Hore

Zeiss Sonnar T* FE 35 mm F2,8 ZA - šikovný uličník

Parametrami neohuruje, poskytuje však výbornú obrazovú kvalitu v malom praktickom balení. Objektív, ktorý vyzdvihne prednosti plnoformátových CSC fotoaparátov Sony, pritom vás nezruinuje.

35 mm objektív od Zeissu disponuje mierne širokým uhlom záberu a priemernou svetelnosťou F2,8. Pre niekoho bude svetelný akurát, pre iného málo. Komu nestačí, môže si kúpiť podstatne drahší a aj rozmernejší a ťažší objektív Zeiss so svetelnosťou F1,4. Testovaný kúsok je vďaka svojej svetelnosti kompaktný, čo u CSC systému treba oceniť. Zatiaľ asi najmenšie sklíčko pre FF CSC Sony. Použiť ho môžete aj na APS-C fotoaparáty NEX a Alfa, kde je ekvivalentom 52,5 mm objektívu.

Dizajn objektívu je jednoduchý. Kvalitnú kovovú konštrukciu, doplňuje menej kvalitná plastová slnečná clona. Tá je zvláštnej konštrukcie a vyžaduje samostatnú krytku priemeru 40,5 mm. Inak má filtrová obruba rozšírenejší priemer 49 mm. Jediným pohyblivým dielom je prstenec manuálneho zaostrovania, ktoré nie je mechanické, ale “po drôte”. Zaostrovanie je vnútorné, optimalizované aj pre snímanie videa.

Optická sústava sa skladá zo 7 prvkov v 5 skupinách, 3 prvky sú asférické. Clona s kruhovým otvorom je tvorená siedmymi lamelami. Objektív je odolný voči prachu a vlhkosti. Minimálna zaostrovacia vzdialenosť je 35 cm, zväčšenie je 0,12x. Hmotnosť objektívu je veľmi príjemných 120 g.



Technická špecifikácia:

Ohnisková vzdialenosť: 35 mm
Ohnisková vzdialenosť na APS-C: 52,5 mm
Skupiny/prvky objektívu: 5 – 7, 3 asférické
Antireflexná úprava: Carl Zeiss T*
Uhol zobrazenia (35 mm): 63°
Uhol zobrazenia (APS-C): 44°
Rozsah clony: F2,8 – 22
Lamely clony: 7, kruhový otvor
Maximálny pomer zväčšenia: 0,12x
Minimálna vzdialenosť zaostrenia: 0,35 m
Priemer filtra: 49 mm
Rozmery: 61,5 x 36,5 mm
Hmotnosť: 120 g 

http://www.sony.sk/electronics/objektivy-fotoaparatu/sel35f28z

Objektív v praxi

Ešte sa vrátim ku krytke. Jej konštrukcia nie je obvyklá, ale na niekoľkých objektívoch sa už objavila. Esteticky môjmu oku až tak nelahodí, no nemôžem jej uprieť praktickosť. Je účinná, výborne chráni prednú šošovku a rozmery objektívu zväčší len minimálne.

Rovno sa priznávam aj k tomu, že 35 mm nie je ohnisko, ktoré by som mal v obľube. Akosi neviem, čo s ním mám fotiť. Neostáva nič iné, len sa prinútiť pozerať cez hľadáčik inak. Skamarátili sme sa v jeden pochmúrny deň, kedy som skončil premočený. Svoju dávku dažďa dostal aj fotoaparát s objektívom. Obidva sú utesnené, takže žiaden problém. Krytka objektívu naviac dobre chránila šošovku pred kvapkami. Vhodný motív pre tento objektív som našiel v polodetailoch architektúry samozrejme v "streetke", pre ktorú je ohnisko 35 mm ideálne.

Ani na FF fotoaparáte nevyčarujete s týmto objektívom omračujúci bokeh. To by musel mať lepšiu svetelnosť. Je tak určený pre fotenie s väčšou hĺbkou ostrosti, pri clonách od f/5,6. Objektívu najviac pristane fotenie v clonovom rozsahu f/8 - f11. Pri fotení detailov sa samozrejme objaví aj výraznejšie rozostrenie. Bokeh je vtedy pomerne pekný. S rastúcou vzdialenosťou však výraznejšie rozostrenie rýchlo mizne.

 
Pri detailnych záberoch sa pozadie slušne rozostrí…

 
… len o kúsok ďalej je miera rozostrenia podstatne menšia.

Ostrosť objektívu je výborná, vykresliť kvalitný obraz na 24 Mpx snímači môjho Sony A7II, nemal problém a aj na 42 Mpx A7R II si viedol výborne. Dobrou správou je, že sa naň môžem spoľahnúť aj keď je plne odclonený. Pokles ostrosti je pozorovateľný len v najkrajnejších rohoch, ale stále sú dobre viditeľné jemné detaily. Po miernom doostrení v počítači budú spokojní aj nároční fotografi. Presne takéto objektívy mám rád, keď môžem využiť celý rozsah clôn, bez toho aby som musel myslieť na vplyv clony na kresbu.

 
Objektívu najviac svedčí, ako ho pricloníte a budete pracovať s väčšou hĺbkou ostrosti. Odmení sa vám bezchybnou ostrosťou po celej ploche.

 
V laboratóriách DXOMark nazbieral veľmi slušné skóre 33 bodov.

Antireflexná úprava šošoviek je špičková, nachytať objektív na hruškách je prakticky nemožné. Sférické skreslenie je minimálne, súdkovitého charakteru. Výborne je korigovaná chromatická chyba, jej náznaky objavíte len zriedkavo. Najvýraznejšou, ale ľahko odstrániteľnou, chybou je vinetácia aj keď od f/5,6 je výrazne menšia ako na nízkych clonách. Nezbavíte sa jej ani pri pomerne vysokých clonových číslach, riešením je korekcia v RAW konvertore.

 
Motív, na ktorom sa ukáže kvalita korekcie chromatickej chyby. Tu je korigovaná perfektne.

 
Viackrát som sa pokúšal nachytať objektív na hruškách, no márne. Odolnosť proti vzniku reflexov je obdivuhodná.

Záver

Zeiss FE 35 mm F2,8 ZA pre CSC fotoaparáty Sony sa vydaril. Je to praktický, ľahký a kompaktný objektív s veľmi dobrými optickými vlastnosťami. Netradičná slnečná clona je tiež praktická, len minimálne zväčšuje rozmery fotoaparátu a vôbec ňou nemusíte manipulovať. Na pevný objektív tu máme len priemernú svetelnosť F2,8. Ani na plnoformátovom fotoaparáte s ňou žiadne bokehové zázraky neurobíte. To budete musieť siahnuť po niekoľkonásobne drahšom objektíve Distagon® T* FE 35 mm F1,4 ZA. Ten je nielen drahší, ale aj väčší a ťažší. Jeho vlastnosti ocenia svadobní fotografi a reportéri. Testovaný objektív  by na sebe mohol mať nápis “street photo”. To je žáner, v ktorom sa cíti ako doma. Prechádzky mestom priam miluje.

Musím oceniť jeho kvalitu a praktickosť, chýba mi ale “wow” efekt, ktorý by ste u plnoformátového systému čakali. Hold, ten “wow” efekt musí dodať fotograf.

P.S. Pre objektív je k dispozícii nový firmvér, ktorý zrýchli štart fotoaparátu až o 30%.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
z80
2015-09-14 09:22:03
Konecne ma aj Sony objektiv, aky by mal tvorit zaklad kazdeho CSC systemu - maly, ostry, s dostatocnou svetelnostou a ohniskovou vzdialenostou idealnou na "bezne" fotenie.
"Drobnym" problemom je uz len cena. Beriem do uvahy, ze Sony ma v FF CSC systeme monopol, ale APS-C varianty s podobnym rozsahom a svetelnostou (znovu spomeniem vynikajuci Samsung 30 mm f/2) sa daju kupit do 200 €, teda skoro 4x lacnejsie ako tento objektiv.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2015-09-14 09:29:54
príspevok od: z80
Konecne ma aj Sony objektiv, aky by mal tvorit zaklad kazdeho CSC systemu - maly, ostry, s dostatocnou svetelnostou a ohniskovou vzdialenostou idealnou na "bezne" fotenie.
"Drobnym" problemom je uz len cena. Beriem do uvahy, ze Sony ma v FF CSC systeme monopol, ale APS-C varianty s podobnym rozsahom a svetelnostou (znovu spomeniem vynikajuci Samsung 30 mm f/2) sa daju kupit do 200 €, teda skoro 4x lacnejsie ako tento objektiv.
Bohuzail, kazdy objektiv pre Sony je cenovo mimo standard, ak pozerame na parametre.
 
Iygor
2015-09-14 12:23:23
príspevok od: z80
Konecne ma aj Sony objektiv, aky by mal tvorit zaklad kazdeho CSC systemu - maly, ostry, s dostatocnou svetelnostou a ohniskovou vzdialenostou idealnou na "bezne" fotenie.
"Drobnym" problemom je uz len cena. Beriem do uvahy, ze Sony ma v FF CSC systeme monopol, ale APS-C varianty s podobnym rozsahom a svetelnostou (znovu spomeniem vynikajuci Samsung 30 mm f/2) sa daju kupit do 200 €, teda skoro 4x lacnejsie ako tento objektiv.
"Konečne" nie je úplne na mieste, pretože tento objektív je na trhu od začiatku uvedenia systému A7, skôr teda: konečne si ho redakcia všimla (alebo výrobca poskytol do testu)...

Skôr by som sa pozastavil pri polemikách o cenách objektívov Zeiss.
1. Cena je súčasť marketingu značky. Kto si kupuje FF CSC systém od Sony vie do čoho ide a musí s tým rátať. Kto si tento systém nekupuje, môžu mu byť ceny ukradnuté. Navyše objektívy pre FF sú drahšie ako pre APS-C alebo M4/3.
2. Cena je relatívna. Vzhľadom na priemerné mzdy na Slovensku sú objektívy Zeiss drahé. Drahé sú ale aj iné veci (BMV, dovolenka na Kube, iPhone...) ale berieme to ako samozrejmé. Niekto si kúpi iPhone (ktorý po 2 rokoch nemá ani polovicu nadobúdacej hodnoty) za skoro rovnakú sumu ako tento objektív, a vôbec nenarieka že je drahý.

Na záver dodám že lacnejšia alternatíva pre systém A7 s podobným ohniskom je Sony 28/2. Verím že bude čoskoro predmetom recenzie
 
z80
2015-09-14 12:40:20
príspevok od: Iygor
"Konečne" nie je úplne na mieste, pretože tento objektív je na trhu od začiatku uvedenia systému A7, skôr teda: konečne si ho redakcia všimla (alebo výrobca poskytol do testu)...

Skôr by som sa pozastavil pri polemikách o cenách objektívov Zeiss.
1. Cena je súčasť marketingu značky. Kto si kupuje FF CSC systém od Sony vie do čoho ide a musí s tým rátať. Kto si tento systém nekupuje, môžu mu byť ceny ukradnuté. Navyše objektívy pre FF sú drahšie ako pre APS-C alebo M4/3.
2. Cena je relatívna. Vzhľadom na priemerné mzdy na Slovensku sú objektívy Zeiss drahé. Drahé sú ale aj iné veci (BMV, dovolenka na Kube, iPhone...) ale berieme to ako samozrejmé. Niekto si kúpi iPhone (ktorý po 2 rokoch nemá ani polovicu nadobúdacej hodnoty) za skoro rovnakú sumu ako tento objektív, a vôbec nenarieka že je drahý.

Na záver dodám že lacnejšia alternatíva pre systém A7 s podobným ohniskom je Sony 28/2. Verím že bude čoskoro predmetom recenzie
Ano, suhlasim s tym, ze cena je sucast marketingu znacky. Ako som pisal vyssie, Sony ma vo FF CSC systeme monopol a preto si moze dovolit nasadit "monopolne" ceny.
A aj preto je pre mna ako zakaznika, ktory sa riadi primarne pomerom "vysledna kvalita fotky/ cena za system" FF system od Sony nezaujimavy a ostavam pri APS-C, kde existuje skutocna konkurencia, ktora je nevyhnutnym zakladom fungujuceho trhu.
Podobnym principom sa riadim aj pri vybere mobilu, auta a dovolenky a preto nemam iPhone, BMW a dovolenku netravim na Kube a napriek tomu su vsetky moje potreby tykajuce sa mobilnej komunikacie, dopravy autom a travenia dovolenky, naplnene na 100%
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2015-09-14 13:10:28
Len zo srandy sem hodim cenove porovnanie, povedal by som zakladnej zostavy Sony s porovnatelnou zostavou od Nikonu. Nebudem teraz rozoberat vsetky pre a proti. Obidve zostavy uspokoja vysoke naroky. Takze skutocne len o peniazoch.
Sony A7II + Batis 25/2 + FE 35/2 + FE 55/1,8 + Batis 85/1,8 = cca 5750€
Nikon D750 + 24/1,8G + 35/1,8G + 50/1,4G + 85/1,8G = cca 3950€
Rozdiel 1800€. Za to sa da kupit kopec techniky. Kto mysli ekonomicky, zvoli Nikon. Komu na peniazoch az tak nezalezi a chce presne to, co Sony ponuka, kupi si Sony a ZEISS.
 
Iygor
2015-09-14 13:31:11
príspevok od: z80
Ano, suhlasim s tym, ze cena je sucast marketingu znacky. Ako som pisal vyssie, Sony ma vo FF CSC systeme monopol a preto si moze dovolit nasadit "monopolne" ceny.
A aj preto je pre mna ako zakaznika, ktory sa riadi primarne pomerom "vysledna kvalita fotky/ cena za system" FF system od Sony nezaujimavy a ostavam pri APS-C, kde existuje skutocna konkurencia, ktora je nevyhnutnym zakladom fungujuceho trhu.
Podobnym principom sa riadim aj pri vybere mobilu, auta a dovolenky a preto nemam iPhone, BMW a dovolenku netravim na Kube a napriek tomu su vsetky moje potreby tykajuce sa mobilnej komunikacie, dopravy autom a travenia dovolenky, naplnene na 100%
Sám sa zaraduješ do skupiny "Kto si tento systém nekupuje, môžu mu byť ceny ukradnuté"
Vidím že plne chápeš cenotvorbu výrobcov "prémiových" produktov, nerozumiem prečo sa ti cena v tvojom prvom príspevku zdala "drobným problémom".

Ale o tom som nechcel písať Tebe. Na tvoj príspevok som reagoval kôli prvej vete v Tvojom príspevku: "Konecne ma aj Sony objektiv, aky by mal tvorit zaklad kazdeho CSC systemu". Sony má tento objektív od uvedenia systému na trh.
V druhom odseku som sa zamyslel nad všeobecne prevládajúcim názorom na ceny....
Ceny sú proste relatívne, žiadny štandard, ako písal Karol neexistuje...
 
z80
2015-09-14 13:45:38
Zaujimalo by ma, na aky segment trhu sa vlastne chce Sony so svojim FF CSC zamerat. Pre profesionalov je stale vyhodnejsi FF Canon/Nikon nielen pre nizsiu cenu, lepsie ostrenie v urcitych situaciach a ergonomiu ovladania, ale hlavne pre sirsi rozsah prislusenstva. Amaterom vo vacsine pripadov bohato postacuje APS-C alebo m43.
Mensie rozmery tela nie su az tak dolezite, pretoze ked sa nasadi velky a tazky profesionalny objektiv, tak je to skor nevyhoda, teda FF CSC ukaze svoje prednosti hlavne v spojeni s relativne malym, pevnym "pancake" objektivom a tam si zase Sony konkuruje (aj ked samozrejme cena je znovu "mastna") vlastnym RX1/RX1R.
Tak len dufajme, ze marketing Sony vie co robi
 
z80
2015-09-14 14:19:46
príspevok od: Iygor
Sám sa zaraduješ do skupiny "Kto si tento systém nekupuje, môžu mu byť ceny ukradnuté"
Vidím že plne chápeš cenotvorbu výrobcov "prémiových" produktov, nerozumiem prečo sa ti cena v tvojom prvom príspevku zdala "drobným problémom".

Ale o tom som nechcel písať Tebe. Na tvoj príspevok som reagoval kôli prvej vete v Tvojom príspevku: "Konecne ma aj Sony objektiv, aky by mal tvorit zaklad kazdeho CSC systemu". Sony má tento objektív od uvedenia systému na trh.
V druhom odseku som sa zamyslel nad všeobecne prevládajúcim názorom na ceny....
Ceny sú proste relatívne, žiadny štandard, ako písal Karol neexistuje...
Ano, ceny su relativne ale nie voci platom ako si pisal vyssie, ale voci cenam inych vyrobcov na trhu. Zakaznik porovnava, co za danu cenu dostane, pricom nepopieram fakt, ze jednym z parametrov tohto provnania je aj to, ci je dany produkt vnimany ako premiovy a jeho vlastnictvo tym prispeje k urcitemu "image" daneho zakaznika. V kazdom z nas je kus "jesitnosti" a snahy ukazat cim sme cez vlastnictvo roznych veci, aj ked z cisto racionalneho hladiska je to nezmysel. Ale zivot by bol krasne nekomplikovane nudny, keby sme sa vsetci spravali len cisto racionalne
Premiovy produkt ale netvori len vysoka cena, tvori ho hlavne vnimanie daneho produktu/znacky zakaznikmi a dovolim si tvrdit, ze Sony ako znacka nie je na trhu fototechniky vnimana ako premiovy vyrobca.
 
Jozef Macák
2015-09-14 14:51:42
príspevok od: z80
Zaujimalo by ma, na aky segment trhu sa vlastne chce Sony so svojim FF CSC zamerat. Pre profesionalov je stale vyhodnejsi FF Canon/Nikon nielen pre nizsiu cenu, lepsie ostrenie v urcitych situaciach a ergonomiu ovladania, ale hlavne pre sirsi rozsah prislusenstva. Amaterom vo vacsine pripadov bohato postacuje APS-C alebo m43.
Mensie rozmery tela nie su az tak dolezite, pretoze ked sa nasadi velky a tazky profesionalny objektiv, tak je to skor nevyhoda, teda FF CSC ukaze svoje prednosti hlavne v spojeni s relativne malym, pevnym "pancake" objektivom a tam si zase Sony konkuruje (aj ked samozrejme cena je znovu "mastna") vlastnym RX1/RX1R.
Tak len dufajme, ze marketing Sony vie co robi
profi 2.8 zoomy budu nevyvazene, to je pravda. Hocico ine (ak nepocitame teleobjektivy 300+) je bez problemov pouzitelne. Inak nemyslim si ze kazdy profik nutne potrebuje mega velke a tazke objektivy (krejinkari, studio). Nech uz je to akokolvek, A7rII sa predava jak teple rozky (nie u nas, samozrejme)... http://www.amazon.com/Best-Sellers-Electronics-Interchangeable-Lens-Cameras/zgbs/electronics/12556502011
 
Jozef Macák
2015-09-14 14:54:11
príspevok od: Karol Srnec
Bohuzail, kazdy objektiv pre Sony je cenovo mimo standard, ak pozerame na parametre.
pravda pravduca. Jediny objektiv co ma porovnatelnu cenu s canon/nikon je spomenuta 35/1.4: sony:1500, nikon:1500, canon:2000
 
kuchar
2015-09-14 16:49:50
príspevok od: Jozef Macák
profi 2.8 zoomy budu nevyvazene, to je pravda. Hocico ine (ak nepocitame teleobjektivy 300+) je bez problemov pouzitelne. Inak nemyslim si ze kazdy profik nutne potrebuje mega velke a tazke objektivy (krejinkari, studio). Nech uz je to akokolvek, A7rII sa predava jak teple rozky (nie u nas, samozrejme)... http://www.amazon.com/Best-Sellers-Electronics-Interchangeable-Lens-Cameras/zgbs/electronics/12556502011
Kazdy profik nutne nepotrebuje velke a tazke objektivy, ale fyziku jednoducho neoklames.Neda sa spravit objektiv na FF maly,lahky ale zaroven aj siroky a svetelny napriklad.Okrem tohto objektivu,ktory sa radi medzi mensie a lahsie v Sony portfoliu su ostatne zrovnatelne velke a tazke ako u konkurencie (canikonu).Navyse to nie je zrovna najergonomickejsie a najpraktickejsie mat velky objektiv na takom malom tele.Nehovoriac o tom mat Canon alebo Nikon objektiv na Sony cez adapter.
 
Jozef Macák
2015-09-14 18:46:35
príspevok od: kuchar
Kazdy profik nutne nepotrebuje velke a tazke objektivy, ale fyziku jednoducho neoklames.Neda sa spravit objektiv na FF maly,lahky ale zaroven aj siroky a svetelny napriklad.Okrem tohto objektivu,ktory sa radi medzi mensie a lahsie v Sony portfoliu su ostatne zrovnatelne velke a tazke ako u konkurencie (canikonu).Navyse to nie je zrovna najergonomickejsie a najpraktickejsie mat velky objektiv na takom malom tele.Nehovoriac o tom mat Canon alebo Nikon objektiv na Sony cez adapter.
fyziku samozrejme neoklames aj ked nejaky vplyv by mala mat mensia vzdialenost medzi objektivom a senzorom ale asi len zanedbatelnu. Ale nic takeho ani netvrdim. Tvrdim ze z toho co momentalne sony ponuka mi nepride neergonomicky ani jeden (neskusal som macro 90). Ktory konkretne si skusal a prisiel ti neergonomicky?
 
kuchar
2015-09-14 19:08:30
Neskusal som ich.Ale pokial viem tak 70-200 je rovako velka a tazka ako Canon 70-200 f4 is..a na 6D je to tak akurat na Sony by mi to prislo nevyvazene.Inak som mal pred chvilou v ruke a7ii s 35 1,4.Vahovy rozdiel medzi 6D so Sigmou art 35 1,4 som tam niejaky nezaznamenal.V ergonomii ale dost.6D sa lepsie drzala v ruke a prisla mi vyvazenejsia. Inak posobilo to Sony spravovanie troska lacne na mna a ostrenie take rozpacite.Obrazova kvalita super.
 
kuchar
2015-09-14 19:08:54
príspevok od: Jozef Macák
fyziku samozrejme neoklames aj ked nejaky vplyv by mala mat mensia vzdialenost medzi objektivom a senzorom ale asi len zanedbatelnu. Ale nic takeho ani netvrdim. Tvrdim ze z toho co momentalne sony ponuka mi nepride neergonomicky ani jeden (neskusal som macro 90). Ktory konkretne si skusal a prisiel ti neergonomicky?
Reakcia vyssie..
 
Iygor
2015-09-14 19:09:52
príspevok od: z80
Ano, ceny su relativne ale nie voci platom ako si pisal vyssie, ale voci cenam inych vyrobcov na trhu. Zakaznik porovnava, co za danu cenu dostane, pricom nepopieram fakt, ze jednym z parametrov tohto provnania je aj to, ci je dany produkt vnimany ako premiovy a jeho vlastnictvo tym prispeje k urcitemu "image" daneho zakaznika. V kazdom z nas je kus "jesitnosti" a snahy ukazat cim sme cez vlastnictvo roznych veci, aj ked z cisto racionalneho hladiska je to nezmysel. Ale zivot by bol krasne nekomplikovane nudny, keby sme sa vsetci spravali len cisto racionalne
Premiovy produkt ale netvori len vysoka cena, tvori ho hlavne vnimanie daneho produktu/znacky zakaznikmi a dovolim si tvrdit, ze Sony ako znacka nie je na trhu fototechniky vnimana ako premiovy vyrobca.
Mal som na mysli značku Zeiss, bola reč o cenách ich objektívov (aj keď licencovaných pre Sony).
 
Jozef Macák
2015-09-14 19:29:35
príspevok od: kuchar
Neskusal som ich.Ale pokial viem tak 70-200 je rovako velka a tazka ako Canon 70-200 f4 is..a na 6D je to tak akurat na Sony by mi to prislo nevyvazene.Inak som mal pred chvilou v ruke a7ii s 35 1,4.Vahovy rozdiel medzi 6D so Sigmou art 35 1,4 som tam niejaky nezaznamenal.V ergonomii ale dost.6D sa lepsie drzala v ruke a prisla mi vyvazenejsia. Inak posobilo to Sony spravovanie troska lacne na mna a ostrenie take rozpacite.Obrazova kvalita super.
70-200 ako (takmer) kilovy objektiv budes vzdy vyvazovat lavou rukou. Ci uz na 6D, alebo na a7. Drzanie v jednej ruje je s a7 ergonomicky takmer nemozne, to je pravda. Na 6d to zrejme bude jednoduchsie, ale neverim ze by si s tym objektivom nefotil niekedy bez podpory lavacky. Vo finale so 70-200 nevidim problem.
35/1.4 je moj novy oblubenec a foti sa mi s nim bezproblemovo. Sigma je o 40g tazsia ak pozries specs, ale to nie je tak podstatny rozdiel. Ano, ergonomicky je to predsalen o nieco lepsie na dslr, ale neda sa mi povedat ze by to na A7rII bolo zle, velmi rychlo som si zvykol. Prevedenie je vec vkusu (akurat neviem odkial beries lacnotu, objektiv ma zeisovsky full-metal build). Ostrenie je na A7rII bezproblemove.
 
kuchar
2015-09-14 20:55:27
To mi je jasne,ale stale to bude ergonomickejsie na tele s vacsim gripom.Lacnejsie troska na mna posobilo telo nie objektiv, ten bol top class samozrejme aj s cenovkou.
 
kuchar
2015-09-14 20:55:44
príspevok od: Jozef Macák
70-200 ako (takmer) kilovy objektiv budes vzdy vyvazovat lavou rukou. Ci uz na 6D, alebo na a7. Drzanie v jednej ruje je s a7 ergonomicky takmer nemozne, to je pravda. Na 6d to zrejme bude jednoduchsie, ale neverim ze by si s tym objektivom nefotil niekedy bez podpory lavacky. Vo finale so 70-200 nevidim problem.
35/1.4 je moj novy oblubenec a foti sa mi s nim bezproblemovo. Sigma je o 40g tazsia ak pozries specs, ale to nie je tak podstatny rozdiel. Ano, ergonomicky je to predsalen o nieco lepsie na dslr, ale neda sa mi povedat ze by to na A7rII bolo zle, velmi rychlo som si zvykol. Prevedenie je vec vkusu (akurat neviem odkial beries lacnotu, objektiv ma zeisovsky full-metal build). Ostrenie je na A7rII bezproblemove.
To mi je jasne,ale stale to bude ergonomickejsie na tele s vacsim gripom.Lacnejsie troska na mna posobilo telo nie objektiv, ten bol top class samozrejme aj s cenovkou.
 
Jozef Macák
2015-09-14 21:26:21
príspevok od: kuchar
To mi je jasne,ale stale to bude ergonomickejsie na tele s vacsim gripom.Lacnejsie troska na mna posobilo telo nie objektiv, ten bol top class samozrejme aj s cenovkou.
Ano mas pravdu, vsetky objektivy nad pol kila budu ergonomickejsie. Ja len tvrdim ze (aspon zatial) som so ziadnym objektivom nemal realny problem z tohto hladiska. Ono mas nieco za nieco. Ergonomiu s tazkymi objektivmi za znizenu vahu/velkost fotaku. Je uz na tebe co ti vyhovuje viac, ak ti to nesadne do ruky, tak to netreba silit a fotak zrejme nie je pre teba Ale inak s tym telom to je pravda, oproti fujinam alebo olympusu naozaj posobi lacno. S obrazovou kvalitou ich vsak schova do vacku a o to hlavne ide
 
kuchar
2015-09-14 21:50:33
príspevok od: Jozef Macák
Ano mas pravdu, vsetky objektivy nad pol kila budu ergonomickejsie. Ja len tvrdim ze (aspon zatial) som so ziadnym objektivom nemal realny problem z tohto hladiska. Ono mas nieco za nieco. Ergonomiu s tazkymi objektivmi za znizenu vahu/velkost fotaku. Je uz na tebe co ti vyhovuje viac, ak ti to nesadne do ruky, tak to netreba silit a fotak zrejme nie je pre teba Ale inak s tym telom to je pravda, oproti fujinam alebo olympusu naozaj posobi lacno. S obrazovou kvalitou ich vsak schova do vacku a o to hlavne ide
Schova do vacku to je jasne.Ale hlavne ak tlacis vacsie formaty to rozlisenie a tie detaily vyuzijes.Pri tychto beznych "monitorovych" velkostiach ,ktore vacsina ludi aj tak sleduje rozdiel medzi FF,mirrorless FF,mirrorless alebo APSC je zanedbatelny.Ono fotak je hlavne o obrazovej kvalite to je jasne, ale ide aj o kopu inych veci ako je portfolio objektivov,funkcnost,spolahlivost,ergonomia,atd..Fotak by sa mal brat ako celok na zaklade vsetkych vlastnosti.Sony zabilo s obrazovou kvalitou,horsie je na tom vyber objektivov a ich cena.Inak vcea som kukal akurat video z Tokya,kde predstavovalo Sony nove produkty.Vraj sa buduci rok chystaju investovat 4 x tolko penazi do vyvoja senzorov vo fotakoch a telefonoch.Vraj sa ma jednat o 1,5 miliardy eur, co uz je masa penazi. Takze buducie roky budu urcite zaujimave a som zvedavy s cim novym pride Canon, lebo pokial vybusi Sony este lepsi senzor s lepsim rozsahom a Canon bude stale zakladat na tom s priemernym DR rozdiel by tam mohol byt uz dost velky v obrazovom vystupe.
 
Jozef Macák
2015-09-15 11:52:08
príspevok od: kuchar
Schova do vacku to je jasne.Ale hlavne ak tlacis vacsie formaty to rozlisenie a tie detaily vyuzijes.Pri tychto beznych "monitorovych" velkostiach ,ktore vacsina ludi aj tak sleduje rozdiel medzi FF,mirrorless FF,mirrorless alebo APSC je zanedbatelny.Ono fotak je hlavne o obrazovej kvalite to je jasne, ale ide aj o kopu inych veci ako je portfolio objektivov,funkcnost,spolahlivost,ergonomia,atd..Fotak by sa mal brat ako celok na zaklade vsetkych vlastnosti.Sony zabilo s obrazovou kvalitou,horsie je na tom vyber objektivov a ich cena.Inak vcea som kukal akurat video z Tokya,kde predstavovalo Sony nove produkty.Vraj sa buduci rok chystaju investovat 4 x tolko penazi do vyvoja senzorov vo fotakoch a telefonoch.Vraj sa ma jednat o 1,5 miliardy eur, co uz je masa penazi. Takze buducie roky budu urcite zaujimave a som zvedavy s cim novym pride Canon, lebo pokial vybusi Sony este lepsi senzor s lepsim rozsahom a Canon bude stale zakladat na tom s priemernym DR rozdiel by tam mohol byt uz dost velky v obrazovom vystupe.
Vyber je subjektivna vec, napriklad moje porteby ma sony uz pokryte. V dohladnej dobe ma byt ohlasenych 8 novych objektivov pre FE tak snad ludia budu menej frflat, uvdime co sony chysta..bohuzial nech uz chysta cokolvek, lacne to asi nebude
 
kuchar
2015-09-15 13:30:51
príspevok od: Jozef Macák
Vyber je subjektivna vec, napriklad moje porteby ma sony uz pokryte. V dohladnej dobe ma byt ohlasenych 8 novych objektivov pre FE tak snad ludia budu menej frflat, uvdime co sony chysta..bohuzial nech uz chysta cokolvek, lacne to asi nebude
To urcite nie..za objektiv pod zastitou Zeissu si daju priplatit, aj ked to je robene niekde v Thajsku..
 
Jozef Macák
2015-09-15 14:10:32
príspevok od: kuchar
To urcite nie..za objektiv pod zastitou Zeissu si daju priplatit, aj ked to je robene niekde v Thajsku..
ano, v momente nalepenia modreho loga sa cena objektivu automaticky zdvojnasobuje, to si nevedel?
co sa tyka miesta vyroby tak som teda pozrel svoju zbierku (nie ze by ma miesto vyroby niekedy trapilo, ked uz nic ine tak zaiss ma prisnu kontrolu kvality, ale ked uz si zabrdol..) a vacsina zeissov sa vyraba v japonsku...
made in japan: 35/2.8, 55/1.8, 85/1.8, 24-70/2.8(A mount)
made in thaiwan: 16-35/4, 35/1.4
 
kuchar
2015-09-15 14:28:23
príspevok od: Jozef Macák
ano, v momente nalepenia modreho loga sa cena objektivu automaticky zdvojnasobuje, to si nevedel?
co sa tyka miesta vyroby tak som teda pozrel svoju zbierku (nie ze by ma miesto vyroby niekedy trapilo, ked uz nic ine tak zaiss ma prisnu kontrolu kvality, ale ked uz si zabrdol..) a vacsina zeissov sa vyraba v japonsku...
made in japan: 35/2.8, 55/1.8, 85/1.8, 24-70/2.8(A mount)
made in thaiwan: 16-35/4, 35/1.4
Tak na kvalitu to nema zrejme ziadny vplyv,to je jasne...je to skor urcita prestiz. Inak aj ciste Zeiss objektivy vyraba pre Zeiss Cosina v Japonsku. Keby sa to vyrabalo origo v Nemecku cenovka by bol zas niekde inde..
Tie dva made in thaiwan su zrovna tie najdrahsie... Ta 35 1.4 obzvlast.
 
Jozef Macák
2015-09-15 15:25:13
príspevok od: kuchar
Tak na kvalitu to nema zrejme ziadny vplyv,to je jasne...je to skor urcita prestiz. Inak aj ciste Zeiss objektivy vyraba pre Zeiss Cosina v Japonsku. Keby sa to vyrabalo origo v Nemecku cenovka by bol zas niekde inde..
Tie dva made in thaiwan su zrovna tie najdrahsie... Ta 35 1.4 obzvlast.
jj, dokonca superdrahe otusy sa robia v Japonsku.
Thaiwan som napisal? Mal to byt Thailand, sorry...jj, 35 ma tiez prekvapila miestom zrodu, ale ko som uz povedal vonkoncom ma to netrapi
 
acton
2015-10-31 09:35:56
príspevok od: Iygor
"Konečne" nie je úplne na mieste, pretože tento objektív je na trhu od začiatku uvedenia systému A7, skôr teda: konečne si ho redakcia všimla (alebo výrobca poskytol do testu)...

Skôr by som sa pozastavil pri polemikách o cenách objektívov Zeiss.
1. Cena je súčasť marketingu značky. Kto si kupuje FF CSC systém od Sony vie do čoho ide a musí s tým rátať. Kto si tento systém nekupuje, môžu mu byť ceny ukradnuté. Navyše objektívy pre FF sú drahšie ako pre APS-C alebo M4/3.
2. Cena je relatívna. Vzhľadom na priemerné mzdy na Slovensku sú objektívy Zeiss drahé. Drahé sú ale aj iné veci (BMV, dovolenka na Kube, iPhone...) ale berieme to ako samozrejmé. Niekto si kúpi iPhone (ktorý po 2 rokoch nemá ani polovicu nadobúdacej hodnoty) za skoro rovnakú sumu ako tento objektív, a vôbec nenarieka že je drahý.

Na záver dodám že lacnejšia alternatíva pre systém A7 s podobným ohniskom je Sony 28/2. Verím že bude čoskoro predmetom recenzie
ked si nieco kupim tak preto aby mi to sluzilo a nie preto aby som myslel na to za kolko to este predam, kupit lacnejsiu kopiu od tamronu alebo sigmy podla mna nerozum, taky objektiv vydrzi max 5 rokov, potom uz je nepredajny a treba kupit novy co pisem z vlastnej skusenosti, radsej kupim o 100% drahsi profi a vydrzi aj 20 rokov a okrem toho u profi objektiva je zarucenie vacsie potesenie z fotografovania.
inac mam iPhone 9 rokov, je tam povodna bateria ktora drzi este dva dni, funguje tak isto ako ked som ho kupil a budem ho pouzivat pokial bude fungovat, co sa o inej znacke asi neda povedat.
 
Iygor
2015-11-06 21:08:23
príspevok od: acton
ked si nieco kupim tak preto aby mi to sluzilo a nie preto aby som myslel na to za kolko to este predam, kupit lacnejsiu kopiu od tamronu alebo sigmy podla mna nerozum, taky objektiv vydrzi max 5 rokov, potom uz je nepredajny a treba kupit novy co pisem z vlastnej skusenosti, radsej kupim o 100% drahsi profi a vydrzi aj 20 rokov a okrem toho u profi objektiva je zarucenie vacsie potesenie z fotografovania.
inac mam iPhone 9 rokov, je tam povodna bateria ktora drzi este dva dni, funguje tak isto ako ked som ho kupil a budem ho pouzivat pokial bude fungovat, co sa o inej znacke asi neda povedat.
Vôbec mi nie je jasné na ktorú časť z môjho príspevku reaguješ, ale budiš...
 
acton
2015-11-07 08:27:59
príspevok od: Iygor
Vôbec mi nie je jasné na ktorú časť z môjho príspevku reaguješ, ale budiš...
iba som reagoval na to, ze kupovat nieco a rozmyslat nad tym aku cenu to bude mat este po dvoch rokoch je chore...neviem aky to ma vyznam. Inac nemam nic proti tomu co si napisal.
 
Iygor
2015-11-08 21:04:14
príspevok od: acton
iba som reagoval na to, ze kupovat nieco a rozmyslat nad tym aku cenu to bude mat este po dvoch rokoch je chore...neviem aky to ma vyznam. Inac nemam nic proti tomu co si napisal.
Viem čo si napísal, prečítal som si a pochopil to na prvý krát. Zopakovaním to nový význam nedostane. Proti obsahu tvojho príspevku ani nič nenamietam.

V mojom príspevku na ktorý reaguješ som nikde som nenapísal, že si kupujem veci s úmyslom ich predať po dvoch rokoch. Použil som len príklad (prirovnanie), ktoré si zrejme nepochopil správne.

 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované