Dramatic Tone

 

 

Za zmienku stojí aj nový zvláštny filter, ktorý v Olympuse nazvali Dramatic Tone. Pripomína mi kombináciu HDR a ručne kolorovanej fotografie, kedy farby presahujú obrysy predmetov. Som presvedčený, že si nájde svojich fanúšikov.

 

Video

Video ostalo v rozlíšení HD. V čase, keď konkurencia priamo z tábora micro 4/3 vychádza s plynulým Full HD videom, sa môže zdať HD nevýhodou. Povedzme si ale pravdu, kto z bežných používateľov fotoaparátov a videokamier potrebuje Full HD rozlíšenie? Väčšina videí dnes končí na Youtube, ktorý síce k dnešnému dňu podporuje Full HD, no objem Full HD videa je stále tak obrovský, že máloktoré internetové pripojenie umožňuje jeho plynulé pozeranie cez internet. Full HD videá zaberajú aj na disku používateľa obrovský priestor. 10 sekúnd HD videa zaberá neuveriteľných 40Mb, pre bežného používateľa je to aj tak veľa. Ak ale patríte k zarytým fanúšikom Full HD videa, budete si musieť pravdepodobne počkať na nástupcu EPL-2.

 

Čo sa týka kvalít videa, EPL-2 produkuje AVI súbory s primeranou kompresiou. Video je pekné, s dobrou úrovňou detailov a s funkčným a tichým automatickým ostrením na základe kontrastu na snímači. Je tak užívateľsky o krok vpred v porovnaní s videom z klasických zrkadlových fotoaparátov. Ovládanie videa je jednoduché, stačí v menu nastaviť požadovanú kvalitu a potom kedykoľvek počas fotografovania stlačiť červené tlačidlo vzadu vpravo hore. Je určené práve pre rýchle spustenie natáčania videa. Stabilizátor obrazu aj pri videu (podobne ako pri fotografiách) odvádza dobrú prácu. Ak chcete nahrávať iba video, stačí pootočiť voličom režimov a nastaviť režim videa. Potom sa dá spustiť natáčanie videa aj pomocou spúšte.

 

Záver

Záver býva najťažšou časťou recenzie. Mnohí čitatelia si prečítajú iba ten. Pre tých, ktorí by tak chceli teraz urobiť, mám jednu radu: „Choďte na začiatok stránky a prečítajte si to celé.“ Dnešné fotoaparáty sú tak komplexné prístroje, že v niekoľkoriadkovom zhrnutí dostanete naozaj iba zlomok informácií.

 

Skôr, ako vymenujem komu fotoaparát urobí výbornú službu, dovolím si upozorniť, že nie je pre vás, ak chcete Full HD video, ak často fotografujete v naozaj slabých svetelných podmienkach a použitie ISO1600 a viac je pre vás bežné. Tiež by som s ním nešiel na naozaj rýchlu reportáž či šport. Olympus EPL-2 je ale určite krok vpred v systéme micro 4/3 fotoaparátov tejto značky. Vylepšené ovládanie vďaka kruhovému voliču, tlačidlu videa, zlepšenej ergonómii a rýchlejšiemu zaostrovaniu s novým objektívom zanechá pozitívny dojem. Ten ešte umocní následné prezeranie fotografií na novom, jemnejšom displeji, na ktorom sa už naozaj dá vyhodnotiť, či je fotografia naozaj ostrá alebo nie. Obraz ostáva taký, na aký sme si zvykli u EPL-1 – plný detailov a oživený krásnymi farbami pri nižších a stredných citlivostiach ISO. Kto chce ešte alternatívnejšie fotografie, môže siahnuť po kreatívnych filtroch, ktoré ich umožňujú aj bez použitia PC.

 

Pri veľkosti fotoaparátu, jeho dizajne ho môžem odporučiť cestovateľom, dokumentaristom a street fotografom, ktorí chcú pôsobiť civilne a neľakať fotografovaných veľkou zrkadlovkou. Podľa môjho názoru je to tiež ideálny dovolenkový fotoaparát, ktorý ponúka atraktívny výstup bez nutnosti ďalších úprav v počítači. Jeho pomer váha / výkon / cena je naozaj veľmi dobrý. Pre lepší komfort i úžitok sa oplatí investovať aj do elektronického hľadáčika, ktorý nielen šetrí energiu, ale umožní vám bez problémov fotografovať aj na veľmi ostrom slnku.

 

+ dizajn a lepšia ergonómia držania i ovládania
+ nový displej s rozlíšením 460 000 bodov
+ zrýchlenie AF (vďaka novému objektívu)
+ obrazová kvalita JPG (ostrosť obrazu, živé a atraktívne farby)
+ kompatibilita s hľadáčikom a ďalším príslušenstvom
+ pre mnohých zaujímavé kreatívne filtre

 

- šum pri vyšších citlivostiach
- video v HD rozlíšení
- artefakty pri dlhých nočných expozíciách
- nemožnosť používať hľadáčik a externý blesk súčasne

 

Olympus PEN E-PL2 čierny kit s objektívom M.Zuiko Digital ED 14-42 mm II 1:3.5-5.6 môžete zakúpiť v ephotoshope.

Tento produkt si môžete zakúpiť aj v ephotoshop.sk a podporiť tak svoj obľúbený portál ePhoto.sk. Neprehliadnite akciové ponuky!

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
wayne
2011-02-17 09:30:51
Tie cervene body su zrejme chyba fotoaparatu, riesi sa to cely tyzden na dpreview forach:

http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1041&thread=37667338&page=1

(snad nikoho neurazim pastovanim diskusii z inych portalov)
 
Cako
ocenenie redakciou 2011-02-17 09:46:00
...Ved vraj velkost snimaca nema vplyv na dynamicky rozsah?
Nedavno tu bola debata ze canon s90 ma vacsi rozsah ako 450D...
Aj ked som mal staru SX10 viac som vytiahol zo svetiel ako dnes z 450D...
 
julo kotus
2011-02-17 09:50:17
príspevok od: Cako
...Ved vraj velkost snimaca nema vplyv na dynamicky rozsah?
Nedavno tu bola debata ze canon s90 ma vacsi rozsah ako 450D...
Aj ked som mal staru SX10 viac som vytiahol zo svetiel ako dnes z 450D...
aj o tomto za vedú siahodlhé debaty, je to možné že priamy súvis neexistuje a len štatisticky vychádza, že menšie snímače majú spravidla menší dynamický rozsah.
 
Cako
ocenenie redakciou 2011-02-17 10:10:52
príspevok od: julo kotus
aj o tomto za vedú siahodlhé debaty, je to možné že priamy súvis neexistuje a len štatisticky vychádza, že menšie snímače majú spravidla menší dynamický rozsah.
Tak dakujem za odpoved aj ked FF je jasne ze ho ma lepsi oproti APS-C... len toto mi nejde do hlavy ako taky mrnavy moze mat lepsi ako zrkadlovka...
 
blasi
2011-02-17 10:24:02
Dobra recenzia. Mala chybicka mi udrela od oci - nie Pinehole ale PINHOLE efekt.
 
wayne
2011-02-17 10:26:26
príspevok od: Cako
Tak dakujem za odpoved aj ked FF je jasne ze ho ma lepsi oproti APS-C... len toto mi nejde do hlavy ako taky mrnavy moze mat lepsi ako zrkadlovka...
To je ako s tvojimi fotkami, dnes to uz nie je len o zaznamovom mediu. Software vo fotoaparate, algoritmy na prevod mozu byt vdaka vykonnejsim procesorom komplikovanejsie a sofistikovanejsie.

S E-PL1 citit, ze ten dynamicky rozsah je mensi trosku, tu moje skromne porovnanie D90+18-55 (f/8, 1/400, JPEG fine, standard farby, contrast +3, saturation-1, sharpness +1) vs E-PL1+14-42L (f/8, 1/500, JPEG natural mode, saturation-1), vyvazenim bielej som si nie isty, myslim ze som ich mal oba na daylight, ale nie som si celkom isty......

http://www.dropbox.com/gallery/2612601/1/Panoramas?h=1aeea4
 
Marcel Rebro
2011-02-17 10:35:10
Dramatic Tone si isto najde svojich fanusikov ... HDR Hole
 
Cako
ocenenie redakciou 2011-02-17 11:01:55
príspevok od: wayne
To je ako s tvojimi fotkami, dnes to uz nie je len o zaznamovom mediu. Software vo fotoaparate, algoritmy na prevod mozu byt vdaka vykonnejsim procesorom komplikovanejsie a sofistikovanejsie.

S E-PL1 citit, ze ten dynamicky rozsah je mensi trosku, tu moje skromne porovnanie D90+18-55 (f/8, 1/400, JPEG fine, standard farby, contrast +3, saturation-1, sharpness +1) vs E-PL1+14-42L (f/8, 1/500, JPEG natural mode, saturation-1), vyvazenim bielej som si nie isty, myslim ze som ich mal oba na daylight, ale nie som si celkom isty......

http://www.dropbox.com/gallery/2612601/1/Panoramas?h=1aeea4
Ja si takisto robim taketo testy doma nedavno som porovnaval kvalitu mojho A590IS a 450D a na dennom svetle to bolo skor na nerozoznanie na najnizsom iso... Ale to je zas o niecom inom

 
wayne
2011-02-17 11:06:46
príspevok od: Cako
Ja si takisto robim taketo testy doma nedavno som porovnaval kvalitu mojho A590IS a 450D a na dennom svetle to bolo skor na nerozoznanie na najnizsom iso... Ale to je zas o niecom inom

veru, dost zalezi od podmienok, najma to vidno na kontrastnych scenach a na slnku.
 
javelin
2011-02-19 11:16:51
príspevok od: Marcel Rebro
Dramatic Tone si isto najde svojich fanusikov ... HDR Hole
Ešte stále ho nevymením za Mikrovlnku.....Táto nadčasová Kórejská vychytávka ma okamžité spustenie videjja už dávno....a má dva rolere...a menčí čip...mi lahšie vlezie do vačku....
A v efektoch aj rybacie oko...používam najčastejšie....
 
Marcel Rebro
2011-02-19 11:18:25
príspevok od: javelin
Ešte stále ho nevymením za Mikrovlnku.....Táto nadčasová Kórejská vychytávka ma okamžité spustenie videjja už dávno....a má dva rolere...a menčí čip...mi lahšie vlezie do vačku....
A v efektoch aj rybacie oko...používam najčastejšie....
dobra ryba nie je zla. najlepsia z hovadzej svieckovice
 
javelin
2011-02-19 11:20:11
príspevok od: Marcel Rebro
dobra ryba nie je zla. najlepsia z hovadzej svieckovice
A najlepčie koláče sú klobása.....
 
wayne
2011-02-19 13:24:57
príspevok od: javelin
A najlepčie koláče sú klobása.....
Bol som svedkom nakupu araba v masiarstve tu na Slovensku:
- A este 2 tie jahnacie klobasy.
- Ale to su bravcove...
- Pytal sa Vas niekto???
 
javelin
2011-02-19 15:05:53
príspevok od: wayne
Bol som svedkom nakupu araba v masiarstve tu na Slovensku:
- A este 2 tie jahnacie klobasy.
- Ale to su bravcove...
- Pytal sa Vas niekto???
Normalne chlastujú cez ramadán....akurát si daju ruku nad ústa do výšky očí....aby Aláh nevidel.....
Sú to ludia ...či...?
 
piggee
2011-02-20 16:39:19
zaujimalo by ma, kolko fps to toci a ci progresiv alebo interlace, resp pri ktorych rozliseniach ako.

A tip pre jula: radsej pis 720p, 720i, 1080i resp. 1080p, lebo z toho vsetkeho je FullHD iba 1080p, ale rozlisenia rozne.
 
wayne
2011-02-20 16:54:01
príspevok od: piggee
zaujimalo by ma, kolko fps to toci a ci progresiv alebo interlace, resp pri ktorych rozliseniach ako.

A tip pre jula: radsej pis 720p, 720i, 1080i resp. 1080p, lebo z toho vsetkeho je FullHD iba 1080p, ale rozlisenia rozne.
720p 30fps, a nizsie, kodek MPEG-4.
 
piggee
2011-02-20 22:59:47
príspevok od: wayne
720p 30fps, a nizsie, kodek MPEG-4.
dik moc... skoda, ze z toho nevymackli aspon viac fps
 
wayne
2011-02-21 06:46:50
príspevok od: piggee
dik moc... skoda, ze z toho nevymackli aspon viac fps
na to su tu Panasonicy ktore maju lepsie video, nahma GH2, ktory je sice drahsi, ale zato ma 1080p 60fps v AVHCD kodeku.no myslim, ze aj G2/GF2 su na tom podobne 60fps by mali mat oba, no zda sa mi, ze G2 len pri 720p, a GF2 pri 1080i. (som lenivy takto zrana si to overovat )
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-02-21 15:00:36
príspevok od: javelin
Normalne chlastujú cez ramadán....akurát si daju ruku nad ústa do výšky očí....aby Aláh nevidel.....
Sú to ludia ...či...?
určite sú to ľudia ale ich súčasná interpretácia islamu je chorá. česť výnimkám samozrejme..
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-02-21 15:01:31
príspevok od: wayne
na to su tu Panasonicy ktore maju lepsie video, nahma GH2, ktory je sice drahsi, ale zato ma 1080p 60fps v AVHCD kodeku.no myslim, ze aj G2/GF2 su na tom podobne 60fps by mali mat oba, no zda sa mi, ze G2 len pri 720p, a GF2 pri 1080i. (som lenivy takto zrana si to overovat )
eee, na to video je tu Sony NEX 5 alebo 5Dcko
 
wayne
2011-02-21 15:07:24
príspevok od: Jozef Peniak
eee, na to video je tu Sony NEX 5 alebo 5Dcko
tak ano 5D Mk II je ina liga trochu NEX5 by som na video nechcel, ovladanie sa mi nepaci, GH2 mi pride taky sikovnejsi na video, verim vsak, ze mas s vystupom viac skusenosti ako ja
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-02-21 15:13:41
príspevok od: wayne
tak ano 5D Mk II je ina liga trochu NEX5 by som na video nechcel, ovladanie sa mi nepaci, GH2 mi pride taky sikovnejsi na video, verim vsak, ze mas s vystupom viac skusenosti ako ja
ale ani nie mne sa na NEX-5 páči spracovanie a automatické režimy, ovládanie v manuálnom režime je hrozné
 
wayne
2011-02-21 15:52:32
Ozaj, som to sem ani nenapisal, ale ocenujem konecne recenziu s realnymi JPEG zabermi priamo z fotoaparatu. Fotit do RAW je sice super, ale ked si niekto kupi podobny pristroj vyuzije skor jeho JPEG engine, a ten pri Olympuse je vyborny podla mna. Hoci farby maju pomerne vyrazny teply posun, mne sa velmi pacia.
 
piggee
2011-02-26 09:02:43
príspevok od: wayne
tak ano 5D Mk II je ina liga trochu NEX5 by som na video nechcel, ovladanie sa mi nepaci, GH2 mi pride taky sikovnejsi na video, verim vsak, ze mas s vystupom viac skusenosti ako ja
Ale na 5D mas max 30 fps. tam podtacky nehrozia. preto filmarceniachtivy ludia radsej kupuju 60D ako 5D a este k tomu pri toceni pomoze vyklopny objektiv
 
majsterko
2012-06-13 17:29:59
príspevok od: Marcel Rebro
Dramatic Tone si isto najde svojich fanusikov ... HDR Hole
A ja ze preco sa mi poslednej dobe najviac pacia len pokazene fotky urobene nahodnym stlacenim spuste 8-)
 
Marcel Rebro
2012-06-13 17:48:09
príspevok od: majsterko
A ja ze preco sa mi poslednej dobe najviac pacia len pokazene fotky urobene nahodnym stlacenim spuste 8-)
... myslis ako konceptualne umenie, ze?
 
majsterko
2012-06-14 14:40:32
myslim skor abstraktne umenie... prva prikladova fotka je, ked si mobil vkladam do drziaka v aute, a druha ked si vyberam mobil z vrecka. Pacia sa mi viac ako fotky robene s L objektivom 8-)
 
majsterko
2012-06-24 20:35:15
príspevok od: Marcel Rebro
Dramatic Tone si isto najde svojich fanusikov ... HDR Hole
Genialny graf. Kto je jeho autorom? Uz musi byt asi po smrti kedze na jeho poznaie je potrebne prest vsetkymi fazami 8-)
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované