Hore

Canon MP-E 65mm 1-5x Macro

Canon má spomedzi všetkých fotografických značiek najširšiu ponuku objektívov. Jedna zo špecialít, ktoré u iných značiek nenájdete, je makro objektív Canon MP-E 65mm f/2.8 1-5x macro. Po prechode na fullframe sa mi makro klasického makroobjektívu začalo zdať limitujúce, a tak som začal uvažovať nad týmto makrošpecialistom.

Často sa ľudia pýtajú, aký objektív si kúpiť po základnom objektíve. Ak nevedia presne čo chcú, väčšinou odporúčam makro, bežné makro objektívy sú veľmi flexibilné, nafotíte s nimi portréty, detaily, majú výbornú kresbu a dobrú svetelnosť. Platí to pre bežné makro objektívy v rozsahu 60-105mm. MP-E 65 je ale iná kategória, tento objektív sa začiatočníkovi odporúčať nedá a dokáže potrápiť aj skúseného fotografa.

Čo teda ponúka tento objektív za takmer 1000 €? Nemá optický stabilizátor, nemá automatické zaostrovanie a nie je dokonca ani utesnený proti prachu a vlhkosti. Ako prezrádza miniatúrna predná šošovka, optického skla tu tiež nie je veľa aj keď obsahuje 10 členov (1 UD) v 8 skupinách. Napriek tomu nemá konkurenciu. Tam, kde ostatné objektívy so zväčšením končia, MP-E len začína.

Mechanická konštrukcia

V zbalenom stave sa jedná o veľmi nenápadný objektív, keď ho ale chytíte do ruky prekvapí vás pomerne veľká hmotnosť 720g. Ďalšie prekvapenie príde, keď začnete preostrovať na maximálne zväčšenie, objektív sa natiahne z 98mm až na 227mm a svojou dĺžkou presiahne aj telezoomy 70-200. Aby prekvapení nebolo dosť, pri pohľade do hľadáčika s najväčšou pravdepodobnosťou svoj fotografovaný objekt tak skoro nenájdete a bude to chcieť trocha cviku. Pomôckou môže byť stupnica pracovnej vzdialenosti (W.D.)  vytlačená na tubuse.

V praxi

Tento objektív je veľmi náročný na techniku fotografovania pri fotografovaní „z ruky“. Zo statívu je to tiež veľmi náročné a oceníte kvalitné a dobre navrhnuté technické príslušenstvo. Rozdiel medzi výbornou fotkou a beznádejne nepoužiteľnou fotkou je často iba 0.1mm. Manipulovať s takouto presnosťou so statívom je často veľký problém ak nemáte makro sánky pre mikro posuv a veľmi pevný statív. Niekoľkokrát som to skúšal, ak ste trpezlivý, dá sa to, ale ja som radšej zvolil cestu fotografovania z ruky s makrobleskom. Pri fotení z ruky nedržím fotoaparát vo vzduchu, ale ruku mám dobre zapretú a používam ju podobne ako beanbag kombinovaný s mikro posuvom. Pri fotografovaní kvetov, alebo hmyzu na rastlinách je nutnou podmienkou bezvetrie, inak máte veľký problém svoj objekt nájsť v hľadáčiku.

Nie je to veľký objektív, ale keď ho chytíte do ruky, jeho hmotnosť prekvapí. Prečo je objektív taký ťažký zistíte, keď začnete preostrovať na väčšie zväčšenie. Z malého objektívu sa vysunú 2 kovové tubusy a dĺžka objektívu sa natiahne na rozmery prekonávajúce teleobjektívy s rozsahom 70-200mm.  V 58mm závite na filtre je utopená až smiešne malá predná šošovka, ktorá je len o málo väčšia ako objektív na telefóne s fotoaparátom. Objektív je vybavený prstencom pre pripevnenie na statív. Je možné ho demontovať, ale je pri tom potrebné zložiť objektív z fotoaparátu. Žiaľ, optickú sústavu sa nepodarilo navrhnúť tak, aby pri preostrovaní mohol zostať objektív na statíve aj pri meniacom sa zväčšení. Pri väčšom zväčšení (rozťahovanie objektívu) je potrebné objektív od fotografovaného objektu odsúvať a ideálne je mať objektív na statíve na „makro sánkach“.


Osvetlenie

Tento objektív ide do extrémov v každom smere. Udávaná svetelnosť f/2.8 je síce slušná, ale fyzika nepustí a pri makro fotografii prichádza k dodatočnej strate svetla a efektívna svetelnosť sa upravuje podľa vzorca:

Effective Aperture = Lens Aperture x (1 + Magnification)

nastavená clona >

\/ zväčšenie

F/2.8

F/4

F/5.6

F/8

F/11

F/16

1:1

5.6

8

11

16

22

32

2:1

8.4

12

16.8

24

33

48

3:1

11.2

16

22.4

32

44

64

4:1

14

20

28

40

55

80

5:1

16.8

24

33.6

48

66

96


Ako je vidieť z tabuľky s narastajúcim zväčšením je problém vôbec niečo vidieť a zaostriť v hľadáčiku a ak potrebujete pricloniť pre väčšiu hĺbku ostrosti, potrebujete dostať pred objektív naozaj veľa svetla. Čím viac zábleskov si rozložíte okolo objektu, tým viac si budete cloniť a menej uvidíte v hľadáčiku. Obložiť objekt bežnými bleskami je dosť nepraktické. Fotografovať so stálym/prirodzeným svetlom je možné len pri nepohyblivých objektoch. Bežný makroblesk (Metz 15 MS-1) sa mi tiež veľmi neosvedčil, bol použiteľný do zväčšenia cca 3:1. Pri väčšom priblížení už zavadzal, dokonale tienil a nedokázal osvetliť blízky objekt. Ak som ho dal dole z objektívu, odstránil upevňovací krúžok a nasunul ho okolo objektívu, problém s clonením a zavadzaním sa čiastočne vyriešil, ale aj napriek tomu, už pri väčšom zväčšení nedokázal na scénu dodať dostatok svetla. Problém s osvetlením vyriešil až blesk Canon MT-24EX. Tento blesk je navrhnutý pre spoluprácu s MP-E 65 a je to pri práci naozaj cítiť, aj keď už pri viacerých detailoch vidieť, že sa nejedná o novinku z tohto desaťročia. Veľká váha a rozmery, pískajúce nabíjanie blesku, halogénové asistenčné svetlo, ktoré treba aktivovať na tele blesku a nie čiastočným zatlačením spúšte.

Optická kvalita

Pri zväčšení 1:1 je optická kvalita dokonalá, s narastajúcim zväčšením ostrosť mierne klesá. S nedostatkami optiky si ale hlavu lámať netreba, oveľa väčší problém bude robiť vaša technika fotografovania. Udržať fotoaparát stabilne pri veľkom zväčšení, difrakcia pri veľkom zaclonení, správne osvetlenie a často veľmi rýchlo sa pohybujúce fotografované objekty.

Alternatívy?

O priamej konkurencii neviem (podobný rozsah, „komfort fotografovania“, kvalita a použiteľnosť v teréne). K podobnému zväčšeniu sa dá dopracovať s použitím medzikrúžkov a telekonvertorov, ale s telekonvertormi utrpí optická kvalita a s medzikrúžkami vás to vkladanie a vyberanie medzikrúžkov po chvíli prestane baviť. Väčšie zväčšenie sa dá dosiahnuť pomocou mikroskopových objektívov. Ale aj na MP-čko môžete pridať telekonvertor.

Záver

Nie je to hračka na každý deň, ale v kombinácii s dobrým makrobleskom dokážete zachytiť detaily, ktoré sú pre oko neviditeľné. Ak mám pravdu povedať, nosím ho so sebou len zriedka (najmä pre veľké rozmery blesku MT-24EX).

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Python
2011-07-06 14:38:36
No neviem musia sa k tomu povolanejší vyjadriť, ale kvalita priložených fotiek je dosť chabá. Viem, že makro je veľmi náročné, ale takto a aj lepšie to ide aj s medzikrúžkami aj keď nie až s takým zväčšením. Komfort je už o inom, inak fajn článok o jedinečnom skle vo svojej triede.
 
Cako
ocenenie redakciou 2011-07-06 14:47:50
No tak tie fotky su fakt dost slabe na 5decko a ten objektiv... suhlasim s pythonom, medzikruzky su niekedy lepsie... aj ked urcite ma vyuzitie, kde medzikruzky nepomozu...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-07-06 15:03:25
Pre lepšiu predstavu, ako fotí tento objektív je dobré sa tiež pozrieť na tvorbu Dušana Beňa alias kvejlenda na portáli Vivo (tu ne ePhoto som ho ešte nevidel). Viď:
http://www.vivo.sk/user/kvejlend
 
Marcel Rebro
2011-07-06 15:08:48
Myslim ze aj tu na ePhoto s nim zopar ludi foti. Co si spominam napr. biker11

www.ephoto.sk/uzivatel/uzivatel-88141158171173/
 
Kamil Škvarka
2011-07-06 15:34:43
príspevok od: Stratený Stano
Pre lepšiu predstavu, ako fotí tento objektív je dobré sa tiež pozrieť na tvorbu Dušana Beňa alias kvejlenda na portáli Vivo (tu ne ePhoto som ho ešte nevidel). Viď:
http://www.vivo.sk/user/kvejlend
bal som sa kritizovat... ano tieto fotky na vivo.sk su fakt skvele.
 
DuPe
2011-07-06 19:01:45
..je podobna alternatíva na Nikon?
 
Marcel Rebro
2011-07-06 19:26:43
príspevok od: DuPe
..je podobna alternatíva na Nikon?
... ani nie ...
 
tomatito
ocenenie redakciou 2011-07-06 19:32:31
takyto objektiv ma aj minolta

http://cameralensesworld.us/2009/06/13/lens-minolta-af-3x-1x-17-28-macro-2594-116/

ma sice max zvecsenie 3x ale stale lepsie ako 1x ...na nikon alternativa neexistuje...jedine by niekto mohol vyrobit podobnu redukciu ako je Canon FD na canon EF s optickym clenom vo vnutri..tak by mohla byt podobne navrhnuta redukcia na canon skiel na nikon..aspon kvoli mpe by sa to oplatilo
 
DuPe
2011-07-06 19:43:31
Tomáš...kto bude rozoberať objektívy?...zrejme kvoli tomu si na Canone
 
Fotograf77
2011-07-06 19:48:09
Ono s takym objektivom je treba aj vediet fotit


Skusal som makro so zvacsenim viac ako 8x a nie je to ziadna slava trafit sa presne kam clovek chce. Treba naozaj velmi pevny stativ, najlepsie su velmi jemne makrosanky, liveview a aspon dva blesky na dostatocne nasvietenie

Ja som pouzil 60ku makrac +8D sosovku a sustavu makrokruzkov + Makromech. . . kvalita samozrejme uz bola mizerna
 
DuPe
2011-07-06 19:58:11
ono..akékolvek fotky treba vedieť fotiť...a samozrejme aj macro
 
DuPe
2011-07-06 20:04:58
...použitie adaptéru Nikon-Canon...je reálna?
 
markato1
2011-07-06 20:23:12
príspevok od: DuPe
...použitie adaptéru Nikon-Canon...je reálna?
co viem ,tak to technicky nieje mozne,ak sa mylim opravte ma
 
DuPe
2011-07-06 20:27:19
..asi máš pravdu....su redukcie len s Canonu na Nikkor objektivy
 
Bobo2sk
2011-07-06 20:33:47
Redukciu Canon - Nikon realne nevidim. Nikon ma mensi priemer bajonetu naviac viac vzdialeny od cipu ako canon. Aj ked... pre taketo pouzitie by vetsia vzd nemusela byt az taky problem... ostilo by to este na mensiu vzdialenost. Akurat musel by si sa rozlucit so zaostrenim na nekonecno
 
tomatito
ocenenie redakciou 2011-07-06 21:06:59
treba vyrobit co ma canon na FD objektivy..redukcia s optickym clenom vovnutri..to znamena ze canon 50mm FD s touto redukciou sice bude mozno nieco ako 70mm aj clona asi klesne ale pouzit sa da //aj zaostrit na nekonecno....ked sa vyrobi redukcia kde sa na nikon nasadi canon sklo aj s redukcnou sosovkou tak ta redukcna sosovka to oddialenie od cipu vrati naspet, samozrejme na ukor niecoho..
 
dramatiq
2011-07-07 13:00:18
Ako vzdy prakticka recenzia od beara este pridat navod/odkaz na focus stacking a bude to super. Jedina vec co mi vadi (netyka sa recenzie) - galeria fotografii - presnejsie dolny pruh s nahladmi v galerii - preco prekryva taku velku cast prezeranej fotografie?
 
bear
2011-07-07 18:26:08
Fotky boli fotene na luke v prirodnych podmienkach (vietor a pohyblive ciele) bez stativu. Do redakcie som to pisal, aby to napisali ku galerii, ale niekde sa to stratilo.
 
eiger33
2011-07-07 20:47:13
príspevok od: dramatiq
Ako vzdy prakticka recenzia od beara este pridat navod/odkaz na focus stacking a bude to super. Jedina vec co mi vadi (netyka sa recenzie) - galeria fotografii - presnejsie dolny pruh s nahladmi v galerii - preco prekryva taku velku cast prezeranej fotografie?
Tak s tym suhlasim!!! Ked som pozeral fotky z calnku o motokrose v senkviciach, tak som chcel napisat autorovi ze preco je takmer kazde koleso z motorky odrezane a nad pretekarom tolko miesta. A potom mi to cvaklo ze to zakryvaju tie fotky...
Cela fotografia vizera inak, iny pomer stran...
 
Python
2011-07-07 22:21:44
príspevok od: bear
Fotky boli fotene na luke v prirodnych podmienkach (vietor a pohyblive ciele) bez stativu. Do redakcie som to pisal, aby to napisali ku galerii, ale niekde sa to stratilo.
Jop beriem, tak to tam určite malo byť napísané.
 
Dušan
2011-07-07 22:45:20
Stratený: dakujem za reklamu ! na vivo už moc nechodim ale vložil som tam nejaké foto ak by si ludia chceli pozreť.

Viac foto na ..... http://dusanbeno.webgarden.cz/galerie ......

k článku možem povedať len tolko že som rád že niekto píše konečne niečo aj o tomto objektíve. Pretože na webe toho na prečitanie o tomto skle nieje. Ja by som doplnil pár info pretože objektív mam už asi 5 rokov. Povedal by som čo sa týka kresby že je to jeden neskutočne kvalitny objektív ale ako každý objektív je ho treba vedieť použivať !.... Ja mam istú skusenost a to že ak to preženieme so zaclonením tak dosledkom ohybového javu dochadza k difrakcii a preto sa pri velkých zvačšeniach nemože silno cloniť, jedine tak možete dostať vynikajucu ostrost fotografií. Samozrejme zaleží aj od kvality postprocesingu. Vždy svoje fotky softverovo doostrujem.
Ak chce niekto niečo ako "pomocnú tabulku" ako cloniť pri roznych zvačšeniach tak tu je podla mojich skusenosti.
1:1 - cloň ako chceš
2:1 - max. clona f/8
3:1 - max. clona f/7,1
4:1 - max. clona f/6,3
5:1 - max. clona f/5,6
tieto clony použivam ja ak chcem využiť MP-Ečko viac menej na plno... samozrejme že sa dá cloniť ešte menej a dostanete ešte lepšiu kresbu ale HO je brutalne malá. Kto chce može clonit aj viac ale kresba už bude slabšia a nieje to preto že by bol objektív zly alebo niečo podobne je to proste tak, nemožno fotiť pri zvačšení 5:1 na clone f/16 pretože by vám vyšla realna clona f/96 a aku kresbu by ste chceli pri clone f/96 pri akom kolvek objektíve .
Čo sa týka odleskov, duchov či iných problemov ničoho takého som si zatial nevšimol takže nepredpokladam že by ste niečo také mohli niekedy pozorovať.
Chromatická aberacia sa občas vyskytuje ale to je pri tak velkych zvačšeniach pochopitelne a da sa to pekne odstraniť no očakavať ju možete pri najvačších zvačšeniach aj to len pri velmi kontrastnych scénach pri roznych bielych chlpoch hmyzu na ktore svieti slnko alebo niečo podobne inak sa s aberaciou nestretnete.
Jedinu vytku k tomuto skvelému objektívu by som mal voči nasavaniu prachu, ale ako som už spomýnal mam ho cca 5rokov a zatial mi to nesposobilo ziadnu komplikaciu a dufam že ani nesposobý.
Každému kto chce fotiť makro silnejšie než 2:1 ho vrele odporučam ... ak vas ale vačšie zvačšenia nelákaju tak ostante pri bežnom makro objektíve + medzikružky !
Kvejlend (Dušan Beňo)
 
Dušan
2011-07-07 23:00:19
Ešte by som dodal že svietiť obyčajný externým bleskom sa dá a je to velmi učinné nakolko blesk je velmi výkonny (580EXII) kdežto makro blesk ktorý bol spomýnaný je drahý, tažký, starý, a ma polovičný výkon !!!!
Jediný vtip je v tom spravit si aspon dva difuzery doma, jeden na fotenie makro od 1:1 - 3:1 a potom druhy difuzer na vačšie zvačšenia teda 4:1 - 5:1
Difuzery si zhotovýte za hodinku dve ked na tym popremýšlate a mate ušetrené množstvo penazí !
I ked je pravda že ja fotografujem vačšinou v interiery.... v exteriery je možno makroblesk vyhodnejší ale aj na ten si musite spravit nejaky difuzer pretože ak nie budete mat príliš ostré (o ničom) svetlo, bez urážky bear.... viem že si asi nemal vela času pohrať sa s fotkami !
Aj tak som velmi vdačný za tento článok !
 
zamky
2011-07-08 12:17:05
Som vdacny za to, ze sa zacina rozpravat aj o extreme makre, tiez vlastnim tento objektiv no zatial ho nepoznam uplne, velmi mi pomohla tabulka od dusana, uz nemusim riesit aku max clonu pouzijem, pri takomto specifickom objektive je trosku obtiaznejsie prist na spravne cisla takze dakujem, usetril si mi dost casu..kedze mna momentalne viac laka detailne fotenie hmyzu , zaujimalo by ma nieco o ,,naaranzovani hmyzu,, ..vsetci vieme ze hmyz je pri foteni mrtvy, bol by som rad ak by mi niekto poradil ako ho setrne usmrtit ..nejaky biologova mi odporucali chloroform, len ten je problem zohnat... vdaka za kazdu radu
 
Robco
2011-07-09 16:18:33
príspevok od: Dušan
Stratený: dakujem za reklamu ! na vivo už moc nechodim ale vložil som tam nejaké foto ak by si ludia chceli pozreť.

Viac foto na ..... http://dusanbeno.webgarden.cz/galerie ......

k článku možem povedať len tolko že som rád že niekto píše konečne niečo aj o tomto objektíve. Pretože na webe toho na prečitanie o tomto skle nieje. Ja by som doplnil pár info pretože objektív mam už asi 5 rokov. Povedal by som čo sa týka kresby že je to jeden neskutočne kvalitny objektív ale ako každý objektív je ho treba vedieť použivať !.... Ja mam istú skusenost a to že ak to preženieme so zaclonením tak dosledkom ohybového javu dochadza k difrakcii a preto sa pri velkých zvačšeniach nemože silno cloniť, jedine tak možete dostať vynikajucu ostrost fotografií. Samozrejme zaleží aj od kvality postprocesingu. Vždy svoje fotky softverovo doostrujem.
Ak chce niekto niečo ako "pomocnú tabulku" ako cloniť pri roznych zvačšeniach tak tu je podla mojich skusenosti.
1:1 - cloň ako chceš
2:1 - max. clona f/8
3:1 - max. clona f/7,1
4:1 - max. clona f/6,3
5:1 - max. clona f/5,6
tieto clony použivam ja ak chcem využiť MP-Ečko viac menej na plno... samozrejme že sa dá cloniť ešte menej a dostanete ešte lepšiu kresbu ale HO je brutalne malá. Kto chce može clonit aj viac ale kresba už bude slabšia a nieje to preto že by bol objektív zly alebo niečo podobne je to proste tak, nemožno fotiť pri zvačšení 5:1 na clone f/16 pretože by vám vyšla realna clona f/96 a aku kresbu by ste chceli pri clone f/96 pri akom kolvek objektíve .
Čo sa týka odleskov, duchov či iných problemov ničoho takého som si zatial nevšimol takže nepredpokladam že by ste niečo také mohli niekedy pozorovať.
Chromatická aberacia sa občas vyskytuje ale to je pri tak velkych zvačšeniach pochopitelne a da sa to pekne odstraniť no očakavať ju možete pri najvačších zvačšeniach aj to len pri velmi kontrastnych scénach pri roznych bielych chlpoch hmyzu na ktore svieti slnko alebo niečo podobne inak sa s aberaciou nestretnete.
Jedinu vytku k tomuto skvelému objektívu by som mal voči nasavaniu prachu, ale ako som už spomýnal mam ho cca 5rokov a zatial mi to nesposobilo ziadnu komplikaciu a dufam že ani nesposobý.
Každému kto chce fotiť makro silnejšie než 2:1 ho vrele odporučam ... ak vas ale vačšie zvačšenia nelákaju tak ostante pri bežnom makro objektíve + medzikružky !
Kvejlend (Dušan Beňo)
Tie fotky co mas na ephote su robene len pomocou Canon MP-E 65 , alebo aj s nejakymi predsadkami, skladanim viacerych fatiek.. ?
 
Matej_Hlbocan
2011-08-14 22:58:26
toto je sen každého makro-fotografa
 
MindSpeed
2011-09-12 09:56:42
príspevok od: zamky
Som vdacny za to, ze sa zacina rozpravat aj o extreme makre, tiez vlastnim tento objektiv no zatial ho nepoznam uplne, velmi mi pomohla tabulka od dusana, uz nemusim riesit aku max clonu pouzijem, pri takomto specifickom objektive je trosku obtiaznejsie prist na spravne cisla takze dakujem, usetril si mi dost casu..kedze mna momentalne viac laka detailne fotenie hmyzu , zaujimalo by ma nieco o ,,naaranzovani hmyzu,, ..vsetci vieme ze hmyz je pri foteni mrtvy, bol by som rad ak by mi niekto poradil ako ho setrne usmrtit ..nejaky biologova mi odporucali chloroform, len ten je problem zohnat... vdaka za kazdu radu
Ja fotím zásadne živý hmyz/pavúkov... To, že ich niekto zabíja a pod. je dosť nehumánne hoci sa jedná o hmyz.

Ešte jedna vec ohľadom pchania hmyzu do chladničky/mrazničky = pokial to nepreženiete tak by sa hmyzu nemalo nič stať pretože hmyz nieje teplokrvý ako mi ľudia, jedine čo spraví je, že znehybnie lebo pri takej teplote sa nedokáže hýbať.
 
Recept
2012-04-01 15:17:25
Ja by som mal jednu výhradu pri MT-24 EX, konkrétne to, že asistenčné svetlo sa dá zapnúť iba cez ovládanie blesku, to nieje tak celkom pravda. Dá sa nastaviť, aby pri rýchlom dvojitom kliknutí spúšte do polovičky sa toto asistenčné svetlo rozsvietilo, treba len podrobne preštudovať manuál ja osobne mám aj objektív aj blesk vyše roka, práca s nimi je skutočne len pre pevné nervy, ale niektoré výsledky zato fakt stoja Fotenie bez statívu a makrosániek som ani neskúšal, príde mi to skoro nemožné. Odporúčam všetkým nadšencom, ktorí sa vyžívajú v makre.
 
bear
2012-04-01 22:37:26
príspevok od: Recept
Ja by som mal jednu výhradu pri MT-24 EX, konkrétne to, že asistenčné svetlo sa dá zapnúť iba cez ovládanie blesku, to nieje tak celkom pravda. Dá sa nastaviť, aby pri rýchlom dvojitom kliknutí spúšte do polovičky sa toto asistenčné svetlo rozsvietilo, treba len podrobne preštudovať manuál ja osobne mám aj objektív aj blesk vyše roka, práca s nimi je skutočne len pre pevné nervy, ale niektoré výsledky zato fakt stoja Fotenie bez statívu a makrosániek som ani neskúšal, príde mi to skoro nemožné. Odporúčam všetkým nadšencom, ktorí sa vyžívajú v makre.
To, ze som manual necital mas pravdu, skusil som to teraz na 5D mark II aj III a nerozsvietilo sa - budem si musiet asi lepsie recitat ten manual.
 
Recept
2012-04-01 22:51:19
tak v blesku C-Fn 9 zapnut na 1 a problem solved
 
SalvadorD
2012-04-24 11:15:14
príspevok od: DuPe
...použitie adaptéru Nikon-Canon...je reálna?
ak chces pouzit skla Nikon na svoj Canon tak viem ze ano.Len redukcia stoji 149e co sa mi zda prilis mooc ono je to samozrejme otazkou pohladu ako sa na to pozeras ake vyuzite vidis v tom.Zial musi sa zmierit z manualnym nadstavenim clony o ktorej netusis davas to takym prstencom a manualne ostris to je samozrejmost.
 
SalvadorD
2012-04-24 11:49:07
príspevok od: markato1
co viem ,tak to technicky nieje mozne,ak sa mylim opravte ma
mylis sa uz je to asi 2roky na trhu len ze je to manual ziadna AF necakaj.S Canon 5DMII natacali reklamne videa boli pouzite na to skla od Nikonu,Nikon ma inu štavu inu dimeziu len uzivatel sa musi stotoznit z manualom a mechanickym pouzitim clony hore dolu nevies presne aku clonu davas zalezi o aky adapter ide dnes ich je na trhu viac.
http://www.youtube.com/watch?v=lVVtthMVArg
 
markato1
2012-04-24 14:21:55
príspevok od: SalvadorD
mylis sa uz je to asi 2roky na trhu len ze je to manual ziadna AF necakaj.S Canon 5DMII natacali reklamne videa boli pouzite na to skla od Nikonu,Nikon ma inu štavu inu dimeziu len uzivatel sa musi stotoznit z manualom a mechanickym pouzitim clony hore dolu nevies presne aku clonu davas zalezi o aky adapter ide dnes ich je na trhu viac.
http://www.youtube.com/watch?v=lVVtthMVArg
Na Canon telach sa da nikonacka optiky pouzit to viem ,ale tu sa jedna o opacne pouzitie telo Nikon a optika v tomto pripade: Canon MP-E 65mm 1-5x Macro
 
bear
2012-04-24 14:41:37
príspevok od: markato1
Na Canon telach sa da nikonacka optiky pouzit to viem ,ale tu sa jedna o opacne pouzitie telo Nikon a optika v tomto pripade: Canon MP-E 65mm 1-5x Macro
Pri beznych objektivoch je skombinovanie Canon objektivu a Nikon tela problem. Nikon ma mensi bajonet a objektiv musi byt preto kompletne mimo tela a nie je mozne zaostrenie do dialky. MP-E 65 ale do dialky aj tak zaostrit nevie, takze tu by bol jediny problem, ze by ostrenie nezacinalo pri 1:1 ale pri vacsom zvacseni - podobne ako ked sa na mp-e 65 nasadi tenky medzikruzok.
 
bear
2012-04-24 14:48:19
Pre hyper-ultra-super makro: EzFoto Canon lens to Nikon 1 Mount Adapter Ring

http://www.amazon.com/EzFoto-Canon-Nikon-Mount-Adapter/dp/B003RLJIL6
 
SalvadorD
2012-04-25 11:37:34
príspevok od: markato1
Na Canon telach sa da nikonacka optiky pouzit to viem ,ale tu sa jedna o opacne pouzitie telo Nikon a optika v tomto pripade: Canon MP-E 65mm 1-5x Macro
Aha pardon tak to som neriesil.Pretoze mna prakticky zaujima kombinacia Canon a Nikon sklo.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované