Hore

Sony SLT A77

Najrýchlejšia zrkadlovka na svete? Tak to sa pokúsime zistiť v našom redakčnom teste. Fotoaparát sa pýši hneď niekoľkými prvenstvami a reakcie naň nenechajú nikoho pochybovať, že sa jedná o jeden z najzaujímavejších a najočakávanejších fotoaparátov posledných mesiacov, ak nie rokov.

Prednosti a konštrukčné vychytávky

Základné predstavenie som si tak trochu požičal s oficiálnych stránok s mojou korekciou marketingovo nadnesených superlatívov.

 

24,3 efektívnych megapixelov - Snímač Exmor™ APS HD CMOS s mimoriadne vysokým rozlíšením a 2-krokovou redukciou šumu

Upravený procesor BIONZ - Zdokonalený procesor na spracovanie obrazu dokáže pracovať s obrovským množstvom údajov zo snímača, a umožňuje tak vysokorýchlostné snímanie

Technológia priehľadného zrkadla - Vymieňa pohyblivé zrkadlo digitálnej zrkadlovky za pevné priehľadné zrkadlo: umožňuje ultra rýchle snímanie s rýchlym a presným automatickým zaostrovaním s detekciou fázy

Výnimočne krátke oneskorenie spúšte - Krátke oneskorenie spúšte iba 50 ms: ideálne pre zábery rýchlych akčných scén

Ultra vysoká rýchlosť pri sériovom snímaní - Zachyťte rýchlu akciu až 12 snímkami za sekundu s nepretržitým automatickým zaostrovaním a sledovaním pohybujúcich sa objektov

Videozáznam Quick AF Full HD - Snímajte videozáznamy v rozlíšení 1 920 x 1 080 s nepretržitým automatickým zaostrovaním pohyblivých objektov: teraz s progresívnym snímaním 24p/50p pre filmové výsledky

Tvorivé funkcie snímania videa vo vysokom rozlíšení - Manuálne zaostrovanie umožňuje počas snímania videozáznamov vo vysokom rozlíšení vytvárať nádherné efekty rozostrenia (bokeh); Režimy expozície PASM ponúkajú úplnú tvorivú kontrolu

Funkcia Quick AF Live View - Zobrazenie obrazu z hlavného snímača alebo hľadáčika v reálnom čase na displeji LCD s vysokým rozlíšením s rýchlym a presným automatickým zaostrovaním s detekciou fázy.

Automatické zaostrovanie so sledovaním objektov - Ponechajte tváre či iné vybrané objekty zaostrené i vtedy, keď ich na chvíľu prekryje iný prechádzajúci objekt

Funkcia Sweep Panorama s režimom 3D Sweep Panorama - Stlačte tlačidlo, pohybujte fotoaparátom a nasnímajte jedinečné širokouhlé panoramatické fotografie: nasnímajte aj 3D panorámy pre prezeranie na 3D televízore

Široký rozsah citlivosti ISO 50 – 16 000 - 19-bodový systém automatického zaostrovania s detekciou fázového rozdielu - Novovyvinutý systém automatického zaostrovania s 11 krížovými snímačmi umožňujúcimi nepretržité presné automatické zaostrovanie pri sledovaní v hľadáčiku alebo na displeji LCD v režime Live View

Displej LCD 7,5 cm (3,0") Xtra Fine s naklápaním v 3 smeroch - Nastaviteľný širokouhlý displej LCD s vysokým rozlíšením (921 000 bodov): s technológiou TruBlack poskytujúcou špičkový detail a kontrast

XGA OLED TruFinder™ - Presný elektronický hľadáčik s rozlíšením 2,36 milióna bodov, vysokým kontrastom a 100 % pokrytím zobrazovacieho poľa umožňuje presnú kompozíciu, manuálne zaostrenie a prehliadanie záberov

Informačný displej s vysokým rozlíšením - Vyberte si z možností zahŕňajúcich digitálnu vodováhu, parametre snímania, mriežku a grafické zobrazenie expozície

Inteligentný telekonvertor - Digitálne priblíži strednú časť záberu a nasníma fotografie s vysokým rozlíšením 12 megapixelov s 1,4x alebo 2x zväčšením

Náhľad výsledného záberu - Stačí dotyk tlačidla a môžete si prezrieť účinok zmien nastavení clony, uzávierky a nastavení DRO na hĺbku ostrosti, rozmazanie pri pohybe a dynamický rozsah

Režim AUTO+ - Automaticky analyzuje scénu a podmienky na snímanie, nastaví parametre fotoaparátu a dosiahne excelentné výsledky v každej situácii

Detekcia tvárí s funkciou registrácie tvárí - Rozpozná až 8 tvárí na scéne, optimalizuje expozíciu, vyváženie bielej, blesk a iné nastavenia

Funkcia Smile Shutter - Automaticky spustí spúšť, keď sa objekt usmeje, pričom možno nastaviť citlivosť detekcie úsmevu

Režimy obrazových efektov - Vytvárajte aj bez počítača úžasné kreatívne efekty – vrátane plagátového efektu, čiastkového farebného filtra, kresby s vysokým dynamickým rozsahom, jemného rozostrenia a miniatúry

Pokročilý režim Auto HDR - Automaticky spojí tri postupné snímky, aby vytvoril jeden obrázok s efektívnym dynamickým rozsahom dokonca väčším, ako má film

Systém redukcie šumu Multi-Frame - Automaticky skombinuje sériu šiestich záberov, aby vznikol jeden obrázok s minimálnym šumom

Režim snímania za súmraku bez statívu - Automaticky kombinuje sériu šiestich záberov, aby vytvoril jeden obrázok s potlačením rozmazania a zníženým šumom pri slabom osvetlení

GPS pre jednoduché pridávanie geografických údajov - Automaticky pridáva do obrázkov informácie o polohe: vychutnajte si pohľad na mapu so softvérom PMB alebo na televízore BRAVIA s funkciou Photo Map

Tvorivé štýly - 6 možností konečnej úpravy záberu pre rôzne situácie pri snímaní – možnosť prispôsobenia pre širšie tvorivé možnosti

Optimalizácia dynamického rozsahu - Analyzuje záber v reálnom čase a upravuje jas a kontrast tak, aby pri osvetlení zozadu vytvorila rovnomerne exponované scény

Všestranné režimy priebehu snímania - Režimy priebehu snímania so sériovým snímaním, samospúšťou, skupinovou expozíciou a skupinovým nastavením vyváženia bielej

Ovládacie prvky na prednej a zadnej strane a informačný displej LCD - Ovládacie prvky na prednej a zadnej strane úchytky zjednodušujú rýchle nastavenie: doplnkový informačný displej zobrazuje expozíciu a iné nastavenia

Nastaviteľné tlačidlá - Priradenie tlačidiel AEL, ISO a AF/MF možno zmeniť a použiť ich na rýchly prístup k 24 funkciám

Zabudovaná optická stabilizácia SteadyShot - Zabudovaná optická stabilizácia obrazu tlmí chvenie u objektívov s objímkou A-mount od spoločnosti Sony alebo Konica Minolta o 2,5 až 4,0 EV

Kompenzácia tienenia a aberácie - Inteligentne znižuje vinetáciu (periférne tienenie), bočnú chromatickú aberáciu a skreslenie každého objektívu s objímkou A-mount

Pevné telo z horčíka - Odolný a pevný rám a panely tela odolajú aj náročným podmienkam pri používaní; hlavné tlačidlá a ovládacie prvky sú chránené pred prachom a vlhkosťou

Dvojitá ochrana pred prachom - Redukuje usádzanie prachu na snímači počas výmeny objektívu

Výstup HDMI® - Konektor HD na zobrazovanie na televízore s vysokým rozlíšením (voliteľný kábel). Režim PhotoTV HD zdokonaľuje zobrazovanie fotografií na kompatibilných televízoroch BRAVIA®

Technológia BRAVIA® Sync - Umožňuje priame ovládanie funkcií prehrávania fotoaparátu pomocou diaľkového ovládača televízora BRAVIA

Dodávaný softvér - Zahŕňa programy Image Data Converter SR, Image Data Lightbox SR a Picture Motion Browser

Prvý dojem

Fotoaparát som dostal v zostave s novým objektívom Sony DT 16-50/2,8 SSM. Hneď po vybalení bolo jasné, že fotoaparát ani objektív nie sú žiadni drobčekovia. Jednoducho poctivý kus hardvéru do rúk pokročilého fotografa uprednostňujúceho ergonómiu a kvalitu pred kompaktnými rozmermi a nízkou hmotnosťou. Na grip sa mi zmestia všetky prsty. “Drevorubači” si ale budú musieť dokúpiť vertikálny grip. Dojem z kvality spracovania je veľmi dobrý. Pogumované časti majú veľmi príjemný povrch. Potešujúci je pohľad na stavový displej, ktorý predchádzajúci model A700 nemal. Zaujme aj výklopný a zároveň otočný displej trochu netradičnejšej konštrukcie, ktorá mu ale neuberá na funkčnosti, práve naopak. Konečne je využitý povrch fotoaparátu naplno. Všade sú tlačidlá. Oproti predchodcovi zmena k lepšiemu. Zapínanie okolo spúšte je tak, ako ho mám rád. Po ergonomickej stránke si s fotoaparátom budeme určite rozumieť.

Konštrukcia, dizajn a ergonómia

Sony SLT A77, ako náhrada za A700, je úplne ale úplne iný fotoaparát. Zo starého modelu zostalo len logo Sony.  Tvar je zaoblenejší a pripomína modely konkurenčnej značky Canon. Preč je hranatosť, nastupuje elegancia. Bližšie konkurencii sa posunulo aj ovládanie. Osobne to beriem ako plus. Príslušnosť k vyššej triede potvrdzuje stavový displej a dvojica otočných voličov.

Fotoaparát je osadený kovovým bajonetom určeným pre objektívy Minolta, Sony, Carl Zeiss a iných vybavených bajonetom A-Mount. Fotoaparát má vstavaný motorček, automatické ostrenie tak bude fungovať aj na starších objektívoch bez vlastného motorčeka.

Zvonku nič nenaznačuje, že tento fotoaparát je iný, ako bežné DSLR fotoaparáty. Až pohľad do hľadáčika naznačí, že tu nie je všetko tak, ako sme zvyknutí. Možno najprv skúsite dať dole krytku z objektívu, ale tma v hľadáčiku zostáva. K životu sa preberie až po zapnutí prístroja, kedy sa rozsvieti malý displej. Žeby to nebola zrkadlovka? Je, ale nie tradičnej konštrukcie.

Schematický rez SLT zrkadlovkou.

 

Polopriepustné zrkadlo rieši problém fotoaparátov pracujúcich v Live View režime s pomalým zaostrovaním na základe vyhodnotenia kontrastu. Väčšina svetla je prepustená na snímač a časť sa odrazí na senzory fázovej detekcie rýchleho automatického zaostrovania, ktoré bežne využívajú zrkadlovky. Na rozdiel od nich je tu výhoda v tom, že počas expozície sa zrkadlo nesklápa a senzory AF tak môžu pracovať bez prestávky aj počas expozície. Nevýhodou je, že zrkadlo je optický člen vplývajúci na kvalitu fotografií. Pri testovaní Sony SLT A35 sa to niekedy prejavilo na fotografiách vo forme svetlejšieho závoja. A77 by mala mať ale kvalitnejšiu antireflexnú úpravu zrkadla. No, uvidíme v praxi.

Fotoaparát teda pracuje trvale v režime Live View a obraz prenáša do elektronického hľadáčiku alebo na výklopný displej. Hľadáčik je excelentný. Ale o tom som už písal. K Live View dnes už neodmysliteľne patrí video. A k videu sa hodí výklopný displej. Ten má pomerne zaujímavú konštrukciu a okrem vyklápania sa aj otáča.

Telo je kovové, vyrobené z magnéziovej zliatiny, naviac pretesnené voči prachu a striekajúcej vode. Foťáčik do nepohody. Srdcom fotoaparátu je CMOS snímač veľkosti APS-C s rozlíšením 24,3 Mpx. Snímač je stabilizovaný a má zabudované čistenie. Vysoký výkon je umožnený novým procesorom BIONZ. Poďme si ale fotoaparát predstaviť bližšie po stránke dizajnu a funkčnosti.

Začnem tradične od prednej časti. Na gripe sa nachádza čidlo IR ovládania. Bližšie k hranolu pomocné svetlo AF. Pod bajonetom je šikovný prepínač režimov zaostrovania.

 

Pri pohľade z vrchu sa naľavo od vstavaného blesku nachádza volič programov. Zaplnený je kompletne. Má pomerne tuhý chod, čo mi vyhovuje, ťažšie sa omylom prepne do iného programu. Programy si preberieme neskôr. Vstavaný blesk sa vyklápa elektronicky. Nad ním je dvojica mikrofónov. Sánky pre externý blesk sú štandardne neštandardné. Sony ich zdedilo po Minolte.

Po pravej strane blesku je stavový displej (hurá!), podsvietený oranžovým svetlom. Konečne je tu aj viac tlačidiel dôležitých pre dobrú ergonómiu ovládania. Sú to tlačidlo režimu závierky, WB, korekcia expozície a ISO. Okrem nich ešte tlačidlá podsvietenia displeja a prepínania hľadáčiku a displeja. Prístroj sa zapína a vypína otočením prstenca okolo spúšte. Aj keď je umiestnenie spúšte iné, než som zvyknutý, zvykol som si naň rýchlo. Určite nie je v neprirodzenej polohe. Pod spúšťou sa nachádza predný otočný volič. Rovnako ako ten zadný, má výrazne zúbkovanie a príjemný chod.

Dostávame sa na zadnú časť fotoaparátu. Tej dominuje 3” LCD displej s rozlíšením 921 600 bodov. Nad ním je okulár elektronického hľadáčiku vybavený dioptrickou korekciou a senzorom priblíženia oka. Po jeho ľavej strane je jediné tlačidlo pre vstup do Menu. Po pravej strane okuláru je červené tlačidlo Movie. Naľavo od otočného voliča je tlačidlo AF/MF pre rýchle vypnutie automatického zaostrovania a tlačidlo pamäte expozície. Pod nimi sa nachádza Joystick. Na ten si treba zvyknúť. Aspoň v mojom prípade. Slúži na pohyb v menu a v režime fotografovania nim vyberáte zaostrovacie body. Pod nim je tlačidlo Fn pre rýchly prístup k dôležitým nastaveniam. Tlačidlo DISP mení režim zobrazovania informácií na displeji a v hľadáčiku. Zaujímavé je tlačidlo pre zoom živého náhľadu (max. 2x) aj v režime automatického ostrenia. Šikovné na bleskovú kontrolu zaostrenia. No a zostáva posledná dvojica tlačidiel. Modré tlačidlo Play slúži na zapnutie režimu prezerania fotografií a videí. Otazníčkové vyvolá nápovedu a v režime prezerania slúži na vymazávanie záberov.

Po strane gripu sú dvierka kryjúce priestor pre pamäťovú kartu. Konektory sú sústredené na protiľahlej strane, skryté pod gumovými záslepkami. Na tomto mieste zaujme nápis GPS, ktorý naznačuje zabudovanú jednotku snímania zemepisných súradníc. V triede kompaktov už pomerne bežné, ale na zrkadlovke to vidím po prvý raz.

Pozrime sa bližšie na ponuku konektorov. K fotoaparátu pripojíte elektronickú spúšť, mikrofón (s možnosťou napájania z fotoaparátu) a externý napájací zdroj. Na pripojenie k počítaču slúži USB 2 konektor ak TV, či projektoru pripojíte fotoaparát cez HDMI s podporou Bravia Sync.

Zostáva už len spodok s priestorom pre batériu a statívovým závitom. Tým mame obhliadku úspešne za sebou.

Expozičné programy

AUTO - klasická zelená automatika, bez možnosti zásahu užívateľa

AUTO* - v tomto režime fotoaparát používa aj fajnovosti dané konštrukciou, napr. HDR alebo vyskladaný záber pri nízkom osvetlení

P, A, S, M - štvorica známych expozičných programov pre pokročilých fotografov

MR - Pod týmto symbolom sa skrývajú tri užívateľské pamäte. Sem si môžete uložiť expozičnú konfiguráciu podľa svojich predstáv.

Movie - režim pre snímanie videosekvencií. V tomto režime vidíte už orezaný záber, oproti tomu, keby ste spustili nahrávanie v režime fotografovania. Vybrať si môžete zo štyroch expozičných programov P, A, S, M, pričom posledné tri sú v ponuke len pri vypnutom AF.

12 obr./s. - špeciálny režim pre maximálnu snímkovú frekvenciu. Ukladá aj do formátu RAW. Expozične je zhodný s programom P, pričom kombináciu času a clony môžete meniť (shift). Program preferuje kratšie časy a citlivosť si určuje automaticky.

Panorama - tak ako ju poznáte z kompaktov. Stačí držať spúšť a pohybovať fotoaparátom v smere šípky. Panoráma sa vytvorí následne priamo vo fotoaparáte. Jednoduchšie to už ani nejde vymyslieť. V menu si môžete vybrať medzi dvomi rozsahmi panorámy a zvoliť smer v horizontále aj vertikále.

3D - panoráma v 3D. Primárne určená pre pozeranie na 3D kompatibilných televízoroch. Aj preto je obmedzená len na horizontálny smer snímania.

SCN - výber scénických programov, akými sú napr. krajina, portrét, šport, západ slnka, či nočný záber.

Obrazové efekty - aj keď nie priamo na voliči programov, ale v menu funkcií, priradil by som túto funkciu k expozičným režimom. K dispozícii je len pri snímaní do formátu RAW. Jedná sa o posprocesingové úpravy v štýle toy kamery, miniatúry, pop artu, retrofotografie a pod. Ak chcete vidieť aj pri fotografovaní, ako bude fotografia s príslušným efektom vyzerať, musíte mať zapnutý režim zobrazovania na “efekt nastavenia”. V galérii nájdete fotografie vianočného stromčeku nasnímaného s obrazovými efektmi.

Menu

Ako sa na aparát tejto kategórie patrí, je menu bohaté a bez zbytočných ozdôb. Doterajším užívateľom fotoaparátov Sony bude viac než povedomé. Najviac času strávia nad nastavením zobrazovania a prepínania hľadáčiku a hlavného displeja. Konfigurovateľnosť je príkladná. Ak nepoužívate niektoré z tlačidiel ISO, AEL, AF-MF, môžete ho naprogramovať na inú funkciu.

Praktické fotografovanie

Po pár hodinách fotografovania som si uvedomil tri veci. Po prvé, s fotoaparátom sa dobre pracuje. Po druhé, elektronický hľadáčik, akokoľvek dobrý, nie je úplne ono. Obraz v ňom je vždy spracovaný procesorom a vždy mu nejakú chvíľku trvá, kým sa zapne. No a po tretie, absencia sklopného zrkadla robí z fotoaparátu “kluďasa”. Žiadne nárazy a otrasy. Odvrátenou stranou tejto parády je, že podľa zvuku nepočujete, či fotografujete 1/250 ale 1/15 s. Poznáte to, keď čas medzi dvomi klapnutiami zrkadla je akosi dlhý? Hneď viete, že máte niečo zle nastavené (ak fotíte z ruky). Tu to nepočujete, zrkadlo sa nepohybuje.

Uprostred testovania sa objavil dlho očakávaný update firmwaru 1.04. Ten prináša korekciu ďalších objektívov a má skrátiť odozvu, zlepšiť obrazovú kvalitu a vylepšiť použiteľnosť. Bohužiaľ som ho musel nainštalovať cez Windows, pretože inštalačný súbor nepodporuje 64-bit kernel Mac OSX Lion. U iných značiek stačí skopírovať inštalátor na pamäťovú kartu, čo je omnoho jednoduchšie.

Zmena firmwaru priniesla niekoľko pozitív. Tým prvým bolo jemnejšie nastavenie citlivosti ISO vo viacerých krokoch. Zlepšila sa aj odozva stavového displeja, ktorý zobrazovaním nastavených hodnôt rýchlejšie reaguje na otočné voliče. Aj tak ale ešte nie je v úplnom poriadku. Občas je fotoaparát spomalený a raz vypísal aj chybu.

Dlhšie mi trvalo nastavenie zobrazovania hľadáčiku a LCD displeja. Najmä preto, že má množstvo nastavení a musel som ich odskúšať v praxi. U svojho fotoaparátu používam tlačidlo pre náhľad hĺbky ostrosti len sporadicky, tu sa dá ale nastaviť tak, že po jeho stlačení displej simuluje expozičné nastavenia. Veľmi šikovné.

Krátko spomeniem napájanie. Napriek tomu, že fotoaparát trvale pracuje v Live View režime a ešte som nechával aj zapnutý GPS, s výdržou nebol problém. Batéria bola nová ešte bez plnej kapacity. Aj v chladnejšom počasí mi vydržala na celodenné fotenie.

Ľúto mi je, že som fotoaparát nemohol dôkladne preveriť z hľadiska obrazového potenciálu. Mal som ho dva najhnusnejšie týždne v roku, kedy slnko vyšlo na 1/2 hodinu. Mám už ale prisľúbený SLT 65 s rovnakým snímačom. Zoberiem ho, ale až sa počasie umúdri.

Zaostrovania

Od fotoaparátu pracujúcom trvale v Live View by ste očakávali, že bude zaostrovať pomalšie. Ale u tohto fotoaparátu tomu tak nie je. Zaostrovanie pracuje na systéme fázovej detekcie, rovnako ako zrkadlovky so sklopným zrkadlom. To je výhoda polopriepustného zrkadla. Kombinuje Live View s rýchlym zaostrovaním. Rýchlosťou je porovnateľný s prístrojmi vo svojej triede. 19-bodové zaostrovanie má svoje muchy, rovnako ako ktorýkoľvek iný fotoaparát. Za niektorých podmienok sa zaostrovanie ťažšie chytá, akoby ani 11 bodov nebolo krížových.

Fotoaparát disponuje funkciou Eye Start, kedy sa zaostrovanie aktivuje pri priblížení oka k hľadáčiku. Keď už sa pozeráte na obraz, bude objekt už blízko zaostrenia. To urýchľuje čas medzi rozhodnutím fotografovať a exponovaním záberu.

Fotoaparát je možné kedykoľvek prepínať medzi automatickým a manuálnym zaostrovaním jednoduchým stlačením tlačidla AF/MF na zadnej strane prístroja. V režime manuálneho zaostrovanie je k dispozícii lupa (Focus Magnifier) až s 11,7-násobným zväčšením.

Prípadné problémy s presnosťou zaostrovania vyriešite jemným nastavením AF Micro Adjustment.

Oneskorenie spúšte

Sony uvádza, že oneskorenie spúšte je len 0,05 s. Zmerať to neviem, ale na rýchlosť odozvy sa skutočne nemožno sťažovať. Tento fakt ale zatieňuje dlhší nábeh fotoaparátu. Na to som si u zrkadloviek dávno odvykol. A čo robí fotoaparát ešte 5 sekúnd po vypnutí, to naozaj netuším. Niečo v ňom cvakne.

Rýchlosť snímania

V špeciálnom režime je k dispozícii max. snímková frekvencia 12 obr./s. a to aj v RAW formáte. Pri takejto frekvencii sa vnútorná pamäť rýchlo zaplní a tak môžete fotografovať len okolo jednej sekundy. Potom musíte nechať fotoaparát, aby fotografie z pamäte uložil na kartu. Tu sa ukáže akú rýchlu máte kartu. Počas zápisu môžete do uvoľnenej pamäte opäť ukladať fotografie.

12 obr./s. je už poriadna kadencia. Ak potrebujete snímať pohybové štúdie, je toto fotoaparát pre vás. Mimo špeciálneho programu je rýchlosť snímania max. 8 obr./s.

Závierka

Elektronicky riadená závierka má rozsah 1/8000 - 30 s. Nechýba režim Bulb. Najkratší synchronizačný čas pre blesk je 1/250 s. S kompatibilnými bleskami s funkciou HSS dokáže fotoaparát používať aj kratšie časy.

Stabilizácia

Sony tradične používa stabilizáciu posunom snímača. Výhodou je, že stabilizuje obraz pri použití takmer každého objektívu, ktorý na fotoaparát nasadíte. S funkcionalitou som bol plne spokojný. Žiadne skákanie obrazu. Účinnosť až 4 EV. V spojení s technológiou SLT, kde sa zrkadlo nehýbe a neprenáša na fotoaparát rázy, sa dajú v ruke udržať dlhšie časy, ako je zvykom.

Korekcia chýb objektívov

Pomaly sa stáva štandardom, že sa chyby objektívov korigujú postprocesingom priamo vo fotoaparáte. Vinetáciu, chromatickú chybu a sférické skreslenie koriguje aj tento model. Korekcia funguje samozrejme len pri JPG formáte. V databáze je objektívov zatiaľ poskromne, postupne budú pribúdať ďalšie.

Elektronický hľadáčik v praxi

Lepší zatiaľ nenájdete. Praktické je zobrazovanie informácií nad aj pod obrazom. Zapnúť si môžete pomocnú kompozičnú mriežku, histogram i vodováhu.  Rýchlosť prekresľovania je vysoká a aj pri panningu sa na trhanie obrazu sťažovať nebudete. Necnosťou všetkých elektronických hľadáčikov je zašumenie pri zlých svetelných podmienkach a to, že nikdy nevidíte skutočný obraz. Ten je vždy spracovaný procesorom.

Ak pri akčnom fotografovaní potrebujete zrýchliť zapínanie hľadáčiku, je najlepšie deaktivovať hlavný displej.

Live View

Lepší Live View nemá momentálne nikto. Displej je výklopný a otočný, obraz môžete pozorovať zo všemožných krkolomných uhlov. Na rozdiel od konkurencie vám život neznepríjemňuje pomalé zaostrovanie. A77-ička má navyše dva režimy zobrazovania. So simuláciou nastavenej expozície a bez. Dokonca si môžete nechať zobraziť obraz pri pracovnej clone, stačí podržať tlačidlo DOF.

Kvalita fotografií

Mnohí budú tento fotoaparát konfrontovať s jeho predchodcom Sony A700. Porovnal som ich aj ja. Z hľadiska šumu je rozdiel malý, čo pri dvojnásobnom rozlíšení SLT A77 je veľký úspech. Výrazne sa zlepšil dynamický rozsah, z ktorého ťaží funkcia rozšírenia dynamického rozsahu DNR, ale aj fotograf pri úprave RAW súborov. SLT A77 má omnoho bližšie k FF sestričke A900, od ktorej je horšia len v oblasti šumu. Vysoké rozlíšenie umožňuje snímať fotografie s tými najjemnejšími detailmi. Fotograf ale musí nakŕmiť snímač obrazom z kvalitného objektívu, pokiaľ možno s použitím statívu alebo monopodu.

Nerád sa pri hodnotení farieb spolieham na vlastný zrak. Preto som použil Colorchecker pre vytvorenie profilu. V porovnaní so štandardným Adobe profilom (súčasť ACR), sú farby saturovanejšie. Profil ale nemusel korigovať farby, to je dobrá správa pre tých, ktorí si nemôžu vytvoriť svoj vlastný profil.

Už pri recenzii SLT A35 som spomínal dodávaný softvér, ktorý nebstojí ani pri nenáročnom používaní. Pre úpravu fotografií s poloprofesionálneho fotoaparátu odporúčam siahnuť po niektorom z osvedčených programov typu Lightroom, Capture One, či Bibble Pro.

ISO a šum

Pri nastavení na ISO 50 je vidno pokles kontrastu, fotografie sú šedivejšie a aj menej ostré. Odporúčam preto používať citlivosti od ISO 100. Šum je viditeľný od najnižšej hodnoty citlivosti. Použiteľné sú hodnoty do ISO 800-1250, v núdzi ISO 1600, pre tolerantnejších snáď aj 3200. Pri ISO 6400 je šumu stále menej ako obrazových dát, nad túto hodnotu sú ale zábery nepoužiteľné.  Keby som mal fotoaparát kratšie, bolo by moje hodnotenie omnoho tvrdšie. Zmenou firmwaru na 1.04 sa výkon snímača, pri zlom osvetlení a vyššom ISO zlepšil.  Čo je ale ešte lepšou správou, fotografie sú ostrejšie a obsahujú viac drobných detailov. Ak budete fotografovať do formátu JPG, odporúčam vypnúť redukciu šumu, vedie k strate detailov. A o tie asi nechcete prísť, keď ste si kúpili 24 MPx fotoaparát? Vyhladzovanie vedie k nepekným artefaktom.

Snímanie videa

Pozitívom fotoaparátu je samostatný režim snímania videa, kde si môžete vybrať aj expozičný režim. Pri programoch A, S a M je k dispozícii len manuálne zaostrovanie. Prečo? To netuším. Inak je ale snímanie videa pohodové. V programe P, kedy funguje automatické zaostrovanie zvládne video aj amatér. Zaostrovanie je rýchle, zvláda aj pohybujúce sa objekty. U klasických zrkadloviek sa stretávam s “dýchaním” obrazu spôsobeného zmenou expozície. Tu som sa s tým nestretol, foťák si expozíciu drží.

Možnosť riadiť čas a clonu je tiež výborná. Kolegu Jozefa som snímal s objektívom 85/1,4 pri clone f/1,4. Paráda, pozadie úplne rozostrené, ako v hollywoodskom trháku.

Priaznivcov spomaľovačiek poteší progresívne snímanie vo Full HD rozlíšení s frekvenciou 50/60 obr./s.

Pre ambiciózneho amatérskeho filmára je SLT fotoaparát asi najlepším riešením. Bez nutnosti používať špeciálne vybavenie vie pohodlne snímať vysokokvalitné video. Odporučiť môžem dokúpenie externého smerového mikrofónu. Ten vstavaný zachytáva zvuk kvalitne, ale zachytí aj hukot vetra, či preostrovanie objektívu.

Kvalita videa

Z nasnímaného videa bude mať radosť aj náročný filmár. To moje som snímal z nepríliš dobrých podmienok. Najmä pri tanečníkoch z The Pastels boli svetelné podmienky príšerné. Z bežnej videokamery by boli asi zábery nepoužiteľné.

 

GPS

GPS sa v kompaktoch už udomácnilo. U zrkadloviek je potrebné pripojiť k fotoaparátu externú GPS jednotku. Tá zaberie miesto pre blesk a navyše je prepojená káblom, ktorý zavadzia. Sony SLT A77 má GPS zabudované. Zapína a vypína sa v menu. Jednoduché a praktické. Údaje o zemepisnej polohe ocenia najmä cestovatelia. GPS súradnice sú zapísané v EXIF-e. V programe Lightroom som klikol na súradnice, následne som bol presmerovaný na Google mapu. Priemerná odchýlka je okolo 3 až 10 metrov.

Zabudovaný prijímač GPS poteší najmä cestovateľov, ktorí chcú mať zaznamenané, kde fotografie nasnímali.

Nový objektív DT 16-50/2,8

 

Pri nastavení na najdlhšie ohnisko je objektív ostrý aj na f/2,8. Na fotografiách je vtedy pozorovateľná vinetácia, ktorá sa takmer stratí od f/4. V clonovom rozsahu f/4-f/16 je výkon rovnomerný. Nad f/16 sa prejavuje difrakcia a objektív preto neodporúčam cloniť na f/20 - f/22.

Pri širokouhlom nastavení je pozorovateľné výrazné komplikované sférické skreslenie, tzv. “fúzovité”. Pri snímaní do JPG formátu ho dokáže korigovať priamo fotoaparát, ale ak pracujete napr. v Lightroome, ten zatiaľ  tento objektív korigovať nedokáže. Nepomôže vám ani manuálna korekcia, pri komplikovanom skreslení je účinná len čiastočne. Pri clone f/2,8 sa ostrosť smerom k rohom obrazu rýchlo vytráca. Smerom od stredu ale rýchlo rastie chromatická chyba. Akákoľvek fotografia krajiny, či architektúry je pri otvorenej clone nepoužiteľná. Aby ste dosiahli prijateľnú kresbu aj v rohoch, je potrebné pricloniť na f/13! Difrakcia pri vysokých clonových číslach je malá a netreba sa báť cloniť aj nad f/16.

Objektív je po mechanickej stránke nadpriemerný a preto je mi smutno, že na širokouhlom nastavení je podpriemerný. Keďže som ale hlavne testoval nový fotoaparát, pre väčšiu časť testovania som zvolil osvedčený Calr Zeiss 24-70/2,8, s ktorým sa lepšie odhalil potencia fotoaparátu.

Sony SLT A77 vz A65

Chvíľu som mal možnosť skúšať aj nižší model A65, ktorý má rovnaký 24,3 MPx snímač. Prvé, čo udrie do očí, je ergonómia. Absentuje stavový displej a veľký LCD displej nie je výklopný. Prístroj je menší a ľahší. Ergonómia ovládania a držania je horšia.

Automatické zaostrovanie má k dispozícii menej bodov, konkrétne 15 z toho 3 krížové. Výkonnostne je v niektorých parametroch slabší. Najkratší čas závierky je 1/4000 s. a max. snímková frekvencia je 10 obr./s. A65 je pokročilý amatérsky fotoaparát s vysokým rozlíšením, poloprofesionálom je určený model A77 s lepšou ergonómiou a spracovaním.

Záver

Je toho omnoho viac, čo by sa o Sony SLT A77 dalo popísať. Ak sa vám podarí zohnať originálny prospekt k fotoaparátu, nájdete v ňom podrobne popísané všetky benefity.

 

SLT A77 zbiera vysoké hodnotenia po celom svete. Testeri sú nadšení z rýchlosti a kvality elektronického hľadáčiku. Akoby sa skutočne jednalo o revolučný fotoaparát, aký sme tu ešte nemali. Mňa necháva o niečo chladnejším. Koľkokrát bežný fotograf využije 12 obr./s? Na SLT je fotoaparát čertovsky rýchly, ale nie rýchlejší ako DSLR zrkadlovky. Beriem ho ako veľmi slušný kus “železa”. Jeho krásu ale kazí horší výkon snímača pri nižšej hladine osvetlenia. A nemusel by. 24 Mpx beriem ako zbytočné megalomanstvo. V predpokladanej cieľovej skupine takéto rozlíšenie využije málokto, menšiemu šumu by sa ale potešil každý.

 

Sony sa vybral svojou, trochu odlišnou cestou. Konzervatívni užívatelia zrkadloviek asi koncepcii prístroja s elektronickým hľadáčikom neprídu ihneď na chuť. Ale práve táto koncepcia dáva fotoaparátu hneď niekoľko dôležitých jedinečných vlastností. Fotoaparát s 12 obr./s. v tejto cenovej kategórii nenájdete (jedine v ponuke Sony). Žiadna iná zrkadlovka nemá v režime živého náhľadu tak rýchle zaostrovanie. Rozdiel je niekoľko tried. Je rovnako rýchle ako ostrenie klasických zrkadloviek v štandardnom režime. Ani video s inou zrkadlovkou tak pohodlne nenatočíte.

 

Ak som u Sony SLT A35 pomerne frflal (veď je to amatérsky model), tu prakticky niet čo kritizovať. Sony z tejto koncepcie vyťažilo takmer maximum. Je funkčná, životaschopná, konkurencieschopná. Fotoaparát sa dobre drží aj ovláda. Funkčná výbava uspokojí aj náročného fotografa. K dispozícii je široká paleta objektívov nielen od Sony a Carl Zeiss, ale aj starších Minolta a objektívov iných značiek. Strobistov poteší podpora diaľkového odpaľovania bleskov.

Hlavným mínusom prístroja sú občasné zdržiavania dané prepínaním elektronického hľadáčika a to, že pri vypnutom fotoaparáte nevidíte cez hľadáčik vôbec nič. Nemôžete tak ani “mrknúť” na kompozíciu.

Ak mám zhrnúť obrazovú kvalitu, je pre mňa určitým sklamaním a zároveň aj prekvapením. Som na vážkach. 24 Mpx je pre APS-C jednoducho priveľa. Iste niekto to využije. Menej bodov by ale bolo viac. Pri 16 -18 Mpx by bol kompromis medzi rozlíšením a šumom ideálny. Dynamický rozsah je veľmi dobrý a aj množstvo detailov na fotografiách je nadpriemerné. Z pohľadu náročného amatéra pracujúceho najmä vonku sa jedná o nadpriemerný fotoaparát. Horšie je to v zlých svetelných podmienkach. Tam sa šum prejavuje rýchlo najmä v tmavých častiach obrazu. Svadobní fotografi a reportéri z výkonu pri vysokom ISO nadšený nebudú. Na firmware treba ale stále popracovať. Fotoaparát je niekedy spomalený a raz mi aj vypisoval chybovú hlášku.

 

Sklamaním je nový “setový” objektív 16-50/2,8, ktorý by som si osobne k tomuto fotoaparátu nevybral. Jeho výkon pri širokouhlom nastavení je podpriemerný. Neostrosť v rohoch sa dá tolerovať. Komplikované sférické skreslenie je ale príliš výrazné.

 

Sony SLT A77 je odnožou zrkadlovkovej koncepcie. Jej užívateľ niečo stratí a niečo získa. Každý sa musí napokon sám rozhodnúť, ku ktorému konceptu sa prikloní. Odporúčam pred kúpou vyskúšať, či je SLT koncepcia pre vás to pravé. Je to fotoaparát pre veľmi náročných amatérov, nie však profesionálov. Nikon D7000, či Canon EOS 60D s ním musia počítať ako s plne konkurenčným prístrojom, ktorý prináša zaujímavé inovácie.

 

Plusy a mínusy

+  kvalitné spracovanie

+  12 obr./s. s kontinuálnym zaostrovaním

+  výborná ergonómia ovládania

+  rýchlosť AF

+  konštrukcia displeja

+  diaľkové ovládanie externých bleskov

+  široké možnosti konfigurácie

+  najlepší elektronický hľadáčik

+  bohaté informácie v hľadáčiku

+  elektronická vodováha

+  menu v češtine

+  rýchly Delete

+  zvýraznenie obrysov

+  snímanie videa

+  živý náhľad so simuláciou expozície

 

-  elektronický hľadáčik, akokoľvek dobre spravený, bude mať oproti optickému vždy niekoľko nevýhod

-  výrazné sférické skreslenie kitového objektívu

-  šum aj pri nižších citlivostiach ISO

-  chýba PC kontakt pre pripojenie štúdiových bleskov

-  problematický firmware

 

http://www.sony-asia.com/support/product/slt-a77v

http://www.dpreview.com/products/sony/slrs/sony_slta77

http://sonya77.com/

http://www.youtube.com/watch?v=H4rRGPPkmZI&feature=related

http://www.sony.sk/product/dsi-body-and-1-lens/slt-a77vq

 

 

FunkcieSLT-A77VQ

 

Objímka objektívu

Objímka Sony A-mount

ÁNO

Kompatibilita objektívu

Všetky druhy objektívov Sony s objímkou A-mount

ÁNO

Objektív Minolta a Konica Minolta α/MAXXUM/DYNAX

ÁNO

Obrazový snímač

Typ obrazového snímača

Snímač CMOS

Farebný filter obrazového snímača

R, G, B, základná farba

Rozmery (mm)

23,5 x 15,6 mm (veľkosť APS-C)

Fotoaparát

Celkový počet pixelov snímača (megapixely)

Pribl. 24,7

Počet efektívnych pixelov (megapixely)

Pribl. 24,3

Automatické vyváženie bielej

ÁNO

Vyváženie bielej: predvolený výber

Daylight (denné svetlo), Shade (tieň), Cloudy (zamračené), Incandescent (žiarovkové svetlo), Fluorescent (žiarivka), Flash (blesk)

Vyváženie bielej: vlastné nastavenie

ÁNO

Vyváženie bielej: typy teploty farieb

2 500 – 9 900 k (G7 až M7, 15-krokový) (A7 až B7, 15-krokový)

Skupinové nastavenie vyváženia bielej

3 snímky, voliteľné 2 kroky

Nastavenie citlivosti ISO

Ekvivalent ISO 100 – 16 000

Zabudovaná optická stabilizácia SteadyShot

Systém: Mechanizmus pohybu snímača

ÁNO

Zabudovaná stupnica stabilizátora obrazu Super SteadyShot (v hľadáčiku)

NIE

Upozornenie na chvenie fotoaparátu (v hľadáčiku)

NIE

Možnosť zabudovanej stabilizácie obrazu SteadyShot

Zníženie rýchlosti uzávierky približne o 2,5 EV - 4,5 EV (mení sa v závislosti od podmienok snímania a použitého objektívu)

Kompatibilné so zabudovanou stabilizáciou obrazu SteadyShot

Všetky objektívy pre digitálne zrkadlovky Sony a objektívy s bajonetovou objímkou typu A od spoločností Minolta a Konica Minolta

*Stabilizácia obrazu SteadyShot INSIDE bola predtým známa ako Super SteadyShot

 

Ochrana pred prachom

Ochranná vrstva proti vzniku elektrického náboja

ÁNO

Systém automatického zaostrenia

Systém TTL s detekciou fázového rozdielu

ÁNO

Systém kontrastného AF

NIE

Snímač

19 bodov (11 bodov krížového typu)

Rozsah citlivosti (ekvivalent ISO 100); EV

-1 až 18

Systém automatického zaostrovania Eye Start (voliteľné: zapnutý/vypnutý)

ÁNO

Oblasť automatického zaostrenia: Široká oblasť zaostrenia

ÁNO (automaticky s 19 oblasťami)

Oblasť automatického zaostrenia: bodové

ÁNO

Oblasť automatického zaostrenia: výber lokálneho zaostrenia

ÁNO (19 lokálnych oblastí)

Oblasť automatického zaostrenia: Viacbodové

NIE

Oblasť automatického zaostrenia: Vyváženie na stred

NIE

Oblasť automatického zaostrenia: Flexibilné bodové

NIE

Režimy automatického zaostrenia (AF)

Automatické zaostrenie pre jednotlivé snímky, automatické zaostrenie, priebežné automatické zaostrenie

Prediktívne ovládanie zaostrenia

ÁNO

Uzamknutie zaostrenia

ÁNO

AF Illuminator

ÁNO (so zabudovanými diódami LED)

Rozsah osvetlenia pri automatickom zaostrení (metre)

Približne 1 – 7

Systém automatickej expozície

Typ expozimetra

1200-zónové hodnotiace meranie

Políčko expozimetra

Snímač Exmor™ CMOS

Expozimeter: viacsegmentový

ÁNO

Expozimeter: bodové

ÁNO

Expozimeter: vyváženie na stred

ÁNO

Expozícia: Automatické

ÁNO

Expozícia: Program Auto

ÁNO

Expozícia: iAUTO

NIE

Expozícia: AUTO+

ÁNO

Expozícia: Priorita uzávierky

ÁNO

Expozícia: Priorita clony

ÁNO

Expozícia: Ručné

ÁNO

Expozícia: Výber scény

ÁNO

Funkcia Sweep Panorama

ÁNO (2D, 3D)

Funkcia Anti Motion Blur

NIE

Uzamknutie automatickej expozície

ÁNO

Kompenzácia expozície

ÁNO (+/-5,0 EV, po voliteľných krokoch 1/3 alebo 1/2 EV)

Skupinové nastavenie automatickej expozície (AE Bracketing)

S prírastkom 1/3 EV, 1/2 EV, 2/3 EV, 2,0 EV, 3,0 EV, 3/5 snímok (2,0 EV, 3,0 EV: len 3 snímky) voliteľné

Uzávierka

Typ

Elektronicky ovládaný typ s vertikálnym posunom a ohniskovou rovinou

Rozsah rýchlosti uzávierky (sekundy)

1/8 000 - 30 a otvorená uzávierka

Rýchlosť synchronizácie blesku; sekunda

1/250

Rýchlosť synchronizácie blesku (so zapnutou stabilizáciou obrazu SteadyShot); sekunda

1/250

Blesk

Smerné číslo zabudovaného blesku (v metroch pri ISO 100)

12

Systém merania blesku

Režimy merania blesku ADI/Pre-Flash TTL/Manuálny blesk

Kompenzácia blesku

+/-3,0 EV (s prepínaním medzi krokmi 1/3 a 1/2 EV)

Doba cyklu zabudovaného blesku (približný čas v sekundách)

3

Režim blesku

Automatický blesk, výplňový blesk, pomalá synchronizácia, synchronizácia zadného blesku Vysokorýchlostná synchronizácia

Režim bezdrôtového blesku

ÁNO (s voliteľným kompatibilným bleskom)

Redukcia efektu červených očí

ÁNO

Vysunutie blesku

Auto (Automaticky)

Hľadáčik

Typ

Elektronické

Obrazovka zaostrenia

NIE

Zorné pole (%)

100

Zväčšenie (s 50 mm objektívom zameraným na nekonečno)

1,09x

Eye Relief (predsunutie výstupnej pupily)

Približne 27 mm od šošovky okuláru

Nastavenie priezoru

-4,0 až +3,0 dioptrie

Režim Live View

Režim Live View

ÁNO

displej LCD

Veľkosť obrazovky

Šírka 7,5 cm/3"

Typ monitora

Displej LCD Xtra Fine TruBlack

Celkový počet bodov LCD displeja

921600

Nastaviteľný jas

ÁNO

Nakloniteľný displej

ÁNO

Otočný displej

ÁNO

Nahrávanie

Funkcia Drive Mode

Samostatné, sériové, samospúšť 10 sekúnd a 2 sekundy, stupňované (sériové, jednotlivé, stupňovanie vyváženia bielej, stupňovanie DRO)

Rýchlosť sériového snímania (približný maximálny počet snímok za sekundu)

max. 12 snímok/s

Počet záberov pri sériovom snímaní

Extra jemný: 13 záberov/Jemný: 17 záberov/Štandardný: 17 záberov/RAW a JPEG: 11 záberov/RAW: 13 záberov

Nahrávacie médium

Pamäťové karty Memory Stick PRO Duo™, Memory Stick PRO-HG Duo™, SD, SDHC, SDXC (kompatibilné s UHS-I)

Formát nahrávania

JPEG (DCF ver. 2.0, Exif ver. 2.3, kompatibilné s MPF Baseline), RAW (formát Sony ARW 2.3), 3D MPO (kompatibilné s MPF Extended)

Veľkosť snímky L - JPEG (pixely)

6 000 x 4 000 (24 M)

Veľkosť snímky M (pixely)

4 240 × 2 832 (12 M)

Veľkosť snímky S (pixely)

3 008 x 2 000 (6 M)

Veľkosť panorámy: Max. stupne uhla otočenia (ohnisková vzdialenosť 16 mm/18 mm)

Širokouhlý: horizontálne 12 416 x 1 856 (23 M), vertikálne 5 536 x 2 160 (12 M), Štandardný: horizontálne 8 192 x 1 856 (15 M), vertikálne 3 872 x 2 160 (8,4 M)

3D panoramaticky: max. stupňov uhla pohybu (ohnisková vzdialenosť: 16 mm/18 mm)

Širokouhlý: 7 152 x 1 080 (7,7 M), Štandardne: 4 912 x 1 080 (5,3 M), 16:9: 1 920 x 1 080 (2,1 M)

Kvalita statických záberov

RAW, RAW+JPEG, Jemný, Extra jemný, Štandardný

Formát záznamu videa

AVCHD/MP4

Video kompresia

MPEG-4 AVC, H.264

Formát záznamu zvuku

Dolby® Digital (AC-3)/MPEG-4 AAC-LC

Režim záznamu videa – AVCHD

1 920 x 1 080 (záznam v režime 50p, 28 Mb/s, 50i 24 Mb/s, 50i Mb/s, 25p 24 Mb/s, 25p 17 Mb/s)

Režim záznamu videa – MP4

1 440 x 1 080 (pribl. 25 sn./s, progresívny), približne 12 Mb/s (priemerná bitová rýchlosť)/VGA (640 x 480, pribl. 25 sn./s, progresívny), pribl. 3 Mb/s (priemerná bitová rýchlosť)

Redukcia šumu (dlhá exp.)

vypnutá/zapnutá, k dispozícii pri rýchlosti uzávierky dlhšej ako 1 sekunda

Redukcia šumu (pri vysokej hodnote ISO)

ÁNO

Potlačenie šumu (Multi Frame NR)

ÁNO

Priestor farieb (sRGB)

ÁNO

Priestor farieb (Adobe® RGB)

ÁNO

Štýly Color mode (režim farby)/DEC (úprava digitálnych efektov)/Creative (tvorivý)

Štandardné, Živé, Neutrálne, Jasné, Hlboké, Svetlé, Portrét, Krajina, Západ slnka, V noci, Jesenné listy, Čiernobiela, Sépia

Optimalizácia dynamického rozsahu

Vyp., automatické

Prehrávanie a strih

Signalizácia nadmerného/nedostatočného osvetlenia

ÁNO

Registrové prehrávanie

ÁNO

Rozšírenie (maximálne zväčšenie)

Veľkosť L: 13,6x, veľkosť M: 9,9x, veľkosť S: 6,8x

Otočenie obrázka

ÁNO

Automatická rotácia snímky

ÁNO

Všeobecné

Indikátor batérie InfoLITHIUM

ÁNO

Histogramový indikátor

ÁNO

Exif

Exif Ver.2.3

Technológia Exif Print

ÁNO

PictBridge

NIE

Jazyk ponuky

Angličtina, francúzština, nemčina, španielčina, taliančina, portugalčina, holandčina, ruština, švédčina, dánčina, nórčina, fínčina, poľština, čeština, maďarčina, gréčtina, turečtina

Spájanie zón

NIE

Ukážka hĺbky poľa

ÁNO

Technológia PRINT Image Matching III

ÁNO

Konektor diaľkového uvoľnenia uzávierky

ÁNO

Infračervený diaľkový ovládač

NIE

DPOF (Digital Print Order Format)

ÁNO

Ukazovateľ zostávajúcej kapacity pamäte (CF™)

ÁNO

Zvuk pípnutia

Voľba On (zapnuté)/Off (vypnuté)

Pamäť čísiel súborov

Voľba On (zapnuté)/Off (vypnuté)

Režim Folder Name (názov priečinka)

Štandard a dátum

Prevádzková teplota (stupne C)

0 – 40

Konektory

Obrazový výstup

NIE

Výstup HD/HDMI®

ÁNO

USB 2.0 Hi-Speed

ÁNO

Režim USB

Veľkokapacitné zariadenie/MTP

Napájanie a iné

Batériový systém

NP-FM500H

Dodávaná batéria

NP-FM500H

Stamina (výdrž batérie v podmienkach CIPA)

Približne 470 snímok (hľadáčik)/približne 530 snímok (displej LCD) (norma CIPA)

Hmotnosť (g) (len telo)

Pribl. 653

Rozmery

Šírka (mm)

142,6

Výška (mm)

104,0

Hĺbka (mm)

80,9

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
lochnes
2011-12-23 13:24:45
Výborný stroj, na Fotoslovakia som sa s ním hral...
Ešte 2 poznámky,

"Široký rozsah citlivosti ISO 50 – 16 000 - 19-bodový systém automatického zaostrovania s detekciou fázového rozdielu - Novovyvinutý systém automatického zaostrovania s 11 krížovými snímačmi umožňujúcimi nepretržité presné automatické zaostrovanie pri sledovaní v hľadáčiku alebo na displeji LCD v režime Live View"
- asi to malo byť od toho zaostrovania zvlášť oddelené...

A druhá poznámka... to že konkurent je Nikonu D7000 rozumiem, ale 60D ? nie náhodou 7D ? 60D je plastové, pomalšie, zato vnútro ako 7D... no Telom a odolnosťou a rýchlosťou mi príde 77 ako 7D... ale možno sa mýlim...(jedine cenou je 7D vyššie... )
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-12-23 13:32:33
príspevok od: lochnes
Výborný stroj, na Fotoslovakia som sa s ním hral...
Ešte 2 poznámky,

"Široký rozsah citlivosti ISO 50 – 16 000 - 19-bodový systém automatického zaostrovania s detekciou fázového rozdielu - Novovyvinutý systém automatického zaostrovania s 11 krížovými snímačmi umožňujúcimi nepretržité presné automatické zaostrovanie pri sledovaní v hľadáčiku alebo na displeji LCD v režime Live View"
- asi to malo byť od toho zaostrovania zvlášť oddelené...

A druhá poznámka... to že konkurent je Nikonu D7000 rozumiem, ale 60D ? nie náhodou 7D ? 60D je plastové, pomalšie, zato vnútro ako 7D... no Telom a odolnosťou a rýchlosťou mi príde 77 ako 7D... ale možno sa mýlim...(jedine cenou je 7D vyššie... )
1. Aj pocas LV funguju prave tieto senzory, to je vyhoda SLT konstrukcie. Ostatne znacky funguju v LV inak.
2. Papierovo sa mozno A77 radi takmer do profi, ale osobne z toho taky dojem nemam. Je tazko ju presne zaradit, ale to aj ine fotaky. Ale kes som s nou pracoval, na uroven D300s, ci EOS 7D by som ju nedaval. Najblizsie je skutocne asi D7000.
 
Steju
2011-12-23 14:11:03
kľudne sa do mňa všetci pustite ale slovo 'čidlo' mi stále v článkoch píli oči, je to nespisovné slovo ktoré nieje ani v slovníkoch, keďže je to seriózna recenzia na serióznej stránke tak by sa patrilo používať spisovné slová (v tomto prípade napr sezor). Inak výborná práca
 
branuloo
2011-12-23 14:47:05
príspevok od: Karol Srnec
1. Aj pocas LV funguju prave tieto senzory, to je vyhoda SLT konstrukcie. Ostatne znacky funguju v LV inak.
2. Papierovo sa mozno A77 radi takmer do profi, ale osobne z toho taky dojem nemam. Je tazko ju presne zaradit, ale to aj ine fotaky. Ale kes som s nou pracoval, na uroven D300s, ci EOS 7D by som ju nedaval. Najblizsie je skutocne asi D7000.
mam otázku k objektívu sony 16-50 f2,8, je na tom opticky lepsie ako tamron 17-50 f2,8? ked pominieme ze tamron nema ssm zaostrovanie a neni utesneny?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-12-23 14:55:21
príspevok od: branuloo
mam otázku k objektívu sony 16-50 f2,8, je na tom opticky lepsie ako tamron 17-50 f2,8? ked pominieme ze tamron nema ssm zaostrovanie a neni utesneny?
Tamron som na tomto modely netestoval. Ako pisem v recenzi, pre mna je 16-50 sklamanim. Az tak velke komlikovane skreslenie takemuto objektivu neviem odpustit.
 
kozakm
2011-12-23 15:16:16
"s výdržou nebol problém. Batéria bola nová ešte bez plnej kapacity. Aj v chladnejšom počasí mi vydržala na celodenné fotenie"

Co to znamená konkrétně, kolik fotek?
 
branuloo
2011-12-23 15:21:37
mne vydrzi okolo 600-800 zaberov ked nepouzivam gps a som vonku
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-12-23 15:55:31
príspevok od: kozakm
"s výdržou nebol problém. Batéria bola nová ešte bez plnej kapacity. Aj v chladnejšom počasí mi vydržala na celodenné fotenie"

Co to znamená konkrétně, kolik fotek?
Nebudem u nenaformatovanej baterie, ktora nema za sebo dostatocny pocet cyklou udavat pocet fotiek, ked by to aj tak nebol relevantny udaj. Naviac kazdy ma svoj sposob fotenia. Ja som naviac vela casu stravil pri testovani funkcii, prechadzani menu... To pri beznom foteni nerobis.
 
oksyd
2011-12-23 16:51:53
no to je ale kravina. Elektronicky hladacik je smrt fotaku...
 
mAxL
2011-12-23 17:09:10
príspevok od: oksyd
no to je ale kravina. Elektronicky hladacik je smrt fotaku...
 
branuloo
2011-12-23 17:09:53
príspevok od: oksyd
no to je ale kravina. Elektronicky hladacik je smrt fotaku...
preco si myslis ze el. hladacik je smrt fotaku? ja mam tento fotak uz dva mesiace bez toho noveho objektivu a ten hladacik si z vacsej casti neviem vynachvalit... mne viac vyhovuje ako opticky, pretoze aj v tme aj ked zasumene tak vidim viac ako cez opticky,
 
b0baz
2011-12-23 17:21:54
Karol, teraz som trošku zaskočený ohľadom kvality objektívu, lebo čo čítam reakcie užívateľov na http://www.dyxum.com/reviews/lenses/reviews.asp?IDLens=643 tak to vyzerá byť dobrý objektív od širokého po dlhý koniec, takisto na http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/1449 bol hodnotený, na PHOTOZONE stále nič. Lebo keď som si porovnával s Tamron 17-50/2.8 tak mi Sonička vyšla lepšie, no drahšia samozrejme je. Ja by som ho chcel práve kôli vyššej kvalite obrazu oproti Tamron 17-50, ten mi prišiel ako kus lepší seťák. Je to skreslenie na 16mm skutočne tak zlé ? Nejak sa mi to nevidí.
 
mAxL
2011-12-23 17:27:47
A hlavne vidis to, co bude na fotke. Odkedy mam a55ku fotim vacsinou na manual so zapnutym histogramom a este sa mi nestalo, ze by fotka bola exponovana inak ako som chcel ja. Na jednej akcii som fotil s jednou babou, ktora kazdy snimok opakovala 3-4 krat a nasledne kontrolovala na display-i + nasledne korekcie a dost hodnotne zabery jej usli. Nehovoriac o tom ze zaplnila 16GB kartu, kym ja som mal na 4ke stale miesto... Hold ale mohla to byt aj chyba dotycnej. Takze napriek vsetkym negativam ja som zastanca el. hladacika.
Howgh....
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-12-23 17:33:05
príspevok od: b0baz
Karol, teraz som trošku zaskočený ohľadom kvality objektívu, lebo čo čítam reakcie užívateľov na http://www.dyxum.com/reviews/lenses/reviews.asp?IDLens=643 tak to vyzerá byť dobrý objektív od širokého po dlhý koniec, takisto na http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/1449 bol hodnotený, na PHOTOZONE stále nič. Lebo keď som si porovnával s Tamron 17-50/2.8 tak mi Sonička vyšla lepšie, no drahšia samozrejme je. Ja by som ho chcel práve kôli vyššej kvalite obrazu oproti Tamron 17-50, ten mi prišiel ako kus lepší seťák. Je to skreslenie na 16mm skutočne tak zlé ? Nejak sa mi to nevidí.
Pozri si prv fotku v ISO galerii. To skreslenie je mimo mojej tolerancie pre tuto kategoriu objektivov.
www.ephoto.sk/galeria/k-clanku/232/?index=0
 
Jurasko
2011-12-23 18:10:10
Karol, chcem poukazať na malú nepresnosť v recenzíí, kde píšeš, že A65 nemá výklopný display.
A65-ka má výklopný avšak nie tak polohovateľný ako A77.
A77 sa dá vyklopiť až nad prístroj a otočiť smerom k objektívu.
 
b0baz
2011-12-23 18:20:26
príspevok od: Karol Srnec
Pozri si prv fotku v ISO galerii. To skreslenie je mimo mojej tolerancie pre tuto kategoriu objektivov.
www.ephoto.sk/galeria/k-clanku/232/?index=0
Karol dík za reakciu. Tam na tej prvej je to naozaj nejaké divné, pokrčené. Ja som na nete práve takéto nevidel, preto som reagoval. Tuto na linku napríklad to zas vyzerá ok, mňa osobne zaujíma rozsah od 16mm do 35mm na crope samozrejme. http://translate.google.co.il/translate?hl=iw&sl=pl&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.fotopolis.pl%2Findex.php%3Fn%3D13398%26sony-slt-a77-zdjecia-przykladowe
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-12-23 18:36:18
príspevok od: b0baz
Karol dík za reakciu. Tam na tej prvej je to naozaj nejaké divné, pokrčené. Ja som na nete práve takéto nevidel, preto som reagoval. Tuto na linku napríklad to zas vyzerá ok, mňa osobne zaujíma rozsah od 16mm do 35mm na crope samozrejme. http://translate.google.co.il/translate?hl=iw&sl=pl&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.fotopolis.pl%2Findex.php%3Fn%3D13398%26sony-slt-a77-zdjecia-przykladowe
Ja mozem pisat len o kuse, ktory som mal na testovanie. Zalezi aj na tom akeho formatu su fotky. V JPG dokaze A77 opravit chyby objektivu. Fotky na internete tak nemusia byt pravdive.
 
b0baz
2011-12-23 18:40:05
príspevok od: Karol Srnec
Ja mozem pisat len o kuse, ktory som mal na testovanie. Zalezi aj na tom akeho formatu su fotky. V JPG dokaze A77 opravit chyby objektivu. Fotky na internete tak nemusia byt pravdive.
Ok vďaka Karol aj za recenziu.
 
fotograficek
2011-12-23 19:21:29
No jako s tým Isom trochu bieda
 
jake
2011-12-23 19:28:13
myslim, ze technologia transcendent miror ma svoju buducnost. Toto je lastovicka ale ked sa vychytaju muchy a hlavne budu nove senzory schopne zachytit az 4x viac svetla ako teraz (aktualne chipy vyuziju asi cca 2é az 25% dopadajuceho svetla) tak su rezervy velmi velke. Ako halovy fotograf si viem predastavit ak by bol full frame s touto technologiou . ISo sa vyriesi, mozno to bude nejaky rok trvat ale tych cca 5000 do 5 rokov zvladnu a az potom to mozno bude to prave orechove. kazdopadne Sony fandim, zasluzi uznanie za odvahu ale chybiciek to este ma dost,... tragicky vidim len ten sum
 
Juraj Lacko
2011-12-23 19:57:45
Je to zaujimavy pristroj, ale ako sa hovori niekde ziskas niekde stratis. Kedze zrkadlo sa nedviha ale svetlo prechadza cez, tak tam musi hned byt velka strata svetla a tym padom aj ISO musi ist hore. Je to dan ktoru treba platit za rychlost. Zial sony na tom nikdy nebol velmi dobre s vysomkym ISO.
 
markato1
2011-12-23 20:21:59
fajn fotacik,dobra recenzia,vdaka
 
NIKON D666
2011-12-23 23:49:18
A som uplne zvedavy na Full FRAME asi to bude A99 a A85

No nechám sa prekvapkat
 
inkubbus
2011-12-24 16:51:41
príspevok od: mAxL
A hlavne vidis to, co bude na fotke. Odkedy mam a55ku fotim vacsinou na manual so zapnutym histogramom a este sa mi nestalo, ze by fotka bola exponovana inak ako som chcel ja. Na jednej akcii som fotil s jednou babou, ktora kazdy snimok opakovala 3-4 krat a nasledne kontrolovala na display-i + nasledne korekcie a dost hodnotne zabery jej usli. Nehovoriac o tom ze zaplnila 16GB kartu, kym ja som mal na 4ke stale miesto... Hold ale mohla to byt aj chyba dotycnej. Takze napriek vsetkym negativam ja som zastanca el. hladacika.
Howgh....
tak ta bab asi ani nevedela ako fotit... zaplnit 16 giga je pekne svinstvo, to by som nechcel potom doma preberat. velakrat ani na koncerte kde je viac ako 5 kapiel nevyfotim 8GB a to fotim do rawu.

lektronicky hladacik som mal kedysi na fujifilme a som rad ze ho uz nemam.
 
atotks
2011-12-24 20:38:11
príspevok od: inkubbus
tak ta bab asi ani nevedela ako fotit... zaplnit 16 giga je pekne svinstvo, to by som nechcel potom doma preberat. velakrat ani na koncerte kde je viac ako 5 kapiel nevyfotim 8GB a to fotim do rawu.

lektronicky hladacik som mal kedysi na fujifilme a som rad ze ho uz nemam.
neviem ci je vhodne porovnavat hladacik na nejakom starom ultrazoome s tymto....podla mna to bude uplne niekde inde
 
Impetigo
2011-12-27 22:43:42
príspevok od: Karol Srnec
Ja mozem pisat len o kuse, ktory som mal na testovanie. Zalezi aj na tom akeho formatu su fotky. V JPG dokaze A77 opravit chyby objektivu. Fotky na internete tak nemusia byt pravdive.
ak mozes prezradis kde bolo vyrobene tele a aj objektiv, ktore si mal na testovanie ?
 
hooopy
2011-12-28 06:10:22
nedalo mi to..a stiahol som si navod SLT A77, mozno to niekomu pomoze pri rozhodovani.

kopirovane zo SR navodu pre SLT A77, strana 15, posledne dva odstavce.

Pri okrajoch hľadáčiku môže byť
obraz mierne deformovaný. Toto nie
je príznakom poruchy.
Ak chcete skontrolovať každý detail
celej kompozície, môžete použiť LCD
monitor.
• Ak posuniete kameru počas pozerania
do hľadáčika alebo budete hýbať
očami, môže sa obraz v hľadáčiku
deformovať alebo zmeniť farby. Toto
je spôsobené charakteristikou šošovky
alebo zobrazovacieho zariadenia a nie
je príznakom poruchy. Pri snímaní
záberov vám odporúčame pozerať sa
do stredu hľadáčika.

dalsia vec.....ano.... da to 12obr/sek.....ale druhe obmedzenie je max 13RAW za sebou a dost. Ci je to v praxi obmedzujuce , to je ina otazka, ale rozhodne to uz v reklamnych tahoch nespominaju. (v SR navode str242, odst: Maximálny počet po sebe idúcich záberov)

a podla vsetkeho, ako som v manualy vycital, na to aby bol pristroj schopny snimat 12obr/sek. musi byt nastaveny na vhodny rezim (Cont. Priority AE) , kde nie je mozne nastavit ani clonu, ani rychlost uzavierky, a expozicia nastavuje automaticky ako v obycajnom plnoautomatickom rezime . ( v navode strana 42, popis rezimov, ako aj strana 101,102, popis rezimu Cont. Priority AE). Jedina moznost ako zoskat kontroluapson nad clonou, je nastvait manualne ostrenie, alebo ostrenie na rezim single shot AF, kde dojde k zaostreniu len pred prvou expoziciou, dalej k priebeznemu ostrenie nedochadza, co chapem ako dan za rychlost 12obr/sek. (str 102, druhy odstavec zhora)

tak toto nie je v zadnom pripade ani zrkadlovka...a uz vobec nie konkurent 7D-čka. je to mozno dobry kompakt s bajonetom na vymenu objektivov...ale zdaleka nie zrkadlovka. Šalieť ludi klamlivou reklamou.... to oni vedia.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-12-28 07:25:56
príspevok od: Impetigo
ak mozes prezradis kde bolo vyrobene tele a aj objektiv, ktore si mal na testovanie ?
Toto skutocne neriesim. Fotaky sa nevyrabaju v trstenych chatrciach.
 
martin9113
2011-12-28 07:51:20
príspevok od: hooopy
nedalo mi to..a stiahol som si navod SLT A77, mozno to niekomu pomoze pri rozhodovani.

kopirovane zo SR navodu pre SLT A77, strana 15, posledne dva odstavce.

Pri okrajoch hľadáčiku môže byť
obraz mierne deformovaný. Toto nie
je príznakom poruchy.
Ak chcete skontrolovať každý detail
celej kompozície, môžete použiť LCD
monitor.
• Ak posuniete kameru počas pozerania
do hľadáčika alebo budete hýbať
očami, môže sa obraz v hľadáčiku
deformovať alebo zmeniť farby. Toto
je spôsobené charakteristikou šošovky
alebo zobrazovacieho zariadenia a nie
je príznakom poruchy. Pri snímaní
záberov vám odporúčame pozerať sa
do stredu hľadáčika.

dalsia vec.....ano.... da to 12obr/sek.....ale druhe obmedzenie je max 13RAW za sebou a dost. Ci je to v praxi obmedzujuce , to je ina otazka, ale rozhodne to uz v reklamnych tahoch nespominaju. (v SR navode str242, odst: Maximálny počet po sebe idúcich záberov)

a podla vsetkeho, ako som v manualy vycital, na to aby bol pristroj schopny snimat 12obr/sek. musi byt nastaveny na vhodny rezim (Cont. Priority AE) , kde nie je mozne nastavit ani clonu, ani rychlost uzavierky, a expozicia nastavuje automaticky ako v obycajnom plnoautomatickom rezime . ( v navode strana 42, popis rezimov, ako aj strana 101,102, popis rezimu Cont. Priority AE). Jedina moznost ako zoskat kontroluapson nad clonou, je nastvait manualne ostrenie, alebo ostrenie na rezim single shot AF, kde dojde k zaostreniu len pred prvou expoziciou, dalej k priebeznemu ostrenie nedochadza, co chapem ako dan za rychlost 12obr/sek. (str 102, druhy odstavec zhora)

tak toto nie je v zadnom pripade ani zrkadlovka...a uz vobec nie konkurent 7D-čka. je to mozno dobry kompakt s bajonetom na vymenu objektivov...ale zdaleka nie zrkadlovka. Šalieť ludi klamlivou reklamou.... to oni vedia.
ono 12fps je pekný výkon. ale čo po tej sekunde? radšej budem mať 8fps a výdrž vyššiu . mne to príde ako keby v reklame na auto uviedli výkon 200kw ale zabudli povedať že iba v špecialnom mode a iba na niekoľko sekúnd.
 
branuloo
2011-12-28 10:45:38
príspevok od: hooopy
nedalo mi to..a stiahol som si navod SLT A77, mozno to niekomu pomoze pri rozhodovani.

kopirovane zo SR navodu pre SLT A77, strana 15, posledne dva odstavce.

Pri okrajoch hľadáčiku môže byť
obraz mierne deformovaný. Toto nie
je príznakom poruchy.
Ak chcete skontrolovať každý detail
celej kompozície, môžete použiť LCD
monitor.
• Ak posuniete kameru počas pozerania
do hľadáčika alebo budete hýbať
očami, môže sa obraz v hľadáčiku
deformovať alebo zmeniť farby. Toto
je spôsobené charakteristikou šošovky
alebo zobrazovacieho zariadenia a nie
je príznakom poruchy. Pri snímaní
záberov vám odporúčame pozerať sa
do stredu hľadáčika.

dalsia vec.....ano.... da to 12obr/sek.....ale druhe obmedzenie je max 13RAW za sebou a dost. Ci je to v praxi obmedzujuce , to je ina otazka, ale rozhodne to uz v reklamnych tahoch nespominaju. (v SR navode str242, odst: Maximálny počet po sebe idúcich záberov)

a podla vsetkeho, ako som v manualy vycital, na to aby bol pristroj schopny snimat 12obr/sek. musi byt nastaveny na vhodny rezim (Cont. Priority AE) , kde nie je mozne nastavit ani clonu, ani rychlost uzavierky, a expozicia nastavuje automaticky ako v obycajnom plnoautomatickom rezime . ( v navode strana 42, popis rezimov, ako aj strana 101,102, popis rezimu Cont. Priority AE). Jedina moznost ako zoskat kontroluapson nad clonou, je nastvait manualne ostrenie, alebo ostrenie na rezim single shot AF, kde dojde k zaostreniu len pred prvou expoziciou, dalej k priebeznemu ostrenie nedochadza, co chapem ako dan za rychlost 12obr/sek. (str 102, druhy odstavec zhora)

tak toto nie je v zadnom pripade ani zrkadlovka...a uz vobec nie konkurent 7D-čka. je to mozno dobry kompakt s bajonetom na vymenu objektivov...ale zdaleka nie zrkadlovka. Šalieť ludi klamlivou reklamou.... to oni vedia.
... buffer sony a77 pojme len 13raw-ow zato buffer canonu 7d 15-raw-ov...
7d-ečkko má ale výhodu v snímaní do jpeg-u... pojme až 126jpeg-ov
 
Iygor
2011-12-28 14:51:46
príspevok od: hooopy
nedalo mi to..a stiahol som si navod SLT A77, mozno to niekomu pomoze pri rozhodovani.

kopirovane zo SR navodu pre SLT A77, strana 15, posledne dva odstavce.

Pri okrajoch hľadáčiku môže byť
obraz mierne deformovaný. Toto nie
je príznakom poruchy.
Ak chcete skontrolovať každý detail
celej kompozície, môžete použiť LCD
monitor.
• Ak posuniete kameru počas pozerania
do hľadáčika alebo budete hýbať
očami, môže sa obraz v hľadáčiku
deformovať alebo zmeniť farby. Toto
je spôsobené charakteristikou šošovky
alebo zobrazovacieho zariadenia a nie
je príznakom poruchy. Pri snímaní
záberov vám odporúčame pozerať sa
do stredu hľadáčika.

dalsia vec.....ano.... da to 12obr/sek.....ale druhe obmedzenie je max 13RAW za sebou a dost. Ci je to v praxi obmedzujuce , to je ina otazka, ale rozhodne to uz v reklamnych tahoch nespominaju. (v SR navode str242, odst: Maximálny počet po sebe idúcich záberov)

a podla vsetkeho, ako som v manualy vycital, na to aby bol pristroj schopny snimat 12obr/sek. musi byt nastaveny na vhodny rezim (Cont. Priority AE) , kde nie je mozne nastavit ani clonu, ani rychlost uzavierky, a expozicia nastavuje automaticky ako v obycajnom plnoautomatickom rezime . ( v navode strana 42, popis rezimov, ako aj strana 101,102, popis rezimu Cont. Priority AE). Jedina moznost ako zoskat kontroluapson nad clonou, je nastvait manualne ostrenie, alebo ostrenie na rezim single shot AF, kde dojde k zaostreniu len pred prvou expoziciou, dalej k priebeznemu ostrenie nedochadza, co chapem ako dan za rychlost 12obr/sek. (str 102, druhy odstavec zhora)

tak toto nie je v zadnom pripade ani zrkadlovka...a uz vobec nie konkurent 7D-čka. je to mozno dobry kompakt s bajonetom na vymenu objektivov...ale zdaleka nie zrkadlovka. Šalieť ludi klamlivou reklamou.... to oni vedia.
Celý tento príspevok som čítal v inej téme....to ťa musí riadne trápiť konkurencia Nikonu a Canonu ked máš potrebu sa vyjadtrovať vo všetkých vláknach tým istým skopírovaným hanlivým príspevkom. Ked vyjde fullframe SLT zrkadlovka a99 to bude tiež len kompakt?

Uvedom si že podstatou reklamy je vyzdvihnúť reklamovaný produkt, nehovoriac o propagácii novej technológie, používať superlatívy v reklame je úplne bežné......samozrejme by sa nemali tvrdiť klamstvá .... (Sony a 77 má zrkadlo a preto to je ZRKADLOVKA a nie kompakt)

Vývoj nezastavýš, prídu aj 3D fotáky a dalšie "nezmyselnosti" a len trh vyselektuje to čo bude životaschopné. C a N podcenili vývoj týmto smerom, ale podľa mna je otázkou času kedy prinesú podobné modely....
Komunita fotografov (teda tá v SK a CZ-iné nepoznám) sa mi zdá precitlivelá na akékoľvek novinky ktoré nie sú z dielne C a N, pritom celosvetovo bola a77 s novou technológiou dlho očakávaným modelom.

Či sa ti to páči alebo nie tak Sony je firma ktorá priniesla v histórii mnohé nové technológie (CD, MD, Betamax), v oblasti videotechniky majú dlhoročnú tradíciu, ich vstup do segmentu digitálnych zrkadloviek určite oživil trh...




 
Iygor
2011-12-28 15:08:25
príspevok od: martin9113
ono 12fps je pekný výkon. ale čo po tej sekunde? radšej budem mať 8fps a výdrž vyššiu . mne to príde ako keby v reklame na auto uviedli výkon 200kw ale zabudli povedať že iba v špecialnom mode a iba na niekoľko sekúnd.
asi si to pochopil nesprávne, sériové snímanie 12fps je max 13 obr (pri RAW) allebo 17 obr (pri jpeg), Po tejto sekunde (resp 1,5 sek pri jpeg) sériové snímanie potom pokračuje ale menšou rýchlosťou...... ak proste stlačíš spúšť v momente ked padá pohár z vodou tak za prvú sekundu zachytíš 12 obr, čo je o 1/3 viac ako tvojich 8.... a tým pádom vyššia pravdepodobnosť že zachytíš vynikajúci moment...

Je to proste rýchlosť ktorá stojí za zmienku tak sa s tým pochválili...
 
martin9113
2011-12-28 15:14:21
príspevok od: Iygor
asi si to pochopil nesprávne, sériové snímanie 12fps je max 13 obr (pri RAW) allebo 17 obr (pri jpeg), Po tejto sekunde (resp 1,5 sek pri jpeg) sériové snímanie potom pokračuje ale menšou rýchlosťou...... ak proste stlačíš spúšť v momente ked padá pohár z vodou tak za prvú sekundu zachytíš 12 obr, čo je o 1/3 viac ako tvojich 8.... a tým pádom vyššia pravdepodobnosť že zachytíš vynikajúci moment...

Je to proste rýchlosť ktorá stojí za zmienku tak sa s tým pochválili...
ja som to pochopil ale mohli sa pochvalit aj lepsim buferom. ja viem co clovek chce za tu cenu. ja netvrdim ze je zly ale chvastat sa jednym udajom je dost chabe
 
hooopy
2011-12-28 15:22:16
podla mna je ale velka nevyhoda.... ze ak potrebues seriove snimanie pro nejakej inej , nez statickej scene... je velke minus, ze nemozs s touto rychlostou 12obr/sek kombinovat aj kontrolu nad expoziciou... ze sa nastavuje sama... automaticky...ako clona, tak cas... tak je otazne..ci vyfotis kvapku vody...ked ti to da cas 1/60sek. jasne..... v tomto pripade si mozes nastavit sigle shot AF, alebo manualne ostrenie a nastavis si aspon clonu..cas si to prida samo a nemas moznost ho ovplyvnit... je samozrejme, ze vsetko zalezi na mnozstve svetla v kompozicii

ale co v pripade ze chces fotit cloveka na lyziach ktory leti vzudchom? tam si signle shot AF nemozes nastavit, a ked ano.... tak len v kombinacii s poriadne vysokou clonou aby si mal istotu, ze to objekt vlezie a neujde z hlbky zaostrenia..... je podla mna divne ze ked to urobili take dokonale..preco nevymysleli 12obr/sek v kazdom rezime.... P, A,S(T), M....
preco?
asi to nebude tak lahke... vymysliet take rychle snimanie aj s ostrenim a meranim expozcie naraz... a uz toboz nie za tale peniaze...

ak ma SLT A77 svojich zastavncov. sony moze byt rada, ze svojim produktom nasla koncoveho uzivatela... o tom to predsa je. kazdemu vyhovuje nieco ine....

pozbnamka. nikdy som nemal A77 v ruke... vychadzam len z navodu
 
kozakm
2011-12-29 11:26:14
príspevok od: Karol Srnec
Nebudem u nenaformatovanej baterie, ktora nema za sebo dostatocny pocet cyklou udavat pocet fotiek, ked by to aj tak nebol relevantny udaj. Naviac kazdy ma svoj sposob fotenia. Ja som naviac vela casu stravil pri testovani funkcii, prechadzani menu... To pri beznom foteni nerobis.
A přitom to je jeden z údajů, který by mě opravdu zajímal. No nic, poohlédnu se jinde.
 
branuloo
2012-01-13 07:36:32
http://www.optyczne.pl/170.2-Test_aparatu-Sony_Alpha_SLT-A77_Budowa__jako%C5%9B%C4%87_wykonania_i_funkcjonalno%C5%9B%C4%87.html

polska receenzia na a77ku
 
paoravec
2012-02-11 21:18:41
a co tak pockat na SONY SLT 99, to bude zachvylu, a fulframe !
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované