Hore

Panasonic DMC- TZ10

Najnovší model z obľúbenej rady TZ, tentokát s GPS a pokročilými expozičnými programami.

 

Radou TZ kedysi Panasonic započal éru kompaktných digitálov s veľkorozsahovým objektívom. Dlhé roky nemal prakticky konkurenciu. Dnes je situácia iná a aj v ponuke ostatných výrobcov nájdeme podobne koncipované modely.

 

 

Keď som pracoval ako predajca fototechniky, boli prístroje Panasonic rady Travel Zoom moje najobľúbenejšie. Rád som ich odporúčal ako ideálne rodinné fotoaparáty. Vedel som, že skôr ako rôzne dizajnové a technologické vychytávky je v praxi užitočnejší dobrý objektív s praktickým rozsahom. Posledným modelom, ktorý som skúšal bol DMC-TZ7.

Ako "znalca" fototechniky ma aj teraz oslovujú kamaráti, aký prístroj by som im v kategórii kompaktov odporučil, preto si rád overím, či je DMC-TZ10 dôstojným nástupcom predchádzajúcich modelov.

 

Panasonic DMC-TZ10 je určite najvybavenejším prístrojom vo svojej podkategórii kompaktov a takmer sa funkčnou výbavou vyrovná aj pokročilým kompaktom, od ktorých sa odlišuje len nemožnosťou pripojenia predsádok, filtrov, či blesku. Väčšinu funkcií bežný užívateľ ani nepoužije. To nevadí, prístoj funguje aj automaticky bez väčších nárokov na obsluhu a ak sa dostane do rúk skúsenemu fotografovi, ten si už poradí a ocení nadštandardnú výbavu.

 

Fotoaparát sa vyrába v štyroch farbách.

 

 

Základné predstavenie

 

Panasonic Limix DMC-TZ10 je kompaktný digitálny fotoaparát klasickej konštrukcie s pevne vstavaným výsuvným objektívom. Objektív má 12-násobný optický zoom s rozsahom 25-300 mm a vstavaný stabilizátor. Nemá priehľadový hľadáčik, obraz sa komponuje a prezerá na 3" LCD displeji s rozlíšením 460 000 bodov. CCD snímač má rozlíšenie 12,1 MPX. Obraz je snímaný do formátu JPG s nastaviteľným rozlíšením, pomerom strán a kontrastom. Video je snímané v HD rozlíšení do formátov AVCHD Lite alebo Motion JPG. V programovej výbave sa okrem motívových programov nachádzajú aj pokročilejšie expozičné programy P/A/S/M. Nadštandardnou funkciou je vstavaný GPS prijímač.

 

 

Dizajn a ergonómia

 

Prednej časti dominuje objektív Leica s hrdým červeným nápisom 25 mm WIDE.

 

 

Od prvého Travel Zoomu TZ-1 sa dizajn výraznejšie nezmenil. Prístroj je len o málo väčší od kompaktov s 3, či 5-násobným zoomom.

 

Ploché kovové telo je vybavené funkčným gripom pre pohodlnejšie držanie. Prednej strane dominuje veľký prstenec okolo objektívu, ktorý mierne vystupuje vpred. Medzi objektívom a gripom sa nachádza malý vstavaný blesk. Ešte sa tu nachádza aj dióda prisvetlenia AF.

 

 

Na vrchnej strane sú zľava reproduktor, anténa GPS, stereomikrofón, volič programov, spúšť okolo ktorej
je ovládač transfokácie a nakoniec prepínač ON/OFF.

 

 

 

Väčšinu zadnej strany zaberá LCD displej. Ďalej sa tu nachádzajú prepínač režimu snímania a prezerania, tlačidlá Exposure, Record (červené), viacúčelový smerový volič, tlačidlo nastavenia displeja a tlačidlo "Q.Menu" pre rýchly prístup k niektorým funkciam, ktoré slúži aj na vymazávanie záberov.

 

Po strane sú pod dvierkami schované konektory USB a HDMI. No a na spodnej strane je poctivý kovový závit pre statív a pod dvierkami priestor pre pamäťovú kartu SD/SDHC a akumulátor.

 

Najväčšiu ergonomickú výtku mám k nutnosti prepínať medzi režimami snímania a prezerania
a drobným tlačidlám.

 

 

Fotoaparát sa pohodlne drží. Ovládanie je veľmi dobré. Vytknúť mu môžem prílišnú "prťavosť" a zapustenie tlačidiel Exposure a Record a nutnosť prepínať medzi režimami snímania a prezerania. Ovládanie zoomu pomocou otočného ovládača okolo spúšte je intuitívne. Príjemné je plynulé zoomovanie v dvoch rýchlostiach.

 

Menu je lokalizované do češtiny, takže s ovládaním nebudú mať problém ani menej zdatní užívatelia. Je prehľadné a pomerne jednoduché. Jeho obsah sa mení podľa zvoleného režimu alebo expozičného programu.

 

LCD displej je jemný a dobre čitateľný aj na priamom slnku (odskúšané). Množstvo informácií, ktoré displej zobrazuje, je nastaviteľné. Nechýbajú údaje o čase a clone a dokonca ukazuje aj citlivosť pri automatickom nastavení (v programoch P/A/S/M). Nechýba možnosť zobrazenia histogramu a pomocnej mriežky.

 

 

Funkčná výbava

 

Expozičné režimy

 

Správanie sa prístroja v programoch P/A/S/M je predvídateľné, preto som podrobil bližšiemu skúmaniu inteligentnú automatiku a motívové programy.

 

iA - inteligentná automatika je to, čo "nefotografi" budú využívať najčastejšie. Z fotografických nástrojov tu môžete iba vypnúť automatiku blesku, použiť samospúšť a zvoliť režim automatického zaostrovania so sledovaním pohybu. Táto automatika analyzuje scénu a snaží sa zvoliť vhodný motívový program, alebo ponechá všeobecnú automatiku. Jej možnosti sú obmedzené, ale funguje dobre. Pre najčastejšie motívy, akými sú krajinka, portrét alebo makro dokáže spoľahlivo zvoliť správny motívovy program.

 

Motívových programov je ale omnoho viac. Sú sústredené pod položkou SCN, každý režim symbolizuje animovaná ikonka a nápoveda. Ikonky sú ale neprehľadné, lepšie by bolo, keby boli režimy reprezentované vzorovými fotografiami. Niektoré programy sú skôr na srandu, veď ako by tento kompakt dokázal snímať hviezdnu oblohu? Okrem štandardných programov pre portrét, šport, fotenie detí, panoráma, sú tu aj menej bežné programy. Napríklad pridávanie rámikov, pinhole, čiernobiely film, HDR a fotografovanie pod vodou. Niektoré programy teda len upravujú parametre fotoaparátu pre snímanie konkrétneho žánru, iné ale aplikujú na fotografiu postprocessingové úpravy. Ja som si obľúbil hlavne "Pinhole" a "Filmové zrno".

 

Na otočnom voliči sú dve položky (MS1, MS2), ktorým môžete priradiť niektorý z motívových programov a takto budete mať obľúbené programy rýchlo k dispozícii. Šikovné, hneď som si tam šupol tie svoje.

 

Okrem dvoch pamätí pre motívové programy je tu ešte jedna, určená pre ľubovoľné prednastavenie fotoaparátu, tá je na voliči označená ako CUST a môže obsahovať až tri rôzne prednastavenia. Pokročilejší uživateľ si tak môže uložiť nastavenie pre určitý žáner alebo situáciu, ktoré častejšie používa a nemusí fotoaparát tak často prenastavovať.

 

Detail na ovládač  s programami P/A/S/M, ktoré tak oceňujú pokročilí užívatelia.

 

 

Plnú kontrolu nad fotoaparátom má fotograf až v programoch P/A/S/M, teda v plnej programovej automatike, predvoľbe clony, predvoľbe času a manuálnom expozičnom režime. Mnoho pokročilých fotografov tieto programy vyžaduje aj na kompaktoch. Ich použitie je ale pomerne obmedzené. Malý snímač nedovoľuje kreatívnejšie pracovať s hĺbkou ostrosti a vzhľadom na obmedzenú rýchlosť kompaktov je aj možnosť predvoľby času ťažko využiteľná. Ale občas sa niektorý z týchto programov zíde.

 

 

Objektív

 

Objektív Leica Vario-Elmar 4,1-49,2/3,3-4,9 Asph. je hlavnou konkurenčnou výhodou tohto fotoaparátu. 12-násobný optický zoom má pri prepočítaní na kinofilm veľmi praktický rozsah 25-300 mm. Obidve krajné hodnoty sú pre kompakty nadštandardné. Vtesnať takýto objektív do tak kompaktného tela, je nepochybne viac než uznania hodný. Ovládanie zoomu je dvojrýchlostné a funguje aj pri snímaní videa. Optický stabilizátor je účinný, veď Panasonic si na ňom urobil meno.

 

Objektív je na kompakt mohutný. Výrobca sa snažil minimalizovať kompromisy a to sa odzrkadlilo
na nadpriemernej kvalite optiky.

 

Po optickej stránke je objektív nadpriemerný. Na širokouhlom konci má veľmi dobrú ostrosť a malé sférické skreslenie. V tele rozsahu trochu stráca na ostrosti, ale nie je to nič dramatické. Dobre je korigovaná chromatická vada a nerobí mu problém ani protisvetlo.

 

Obidve fotografie boli snímané z toho istého miesta. Vľavo s nastavením na 25 mm, vpravo na 300 mm.
Na kompakt je rozsah ohnísk nadpriemerný.

 

 

Minimálna zaostrovacia vzdialenosť sú 3 cm, kedy je makrozväčšenie skoro 1:1. S predĺžujúcou sa ohniskovou dĺžkou zväčšenie klesá. Detaily je ale možné fotografovať aj pri maximálnom vyzoomovaní. Nie je tak problém fotografovať detaily s pekne rozmazaným pozadím.

 

Ťažko pochopiteľná je pre mňa funkcia 16x inteligent zoom. Účinok priblíženia je oproti 12x zoom minimálny a len dôjde k degradácii obrazu. Fotoaparát však ide ešte ďalej a ponúka až 24,9-násobný "optický" zoom. Takéto "priblíženie" je k dispozícii pri nastavení nižšieho rozlíšenia a maximálna hodnota je pri rozlíšení 3 MPx, takže sa jedná vlastne o výrez. K tomu je možné ešte pripojiť až 4-násobný digitálny zoom. Myslím, že optický rozsah objektívu je tak veľký, že žiadne ďaľšie zväčšovanie nie je potrebné a len vedie k zhoršeniu fotografií.

 

Zaostrovanie

 

Možnosti nastavenia zaostrovania sú bohaté. Fotoaparát má samozrejme viacero zaostrovacích polí (11), vybrať je možné aj stredové pole, či nechať sledovať objekt. Nechýba Face Detection (rozoznávanie tvárí) a navyše aj Face Recognition (rozoznávanie konkrétnych osôb). Zaostrovanie je priemerne rýchle, ale spoľahlivé a vďaka pomocnému svetlu nemá problém ani pri zlom osvetlení, aj keď vtedy je už pomalšie.

 

Informácie na LCD

 

Displej má viacero režimov zobrazenia a nechýbajú na ňom žiadne dôležité informácie. Užívateľ môže zvoliť aj pomocné informácie, akými sú kompozičná mriežka a histogram. Z hľadiska čitateľnosti na priamom svetle patrí medzi nadpriemer.

 

Citlivosť a šum

 

Citlivosť je nastaviteľná automaticky alebo manuálne (80-1600 ASA). Príjemné je, že aj v automatickom režime je citlivosť zobrazená na displeji. Potešil som sa aj "obmedzovaču" maximálnej citlivosti v automatickom režime.

Na mieru šumu má vplyv aj jeho softvérové odstraňovanie a celkové doostrovanie záberov. V pokročilých režimoch je nastaviteľné v rozsahu od -2 do +2 stupňov. Citlivosti a šumu sa podrobnejšie venujem v časti venovanej kvalite fotografií a najlepšie bude, ak si pozriete fotografie v galérii a posúdite ho sami.

 

 

Kvalita fotografií

 

Nadmerný počet obrazových bodov je zabijákom kvality fotografií. Keď sa spätne pozerám na fotografie z 3 až 6 MPx kompaktov, musím konštatovať, že fotografie z nich sú pri podrobnom skúmaní kvalitnejšie. Dnes takmer nenájdete fotoaparát s rozlíšením pod 10 Mpx. TZ10 má 12,1 Mpx snímač veľkosti 1/2,33". To má za následok viditeľný šum aj pri najnižšom ISO 80. Softvér prístroja sa snaží šum potlačiť a zároveň fotografie doostriť, čo vedie k strate detailov a vzniku nepekných artefaktov. Nepomôže žiadne nastavenie, jediným riešením by bolo snímať do formátu RAW, ale ten tento prístroj neposkytuje.

 

V pokročilých expozičných programoch je možné znížiť účinky doostrovania a odšumenia, ale úplne vypnúť nejdú.

V konečnom dôsledku je vysoké rozlíšenie nevyužité, pretože je znehodnotené práve spomínanými artefaktami softvérovej úpravy záberov. Na fotografiách menšieho formátu sa artefakty stratia, takisto pri pozeraní na televízore. Užívateľ má ale plnšiu kartu a nemôže naplno využiť vyššiu citlivosť. Ach tie marketingové nástroje!

 

Pri štandardnom nastavení majú fotografie prirodzené farby, automatické vyváženie bielej pracuje veľmi dobre. Automatika má tendenciu fotografie skôr preexponovať, takže sa občas objavujú prepaly. Pre neskúsených užívateľov je to ale dobré, prepaly neriešia tak vážne ako pokročilí fotografi a vyžadujú, aby v tieňoch a v protisvetle videli viac detailov. Pokročilejší užívatelia preto ocenia funkciu korekcie expozície.

 

Vrátim sa ešte k citlivosti snímača. Tá je nastaviteľná manuálne aj automaticky v rozsahu 80 až 1600 ASA. Hranica pri ktorej nedochádza k výraznejšiemu degradovaniu detailov je 400 ASA, pre fotografie 10x15 možno aj 800 ASA. Na 1600-ovke už takmer nerozoznáte, koho ste odfotili. Užívateľská možnosť zvýšiť citlivosť až na 6400 ASA, pôsobí potom ako vtip.

 

 

Galéria

 

V praxi je citlivosť ISO 1600 použiteľná len núdzovo, pre nenáročné použitie.

300 mm objektív umožnuje "umeleckejšie" pracovať s hĺbkou ostrosti.

Motívové programy dokážu ozvláštniť fotografie bez toho, aby užívateľ musel niečo dorábať v počítači.

 

  

ISO 80- 160

 

 

 

ISO 200- 400

 

 

 

Snímanie videa

 

Ak budete hľadať na voliči programov ten pre snímanie videa, nenájdete ho. Nahrávanie sa spúšťa a ukončuje stlačením červeného tlačidla Record. Má to ale dve nepríjemnosti. Po jeho stlačení sa obrazovka prepne do režimu 16:9, potom zhasne a o chvíľu sa obraz opäť objaví a začne sa snímanie. To oneskorí začiatok snímania ale hlavne počas "zatmenia" ľahko stratíte kompozíciu. Pozitívna je možnosť zoomovania počas nahrávania, účinná stabilizácia a aj slušné zaostrovanie s Face detection.

 

Maximálne rozlíšenie je 1280x720 bodov (HD Ready) je dostatočné pre prezeranie aj na veľkoplošnej LCD, či plazmovej obrazovke a to aj vďaka vstavanému HDMI rozhraniu. Video sa nahráva do formátu AVCHD Lite alebo Motion JPG. Kvalitu záznamu môžete posúdiť na mojom "oskarovom velediele", ktoré bolo nasnímané v maximálnej kvalite, bez použitia statívu.

 

panasonic_tz10.mpg (277 MB)

 

 

GPS

 

Jednou z nadštandardných funkcií je geotaging. Na základe informácií zo vstavaného GPS prijímača sa k fotografiám ukladajú informácie o zemepisnej polohe. GPS je možné zapnúť a vypnúť a nastaviť, aké informácie majú byť zobrazované na displeji počas fotografovania. Okrem aktuálneho štátu, mesta, či obce sú to aj body zájmu. Prechádzate sa po meste a fotoaparát vám vypíše, že ste vedľa Národného divadla alebo blízko fitness centra.

 

Anténa GPS prijímača je schovaná pod výstupkom na hornej strane fotoaparátu.

 

 

Pri prezeraní fotografií si môžete nechať na Google mapách zobraziť miesto kde ste fotili. Funkčnosť GPS je signalizovaná na displeji. Pokiaľ sa prijímač nevie napojiť na satelity používa často poslednú známu polohu. Niekedy mal prístroj problém satelity vyhľadať, pokiaľ klenbu nebeskú clonili budovy. Pri testovaní v uliciach Bratislavy som nechal údaje z GPS zaznamenávať a potom som si ich nechal zobraziť na mape. Zobrazovanie je nepresné. Väčšinou sa stalo, že fotografie snímané v relatívne krátkom časovom rozsahu niekoľkých minút obsahovali rovnaký údaj o zemepisnej polohe, pričom som stihol prejsť niekoľko ulíc. Aj keď som sa nehýbal a bol som na otvorenom priestranstve, bola presnosť rádovo v desiatkach metrov, čo môže znamenať, že vám zaznamená polohu o ulicu ďalej.

GPS je tak vhodné pre hrubšie polohovanie, než presné určenie miesta snímania.

 

 

Sofvér

 

Kedže fotoaparát sníma len do formátu JPG, nie je nutné riešiť vyvolávanie AW súborov a preto na prezeranie a editovanie postačuje ľubovoľný program na to určený. Výrobca aj tak pribalil program pre prácu s fotografiami a videom. Jedná sa o PHOTOfunSTUDIO HD Edition pre OS Windows. Softvér pre MAC nie je pribalený, ale to nevadí, fotoaparát bez problémov spolupracuje s aplikáciami iPhoto a iMovie.

 

 

Záverčné zhodnotenie

 

Prístoj je k dispozícii približne po jednej sekunde od zapnutia. Oneskorenie spúšte je minimálne, zaostrovanie priemerné. Celkovo je práca s fotoaparátom príjemná. Až na ovládanie režimu videa a prepínanie režimov fotografovania a prezerania, nemám k nej výhrady.

 

Chvíľu som fotografoval v natívnom formáte 4:3, ale potom som prešiel na panoramatický formát 16:9. Pri ňom sa zníži rozlíšenie na cca 10 Mpx. Panoramatický formát dáva fotografovi novú možnosť kompozície a je aj vhodný pre prezentovanie fotografií na monitore alebo širokouhlom televízore. Nie je problém ani dať si vytlačiť fotografiu panoramatického formátu. K dispozícii je ale aj "zrkadlovkový" formát 3:2.

 

Využíval som všetky expozičné režimy. Menej skúsení užívatelia budú používať najčastejšie inteligentnú automatiku. Tá funguje na jednotku. Obľúbil som si aj scénické režimy, vďaka dvom pamätiam som ich mal vždy rýchlo k dispozícii.

 

Fotoaparát na jednej strane prekvapuje nadštandardnými funkciami, na druhej len podpriemernou možnosťou nastavenia niektorých parametrov. Vysoké rozlíšenie snímača bohužial nevedie k lepšiemu obrazu. Vyrobte tento fotoaparát s nižším rozlíšením okolo 8 MPx a formátom RAW a bude to paráda.

 

Celkovo môžem tento prístroj odporučiť ako výborný rodinný fotoaparát. Svojou funkčnosťou prináša fotografickým laikom viac ako bežné kompakty. Nebude im vadiť ani nižšia kvalita obrazového výstupu, ktorá sa pri bežnom použití stratí a prejavila by sa len na fotografiách väčšieho formátu. Hlavnou prednosťou fotoaparátu je jeho širokorozsahový objektív s účinnou stabilizáciou. Na dovolenke s ním zachytíte vďaka širokému uhlu záberu mestskú architektúru, či krajinársky záber ale aj jachtu na mori, vzdialený hrad, portrét s pekne rozostreným pozadím, keď prezoomujete na tele.

 

Nadpriemerné sú funkcie snímania videa a pre mnohých tento fotoaparát nahradí videokameru. Vďaka vstavanéu HDMI si fotografie a video vychutnajú na veľkom LCD alebo plazmovom televízore. Majitelia televízorov ocenia vstavanú funkciu VIERA Link.

 

Ak si ale na tento model robí zálusk pokročilejší fotograf a chcel by ho používať ako vreckový zápisnik, pretože má dobrú funkčnú výbavu, bol by z obrazu sklamaný. V tomto prípade odporúčam niektorý z vyšších modelov, napr. výborny Lumix DMC-LX3.

 

Ak nepotrebujete GPS a uspokojíte sa s 2,7" displejom s rozlíšením 230 000 bodov, môžete ušetriť a kúpiť si takmer totožný model Lumix DMC-TZ8. Obidva modely patria k tomu najlepšiemu, čo medzi rodinnými kompaktami môžete nájsť.

 

 

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Daniel.U
2010-04-30 17:59:36
ten rozdiel v kvalite obrazu je oproti LX3 moc velky? Rozmyslam, ci ten rozsah objektivu nieje praktickejsi ako lepsi obraz lebo na to co to potom pozmensujem a poslem mailom alebo dam na web, tak skor by som vyuzil ten zoom.
 
Daniel.U
2010-04-30 18:01:53
este som chcel povedat, ze sa mi zapacilo to GPS lebo potom by to pekne spolupracovalo v iPhoto s places a faces. Ale ked hovoris, ze to ukazuje blbosti, tak kaslat take GPS.
 
kombinacka
2010-05-01 00:51:05
v pasazi o inteligentnej automatike je pravopisna chybicka: Táto automatika ´´analizuje´´ scénu a snaží sa zvoliť vhodný motívový program alebo ponechá všeobecnú automatiku.
 
admin
redakcia ephoto.sk 2010-05-01 09:45:37
príspevok od: kombinacka
v pasazi o inteligentnej automatike je pravopisna chybicka: Táto automatika ´´analizuje´´ scénu a snaží sa zvoliť vhodný motívový program alebo ponechá všeobecnú automatiku.
dakujeme. chybicku som opravil :)
 
immortal20
2010-05-07 09:33:12
ja nechapem na co pchaju do fotakov GPS
 
vilkoo
2010-06-12 22:41:27
Skusal som je to z tych lepsich aparatov ale zial nesedi mi v ruke a to je zle radsej potom Canon IXUS 300HS,lepsia kvalita obrazu ,lepsi snimac,aj ke menej ma pixelov .
 
lostsoul
2010-07-23 13:24:26
´300 mm objektív umožnuje ´umeleckejšie´ pracovať s hĺbkou ostrosti.´
ahoj, moja otazka znie pri akom nastaveni si urobil fotku s tymto popisom? Velmi rad by som fotil fotky podobnym stylom. Ale nastavenie mi nie je jasne.
Vopred dakujem za odpoved,

LostSoul
 
milucka
2010-08-17 08:47:37
Pomohol by mi niekto vybrat najkvalitnejsi kompakt na dokumentarne fotenie - street a priroda.
Dakujem za pomoc.
 
julo kotus
2010-08-17 09:14:52
odpovedal som na mail
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-08-17 09:21:17
Nepotrebujes ziadne specialne nastavenie. Samotne ohnisko 300 mm ti zabezpecuje uzky zorny uhol a na kompakt malu hlbku ostrosti, ak zaostris na blizky objekt.
 
prego
2010-10-12 12:18:06
ahoj, rozmyslam kupit si Lumix DMC-TZ8, nepotrebujem GPS. Nikde som sa nedocital ako foti za sera, v tme teda v zlych svetelnych podmienkach. prosim o informacie.vdaka.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-10-12 12:24:31
príspevok od: prego
ahoj, rozmyslam kupit si Lumix DMC-TZ8, nepotrebujem GPS. Nikde som sa nedocital ako foti za sera, v tme teda v zlych svetelnych podmienkach. prosim o informacie.vdaka.
No za sera foti kazdy kompakt zle, s tym maju problem dokonca zrkadlovky, kde je snimac niekolkonasobne vacsi.
 
prego
2010-10-12 12:31:39
príspevok od: Karol Srnec
No za sera foti kazdy kompakt zle, s tym maju problem dokonca zrkadlovky, kde je snimac niekolkonasobne vacsi.
To chapem. Co citam recenzie tak dobre vysledky ma Panasonic DMC-FX70 alebo Panasonic DMC-FX37, len maju zoom 5x, co je malo. Fotak co mam je hotova katastrofa na pritmie, sero atd. Existuje nejaky kompromis, ze ktory si zadovazit.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-10-12 12:40:05
príspevok od: prego
To chapem. Co citam recenzie tak dobre vysledky ma Panasonic DMC-FX70 alebo Panasonic DMC-FX37, len maju zoom 5x, co je malo. Fotak co mam je hotova katastrofa na pritmie, sero atd. Existuje nejaky kompromis, ze ktory si zadovazit.
Uvedene modely urcite nemaju dobry vykon v sere. Ak sa ti topozdava, tak mas dost nizke naroky. Z kompaktov si asi najlepsie vedu Canony S90 a G11/12. AK ti na tom skutocne zalezi, tak sa kompaktom vyhni. Nech su akokolvek dobre vybavene, malo svetla je ich slaba stranka. Proste dobre funguju len za dobreho svetla.
Kup si zrkadlovku alebo mirrorless, tie maju podstatne vacsi snimac a tym padom su niekolkonasobne citlivejsie na svetlo. To ze mas mozno nizsi rozpocet, alebo zrkadlovku nechces, nic nezmeni na tomto fakte. Hladanie riesenia medzi kompaktami a ultrazoomami je strata casu.
 
prego
2010-10-12 12:58:45
Mate moznost pridat do recenzie alebo na mail fotku z Lumix DMC-TZ8/10 z pritmia ?
Ako odbornik by ste si vybrali Lumix DMC-TZ8 alebo Panasonic DMC-FX70 ?
Vdaka.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-10-12 14:06:40
To si uz robis asi srandu? Ak mas cht porovnavat riadnu nadielku sumu na kompaktoch, tak nech sa paci:
http://www.dpreview.com/reviews/Q210grouptravelzoom/
Je to skvela ukazka odsumovania a vyhladzovania.
TZ8 foti rovnako ako tu recenzovana TZ10. Ukazku schopnosti kompaktov poradit si s malym mnozstvom svetla pri vysokom ISO 1600 mas v galerii: http://www.ephoto.sk/pics/upload/users/admin/File/recenzie/2010/panasonic_dmc_tz10/iso1600.JPG

Ak to pre teba nie je odstrasujuce (pre mna je), tak ber TZ8. Je to velmi dobry aparat, so super rozsahom objektivu. Moja mama s nim fotila dovolenku a mala fakt kvalitne zabery, ale len za dobreho svetla!!!
 
stancok
2010-10-25 09:40:54
slusne ta TZ rada u panasonicov udrzuje top klassu medzi vreckovymi zoomkompaktami ,za denneho svetla velmi slusne fotky,samozrejme pri nizsich iso(pod 400) som zvedavy na konkurenciu v tejto kategorii a cenovej triede ,napr kedy spravite recenzie napr na novinky canon ixus 1000hs(s cmos senzorom)/sx130is/s95,prip na fuji f300EXR, samsung ex-1/ resp.WB 650/1000/2000, sony WX5/HX5VN, prip panasonic lx5 aby som si ich mohol potom spatne porovnat s tou t10nou od panasonicu, alebo ma napadlo co keby ste ich dali do jednej recenzie na vreckove top zoomkompakty,vybrali tie naj modely z tejto oblasti a spravili take porovnavacie recenzie,kedze ako sledujem na tomto portali sa to hlavne zameriava na zrkadla a prislusenstvo k nim celkovo(zo samozrejme pochopitelnych dovodov),na klasicke digitaly je toho o dost menej..na vreckove zoomkompakty a taktiez UZ by som hodil taku jednu vacsiu porovnavaciu recenziu,jednu pre vreckove ZK a jednu pre UZ,co vy na to?zabili by ste tym viac much jednou ranou:) z UZ by som dal do porovnavacej recenzie panasonic FZ45/100, nikon P100, canon sx30is, samsung WB5500, fuji HS10/S2800HD, olympus sp800uz, pentax x90
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia