Hore

Sony SLT-A55

Keď sa objavila tlačová správa o fotoaparáte SLT-A55, bol som pri čítaní jeho vlastností trochu opatrný, či to náhodou nezapadá do kategórie „to good to real“. Hneď na úvod recenzie môžem predostrieť, že až na zopár detailov ma tento aparát pri praktickom používaní príjemne prekvapil. Poďme však po poriadku.

 

 

Sony prichádza týmto modelom s novou konštrukčnou koncepciou digitálnej zrkadlovky s výmennými objektívmi. SLT (Single Lens Translucent) v jeho názve znamená, že obsahuje čiastočne priepustné zrkadlo. Má svoju stálu polohu, pri fotografovaní sa nehýbe, dá sa však ručne vyklopiť pri čistení senzora. Približne 70% svetelnej energie prepúšťa na snímač a zbytok neustále odráža na senzory automatického zaostrovania s fázovou detekciou. AF má 15 bodov, z toho 3 krížové (stredný, horný a dolný). Kým ostatné zrkadlovky pracujú v režime live view a pri natáčaní videa s pomalším zaostrovaním na základe vyhodnocovania kontrastu, A55 môže využívať fázovú detekciu nepretržite, dokonca aj počas rýchleho sekvenčného fotografovania. To umožňuje fotografovať s maximálnou rýchlosťou 10 záberov za sekundu, čo je nevídaný výkon v tejto triede aparátov (doteraz sa tým mohli pýšiť len profi zrkadlovky najvyššej kategórie). Keď k tomu pripočítame kompaktné rozmery, rozlíšenie 16,2 MPx, Full HD video, flexibilný otočný displej a zabudovaný modul GPS, tak treba uznať, že dostávame do rúk naozaj relatívne „veľa muziky za málo peňazí“. Preto sme boli všetci veľmi zvedaví, ako sa tento prístroj bude správať pri praktickom fotografovaní.

 

Telo a ovládanie

Prvá vec, ktorá hneď udrie do očí, sú rozmery a váha. Bez nasadeného objektívu sa zdá, že človek drží v ruke aparát z triedy vyspelých kompaktov. Po nasadení objektívu sa tento pocit síce zmení, ale naozaj iba málinko. Dva setové objektívy (18-55 a 55-200) sú veľmi ľahké a kompaktné a tvoria s telom vyvážený celok (čo sa asi nedá povedať o niektorých veľkých svetelných objektívoch s bajonetom A, s ktorými je prístroj samozrejme kompatibilný). Vypracovanie tela pôsobí solídnym dojmom, tlačidlá sú síce malé, ale príjemné. Subtílne rozmery majú svoje výhody aj nevýhody. Malíček priemerne veľkej chlapskej ruky sa už na grip nezmestí, takže držanie nie je z tohto pohľadu úplne ideálne. Hĺbka gripu je však dostatočná, čo situáciu do istej miery zachraňuje. Pre menšie ruky je držanie výborné – manželka mi potvrdila, že ešte žiadny aparát jej takto perfektne nesadol do ruky.

 

Takto zapadne telo fotoaparátu napr. do 8 ročných ručičiek.

 

 

Na tele prístroja sa nachádzajú priame ovládacie prvky niekoľkých najdôležitejších funkcií: otočný volič expozičných režimov, priame tlačidlo natáčania videa, výber zaostrovacích bodov, režim pohonu snímania (jednorazové alebo sekvenčné snímanie, samospúšť, braketing, diaľková infra spúšť), ISO, WB, prepínač zobrazovacích režimov monitora a hľadáčika, korekcia expozície, zámok expozičných hodnôt (AEL), prístup do rýchleho menu (s 12 položkami), manuálne prepínanie zobrazovania na zadnom displeji resp. v hľadáčiku (čo je inak automatické a aktivuje sa priložením oka k hľadáčiku), prístup k optimalizácii dynamického rozsahu, náhľad hĺbky ostrosti, prepínač automatického/manuálneho zaostrovania a samozrejme tlačidlá na vstup do menu na prezeranie a mazanie záberov.

Na spodnej strane sa nachádzajú dvierka pre prístup k akumulátoru a k šachte pamäťovej karty (MS Duo, SD) a na boku nemôžu chýbať konektory USB, HDMI a prípojky externého mikrofónu.

Zadný 3-plcový TFT LCD displej s rozlíšením 921 tisíc bodov je vynikajúci. Je osadený na kĺbe, ktorý umožňuje vyklápanie všetkými smermi, čo uľahčuje snímanie nie len z nadhľadu a podhľadu, ale aj v situáciách, kedy sa na aparát pozeráme z boku.

 

 

Fotoaparát má elektronický hľadáčik, ktorého obraz pozostáva z 1,15 milióna efektívnych bodov. Priznám sa, bol som tak trochu skeptický, keď som ho išiel prvýkrát priložiť k oku. Na moje prekvapenie som však v ňom našiel pomerne veľký a jasný obraz. Manuálne zaostrovanie uľahčuje 7- a 15-násobné zväčšenie zobrazenia. Príjemnou pomôckou je aj možnosť zapnúť pomocnú mriežku a virtuálny horizont, ktorý ukazuje náklon fotoaparátu v dvoch smeroch (pravo-ľavý a predno-zadný). Spomínané zväčšenie, pomocná mriežka a virtuálny horizont sú samozrejme k dispozícii aj pri zobrazovaní na zadnom displeji.

Z pohľadu ergonómie ovládania je prístroj na veľmi dobrej úrovni. Okrem dedikovaných tlačidiel pre najdôležitejšie funkcie je k dispozícii rýchle menu, kde sú dostupné nasledujúce položky: režim pohonu (rýchlosť snímania), režim blesku, režim AF (AF-S, AF-C a AF-auto), oblasť AF (celoplošná automatika, stredový bod, výber z 15 bodov), detekcia tvárí, snímanie úsmevu, ISO, oblasť merania expozície (viacsegmentové, so zdôrazneným stredom, bodové), kompenzácia blesku, vyváženie bielej, optimalizácia dynamického rozsahu (DR, HDR), obrazové parametre uloženého súboru (standard, vivid, portrait, landscape, sunset, bw).

Otočný volič režimov expozície ponúka: Auto, Auto+, P, A, S, M, rýchla sekvencia 10 fps, panoráma, prístup k scénickým režimom (portrét, šport, makro, krajina, západ slnka, nočný pohľad, súmrak z ruky, nočný portrét), vypnutý blesk.  Režim Auto+ automaticky určí, resp. vyberie konkrétny scénický režim, sekvenčné fotografovanie, auto HDR a pod. Z toho je jasné, že zamýšľaná cieľová skupina, pre ktorú je tento aparát určený, je veľmi široká – od začiatočníkov až po stredne pokročilých užívateľov.

 

Obrazová kvalita

16,2 MPx snímač CMOS „Exmor“ pracuje v rozsahu citlivostí ISO 100 až 12800. V režime JPG je dokonca k dispozícii viacnásobné snímanie s potlačením šumu s výslednou citlivosťou až ISO 25600 (tzv. 'Multi-shot NR' - automaticky urobí rýchlo za sebou 6 expozícií, ktoré zrovná a vytvorí výslednú fotografiu). Papierovo to teda vyzerá úžasne, ale ako je to s obrazovou kvalitou v praxi? Tu možno skonštatovať len jediné: klobúk dolu pre týmto snímačom! A55 ukrýva v sebe vynikajúci obrazový senzor, tým to však nekončí. Spracovanie údajov a ukladanie v JPG je tiež naozaj veľmi dobré. Pokiaľ exponujeme a komponujeme presne, vo väčšine situácií postačuje priamy JPG výstup z fotoaparátu. Je to dobrá správa pre začiatočníkov a pre tých, ktorí neradi trávia čas pri počítači s konverziou a úpravami RAW. Pri takomto podarenom snímači je určujúcim faktorom pre kvalitu fotografií najmä objektív.

 

JPG vyvolané z RAW pribaleným softvérom Image Data Converter – 1/200s F=5,6 f=26mm ISO=100.

JPG priamo z fotoaparátu.

 

Meranie expozície je presné a spoľahlivé. Prípadná potreba kompenzácie sa dá vo väčšine situácií odhadnúť vopred na prvýkrát.

Aj setový základný zoom 18-55mm F3,5-5,6 podáva vzhľadom na svoju cenu, váhu a vysoké rozlíšenie snímača uspokojivé výsledky. Ostrosť a kontrast sú na dobrej úrovni. Pri odclonení sa objavuje ich mierny úbytok v rohoch obrazu, ale badať to len pri dôkladnom skúmaní a z praktického pohľadu to nemá veľmi rušivý vplyv na celkové vyznenie fotografií. Chromatická aberácia sa v silnom protisvetle objaví, je však vzhľadom na kategóriu daného objektívu celkom umiernená.

 

1/500s F=8 f=18mm ISO=100; výrezy v spodnej časti ukazujú stred a roh v mierke 1:1.

 

1/320s F=8 f=55mm ISO=100; výrezy v spodnej časti ukazujú stred a roh v mierke 1:1.

 

1/320s F=8 f=18mm ISO=100.

 

 

Sférické skreslenie pri f=18mm.

Sférické skreslenie pri f=55mm.

 

Druhý objektív, ktorý sme mali k dispozícii, bol telezoom 55-200mm F4-5,6. Vyznačuje sa naozaj veľmi kompaktnými rozmermi a nízkou hmotnosťou, preto sa mimoriadne hodí k tomuto pomerne malému telu. Pri najdlhšom ohnisku a úplnom odclonení je kresba trochu síce mäkšia, ale pre ostatné situácie poskytuje aj tento objektív primeraný výkon v rámci svojej triedy.

 

Maximálne ohnisko v kombinácii s najnižším clonovým číslom predstavuje pre objektív najnáročnejšiu úlohu;

výrezy zo stredu a z rohu sú v mierke 1:1 - 1/800sec F=5,6 f=200mm ISO=100.

 

1/200sec F=8 f=60mm ISO=100.

 

 

1/640 F=5,6 f=85mm ISO=100.

 

 

1/640sec F=5,6 f=110mm ISO=100.

 

Vďaka Izzinovi som mal možnosť skúsiť aj objektív 70-300mm F4,5-5,6 G v kombinácii s týmto fotoaparátom. Toto „sklo“ má okrem dlhšieho ohniska aj vyššiu kvalitatívnu úroveň. Daňou za to sú väčšie rozmery a váha. Treba priznať, že dlhšie držanie aparátu s týmto objektívom prostredníctvom pomerne malého gripu vie pravú ruku veľmi rýchlo unaviť. Objektív sa vyznačuje rýchlym ostrením a výbornou kresbou. Iba v kombinácii najdlhšieho ohniska s „plnou dierou“ vykazuje trochu pokles ostrosti a kontrastu. Podanie neostrých častí záberu (bokeh) je celkom príjemné.

 

1/250sec F=8 f=300mm ISO=100; v spodnej časti sú výrezy 1:1.

 

1/500sec F=5,6 f=300mm ISO=100; výrezy sú v mierke 1:1.

 

1/400sec F=8 f=70mm ISO=100.

1/1250sec F=4,5 f=70mm ISO=100.

 

1/800sec F=7,1 f=75mm ISO=100.

 

1/320sec F=5,6 f=300mm ISO=400.

1/400sec F=5,6 f=250mm ISO=100.

1/320sec F=5,6 f=300mm ISO=100.

1/400sec F=5,6 f=70mm ISO=200.

 

V režimoch, keď sa rýchlosť závierky určuje automaticky (teda okrem S a M), prístroj registruje drobné záchvevy a v prípade potreby zobrazí piktogram varovania nadmerného chvenia fotoaparátu. Obrazový stabilizátor SteadyShot pracuje so snímačom. Má online zobrazovanú stupnicu otrasov, ktorá pomáha vyčkať na okamih, kedy je najnižšia pravdepodobnosť výskytu pohybovej neostrosti. Efektivita obrazového stabilizátora je primeraná, podľa technických údajov výrobcu má účinok v rozmedzí 2,4 – 4EV.

 

SteadyShot - 1/13sec F=6,3 f=100mm ISO=100.

 

Tento záber bol vyfotografovaný so zapnutým stabilizátorom s rôznymi časmi

s ohniskovou vzdialenosťou f=35mm – výrezy 1:1 sú nižšie.

 

1/8 sec.

1/5 sec.

1/4 sec.

0,3 sec.

 

Vyváženie bielej pracuje správne, významnejšie odchýlky sa môžu niekedy objaviť pri žiarovkovom osvetlení, ale to býva kameň úrazu pre takmer každý, aj podstatne drahší digitál.

 

Zmiešané osvetlenie - WB Auto (1/25sec F=5 f=18mm ISO=800)

 

 

Fotografované interným bleskom, WB Auto - 1/60sec F=4,5 f=20mm ISO=400.

 

16,2 MPx pri veľkosti snímača APS-C predstavuje pomerne vysokú hustotu obrazových bodov. Na svetlocitlivé bunky dopadá vďaka priesvitnému zrkadlu iba 70% zo svetelnej energie, ktorá prechádza skrz objektív. Napriek tomu všetkému si tento fotoaparát vie poradiť so šumom veľmi efektívne. Produkcia JPG je z tohto pohľadu tiež veľmi dobrá, potlačenie šumu veľmi účinné, aj keď to ide trochu na úkor zachovania jemných detailov.

 

 

ISO=1600 JPG z aparátu.

ISO=1600 RAW s redukciou šumu bez doostrenia (Image Data Converter).

ISO=1600 RAW bez redukcie šumu (Image Data Converter).

ISO=3200 JPG z aparátu.

ISO=3200 RAW s redukciou šumu bez doostrenia (Image Data Converter).

ISO=3200 RAW bez redukcie šumu (Image Data Converter).

 

ISO=1600 JPG

ISO=3200 JPG

ISO=6400 JPG

ISO=12800 JPG

 

 

 

Trúfol som si vyskúšať s fotoaparátom aj náročnejšie podmienky (trochu podexponované JPG, fotka bola preto zosvetlená v počítači) 1/1250sec F=4,5 f=120mm ISO=3200; objektív 55-200mm.

1/640sec F=4,5 f=100mm ISO=3200 (výrez); ; objektív 55-200mm.

 

 

Rýchlosť

Operačná rýchlosť fotoaparátu zodpovedá danej triede. Pri bežnom fotografovaní nič nezdržuje, ani po zapnutí, ani po exponovaní, najmä ak máme vypnuté automatické prehliadanie vyhotoveného záberu.

Rýchle sekvenčné snímanie si zaslúži hlbšiu pozornosť. Keď zapneme režim 10 fps a stlačíme spúšť, zvuk ohromujúco rýchlej sekvenčnej expozície pripomína samopal s tlmičom (pre drsnejšie povahy), alebo šijací stroj (pre pacifistov). Snímanie touto rýchlosťou v plnom rozlíšení aj vo formáte RAW je neuveriteľný pocit v spojení s fotoaparátom tejto veľkostnej a cenovej kategórie. „Trik“ s čiastočne priehľadným pevným zrkadlom to umožňuje a navyše, autofokus s fázovou detekciou môže byť v činnosti bez prerušenia. Pre objektívnosť však treba dodať, že po takejto „paľbe“ je fotoaparát značne zaneprázdnený so spracovaním a uložením obrovského množstva dát (16 MPx v RAW formáte už nie je sranda) a vtedy je jeho ďalšie používanie obmedzené až nemožné – podľa počtu záberov to môže trvať až niekoľko desiatok sekúnd. Predsa len s takouto nádielkou už táto elektronika nestíha celkom držať krok. Treba si však uvedomiť, o akú triedu fotoaparátov ide. Ak by vo všetkom dosahoval výkon profi aparátov s 5-násobnou cenou, to by bol už zázrak.

Zobrazovanie pri tomto rýchlom snímaní nie je „live“ a je trochu oneskorené, takže sledovanie pohybujúcich sa objektov je sťažené.

Rýchlosť a presnosť kontinuálneho zaostrovania je veľmi dobrá. Samozrejme, stane sa, že nie každý z takto vyfotografovaných záberov v sérii je úplne ostrý, treba však podotknúť, že úspešnosť závisí aj od ďalších faktorov, ako je kontrast na scéne, rýchlosť pohybu objektu, ohnisková vzdialenosť a pod. Ukážky sérií nižšie boli nasnímané sekvenčným fotografovaním, za zhoršených svetelných podmienok, s nízkym clonovým číslom a s pomerne veľkou ohniskovou vzdialenosťou. Výrezy v spodnom rade pochádzajú zo záberov nad nimi a sú v mierke 1:1.

 

Kontinuálne zaostrovanie pri sériovom fotografovaní; ohniskové vzdialenosti v rozmedzí f=150-250mm,

clona F=5,6 (objektív 70-300mm F4,5-5,6).

 

Kontinuálne zaostrovanie pri sériovom fotografovaní; ohniskové vzdialenosti f=300mm, clona F=5,6 
(objektív 70-300mm F4,5-5,6).

 

Azda najvýznamnejším obmedzením režimu 10 fps je ale fakt, že expozícia je plne automatická, takže nemôžeme určiť žiadne parametre snímania. Presnejšie povedané: ISO a clona sú v tomto režime nastaviteľné iba v kombinácii s jednorazovým (AF-S), alebo manuálnym zaostrovaním – čo môže byť pre snímanie rýchlych akcií obmedzujúce.

Funkciu rýchleho snímania by sme mohli zhrnúť nasledovne: aparát umožňuje fotografovať sekvenčne veľmi vysokou rýchlosťou, ale komfort snímania v tomto režime nedosahuje úroveň rýchlych profesionálnych zrkadloviek. Napriek tomu je to v danej triede bezkonkurenčný výkon.

 

Panning je kvôli spôsobu zobrazovania pri sekvenčnom fotografovaní trochu náročnejší,

ale po viacerých pokusoch a krátkom cviku sa nakoniec tiež podarí (1/100sec F=9 f=100mm ISO=200).

 

Video

Fotoaparát umožňuje natáčanie Full HD videa (1920 x 1080) vo formáte AVCHD, alebo vo formáte MP4 (1440 x 1080, alebo 640 x 480). Na jeho spustenie a zastavenie slúži dedikované červené tlačidlo na zadnej strane prístroja. Pri pozeraní cez hľadáčik je jeho obsluha trochu sťažená kvôli jeho polohe – treba dosť natiahnuť palec, aby na to človek dosiahol a mne osobne sa často stalo, že som pritom nechtiac pohol celým aparátom. Je to však zrejme iba otázka zvyku.

Aj videorežim ťaží z riešenia čiastočne priehľadného pevného zrkadla, pretože aparát používa presné a rýchle kontinuálne automatické zaostrovanie s vyhodnocovaním fázového posunu. Znamená to kvalitatívny náskok pred ostatnými zrkadlovkami natáčajúcimi video, pretože tie zaostrujú automaticky pri vyklopenom zrkadle vyhodnocovaním kontrastu, čo je podstatne pomalšie. Zaostrovať je samozrejme možné aj manuálne. Videosekvencia môže trvať max. 29 minút, pri zapnutom stabilizátore obrazu však najviac 9 minút.

Ak sa sníma tichá scéna, cez zabudovaný mikrofón, trochu počuť zaostrovací motorček a najmä jeho zastavenia, ktoré sa prejavujú tichým, ale pomerne rušivým „klapnutím“. Pre náročnejšie aplikácie je preto lepšie dokúpiť si externý mikrofón.

 

Obrazová kvalita videa je naozaj dobrá, o čom sa môžete presvedčiť aj v nasledujúcej ukážke.

 

 

 

 


Bonusové funkcie: HDR, DRO a panoráma

Keby sme chceli video zhodnotiť jednou vetou, tak môžeme skonštatovať, že Sony SLT-A55 má v súčasnosti zrejme najlepšie video zo všetkých fotoaparátov.

 

Vytváranie HDR fotografií, alebo skladanie panoramatických záberov boli donedávna možné len prostredníctvom počítača. Sony však v tomto aparáte prináša možnosť využitia týchto techník aj pre tých, ktorí nemajú dostatok skúseností na ich realizáciu v počítači, resp. ktorí sa s tým jednoducho nechcú „hrať“ v rámci postprocesu.

Auto HDR vytvorí na jedno stlačenie spúšte z troch rýchlo za sebou nasledujúcich expozícií výsledný HDR záber vo formáte JPG. V nastavení je možné manuálne určiť expozičnú šírku HDR, teda rozdiel medzi najtmavšou a najsvetlejšou expozíciou (až do 6 EV), alebo to nechať na automatiku (Auto HDR).  Režim je určený pre statické scény, pričom snímať je možné aj z ruky, ale ak chceme maximálne pomôcť fotoaparátu poskladať presne tie tri zábery, tak pre istotu je dobré použiť statív.

Pokiaľ máme scénu, ktorá má príliš veľký kontrast, ale nie je statická, môžeme použiť funkciou DRO (optimalizácia dynamického rozsahu), ktorá do istej miery upravuje expozičnú dynamiku v rámci jednej expozície. Je tu možnosť zvoliť si intenzitu tejto funkcie manuálne (v 5 stupňoch), alebo použiť DRO Auto.

 

Auto HDR

Auto DRO

 

Bez optimalizácie dynamického rozsahu.

 

Bez HDR.

HDR s expozičnou šírkou 6 EV.

 

Fotoaparát umožňuje automatické skladanie panoramatických záberov. V tomto režime sa po stlačení spúšte začne sekvencia rýchlo za sebou nasledujúcich expozícií, počas ktorej je potrebné plynulo otáčať aparát. Po skončení sekvencie okamžite nasleduje automatické spojenie záberov. Môžeme snímať horizontálne aj vertikálne panorámy. Opäť, je to možné urobiť z ruky, chce to ale trochu cviku. Pokiaľ je otáčanie príliš pomalé, alebo príliš rýchle, fotoaparát snímanie preruší a vypíše upozornenie. Ak sa na scéne vyskytnú pohybujúce sa objekty (chodci, autá a pod.), výsledok je neistý, prístroj však niekedy až prekvapivo dobre zvládne aj tieto situácie. Statív je aj v tomto prípade dobrou pomôckou. Najlepšie je ihneď po fotografovaní skontrolovať výsledok, či je spojenie jednotlivých záberov v poriadku, a v prípade potreby proces zopakovať.

 

 

 

Takto to môže dopadnúť, keď sa funkcii automatickej panorámy nepodarí vysporiadať sa s pohybujúcim objektom.
(výrez 1:1 z prvej panorámy)

Čím je pohyb rýchlejší, tým väčší problém môže spôsobiť v panoráme.
(výrez 1:1 z druhej panorámy)

 

GPS

Sony SLT-A55 má zabudovaný modul GPS. Pokiaľ ho zapnete, ku každému záberu zaznamená presnú polohu, ktorá sa dá potom kedykoľvek ľahko zobraziť na mape. Najmä v prípade cestovania je to užitočná pomôcka, ktorá nás zorientuje, aj keď si už v záplave veľkého množstva záberov nepamätáme presne, ktorý sme kde nasnímali. Z povahy fungovania systému GPS vyplýva, že poloha sa takto dá určiť iba v prípade spojenia modulu so satelitmi, to znamená, že v interiéri, alebo na hustejšie zastavenej ulici medzi vysokými budovami to môže byť problém. Pokiaľ je funkcia GPS zapnutá, fotoaparát piktogramom signalizuje úspešnosť určenia aktuálnej polohy. V prípade, že to nejde, piktogram znázorňuje, že sa k záberom bude zapisovať posledná úspešne určená poloha. Na jednej strane je to dobré, lebo v mnohých situáciách máme takto aspoň približnú polohu. Keď sa však s vypnutým fotoaparátom presunieme úplne inde a tam začneme fotografovať bez GPS-signálu (napr. vo vnútri) a máme zapnutý modul GPS, tak sa k obrázkom zaznamená „falošná“, predchádzajúca známa poloha, ktorá môže byť celkom inde. Ak si však na toto dáme pozor (a napr. GPS v tomto prípade vypneme), tak je tento modul naozaj užitočným doplnkom fotoaparátu.

 

 

Údaje GPS z EXIF-u:
Zemepisná dĺžka 17.00° 6.00' 17.33" V
Zemepisná šírka 48.00° 8.00' 30.57" S
Nadmorská výška 193,60 m

Zobrazenie polohy fotografovania na Google Maps.

 

 

Záver

Sony SLT-A55 je výborný fotoaparát. Má vynikajúci snímač, ktorý disponuje vysokým rozlíšením, dobre zvláda široký dynamický rozsah a disponuje spoľahlivým meraním expozície. Napriek pomerne veľkej hustote svetlocitlivých buniek a faktu, že sa cca. 30% svetla „odkláňa“ na senzory AF, si vie aj so šumom pri vyšších citlivostiach poradiť prekvapivo dobre. Systém AF s fázovou detekciou, ktorá sa používa aj vo video režime, poskytuje rýchle a presné zaostrovanie. Spolu s ďalšími vymoženosťami ako je GPS, automatické HDR, či panorámovanie predstavuje tento fotoaparát jeden z najlepších pomerov výkonu a ceny pre širokú škálu používateľov od začiatočníkov  po stredne pokročilých.

Po zvážení všetkých vlastností a úžitkovej hodnoty fotoaparátu sme sa rozhodli tomuto prístroju udeliť titul „Tip redakcie“.

 

Technické údaje


Obrazový snímač

CMOS „Exmor“ s rozmermi 23,5 x 15,6 mm (APS-C)

Rozlíšenie

16,2 efektívnych MPx

Rozsah citlivostí ISO

100 – 12800 (25600 – Multi Shot NR)

Stabilizátor obrazu

SteadyShot s účinnosťou 2,5 – 4 EV (pohybom snímača)

Protiprachová ochrana snímača

Ochranná vrstva dolnopriepustného filtra a elektromagnetický vibračný mechanizmus

Autofokus

Fázová detekcia TTL;
15 zaostrovacích bodov, z toho 3 krížové

Expozícia

1200-zónový systém merania;
kompenzácia expozície -2 až +2 EV;
expozičný bracketing (3 zábery)

Závierka

1/4000 – 30 sec, bulb;
synchronizácia blesku 1/160 sec

Interný blesk

Výklopný, smerné číslo 10 (pri 100 ISO);

diaľkové riadenie externého blesku

Hľadáčik

Elektronický;
1,15 milióna efektívnych bodov

Monitor

3-palcový TFT LCD;
921 600 obrazových bodov;

výklopný

Maximálna rýchlosť sériového snímania

10 fps – v režime automatickej expozície;

buffer pre 35 JPG fine a 20 RAW

Video

Full HD AVCHD (1920 x 1080, 50i);
MP4 (1440 x 1080, alebo 640 x 480, 25 sn/sec)

Napájanie

Batéria NP-FW50 (InfoLithium);
zobrazovanie zostávajúcej kapacity v %;
cca. 330 snímkov (cez hľadáčik), resp. cca. 380 snímkov (cez zadný displej) na jedno nabitie

Konektivita

HDMI, BRAVIA Sync, PhotoTV HD;
USB 2.0;
externý mikrofón

Pamäťová karta

Memory Stick PRO Duo;
SD

Hmotnosť

cca. 441 g

Rozmery (š-v-h)

124,4 x 92 x 84,7 mm

 

Fotoaparát Sony SLT-A55 si môžete zakúpiť v ephotoshope.sk .

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
marvi
2010-12-29 15:41:39
velmi dobre to vyzera za tu cenu
 
MatoBello
2010-12-29 16:34:29
Pre širokú fotografickú verejnosť (fotoamatérov) asi v súčasnej dobe neexistuje na trhu nič lepšie. Má to obrazový výstup neporovnateľný s kompaktmi a parametre zrkadloviek pri nízkej váhe a rozmeroch. Prekvapuje ma že Canon a Nikon nechávajú časť trhu ktorý im zaberá Sony SLT a Sony NEX nepovšimnutú - je to škoda. Držím Sony palce - pre ďalší vývoj fototechniky je dobre že sa angažuje aj v tejto oblasti. A vyzerá že to myslí vážne
 
tomexx
2010-12-31 10:01:02
nemalo to byť \"too good to be real\"? Ale inak nič moc mašinka...
 
Mont01
2010-12-31 13:20:26
príspevok od: tomexx
nemalo to byť \"too good to be real\"? Ale inak nič moc mašinka...
mašina je to na tu cenu až moc dobra ... nemôže byt zase táka dobra ako Nikon D300 keď je od neho o polovicu lacnejšia ... ale aj tak sa s ním môže porovnávať v niektorých veciach .....
 
status
2010-12-31 19:15:44
príspevok od: tomexx
nemalo to byť \"too good to be real\"? Ale inak nič moc mašinka...
Je niečo lepšie na trhu ako je táto nič moc mašinka? Má niečo podobné v ponuke v tejto cenovej kategórií konkurencia? Myslím, že Sony pustilo na trh zaujímavé zariadenie za dobrú cenu, ktoré bude chcieť konkurencia v blízkej budúcnosti predbehnúť.
 
MatoBello
2011-01-01 22:48:48
príspevok od: status
Je niečo lepšie na trhu ako je táto nič moc mašinka? Má niečo podobné v ponuke v tejto cenovej kategórií konkurencia? Myslím, že Sony pustilo na trh zaujímavé zariadenie za dobrú cenu, ktoré bude chcieť konkurencia v blízkej budúcnosti predbehnúť.
Nerieš...má to nacapené v predu NIKON ? nemá ! ! ! , tzn. je to nič moc.
 
Mont01
2011-01-02 00:21:52
príspevok od: MatoBello
Nerieš...má to nacapené v predu NIKON ? nemá ! ! ! , tzn. je to nič moc.
tak presne takto na mna reaguje kopa ludi ... opýtajú sa ma aký mam fotak poviem mam sony a oni sa otočia a idu preč .. typická reakcia ludi ,ktorý nesledujú tuto značku a jej vývoj ... nemám to rad takýto prístup ja sa k nim správam normálne tak prečo sa oni nesprávajú normálne k nám ...
 
MatoBello
2011-01-02 01:32:09
príspevok od: Mont01
tak presne takto na mna reaguje kopa ludi ... opýtajú sa ma aký mam fotak poviem mam sony a oni sa otočia a idu preč .. typická reakcia ludi ,ktorý nesledujú tuto značku a jej vývoj ... nemám to rad takýto prístup ja sa k nim správam normálne tak prečo sa oni nesprávajú normálne k nám ...
A pritom keby vedeli že to zlééé zlééé sony vyrába pre nikon snímacie čipy a že práve tento istý foťák má presne ten istý čip ako do neba vychvalovaná D7000 asi by to nepredýchali. No ale čo už iba NIKON s teba teba spraví fotografa s Veľkým F. A potom v meste stretnem maníka čo má na krku D90 na voliči nastavenú Automatiku a za denného svetla tam blíííska so vstavaným bleskom, no ale má NIKON - môže si to dovoliť. AMEN
 
knollko
2011-01-02 09:49:38
na fotenie určite áno pre niekoho, ktofotiť, ale pre tých čo sa chcú viac venovať videu ako fotografií zrejme nie. taký je aspoň názor jedného mladého severského kameramana viď tu:
http://www.youtube.com/watch?v=IhdCehGM02E&feature=sub
je to sice na model a33, ale predpokladam, že ovládanie aj kvalita videa je rovnaká.
 
Mont01
2011-01-02 16:04:56
príspevok od: MatoBello
A pritom keby vedeli že to zlééé zlééé sony vyrába pre nikon snímacie čipy a že práve tento istý foťák má presne ten istý čip ako do neba vychvalovaná D7000 asi by to nepredýchali. No ale čo už iba NIKON s teba teba spraví fotografa s Veľkým F. A potom v meste stretnem maníka čo má na krku D90 na voliči nastavenú Automatiku a za denného svetla tam blíííska so vstavaným bleskom, no ale má NIKON - môže si to dovoliť. AMEN
presne tak ...
 
Bubak
2011-01-03 00:35:54
príspevok od: knollko
na fotenie určite áno pre niekoho, ktofotiť, ale pre tých čo sa chcú viac venovať videu ako fotografií zrejme nie. taký je aspoň názor jedného mladého severského kameramana viď tu:
http://www.youtube.com/watch?v=IhdCehGM02E&feature=sub
je to sice na model a33, ale predpokladam, že ovládanie aj kvalita videa je rovnaká.
Určite je naivné si myslieť, že je to skvelý prostriedok na video. Ono ani do toho nejdem šprtať, jednoznačne je fakt že to zlepšilo fázovú detekciu hlavne vo videu v tomto prípade... viac menej sa o tom už dosť napísalo a každý má \"ten svoj pravý\" názor. Jeden že to ostrí super, ďalší že kvalita a mohlo byť 60 snímkov za sek (možno sa dočkáme.... .). Svoj význam za seba v tom vidím, hlavne čo sa týka nástupcu A700 (\"A77\") v sériovom snímaní, a výkone AF (presnosti), to ma zaujíma. A ak je toto predpríprava práve na to, tak je to tak ako má byť. Každopádne jedná sa o foto-video hybrid, v danej triede to má naozaj dobrý výkon, na video viac kamkóder Sony NEX-VG10 (i keď aj na ten dosť pindajú. ) A pre fotičov je tu, samozrejme, A580!
 
Bubak
2011-01-03 01:00:54
príspevok od: Mont01
tak presne takto na mna reaguje kopa ludi ... opýtajú sa ma aký mam fotak poviem mam sony a oni sa otočia a idu preč .. typická reakcia ludi ,ktorý nesledujú tuto značku a jej vývoj ... nemám to rad takýto prístup ja sa k nim správam normálne tak prečo sa oni nesprávajú normálne k nám ...
Stačí povedať (to platí aj ako rada pre MataBella ), že fotíte s bajometom Minolta AF. Ak teda na tom máte nejaké pekné veľké aj čierne (ako inak, veľkosť rozhoduje, o tom sa tu tiež napísalo, hlavne v off-topicoch), najlepšie však biele (ako inak ) , napríklad Minolta AF 70-210 F4 \"Beercan\" vyzerá celkom pekne a retroštýlovo, možno aj 28-135 F4/F4.5, ešte ak je kov bez škrabancov a pekný čistý tak naozaj exkluzívne! Baby kukajú a že \"ČO?\" (Samozrejme, myslím tiež tie mladšie fotičky..) , mladšie narodený adolescenti mužského pokolenia tiež, a tí starší pozerajú zvyčajne s rešpektom. Toľko k glose... Viac menej nedá sa to čo poradiť, niektorých divošov si treba držať od tela a nerozprávať sa už len z toho dôvodu, že vám jednoducho nič neprinesú, aj keby mali stredoformát či nejaký menej dostatkový systém.

Ohľadom A55 som to už napísal hore, osobne som ju samozrejme skúšal, viac sa mi do rúk dostala A33. Výstup sa chváli, aj z jpg, hlavne dynamický rozsah je dobrý. Tam nie je čo dodať, v danej triede je to celkom nášup, je to niečo iné ako 550D či D5000. Samozrejme, sú tu aj nevýhody. Niekto si nájde špecifickú (veľkosť, neprehľadnosť menu atď...), viac objektívnu (odlesky a aberácia od pevného zrkadla). Osobne tam vidím dva nedostatky: výdrž batérie (hlavne za následok to má jej kapacita) a absencia BG (+ prvý svojho druhu v segmente, ale možná predpríprava na A77!!!). Ďalej ma ten foťák dajak nepresvedčil. Prečo? Je tu štandartná A580. Má všetko čo má mať, je DSLR teda žiadne pevné zrkadlo, okrem teda GPS čo by niekoho nemuselo potešiť. Inak je to Alfa ako má byť, väčší grip a telo, BG, baterka dobrá ergonómia a rozloženie (zatiaľ najlepšie z mainstreamu Sony), inak aj všeobecne (samozrejme subjektívne hodnotené), LV ako sa patrí,vylepšený AF... Evolúcia sa patrí!
 
tomexx
2011-01-03 11:00:15
príspevok od: Mont01
mašina je to na tu cenu až moc dobra ... nemôže byt zase táka dobra ako Nikon D300 keď je od neho o polovicu lacnejšia ... ale aj tak sa s ním môže porovnávať v niektorých veciach .....
Tak skús porovnať sady so setovými objektívmi. Myslím, že víťaz je jasný.

shop.ephoto.sk/sony-slt-a55vl-objektiv-18-55.html 789,90 €
shop.ephoto.sk/nikon-d90-af-s-18-55-mm-f-3-5-5-6g-dx-vr.html 798,00 €

Nikon je rozhodne lepší, čo sa týka šumu a podania farieb. Myslím, že setový objektív ma tiež navrch. Nehovorím, že model od Sony je vyslovene zlý, ale za rovnaké peniaze sa dá zohnať aj lepší stroj.

Mám kamaráta, ktorý fotí so setom od Nikonu a môžem povedať, že kvalita zobrazenia je vynikajúca a porovnateľná s mojou D300. Čo sa týka šumu je na tom D90 možno aj lepšie ako D300.

 
tomexx
2011-01-03 11:10:20
príspevok od: MatoBello
A pritom keby vedeli že to zlééé zlééé sony vyrába pre nikon snímacie čipy a že práve tento istý foťák má presne ten istý čip ako do neba vychvalovaná D7000 asi by to nepredýchali. No ale čo už iba NIKON s teba teba spraví fotografa s Veľkým F. A potom v meste stretnem maníka čo má na krku D90 na voliči nastavenú Automatiku a za denného svetla tam blíííska so vstavaným bleskom, no ale má NIKON - môže si to dovoliť. AMEN
Tiež som videl minulý týždeň havarované BMW, dotyčný si to môže dovoliť.
Áno viem, predošlý riadok bol odveci. Rovnako ako tvoj komentár...
 
wayne
2011-01-03 11:12:33
príspevok od: tomexx
Tak skús porovnať sady so setovými objektívmi. Myslím, že víťaz je jasný.

shop.ephoto.sk/sony-slt-a55vl-objektiv-18-55.html 789,90 €
shop.ephoto.sk/nikon-d90-af-s-18-55-mm-f-3-5-5-6g-dx-vr.html 798,00 €

Nikon je rozhodne lepší, čo sa týka šumu a podania farieb. Myslím, že setový objektív ma tiež navrch. Nehovorím, že model od Sony je vyslovene zlý, ale za rovnaké peniaze sa dá zohnať aj lepší stroj.

Mám kamaráta, ktorý fotí so setom od Nikonu a môžem povedať, že kvalita zobrazenia je vynikajúca a porovnateľná s mojou D300. Čo sa týka šumu je na tom D90 možno aj lepšie ako D300.

Nechaj to tak, keby ten fotak mal nalepku Nikon namiesto Sony, vyzdvihoval by si ho do nebies
Akceptuj fakt, ze je tu konkurencia a kazdy pristroj ma svoju cielovu skupinu.
Len preto, ze nou nie si ty, nijak to neznizuje kvality fotoaparatu, ktory prave tebe nesadol.
 
tomexx
2011-01-03 11:36:06
príspevok od: wayne
Nechaj to tak, keby ten fotak mal nalepku Nikon namiesto Sony, vyzdvihoval by si ho do nebies
Akceptuj fakt, ze je tu konkurencia a kazdy pristroj ma svoju cielovu skupinu.
Len preto, ze nou nie si ty, nijak to neznizuje kvality fotoaparatu, ktory prave tebe nesadol.
To nie je pravda, prosím nerozhoduj za mňa, som svojprávny človek.

D300, D90 a D700 viem ohodnotiť na základe skúsenosti. Mašinku od Sony hodnotím na základe tejto recenzie a z toho čo tu je napísané mi vyšlo, že pri rozhodovaní o nákupe v danej cenovej hladine by som išiel do D90.

Ešte poznámka:
Keby som sa díval čisto len na kvalitu fotografie možno by som išiel do Canonu 550D shop.ephoto.sk/katalog/digitalne-fotoaparaty/digitalne-zrkadlovky/canon-eos-550d-telo.html (669,00 €) a ešte by som investoval do nejakej kvalitnejšej optiky.

Mal som v rukách niekoľko mainstreamových zrkadloviek od Canonu. Aj napriek tomu, že som fanúšikom Nikonu, musím priznať, že obvykle majú Canony (v rovnakej cenovej hladine) v obrazovej kvalite navrch. Najmä v spojení s dobrou optikou.
Avšak, čo sa týka ostrenia, firmvéru a najmä ergonómie - Canon ani Sony na Nikony nedosiahnu...
 
wayne
2011-01-03 11:41:02
príspevok od: tomexx
To nie je pravda, prosím nerozhoduj za mňa, som svojprávny človek.

D300, D90 a D700 viem ohodnotiť na základe skúsenosti. Mašinku od Sony hodnotím na základe tejto recenzie a z toho čo tu je napísané mi vyšlo, že pri rozhodovaní o nákupe v danej cenovej hladine by som išiel do D90.

Ešte poznámka:
Keby som sa díval čisto len na kvalitu fotografie možno by som išiel do Canonu 550D shop.ephoto.sk/katalog/digitalne-fotoaparaty/digitalne-zrkadlovky/canon-eos-550d-telo.html (669,00 €) a ešte by som investoval do nejakej kvalitnejšej optiky.

Mal som v rukách niekoľko mainstreamových zrkadloviek od Canonu. Aj napriek tomu, že som fanúšikom Nikonu, musím priznať, že obvykle majú Canony (v rovnakej cenovej hladine) v obrazovej kvalite navrch. Najmä v spojení s dobrou optikou.
Avšak, čo sa týka ostrenia, firmvéru a najmä ergonómie - Canon ani Sony na Nikony nedosiahnu...
Ok, este raz:
Akceptuj fakt, ze je tu konkurencia a kazdy pristroj ma svoju cielovu skupinu.
Len preto, ze nou nie si ty, nijak to neznizuje kvality fotoaparatu, ktory prave tebe nesadol.
 
Bubak
2011-01-03 13:07:00
príspevok od: tomexx
To nie je pravda, prosím nerozhoduj za mňa, som svojprávny človek.

D300, D90 a D700 viem ohodnotiť na základe skúsenosti. Mašinku od Sony hodnotím na základe tejto recenzie a z toho čo tu je napísané mi vyšlo, že pri rozhodovaní o nákupe v danej cenovej hladine by som išiel do D90.

Ešte poznámka:
Keby som sa díval čisto len na kvalitu fotografie možno by som išiel do Canonu 550D shop.ephoto.sk/katalog/digitalne-fotoaparaty/digitalne-zrkadlovky/canon-eos-550d-telo.html (669,00 €) a ešte by som investoval do nejakej kvalitnejšej optiky.

Mal som v rukách niekoľko mainstreamových zrkadloviek od Canonu. Aj napriek tomu, že som fanúšikom Nikonu, musím priznať, že obvykle majú Canony (v rovnakej cenovej hladine) v obrazovej kvalite navrch. Najmä v spojení s dobrou optikou.
Avšak, čo sa týka ostrenia, firmvéru a najmä ergonómie - Canon ani Sony na Nikony nedosiahnu...
Ak hodnotíš A55 len na základe tejto recenzie, resp. článkov, tak je to neakceptovateľné!

O jednoznačných kvalitách D90 nepochybujem, je to viac než dôstojný nástupca D80 a predáva/l sa naozaj dobre, každopádne o nástupcoch by sme v tomto prípade mohli hovoriť za ten čas aj u Sony, resp. v tomto prípade A350, potom A550 a aktuálne A580. Ale to je trošku iná téma...

Nejak špeciálne sa nechcem rozpisovať, nie je to treba. Odpoveďou na tvoje otázky a dedukcie dve hlavné veci: Za prvé je riešením o trošku drahšia A580, to som spomínal.

A ďalšie bodovo:
- Sony má v spojení s objektívmi od Minolty / KM, resp. dobrých tretích výrobcov podobne kvalitný výstup.
- Ostrenie Soniek v mainstreme nestagnuje, je cítiť pokrok v porovnaní s A3x0/A2x0 ako aj s modelmi A5x0. Jedine kde to zaráža je A700, pravda tam to zamrzí... (potrebná citácia).
- Na to, aby AF motor A900/A850 začal roztáčať objektívy ako hurikán stačil Sony jeden \"Vianočný upgrade firmwaru\"
- Egonómia je subjektívny pohlaď, teda tak tieto tvrdenia beriem.

ps: Na základe skúseností dokážem ohodnotiť celý bajomet Alfa takže....stačí sa pýtať. Snáď ti nevadí, že som držal len A900 a nie A850, to isté aj u A450 a A550.

 
status
2011-01-03 19:24:33
príspevok od: tomexx
To nie je pravda, prosím nerozhoduj za mňa, som svojprávny človek.

D300, D90 a D700 viem ohodnotiť na základe skúsenosti. Mašinku od Sony hodnotím na základe tejto recenzie a z toho čo tu je napísané mi vyšlo, že pri rozhodovaní o nákupe v danej cenovej hladine by som išiel do D90.

Ešte poznámka:
Keby som sa díval čisto len na kvalitu fotografie možno by som išiel do Canonu 550D shop.ephoto.sk/katalog/digitalne-fotoaparaty/digitalne-zrkadlovky/canon-eos-550d-telo.html (669,00 €) a ešte by som investoval do nejakej kvalitnejšej optiky.

Mal som v rukách niekoľko mainstreamových zrkadloviek od Canonu. Aj napriek tomu, že som fanúšikom Nikonu, musím priznať, že obvykle majú Canony (v rovnakej cenovej hladine) v obrazovej kvalite navrch. Najmä v spojení s dobrou optikou.
Avšak, čo sa týka ostrenia, firmvéru a najmä ergonómie - Canon ani Sony na Nikony nedosiahnu...
Aky snimac pouziva tvoj fotoaparat?
 
status
2011-01-03 19:56:35
to tomexx:

Zle som polozil otazku, pardon.

Od akeho vyrobcu pouziva tvoj fotoaparat snimac?

Ja som sa kedysi rozhodoval medzi D90 a A700, zvitazila A700, a som s nou maximalne spokojny.
 
tomexx
2011-01-03 20:12:50
príspevok od: status
to tomexx:

Zle som polozil otazku, pardon.

Od akeho vyrobcu pouziva tvoj fotoaparat snimac?

Ja som sa kedysi rozhodoval medzi D90 a A700, zvitazila A700, a som s nou maximalne spokojny.
Asi som nepochopil otázku, ale...
Neskúmal som technické detaily. Mám D300 s 12.3-megapixel DX-format CMOS sensorom. Myslím, že D90 používa podobný alebo dokonca ten istý snímač, avšak ako som spomenul vyššie, fotky z D90 sa mi zdajú menej zašumené. Možno kvôli agresívnejšej firmvérovej redukcii šumu...

Osobne keď by som sa ja rozhodoval len medzi D90 a A700, vyhrá to model od Nikonu, kvôli ergonómíi a dostupnosti dobrých skiel.
 
status
2011-01-03 21:36:38
príspevok od: tomexx
Asi som nepochopil otázku, ale...
Neskúmal som technické detaily. Mám D300 s 12.3-megapixel DX-format CMOS sensorom. Myslím, že D90 používa podobný alebo dokonca ten istý snímač, avšak ako som spomenul vyššie, fotky z D90 sa mi zdajú menej zašumené. Možno kvôli agresívnejšej firmvérovej redukcii šumu...

Osobne keď by som sa ja rozhodoval len medzi D90 a A700, vyhrá to model od Nikonu, kvôli ergonómíi a dostupnosti dobrých skiel.
D300 ma v sebe snimac Sony, ten isty co ma A700.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-01-03 21:48:14
príspevok od: status
D300 ma v sebe snimac Sony, ten isty co ma A700.
To je velky omyl. Michael Jurak z Nikonu by ti to rychle vysvetlil. Kto bol na jeho prednaske, vie, o com hovorim.
 
status
2011-01-03 22:07:31
príspevok od: Karol Srnec
To je velky omyl. Michael Jurak z Nikonu by ti to rychle vysvetlil. Kto bol na jeho prednaske, vie, o com hovorim.
Dakujem za upozornenie, ten isty to nieje, ale znacka je ta ista. Nikon ma 14bit a Sony 12bit. snimac Sony.
Je to na stranke dpreview.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-01-03 22:16:58
príspevok od: status
Dakujem za upozornenie, ten isty to nieje, ale znacka je ta ista. Nikon ma 14bit a Sony 12bit. snimac Sony.
Je to na stranke dpreview.
Nikon a Canon su jediny, ktori su schopni navrhnut technologiu pre vyrobu snimacov. Tuto technologiu (za nekrestanskeeeeeeee peniaze) predali par vyrobcom snimacov. Jednym z nich je aj Sony. Takze NIkon si na zaklade vlastneho architektonickeho navrhu snimaca objednava u Sony, aby im na ich vlastnej masine vyrobili za vyhodnu cenu snimace. Samozrejme Sony si na rovnakej masine robi snimace aj pre seba, ale podla vlastneho navrhu (alebo mozno pouziva aj niektore patenty Nikon).
 
status
2011-01-03 22:36:52
Alebo aj naopak, Nikon mozno pouziva niektore patenty Sony.
Ale to presne neviem, presne pozadie nepoznam, podstatne je, ze kazdy foti svojim oblubenym pristrojom a je s nim nadmieru spokojny.
 
tomexx
2011-01-04 12:53:08
príspevok od: status
Alebo aj naopak, Nikon mozno pouziva niektore patenty Sony.
Ale to presne neviem, presne pozadie nepoznam, podstatne je, ze kazdy foti svojim oblubenym pristrojom a je s nim nadmieru spokojny.
...

No vidím, že táto diskusia nemá žiaden zmysel.
 
Mont01
2011-01-04 13:18:57
príspevok od: tomexx
...

No vidím, že táto diskusia nemá žiaden zmysel.
konečne to niekto pochopil ..... takto by sme sa tu len hádali ... nech má každý to čo jemu vyhovuje .... a nestará sa do druhého ....

a to s tými objektívmi vo si mi odpísal ... tak sorry ale ja málo používam objektívy sony doma mám len dva ... zbytok je Carl Zaiss
 
zelovoc
2011-01-04 14:26:41
na sonyckach mi vadi jedine to, ze sa vykaslali na stavovy display. co okrem horsej ergonomie prinasa aj zvysenu spotrebu energie a tym padom nizsiu vydrz. no ale hadam sa raz umudria. inak sony, tak ako kazdej znacke drzim palce.
 
Mont01
2011-01-04 20:46:47
príspevok od: zelovoc
na sonyckach mi vadi jedine to, ze sa vykaslali na stavovy display. co okrem horsej ergonomie prinasa aj zvysenu spotrebu energie a tym padom nizsiu vydrz. no ale hadam sa raz umudria. inak sony, tak ako kazdej znacke drzim palce.
toto nie je pravda pozri si sony A900
 
zelovoc
2011-01-05 07:57:08
príspevok od: Mont01
toto nie je pravda pozri si sony A900
to mas pravdu ale pozri sa nizsie, kde mas vsetky ostatne alphy.)
 
Mont01
2011-01-05 14:50:59
príspevok od: zelovoc
to mas pravdu ale pozri sa nizsie, kde mas vsetky ostatne alphy.)
hej v tomto mas pravdu .. privítal by som to od nich aj ja ... ale keď neni tak neni ... a treba si priplatiť za vyšší model ..
 
esino
2011-01-06 13:03:52
Ja patrím presne do skupiny cielových užívatelov sony, doteraz som vlastnil celkom slušný počet ultrazoomov. A furt mi niečo liezlo na nervy (asi ta kvalita fotiek ) Držal a fotil som s viacero zrkadlovkami ktore robily aj lepšie fotky. Ale jednoznačne a rád som sa rozhodol pre sony SLT A55 s objektívom (zabite ma) SAL18250. Som absolútne spokojný. Fotky nepublikujem fotím si len pre seba rodinu, krajinku atd.. Nejake tie chybičky v rohoch fotiek si nevšímam lupou sa na to nepozerám. Mam videokameru asi JVC ani si to už nepamatam, lebo naposledy som ju vybral možno 3 roky dozadu. Veď načo, najmä teraz ked moje sony ma asi 10 krat lepší vystup videa. Je to absolutne genialy fotak hlavne z jedneho a pre mňa abslolutne najdôležitejšiehjo dôvodu - je maximalne všestranný a pri tej všestrannosti sa jednoducho použiva a jeho vystupy su viac ako slušné za tú cenu. Howg
 
MatoBello
2011-01-06 16:06:56
príspevok od: esino
Ja patrím presne do skupiny cielových užívatelov sony, doteraz som vlastnil celkom slušný počet ultrazoomov. A furt mi niečo liezlo na nervy (asi ta kvalita fotiek ) Držal a fotil som s viacero zrkadlovkami ktore robily aj lepšie fotky. Ale jednoznačne a rád som sa rozhodol pre sony SLT A55 s objektívom (zabite ma) SAL18250. Som absolútne spokojný. Fotky nepublikujem fotím si len pre seba rodinu, krajinku atd.. Nejake tie chybičky v rohoch fotiek si nevšímam lupou sa na to nepozerám. Mam videokameru asi JVC ani si to už nepamatam, lebo naposledy som ju vybral možno 3 roky dozadu. Veď načo, najmä teraz ked moje sony ma asi 10 krat lepší vystup videa. Je to absolutne genialy fotak hlavne z jedneho a pre mňa abslolutne najdôležitejšiehjo dôvodu - je maximalne všestranný a pri tej všestrannosti sa jednoducho použiva a jeho vystupy su viac ako slušné za tú cenu. Howg
Veď práve tá všestrannosť je parádna a hlavne za tú cenu. Viem že za tú cenu sa dá kúpiť kvalitné zrkadlo Canon/Nikon, no ale nie každému sa chce vláčiť s veľkou zrkadlovkou. Mal som možnsť si ju vyskúšať a je to neskutočne kompaktný foťák. Nebojím sa že by si svojich priaznivcov nenašiel.
 
Misoo79
2011-01-30 14:54:05
Po prečítaní tejto diskusie som si ešte menej istý tým, či si kúpim a580, alebo D90
 
svetajev
2011-02-08 00:37:40
zdravim, chcem sa spytat ci sa da aj manualne ostrit pri tocení videa. napr. ked chcem zamerne rozostrit snimany objekt.
 
wayne
2011-02-08 08:01:24
príspevok od: svetajev
zdravim, chcem sa spytat ci sa da aj manualne ostrit pri tocení videa. napr. ked chcem zamerne rozostrit snimany objekt.
samozrejme. len si musis prepnut objektiv na manualne ostrenie, no tym setovym je to naprd, lebo ostris celym prednym clenom.
 
Ľuboš Krahulec
2011-07-29 16:14:48
tento istý snímač má aj A33 ???
 
Bubak
2011-07-29 16:50:13
príspevok od: Ľuboš Krahulec
tento istý snímač má aj A33 ???
Nie, A33 má starší, optimalizovaný na ISO200, resp. podáva o trošku horšie výkony ako 16Mpix CMOS u Sonky... pozri sa po A35, tam bude už úplne podobný aký má i A55 16Mpix (zmeny je trošku lepšia optimalizácia priepustného zrkadla, asi hlavne na aberácie, plus nejaké programy) ... nástupcom A55 by mala byť, ako to tak vychádza, A65.
 
Ľuboš Krahulec
2011-07-29 17:07:15
príspevok od: Bubak
Nie, A33 má starší, optimalizovaný na ISO200, resp. podáva o trošku horšie výkony ako 16Mpix CMOS u Sonky... pozri sa po A35, tam bude už úplne podobný aký má i A55 16Mpix (zmeny je trošku lepšia optimalizácia priepustného zrkadla, asi hlavne na aberácie, plus nejaké programy) ... nástupcom A55 by mala byť, ako to tak vychádza, A65.
diki za info
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované