Hore

ZEISS Batis 85/1,8 (Sony E-mount)

Portrétny objektív s krásnym bokehom stráca body za sférické skreslenie a priemerne rýchle zaostrovanie.

ZEISS je asi najlegendárnejší výrobca objektívov na svete a nielen pre fotoaparáty. Už roky výrazne spolupracuje so Sony a jeho logo môžete nájsť aj na niektorých kompaktoch. Viac krát som bol z niektorých objektívov sklamaný. Vyvažuje to nadšenie z iných. Sony posledné mesiace tvrdo preráža so svojimi plnoformátovými bezzrkadlovkami radu A7. V ponuke sú relatívne krátko, objektívov zatiaľ nie je toľko, koľko treba a každý nový je prijímaný s otvorenou náručou. ZEISS už pre CSC Sony vyrobil niekoľko objektívov. V prvom rade sú to tie, ktoré sú predávané pod značkou Sony. Spomeňme špičkový FE 55/1,8, alebo menej vydarený FE 24-70/4.

Objektívy však vyrába aj pod vlastnou značkou. Začalo to radou Touit, pre APS-C bezzrkadlovky. Touit sú objektívy s pevnou ohniskovou dĺžkou, s automatickým zaostrovaním a elektronickým prepojením s fotoaparátom. Ďalej tu máme rad Loxia, čo sú objektívy vhodné pre FF aj APS-C bezzrkadlovky Sony. Zaostrovanie je však manuálne, čo nie každému vyhovuje. Najnovším radom je rad Batis. Je obdobou APS-C objektívov Touit. Práve objektívy z radu Batis sú pre majiteľov A7-čiek najzaujímavejšie.

Zatiaľ sú Batisy len dva, ich predaj sa len začína a dopyt je oveľa väčší ako výrobné kapacity. Širokouhlejšie ohnisko zastupuje 25 mm objektív so svetelnosťou F2, ktorý sme už testovali. Teraz sa pozrieme na portrétneho špecialistu 85 mm so svetelnosťou F1,8.

Prvý dojem

Testovaný objektív je prvý oficiálne dovezený kus. Nemohol by som vám ho predstaviť, keby som zároveň nebol prvým zákazníkom, ktorý si ho kúpil. Asi sa nájde niekto, kto si objektív doviezol zo zahraničia, nerobím si preto nárok na celkové slovenské prvenstvo.

Objektív predchádzajú nadšené recenzie z celého sveta. Ak bude tak dobrý, ako Sony ZEISS FE 55/1,8, mám sa na čo tešiť.

Krabica pre objektív je elegantná, ale zle navrhnutá. Keď si nedáte pozor, vnútorná časť vyletí z vonkajšieho obalu. Veko naviac nie je vôbec fixované a tak hrozí, že svoj nový objektív najprv uvidíte ako sa kotúľa po podlahe.

Povrch objektívu je pololesklý a vidno na ňom otlačky prstov. Hladký prstenec manuálneho zaostrovania vyzerá veľmi lacno, mohlo v ňom byť aspoň embosované logo. Lacno vyzerá aj plastová clona. Konštrukcia objektívu je však poctivá. Jednoduchý dizajn vylepšuje dvojica modrých lôg po stranách. Modrá je aj guma tesnenia bajonetu.

V prvom rade som bol zvedavý na OLED displej. Ten sa po prvýkrát rozsvieti len vtedy, keď je nastavené manuálne zaostrovanie. Biele písmo je krásne kontrastné na čiernom podklade.

Priznávam, že z dizajnu nie som nadšený. Príliš moderný tvar sa k imidžu ZEISS-u nehodí a ani k hranatým fotoaparátom Sony. Vyzerá akoby ho vyrobili Kórejci v Samsungu. Tým nechcem haniť Samsung, či inú ázijskú značku. U nich by moderný dizajn korešpondoval s celkovým dizajnovým smerovaním. Kašlať ale na dizajn, dôležité sú iné vlastnosti objektívov.

O Batisoch

Objektívy radu Batis sa vyznačujú jednoduchým, až minimalistickým moderným dizajnom. Povrch je hladký, i zaostrovací prstenec. Moderný dizajn podtrhuje krivka siluety a ešte viac OLED displej, na objektíve použitý prvý krát. Nahrádza klasické okienko so stupnicou zaostrenej vzdialenosti.

Objektívy sú primárne navrhnuté pre plnoformátové CSC fotoaparáty Sony, plne kompatibilné sú aj s APS-C fotoaparátmi. Bajonet je typu E, niekedy označovaný aj ako FE.

Utesnenie

Telo objektívov je samozrejme kovové, sú naviac utesnené proti prachu a vode.

Zaostrovanie

Zaostrovanie objektívov Batis je automatické, nie manuálne ako u radu Loxia. Na objektíve nenájdete prepínač AF/MF, režim zaostrovania sa nastavuje na fotoaparáte. Prstenec nie je mechanický, má nekonečný chod. Na displeji sa zobrazuje zaostrená vzdialenosť, že ste na kraji rozsahu signalizuje ikonou šípky narážajúcej na vertikálnu čiaru.

Optická stabilizácia

Len u Batisu 85/1,8 je vstavaný optický stabilizátor obrazu. Radosť z toho budú mať najmä majitelia starších modelov, do najnovších sa už montuje stabilizovaný snímač. V takomto prípade stabilizátory spolupracujú, objektív stabilizuje v dvoch osiach, snímač v ďalších troch. Toto je u Sony najúčinnejší spôsob stabilizácie obrazu.

OLED displej

Inovatívny monochromatický OLED displej nahrádza tradičné okienko so stupnicou zaostrenia. Je to pokrok v zobrazovaní informácií. Displej ukáže presnú vzdialenosť v metroch alebo stopách, ale aj rozsah hĺbky ostrosti pri danej clone. Displej je podsvietený a tak informácie dobre uvidíte aj v úplnej tme.

Štandardne sa displej rozžiari len v prípade manuálneho zaostrovania. Ak chcete, aby svietil trvale, musíte ho nastaviť. Ako? Na to by ste bez inštrukcií asi neprišli. Musíte otáčať prstencom o 360°cez krajné hodnoty zaostrovacej vzdialenosti. Na jednej strane nastavujete aktivitu displeja, na druhej prepínate medzi metrami a stopami.

Displej zobrazuje zaostrenú vzdialenosť a hĺbku ostrosti, tú dvomi spôsobmi. Pri kratších vzdialenostiach do 5 metrov sa zobrazuje koľko centimetrov pred a za zaostrenou vzdialenosťou je hranica hĺbky ostrosti. Nad 5 metrov ukazuje vzdialenosť začiatku a konca poľa ostrosti, teraz v metroch. S meniacou sa clonou sa samozrejme hodnoty menia.

Špecifikácia

  • ohnisková dĺžka: 85 mm (127,5 mm pri použití na APS-C fotoaparáte)
  • uhol záberu: 29° diagonálne
  • svetelnosť: F1,8
  • rozsah clonových čísel: f/1,8-f/22
  • optická konštrukcia: objektív typu Sonnar, 11 prvkov v 8 skupinách
  • minimálna zostrovacia vzdialenosť: 80 cm
  • pokrytie: 18,9x28,3 cm
  • rozmery: 105x81 mm
  • hmotnosť: 475 g
  • priemer filtra: 67 mm
     

PDF prospekt    
PDF špecifikácia    
http://www.zeiss.com/camera-lenses/en_de/website/landing_pages/batis.html    
http://www.zeiss.com/camera-lenses/en_de/camera_lenses/batis/batis1885.html

Objektív v praxi

Testovanie objektívu väčšinou začínam tým, že ich nasadím na fotoaparát a hneď fotím. Nie v tomto prípade. Môže za to OLED displej, ktorý môže zobrazovať rôzne údaje. Preto začínam jeho nastavením. Priznám sa vopred, akokoľvek je OLED displej krásny, na portrétnom objektíve nemám pre neho rozumné použitie. A tak ním len ohurujem okoloidúcich. Iné je to u širokouhlého objektívu Batis 25/2, kde v krajinárskej fotografii určite oceníte informáciu o aktuálnej hĺbke ostrosti, ale ani tam nie je, kvôli nepresnosti, plne využiteľný.

Sklamaním je pre mňa automatické zaostrovanie, ktoré je skôr priemerné. Pri portrétovaní to nie je až tak zlé, ale ak fotíte reportážne, občas vás riadne nasrdí. Výhodou použitia portrétneho objektívu na CSC fotoaparáte je, že máte menej odpadu. Žiadne problémy s nepresným zaostrovaním, naviac vidím nielen reálnu expozíciu, ale aj hĺbku ostrosti. V najťažších situáciách rýchlo prepnem na manuálne zaostrovanie a pomôžem si lupou.

Pri práci s malou hĺbkou ostrosti odporúčam nastaviť veľkosť zaostrovacieho poľa na najmenšiu, zaostrovanie je vtedy presnejšie.

Najprv som fotil bežné mestské motívy. Pri nich som si všimol výraznejšie sférické skreslenie, ktoré na ďalší čas negatívne vplývalo na môj celkový názor. Ten sa však výrazne zlepšil, keď som objektív začal viac využívať na to, na čo bol primárne navrhnutý.


Minimálna zaostrovacia vzdialenosť je 80 cm, to je u takéhoto objektívu mierne lepší priemer.


Objektív som si začal obľubovať, keď som začal viac využívať jeho svetelnosť.

Kvalita

Ostrosť je veľmi dobrá už od clony f/1,8 a to aj v rohoch obrazu. Plný potenciál objektívu sa začína prejavovať od f/2,8. Vynikajúcu ostrosť poskytuje objektív do clony f/11, potom sa začne prejavovať negatívny účinok difrakcie. Smelo však môžete použiť clony až po f/16. Viditeľne horšia kresba je až pri f/22.


Vynikajúca ostrosť od rohu po roh.

Ako sa dalo u objektívu tohto typu čakať, vinetácia na “plnú dieru” je pomerne výrazná. Od f/2,8 výraznejšie poklesne a od f/5,6 sa ňou nemusíte zaoberať. Pri portrétoch býva vinetácia často vítaná, pretože upriami pozornosť na stred obrazu. Komu vadí, ľahko ju potlačí vo fotoeditore.


Lightroom to s potlačením (vpravo) vinetácie preháňa.

Chromatická chyba je malá a má predozadný (axiálny) charakter, ktorý sa prejavuje rozdielnou farbou chromatickej chyby pred a za rovinou ostrosti.


Na kvapkách vody možno vidieť axiálnu chromatickú chybu.

Výborná je antireflexná úprava, vďaka ktorej je objektív vysoko odolný proti vzniku nežiadúcich reflexov a ghostingu. Prispieva to aj k vysokému prenosu kontrastu.

Ani tento Batis sa nevyhol tomu, aby ma ako zástupca ZEISS-u opäť nenaštval. Asi už tušíte, že to je sférickým skreslením. Na pevný krátky teleobjektív je až nepekne veľké, poduškovitého charakteru.


Výrazné poduškovité skreslenie si všimnete pri fotografovaní architektúry.

Stalo sa, že som naraz testoval tri portrétne objektívy a tak lepšie ako inokedy môžem porovnať, ktorý z nich má krajší bokeh. Takmer dokonalý Fujinon XF 90/2 R LM WR napokon končí na 3. mieste. Fyzika tu nepustí a proti plnoformátovej kombinácii stráca. Hanbiť sa však nemusí, práve naopak. Na APS-C formáte patrí k tomu najlepšiemu.

Samyang 135mm f/2.0 ED UMC prekvapil vynikajúcimi optickými vlastnosťami. Len manuálne zaostrovanie je však výrazným nedostatkom. Ani s automatickým zaostrovaním by nesiahol na prvé miesto. To musím priznať Batisu, ktorého bokeh je predsa len o máličko ľúbivejší.


Portrétne fotenie s Petrom ma presvedčilo o tom, že Batis 85/1,8 je vynikajúci portrétny objektív.

Objektív nemá ďaleko k výraznejšiemu swirly bokehu s typickými “mačacími očami”. Ten je teraz v móde, dodáva fotkám na zaujímavosti a jedinečnosti. Kruhovo rozostrené bodové zdroje svetla sa smerom ku krajom splošťujú do diskov v tvare oka. Vlastne sa jedná o chybu, tzv. optickú vinetáciu, ktorú máte pekne vysvetlenú napr. v tomto článku: http://photo.stackexchange.com/questions/52126/what-is-the-cause-of-this-non-uniform-bokeh-effect.


Pri vhodnom pozadí sú tu náznaky swirly bokehu. “Slnko v ruke” nespôsobuje žiadne reflexy.

Záver

S cenou pohybujúcou sa okolo 1200€ je Batis 85/1,8 o dosť drahší, ako objektívy Canon a Nikon s rovnakou svetelnosťou. Každému majiteľovi Sony A7 je to takmer jedno. Hlad po špičkových objektívoch je obrovský. Fabrika nestačí vyrábať a uspokojovať dopyt. Už má však konkurenciu priamo od Sony, ktoré nedávno predstavilo nový profesionálny objektív SEL 85/1,4 GM. Ten je ale výrazne drahší.

ZEISS Batis 85/1,8 je veľmi dobrý objektív vyššej amatérskej triedy. Zaostrovanie je priemerne rýchle, jeho presnosť zvýšite zmenšením zaostrovacieho poľa na minimum. Inovatívny OLED displej sa ukázal ako nevyužiteľný, naráža na presnosť merania vzdialenosti, rovnako ako u BATIS 25/2.

Optická kvalita je výborná. S chýb je výraznejšie len poduškovité sférické skreslenie. To sa prejavuje pri fotení architektúry, pri fotení portrétov si ho nevšimnete. Ak si objektív kúpite práve kvôli portrétom, bude pre vás takmer bezchybný. Odmení vás krásnym bokehom.

Na koniec niekoľko zaujímavých odkazov na oficiálny ZEISS blog:

ZEISS Batis: New autofocus lenses – perfect for Sony’s mirrorless full-frame cameras

Answers to the new ZEISS Batis Lens Family

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Igor Šaffo
2016-03-08 08:34:54
fuji X-T10 + 56 f1.2 a sony a7 + 85 f1.8 = cca rovnaké rozostrenie pozadia?
 
Jozef Macák
2016-03-08 10:22:21
jejda, zasa to sfericke skreslenie nestastne. Asi by malo Sony zacat podvadzat tak ako to robi Olympus, ktory vpaluje korekcne info priamo do RAW a Lightroom (a ine SW na upravu fotografii) robi upravu skreslenia automaticky pri importe (potajomky, neda sa to vypnut).

Jediny sposob ako odhalit podvody Olympusu je naimportovat RAW cez program ako Rawtherapee ktory tieto korekcne info ignoruje. Ale o tom ephoto evidentne nevie, kedze masivne skreslujuce objektivy ako Oly 12-40/2.8,7-14/2.8 ci 17/1.8 su popisovane ako nulovo (alebo minimalne) skreslujuce tip-top na to tata sklicka
 
Jozef Macák
2016-03-08 10:32:37
príspevok od: Igor Šaffo
fuji X-T10 + 56 f1.2 a sony a7 + 85 f1.8 = cca rovnaké rozostrenie pozadia?
prepocet DoF sedi, ale ako Karol spomina, Batis robi taky ten swirly bokeh (za urcitych podmienok) takze je to rozostrenie dost rozdielne
 
IO-NR
2016-03-08 10:48:09
Batis mam tiez doma asi od konca novembra - obraz ma neskutocne prijemny na to, ze je "iba f1,8". Minus by som mu dal za skreslenie a pre niekoho aj vinetaciu, ktoru ma stale vyssiu, bez ohladu na pouzitu clonu. Uz by to chcelo len nieco sirsie (18/2.8) a nejaky dlhsi portretak, napr. 135/2
 
IO-NR
2016-03-08 10:51:06
Este doplnim: Lightroom staci dobre nastavit a hned opravuje skreslenie aj vinetaciu na vsetkych Sony, Zeiss Batis a Loxia sklach automaticky... (develop default settings)
 
IO-NR
2016-03-08 11:24:09
Pekne citanie: http://yannickkhong.com/blog/2016/2/23/the-problem-with-modern-optics
 
z80
2016-03-08 18:00:32
príspevok od: Jozef Macák
jejda, zasa to sfericke skreslenie nestastne. Asi by malo Sony zacat podvadzat tak ako to robi Olympus, ktory vpaluje korekcne info priamo do RAW a Lightroom (a ine SW na upravu fotografii) robi upravu skreslenia automaticky pri importe (potajomky, neda sa to vypnut).

Jediny sposob ako odhalit podvody Olympusu je naimportovat RAW cez program ako Rawtherapee ktory tieto korekcne info ignoruje. Ale o tom ephoto evidentne nevie, kedze masivne skreslujuce objektivy ako Oly 12-40/2.8,7-14/2.8 ci 17/1.8 su popisovane ako nulovo (alebo minimalne) skreslujuce tip-top na to tata sklicka
Nemozes porovnavat zoom so sirokym zaciatkom s relativne dlhym portretnym objektivom s pevnym ohniskom, ktory sa koriguje ovela lahsie (a preto by sfericke skreslenie nemal mat).
Napriklad portretny Olympus 75 mm f/1.8 ma podla photozone.de sfericke skreslenie (bez SW korekcie) iba 0,44 %.
 
JohnNewton
2016-03-08 18:31:11
príspevok od: Jozef Macák
jejda, zasa to sfericke skreslenie nestastne. Asi by malo Sony zacat podvadzat tak ako to robi Olympus, ktory vpaluje korekcne info priamo do RAW a Lightroom (a ine SW na upravu fotografii) robi upravu skreslenia automaticky pri importe (potajomky, neda sa to vypnut).

Jediny sposob ako odhalit podvody Olympusu je naimportovat RAW cez program ako Rawtherapee ktory tieto korekcne info ignoruje. Ale o tom ephoto evidentne nevie, kedze masivne skreslujuce objektivy ako Oly 12-40/2.8,7-14/2.8 ci 17/1.8 su popisovane ako nulovo (alebo minimalne) skreslujuce tip-top na to tata sklicka
Platí aj pre iné CSC
 
Jozef Macák
2016-03-08 19:09:00
príspevok od: z80
Nemozes porovnavat zoom so sirokym zaciatkom s relativne dlhym portretnym objektivom s pevnym ohniskom, ktory sa koriguje ovela lahsie (a preto by sfericke skreslenie nemal mat).
Napriklad portretny Olympus 75 mm f/1.8 ma podla photozone.de sfericke skreslenie (bez SW korekcie) iba 0,44 %.
kde presne porovnavam teleobjektivy? Ja hovorim o principe: ze co je vytykane u jednej znacky je ignorovane u inej... Pozri si mnou vymenovany zoznam olympusov. Vezmime si tu 12-40/2.8. Bola tu jedna krizova vyprava voci jej sony/zeiss ekvivalentnej alternative (24-70/4). Vo finale ma tento zatracovany zeiss lepsie (ci skor menej zle) skreslenie ako ten olympus.
zeiss 24-70/4 na 24mm: http://www.photozone.de/images/8Reviews/lenses/zeiss_2470_4oss/24mm_distortion.png
Oly 12-40/2.8 na 12(24 ekv):
http://www.photozone.de/images/8Reviews/lenses/oly_m1240_28/12mm_u.png
To je riadna rybacina, priatelu. V recenzii na ephote vsak citam: "Zvlášť oceňujem veľmi malé sférické skreslenie"

Ako, nechcem zatracovat Karola a ephoto. Verim tomu ze o tomto podvode proste nevedia. Len tak zo srandy som si pozrel recenzie na inych portaloch a vypada to tak ze to olympusu aj s navyjakom papka vacsina recenzentov. Jediny kto sa nenecha obabrat je photozone a dxomark.
 
Jozef Macák
2016-03-08 19:27:10
príspevok od: IO-NR
Batis mam tiez doma asi od konca novembra - obraz ma neskutocne prijemny na to, ze je "iba f1,8". Minus by som mu dal za skreslenie a pre niekoho aj vinetaciu, ktoru ma stale vyssiu, bez ohladu na pouzitu clonu. Uz by to chcelo len nieco sirsie (18/2.8) a nejaky dlhsi portretak, napr. 135/2
ja som mu zo zaciatku nevedel prijst na chut (mam ho od seprembra). Kresba mi najprv prisla taka nejaka klinicka. Mozno preto ze som ho pouzival popri zeiss 35/1.4 ktory napriek podstatne nizsej ostrosti kresli ako z rozpravky. Presli 2/3 mesiace a nakoniec som si ho oblubil. Paci sa mi ako kresli v protisvetle/do slnka. Taktiez v nizkom osvetleni je paradny. Skreslenie mam ja osobne na salame a jediny problem (aj ked dost podstatny) vidim v ostreni za zhorsenych podmienok
 
Jozef Macák
2016-03-08 19:29:23
príspevok od: JohnNewton
Platí aj pre iné CSC
no minimalne este panasonic toto robi...micro4/3 to maju v rodine
 
z80
2016-03-08 20:05:07
príspevok od: Jozef Macák
kde presne porovnavam teleobjektivy? Ja hovorim o principe: ze co je vytykane u jednej znacky je ignorovane u inej... Pozri si mnou vymenovany zoznam olympusov. Vezmime si tu 12-40/2.8. Bola tu jedna krizova vyprava voci jej sony/zeiss ekvivalentnej alternative (24-70/4). Vo finale ma tento zatracovany zeiss lepsie (ci skor menej zle) skreslenie ako ten olympus.
zeiss 24-70/4 na 24mm: http://www.photozone.de/images/8Reviews/lenses/zeiss_2470_4oss/24mm_distortion.png
Oly 12-40/2.8 na 12(24 ekv):
http://www.photozone.de/images/8Reviews/lenses/oly_m1240_28/12mm_u.png
To je riadna rybacina, priatelu. V recenzii na ephote vsak citam: "Zvlášť oceňujem veľmi malé sférické skreslenie"

Ako, nechcem zatracovat Karola a ephoto. Verim tomu ze o tomto podvode proste nevedia. Len tak zo srandy som si pozrel recenzie na inych portaloch a vypada to tak ze to olympusu aj s navyjakom papka vacsina recenzentov. Jediny kto sa nenecha obabrat je photozone a dxomark.
Ale to je predsa jasne, ze recenzie treba sledovat z viacerych zdrojov a neverit slepo jednemu recenzentovi.
Napriklad ja som si na Olympus miesto 17 f/1,8 kupil radsej 25 f/1,8 prave preto, ze ta 25 ma nizsie sfericke skreslenie (a nasledne nekazi SW korekcia kresbu na okraji).
 
johanpte
2016-03-08 20:42:52
Pozrel som na photozone objektív Pentax FA 77mm limited F1.8 a má skreslenie len 0.1%.Stojí podstatne menej a je na tom lepšie.Ja mám Limited HD DA 70mm F2.4 a skreslenie 0.5% je brutálne ostrý s krásnym rozostrením cena 530 eur. Za málo peňazí veľa muziky.
 
IO-NR
2016-03-09 09:34:22
príspevok od: johanpte
Pozrel som na photozone objektív Pentax FA 77mm limited F1.8 a má skreslenie len 0.1%.Stojí podstatne menej a je na tom lepšie.Ja mám Limited HD DA 70mm F2.4 a skreslenie 0.5% je brutálne ostrý s krásnym rozostrením cena 530 eur. Za málo peňazí veľa muziky.
A taky Nikon 85/1.8 stoji 1/2 z toho co Pentax... atd... vsade je rozny vyber, ceny, prevedenia, moznosti. Aspon ze ho je uz na co v Pentaxe namontovat , aby bol vyuzity cely obraz.... tesim sa na poriadne fotky z tych skiel
 
blahoslav J B Art
2016-03-09 10:07:52
ak by aj Srnec napisal, ze tento objektiv je najlepsi portretak a nejaky Sony objektiv je 10-x lepsi ako Oly 12-40/2.8, k lepsim fotkam mi to nepomoze ani o 0,1% ... co z toho, ze mam najlepsi objektiv so spickovym telom, ked moje fotky su s touto technikou naprd
 
Roman Point
2016-03-09 10:30:29
príspevok od: blahoslav J B Art
ak by aj Srnec napisal, ze tento objektiv je najlepsi portretak a nejaky Sony objektiv je 10-x lepsi ako Oly 12-40/2.8, k lepsim fotkam mi to nepomoze ani o 0,1% ... co z toho, ze mam najlepsi objektiv so spickovym telom, ked moje fotky su s touto technikou naprd
Ty hovoríš o myšlienke a tu sa rozoberá technická stránka fotografie-foto technika. Takže si zase stúpil do.. vedľa.
Tu ide o to ako to bolo vyššie spomínané že vďaka automatickej korekcii stracas ostrosť v rohoch napr. Ale ani to ti k lepšej fotke asi nepomôže. Niekto jednoducho považuje za vrchol fotografického umenia zasumene, rozmazane, neostre fotografie a ide mu o to iba
Mal by si fotiť iba do jpg a venovať sa lepšej fotografií námetom teda. A nie rawka upravovať
 
Roman Point
2016-03-09 10:33:23
príspevok od: blahoslav J B Art
ak by aj Srnec napisal, ze tento objektiv je najlepsi portretak a nejaky Sony objektiv je 10-x lepsi ako Oly 12-40/2.8, k lepsim fotkam mi to nepomoze ani o 0,1% ... co z toho, ze mam najlepsi objektiv so spickovym telom, ked moje fotky su s touto technikou naprd
A ešte jedna odpoveď.

Čo z toho že máš fotky skvelé ( neviem no ) keď máš totálne nahovno techniku a aj mobil je ostrejší, z menšou difrakciou atď.
Predaj všetky svoje fujiny a oliny a foť dierkou. Ty nepotrebuješ žiadnu fototechniku, lebo tebe k lepšej fotografií nepomôže
Tak je to správne?
 
Martin8101
2016-03-09 10:57:06
príspevok od: blahoslav J B Art
ak by aj Srnec napisal, ze tento objektiv je najlepsi portretak a nejaky Sony objektiv je 10-x lepsi ako Oly 12-40/2.8, k lepsim fotkam mi to nepomoze ani o 0,1% ... co z toho, ze mam najlepsi objektiv so spickovym telom, ked moje fotky su s touto technikou naprd
Presne tak - milion raz uz bolo povedane, ze sucasna technika daleko prevysuje to, co mali namakani fotografi v minulosti... Treba rozvijat iny aspekt - technika to uz nie je.
Aj tak budeme asi svedkami nekonecnych debat o optickych vadach objektivov... Prave dnes som si pozeral desiatky uzasnych fotografii a povedal som si: "Boze, ako to ti ludia vedia odfotit, ked tie objektivy a fotoaparaty su take nedokonale a maju tolko chyb..." Ale to je moj nazor, prepacte, len mi to nedalo...
 
Jozef Macák
2016-03-09 13:27:29
príspevok od: Martin8101
Presne tak - milion raz uz bolo povedane, ze sucasna technika daleko prevysuje to, co mali namakani fotografi v minulosti... Treba rozvijat iny aspekt - technika to uz nie je.
Aj tak budeme asi svedkami nekonecnych debat o optickych vadach objektivov... Prave dnes som si pozeral desiatky uzasnych fotografii a povedal som si: "Boze, ako to ti ludia vedia odfotit, ked tie objektivy a fotoaparaty su take nedokonale a maju tolko chyb..." Ale to je moj nazor, prepacte, len mi to nedalo...
joj tato obohrata pesnicka zas..kolky krat to citam?
Mas samozrejme pravdu a pozeranie fotiek starych majstrov mava za nasledok chut vyhadzat vsetko co mam von oknom a vymazat vsetky harddisky
Ale toto je recenzia fototechniky a evidentne sa nas najde vela takych co radi riesia technicku stranku veci. Vas ktorych to nejak rozrusuje nechapem..preco vobec klikate na tu recenziu??? Aby ste si v komentoch nad tym mohli snobsky odplut?
 
Martin8101
2016-03-09 14:03:59
príspevok od: Jozef Macák
joj tato obohrata pesnicka zas..kolky krat to citam?
Mas samozrejme pravdu a pozeranie fotiek starych majstrov mava za nasledok chut vyhadzat vsetko co mam von oknom a vymazat vsetky harddisky
Ale toto je recenzia fototechniky a evidentne sa nas najde vela takych co radi riesia technicku stranku veci. Vas ktorych to nejak rozrusuje nechapem..preco vobec klikate na tu recenziu??? Aby ste si v komentoch nad tym mohli snobsky odplut?
neviem, na co to rozculovanie. Ta Vasa argumentacia je tiez obohrata, ked uz tak... A to moje vobec nebolo zlomyselne ani povysenecke. Mozno blahoslav reagoval trochu odveci, ale nemusi ho tu hned niekto zaklincovat... Ja tu recenziu rad precitam a tesim sa. Velakrat su to take drahe veci, ze si ich nemozem dovolit a len ticho zavidim. Len si myslim, ze na poli techniky su to skutocne uz jemne nuansy, ktore by som riesil len ked uz mam v malicku vsetko ostatne. Ale nehnevaj sa, uz nebudem pisat. Ono to ozaj nepatri do diskusie o objektive...
 
wolf3
2016-03-09 14:35:26
Za ty prachy a od takové věhlasné firmy jsem očekával špičkový objektiv s dobře vykrigovanými optickými vadami a rychlým autofokusem. Ve článku zmíněné nedostatky jsou pro mě určitým zklamáním. Zeiss už dnes není co kdysi býval......
 
Jozef Macák
2016-03-09 16:08:41
príspevok od: Martin8101
neviem, na co to rozculovanie. Ta Vasa argumentacia je tiez obohrata, ked uz tak... A to moje vobec nebolo zlomyselne ani povysenecke. Mozno blahoslav reagoval trochu odveci, ale nemusi ho tu hned niekto zaklincovat... Ja tu recenziu rad precitam a tesim sa. Velakrat su to take drahe veci, ze si ich nemozem dovolit a len ticho zavidim. Len si myslim, ze na poli techniky su to skutocne uz jemne nuansy, ktore by som riesil len ked uz mam v malicku vsetko ostatne. Ale nehnevaj sa, uz nebudem pisat. Ono to ozaj nepatri do diskusie o objektive...
Ved ja sa nehnevam, napisal som ti ze v podstate s tebou suhlasim. Ale ako spravne pises na konci, do technickej recenzie to nepatri. To ze nam ku ozajstnej kvalite fotiek prilis nepomoze ani ten najlepsi objektiv je snad kazdemu jasne. A tomu komu to jasne neni je zbytocne to neustale opakovat. Nic to vsak nemeni na tom ze mam rad techniku, rad sa do podobnej diskusie zapajam a take tie neustale sa opakujuce pseudo-osvietenecke vylevy mi uz pridu neskutocne otravne a obohrane
 
Jozef Macák
2016-03-09 16:15:29
príspevok od: wolf3
Za ty prachy a od takové věhlasné firmy jsem očekával špičkový objektiv s dobře vykrigovanými optickými vadami a rychlým autofokusem. Ve článku zmíněné nedostatky jsou pro mě určitým zklamáním. Zeiss už dnes není co kdysi býval......
Od Zeissa si ocakaval rychly autofokus? Ze neni co to byval? No to teda neni, stary dobry Zeiss byval vyhradne manual fokus
 
JohnNewton
2016-03-09 18:52:19
príspevok od: wolf3
Za ty prachy a od takové věhlasné firmy jsem očekával špičkový objektiv s dobře vykrigovanými optickými vadami a rychlým autofokusem. Ve článku zmíněné nedostatky jsou pro mě určitým zklamáním. Zeiss už dnes není co kdysi býval......
Všeličo už nie je čo bývalo. Objavujú sa nové problémy o ktorých sa nám kedysi ani nezdalo a to za nekresťanské ceny a schované za marketingové bláboly. Spolu s CSC sa objavili tieto "softvérové" objektívy, veď na čo to korigovať opticky keď to ide lacno programovo, a kto nechce to aj tak neuvidí.
Zamastené snímače, neostriace body, podvody s ISO, vibrácie uzávierky , neprimerané zasahovanie do RAWu atď.... možno pre to sú debaty o "železe" intenzívnejšie . Občas je aj od recenzentov podsúvaná myšlienka, že na čo vôbec ten RAW, veď ten JPEG je tak úžasný....
 
blahoslav J B Art
2016-03-10 11:11:07
rad si precitam takmer vsetky clanky o fototechnike ... aj ked niektore prispevky "tradicnych" prispievatelov mi pripominaju ten osuchany vtip o dvoch impotentoch hadajucich sa, ktory ma vacsi 😁
 
Roman Point
2016-03-10 12:04:00
Blaho pribudol ďalší článok ktorý si priam ŽIADA komentár o lepšej fotografií
Doostrenie fotografií v LightRoom CC.
 
blahoslav J B Art
2016-03-10 12:43:11
príspevok od: Roman Point
Blaho pribudol ďalší článok ktorý si priam ŽIADA komentár o lepšej fotografií
Doostrenie fotografií v LightRoom CC.
ak je fotka zla, nepomoze jej akekolvek doostrenie ... a najlepsim riesenim je odpadkovy kos
 
Roman Point
2016-03-10 16:14:55
príspevok od: blahoslav J B Art
ak je fotka zla, nepomoze jej akekolvek doostrenie ... a najlepsim riesenim je odpadkovy kos
C je správne
 
wolf3
2016-03-13 02:47:31
príspevok od: Jozef Macák
Od Zeissa si ocakaval rychly autofokus? Ze neni co to byval? No to teda neni, stary dobry Zeiss byval vyhradne manual fokus
Takže když začal konečně "starý dobrý Zeiss" dělat objektivy s pomalým autofokusem tak mám z toho skákat nadšením? Tahle firma dříve patřila k světové špičce, dnes nedokáže ani odstranit sférické skreslení .....Kdoví kde a kdoví kdo to dnes pro ně vyrábí.
 
Jozef Macák
2016-03-13 19:23:05
príspevok od: wolf3
Takže když začal konečně "starý dobrý Zeiss" dělat objektivy s pomalým autofokusem tak mám z toho skákat nadšením? Tahle firma dříve patřila k světové špičce, dnes nedokáže ani odstranit sférické skreslení .....Kdoví kde a kdoví kdo to dnes pro ně vyrábí.
to som nepovedal, len ti vravim ze zeiss zrovna nema nejaku slavnu historiu "vyborne ostriacich" objektivov (toto je ich stvrty AF objektiv pocas 150 rocnej historie). Neviem presne na zaklade coho si ocakaval vyborne ostrenie... So skreslenim to uz je ina story, to sa neda nic ine len suhlasit.
Made in Japan napoveda cosi o tom "kde"...a "kto"? No predsa Cosina (uz dlhe roky), to nie je ziadne tajomstvo
 
wolf3
2016-03-14 02:13:05
No ale bokeh má příjemný, to se musí přiznat

https://www.youtube.com/watch?v=vdjpfLsw5wM
 
IO-NR
2016-03-15 12:06:08
Pomaly AF rozhodne nema... na 85mm portretak je to dobre a s A7rII je slusne rychly.
Na A7II je to uz slabsie, ale to iste plati aj o 28/2 a 55/1.8 - skor by som videl rozdiel v tele ako objektivoch. Hokej aj volejbal zvlada Batis 85/1.8 spolu s A7rII bez problemu...
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované