Hore

Sony NEX-6

Dávno som sa na recenzovanie netešil tak ako v prípade Sony NEX-6. Neskrývam, že je jedným z kandidátov na môj ďalší fotoaparát, ktorý by doplnil môj infrared NEX-5. NEX-y mám rád pre ich obrazovú kvalitu danú veľkým APS-C snímačom a dobrým spracovaním obrazu. Nižšie modely majú slabinu v ergonómii, ktorá je podobná skôr kompaktom, než zrkadlovkám. V praxi sa viem cez to preniesť, aj tak mám fotoaparát prakticky neustále v režime predvoľby clony. Lepšia ergonómia by ale potešila. Tú ale doteraz poskytoval len najvyšší model NEX-7, ktorý bol mimo moju finančnú sféru a aj 24 Mpx sa mi zdalo zbytočne veľa. Chcelo by to zlatú strednú cestu, fotoaparát kombinujúci dobrú ovládateľnosť s využiteľnejšou obrazovou kvalitou a priaznivejšou cenou. Papierovo je to práve nový NEX-6. Aká bude skutočnosť? 


Prvý dojem

Prvý pohľad na fotoaparát ma potešil. Mierne väčší od NEX-5, čím sa zlepšilo držanie. Grip je veľmi dobrý, na to aký je fotoaparát kompaktný. Spracovanie na vysokej úrovni, príjemná povrchová úprava. Do očí udrie volič programov, ktorý doteraz na žiadnom NEX-e nebol. Ďakujem Sony! Nálepka ma upozorňuje na vstavaný blesk, ďalšie plus oproti nižším modelom a nakoniec obrovské plus v podobe skvelého elektronického hľadáčiku. Malý nápis na boku avizuje prítomnosť WiFi.

Fotoaparát je osadený novým “záklaďakom” s praktickejším rozsahom 16-50 mm a motorickým zoomovaním. Na ten sa budem musieť pozrieť podrobnejšie. Vyskúšal som ale aj ďalšie objektívy: Sony SEL 16/2,8 Pancake, seťák Sony SEL 18-55, telezoom Sony SEL 55-210 a aj Sigmu 30/2,8 DN.

Idem fotoaparát sprevádzkovať. Stalo sa čoho som sa obával. Rovnako ako u NEX-5r, akumulátor sa nabíja priamo vo fotoaparáte cez USB. Ak si ho kúpim, mne to vadiť nebude, mám nabíjačku k NEX-5, ale nových “nexarov” to asi nepoteší. Ale možno aj áno, čoraz viac zariadení nabíjame cez USB. Keď píšem tieto riadky, je fotoaparát pripojený k počítaču a cucká si z neho šťavu. 

Hlavné parametre

Sony NEX-6 je CSC fotoaparát s výmennými objektívami osadený 16,1 Mpx snímačom veľkosti APS-C. Okrem výklopného displeja má aj vstavaný elektronický hľadáčik. Ako druhý CSC model v ponuke Sony má zabudovaný Wi-Fi modul a podporuje inštaláciu aplikácii rozširujúcich jeho funkcionalitu.


  • 16,1 Mpx CMOS senzor

  • ultrazvukové čistenie

  • procesor BIONZ

  • meranie 1200 segmentov

  • Hybridný AF

  • ISO 100 - 25600

  • rozsah uzávierky 30 s -1/4000 s, BULB

  • x-sync 1/160 s

  • WiFi

  • XGA OLED hľadáčik 2 359 296

  • 3” výklopný LCD 921600

  • 10 obr./s.

  • vstavaný blesk so smerným číslom 6

  • Control dial

  • tlačidlo Fn

  • 'Quick Navi' dispej

  • 1 920 x 1 080 (50p, 28 M, PS), 1 920 x 1 080 (50i, 24 M, FX), 1 920 x 1 080 (50i, 17 M, FH), 1 920 x 1 080 (24p, 24 M, FX), 1 920 x 1 080 (24p, 17 M, FH), 1 440 x 1 080 (25 sn./s), 640 x 480 (25 sn./s)

  • kompatibilita objektívov: Sony E bajonet, cez adaptér Sony/Minolta A bajonet (okrem xi objektívov)

  

Podrobné informácie nájdete na http://www.sony.sk/product/dsb-nex-6/nex-6l

Dizajn a ergonómia

Na prvý pohľad sa fotoaparát podobá na väčší travelzoom. Nezasvätení by neuhádli, že sa jedná o fotoaparát s výmennými objektívmi a veľkým APS-C snímačom. Samotné telo je hrubé necelé tri centimetre a výraznejšie z neho vytŕčajú grip a objektív. Grip má príjemný povrch napodobňujúci štruktúru kože. Na gripe sa nachádza spúšť okolo ktorej je prepínač ON/OFF (tak ako to mám rád) a vedľa nich je tlačidlo Fn pre rýchly prístup k častejšie používaným funkciám (nastavenie AF, WB, merania, creative styles). Pri pohľade spredu si ešte všimneme senzor IR ovládania a malú diódu pomocného svetla AF. 


Vrchná časť je prakticky rovná a nenarušuje ju ani vstavaný blesk, ani inteligentná pätica. Len otočný volič programov obtočený rollerom. 


Najviac prvkov ovládania nájdete na zadnej časti, ktorej dominuje rozmerný výklopný displej. Nad jeho ľavým horným rohom je okulár elektronického hľadáčiku s dioptrickou korekciou. Priamo pod vstavaným bleskom je tlačidlo mechanického vyklopenia blesku. Ten sa vyklápa pomerne vysoko a dopredu, čo má zabrániť nežiadúcemu tieneniu objektívom. Nasleduje tlačidlo Play. 


Ďalšie ovládače sú situované po pravej strane displeja. Roller pre pohyb v menu slúži aj ako smerový volič s tlačidlom uprostred. Dopĺňajú ho dve tlačidla bez označenia. Ich funkcionalitu popisujú informácie na displeji a mení sa podľa programu, či užívateľského nastavenia. Nad týmito ovládačmi je tlačidlo pamäte expozície AEL. Ak ju nepožívate, môžete funkciu tlačidla užívateľsky zmeniť. Posledné tlačidlo je umiestnené na hrane u zadnej časti gripu. Červená bodka naznačuje, že je to tlačidlo nahrávania videa. 


Tým je výpočet ovládacích prvkov ukončený. Zostáva už len spomenúť konektory USB a HDMI na boku prístroja a priestor pre batériu a pamäťovú kartu na jeho spodnej časti.



Batéria a sloty pre pamäťové karty sú pod spoločnými dvierkami.


Vstavaný blesk



Vďaka konštrukcii blesku môžete použiť pri fotení šikovný trik. Prstom naklopíte blesk tak aby ste ho nasmerovali na strop. Odrazom dosiahnete lepšiu svetelnú atmosféru. Jeho výkon je malý, smerné číslo je len 6 a to stačí na portréty ale miestnosť osvetlíte obtiažne. Blesk pokrýva zorný uhol 16 mm objektívu.

Pätica blesku


Nová je pätica blesku. Po vzore Sony SLT A99 došlo k zmene a priblížení sa k štandardu zaužívanom u iných značiek. Pätica má tradičný tvar s kontaktom uprostred. Ostatné kontakty sú ukryté pod prednou lištou. Nové riešenie má výhody aj nevýhody. Najprv spomeniem nevýhody. Fotoaparát nie je kompatibilný s príslušenstvom pre predchádzajúce modely NEX-ov. Osobne mi ako majiteľovi externého mikrofónu chýba práve kompatibilita s ním. Pre NEX-y bol vyvinutý aj nový výkonnejší blesk, ktorý k NEX-6 nepripojíte. Nepripojíte ani staršie blesky Sony a Minolta, jedine cez drahú redukciu. Tá sa k Sony SLT A99 dodáva, ale k NEX-6 nie.

Poďme ale na pozitíva. Prechodné obdobie je ťažšie ale nové modely bleskov už budú mať novú päticu. Už teraz sa zlapšila kompatibilita s rôznymi odpaľovacími zariadeniami, externými mikrofónmi a ďalším príslušenstvom. Vôbec po prvýkrát som mohol použiť NEX v ateliéri a rádiovo odpaľovať štúdiové blesky. S rovnakým odpaľovačom, ktorý funguje pre ostatné značky fotoaparátov. Na fotoaparát môžem konečne pripnúť aj LED svetlo. Super!

Displej

3” výklopný LCD má rozlíšenie 921 600 bodov. Vyklápa sa 90° nahor a necelých 45°nadol. Pozorovacie uhly sú veľmi dobré. Na displej sa nedá nasadiť ochranný kryt. Nepochopiteľná je absencia dotykového ovládania. Model NEX-5r ju má. Práve v spojitosti s aplikáciami má dotykové ovládanie veľký význam. Najmä ak pracujete naraz s fotoaparátom a chytrým zariadením, priam vás láka dotýkať sa displeja.

Hľadáčik

Hľadáčik má dioptrickú korekciu a senzor priblíženia oka.


Veľkým lákadlom fotoaparátu je vstavaný elektronický hľadáčik, ktorý u nižších modelov chýba. K niektorým si môžete dokúpiť externý prídavný hľadáčik, ktorý ale vôbec nie je lacný a navyše zaberie miesto pre blesk alebo mikrofón. XGA OLED hľadáčik má špičkové rozlíšenie 2 359 296 bodov a v súčasnosti je svetovou špičkou. A6 v polovici testu som zistil, že v krabici je aj snímateľná očnica a to pomerne účinná.


Na displeji a v hľadáčiku sa zobrazujú informácie v niekoľkých režimoch. Tie sa ovládajú tlačidlom DISP. Samozrejmosťou je histogram, menej samozrejmá je elektronická vodováha.

Menu

Menu sa oproti ostatným NEX-om prakticky nezmenilo, až na funkcie spojené s Wi-Fi konektivitou a aplikáciami. Preto sa niektoré položky popresúvali, aby uvoľnili miesto novej ikonke Aplikácie.

Ovládanie


Rovnako ako plus v podobe vstavaného hľadáčika oceňujem aj lepšiu ergonómiu ovládania. Otočný volič programov, roller a funkčné tlačidlo výrazne vylepšujú ovládanie fotoaparátu, známu slabinu NEX-ov radu 3 a 5. Ak nepoužívate funkciu AEL, tak si môžete užívateľsky prestaviť aj tlačidlo AEL. S dvomi užívateľskými tlačidlami je tak obsluha ešte príjemnejšia.

Ćervené tlačidlo Record mi ale nesadlo, najmä v rukaviciach som mal problém ho stlačiť.

Zaostrovanie

Sony NEX-6 má nový hybridný zaostrovací systém, kombinujúci zaostrovanie na základe vyhodnotenia kontrastu s fázovou detekciou (99 bodov (AF s detekciou fázového rozdielu)/25 bodov (AF s detekciou kontrastu)). Nový systém by mal byť spoľahlivejší v horších svetelných podmienkach a rýchlejší najmä pri sledovaní pohybujúcich sa objektov. Hybridný systém je funkčný zatiaľ len s niektorými objektívmi. Z mnou testovaných štyroch to bol len nový SEL 16-50. Rozhodol som sa preveriť tvrdenie Sony a porovnal som zaostrovanie NEX-6 so starším modelom NEX-5. V niekoľkých modelových situáciach som porovnal rýchlosť zaostrovania v režimoch foto aj video. Ani v šere si starší NEX-5 neviedol zle a celkovo bol rozdiel v rýchlosti zaostrovania minimálny. Jediný rozdiel bol vo funkcii “tracking”, ktorú NEX-5 nemá. Trackin sleduje objekt presúvajúci sa po ploche snímanej scény. Funguje veľmi dobre a dokonca dokáže “držať” objekt aj keď na čas opustí scénu a vráti sa.


Pri práci s manuálnym zaostrovaní a to najmä v režime snímania videa príde vhod funkcia Peaking, zvýraznenie zaostrených hrán a obrysov niektorou z vybraných farieb. Túto pomôcku používajú profesionálni filmári a dostala sa aj do fotoaparátov Sony.

Režim záberov

Bezzrkadlová konštrukcia spolu s výkonným procesorom dovoľuje snímať rýchlosťou až 10 obr./s. v režime priority rýchlosti, kedy nedochádza k preostrovaniu na pohybujúci sa objekt. Bežná frekvencia so sledovaním je približne tretinová.

Samospúšť je nastaviteľná na 2 alebo 10 sekúnd, 10 sekund s 3 zábermi. Fotoaparát je možné ovládať aj IR diaľkovou spúšťou.

Napájanie

Prístroj je napájaný rovnakým akumulátorom ako ostatné NEX fotoaparáty. Ten sa nabíja priamo vo fotoaparáte cez USB rozhranie. Má to výhodu v tom, že fotoaparát môžete nabíjať bez nabíjačky, napr. z počítača. Dodávaná nabíjačka je skôr zdroj a nedá sa v nej samostatne dobíjať akumulátor. Počas testovania som preto s vďačnosťou používal nabíjačku k môjmu NEX-5.

NEX-y ako aj iné mirrorless fotoaparáty sú známe svojou vysokou spotrebou a tým nízkou výdržou akumulátorov. Nie inak je tomu aj u NEX-6. Priemerne urobíte na jedno nabitie cca 250 záberov. Pri sériovom snímaní dosiahnete aj sľubovaných 360.

Pamäťové média

Do slotu v batériovom priestore pasujú dva typy pamäťových kariet: Pamäťové karty Memory Stick PRO Duo™, Memory Stick PRO-HG Duo™, SD, SDHC, SDXC.

Expozičné režimy

U žiadného z NEX-ov sa z expozičných režimov nevyberalo tak ľahko. Samostatný volič programov je veľké ergonomické plus. Pokročilé programy PASM majú samostatné položky. Samostatne je aj panoramatický režim Sweep Panorama. Ten je známy už z predchádzajúcich modelov a cestu si našiel aj do SLT zrkadloviek. Pripomeniem len, že slúži na snímanie panorám, ktoré sa poskladajú už vo fotoaparáte. Stačí len stlačiť a držať spúšť a zároveň otáčať fotoaparátom.

Scénické programy pre menej vyspelých fotografov sú sústredené pod položkou SCN (Portrait, Landscape, Macro, Sports Action, Sunset, Night Portrait, Night View, Hand-held Twilight. Pre nich sú určené aj dve automatiky. Obidve dokážu rozpoznať fotografovanú scénu a podľa toho zvoliť scénický režim. Plusom je možnosť ovplyvňovať rozostrenie pozadia, jas, podanie farieb a saturáciu, intuitívnym spôsobom. Pri snímaní do formátu JPG sú k dispozícii aj obrazové efekty. Tá so znamienkom “+” využíva aj viacnásobné zábery pre rozšírenie dynamického rozsahu (HDR) a potlačenia šumu.


V prípade, že snímate do formátu JPG môžete využiť expozičné vychytávky zlepšujúce dynamický rozsah fotografii. DRO (dynamic range optimizer) zlepšuje dynamický rozsah využitím informácii zo snímača podobne ako je tomu pri vyvolávaní RAW v počítači. V situáciach s veľkým rozsahom jasov, kedy už ani DRO nestačí, môžete použiť funkciu HDR. Tá na rozdiel od DRO, ktoré pracuje len s jedným súborom, využíva informácie z troch záberov. Obidve funkcie pracujú automaticky, alebo môžu byť vypnuté.

Bez rozšírenia dynamického rozsahu.


S funkciou Dynamic Range Optimizer.


Auto HDR.


Korekcia expozície je nadštandardne v rozsahu +/- 5 EV, nechýba ani bracketing.

Picture effects

Obrazové efekty sa tešia popularite. Dovoľujú ľahko zmeniť výzor fotografie. Predstavili sme vám ich už v predchádzajúcich recenziách. K dispozícii sú tieto efekty: Toy camera, Pop, Posterizácia, Retro foto, Soft High key, Partial color, High Contrast mono, Soft focus, HDR Painting, Rich-tone mono Miniature. Použiť ich môžete len pri snímaní do formátu JPG. Potešilo by ma, keby boli použiteľné aj pri snímaní do RAW+JPG.

Efekt Toy camera.


Efekt Pop Color.


Efekt Posterization.


Efekt Retro Photo.


Efekt Soft High-Key.


Efekt High Contrast Mono.


Efekt Soft Focus.


Efekt HDR Painting. Pri ňom sa využijú dáta z troch záberov.


Efekt Rich-tone Mono tiež využíva informácie z viacerých záberov.


Efekt Miniature napodobňuje Tilt objektív.




Efekt Partial color.


Creative styles

Spracovanie obrazu ovplyvňuje výber kreatívneho štýlu, ktorý je akousi obdobou výberu typu filmu s rôznym podaním farieb, kontrastu, doostrenia. Na výber sú štýly Standard, Portrait, Landscape, Sunset, Vivid, B/W.

Meranie expozície

Meranie expozície využíva 1200 segmentov. Štandardne je nastavené multisegmentové, prestaviteľné na integrálne alebo bodové. Výbornou pomôckou pri nastavovaní expozície je okrem histogramu aj simulácia nastavených hodnôt, kde vidíte napr. efekt korekcie expozície. Pri práci v ateliéri odporúčam túto funkciu vypnúť, pretože nedokáže simulovať expozíciu bleskov a obraz na displeji budete mať zbytočne tmavý. Rovnako aj pri nočných záberoch.

Objektív Sony SEL 16-50/3,5-5,6 OSS

Tento objektív je prvým powerzoomom Sony, čiže objektívom s motoricky ovládaným zoomom. Transfokácia sa ovláda dvomi spôsobmi. Prstencom na prednej časti, kedy sa ohnisko nastavuje po malých krokoch, alebo kolískou W-T s plynulou transfokáciou nie nepodobnou tou na videokamerách. Práve to predurčuje objektív na čoraz obľúbenejšie snímanie videa, takýmto druhom fotoaparátov. Užívateľsky sa dá funkcia prstenca prestaviť na manuálne zaostrovanie.

Väčšina objektívov pre systém NEX má priemer filtra 49 mm, tento neštandardných 40,5 mm, čo ma vzhľadom na to, že vlastním tri objektívy aj sadu filtrov 49 mm, nepotešilo. K objektívu naviac nie je slnečná clona. Ak sa ukáže lepší ako SEL 18-55, som ochotný mu odpustiť.

Objektív SEL 16-50 v aktívnej polohe. Transfokácia sa ovláda prstencom alebo kolískou na boku objektívu.


V prepravnej polohe je objektív veľmi kompaktný.



Rozsah objektívu je 16-50 mm (135EQ cca 24-75 mm) pri svetelnosti F/3,5-5,6. Oproti objektívu SEL 18-55 je rozsah posunutý do širokouhla. Pre mňa je to dobrá správa, pretože tak nahrádza nie príliš vydarený Pancake 16 mm. Objektív má optický stabilizátor obrazu. Oproti staršiemu “seťáku” je kompaktnejší. Na motorickú transfokáciu sa dá rýchlo zvyknúť. Väčší význam by mala na objektíve s väčším rozsahom, napr. na 18-200 mm. Vďaka jemnému odkrokovaniu mi ale objektív neprekážal v presnej kompozícii.

Sklamaním je pre mňa optika kvalita objektívu. Sférické skreslenie je enormné a rovnako aj vinetácia. Softvér fotoaparátu to kompenzuje, ale pohľad na surový RAW nie je pekný. Pri nastavení na 16 mm je niekedy v pravom hornom rohu vidieť obrubu objektívu. Skreslenie je omnoho výraznejšie ako u 16 mm Pancake, objektív je ale ostrejší, najmä v rohoch. Aj keď chyby dajú ľahko jedným klikom napraviť, uprednostňujem SEL 18-55. Po náprave skreslenia SEL 16-50 sa z fotografii ureže a preč je výhoda širšieho uhla záberu. Na jeho obranu treba povedať, že má vyrovnanú ostrosť len s miernym úbytkom v rohoch a tu prekonáva SEL 18-55 aj SEL 16 Pancake.

Sony SEL 16-50, ohnisko 16 mm, clona F/9, bez korekcie skreslenia a vinetácie.


Ten istý záber s korekciou skreslenia a vinetácie v programe Adobe Lightroom 4.

WiFi

Aj Sony už koketuje s WiFi prepojením s tzv. chytrými zariadeniami. Ale mimo nášho regiónu. Kedy bude k dispozícii nevedia ani zástupcovia Sony, ktorých som sa na to pýtal. Vraj v dohľadnom čase asi nie. Samotné WiFi funguje, ale do zariadenia si nestiahnete žiadne aplikácie.

Už sa zdalo, že sa mi podarí sprevádzkovať priame pripojenie s tabletom Samsung Galaxy Tab2. Zariadenia sa navzájom spárovali, aplikácia PlayMemories na tablete našla fotoaparát, ale nedokázala nájsť zdieľané fotografie. S tabletom iPad sa fotoaparát prepojil bez problémov. Podporovaný je aj protokol DLNA, ktorý slúži na zdieľanie obsahu v rámci siete, napr. do počítača alebo Smart TV.

Veľˇká škoda regionálnej diskriminácie, pretože na stránke PlayMemories sú na stiahnutie veľmi zaujímavé aplikácie. Koncom roka sa objavili v ponuke Time Lapse, či Cinematic Photo.

Cinematic Photo.


Kvalita fotografií

Oproti modelom NEX-5n a NEX-5r sa neudial žiaden pokrok. Všetky tri fotoaparáty fotografujú prakticky rovnako so zanedbateľnými rozdielmi v množstve šumu. Nie je to výtka ale konštatovanie. NEX-y patria medzi CSC fotoaparáty s najlepším obrazovým výstupom.

NEX-6 výraznejšie vyčnieva až v porovnaní s NEX-5, oproti ktorému si lepšie poradí so šumom a má aj vyšší dynamický rozsah. Nezadá si s akoukoľvek APS-C zrkadlovkou. Jediným vážnym konkurentom sú fotoaparáty FujiFilm X-E1 a X-Pro1, ktoré sú ale úplne inak koncipované a určené pre inú kategóriu fotografov.

Video

Video patrí medzi tradične silné stránky fotoaparátov Sony a to nielen NEX-ov, ale aj radu Alfa a dokonca aj kompaktov. NEX-6 zvláda Full HD rozlíšenie pri snímkovej frekvencii 50p (PAL), čo poteší milovníkov spomaľovačiek. Video môžete ukladať do formátov AVCHD a MP4. Ten prvý poskytuje vyššiu kvalitu, druhý je vhodnejší na publikovanie. Zvuk je nahrávaný stereo. Fotoaparát nemá vstup na externý mikrofón, nepasuje naň ani mikrofón pre staršie NEX-y a tak si treba počkať na mikrofón s podporou novej pätice.


Vzhľadom na to, že sme video testovali už u predchádzajúcich modelov a k žiadnym výraznejším zmenám oproti ním nedošlo, vyskúšali sme pre tentokrát snímať v noci, bez použitia statívu.


Plusy a mínusy

+ APS-C snímač

+ výklopný displej

+ vynikajúci elektronický hľadáčik

+ volič programov s rollerom

+ elektronická vodováha

+ hybridný AF

+ 3 druhy pomocných mriežok

+ sweep panorama

+ nová pätica blesku

+ odnímateľná očnica


- nabíjanie cez USB

- už tretia zmena pätice blesku

- displej nie je dotykový

- objektív SEL 16-50

- priemer filtra 40,5 mm

- aplikácie nie sú u nás podporované

Aktuálna ponuka objektívov Sony priamo určených pre Sony NEX. Cez adaptér môžete pripojiť aj objektívy Sony/Minolta s bajonetom A, so zachovaním prenosu clony aj automatického zaostrovania.

Záver

Sony NEX-6 je pre mňa najlepším NEX-om vôbec. NEX-7 fotí ešte lepšie a je lepšie vybavený, ale už je v privysokej triede. NEX-6 je dostupnejší a sympatickejší, univerzálnejší. Ergonomické vylepšenia optoti radom 3 a 5 sú významné a ovládanie sa mi páči viac ako u NEX-7. Zobrať do rúk môj starý NEX-5 bolo, po tomto teste, riadne studenou sprchou. Volič programov, roller, elektronický hľadáčik, vstavaný blesk, lepší grip. Dosť benefitov, ktoré u mňa rozhodujú, prečo zvoliť NEX-6 a nie rovnako fotiaci NEX-5r.

Sony sa pri predstavení chválilo novým hybridným AF, nepostrehol som že by bol výrazne lepší ako u predchádzajúcich modelov. Bonusom je len funkcia Tracking.


Nepotešila ma absencia dotykového ovládania, ktoré je na nižšom modeli NEX-5r. Ani nie preto, že sa ním jednoduchšie vyberajú zaostrovacie body, ale hlavne by bolo ideálne pre prácu s aplikáciami využívajúcimi WiFi. Keď položíte vedľa fotoaparátu telefón alebo tablet s dotykovým ovládaním, máte tendenciu ovládať dotykom aj fotoaparát. Práve podpora, či vlastne nepodpora aplikácii ma na tomto skvelom fotoaparáte mrzí najviac. Výrazne môžu rozšíriť funkcionalitu fotoaparátu. Ak si ho kúpite teraz, prečo máte čakať, kým ich budete môcť používať?

NEX-6 sa skutočne vydaril. Fotoaparát od nás dostáva ocenenie TOP Redakcie, ale bez objektívu!



Nový firmware rozšírujúci použitie Fast Hybrid AF na tieto objektívy: SEL1018, SEL35F18, SELP18200, SEL30M35, SEL50F18, SEL18200LE.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
panpriatel
2013-02-11 08:00:53
skoda ze tak malo normalnych fotiek a tak vela "kreativnych" fotiek.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-02-11 08:27:25
príspevok od: panpriatel
skoda ze tak malo normalnych fotiek a tak vela "kreativnych" fotiek.
Zabudli sme galeriu, uz sa nahrava.
 
bobo222
2013-02-11 09:04:50
Ja by som dal jeden veľký mínus väčšine CSC foťákov a to cenu. Mali by de facto (ja viem, že to nie je presné...) amatérovi nahradiť zrkadlovku bez straty kvality obrazu, ale všetky, čo za niečo stoja sú drahšie ako stredná trieda zrkadloviek. A tá dokáže všetko bez kompromisov. Keď pozriem ceny nex-6,7, olympus OM-D, fuji ani nehovoriac, tak jediná výhoda v porovnaní s napríklad D7000 je rozmer, pričom AF (hlavne CAF) je stále väčšinou lepší na strane dinosaura - zrkadlovky.
Cenovo zaujímavé sú len výpredajové modely....
 
marcus_labeo
2013-02-11 10:11:44
Na recenziu NEX-6 som sa tešil a v zásade očakávania, ktoré parametre sľubujú, nesklamala. Ak by som vyberal CSC, šestka by bola v najužšom finále výberu spolu s X-E1 (v tomto s Karolom nesúhlasím, že sú to úplne odlišné foťáky). EVF, kolečko režimov, výklopný displej a dostatočný grip sú u mňa (popri kvalitnom snímači a výbere objektívov) kľúčové parametre a to všetko NEX-6 spĺňa. Naopak veľká škoda toho objektívu, malý skladný objektív bolo presne to, čo mi u NEXov chýbalo a výborne dopĺňa kompaktné telo (plus široký začiatok je tiež plus). Zdá sa ale, že tá náročná konštrukcia a dôraz na rozmery si vybrali svoju daň v kvalite optiky. Každopádne ako malá a skladná kombinácia na cesty (rozmerovo na úrovni väčších profikompaktov) sa mi stále javí ako výborná alternatíva.
 
marcus_labeo
2013-02-11 10:19:11
príspevok od: bobo222
Ja by som dal jeden veľký mínus väčšine CSC foťákov a to cenu. Mali by de facto (ja viem, že to nie je presné...) amatérovi nahradiť zrkadlovku bez straty kvality obrazu, ale všetky, čo za niečo stoja sú drahšie ako stredná trieda zrkadloviek. A tá dokáže všetko bez kompromisov. Keď pozriem ceny nex-6,7, olympus OM-D, fuji ani nehovoriac, tak jediná výhoda v porovnaní s napríklad D7000 je rozmer, pričom AF (hlavne CAF) je stále väčšinou lepší na strane dinosaura - zrkadlovky.
Cenovo zaujímavé sú len výpredajové modely....
Plne súhlasím s tou cenou. Cez víkend som porovnával svoju DSLR a kamarátov nový Samsung NX20 a myslím, že ten foťák nie je hodný tej ceny (cca. o 150 viac, ako moja zrkadlovka). Hoci má APSC, fotky sú kvalitou o niečo slabšie (hlavne viac šumu), v interiéri večer pri bežnom osvetlení mal problém zaostriť (chcelo to výraznú hranu), seťák nie je zlý, ale je to stále nesvetelný seťák a svetelný zoom Samsung nemá, grip je malý a nevýrazný a hoci je foťák hmotnostne polovica s mojej DSLR, drží sa horšie a stále som sa bál, že sa mi vyšmykne. Naopak ocenil som malé rozmery (z obrázkov vďaka svojim zrkadlovkovým tvarom pôsobí robustnejšie, ako v skutočnosti), a to ako tela, tak aj objektívu (ma naozaj odstránenie zrkadla prináša efekt) a kvalitný plne polohovateľný AMOLED displej.
Takže si tiež myslím, že okrem jasnej výhody rozmerov neprináša nič, čo by neponúkla zrkadlovka za rovnakú alebo aj nižšiu cenu (nehovoriac o tom, že NX20 je z hľadáčikových CSC asi najlacnejšia).
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-02-11 10:23:56
príspevok od: marcus_labeo
Na recenziu NEX-6 som sa tešil a v zásade očakávania, ktoré parametre sľubujú, nesklamala. Ak by som vyberal CSC, šestka by bola v najužšom finále výberu spolu s X-E1 (v tomto s Karolom nesúhlasím, že sú to úplne odlišné foťáky). EVF, kolečko režimov, výklopný displej a dostatočný grip sú u mňa (popri kvalitnom snímači a výbere objektívov) kľúčové parametre a to všetko NEX-6 spĺňa. Naopak veľká škoda toho objektívu, malý skladný objektív bolo presne to, čo mi u NEXov chýbalo a výborne dopĺňa kompaktné telo (plus široký začiatok je tiež plus). Zdá sa ale, že tá náročná konštrukcia a dôraz na rozmery si vybrali svoju daň v kvalite optiky. Každopádne ako malá a skladná kombinácia na cesty (rozmerovo na úrovni väčších profikompaktov) sa mi stále javí ako výborná alternatíva.
Pocas testovania NEX-6 som si vyziadal aj XE-1 (na sukromne vyskusanie, recenziu robil Jozko). V ovladani, koncepcii, menu vidno odlisny pristup obidvoch znaciek. Rovnako rozdielne pristupuju aj k portfoliu objektivov. Ked dam obidva fotaky vedla seba tak rozdiel je velky.
 
bobo222
2013-02-11 10:38:59
príspevok od: Karol Srnec
Pocas testovania NEX-6 som si vyziadal aj XE-1 (na sukromne vyskusanie, recenziu robil Jozko). V ovladani, koncepcii, menu vidno odlisny pristup obidvoch znaciek. Rovnako rozdielne pristupuju aj k portfoliu objektivov. Ked dam obidva fotaky vedla seba tak rozdiel je velky.
Súhlas, hlavne skladba objektívov naozaj ide do úplne iného spektra užívateľov.
Pre mňa osobne je FUJI okrem ceny ideál fototechniky. A hneď po ňom OM-D tiež vďaka ponuke kvalitných pevných sklíčok.
 
marcus_labeo
2013-02-11 10:48:02
príspevok od: Karol Srnec
Pocas testovania NEX-6 som si vyziadal aj XE-1 (na sukromne vyskusanie, recenziu robil Jozko). V ovladani, koncepcii, menu vidno odlisny pristup obidvoch znaciek. Rovnako rozdielne pristupuju aj k portfoliu objektivov. Ked dam obidva fotaky vedla seba tak rozdiel je velky.
No mne sa koncepčne naopak javia ako najbližší konkurenti (APS-C bezzrkadlovka vyššej triedy s EVF v rangefinder štýle). Avšak ja som ich neporovnával, Ty áno, takže nemám dôvod neveriť, že sa v skutočnosti výraznejšie líšia. Možno by nebolo zlé tieto rozdiely niekde spomenúť, myslím, že by to zaujímalo nielen mňa.
 
fin
2013-02-11 11:32:18
Pre mňa ako Sony-Minolťáka je prespektívne počkať po predbežných zprávach v rumors na nástupcu modelu nex-7 alebo predmetnej šestky, zásadnú výhodu tu často spomínanej kompaktnosti vidím v tom, že cestujúci fotograf má tú sympatickú možnosť rýchleho nasadenia pohotového malého APSC foťáku vytiahnutého z vrecka zabaleného v subtílnom koženom púzdre s ľahko v RAW konvertore (napr. DxO Optics Pro) korigovaným 16-50mm pancake a popri tom užívať potenciál vymeniteľných skiel pribalených prípadne do bočných káps ruksaku - dle libosti. Áno nieje to ostentatívne vláčenie EOS 7D cez rameno - ťažšie sa s tým charakterizujete ale ... keď ide o ferraty, plavky a malú nepremokavú tašku cez plece, proste situácie, kedy sa možno pritrafí príležitosť ale práve nie som ochotný byť verný "reholi" zrkadlovky je to azda jediná chvalabohu už perfektne fungujúca možnosť.
 
samusko
2013-02-11 11:57:16
no neviem neviem , ale iso 1600 a viac je nepouzitelne.
 
IceDive1
2013-02-11 12:09:11
príspevok od: samusko
no neviem neviem , ale iso 1600 a viac je nepouzitelne.
Podla mna je 1600 v pohode pouzitelna.
 
zolec
ocenenie redakciou 2013-02-11 12:31:22
príspevok od: samusko
no neviem neviem , ale iso 1600 a viac je nepouzitelne.
iso 3200 (mas tam aj exif), NEX6 mam par dni, fakt "nepouzitelne"
 
haplo602
2013-02-11 12:38:26
ten zaber vyklopeneho vstavenho blezku je z NEX-7 ze ? patica je ina a chyba ospevovanu volic rezimov

ako vyzera novy hybridny af v kombinacii s alpha mount adapterom ? ci tam sa to nepouziva/neprejavi ?

skoda ze to ma stale taky mizerny x-sync ... je to jedina ficura co ma drzi od pentax/sony fotakov ....
 
samusko
2013-02-11 12:39:43
príspevok od: zolec
iso 3200 (mas tam aj exif), NEX6 mam par dni, fakt "nepouzitelne"
je rozdiel iso 3200 na svetle a iso 3200 v tme, vid foto Dom sv.Martina v galerii
 
skenner
2013-02-11 13:38:05
http://www.metabones.com/sony/ef-e-speed-booster nex v kombinacii s tymto je masaker... metabones pracuje uz aj na m4/3 tusim a na dalsich bajonetoch....
 
marcus_labeo
2013-02-11 13:38:53
príspevok od: samusko
je rozdiel iso 3200 na svetle a iso 3200 v tme, vid foto Dom sv.Martina v galerii
Vnímanie kvality snímky a úrovne šumu je iste individuálne, ale aj podľa mňa je ISO1600 (aj na fotke Dómu) úplne v pohode a aj ISO 3200 je akceptovateľné (ostatne ako u väčšiny APSC senzorov tých 3200 ISO je taká hranica, nad ktorou to ide kvalitatívne výrazne dolu). Takže ISO3200 v tme znesiteľné a na svetle úplne bez problémov.
 
dodo_bb
2013-02-11 15:10:25
príspevok od: bobo222
Ja by som dal jeden veľký mínus väčšine CSC foťákov a to cenu. Mali by de facto (ja viem, že to nie je presné...) amatérovi nahradiť zrkadlovku bez straty kvality obrazu, ale všetky, čo za niečo stoja sú drahšie ako stredná trieda zrkadloviek. A tá dokáže všetko bez kompromisov. Keď pozriem ceny nex-6,7, olympus OM-D, fuji ani nehovoriac, tak jediná výhoda v porovnaní s napríklad D7000 je rozmer, pričom AF (hlavne CAF) je stále väčšinou lepší na strane dinosaura - zrkadlovky.
Cenovo zaujímavé sú len výpredajové modely....
Ale to funguje aj u inej techniky. Slušný desktop kúpiš za 400€, rovnako výkonný len menší notebook možno za 800 a ešte menší a možno rovnako výkonný mekbúk za 1500 € A ľudia kupujú ako zbesnení Menšia sériovosť a miniaturizácia sú drahé. Časom sa to možno vyrovná. Článok ma nakopol, tuším začnem uvažovať o výmene mojej NEX5
 
tadzesi
2013-02-11 15:39:30
Nevsimol si si podexpoziciu o 1EV? Na mojom standardne musim pridat +1 EV aby som nedostal podexponovane foto.

Taktiez som zatial neprisiel na vhodne nastavenie videa. Video mi dajako cudne poskakuje pri pohybe fotoaparatu zboka na bok. Cas sa snazim udrzat na 1/30 - 1/50s.

Az na tu -1EV podexpoziciu a poskakujuce video mu nemam fakt co vytknut.

 
Jozi Mačutek
2013-02-11 15:49:41
príspevok od: bobo222
Ja by som dal jeden veľký mínus väčšine CSC foťákov a to cenu. Mali by de facto (ja viem, že to nie je presné...) amatérovi nahradiť zrkadlovku bez straty kvality obrazu, ale všetky, čo za niečo stoja sú drahšie ako stredná trieda zrkadloviek. A tá dokáže všetko bez kompromisov. Keď pozriem ceny nex-6,7, olympus OM-D, fuji ani nehovoriac, tak jediná výhoda v porovnaní s napríklad D7000 je rozmer, pričom AF (hlavne CAF) je stále väčšinou lepší na strane dinosaura - zrkadlovky.
Cenovo zaujímavé sú len výpredajové modely....
lacný je nex-3 no čo z toho ked mam isť do najnižšej triedy
 
lamik
2013-02-11 16:51:50
ja som mal v merku Nex 5N, ale vadil mi ten obrovský objektív a len telo sa nedá kúpiť. tomuto kompaktnému objektívu som sa potešil, ale zdá sa, že je zase o sonyčom
takže žeby predsalen Fujifilm?
 
Jozi Mačutek
2013-02-11 16:52:19
s nabijanim usb je to ok mam totiž aj taky adapter čo dam do zasuvky a ma usb vystup na nabijanie
 
Jozi Mačutek
2013-02-11 17:04:28
Ako keď si porovnávam CSC fotoaparáty nexy u mňa dominujú . Podla mňa v poslednej dobe robí sony dobré kroky vo vývoji techniky . Myslia nad tým čo ludia (fotografi) potrebujú . Tu ma určite potešil konečne otočný volič , wifi , kvalita a ergonomia . APS-C snímač je dobrý ako u ostatných modelov , Nikon 1 má napr. 4/3 a to ma až tak neláka vysoliť peniaze na snímač s takým rozmerom . Jedine čo mi vadí je asi vyššia cena . Ako som písal vyššie s nabíjanim usb je to ok mam totiž aj taký adaptér čo dám do zásuvky a ma usb výstup na nabíjanie. Takýto adaptér je pomerne lacný okolo 5-10€ .
 
izzino
2013-02-11 17:22:06
príspevok od: Jozi Mačutek
Ako keď si porovnávam CSC fotoaparáty nexy u mňa dominujú . Podla mňa v poslednej dobe robí sony dobré kroky vo vývoji techniky . Myslia nad tým čo ludia (fotografi) potrebujú . Tu ma určite potešil konečne otočný volič , wifi , kvalita a ergonomia . APS-C snímač je dobrý ako u ostatných modelov , Nikon 1 má napr. 4/3 a to ma až tak neláka vysoliť peniaze na snímač s takým rozmerom . Jedine čo mi vadí je asi vyššia cena . Ako som písal vyššie s nabíjanim usb je to ok mam totiž aj taký adaptér čo dám do zásuvky a ma usb výstup na nabíjanie. Takýto adaptér je pomerne lacný okolo 5-10€ .
KUpil som na ebayi 2 extra baterky a normalnu zasuvkovu nabijacku za 35eur.
 
Jozi Mačutek
2013-02-11 17:24:11
príspevok od: izzino
KUpil som na ebayi 2 extra baterky a normalnu zasuvkovu nabijacku za 35eur.
ta ? ja mam mobl na USB nabijanie od sony a funguje cez adapter tak asi aj s fotakom to tak bude
 
izzino
2013-02-11 17:25:20
príspevok od: haplo602
ten zaber vyklopeneho vstavenho blezku je z NEX-7 ze ? patica je ina a chyba ospevovanu volic rezimov

ako vyzera novy hybridny af v kombinacii s alpha mount adapterom ? ci tam sa to nepouziva/neprejavi ?

skoda ze to ma stale taky mizerny x-sync ... je to jedina ficura co ma drzi od pentax/sony fotakov ....
Co je mizerny x-Sync?
 
smart
2013-02-11 18:52:27
Mozte pridat fotku, ako vyzera vedla nejakej zakladnej DLSR zrkadlovky a profi kompaktu? Napr Canon 650D/Nikon D5200 a Canon G15/Fujifilm X10?
 
blahoslav J B Art
2013-02-11 19:03:06
príspevok od: Jozi Mačutek
s nabijanim usb je to ok mam totiž aj taky adapter čo dam do zasuvky a ma usb vystup na nabijanie
nabijanie cez USB je len nudzove riesenie /ci uz z pocitaca, alebo adapteru/, ked mas fotak pripojeny, nemozes fotit, takto len vyrobca usetril na nakladoch
ja mam Olympus XZ-1 a ten ma podobny problem a kedze mam okrem pribalenej aj 2 nahradne baterie, ktore pred vyletom chcem mat nabite, kupil som si nabijacku, do ktorej sa bateria vklada
 
iKon
2013-02-11 19:45:04
príspevok od: smart
Mozte pridat fotku, ako vyzera vedla nejakej zakladnej DLSR zrkadlovky a profi kompaktu? Napr Canon 650D/Nikon D5200 a Canon G15/Fujifilm X10?
http://camerasize.com/compare/#375,383
 
Anena
2013-02-11 22:12:01
príspevok od: zolec
iso 3200 (mas tam aj exif), NEX6 mam par dni, fakt "nepouzitelne"
 
legolas380
2013-02-11 22:16:54
príspevok od: zolec
iso 3200 (mas tam aj exif), NEX6 mam par dni, fakt "nepouzitelne"
to je z rawu ze?
 
zolec
ocenenie redakciou 2013-02-11 22:43:07
príspevok od: legolas380
to je z rawu ze?
..ano, fotim len do raw..
 
haplo602
2013-02-12 09:13:11
príspevok od: izzino
Co je mizerny x-Sync?
hocico nizsie ako 1/250 ??
 
smart
2013-02-12 15:17:24
na talianskych e-shopoch stoji novy nex6 aj so 16-50mm setakom pod 745 Euro!
 
Dano Leitman
2013-02-12 23:27:28
"A6 v polovici testu som zistil, že v krabici je aj snímateľná očnica a to pomerne účinná."
tusim tam malo byt "Až v polovici..."

m4/3 maju mensie snimace a fuji je pouzitelny len za dobreho svetla (takze dobre high iso je vam nanic) ... sony ma vyborne tela dobre iso aj postacujucy AF ale co s tim ked zaujimave skla nan niesu :/ ... ak by boli NEX-6 by valcoval konkurenciu jedna radsot
 
Aealo
2013-02-13 01:46:04
"Najprv spomeniem nevýhody. Fotoaparát nie je kompatibilný s príslušenstvom pre predchádzajúce modely NEX-ov. Osobne mi ako majiteľovi externého mikrofónu chýba práve kompatibilita s ním." a presne na to slúži adaptér ADP-MAA
 
stancok
2013-02-13 04:05:22
to video je akosi dost zasumene nezda sa vam? kvalita na full HD dost onicom :-/ mobil dotykac natoci ovela lepsie full HD-cko dnes..
 
stancok
2013-02-14 06:43:26
vysvetlili by ste mi ako laikovi niekto preco je to full hd video tak zasumene to len preto ze je snimane v horsich svetelnych podmienkach a ten zakladny objektiv to nezvlada alebo preco?ci robi to aj pri dennom svetle?alebo to je nebodaj chyba fotaku?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-02-14 07:05:47
príspevok od: stancok
vysvetlili by ste mi ako laikovi niekto preco je to full hd video tak zasumene to len preto ze je snimane v horsich svetelnych podmienkach a ten zakladny objektiv to nezvlada alebo preco?ci robi to aj pri dennom svetle?alebo to je nebodaj chyba fotaku?
A co by si cakal pri ISO 1600? Tam sumi aj FF zrkadlovka. Videa bez sumu si mozes pozriet v rcenziach ostatnych NEX-ov.
 
stancok
2013-02-14 08:38:50
príspevok od: Karol Srnec
A co by si cakal pri ISO 1600? Tam sumi aj FF zrkadlovka. Videa bez sumu si mozes pozriet v rcenziach ostatnych NEX-ov.
no video som nasiel len pri recenzii na nex5N ,aj to je len v kvalite 720p, pri modeli 5R full HD video robene nebolo-aspon som ho tu na stranke v recenzii nenasiel ,nevadi kuknem na youtube nejake videa tam snad budu robene pri dennom svetle,alebo aspon za lepsich svetelnych podmienok, to iso sa da pri videu taktiez nastavovat?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-02-14 08:41:31
príspevok od: stancok
no video som nasiel len pri recenzii na nex5N ,aj to je len v kvalite 720p, pri modeli 5R full HD video robene nebolo-aspon som ho tu na stranke v recenzii nenasiel ,nevadi kuknem na youtube nejake videa tam snad budu robene pri dennom svetle,alebo aspon za lepsich svetelnych podmienok, to iso sa da pri videu taktiez nastavovat?
Video nie je foto, nemozes pouzivat dlhe casy. Expozicny cas musi zodpovedat snimkovej frekvencii. V mojom pripade pri 60p je to 1/60 s. Z expozicneho trojuholnika vypliva, ze ak sa uz neda viac otvorit clona, musi ist ISO hore. Tak je to u kazdeho snimania videa okrem Time Lapse.
 
Igor Šaffo
2013-02-14 11:08:25
príspevok od: stancok
no video som nasiel len pri recenzii na nex5N ,aj to je len v kvalite 720p, pri modeli 5R full HD video robene nebolo-aspon som ho tu na stranke v recenzii nenasiel ,nevadi kuknem na youtube nejake videa tam snad budu robene pri dennom svetle,alebo aspon za lepsich svetelnych podmienok, to iso sa da pri videu taktiez nastavovat?
niečo o videu -> http://nikonblog.cz/rychlost-zaverky-ve-videu-srozumitelne/
 
mogoramilan
2013-02-17 16:10:37
ze priemer filtra 40,5mm???
 
Photo8
2013-02-20 21:33:13
S ktorym objektivom zobrat nex 6, sel 18-55 alebo powerzoom 16-50?Nie je tu velmi dobry ohlas na ten powerzoom, tak by ma zaujimalo ich porovnanie. Dakujem
 
Matuto
2013-02-22 15:28:26
Zdravíčko, ja sa tiež práve rozhodujem medzi NEX 6 a 5r. 6stku by som chcel hlavne kôli hladáčiku len neviem čí tých 300€ za ten hladačík stojí a neoplatilo by sa radšej zobrať 5r a daky objektýv k tomu?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-02-22 15:32:13
príspevok od: Matuto
Zdravíčko, ja sa tiež práve rozhodujem medzi NEX 6 a 5r. 6stku by som chcel hlavne kôli hladáčiku len neviem čí tých 300€ za ten hladačík stojí a neoplatilo by sa radšej zobrať 5r a daky objektýv k tomu?
To za teba nikto nerozhodne, ci ti za to hladacik stoji alebo nie. Chod do obchodu a vyskusaj si ho. NEX-6 ma aj lepsiu ergonomiu ovladania. Fotky su z obidvoch rovnake.
 
Matuto
2013-02-22 16:06:35
Kiež by bol v B. Bystrici daky obchod kde sa dá vyskušať
 
pablo773
2013-02-23 19:36:29
príspevok od: stancok
to video je akosi dost zasumene nezda sa vam? kvalita na full HD dost onicom :-/ mobil dotykac natoci ovela lepsie full HD-cko dnes..
neviem aky mas mobil ty ale pochybujem.Mam nex6 a robi uzasne video aj s 16-50.A to nehovorim s pevnou sel50 1.8...
Podla mna je video lepsie ako s full hd video kamery...je to o velkosti cipu.
 
stancok
2013-02-24 04:32:27
príspevok od: pablo773
neviem aky mas mobil ty ale pochybujem.Mam nex6 a robi uzasne video aj s 16-50.A to nehovorim s pevnou sel50 1.8...
Podla mna je video lepsie ako s full hd video kamery...je to o velkosti cipu.
hej, ale pozri si video tu na tejto stranke na konci recenzie snimane schvalne pri horsich svetelnych podmienkach ake je brutal zasumene a nekvalitne, mozno za dobrych svetelnych podmienok je full HDcko kvalitne, ale akonahle su horsie svetelne podmienky je to priam katastrofa a velkost cipu rozhoduje hlavne o kvalite foto a tie ma nex6 excelentne to bez debat.. ale video v horsich svetelnych podmienkach pre mna riadne sklamanie..
 
zamar
2013-03-03 14:51:54
Mam NEX-5N a pri nahravani videa sa cca. po 20 min. prehreje a vypne. Na zahranicnych forach som cital, ze je to pri tomto modely bezne.
Ako je to u NEX-5R a NEX-6, prejavuje sa u nich tiez tento drobny nedostatok ?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-03-03 18:33:58
príspevok od: stancok
hej, ale pozri si video tu na tejto stranke na konci recenzie snimane schvalne pri horsich svetelnych podmienkach ake je brutal zasumene a nekvalitne, mozno za dobrych svetelnych podmienok je full HDcko kvalitne, ale akonahle su horsie svetelne podmienky je to priam katastrofa a velkost cipu rozhoduje hlavne o kvalite foto a tie ma nex6 excelentne to bez debat.. ale video v horsich svetelnych podmienkach pre mna riadne sklamanie..
A co by si cakal? Nezasumene mozu byt fotky, pretoze mozes fotit zo stativu dlhym casom na nizke ISO. Pri filmovani ale musis pouzit cas, ktory zodpoveda snimkovej frekvencii. Cize pod 1/30 alebo 1/25 s. sa nedostanes. To znamena zvysit ISO a tym aj sum. To plati pre vsetky fotaky a kemery.
U filmariny plati, ze film budes mat taky, kolko svetla mu dodas. Ak pozeras nejaky holywoodsky film, akoze natoceny potme, bol by si asi velmi prekvapeny, kolko svetla tam v skutocnosti je.
Pozri si videa z recenzii predchadzajucich NEX-ov, ktore su robene za normalnych svetelnycj podmienok. NEX-6 snima rovnako a preto som nechcel opat opakovat test za dobrych podmienok, ale ukazal som extrem. A podla mojho nazoru, je vysledok velmi dobry a normalene pouzitelny. Klasicka videokamera sa malinkym snimacom by bola davno v koncoch.
 
vican10
2013-03-13 11:02:54
Velmi pěkné fotky v galerii!!! Jsem cyklista a lyžař a už delší dobu se rozhoduji mezi NEX-6 a OLY E-M5 (skladný, lehký, rychlý fotoaparat, schopný dělat snímky i za horších světelných podmínek v lese). Nemáte nějaké fotky zachycující pohyb? Bylo by možné je doplnit do galerie?
 
focus3ccd
2013-03-28 17:49:28
Ma prosim niekto nex-6 tku?
 
zolec
ocenenie redakciou 2013-03-28 18:01:07
príspevok od: focus3ccd
Ma prosim niekto nex-6 tku?
..keby si si prečítal komentáre, zistil by si, že ju pár ľudí má, aj to, že kto konkrétne..
 
focus3ccd
2013-03-28 18:38:49
Sorry, zle som sa vyjadril, hladam niekoho v okoli ziliny, kto ma 6.... Ja mam 7 a firmware na setak sel1855 je mozne updatovat len na 6, alebo na 5r. Mala by tam byt podpora hybridneho ostrenia... Trochu haluz od sony...
Dakujem...
 
focus3ccd
2013-03-28 19:18:20
príspevok od: zolec
..keby si si prečítal komentáre, zistil by si, že ju pár ľudí má, aj to, že kto konkrétne..
A ty si odkial?
Ty ho mas tiez, nie?
 
martin9113
2013-03-28 19:45:15
pekne uz aby aj nikon vidal nieco take z bajonetom F
 
zolec
ocenenie redakciou 2013-03-28 21:17:25
príspevok od: focus3ccd
A ty si odkial?
Ty ho mas tiez, nie?
Ano mam, som z VK
 
focus3ccd
2013-03-29 08:02:31
Kurna, to je hodne daleko....
Mam kolegu z Dobrej Nivy, tak ak by bol ochotny.... A ak aj ty, za nejaku flasku..... Ak sa nenajde niekto blizsie.....
 
daislen
2013-03-29 17:50:18
príspevok od: Jozi Mačutek
Ako keď si porovnávam CSC fotoaparáty nexy u mňa dominujú . Podla mňa v poslednej dobe robí sony dobré kroky vo vývoji techniky . Myslia nad tým čo ludia (fotografi) potrebujú . Tu ma určite potešil konečne otočný volič , wifi , kvalita a ergonomia . APS-C snímač je dobrý ako u ostatných modelov , Nikon 1 má napr. 4/3 a to ma až tak neláka vysoliť peniaze na snímač s takým rozmerom . Jedine čo mi vadí je asi vyššia cena . Ako som písal vyššie s nabíjanim usb je to ok mam totiž aj taký adaptér čo dám do zásuvky a ma usb výstup na nabíjanie. Takýto adaptér je pomerne lacný okolo 5-10€ .
Odkedy má Nikon 1 snímač 4/3? Nikon 1 má formát Nikon CX. 13,2x8,8mm. Crop faktor 2,7. 4/3 ma crop 2. Rozdiel veľkosti plochy je zhruba ako porovnanie APS-C oproti 4/3 snímaču.
 
Y535
2013-03-29 21:44:34
príspevok od: Dano Leitman
"A6 v polovici testu som zistil, že v krabici je aj snímateľná očnica a to pomerne účinná."
tusim tam malo byt "Až v polovici..."

m4/3 maju mensie snimace a fuji je pouzitelny len za dobreho svetla (takze dobre high iso je vam nanic) ... sony ma vyborne tela dobre iso aj postacujucy AF ale co s tim ked zaujimave skla nan niesu :/ ... ak by boli NEX-6 by valcoval konkurenciu jedna radsot
mal som požičaný fuji XE1 + 35 1,4 a ja osobne (neviem ako iný)som bezproblemovo zaostril aj v horších svetelných podmienkach.je jasné že to neni foťák na akciu tipu svaďba ale tvrdiť že je použiteľný len za dobrého svetla tak na to pozor pozor...
 
roberthini1904
2013-08-13 20:03:23
Jediným vážnym konkurentom sú fotoaparáty FujiFilm X-E1 a X-Pro1, ktoré sú ale úplne inak koncipované a určené pre inú kategóriu fotografov.

precital som vela recenzii a diskusii a s touto vetou som sa stretol vela krat, mozete to trosku definovat? akych fotografov? 100% si sedim na kabli ale urcite mi to pomoze v rozhodovani dakujem
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-08-13 20:29:49
príspevok od: roberthini1904
Jediným vážnym konkurentom sú fotoaparáty FujiFilm X-E1 a X-Pro1, ktoré sú ale úplne inak koncipované a určené pre inú kategóriu fotografov.

precital som vela recenzii a diskusii a s touto vetou som sa stretol vela krat, mozete to trosku definovat? akych fotografov? 100% si sedim na kabli ale urcite mi to pomoze v rozhodovani dakujem
NEXy su dizajnovane ako moderne fotoaparaty, vyborne fotiace, slusne vybavene. Su take neutralne. DIzajnom nikoho neurazia ale ani nevzbudia emocie. Fuji ide inym smerom. Inspiruje sa v minulosti. Ponuka fotaky v retrodizajne, pritom velmi dobre funkcne navrhnute. Maju pridanu hodnotu, urcitu nadcasovost. Fotograf dostane nieco navyse. Fotaky si nekupujeme len preto, ze chceme fotografovat ale aj preto, ze sa nam paci fototechnika. Vsetky tie gombicky, prepinace. Fotak moze byt aj modnym doplnkom. A Fuji nim rohodne su.
 
JohnNewton
2013-08-14 08:11:00
príspevok od: roberthini1904
Jediným vážnym konkurentom sú fotoaparáty FujiFilm X-E1 a X-Pro1, ktoré sú ale úplne inak koncipované a určené pre inú kategóriu fotografov.

precital som vela recenzii a diskusii a s touto vetou som sa stretol vela krat, mozete to trosku definovat? akych fotografov? 100% si sedim na kabli ale urcite mi to pomoze v rozhodovani dakujem
Spomenuté fotoaparáty majú klasické foto ovládanie ako kedysi všetky zrkadlovky, clonový krúžok na objektíve, hodnota exp.času mechanicky na tele, kompenzácia exp. tiež mechanicky na tele. Kto začínal fotografovať so starými filmovými zrkadlovkami, ten to náležite ocení. Q menu je veľmi vydarené. Single ostrenie je presné a spoľahlvé, (odskúšané so sklmi 18-55 a 55-200), na kontinuálne ostrenie sa spoľahnúť nedá. Ale nie je to fotoaparát pre úplného začiatočníka, ten by možno ocenil motívové režimy a lepší "A "režim. Obrazový výstup a sklá fujinon sú nadpriemerné.
 
JohnNewton
2013-08-14 14:39:49
príspevok od: Y535
mal som požičaný fuji XE1 + 35 1,4 a ja osobne (neviem ako iný)som bezproblemovo zaostril aj v horších svetelných podmienkach.je jasné že to neni foťák na akciu tipu svaďba ale tvrdiť že je použiteľný len za dobrého svetla tak na to pozor pozor...
Svatba nie je problém, ale motocross už často len s predostrením, AF-S je presné a spoľahlivé aj za nízkej hladiny osvetlenia, a vysoké ISO sa dá vychutnať
 
JanoB
2013-08-14 20:15:03
príspevok od: JohnNewton
Svatba nie je problém, ale motocross už často len s predostrením, AF-S je presné a spoľahlivé aj za nízkej hladiny osvetlenia, a vysoké ISO sa dá vychutnať
JohnN. , ako je pouzitelny hladacik na momentky ?

Z modelu X-S1, X100 mam zle skusenosti, obraz v el. hladaciku bol spomaleny ( oneskoreny ).
 
JohnNewton
2013-08-14 20:32:24
príspevok od: JanoB
JohnN. , ako je pouzitelny hladacik na momentky ?

Z modelu X-S1, X100 mam zle skusenosti, obraz v el. hladaciku bol spomaleny ( oneskoreny ).
Za dobrých svetelných podmienok to je prijateľné, s klesajúcou hladinou osvetlenia sa to zhoršuje. EVF zatiaľ na sledovanie rýchleho pohybu(napr. motocross) nemá na OVF(teda s výnimkou svetelnosti obrazu). Pri 6 snímkoch za sec. si si nie istý či sa ojektu držíš, alebo nie.
 
JanoB
2013-08-15 08:36:58
príspevok od: JohnNewton
Za dobrých svetelných podmienok to je prijateľné, s klesajúcou hladinou osvetlenia sa to zhoršuje. EVF zatiaľ na sledovanie rýchleho pohybu(napr. motocross) nemá na OVF(teda s výnimkou svetelnosti obrazu). Pri 6 snímkoch za sec. si si nie istý či sa ojektu držíš, alebo nie.
Hmm, ide mi o fetenie deti , tie su neustale v pohybe , nie som si isty ci ich EVF zvladne.
Preto teraz pouzivam X20 s OVF ( ostrenie ich zvlada bez problemov ) ale je to zas na ukor kvality pri nizkom osvetleni a HO.
Zvazujem vyuzit akciu E-X1set + objektiv za 1€.
Budem to musiet vyskusat v obchode.
Dik za info.
 
JohnNewton
2013-08-15 11:08:03
príspevok od: JanoB
Hmm, ide mi o fetenie deti , tie su neustale v pohybe , nie som si isty ci ich EVF zvladne.
Preto teraz pouzivam X20 s OVF ( ostrenie ich zvlada bez problemov ) ale je to zas na ukor kvality pri nizkom osvetleni a HO.
Zvazujem vyuzit akciu E-X1set + objektiv za 1€.
Budem to musiet vyskusat v obchode.
Dik za info.
V tom prípade by bsom volil ako sklo za 1€ Fujinon 60/2,4. 18-55 Ťa nedmieru uspokojí.
 
JanoB
2013-08-15 11:48:36
príspevok od: JohnNewton
V tom prípade by bsom volil ako sklo za 1€ Fujinon 60/2,4. 18-55 Ťa nedmieru uspokojí.
Nad touto kombinaciou uvazujem. Svetelnost 18-55 je pre mna postacujuca.
 
JohnNewton
2013-08-15 13:02:05
príspevok od: JanoB
Nad touto kombinaciou uvazujem. Svetelnost 18-55 je pre mna postacujuca.
Ja to ešte časom doplním o 10-24 a budem to mať od 10 do 200 , na chvíľu budem mať pokoj
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované