Hore

AF-S Nikkor 16-35mm 1:4G ED VR

Vyskúšali sme nový ultraširokouhlý objektív pre Full Frame zrkadlovky Nikon.

Vlastnosti, ktoré zaujmú

Po ohlásení tejto sľubnej novinky z dielne Nikon sme boli veľmi zvedaví, ako si bude počínať v praxi.

Doteraz mal Nikon pre plnoformátové zrkadlovky v ponuke dva ultraširokáče s konštantnou svetelnosťou 2,8 a s rozsahmi 14-24mm a 17-35mm. Tie však patrili do pomerne vysokej cenovej kategórie. Preto nás potešilo, že sa na trhu objavil cenovo dostupnejší model, aj keď jeho svetelnosť má hodnotu „iba" 4. V prípade krátkych ohniskových vzdialeností je hĺbka ostrosti aj tak relatívne veľká, takže rozdiel jedného clonové čísla zrejme nebude z tohto pohľadu kritický. Navyše pribudol stabilizátor, ktorý umožňuje predĺžiť expozičné časy (podľa výrobcu) až o 4 expozičné stupne.

Keď k tomu pripočítame rýchle ultrazvukové zaostrovanie, utesnenie voči prachu a vlhkosti, nanokryštálové antireflexné vrstvy, možnosť použitia filtrov, nižšiu hmotnosť, a to všetko pri cene nižšej zhruba o tretinu, tak je jasné, že tento produkt nemohol zostať bez povšimnutia.

Prvý dojem

Objektív budí na prvý pohľad seriózny dojem, dielenské spracovanie odolného tela z horčíkovej zliatiny je na veľmi dobrej úrovni. Bajonet je vybavený gumovým tesnením. Vďaka internému zaostrovaniu sa predný optický člen objektívu neotáča. Filtrový závit má rovnaký priemer 77 mm, ako prevažná väčšina zoom objektívov od Nikonu pre plnoformátové zrkadlovky. Na tele objektívu sa nachádzajú dva prepínače. Jeden slúži na výber režimu zaostrovania s polohami M (manuál) a M/A (automatické zaostrovanie s možnosťou ručného doostrenia). Druhý zapína/vypína optický stabilizátor, ktorý dokáže automaticky rozpoznať aj panning.

    

Fotografovanie v teréne

Objektív je určený najmä pre reportáže „z blízka", pre zábery so zahrnutím širšieho prostredia, krajinné celky, na fotografovanie v meste, v interiéroch, alebo v stiesnených priestoroch a pod. Vynikajúco sa dá využiť jeho silné zvýraznenie perspektívneho skreslenia pri najkratšej ohniskovej vzdialenosti. Pri fotografovaní sa objektív správal úplne bezproblémovo. Už tradične rýchle a presné ultrazvukové zaostrovanie reagovalo pohotovo a spoľahlivo. Rozsah 16-35 mm sa v praxi ukázal ako veľmi príjemný a užitočný. Pri práci reportážneho charakteru to umožnilo okamžite fotografovať aj situácie, kedy nebolo možné, alebo vhodné pristúpiť do bezprostrednej blízkosti.

1/125 sec. F=4 f=24mm 1/100 sec. F=4,5 f=16mm

1/500 sec. F=6,3 f=16mm 1/250 sec. F=5 f=20mm

1/1250 sec. F=4 f=18mm 1/60 sec. F=4 f=16mm


1/1000 sec., F-5,6, f=16mm

1/800 sec. F=8 f=16mm 1/500 sec. F=10 f=16mm


1/500 sec., F=11, f=16mm

1/1000 sec. F=11 f=16mm 1/400 sec. F=10 f=16mm

Stabilizátor

Optický stabilizátor sa ukázal ako celkom užitočný doplnok napriek tomu, že ide o krátke ohniskové vzdialenosti. Pomohol pri fotografovaní v interiéri, alebo v krytých uličkách trhoviska. Ak je málo svetla, pre zachovanie ostrosti nie je potrebné hneď zvyšovať citlivosť ISO, môže sa využiť stabilizátor, pokiaľ scénu tvoria statické objekty. Pre „zmrazenie pohybu" dynamických objektov sa však vyššej hodnote ISO nevyhneme.

1/10 sec. F=6,3 f=16mm

1/10 sec. F=5,6 f=29mm

Protisvetlo

Protisvetlo je asi najväčším nepriateľom širokouhlých objektívov. Tu sa to ukázalo ako kritické iba v prípade, že sa do objektívu dostávali priame slnečné lúče pod ostrým uhlom. Pri odclonení to bolo menej rušivé, pri zaclonení sa lúč parazitného svetla sústredil do výraznej žiary. Pokiaľ bolo slnko v zábere a svietilo priamo oproti, výsledná fotografia bola odleskami poznačená iba minimálne.

Chromatická aberácia tohto objektívu je tiež veľmi účinne potlačená.

1/640 sec. F=16 f=16mm 1/400 sec. F=5 f=16mm

1/80 sec. F=16 f=16mm 1/1000 sec. F=4 f=16mm

Sférické skreslenie

Ďalšia kritická vlastnosť širokouhlých zoomov je súdkovité a poduškovité skreslenie. Je to dôsledok konštrukcie objektívov tohto druhu, s tým sa musíme zmieriť. Jeho vplyv sa však dá pomerne jednoducho skorigovať v počítači. V istých situáciách je možné dokonca toto skreslenie využiť ako vizuálny efekt.

Pre technické fotografie prísnych geometrických tvarov tento objektív svojím súdkovitým skreslením na najširšom ohnisku nie je vhodný. To však platí pre všetky ultraširokouhlé zoomy.

1/60 sec. F=9 f=16mm 1/40 sec. F=9 f=20mm

1/50 sec. F=9 f=28mm 1/50 sec. F=9 f=35mm

Ostrosť

Kresba objektívu je veľmi dobrá. Na nasledujúcich obrázkoch sú výrezy v mierke 1:1 z rohu a zo stredu fotografie testovacieho obrazca pri maximálnej ohniskovej vzdialenosti 35mm.



F=4 roh

F=4 stred

 

 

F=8 roh

F=8 stred

Vinetácia

Vinetácia v rohoch je pri najširšom ohnisku a úplnom odclonení pomerne výrazná, čo je pri ultraširokouhlých objektívoch aj celkom prirodzené. Zaclonením, resp. zväčšením ohniskovej vzdialenosti miera vinetácie postupne klesá.

1/10 sec. F=4 f=16mm 1/8 sec. F=4 f=20mm

1/5 sec. F=5,6 f=16mm 0,4 sec. F=8 f=16mm

Záver

Podčiarknuté, sčítané: je to naozaj veľmi slušný ultraširokouhlý objektív. Má síce svetelnosť „iba" 4, ale v ostatných vlastnostiach nie je veľmi ďaleko od svojich high-end bratrancov. Navyše má optický stabilizátor a dostanete ho za podstatne nižšiu cenu. V prípade použitia na zrkadlovke formátu DX bude na tom z pohľadu vinetácie aj ubúdania ostrosti v rohoch ešte lepšie, než na formáte FX, na ktorom sme ho testovali my.

Vlastniť ultraširokáč naozaj stojí za to. Umožní to fotografovať aj tam, kde má základný zoom príliš úzky uhol záberu. Kreatívne využívanie jeho vlastností - najmä zvýraznenia perspektívneho skreslenia - môže v podstate v rámci akéhokoľvek žánru značne obohatiť série fotografií o zaujímavé a efektné kúsky.

Technické údaje

ohnisková vzdialenosť

16 - 35 mm

svetelnosť

f/4 (v celom rozsahu ohniskových vzdialeností)

maximálna clona

f/22

počet lamiel clony

9 (s optimalizovaným tvarom)

konštrukcia

  • 17 šošoviek, 12 členov (ztoho 3 asférické, 2 ED)
  • antireflexné vrstvy Nano Crystal Coat

obrazový uhol

107-63° pri formáte FX (83-44° pri DX)

zaostrovanie

vnútorné zaostrovanie (IF) - predný člen sa neotáča

  • automatické ultrazvukovým motorom
  • manuálne

min. zaostrovacia vzdialenosť

28 cm (v celom rozsahu ohniskových vzdialeností)

redukcia vibrácií

optický stabilizátor (VR II)

max. zväčšenie

0,25:1

priemer filtrového závitu

77 mm

rozmery

82,5 x 125 mm

hmotnosť

685 g

príslušenstvo

  • predná krytka LC-77
  • zadná krytka LF-1
  • bajonetová slnečná clona HB-23
  • mäkké puzdro CL-1120

  

Spracovanie utesneného tela, optický stabilizátor, ultrazvukové zaostrovanie, nanokryštálové antireflexné vrstvy, možnosť použitia filtrov, výborný optický výkon a celkom priaznivá cena vyústili do rozhodnutia redakcie prideliť tomuto objektívu „visačku" Top produkt.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
pavel
2010-03-10 17:56:08
Neviem aká je cena pri tomto Nikkore... ani som nikde nečítal tak podrobnú recenziu na ekvivalent v tejto triede Tamron SP AF 10-24mm F3,5/4,5 Di II LD Aspherical IF v prepočte na APSC to vychádza rovnako, aj keď parametre (zdá sa) majú rovnaké, okrem stabilizácie, čo je pri takto širokých sklách zbytočnosť.

Mali by ste myslím uvádzať vo svojich článkoch i tento orientačný údaj... Tamroník stál 385€ ....
 
jozef.balara
2010-03-10 18:03:49
Priamo pod člankom je obrázok peknej baby a pri nej napísané: TENTO PRODUKT ZAKÚPITE NA WWW.EPHOTOSHOP.SK
Cena je 1099€

Inak ja som si to všimol tiež minule len náhodou že sú to odkazy na ephotoshop, odporúčam tam dávať skôr obyčajný link, pretože obrázky už každý návštevník internetu podvedome berie ako reklamu a na tú už sme nejak ´slepí´ :-)
 
pavel
2010-03-10 18:46:33
fúha, tak to je dobrý rozdiel ceny ...1099/385€, ale pravda je, nikkor je nikkor... Tamron asi nemá nanokryštálové antireflexné vrstvy ... ale fotí sa s ním v pohode...
 
Ferdo
2010-03-10 19:45:21
Tamron je Tamron, je to plastacik s pomalym AF bez nanocoatingu, stabilizatoru a opticky sa tiez Nikkoru nevyrovna. A uz len jeden dolezity rozdiel.. tento Nikkor je fullframovy objektiv, vacsi, tazsi, ma vacsie opticke cleny oproti Tamronu ktory je dizajnovany na APS-C cipy. Niekto tu porovnava neporovnatelne :)
 
IceDive1
2010-03-10 20:20:28
Vyzera to byt na dobre sklicko ale viac som zvedavy na novu 24/1.4. Mozem sa tesit aj na jej testik?
 
pavel
2010-03-10 20:33:49
príspevok od: Ferdo
Tamron je Tamron, je to plastacik s pomalym AF bez nanocoatingu, stabilizatoru a opticky sa tiez Nikkoru nevyrovna. A uz len jeden dolezity rozdiel.. tento Nikkor je fullframovy objektiv, vacsi, tazsi, ma vacsie opticke cleny oproti Tamronu ktory je dizajnovany na APS-C cipy. Niekto tu porovnava neporovnatelne :)
Iste máš pravdu... ako keby som porovnával L-ká od canonu s podobným rozsahom u Tamronu... ničmenej recenzia na Tamron napr. tu: http://www.makofoto.cz/nikon/objektivy/Tamron_10_24/tamron_10_24_test.htm hovorí o pomere cena a výkon...

Ak si prečítaš prvý môj príspevok k tomuto článku, vadilo mi, že autori sem nešupnú cenu, aspoň orientačnú... hľadať v googli vie každý, tak prečo to čitateľom neuľahčiť?
 
Marcel Rebro
2010-03-10 21:04:38
supli ti rovno link na ephotoshop.sk, kde si ho mozes kupit ;-)
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-03-10 21:42:36
1. Porovnavas neporovnatelne. Tamron je najhorsi supersirokac na APSC a Nikkor je profesionalny objektiv pre FF. Kazdy je teda urceny pre ine fotoaparaty.
2. Naco udavat ceny, dnes uz ani vyrobca neudava MOC, nechava to na predajcov, nech si daju marzu aku chcu. Oficialna MOC je niekedy aj o 15% vyssia nez tzv street price. Naco by bol taky udaj? Len na to, aby kazdy napisal, ze tam a tam to maju za tolko a tolko. Na vyhladavanie cien su dnes specializovane servery ako pricemania a spol.
 
Dominik Bugár
redakcia ephoto.sk 2010-03-10 22:04:31
Na margo toho stabilizátora by som len chcel poznamenať, že toto sklo sa osvedčuje aj na fotenie v interiéroch, kde je často málo svetla. Pokiaľ nechceš, alebo nemôžeš použiť blesk, tak nie je jedno, či fotíš na ISO 800, alebo ISO 3200 - môže nastať situácia, že ti v tomto stabilizátor pomôže.
 
slavmiro
2010-03-10 22:28:14
14-24/2.8 vs. 16-35/4VR je fakt vazny chrobak do hlavy. Kedze ultrawide sa zvycajne foti interier, architektura, tak mne sa vidi F4 v kombinacii s VR asi lepsia volba aj so hladom na priaznivejsiu cenu a moznostou pouzit filtre, ktore nemozno na 14-24 koli vypuklej prednej sosovke..
 
Dominik Bugár
redakcia ephoto.sk 2010-03-11 08:31:33
príspevok od: IceDive1
Vyzera to byt na dobre sklicko ale viac som zvedavy na novu 24/1.4. Mozem sa tesit aj na jej testik?
Na získaní tohto objektívu na recenziu sa už pracuje.
 
marcelfilo
2010-03-11 11:03:58
Tak páni, a máme naň recenziu na photozone. Sklamanie jak hovado, opticky je na širokom konci IMHO ešte o chlp horší v rohoch ako C 17-40 + má naprd rohy aj na 35mm a stojí takmer 2x toľko čo C. Aby nedošlo k nedorozumeniu, C 17-40 mám a som s ním veľmi spokojný, akurát si myslím, že cena nového Nikkoru je desne nadhodená na to, čo ponúka.
 
Dominik Bugár
redakcia ephoto.sk 2010-03-11 11:20:30
príspevok od: marcelfilo
Tak páni, a máme naň recenziu na photozone. Sklamanie jak hovado, opticky je na širokom konci IMHO ešte o chlp horší v rohoch ako C 17-40 + má naprd rohy aj na 35mm a stojí takmer 2x toľko čo C. Aby nedošlo k nedorozumeniu, C 17-40 mám a som s ním veľmi spokojný, akurát si myslím, že cena nového Nikkoru je desne nadhodená na to, čo ponúka.
Pri úplne ´laboratórnom´ počítaní čiar rozlíšenia mohli skonštatovať, že čakali možno viac. Až také veľké sklamanie sa mi však nedzá, že by tam vyjadrili ako píšeš. Možno majú trochu inak nastavené svoje priority. Keď sa ale človek pozerá na reálne fotografie (nie na technický reprodukcie, na čo ten objektív naozaj nie je najvhodnejší), tak si stále stojím za tým, že je to pre Nikony objektív s veľmi dobrými vlastnosťami v tejto triede a za tú cenu. S Canonom 17-40 žiaľ ja osobne nemám hlbšiu skúsenosť, ale keď som povedal kolegom, že ho s ním porovnávaš, tak sa zchuti zasmiali (ten Canon tvorí inventár redakcie a majú s tým už dačo nafotené).
 
marcelfilo
2010-03-11 11:28:44
Neviem, možno mám dobrý kus C17-40, ale som s ním spokojný, na širokom konci na plnú dieru má síce mäkké rohy, ale od f8 sú v pohode a mimo rohov je ostrosť výborná. Je fajn, že ste sa s kolegami zchuti zasmiali na porovnaní C vs N, ja sa zase zchuti smejem, že mám objektív s približne porovnateľnými optickými vlastnosťami za polovičnú cenu. Aby sme sa zle nepochopili, objektív je to určite fajn, ale podľa všetkého to zase nie je až také terno, hlavne za tú cenu.
 
julo kotus
2010-03-11 12:00:35
príspevok od: marcelfilo
Neviem, možno mám dobrý kus C17-40, ale som s ním spokojný, na širokom konci na plnú dieru má síce mäkké rohy, ale od f8 sú v pohode a mimo rohov je ostrosť výborná. Je fajn, že ste sa s kolegami zchuti zasmiali na porovnaní C vs N, ja sa zase zchuti smejem, že mám objektív s približne porovnateľnými optickými vlastnosťami za polovičnú cenu. Aby sme sa zle nepochopili, objektív je to určite fajn, ale podľa všetkého to zase nie je až také terno, hlavne za tú cenu.
Ahoj, neviem, čo máš za kus Ty, ale 17-40 f4 L na 5D II je dosť slabý, na rovnakých clonách je v nevýhode o jedno až dve clonové čísla. Cenový rozdiel je o necelú tretinu.
 
marcelfilo
2010-03-11 13:00:36
príspevok od: julo kotus
Ahoj, neviem, čo máš za kus Ty, ale 17-40 f4 L na 5D II je dosť slabý, na rovnakých clonách je v nevýhode o jedno až dve clonové čísla. Cenový rozdiel je o necelú tretinu.
Neobhajujem C17-40, viem, že to sklo má svoje limity a veľa ľudí naň nadáva, ale zase sú profesionálni fotografi krajiny, ktorý ním fotia s excelentnými výsledkami, takže až tak tragické to s ním nebude. Tiež nepochybujem, že N16-35 bude fajn sklo, akurát po nehorázne dobrom N14-24 je to trochu sklamanie. A čo sa týka ceny - viď. napr. ephotoshop - C17-40 730€, N16-35 1099€. To je rozdiel ceny 369€. Z matematiky so síce mal dvojku, ale 369€ je o chlp viac ako polovica 730€, takže nikon je drahší o polovicu a nie o tretinu :)
 
marcelfilo
2010-03-11 13:05:05
príspevok od: marcelfilo
Neobhajujem C17-40, viem, že to sklo má svoje limity a veľa ľudí naň nadáva, ale zase sú profesionálni fotografi krajiny, ktorý ním fotia s excelentnými výsledkami, takže až tak tragické to s ním nebude. Tiež nepochybujem, že N16-35 bude fajn sklo, akurát po nehorázne dobrom N14-24 je to trochu sklamanie. A čo sa týka ceny - viď. napr. ephotoshop - C17-40 730€, N16-35 1099€. To je rozdiel ceny 369€. Z matematiky so síce mal dvojku, ale 369€ je o chlp viac ako polovica 730€, takže nikon je drahší o polovicu a nie o tretinu :)
Aby sme sa chápali a aby si si nemyslel, že som úplný magor, tak to uvediem na správnu mieru - z pohľadu Nikonistu je N drahší o 1/3, z pohľadu Canonistu je C lacnejší o polovicu :)
 
julo kotus
2010-03-11 13:06:59
príspevok od: marcelfilo
Neobhajujem C17-40, viem, že to sklo má svoje limity a veľa ľudí naň nadáva, ale zase sú profesionálni fotografi krajiny, ktorý ním fotia s excelentnými výsledkami, takže až tak tragické to s ním nebude. Tiež nepochybujem, že N16-35 bude fajn sklo, akurát po nehorázne dobrom N14-24 je to trochu sklamanie. A čo sa týka ceny - viď. napr. ephotoshop - C17-40 730€, N16-35 1099€. To je rozdiel ceny 369€. Z matematiky so síce mal dvojku, ale 369€ je o chlp viac ako polovica 730€, takže nikon je drahší o polovicu a nie o tretinu :)
Aj ja som mal dvojku :) a počítal som to ale s východiskom z Nikonu - Canon je o tretinu lacnejší ako Nikon (dve tretiny z ceny Nikonu) :). Pre krajinárov zas nie až taký problém dosiahnuť excelentné výsledky aj s lacnejšími sklami, aj amatérsky objektív pri zaclonení môže dať profi výsledky. Ide o to, že keď fotím reportáž a potrebujem odclonený objektív, tam sa preukáže rozdiel. No a máš pravdu, že s ostrosťou a kresbou máločo môže konkurovať 14-24 f2,8 od Nikonu, ale aj cenou.
 
julo kotus
2010-03-11 13:07:54
príspevok od: marcelfilo
Aby sme sa chápali a aby si si nemyslel, že som úplný magor, tak to uvediem na správnu mieru - z pohľadu Nikonistu je N drahší o 1/3, z pohľadu Canonistu je C lacnejší o polovicu :)
Nikdy by som si nedovolil, viem ako si to myslel :)
 
slavmiro
2010-03-11 13:38:34
príspevok od: marcelfilo
Neviem, možno mám dobrý kus C17-40, ale som s ním spokojný, na širokom konci na plnú dieru má síce mäkké rohy, ale od f8 sú v pohode a mimo rohov je ostrosť výborná. Je fajn, že ste sa s kolegami zchuti zasmiali na porovnaní C vs N, ja sa zase zchuti smejem, že mám objektív s približne porovnateľnými optickými vlastnosťami za polovičnú cenu. Aby sme sa zle nepochopili, objektív je to určite fajn, ale podľa všetkého to zase nie je až také terno, hlavne za tú cenu.
pekna recenzia zo zivota. Jedno mi chyba, zaber ´a-la portrait´ na 35mm s F4/F5.6.
 
bear
2010-03-11 16:47:23
Cenou, rozsahom aj vahou je tento objektiv blizsie ku Canon 16-35/2.8L II takze by sa mal porovnavat skor s nim ako so 17-40/4L. Ja som inak aj so 17-40 celkom spokojny, UWA pouzivam ako zriedka, ale osvedcil sa mi ako zakladny objektiv pre IR.
 
Dominik Bugár
redakcia ephoto.sk 2010-03-11 18:19:36
príspevok od: marcelfilo
Aby sme sa chápali a aby si si nemyslel, že som úplný magor, tak to uvediem na správnu mieru - z pohľadu Nikonistu je N drahší o 1/3, z pohľadu Canonistu je C lacnejší o polovicu :)
Nechcem vŕtať, by som chcel dodať, že Julo reagoval na tvoje cenové prirovnanie, lebo si napísal, že ´mám objektív s približne
porovnateľnými optickými vlastnosťami za polovičnú cenu´. To si myslím, že jednoznačne znamená, že by mal stáť polovicu toho Nikonu. (ja som mal z matiky jednotku) Ale v poho, to len tak na okraj :-)
 
bubo23
2010-05-09 15:04:48
videli ste niekde porovnanie obj.Nikkor 17-35mm f/2.8D AF-S s Nikkorom 16-35 f4 VR????
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-05-09 15:19:24
príspevok od: bubo23
videli ste niekde porovnanie obj.Nikkor 17-35mm f/2.8D AF-S s Nikkorom 16-35 f4 VR????
17-35 je dobry na film, na digitale sa neosvedcil a vychadza len priemerne. Vela majitelov FF Nikonov cakalo prave na cenovo dostupny sirokac. 16-35 je jediny dobry sirokac v tejto cenovej kategorii.
 
roadrebel66
2010-11-01 18:02:19
Zdravím, máte niekto s týmto objektívom AF-S 16-35/4 nejaké praktické skúsenosti, aká je optická kvalita v porovnaní s AF-S 17-55/2,8, rozmýšlam nad kúpou jedného alebo druhého, len sa neviem akosi rozhodnúť, základné rozdiely sú jasné, len neviem ako je to optickej stránke.
Dakujem za kazdú radu
 
Marcel Rebro
2010-11-01 19:08:13
Predpokladam ze Ti je jasne ze 17-55/2.8 je DX zakladak, kdezto 16-35/4 je FX sirokac. Provnatelnym objektivom je 17-35/2.8. Pisu, ze vraj nie je optimalizovany na digi (bol uvedeny v roku 1999 spolu s D1 - ta je uz davno historia, sklicko je stale profi naradie), ale ten moj to asi necital ...
 
roadrebel66
2011-06-03 12:07:32
Zdravím. Včera som zakúpil tento Nikkor 16-35/4 VR, nasadil na telo D2X, spokojnosť nastala už pri prvom cvaku len tak v byte, rozdiel v obrázku som postrehol už na displeji foťáku, somozrejme aj v PC, uvidím ako budú vyzarať ostatné zábery....
 
tomis.ales
2011-06-03 18:44:18
príspevok od: roadrebel66
Zdravím. Včera som zakúpil tento Nikkor 16-35/4 VR, nasadil na telo D2X, spokojnosť nastala už pri prvom cvaku len tak v byte, rozdiel v obrázku som postrehol už na displeji foťáku, somozrejme aj v PC, uvidím ako budú vyzarať ostatné zábery....
Ja ho mam na D700 a som spokojny. Lahky, VR a velmi pouzitelny rozsah. Na 16mm je na FF trochu makky v rohoch ale uz na 18mm je to OK.
 
WildSammy
2011-06-03 21:29:13
príspevok od: slavmiro
14-24/2.8 vs. 16-35/4VR je fakt vazny chrobak do hlavy. Kedze ultrawide sa zvycajne foti interier, architektura, tak mne sa vidi F4 v kombinacii s VR asi lepsia volba aj so hladom na priaznivejsiu cenu a moznostou pouzit filtre, ktore nemozno na 14-24 koli vypuklej prednej sosovke..
Lee filters vyraba system, ktory je mozne namontovat na 14-24 a teda je s nou mozne pouzivat filtre. Je vsak pravda, ze je to cele cenovo niekde uplne inde. Moj favorit je tiez 16-35/4 VR
 
roadrebel66
2011-06-04 15:13:27
príspevok od: tomis.ales
Ja ho mam na D700 a som spokojny. Lahky, VR a velmi pouzitelny rozsah. Na 16mm je na FF trochu makky v rohoch ale uz na 18mm je to OK.
Jediné čo mi nieje až tak jasné, je to, že či je objektív vyrobený z horčíkovej zliatiny? Lebo na dotyk to tak nepôsobí...
 
tomis.ales
2011-06-04 16:06:24
príspevok od: roadrebel66
Jediné čo mi nieje až tak jasné, je to, že či je objektív vyrobený z horčíkovej zliatiny? Lebo na dotyk to tak nepôsobí...
Neviem, ale tipujem ze nie. Na "poťuk" to znie plastovo na rozdiel od 24-70 a 70-200. A je aj o dst lajsi a pritom skoro tak velky ako 24-70.
 
roadrebel66
2011-06-05 14:20:02
príspevok od: Dominik Bugár
Na margo toho stabilizátora by som len chcel poznamenať, že toto sklo sa osvedčuje aj na fotenie v interiéroch, kde je často málo svetla. Pokiaľ nechceš, alebo nemôžeš použiť blesk, tak nie je jedno, či fotíš na ISO 800, alebo ISO 3200 - môže nastať situácia, že ti v tomto stabilizátor pomôže.
Zdravím, chcem sa spýtať len na jedno, ako je to s tou horčíkovou zliatinou z ktorej je objektív vyrobený? V rukách sa to javí inak než kov, alebo je kov použitý len na vnútorné časti.
 
rumpeak
2013-04-05 23:14:25
NEmá někdo zlušenosto s Tokinou 16-28/2,8? Vychází cenově ještě mnohem lépe než tento Nikon a přeci jen na reportáž a na hvězdy se světelnost hodí...
 
petor.wiking
2014-10-26 19:43:00
Dobrý deň zvažujem kúpu širokouhleho objektivu na moj nikon d7000 mám objektív samyang 10mm f2,8 a k nemu neviem aky ešte by som dokupil rozhodujem sa nad nikkor 16-35 f4G alebo samyang 24mm f1,4 na svetelnosti mi nezaleži ani na AF ani na stabilizačnom systéme lebo objektív chcem na fotenie krajiniek mohol by mi niekto poradiť samyang je o polovicu lacnejši no neviem či bude kvalitnejši ako nikkor ťažke rozhodnutie ..... nechcem zbytočne kúpiť predrazený objektív ale ani nekvalitný ......... v budúcnosti chcem prejsť na FF ..... Ďakujem za rady
 
Martin P
2014-10-26 22:01:29
príspevok od: petor.wiking
Dobrý deň zvažujem kúpu širokouhleho objektivu na moj nikon d7000 mám objektív samyang 10mm f2,8 a k nemu neviem aky ešte by som dokupil rozhodujem sa nad nikkor 16-35 f4G alebo samyang 24mm f1,4 na svetelnosti mi nezaleži ani na AF ani na stabilizačnom systéme lebo objektív chcem na fotenie krajiniek mohol by mi niekto poradiť samyang je o polovicu lacnejši no neviem či bude kvalitnejši ako nikkor ťažke rozhodnutie ..... nechcem zbytočne kúpiť predrazený objektív ale ani nekvalitný ......... v budúcnosti chcem prejsť na FF ..... Ďakujem za rady
www.photozone.de alebo www.dxo.com
tam je vela testov a porovnani tabuliek a odporucani na konkretne fotaky
a je aj dalsich vela webov s testami len treba hladat
 
petor.wiking
2014-10-27 15:51:26
príspevok od: Martin P
www.photozone.de alebo www.dxo.com
tam je vela testov a porovnani tabuliek a odporucani na konkretne fotaky
a je aj dalsich vela webov s testami len treba hladat
o tom viem pozeral som asi milion recenzii zatial viac sa priklaňam ku samyang 24mm f1,4 natoľko že ma slušnu kresbu, z dobrych materialov je a tiež je o 500€ lacnejši
 
Martin P
2014-10-27 18:25:24
ak chces len kvalitu obrazu a nie af a vr tak to je najlepsia alternativa za najlepsiu cenu
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované