Hore

Copex: Fineart tlač

Fineart tlač už nie je doménou profesionálov, čoraz častejšie ju využívajú amatérski fotografi. Ponuka je široká a nie je jednoduché sa v nej vyznať. Otestovať si, kto ponúka najvyššiu kvalitu za rozumnú cenu, či ktorý papier je vhodnejší pre konkrétny motív, nie je vôbec lacné.

Doba, kedy sme si nechávali tlačiť fotky o rozmeroch 9x13, či 10x15 cm je dávno za nami. Papier nahradili monitory, televízory, displeje mobilov a tabletov, či fotorámiky. Tento trend bol likvidačný pre mnoho prevádzok minilabov, ale aj veľkých producentov. Tí šikovnejší sa zamerali na iné produkty. Ak si dnes necháte vytlačiť fotografiu, býva to vo väčšom formáte alebo na darčekový predmet, či vo forme fotoknihy. Do popredia sa dostáva veľkoformátova tlač na kvalitné média, tzv. Fineart. Ponuka je široká a potlačiť môžete desiatky rôznych materiálov.

Firma Copex, ktorá sa predstavila na našom podujatí Foto Slovakia 2012, ponúka okrem iného práve veľkoplošnú tlač používajúc najmodernejšie tlačové stroje a špičkové materiály. Viacerí z vás si vtedy domov odniesli pekné fotografie. Dnes už nie je kvalitná tlač vyhradená len profesionálom, ale čoraz častejšie ju využívajú aj amatérski fotografi. Pre nich môže byť široká ponuka mätúca. Aký materiál si vybrať, čo je v móde a čo sa hodí pre konkrétny fotografický motív. Otázok je neúrekom. ePhoto sa v spolupráci s Copexom pokúsi na ne zodpovedať, ale až v ďalšom článku. Najprv si preveríme, či Copex ponúka skutočnú profesionálnu kvalitu. Vyskúšali sme preto tlač na tri rôzne média. Netradične som sa rozhodol hodnotiť aj umelecký dojem, akým na mňa fotografie pôsobia. Maximum je päť hviezdičiek.


Všetky fotografie boli tlačené na veľkoformátovej tlačiarni Epson Stylus Pro 9900.

Tlač na plátno TECCO Canvas Satin 350 g/m2

Pri posudzovaní tlače na plátno s rámom, treba posudzovať dve samostatné kritéria. Tým prvým je kvalita tlače a druhým kvalita rámu a napnutia fotografie. Na test som použil fotografiu Zuzky Minarovičovej. Krajinársku scénu z Dolného Mustangu som od roku 2009 využil niekoľkokrát na rôznych materiáloch. Tlač na plátno sa teší veľkej obľube, pretože ak je natiahnutá na drevený rám, môžete ju ihneď zavesiť. Pôsobí dekoratívne a je menej “zraniteľná” ako fotografia v ráme so sklom.

U fotografií na plátno sa väčšinou stretávam s tým, že aj po tom, čo ich trochu v počítači zosvetlím, vychádzajú pomerne tmavé. Nikdy tak, že by to vyslovene vadilo, ale napr. v tmavších plochách býva kresba menej zreteľná. Obával som sa toho aj v tomto prípade, ale zbytočne. Dostatočne prekreslené sú aj tmavé plochy na nepálskych kopcoch. Ani svetlá nie sú utlmené a slnkom ožiarené plochy “svietia z fotografie”. Farebná reprodukcia je výborná. Celkový vnem z fotografie je blízky jeho digitálnej obdobe na monitore.

Plátno je natiahnuté na drevenom ráme, ktorý je dostatočne robustný. Spoje sú pevné, nič nevŕzga ani sa nekrúti. Ani pripnutie plátna nie je odfláknuté. Obraz je predpripravený na zavesenie.


Fotografia je vytlačená s bielym okrajom, veľkosť plátna 45x65 cm.








Detail závesu.


Rám je spojený precízne, plátno je dobre napnuté.

Umelecký dojem: ****

Hahnemuhle Photo Rag Baryta 315 g/m2 - 100% bavlna

Tak tento materiál a povrch musia zbožňovať všetci fotografi zo starej školy, ktorí roky dýchali výpary vývojky a ustalovača. Bavlnený papier s vysokou gramážou a typickým barytovým leskom je určený pre vysokokvalitnú tlač fineart fotografií určených pre výstavy a výzdobu. Povrch nie je vysoko lesklý, ale má charakteristickú štruktúru so skôr miernym leskom. To v sebe spája dve výhody. Tlač na lesklý papier je kontrastnejšia a v prípade farebnej fotografie sú farby živšie. Tým, že lesk nie je vysoký, nedochádza k vzniku silných odleskov, ktoré by sťažili pozorovanie fotografie. Materiál je tak vhodný aj do priestorov, kde nie je ideálne nasvietenie.

Na otestovanie sme použili ateliérovú fotografiu ľalií s bohatou škálou farieb a čiernym pozadím. Najmä výrazná svetlozelená robí niektorým tlačiarňam problémy. Rovnako aj odtiene ružovej. Tu sa ukáže, aký gamut farieb je stroj schopný vytlačiť. Dôležitý je aj výber papiera. Kombinácia veľkoformátovej tlačiarne Epson Stylus Pro 9900 a papiera Hahnemuhle Photo Rag Baryta sa ukázala ako viac než dobrá. Tlačiareň využíva až 11 atramentov, vďaka čomu je schopná vytlačit široký gamut farieb a plynulé prechody. Profesionáli môžu naplno využiť široký priestor Adobe RGB a 16-bitovú farebnú hĺbku fotografií. Rozlíšenie tlače je až 2880 ppi a odolnosť výtlačkov až 200 rokov.

Čierne ateliérové pozadie je skutočne čierne, bez akýchkoľvek máp, pásikov, či iných kazov. Farebná vernosť je vynikajúca a ľalie vyzerajú ako živé. Inak problematické prechody v tieňoch vyšli tiež výborne.




Potlačená plocha má rozmer 60x40 cm (3:2).




Umelecký dojem: *****

Hahnemuhle Photo Rag Pearl 320 g/m2 - 100% bavlna

Materiál s povrchom “perlička” v sebe kombinuje výhody lesklého a matného povrchu. Z lesklého si berie vysoký kontrast a z matného odolnosť proti vzniku odleskov. Pre test tohto papiera nám bola odporúčaná čiernobiela fotografia. Opäť sa tlačilo na veľkoformátovej tlačiarni Epson Stylus Pro 9900. Kto skúšal tlačiť čiernobiele fotografie v minilabe vie, že aj napriek kvalite to nie je úplne to pravé. Pri domácej tlači sa bežne stretávame s tým, že dochádza k neželanému farebnému posunu a čiernobiele fotografie sú často neželane “zatónované”. Profesionálna tlač tieto problémy rieši. Neutralita šedých odtieňov je zabezpečená použitím špeciálnych atramentov pre čiernobielu tlač. K tomu treba pripočítať charakteristiku tlačových médií. Dojem z fotografií je potom veľmi blízky klasickému chemickému procesu, aký niektorí z vás poznajú z tmavej komory. Dlhé roky bolo problémom napodobniť klasické čiernobiele fotografie. Dnes musíte mať školené oko a vedieť čo hľadať, aby ste tlačenú fotografiu rozoznali od klasiky. Snáď len plasticita pigmentov nie je taká, ako u zrna využívajúceho oxidy striebra.

Fotografiu, ktorú sme použili možno poznáte z testu makroobjektívu od Olympusu. Na chvíľu odbočím, pretože musím pochváliť obrazový výstup Olympusu PEN E-PL3 s objektívom M.Zuiko Digital 60/2,8 Macro. Na fotografii o veľkosti A2 obstojí kresba, aj pri detailnom pozorovaní, na 100%. Vráťme sa ale ku kvalite tlače. Detailnosť je výborná. Rovnako aj plynulosť prechodov a prekreslenie tmavých partií, napr. goliera čiernej bundy. Papier ma jemne teplejší nádych, takže fotky nepôsobia sterilne a prospieva to aj bielym plochám vo fotografii, ktoré potom tak “neťahajú” oči.


Potlačená plocha má rozmer 60x40 cm (3:2).






Umelecký dojem: *****

Záver

Pri posudovaní kvality tlače u mňa nezohráva úlohu len samotná kvalita, či vernosť reprodukcie, ale aj celkový vnem z fotografie. Ak sa fotografia približuje tomu, aký mám z nej pocit na monitore, som spokojný. Všetky tri fotografie boli vyhotovené v profesionálnej kvalite a len tlač na plátno získala u mňa o hviezdičku menej za umelecký dojem. Je to čisto subjektívne, pretože v porovnaní s konkurenciou si tento produkt vedie veľmi dobre. Jednoducho mi len nepríde taký exkluzívny, ako tlač na Fineart papiere Hahnemuhle a skôr mi pripomína  návštevu v kaviarni, kde sa s komerčne predávanými obrazmi na plátne stretávam.

Nabudúce sa dočítate užitočné rady pre tých, ktorí chú tlačiť skôr výnimočne ale aj pre tých, ktorí pravidelne vystavujú alebo fotografie predávajú.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
qwak
2013-05-29 22:35:42
pekne a bolo by fajn aj cenu pripisat ...min. orientacne...
 
j.a.r.o.
2013-05-30 07:46:11
Pozeral som na stránku copex.sk ale akoby sa hanbili za svoju cenovú politiku. Nikde ani zmienka koľko si pýtajú za svoje služby, t.j. lacní nebudú, ináč by sa pýšili aké dobré ceny majú.
 
Marcel Rebro
2013-05-30 07:58:50
príspevok od: j.a.r.o.
Pozeral som na stránku copex.sk ale akoby sa hanbili za svoju cenovú politiku. Nikde ani zmienka koľko si pýtajú za svoje služby, t.j. lacní nebudú, ináč by sa pýšili aké dobré ceny majú.
Možno to bude v tom, že rozsah nimi ponúkaných služieb je tak široký, že na cenník tipu "foto 10x15, 20x30, 30x40, 40x60 ... / lesk, polomat, mat to nebude" ...

Ponúkajú naozaj široký rozsah papierov, niekoľko desiatok paspárt, rámov ... pre každú zákazku stanovujú cenu individuálne.

Nehovoriac o tom, že neponúkajú len tlačiarenske služby.

Ale uznávam, že aspoň základný a orientačný cenník by pri prvom kontakte neurazil

A pre mňa je najdôležitejšie, že mám "alll in one". Pošlem dáta, vyberiem tip papiera (alebo si nechám poradiť), adjustáž (kapa, komatex, hliník), paspartu, rám a len si zájdem pre hotový produkt. Alebo mi ho aj dovezú ...

PS : a nie sú drahí
 
j.a.r.o.
2013-05-30 08:14:58
Súhlasím, avšak pre mňa "obyčajného fotografa", ktorý hľadá sem-tam tlač 60x40 alebo 50x75 je dôležité aby som videl za akú cenu mi vytlačia fotku na kvalitnejší papier. Mám rád, keď si môžem navoliť veľkosť formátu, druh papiera, spôsob dopravy a viem na čom som. Keď mám vypisovať emaily ohľadne ceny + poštovné a ťahať z nich ako je zásielka balená a zasielaná je to otrava.
 
Marcel Rebro
2013-05-30 08:42:37
príspevok od: j.a.r.o.
Súhlasím, avšak pre mňa "obyčajného fotografa", ktorý hľadá sem-tam tlač 60x40 alebo 50x75 je dôležité aby som videl za akú cenu mi vytlačia fotku na kvalitnejší papier. Mám rád, keď si môžem navoliť veľkosť formátu, druh papiera, spôsob dopravy a viem na čom som. Keď mám vypisovať emaily ohľadne ceny + poštovné a ťahať z nich ako je zásielka balená a zasielaná je to otrava.
Súhlasím ... ja mám vypracovaný (Excel) kalkulátor, pretože niekedy potrebujem cenu vedieť (orientačnú) vopred a kumulatívna faktúra nám chodí raz mesačne.
 
rva
2013-05-30 10:41:52
príspevok od: j.a.r.o.
Pozeral som na stránku copex.sk ale akoby sa hanbili za svoju cenovú politiku. Nikde ani zmienka koľko si pýtajú za svoje služby, t.j. lacní nebudú, ináč by sa pýšili aké dobré ceny majú.
Nesúhlasím, pokiaľ viem tak (v okruhu 500km) lepšie ceny na Hahnemuehle tlač nikto nemá!okrem toho všetko riešia OSOBNE. to na internete nenájdeš.možno nemajú všetko vyriešené perfektne - (je čo zlepšovať, viď. info o cene) v každom prípade, kde si môžeš vybrať z cca. 50 druhov fineart printu (väčšinu majú skladom).ospravedlňujem sa, píšem troška opatrne, podmienky u nich úplne presne nepoznám....
 
admin
redakcia ephoto.sk 2013-05-30 10:52:28
príspevok od: rva
Nesúhlasím, pokiaľ viem tak (v okruhu 500km) lepšie ceny na Hahnemuehle tlač nikto nemá!okrem toho všetko riešia OSOBNE. to na internete nenájdeš.možno nemajú všetko vyriešené perfektne - (je čo zlepšovať, viď. info o cene) v každom prípade, kde si môžeš vybrať z cca. 50 druhov fineart printu (väčšinu majú skladom).ospravedlňujem sa, píšem troška opatrne, podmienky u nich úplne presne nepoznám....
Poziadali sme Copex o dplnenie cien k produktom, ktore uvadzame v clankoch, ked ich dostaneme doplnime info.
 
Krtko fotografom
2013-05-30 12:59:55
Karol, kolko je "vhodnych" dpi na velko formatovu tlac? Ak sa nemylim, tak niekde si spominal, ze z D300 si urobil fotku o rozmere 130x90cm. Viem, otakza je velmi strucna a odpovedi moze byt velmi vela, ved zalezi od fotaku ci ma 6, 12, alebo 36 Mpx. Diky za odpoved.
 
j.a.r.o.
2013-05-30 13:05:22
príspevok od: psykora2
suhlas, ja som to vyriesil cez jednoduchy script na prepocet ceny (http://www.canonline.sk/cennik/cennik-canonline)
Poznám, mám od teba niekoľko kusov 20x30 TECCO matt. Bol som spokojný
 
Marcel Rebro
2013-05-30 13:31:14
príspevok od: Krtko fotografom
Karol, kolko je "vhodnych" dpi na velko formatovu tlac? Ak sa nemylim, tak niekde si spominal, ze z D300 si urobil fotku o rozmere 130x90cm. Viem, otakza je velmi strucna a odpovedi moze byt velmi vela, ved zalezi od fotaku ci ma 6, 12, alebo 36 Mpx. Diky za odpoved.
300 dpi
 
psykora2
2013-05-30 13:35:26
príspevok od: Krtko fotografom
Karol, kolko je "vhodnych" dpi na velko formatovu tlac? Ak sa nemylim, tak niekde si spominal, ze z D300 si urobil fotku o rozmere 130x90cm. Viem, otakza je velmi strucna a odpovedi moze byt velmi vela, ved zalezi od fotaku ci ma 6, 12, alebo 36 Mpx. Diky za odpoved.
300dpi je standard, este dolezitejsie ako rozlisenie snimaca je kvalita (ostrost) fotky ako taka, potom sa da interpolovat velmi kvalitne aj 6MPx fotka aj na rozmer 130x90cm, ale samozrejme cim viac pixlov ma snimac tym lepsie
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-05-30 13:57:37
príspevok od: Krtko fotografom
Karol, kolko je "vhodnych" dpi na velko formatovu tlac? Ak sa nemylim, tak niekde si spominal, ze z D300 si urobil fotku o rozmere 130x90cm. Viem, otakza je velmi strucna a odpovedi moze byt velmi vela, ved zalezi od fotaku ci ma 6, 12, alebo 36 Mpx. Diky za odpoved.
300Dpi je priemerna hodnota rozlisitelnosto ludskeho oka z beznej pozorovacej vzdialenosti cca 60 cm. Vyssie Dpi sa pouziva vynimocne na exkluzivnych publikaciach. Cim je pozotovatel dalej od vytlacku, tym tazsie rozlisue detaily a tak nie je potrebne tlacit pri kvalite 300 Dpi. Pri vystavnych zvacseninach postacuje aj okolo 200 Dpi, ci dokonca menej. V novinach je to okolo 130 Dpi a aj to s rezervou. Ja sa snazim nejst pod 200 Dpi, ale na velky plagat staci aj cca 150 Dpi.

Celkovo plati, ze nepotrebujes az take velke Dpi ako je odporucane, ak mas fotografiu kvalitnu. Prave dobra ostrost, malo sumu, bez JPG artefaktov, umoznuje fotografiu vyzvecovat aj na rozmer, o ktorom si mnohi myslia, ze uz je privelky na rozlisenie fotografie.

AK tlacim na velky format, vyuzivam extrapolaciu vo Photoshope. Pluginy sa mi neosvedcili. Spominana fotka z D300 mala rozlisenie 3000x4000 bodov a ja som ho extrapoloval na 10000 pixelov dlhsia strana.

Do vystavneho formatu 50x70 cm sa da krasne vyzvecovat fotka z ktorehokolvek sucasneho fotaku, po troske hrania v PS aj zo 6MPx zrkadlovky.
 
WTF
2013-05-30 17:25:37
príspevok od: rva
Nesúhlasím, pokiaľ viem tak (v okruhu 500km) lepšie ceny na Hahnemuehle tlač nikto nemá!okrem toho všetko riešia OSOBNE. to na internete nenájdeš.možno nemajú všetko vyriešené perfektne - (je čo zlepšovať, viď. info o cene) v každom prípade, kde si môžeš vybrať z cca. 50 druhov fineart printu (väčšinu majú skladom).ospravedlňujem sa, píšem troška opatrne, podmienky u nich úplne presne nepoznám....
Suhlasit nemusis, stale nam je to "nic" platne, ked nie je uvedena ziadna cena. Hlavne, ze maju na stranke nicnehovoriacu informaciu o 20% zlave. To si ma odkial zakaznik odcucat tych 20%?

Netrvdim, ze musia mat vypracovany cennik na kazdu kombinaciu tlace a papiera/platna, stacilo by zverejnovat aspon standartne najcastejsie tlacene formaty vo forme napr.
"60x40cm - fine art paper - od 20 Eur"
"60x40cm - canvas - od 30Eur"
Aj toto by bolo lepsie ako nic. Alebo je taky problem spavit na stranku kalkulacku?
Podla mna mali aspon orientacny cennik poriesit skor ako zacali s reklamnymi clankami.

Teraz trochu off topic: Vo vseobecnosti sa poslednou dobou zacinam s tymto "fenomenom" na Slovensku stretavat vo zvysenej miere. Od kohokolvek chcem ziskat cenovu ponuku , zacne sa vykrucat, a je problem dostat sa aspon k orientacnej cene. Mne by nevadilo 10-15% hore-dole, len nech viem co mam cakat. Uz som sa stretol aj s tym, ked si vas niektore firmy rovno googlia a ak zistia, ze si mozete dovolit viac, namiesto €2000 je to €3500.
 
dwirth
2013-05-30 19:22:15
cennik
https://docs.google.com/file/d/0B8njMRLTciWDZmttS1J4X29TUUk/edit?usp=sharing
 
keko
2013-06-02 16:41:06
príspevok od: Karol Srnec
300Dpi je priemerna hodnota rozlisitelnosto ludskeho oka z beznej pozorovacej vzdialenosti cca 60 cm. Vyssie Dpi sa pouziva vynimocne na exkluzivnych publikaciach. Cim je pozotovatel dalej od vytlacku, tym tazsie rozlisue detaily a tak nie je potrebne tlacit pri kvalite 300 Dpi. Pri vystavnych zvacseninach postacuje aj okolo 200 Dpi, ci dokonca menej. V novinach je to okolo 130 Dpi a aj to s rezervou. Ja sa snazim nejst pod 200 Dpi, ale na velky plagat staci aj cca 150 Dpi.

Celkovo plati, ze nepotrebujes az take velke Dpi ako je odporucane, ak mas fotografiu kvalitnu. Prave dobra ostrost, malo sumu, bez JPG artefaktov, umoznuje fotografiu vyzvecovat aj na rozmer, o ktorom si mnohi myslia, ze uz je privelky na rozlisenie fotografie.

AK tlacim na velky format, vyuzivam extrapolaciu vo Photoshope. Pluginy sa mi neosvedcili. Spominana fotka z D300 mala rozlisenie 3000x4000 bodov a ja som ho extrapoloval na 10000 pixelov dlhsia strana.

Do vystavneho formatu 50x70 cm sa da krasne vyzvecovat fotka z ktorehokolvek sucasneho fotaku, po troske hrania v PS aj zo 6MPx zrkadlovky.
Interpoloval, Karol, interpoloval si. Interpolacia je vypocet medzilahleho bodu. Extrapolacia je vypocet bodu leziaceho na priamke, ktory vsak nelezi na usecke oboma bodmi urcenej.
Keby si extrapoloval, ziskal by si nejake body po okraji, teda za orezom, alebo take tie co sa po stranach cipu.
Len take kratke jazykove okienko.
(Pokial je to na Wikipedii inak, treba to tam opravit.)
 
Copex
2013-06-03 13:38:05
Úvodom sa chcem poďakovať všetkým tým,ktorí vyslovili k nami ponúkanej službe v oblasti Fine Art printu pozitívne ale aj menej pozitívne názory.Obidva berieme ako podnet k našej ďaľšej činnosti vo firme Copex.Dovoľte najprv pár viet k problematike,týkajúcej sa fototlače a médií Fein Art printu.V našej firme s 22 ročnou pôsobnosťou na trhu ponúkame fototlač už cca 15 rokov. Tlačíme na médiá bežne dostupné na slovenskom trhu. Keďže výroba „veľkých fotografií“ klasickou chemickou cestou vykazuje v uplynulých rokoch výrazný pokles za výrazného vzostupu digitálnych tlačových foriem ,zriadili sme pred cca dvomi rokmi samostatné print štúdio, postupne osadené tromi špičkovými tlačiarňami Epson. A keďže sme chceli aj v otázke tlačových médií zaujať top pozíciu – zorientovať sa na európskom trhu nebolo nič zložité.Voľba padla na to najlepšie, čo dominuje v oblasti Fein Art printu a to na médiá Hahnemuhle a Tecco, produkty nemeckých firiem. Kto sa trošku vyzná v tlačiarenskej problematike nám iste dá za pravdu,že vytvorenie priaznivých tzv.“dodavateľsko-odberateľských“ vzťahov s uvedenými firmami nie je až tak celkom jednoduché.V polovičke minulého roka sme sa postupne dopracovali do štádia,keď môžeme po zadaní objednávky,napr. do firmy Hahnemuhle mať tovar za cca 7-10 dní v našom sklade.
Prečo je napr. značka Hahnemuhle na svetovej špičke výrobcov tlačových papierov pre Fine Art printy? Odpoveďou je 425 ročná tradícia vo výrobe papiera a úzka spolupráca s výrobcami tlačiarní,menovite s firmou Epson,kde kombinácia ušľachtilých DFA papierov s atramentami EPSON Ultrachrom HDR vytvára výnimočnú nemennú kvalitu tlačových výstupov. Všade na svete sú tieto médiá oceňované fotografmi a výtvarníknmi pri tvorbe veľkých rozmerov fotografií a reprodukcií výtvarných diel veľakrát pre výstavné a galerijné uplatnenie.
Kritiku k cenám –nie sú na našom webe- v plnom rozsahu prijímame. V týchto dňoch už intenzívne pracujeme na vytvorení webovej kalkulačky,kde budú pre tvorbu ceny všetky médiá pre tlač,ich stručné charakteristiky s možnosťou zadania rozmeru tlače a možnosti finalizácie.
K zľavám. Nie sme zástancami „zľavových bazárov“,kde sa ponúkajú zľavy vo výške 40-50%,niekedy aj viac.Ceny máme stanovené pre kusové odbery,v prípade väčších množstiev výtlačkov v jednej zákazke vieme ponúknuť individuálnu kalkuláciu. Pri top značkách médií ako sú Hahnemuhle a Tecco treba spomenúť,že sa jedná o najlepšie materíály na európskom trhu,ale zároveň aj najdrahšie.Mnohí iste ocenia kvalitu tlače na tieto materiály, ale komu ide viac o cenu, vieme ponúknuť fototlač na médiá výrazne lacnejšie.

A teraz k cenám recenzovaných výtlačkov:1. Kvet „ĽALIA“ – rozmer 60 x 40 cm – médium Hahnemuhle Photo Rag Baryta 315 g: Cena: 16,60€ + DPH2. „Postava“ - rozmer 60 x 40 cm - médium Hahnemuhle Photo Rag Pearl 320 g:Cena: 16,60€ + DPH 3. „krajinka“ - rozmer 65 x 45 cm - médium Tecco Canvas Satin 350 g:Cena: 20,20€ + DPHPozn.: pre recenziu sme vybrali najkvalitnejšie médiá z celej rady médií Hahnemuhle a Tecco s najvyššími dodavateľskými cenami.Len pre porovnanie – ak zákazník netrvá na top médiu pre tlač – máme v ponuke tlač na fotopapier,kde cena výtlačku o rozmere 60 x 40 cm – gramáž 190 je 7,20 + DPH. Všetky možnosti budú uvedené v pripravovanej kalkulačke.Milan Boroš sen.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované