Keď sa objavila tlačová správa o fotoaparáte SLT-A55, bol som pri čítaní jeho vlastností trochu opatrný, či to náhodou nezapadá do kategórie „to good to real“. Hneď na úvod recenzie môžem predostrieť, že až na zopár detailov ma tento aparát pri praktickom používaní príjemne prekvapil. Poďme však po poriadku.
Sony prichádza týmto modelom s novou konštrukčnou koncepciou digitálnej zrkadlovky s výmennými objektívmi. SLT (Single Lens Translucent) v jeho názve znamená, že obsahuje čiastočne priepustné zrkadlo. Má svoju stálu polohu, pri fotografovaní sa nehýbe, dá sa však ručne vyklopiť pri čistení senzora. Približne 70% svetelnej energie prepúšťa na snímač a zbytok neustále odráža na senzory automatického zaostrovania s fázovou detekciou. AF má 15 bodov, z toho 3 krížové (stredný, horný a dolný). Kým ostatné zrkadlovky pracujú v režime live view a pri natáčaní videa s pomalším zaostrovaním na základe vyhodnocovania kontrastu, A55 môže využívať fázovú detekciu nepretržite, dokonca aj počas rýchleho sekvenčného fotografovania. To umožňuje fotografovať s maximálnou rýchlosťou 10 záberov za sekundu, čo je nevídaný výkon v tejto triede aparátov (doteraz sa tým mohli pýšiť len profi zrkadlovky najvyššej kategórie). Keď k tomu pripočítame kompaktné rozmery, rozlíšenie 16,2 MPx, Full HD video, flexibilný otočný displej a zabudovaný modul GPS, tak treba uznať, že dostávame do rúk naozaj relatívne „veľa muziky za málo peňazí“. Preto sme boli všetci veľmi zvedaví, ako sa tento prístroj bude správať pri praktickom fotografovaní.
Telo a ovládanie
Prvá vec, ktorá hneď udrie do očí, sú rozmery a váha. Bez nasadeného objektívu sa zdá, že človek drží v ruke aparát z triedy vyspelých kompaktov. Po nasadení objektívu sa tento pocit síce zmení, ale naozaj iba málinko. Dva setové objektívy (18-55 a 55-200) sú veľmi ľahké a kompaktné a tvoria s telom vyvážený celok (čo sa asi nedá povedať o niektorých veľkých svetelných objektívoch s bajonetom A, s ktorými je prístroj samozrejme kompatibilný). Vypracovanie tela pôsobí solídnym dojmom, tlačidlá sú síce malé, ale príjemné. Subtílne rozmery majú svoje výhody aj nevýhody. Malíček priemerne veľkej chlapskej ruky sa už na grip nezmestí, takže držanie nie je z tohto pohľadu úplne ideálne. Hĺbka gripu je však dostatočná, čo situáciu do istej miery zachraňuje. Pre menšie ruky je držanie výborné – manželka mi potvrdila, že ešte žiadny aparát jej takto perfektne nesadol do ruky.
Takto zapadne telo fotoaparátu napr. do 8 ročných ručičiek. |
Na tele prístroja sa nachádzajú priame ovládacie prvky niekoľkých najdôležitejších funkcií: otočný volič expozičných režimov, priame tlačidlo natáčania videa, výber zaostrovacích bodov, režim pohonu snímania (jednorazové alebo sekvenčné snímanie, samospúšť, braketing, diaľková infra spúšť), ISO, WB, prepínač zobrazovacích režimov monitora a hľadáčika, korekcia expozície, zámok expozičných hodnôt (AEL), prístup do rýchleho menu (s 12 položkami), manuálne prepínanie zobrazovania na zadnom displeji resp. v hľadáčiku (čo je inak automatické a aktivuje sa priložením oka k hľadáčiku), prístup k optimalizácii dynamického rozsahu, náhľad hĺbky ostrosti, prepínač automatického/manuálneho zaostrovania a samozrejme tlačidlá na vstup do menu na prezeranie a mazanie záberov.
Na spodnej strane sa nachádzajú dvierka pre prístup k akumulátoru a k šachte pamäťovej karty (MS Duo, SD) a na boku nemôžu chýbať konektory USB, HDMI a prípojky externého mikrofónu.
Zadný 3-plcový TFT LCD displej s rozlíšením 921 tisíc bodov je vynikajúci. Je osadený na kĺbe, ktorý umožňuje vyklápanie všetkými smermi, čo uľahčuje snímanie nie len z nadhľadu a podhľadu, ale aj v situáciách, kedy sa na aparát pozeráme z boku.
Fotoaparát má elektronický hľadáčik, ktorého obraz pozostáva z 1,15 milióna efektívnych bodov. Priznám sa, bol som tak trochu skeptický, keď som ho išiel prvýkrát priložiť k oku. Na moje prekvapenie som však v ňom našiel pomerne veľký a jasný obraz. Manuálne zaostrovanie uľahčuje 7- a 15-násobné zväčšenie zobrazenia. Príjemnou pomôckou je aj možnosť zapnúť pomocnú mriežku a virtuálny horizont, ktorý ukazuje náklon fotoaparátu v dvoch smeroch (pravo-ľavý a predno-zadný). Spomínané zväčšenie, pomocná mriežka a virtuálny horizont sú samozrejme k dispozícii aj pri zobrazovaní na zadnom displeji.
Z pohľadu ergonómie ovládania je prístroj na veľmi dobrej úrovni. Okrem dedikovaných tlačidiel pre najdôležitejšie funkcie je k dispozícii rýchle menu, kde sú dostupné nasledujúce položky: režim pohonu (rýchlosť snímania), režim blesku, režim AF (AF-S, AF-C a AF-auto), oblasť AF (celoplošná automatika, stredový bod, výber z 15 bodov), detekcia tvárí, snímanie úsmevu, ISO, oblasť merania expozície (viacsegmentové, so zdôrazneným stredom, bodové), kompenzácia blesku, vyváženie bielej, optimalizácia dynamického rozsahu (DR, HDR), obrazové parametre uloženého súboru (standard, vivid, portrait, landscape, sunset, bw).
Otočný volič režimov expozície ponúka: Auto, Auto+, P, A, S, M, rýchla sekvencia 10 fps, panoráma, prístup k scénickým režimom (portrét, šport, makro, krajina, západ slnka, nočný pohľad, súmrak z ruky, nočný portrét), vypnutý blesk. Režim Auto+ automaticky určí, resp. vyberie konkrétny scénický režim, sekvenčné fotografovanie, auto HDR a pod. Z toho je jasné, že zamýšľaná cieľová skupina, pre ktorú je tento aparát určený, je veľmi široká – od začiatočníkov až po stredne pokročilých užívateľov.
Obrazová kvalita
16,2 MPx snímač CMOS „Exmor“ pracuje v rozsahu citlivostí ISO 100 až 12800. V režime JPG je dokonca k dispozícii viacnásobné snímanie s potlačením šumu s výslednou citlivosťou až ISO 25600 (tzv. 'Multi-shot NR' - automaticky urobí rýchlo za sebou 6 expozícií, ktoré zrovná a vytvorí výslednú fotografiu). Papierovo to teda vyzerá úžasne, ale ako je to s obrazovou kvalitou v praxi? Tu možno skonštatovať len jediné: klobúk dolu pre týmto snímačom! A55 ukrýva v sebe vynikajúci obrazový senzor, tým to však nekončí. Spracovanie údajov a ukladanie v JPG je tiež naozaj veľmi dobré. Pokiaľ exponujeme a komponujeme presne, vo väčšine situácií postačuje priamy JPG výstup z fotoaparátu. Je to dobrá správa pre začiatočníkov a pre tých, ktorí neradi trávia čas pri počítači s konverziou a úpravami RAW. Pri takomto podarenom snímači je určujúcim faktorom pre kvalitu fotografií najmä objektív.
JPG vyvolané z RAW pribaleným softvérom Image Data Converter – 1/200s F=5,6 f=26mm ISO=100. |
JPG priamo z fotoaparátu. |
Meranie expozície je presné a spoľahlivé. Prípadná potreba kompenzácie sa dá vo väčšine situácií odhadnúť vopred na prvýkrát.
Aj setový základný zoom 18-55mm F3,5-5,6 podáva vzhľadom na svoju cenu, váhu a vysoké rozlíšenie snímača uspokojivé výsledky. Ostrosť a kontrast sú na dobrej úrovni. Pri odclonení sa objavuje ich mierny úbytok v rohoch obrazu, ale badať to len pri dôkladnom skúmaní a z praktického pohľadu to nemá veľmi rušivý vplyv na celkové vyznenie fotografií. Chromatická aberácia sa v silnom protisvetle objaví, je však vzhľadom na kategóriu daného objektívu celkom umiernená.
1/500s F=8 f=18mm ISO=100; výrezy v spodnej časti ukazujú stred a roh v mierke 1:1. |
1/320s F=8 f=55mm ISO=100; výrezy v spodnej časti ukazujú stred a roh v mierke 1:1. |
1/320s F=8 f=18mm ISO=100. |
Sférické skreslenie pri f=18mm. |
Sférické skreslenie pri f=55mm. |
Druhý objektív, ktorý sme mali k dispozícii, bol telezoom 55-200mm F4-5,6. Vyznačuje sa naozaj veľmi kompaktnými rozmermi a nízkou hmotnosťou, preto sa mimoriadne hodí k tomuto pomerne malému telu. Pri najdlhšom ohnisku a úplnom odclonení je kresba trochu síce mäkšia, ale pre ostatné situácie poskytuje aj tento objektív primeraný výkon v rámci svojej triedy.
Maximálne ohnisko v kombinácii s najnižším clonovým číslom predstavuje pre objektív najnáročnejšiu úlohu; výrezy zo stredu a z rohu sú v mierke 1:1 - 1/800sec F=5,6 f=200mm ISO=100. |
1/200sec F=8 f=60mm ISO=100. |
1/640 F=5,6 f=85mm ISO=100. |
1/640sec F=5,6 f=110mm ISO=100. |
Vďaka Izzinovi som mal možnosť skúsiť aj objektív 70-300mm F4,5-5,6 G v kombinácii s týmto fotoaparátom. Toto „sklo“ má okrem dlhšieho ohniska aj vyššiu kvalitatívnu úroveň. Daňou za to sú väčšie rozmery a váha. Treba priznať, že dlhšie držanie aparátu s týmto objektívom prostredníctvom pomerne malého gripu vie pravú ruku veľmi rýchlo unaviť. Objektív sa vyznačuje rýchlym ostrením a výbornou kresbou. Iba v kombinácii najdlhšieho ohniska s „plnou dierou“ vykazuje trochu pokles ostrosti a kontrastu. Podanie neostrých častí záberu (bokeh) je celkom príjemné.
1/250sec F=8 f=300mm ISO=100; v spodnej časti sú výrezy 1:1. |
1/500sec F=5,6 f=300mm ISO=100; výrezy sú v mierke 1:1. |
1/400sec F=8 f=70mm ISO=100. |
1/1250sec F=4,5 f=70mm ISO=100. |
1/800sec F=7,1 f=75mm ISO=100. |
1/320sec F=5,6 f=300mm ISO=400. |
1/400sec F=5,6 f=250mm ISO=100. |
1/320sec F=5,6 f=300mm ISO=100. |
1/400sec F=5,6 f=70mm ISO=200. |
V režimoch, keď sa rýchlosť závierky určuje automaticky (teda okrem S a M), prístroj registruje drobné záchvevy a v prípade potreby zobrazí piktogram varovania nadmerného chvenia fotoaparátu. Obrazový stabilizátor SteadyShot pracuje so snímačom. Má online zobrazovanú stupnicu otrasov, ktorá pomáha vyčkať na okamih, kedy je najnižšia pravdepodobnosť výskytu pohybovej neostrosti. Efektivita obrazového stabilizátora je primeraná, podľa technických údajov výrobcu má účinok v rozmedzí 2,4 – 4EV.
SteadyShot - 1/13sec F=6,3 f=100mm ISO=100. |
Tento záber bol vyfotografovaný so zapnutým stabilizátorom s rôznymi časmi s ohniskovou vzdialenosťou f=35mm – výrezy 1:1 sú nižšie. |
1/8 sec. |
1/5 sec. |
1/4 sec. |
0,3 sec. |
Vyváženie bielej pracuje správne, významnejšie odchýlky sa môžu niekedy objaviť pri žiarovkovom osvetlení, ale to býva kameň úrazu pre takmer každý, aj podstatne drahší digitál.
Zmiešané osvetlenie - WB Auto (1/25sec F=5 f=18mm ISO=800) |
Fotografované interným bleskom, WB Auto - 1/60sec F=4,5 f=20mm ISO=400. |
16,2 MPx pri veľkosti snímača APS-C predstavuje pomerne vysokú hustotu obrazových bodov. Na svetlocitlivé bunky dopadá vďaka priesvitnému zrkadlu iba 70% zo svetelnej energie, ktorá prechádza skrz objektív. Napriek tomu všetkému si tento fotoaparát vie poradiť so šumom veľmi efektívne. Produkcia JPG je z tohto pohľadu tiež veľmi dobrá, potlačenie šumu veľmi účinné, aj keď to ide trochu na úkor zachovania jemných detailov.
|
||
ISO=1600 JPG z aparátu. |
ISO=1600 RAW s redukciou šumu bez doostrenia (Image Data Converter). |
ISO=1600 RAW bez redukcie šumu (Image Data Converter). |
ISO=3200 JPG z aparátu. |
ISO=3200 RAW s redukciou šumu bez doostrenia (Image Data Converter). |
ISO=3200 RAW bez redukcie šumu (Image Data Converter). |
ISO=1600 JPG |
ISO=3200 JPG |
ISO=6400 JPG |
ISO=12800 JPG |
Trúfol som si vyskúšať s fotoaparátom aj náročnejšie podmienky (trochu podexponované JPG, fotka bola preto zosvetlená v počítači) 1/1250sec F=4,5 f=120mm ISO=3200; objektív 55-200mm. |
1/640sec F=4,5 f=100mm ISO=3200 (výrez); ; objektív 55-200mm. |
Rýchlosť
Operačná rýchlosť fotoaparátu zodpovedá danej triede. Pri bežnom fotografovaní nič nezdržuje, ani po zapnutí, ani po exponovaní, najmä ak máme vypnuté automatické prehliadanie vyhotoveného záberu.
Rýchle sekvenčné snímanie si zaslúži hlbšiu pozornosť. Keď zapneme režim 10 fps a stlačíme spúšť, zvuk ohromujúco rýchlej sekvenčnej expozície pripomína samopal s tlmičom (pre drsnejšie povahy), alebo šijací stroj (pre pacifistov). Snímanie touto rýchlosťou v plnom rozlíšení aj vo formáte RAW je neuveriteľný pocit v spojení s fotoaparátom tejto veľkostnej a cenovej kategórie. „Trik“ s čiastočne priehľadným pevným zrkadlom to umožňuje a navyše, autofokus s fázovou detekciou môže byť v činnosti bez prerušenia. Pre objektívnosť však treba dodať, že po takejto „paľbe“ je fotoaparát značne zaneprázdnený so spracovaním a uložením obrovského množstva dát (16 MPx v RAW formáte už nie je sranda) a vtedy je jeho ďalšie používanie obmedzené až nemožné – podľa počtu záberov to môže trvať až niekoľko desiatok sekúnd. Predsa len s takouto nádielkou už táto elektronika nestíha celkom držať krok. Treba si však uvedomiť, o akú triedu fotoaparátov ide. Ak by vo všetkom dosahoval výkon profi aparátov s 5-násobnou cenou, to by bol už zázrak.
Zobrazovanie pri tomto rýchlom snímaní nie je „live“ a je trochu oneskorené, takže sledovanie pohybujúcich sa objektov je sťažené.
Rýchlosť a presnosť kontinuálneho zaostrovania je veľmi dobrá. Samozrejme, stane sa, že nie každý z takto vyfotografovaných záberov v sérii je úplne ostrý, treba však podotknúť, že úspešnosť závisí aj od ďalších faktorov, ako je kontrast na scéne, rýchlosť pohybu objektu, ohnisková vzdialenosť a pod. Ukážky sérií nižšie boli nasnímané sekvenčným fotografovaním, za zhoršených svetelných podmienok, s nízkym clonovým číslom a s pomerne veľkou ohniskovou vzdialenosťou. Výrezy v spodnom rade pochádzajú zo záberov nad nimi a sú v mierke 1:1.
Kontinuálne zaostrovanie pri sériovom fotografovaní; ohniskové vzdialenosti v rozmedzí f=150-250mm, clona F=5,6 (objektív 70-300mm F4,5-5,6). |
Kontinuálne zaostrovanie pri sériovom fotografovaní; ohniskové vzdialenosti f=300mm, clona F=5,6 (objektív 70-300mm F4,5-5,6). |
Azda najvýznamnejším obmedzením režimu 10 fps je ale fakt, že expozícia je plne automatická, takže nemôžeme určiť žiadne parametre snímania. Presnejšie povedané: ISO a clona sú v tomto režime nastaviteľné iba v kombinácii s jednorazovým (AF-S), alebo manuálnym zaostrovaním – čo môže byť pre snímanie rýchlych akcií obmedzujúce.
Funkciu rýchleho snímania by sme mohli zhrnúť nasledovne: aparát umožňuje fotografovať sekvenčne veľmi vysokou rýchlosťou, ale komfort snímania v tomto režime nedosahuje úroveň rýchlych profesionálnych zrkadloviek. Napriek tomu je to v danej triede bezkonkurenčný výkon.
Panning je kvôli spôsobu zobrazovania pri sekvenčnom fotografovaní trochu náročnejší, ale po viacerých pokusoch a krátkom cviku sa nakoniec tiež podarí (1/100sec F=9 f=100mm ISO=200). |
Video
Fotoaparát umožňuje natáčanie Full HD videa (1920 x 1080) vo formáte AVCHD, alebo vo formáte MP4 (1440 x 1080, alebo 640 x 480). Na jeho spustenie a zastavenie slúži dedikované červené tlačidlo na zadnej strane prístroja. Pri pozeraní cez hľadáčik je jeho obsluha trochu sťažená kvôli jeho polohe – treba dosť natiahnuť palec, aby na to človek dosiahol a mne osobne sa často stalo, že som pritom nechtiac pohol celým aparátom. Je to však zrejme iba otázka zvyku.
Aj videorežim ťaží z riešenia čiastočne priehľadného pevného zrkadla, pretože aparát používa presné a rýchle kontinuálne automatické zaostrovanie s vyhodnocovaním fázového posunu. Znamená to kvalitatívny náskok pred ostatnými zrkadlovkami natáčajúcimi video, pretože tie zaostrujú automaticky pri vyklopenom zrkadle vyhodnocovaním kontrastu, čo je podstatne pomalšie. Zaostrovať je samozrejme možné aj manuálne. Videosekvencia môže trvať max. 29 minút, pri zapnutom stabilizátore obrazu však najviac 9 minút.
Ak sa sníma tichá scéna, cez zabudovaný mikrofón, trochu počuť zaostrovací motorček a najmä jeho zastavenia, ktoré sa prejavujú tichým, ale pomerne rušivým „klapnutím“. Pre náročnejšie aplikácie je preto lepšie dokúpiť si externý mikrofón.
Obrazová kvalita videa je naozaj dobrá, o čom sa môžete presvedčiť aj v nasledujúcej ukážke.
Bonusové funkcie: HDR, DRO a panoráma
Keby sme chceli video zhodnotiť jednou vetou, tak môžeme skonštatovať, že Sony SLT-A55 má v súčasnosti zrejme najlepšie video zo všetkých fotoaparátov.
Vytváranie HDR fotografií, alebo skladanie panoramatických záberov boli donedávna možné len prostredníctvom počítača. Sony však v tomto aparáte prináša možnosť využitia týchto techník aj pre tých, ktorí nemajú dostatok skúseností na ich realizáciu v počítači, resp. ktorí sa s tým jednoducho nechcú „hrať“ v rámci postprocesu.
Auto HDR vytvorí na jedno stlačenie spúšte z troch rýchlo za sebou nasledujúcich expozícií výsledný HDR záber vo formáte JPG. V nastavení je možné manuálne určiť expozičnú šírku HDR, teda rozdiel medzi najtmavšou a najsvetlejšou expozíciou (až do 6 EV), alebo to nechať na automatiku (Auto HDR). Režim je určený pre statické scény, pričom snímať je možné aj z ruky, ale ak chceme maximálne pomôcť fotoaparátu poskladať presne tie tri zábery, tak pre istotu je dobré použiť statív.
Pokiaľ máme scénu, ktorá má príliš veľký kontrast, ale nie je statická, môžeme použiť funkciou DRO (optimalizácia dynamického rozsahu), ktorá do istej miery upravuje expozičnú dynamiku v rámci jednej expozície. Je tu možnosť zvoliť si intenzitu tejto funkcie manuálne (v 5 stupňoch), alebo použiť DRO Auto.
Auto HDR |
Auto DRO |
Bez optimalizácie dynamického rozsahu. |
Bez HDR. |
HDR s expozičnou šírkou 6 EV. |
Fotoaparát umožňuje automatické skladanie panoramatických záberov. V tomto režime sa po stlačení spúšte začne sekvencia rýchlo za sebou nasledujúcich expozícií, počas ktorej je potrebné plynulo otáčať aparát. Po skončení sekvencie okamžite nasleduje automatické spojenie záberov. Môžeme snímať horizontálne aj vertikálne panorámy. Opäť, je to možné urobiť z ruky, chce to ale trochu cviku. Pokiaľ je otáčanie príliš pomalé, alebo príliš rýchle, fotoaparát snímanie preruší a vypíše upozornenie. Ak sa na scéne vyskytnú pohybujúce sa objekty (chodci, autá a pod.), výsledok je neistý, prístroj však niekedy až prekvapivo dobre zvládne aj tieto situácie. Statív je aj v tomto prípade dobrou pomôckou. Najlepšie je ihneď po fotografovaní skontrolovať výsledok, či je spojenie jednotlivých záberov v poriadku, a v prípade potreby proces zopakovať.
Takto to môže dopadnúť, keď sa funkcii automatickej panorámy nepodarí vysporiadať sa s pohybujúcim objektom. |
Čím je pohyb rýchlejší, tým väčší problém môže spôsobiť v panoráme. |
GPS
Sony SLT-A55 má zabudovaný modul GPS. Pokiaľ ho zapnete, ku každému záberu zaznamená presnú polohu, ktorá sa dá potom kedykoľvek ľahko zobraziť na mape. Najmä v prípade cestovania je to užitočná pomôcka, ktorá nás zorientuje, aj keď si už v záplave veľkého množstva záberov nepamätáme presne, ktorý sme kde nasnímali. Z povahy fungovania systému GPS vyplýva, že poloha sa takto dá určiť iba v prípade spojenia modulu so satelitmi, to znamená, že v interiéri, alebo na hustejšie zastavenej ulici medzi vysokými budovami to môže byť problém. Pokiaľ je funkcia GPS zapnutá, fotoaparát piktogramom signalizuje úspešnosť určenia aktuálnej polohy. V prípade, že to nejde, piktogram znázorňuje, že sa k záberom bude zapisovať posledná úspešne určená poloha. Na jednej strane je to dobré, lebo v mnohých situáciách máme takto aspoň približnú polohu. Keď sa však s vypnutým fotoaparátom presunieme úplne inde a tam začneme fotografovať bez GPS-signálu (napr. vo vnútri) a máme zapnutý modul GPS, tak sa k obrázkom zaznamená „falošná“, predchádzajúca známa poloha, ktorá môže byť celkom inde. Ak si však na toto dáme pozor (a napr. GPS v tomto prípade vypneme), tak je tento modul naozaj užitočným doplnkom fotoaparátu.
Údaje GPS z EXIF-u: |
Zobrazenie polohy fotografovania na Google Maps. |
Záver
Sony SLT-A55 je výborný fotoaparát. Má vynikajúci snímač, ktorý disponuje vysokým rozlíšením, dobre zvláda široký dynamický rozsah a disponuje spoľahlivým meraním expozície. Napriek pomerne veľkej hustote svetlocitlivých buniek a faktu, že sa cca. 30% svetla „odkláňa“ na senzory AF, si vie aj so šumom pri vyšších citlivostiach poradiť prekvapivo dobre. Systém AF s fázovou detekciou, ktorá sa používa aj vo video režime, poskytuje rýchle a presné zaostrovanie. Spolu s ďalšími vymoženosťami ako je GPS, automatické HDR, či panorámovanie predstavuje tento fotoaparát jeden z najlepších pomerov výkonu a ceny pre širokú škálu používateľov od začiatočníkov po stredne pokročilých.
Po zvážení všetkých vlastností a úžitkovej hodnoty fotoaparátu sme sa rozhodli tomuto prístroju udeliť titul „Tip redakcie“.
Technické údaje
Obrazový snímač |
CMOS „Exmor“ s rozmermi 23,5 x 15,6 mm (APS-C) |
Rozlíšenie |
16,2 efektívnych MPx |
Rozsah citlivostí ISO |
100 – 12800 (25600 – Multi Shot NR) |
Stabilizátor obrazu |
SteadyShot s účinnosťou 2,5 – 4 EV (pohybom snímača) |
Protiprachová ochrana snímača |
Ochranná vrstva dolnopriepustného filtra a elektromagnetický vibračný mechanizmus |
Autofokus |
Fázová detekcia TTL; |
Expozícia |
1200-zónový systém merania; |
Závierka |
1/4000 – 30 sec, bulb; |
Interný blesk |
Výklopný, smerné číslo 10 (pri 100 ISO); diaľkové riadenie externého blesku |
Hľadáčik |
Elektronický; |
Monitor |
3-palcový TFT LCD; výklopný |
Maximálna rýchlosť sériového snímania |
10 fps – v režime automatickej expozície; buffer pre 35 JPG fine a 20 RAW |
Video |
Full HD AVCHD (1920 x 1080, 50i); |
Napájanie |
Batéria NP-FW50 (InfoLithium); |
Konektivita |
HDMI, BRAVIA Sync, PhotoTV HD; |
Pamäťová karta |
Memory Stick PRO Duo; |
Hmotnosť |
cca. 441 g |
Rozmery (š-v-h) |
124,4 x 92 x 84,7 mm |
Fotoaparát Sony SLT-A55 si môžete zakúpiť v ephotoshope.sk .