Dávno som sa na recenzovanie netešil tak ako v prípade Sony NEX-6. Neskrývam, že je jedným z kandidátov na môj ďalší fotoaparát, ktorý by doplnil môj infrared NEX-5. NEX-y mám rád pre ich obrazovú kvalitu danú veľkým APS-C snímačom a dobrým spracovaním obrazu. Nižšie modely majú slabinu v ergonómii, ktorá je podobná skôr kompaktom, než zrkadlovkám. V praxi sa viem cez to preniesť, aj tak mám fotoaparát prakticky neustále v režime predvoľby clony. Lepšia ergonómia by ale potešila. Tú ale doteraz poskytoval len najvyšší model NEX-7, ktorý bol mimo moju finančnú sféru a aj 24 Mpx sa mi zdalo zbytočne veľa. Chcelo by to zlatú strednú cestu, fotoaparát kombinujúci dobrú ovládateľnosť s využiteľnejšou obrazovou kvalitou a priaznivejšou cenou. Papierovo je to práve nový NEX-6. Aká bude skutočnosť?
Prvý dojem
Prvý pohľad na fotoaparát ma potešil. Mierne väčší od NEX-5, čím sa zlepšilo držanie. Grip je veľmi dobrý, na to aký je fotoaparát kompaktný. Spracovanie na vysokej úrovni, príjemná povrchová úprava. Do očí udrie volič programov, ktorý doteraz na žiadnom NEX-e nebol. Ďakujem Sony! Nálepka ma upozorňuje na vstavaný blesk, ďalšie plus oproti nižším modelom a nakoniec obrovské plus v podobe skvelého elektronického hľadáčiku. Malý nápis na boku avizuje prítomnosť WiFi.
Fotoaparát je osadený novým “záklaďakom” s praktickejším rozsahom 16-50 mm a motorickým zoomovaním. Na ten sa budem musieť pozrieť podrobnejšie. Vyskúšal som ale aj ďalšie objektívy: Sony SEL 16/2,8 Pancake, seťák Sony SEL 18-55, telezoom Sony SEL 55-210 a aj Sigmu 30/2,8 DN.
Idem fotoaparát sprevádzkovať. Stalo sa čoho som sa obával. Rovnako ako u NEX-5r, akumulátor sa nabíja priamo vo fotoaparáte cez USB. Ak si ho kúpim, mne to vadiť nebude, mám nabíjačku k NEX-5, ale nových “nexarov” to asi nepoteší. Ale možno aj áno, čoraz viac zariadení nabíjame cez USB. Keď píšem tieto riadky, je fotoaparát pripojený k počítaču a cucká si z neho šťavu.
Hlavné parametre
Sony NEX-6 je CSC fotoaparát s výmennými objektívami osadený 16,1 Mpx snímačom veľkosti APS-C. Okrem výklopného displeja má aj vstavaný elektronický hľadáčik. Ako druhý CSC model v ponuke Sony má zabudovaný Wi-Fi modul a podporuje inštaláciu aplikácii rozširujúcich jeho funkcionalitu.
-
16,1 Mpx CMOS senzor
-
ultrazvukové čistenie
-
procesor BIONZ
-
meranie 1200 segmentov
-
Hybridný AF
-
ISO 100 - 25600
-
rozsah uzávierky 30 s -1/4000 s, BULB
-
x-sync 1/160 s
-
WiFi
-
XGA OLED hľadáčik 2 359 296
-
3” výklopný LCD 921600
-
10 obr./s.
-
vstavaný blesk so smerným číslom 6
-
Control dial
-
tlačidlo Fn
-
'Quick Navi' dispej
-
1 920 x 1 080 (50p, 28 M, PS), 1 920 x 1 080 (50i, 24 M, FX), 1 920 x 1 080 (50i, 17 M, FH), 1 920 x 1 080 (24p, 24 M, FX), 1 920 x 1 080 (24p, 17 M, FH), 1 440 x 1 080 (25 sn./s), 640 x 480 (25 sn./s)
-
kompatibilita objektívov: Sony E bajonet, cez adaptér Sony/Minolta A bajonet (okrem xi objektívov)
Podrobné informácie nájdete na http://www.sony.sk/product/dsb-nex-6/nex-6l
Dizajn a ergonómia
Na prvý pohľad sa fotoaparát podobá na väčší travelzoom. Nezasvätení by neuhádli, že sa jedná o fotoaparát s výmennými objektívmi a veľkým APS-C snímačom. Samotné telo je hrubé necelé tri centimetre a výraznejšie z neho vytŕčajú grip a objektív. Grip má príjemný povrch napodobňujúci štruktúru kože. Na gripe sa nachádza spúšť okolo ktorej je prepínač ON/OFF (tak ako to mám rád) a vedľa nich je tlačidlo Fn pre rýchly prístup k častejšie používaným funkciám (nastavenie AF, WB, merania, creative styles). Pri pohľade spredu si ešte všimneme senzor IR ovládania a malú diódu pomocného svetla AF.
Vrchná časť je prakticky rovná a nenarušuje ju ani vstavaný blesk, ani inteligentná pätica. Len otočný volič programov obtočený rollerom.
Najviac prvkov ovládania nájdete na zadnej časti, ktorej dominuje rozmerný výklopný displej. Nad jeho ľavým horným rohom je okulár elektronického hľadáčiku s dioptrickou korekciou. Priamo pod vstavaným bleskom je tlačidlo mechanického vyklopenia blesku. Ten sa vyklápa pomerne vysoko a dopredu, čo má zabrániť nežiadúcemu tieneniu objektívom. Nasleduje tlačidlo Play.
Ďalšie ovládače sú situované po pravej strane displeja. Roller pre pohyb v menu slúži aj ako smerový volič s tlačidlom uprostred. Dopĺňajú ho dve tlačidla bez označenia. Ich funkcionalitu popisujú informácie na displeji a mení sa podľa programu, či užívateľského nastavenia. Nad týmito ovládačmi je tlačidlo pamäte expozície AEL. Ak ju nepožívate, môžete funkciu tlačidla užívateľsky zmeniť. Posledné tlačidlo je umiestnené na hrane u zadnej časti gripu. Červená bodka naznačuje, že je to tlačidlo nahrávania videa.
Tým je výpočet ovládacích prvkov ukončený. Zostáva už len spomenúť konektory USB a HDMI na boku prístroja a priestor pre batériu a pamäťovú kartu na jeho spodnej časti.
Batéria a sloty pre pamäťové karty sú pod spoločnými dvierkami.
Vstavaný blesk
Vďaka konštrukcii blesku môžete použiť pri fotení šikovný trik. Prstom naklopíte blesk tak aby ste ho nasmerovali na strop. Odrazom dosiahnete lepšiu svetelnú atmosféru. Jeho výkon je malý, smerné číslo je len 6 a to stačí na portréty ale miestnosť osvetlíte obtiažne. Blesk pokrýva zorný uhol 16 mm objektívu.
Pätica blesku
Nová je pätica blesku. Po vzore Sony SLT A99 došlo k zmene a priblížení sa k štandardu zaužívanom u iných značiek. Pätica má tradičný tvar s kontaktom uprostred. Ostatné kontakty sú ukryté pod prednou lištou. Nové riešenie má výhody aj nevýhody. Najprv spomeniem nevýhody. Fotoaparát nie je kompatibilný s príslušenstvom pre predchádzajúce modely NEX-ov. Osobne mi ako majiteľovi externého mikrofónu chýba práve kompatibilita s ním. Pre NEX-y bol vyvinutý aj nový výkonnejší blesk, ktorý k NEX-6 nepripojíte. Nepripojíte ani staršie blesky Sony a Minolta, jedine cez drahú redukciu. Tá sa k Sony SLT A99 dodáva, ale k NEX-6 nie.
Poďme ale na pozitíva. Prechodné obdobie je ťažšie ale nové modely bleskov už budú mať novú päticu. Už teraz sa zlapšila kompatibilita s rôznymi odpaľovacími zariadeniami, externými mikrofónmi a ďalším príslušenstvom. Vôbec po prvýkrát som mohol použiť NEX v ateliéri a rádiovo odpaľovať štúdiové blesky. S rovnakým odpaľovačom, ktorý funguje pre ostatné značky fotoaparátov. Na fotoaparát môžem konečne pripnúť aj LED svetlo. Super!
Displej
3” výklopný LCD má rozlíšenie 921 600 bodov. Vyklápa sa 90° nahor a necelých 45°nadol. Pozorovacie uhly sú veľmi dobré. Na displej sa nedá nasadiť ochranný kryt. Nepochopiteľná je absencia dotykového ovládania. Model NEX-5r ju má. Práve v spojitosti s aplikáciami má dotykové ovládanie veľký význam. Najmä ak pracujete naraz s fotoaparátom a chytrým zariadením, priam vás láka dotýkať sa displeja.
Hľadáčik
Hľadáčik má dioptrickú korekciu a senzor priblíženia oka.
Veľkým lákadlom fotoaparátu je vstavaný elektronický hľadáčik, ktorý u nižších modelov chýba. K niektorým si môžete dokúpiť externý prídavný hľadáčik, ktorý ale vôbec nie je lacný a navyše zaberie miesto pre blesk alebo mikrofón. XGA OLED hľadáčik má špičkové rozlíšenie 2 359 296 bodov a v súčasnosti je svetovou špičkou. A6 v polovici testu som zistil, že v krabici je aj snímateľná očnica a to pomerne účinná.
Na displeji a v hľadáčiku sa zobrazujú informácie v niekoľkých režimoch. Tie sa ovládajú tlačidlom DISP. Samozrejmosťou je histogram, menej samozrejmá je elektronická vodováha.
Menu
Menu sa oproti ostatným NEX-om prakticky nezmenilo, až na funkcie spojené s Wi-Fi konektivitou a aplikáciami. Preto sa niektoré položky popresúvali, aby uvoľnili miesto novej ikonke Aplikácie.
Ovládanie
Rovnako ako plus v podobe vstavaného hľadáčika oceňujem aj lepšiu ergonómiu ovládania. Otočný volič programov, roller a funkčné tlačidlo výrazne vylepšujú ovládanie fotoaparátu, známu slabinu NEX-ov radu 3 a 5. Ak nepoužívate funkciu AEL, tak si môžete užívateľsky prestaviť aj tlačidlo AEL. S dvomi užívateľskými tlačidlami je tak obsluha ešte príjemnejšia.
Ćervené tlačidlo Record mi ale nesadlo, najmä v rukaviciach som mal problém ho stlačiť.
Zaostrovanie
Sony NEX-6 má nový hybridný zaostrovací systém, kombinujúci zaostrovanie na základe vyhodnotenia kontrastu s fázovou detekciou (99 bodov (AF s detekciou fázového rozdielu)/25 bodov (AF s detekciou kontrastu)). Nový systém by mal byť spoľahlivejší v horších svetelných podmienkach a rýchlejší najmä pri sledovaní pohybujúcich sa objektov. Hybridný systém je funkčný zatiaľ len s niektorými objektívmi. Z mnou testovaných štyroch to bol len nový SEL 16-50. Rozhodol som sa preveriť tvrdenie Sony a porovnal som zaostrovanie NEX-6 so starším modelom NEX-5. V niekoľkých modelových situáciach som porovnal rýchlosť zaostrovania v režimoch foto aj video. Ani v šere si starší NEX-5 neviedol zle a celkovo bol rozdiel v rýchlosti zaostrovania minimálny. Jediný rozdiel bol vo funkcii “tracking”, ktorú NEX-5 nemá. Trackin sleduje objekt presúvajúci sa po ploche snímanej scény. Funguje veľmi dobre a dokonca dokáže “držať” objekt aj keď na čas opustí scénu a vráti sa.
Pri práci s manuálnym zaostrovaní a to najmä v režime snímania videa príde vhod funkcia Peaking, zvýraznenie zaostrených hrán a obrysov niektorou z vybraných farieb. Túto pomôcku používajú profesionálni filmári a dostala sa aj do fotoaparátov Sony.
Režim záberov
Bezzrkadlová konštrukcia spolu s výkonným procesorom dovoľuje snímať rýchlosťou až 10 obr./s. v režime priority rýchlosti, kedy nedochádza k preostrovaniu na pohybujúci sa objekt. Bežná frekvencia so sledovaním je približne tretinová.
Samospúšť je nastaviteľná na 2 alebo 10 sekúnd, 10 sekund s 3 zábermi. Fotoaparát je možné ovládať aj IR diaľkovou spúšťou.
Napájanie
Prístroj je napájaný rovnakým akumulátorom ako ostatné NEX fotoaparáty. Ten sa nabíja priamo vo fotoaparáte cez USB rozhranie. Má to výhodu v tom, že fotoaparát môžete nabíjať bez nabíjačky, napr. z počítača. Dodávaná nabíjačka je skôr zdroj a nedá sa v nej samostatne dobíjať akumulátor. Počas testovania som preto s vďačnosťou používal nabíjačku k môjmu NEX-5.
NEX-y ako aj iné mirrorless fotoaparáty sú známe svojou vysokou spotrebou a tým nízkou výdržou akumulátorov. Nie inak je tomu aj u NEX-6. Priemerne urobíte na jedno nabitie cca 250 záberov. Pri sériovom snímaní dosiahnete aj sľubovaných 360.
Pamäťové média
Do slotu v batériovom priestore pasujú dva typy pamäťových kariet: Pamäťové karty Memory Stick PRO Duo™, Memory Stick PRO-HG Duo™, SD, SDHC, SDXC.
Expozičné režimy
U žiadného z NEX-ov sa z expozičných režimov nevyberalo tak ľahko. Samostatný volič programov je veľké ergonomické plus. Pokročilé programy PASM majú samostatné položky. Samostatne je aj panoramatický režim Sweep Panorama. Ten je známy už z predchádzajúcich modelov a cestu si našiel aj do SLT zrkadloviek. Pripomeniem len, že slúži na snímanie panorám, ktoré sa poskladajú už vo fotoaparáte. Stačí len stlačiť a držať spúšť a zároveň otáčať fotoaparátom.
Scénické programy pre menej vyspelých fotografov sú sústredené pod položkou SCN (Portrait, Landscape, Macro, Sports Action, Sunset, Night Portrait, Night View, Hand-held Twilight. Pre nich sú určené aj dve automatiky. Obidve dokážu rozpoznať fotografovanú scénu a podľa toho zvoliť scénický režim. Plusom je možnosť ovplyvňovať rozostrenie pozadia, jas, podanie farieb a saturáciu, intuitívnym spôsobom. Pri snímaní do formátu JPG sú k dispozícii aj obrazové efekty. Tá so znamienkom “+” využíva aj viacnásobné zábery pre rozšírenie dynamického rozsahu (HDR) a potlačenia šumu.
V prípade, že snímate do formátu JPG môžete využiť expozičné vychytávky zlepšujúce dynamický rozsah fotografii. DRO (dynamic range optimizer) zlepšuje dynamický rozsah využitím informácii zo snímača podobne ako je tomu pri vyvolávaní RAW v počítači. V situáciach s veľkým rozsahom jasov, kedy už ani DRO nestačí, môžete použiť funkciu HDR. Tá na rozdiel od DRO, ktoré pracuje len s jedným súborom, využíva informácie z troch záberov. Obidve funkcie pracujú automaticky, alebo môžu byť vypnuté.
Bez rozšírenia dynamického rozsahu.
S funkciou Dynamic Range Optimizer.
Auto HDR.
Korekcia expozície je nadštandardne v rozsahu +/- 5 EV, nechýba ani bracketing.
Picture effects
Obrazové efekty sa tešia popularite. Dovoľujú ľahko zmeniť výzor fotografie. Predstavili sme vám ich už v predchádzajúcich recenziách. K dispozícii sú tieto efekty: Toy camera, Pop, Posterizácia, Retro foto, Soft High key, Partial color, High Contrast mono, Soft focus, HDR Painting, Rich-tone mono Miniature. Použiť ich môžete len pri snímaní do formátu JPG. Potešilo by ma, keby boli použiteľné aj pri snímaní do RAW+JPG.
Efekt Toy camera.
Efekt Pop Color.
Efekt Posterization.
Efekt Retro Photo.
Efekt Soft High-Key.
Efekt High Contrast Mono.
Efekt Soft Focus.
Efekt HDR Painting. Pri ňom sa využijú dáta z troch záberov.
Efekt Rich-tone Mono tiež využíva informácie z viacerých záberov.
Efekt Miniature napodobňuje Tilt objektív.
Efekt Partial color.
Creative styles
Spracovanie obrazu ovplyvňuje výber kreatívneho štýlu, ktorý je akousi obdobou výberu typu filmu s rôznym podaním farieb, kontrastu, doostrenia. Na výber sú štýly Standard, Portrait, Landscape, Sunset, Vivid, B/W.
Meranie expozície
Meranie expozície využíva 1200 segmentov. Štandardne je nastavené multisegmentové, prestaviteľné na integrálne alebo bodové. Výbornou pomôckou pri nastavovaní expozície je okrem histogramu aj simulácia nastavených hodnôt, kde vidíte napr. efekt korekcie expozície. Pri práci v ateliéri odporúčam túto funkciu vypnúť, pretože nedokáže simulovať expozíciu bleskov a obraz na displeji budete mať zbytočne tmavý. Rovnako aj pri nočných záberoch.
Objektív Sony SEL 16-50/3,5-5,6 OSS
Tento objektív je prvým powerzoomom Sony, čiže objektívom s motoricky ovládaným zoomom. Transfokácia sa ovláda dvomi spôsobmi. Prstencom na prednej časti, kedy sa ohnisko nastavuje po malých krokoch, alebo kolískou W-T s plynulou transfokáciou nie nepodobnou tou na videokamerách. Práve to predurčuje objektív na čoraz obľúbenejšie snímanie videa, takýmto druhom fotoaparátov. Užívateľsky sa dá funkcia prstenca prestaviť na manuálne zaostrovanie.
Väčšina objektívov pre systém NEX má priemer filtra 49 mm, tento neštandardných 40,5 mm, čo ma vzhľadom na to, že vlastním tri objektívy aj sadu filtrov 49 mm, nepotešilo. K objektívu naviac nie je slnečná clona. Ak sa ukáže lepší ako SEL 18-55, som ochotný mu odpustiť.
Objektív SEL 16-50 v aktívnej polohe. Transfokácia sa ovláda prstencom alebo kolískou na boku objektívu.
V prepravnej polohe je objektív veľmi kompaktný.
Rozsah objektívu je 16-50 mm (135EQ cca 24-75 mm) pri svetelnosti F/3,5-5,6. Oproti objektívu SEL 18-55 je rozsah posunutý do širokouhla. Pre mňa je to dobrá správa, pretože tak nahrádza nie príliš vydarený Pancake 16 mm. Objektív má optický stabilizátor obrazu. Oproti staršiemu “seťáku” je kompaktnejší. Na motorickú transfokáciu sa dá rýchlo zvyknúť. Väčší význam by mala na objektíve s väčším rozsahom, napr. na 18-200 mm. Vďaka jemnému odkrokovaniu mi ale objektív neprekážal v presnej kompozícii.
Sklamaním je pre mňa optika kvalita objektívu. Sférické skreslenie je enormné a rovnako aj vinetácia. Softvér fotoaparátu to kompenzuje, ale pohľad na surový RAW nie je pekný. Pri nastavení na 16 mm je niekedy v pravom hornom rohu vidieť obrubu objektívu. Skreslenie je omnoho výraznejšie ako u 16 mm Pancake, objektív je ale ostrejší, najmä v rohoch. Aj keď chyby dajú ľahko jedným klikom napraviť, uprednostňujem SEL 18-55. Po náprave skreslenia SEL 16-50 sa z fotografii ureže a preč je výhoda širšieho uhla záberu. Na jeho obranu treba povedať, že má vyrovnanú ostrosť len s miernym úbytkom v rohoch a tu prekonáva SEL 18-55 aj SEL 16 Pancake.
Sony SEL 16-50, ohnisko 16 mm, clona F/9, bez korekcie skreslenia a vinetácie.
Ten istý záber s korekciou skreslenia a vinetácie v programe Adobe Lightroom 4.
WiFi
Aj Sony už koketuje s WiFi prepojením s tzv. chytrými zariadeniami. Ale mimo nášho regiónu. Kedy bude k dispozícii nevedia ani zástupcovia Sony, ktorých som sa na to pýtal. Vraj v dohľadnom čase asi nie. Samotné WiFi funguje, ale do zariadenia si nestiahnete žiadne aplikácie.
Už sa zdalo, že sa mi podarí sprevádzkovať priame pripojenie s tabletom Samsung Galaxy Tab2. Zariadenia sa navzájom spárovali, aplikácia PlayMemories na tablete našla fotoaparát, ale nedokázala nájsť zdieľané fotografie. S tabletom iPad sa fotoaparát prepojil bez problémov. Podporovaný je aj protokol DLNA, ktorý slúži na zdieľanie obsahu v rámci siete, napr. do počítača alebo Smart TV.
Veľˇká škoda regionálnej diskriminácie, pretože na stránke PlayMemories sú na stiahnutie veľmi zaujímavé aplikácie. Koncom roka sa objavili v ponuke Time Lapse, či Cinematic Photo.
Cinematic Photo.
Kvalita fotografií
Oproti modelom NEX-5n a NEX-5r sa neudial žiaden pokrok. Všetky tri fotoaparáty fotografujú prakticky rovnako so zanedbateľnými rozdielmi v množstve šumu. Nie je to výtka ale konštatovanie. NEX-y patria medzi CSC fotoaparáty s najlepším obrazovým výstupom.
NEX-6 výraznejšie vyčnieva až v porovnaní s NEX-5, oproti ktorému si lepšie poradí so šumom a má aj vyšší dynamický rozsah. Nezadá si s akoukoľvek APS-C zrkadlovkou. Jediným vážnym konkurentom sú fotoaparáty FujiFilm X-E1 a X-Pro1, ktoré sú ale úplne inak koncipované a určené pre inú kategóriu fotografov.
Video
Video patrí medzi tradične silné stránky fotoaparátov Sony a to nielen NEX-ov, ale aj radu Alfa a dokonca aj kompaktov. NEX-6 zvláda Full HD rozlíšenie pri snímkovej frekvencii 50p (PAL), čo poteší milovníkov spomaľovačiek. Video môžete ukladať do formátov AVCHD a MP4. Ten prvý poskytuje vyššiu kvalitu, druhý je vhodnejší na publikovanie. Zvuk je nahrávaný stereo. Fotoaparát nemá vstup na externý mikrofón, nepasuje naň ani mikrofón pre staršie NEX-y a tak si treba počkať na mikrofón s podporou novej pätice.
Vzhľadom na to, že sme video testovali už u predchádzajúcich modelov a k žiadnym výraznejším zmenám oproti ním nedošlo, vyskúšali sme pre tentokrát snímať v noci, bez použitia statívu.
Plusy a mínusy
+ APS-C snímač
+ výklopný displej
+ vynikajúci elektronický hľadáčik
+ volič programov s rollerom
+ elektronická vodováha
+ hybridný AF
+ 3 druhy pomocných mriežok
+ sweep panorama
+ nová pätica blesku
+ odnímateľná očnica
- nabíjanie cez USB
- už tretia zmena pätice blesku
- displej nie je dotykový
- objektív SEL 16-50
- priemer filtra 40,5 mm
- aplikácie nie sú u nás podporované
Aktuálna ponuka objektívov Sony priamo určených pre Sony NEX. Cez adaptér môžete pripojiť aj objektívy Sony/Minolta s bajonetom A, so zachovaním prenosu clony aj automatického zaostrovania.
Záver
Sony NEX-6 je pre mňa najlepším NEX-om vôbec. NEX-7 fotí ešte lepšie a je lepšie vybavený, ale už je v privysokej triede. NEX-6 je dostupnejší a sympatickejší, univerzálnejší. Ergonomické vylepšenia optoti radom 3 a 5 sú významné a ovládanie sa mi páči viac ako u NEX-7. Zobrať do rúk môj starý NEX-5 bolo, po tomto teste, riadne studenou sprchou. Volič programov, roller, elektronický hľadáčik, vstavaný blesk, lepší grip. Dosť benefitov, ktoré u mňa rozhodujú, prečo zvoliť NEX-6 a nie rovnako fotiaci NEX-5r.
Sony sa pri predstavení chválilo novým hybridným AF, nepostrehol som že by bol výrazne lepší ako u predchádzajúcich modelov. Bonusom je len funkcia Tracking.
Nepotešila ma absencia dotykového ovládania, ktoré je na nižšom modeli NEX-5r. Ani nie preto, že sa ním jednoduchšie vyberajú zaostrovacie body, ale hlavne by bolo ideálne pre prácu s aplikáciami využívajúcimi WiFi. Keď položíte vedľa fotoaparátu telefón alebo tablet s dotykovým ovládaním, máte tendenciu ovládať dotykom aj fotoaparát. Práve podpora, či vlastne nepodpora aplikácii ma na tomto skvelom fotoaparáte mrzí najviac. Výrazne môžu rozšíriť funkcionalitu fotoaparátu. Ak si ho kúpite teraz, prečo máte čakať, kým ich budete môcť používať?
NEX-6 sa skutočne vydaril. Fotoaparát od nás dostáva ocenenie TOP Redakcie, ale bez objektívu!