Hore

Canon EF 50mm f/1.8 STM

Vysokokvalitný a cenovo dostupný objektív, ktorý je ideálny na snímanie kreatívnych portrétov a fotografií pri slabom svetle. Rozostrite pozadie, aby váš objekt vynikol a vychutnajte si plynulé a tiché zaostrovanie STM počas snímania videozáznamov.

Výhody

  • Fantastický objektív na snímanie portrétov
  • Rýchle a prakticky tiché zaostrovanie
  • Skvelý výkon aj pri slabších svetelných podmienkach
  • Mimoriadne ostrá kvalita obrázka
  • Kompaktný dizajn, s ktorým sa môžete vydať kamkoľvek


Detailné vlastnosti

Fantastický objektív na snímanie portrétov

Objektív EF 50mm f/1.8 STM rozostrí pozadie za objektom, čím umožní vyniknutie objektu. Taktiež sa postará o vyplnenie záberu bez nutnosti narúšania osobnej zóny daného človeka, čím sa postaráte o prirodzený výraz na jeho tvári.

V prípade jeho využitia na full-frame fotoaparáte EOS sa objektív EF 50mm f/1.8 STM bude správať ako štandardný objektív, ktorý vám poskytne perspektívu podobnú ľudskému oku – perspektívu ideálnu na snímanie vysokokvalitných každodenných fotografií.

Rýchle a prakticky tiché zaostrovanie

Technológia tichého zaostrovania STM je pri zhotovovaní statických záberov extrémne rýchla a poradí si tak aj s náhlymi pohybmi pri zachytávaní momentiek. V prípade, že je zaostrovanie počas snímania videa hladšie a pomalšie, získané zábery nadobudnú profesionálny filmový vzhľad.

Skvelý výkon aj pri slabších svetelných podmienkach

Objektív EF 50mm f/1.8 STM vpúšťa množstvo svetla, takže môžete pokračovať v snímaní aj keď sa svetelné podmienky zhoršia. Zachyťte atmosféru daného okamihu pomocou dostupného svetla – výsledok si zamilujete!

Mimoriadne ostrá kvalita obrázka

Tento pevný objektív bez možnosti približovania sa postará o skvelé zábery či už zhotovujete fotografie alebo videozáznam. Lepšia ostrosť, vyšší kontrast a zníženie skreslenia sa postarajú o prirodzenejší výsledok.

Sklenené prvky použité v objektíve EF 50mm f/1.8 STM sú vrstvené do povrchovej vrstvy Super Spectra šitej na mieru spoločnosťou Canon. Táto vrstva poskytuje ochranu pred oslnením a zdvojením obrazu počas snímania v protisvetle.

Kompaktný dizajn, s ktorým sa môžete vydať kamkoľvek

Miniatúrny objektív EF 50mm f/1.8 STM váži iba 160 g a má dĺžku len 40 mm, preto budete mať pre neho vo svojej taške vždy priestor. Manuálny zaostrovací prstenec sa ľahko hľadá a používa bez toho, aby ste museli fotoaparát odtiahnuť od oka.


Špecifikácia

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2015-05-11 08:45:04
V celych dejinach fotografie necakalo tolko fotografov tak dlho na jeden objektiv. Konecne sa dockali.
 
Fotoace
2015-05-11 08:59:37
Kedy prijde do predaja? A vie sa uz priblizne cena?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2015-05-11 09:01:30
príspevok od: Fotoace
Kedy prijde do predaja? A vie sa uz priblizne cena?
V USA je cena cca 130USD. Zatial sme nedosali ziadne informacie, aj toto som muse skopirovat zo stranok Canonu.
 
Fotoace
2015-05-11 09:05:07
príspevok od: Karol Srnec
V USA je cena cca 130USD. Zatial sme nedosali ziadne informacie, aj toto som muse skopirovat zo stranok Canonu.
uz som zacal patrat aj ja a ta cena 130USD je viac nez dobra myslim ze moj povodny 50mm f1.8 IS pojde na svoj zasluzeny odpocinok a bude nahradeny presne tymto uz nech je v predaji. ale ta veta co si napisal hore to nema chybu
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2015-05-11 09:09:50
príspevok od: Fotoace
uz som zacal patrat aj ja a ta cena 130USD je viac nez dobra myslim ze moj povodny 50mm f1.8 IS pojde na svoj zasluzeny odpocinok a bude nahradeny presne tymto uz nech je v predaji. ale ta veta co si napisal hore to nema chybu
Parafraza na Churchilla a Bitvu o Britaniu.
 
bear
2015-05-11 09:17:59
Tie MTF krivky su skoro ako cez kopirak zo starsej verzie, takze optika vyzera byt rovnaka a kusok lepsie vysledky budu asi antireflexnou upravou, alebo novsou technologiou vyroby. Dolezite je, ci sa zlepsilo mechanicke prevedenie a AF koli ktorym som starsiu verziu predal.
 
speedy_21
2015-05-11 09:19:51
neviete dat niekto info kedy by mohol byt v predaji ?
 
Termoxin
2015-05-11 09:22:02
Neverím, že to je naozaj pravda.
 
wizli
2015-05-11 09:27:05
Teraz budem mat dilemu, ci 50 1,4 alebo 1,8 STM... vyzera to na kovovy bajonet, to je dobre
 
calven
2015-05-11 09:27:10
príspevok od: bear
Tie MTF krivky su skoro ako cez kopirak zo starsej verzie, takze optika vyzera byt rovnaka a kusok lepsie vysledky budu asi antireflexnou upravou, alebo novsou technologiou vyroby. Dolezite je, ci sa zlepsilo mechanicke prevedenie a AF koli ktorym som starsiu verziu predal.
Za mňa ak sa zlepší prevedenie a AF, tak to bude v pohode. A ak bude tá cena taká, ako sa udáva, tak to bude v pohode.
Ale bez ohľadu na to - čítať články od autora: Tlačová správa je číre utrpenie...
 
Termoxin
2015-05-11 09:30:38
Podľa B&H sa začne predávať 21. mája. Ale pravdepodobne len v Amerike, možno si my ešte chvíľu počkáme. Na fotkách je vidno kovový bajonet. Vyzerá to dokonca, že sa objektív bude dať použiť s normálnou slnečnou clonou.
 
MagickVamp
2015-05-11 09:37:27
príspevok od: Karol Srnec
V USA je cena cca 130USD. Zatial sme nedosali ziadne informacie, aj toto som muse skopirovat zo stranok Canonu.
Cim je to ze Canon na nas trh tak kasle?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2015-05-11 09:39:33
príspevok od: MagickVamp
Cim je to ze Canon na nas trh tak kasle?
No comment.
 
lochnes
2015-05-11 09:39:47
Mne. Sa vidi ako velky krok vpred 7 lamiel clony vs. 5 lamel... A este viac sa mi paci skratenie MFD na 35cm... Ale za 1.4 ho asi nevymenim...
 
Termoxin
2015-05-11 09:40:33
príspevok od: MagickVamp
Cim je to ze Canon na nas trh tak kasle?
Je zrejme, ze bude uprednostnovat "bohatsie" regiony. Na Slovensku nemá takú fanúšikovskú základňu ako v Amerike.
 
MagickVamp
2015-05-11 10:01:36
príspevok od: Termoxin
Je zrejme, ze bude uprednostnovat "bohatsie" regiony. Na Slovensku nemá takú fanúšikovskú základňu ako v Amerike.
No nema tu vela fanusikov, lebo sa nevie dohodnut s predajcami-nema zaujem. To ze predajcovia potom zavadzaju zakaznikov, aby sa predavali viac znacky ktore maju zazmluvnene a tym padom maju aj vacsi funklub je vec druha. No pociatok toho celeho je podla mna v tom, ze sa Canon nevie dohodnut s predajcami a akosi nema ani zaujem. Nevravim zeby sme boli nejaky extra zaujimavy trh, ale ked sme zaujimavy pre Nikon, nechapem preco pre Canon nie.
 
Termoxin
2015-05-11 10:06:33
príspevok od: MagickVamp
No nema tu vela fanusikov, lebo sa nevie dohodnut s predajcami-nema zaujem. To ze predajcovia potom zavadzaju zakaznikov, aby sa predavali viac znacky ktore maju zazmluvnene a tym padom maju aj vacsi funklub je vec druha. No pociatok toho celeho je podla mna v tom, ze sa Canon nevie dohodnut s predajcami a akosi nema ani zaujem. Nevravim zeby sme boli nejaky extra zaujimavy trh, ale ked sme zaujimavy pre Nikon, nechapem preco pre Canon nie.
Nie, tym som chcel povedat ze na Slovensku nie je dost ludi, aby na tom mal Canon nejaky znatelny zisk. Urcite s tym pride aj na Slovensko, ale po case. Myslim, ze kazdy podnikatel by najprv zacinal tam, kde ma najvyssi zisk.
 
rumpeak
2015-05-11 10:45:12
príspevok od: Karol Srnec
V celych dejinach fotografie necakalo tolko fotografov tak dlho na jeden objektiv. Konecne sa dockali.
Dodal bych v celých dějinách fotografie nečekalo tolik fotografů na tak zbytečný objektiv. 50ka je naprosto zbytečné ohnisko. Jestli 50ku vytáhnu tak na 1 promile svých fotek tak je to ještě moc. Není to ani dlouhé ani krátké, nemastné neslané prostě takové nic neříkající ohnisko.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2015-05-11 11:02:49
príspevok od: rumpeak
Dodal bych v celých dějinách fotografie nečekalo tolik fotografů na tak zbytečný objektiv. 50ka je naprosto zbytečné ohnisko. Jestli 50ku vytáhnu tak na 1 promile svých fotek tak je to ještě moc. Není to ani dlouhé ani krátké, nemastné neslané prostě takové nic neříkající ohnisko.
A pre niekoho je to objektiv c. 1. Tym nemyslim seba. To co nvyhovuje tebe, je pre ineho super. Preto by som sa o bytocnosti vjadroval velmi opatrne. Len tym ukazujes, ze nemas siroky rozhlad a myslis len na seba a nie globalne aj na ostatnych.
Mame desiatky objektivov, su to nase kreativne nastroje. Niektore lepsie sedia nasmu individualnemu stylu fotenia, ine ani nevieme vyuzit. Mozno by si mal prijat vyzvu zakladaku a skusit pre neho vymysliet fotenie, co mu sadne.
 
Joemalyfotograf
2015-05-11 11:53:07
Ak sa opytam, je podobnej ceny a kvality objektiv aj pre NIKON? Pre D3200
 
psykora2
2015-05-11 12:12:32
príspevok od: Joemalyfotograf
Ak sa opytam, je podobnej ceny a kvality objektiv aj pre NIKON? Pre D3200
ano
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2015-05-11 12:17:11
príspevok od: Joemalyfotograf
Ak sa opytam, je podobnej ceny a kvality objektiv aj pre NIKON? Pre D3200
Nikon ma moderny objektiv uz davno. Staci pozriet stranky. Je o nieco drahsi, ale mechanicka kvalita je lepsia, ako u sucasneho Canonu, ktory sa rozpadne aj sam od seba.

Nikkor AF-S 50/1,8G, ak by sa ti zdal prilis uzky, tak AF-S 35/1,8G DX.
 
miobi
2015-05-11 13:03:06
no ja napriklad fotim len 50mm, kedze iny nemam, takze sa tesim
 
Juraj Lacko
2015-05-11 13:35:05
cena 130 v predaji od konca maja
 
Roman Point
2015-05-11 13:53:35
príspevok od: bear
Tie MTF krivky su skoro ako cez kopirak zo starsej verzie, takze optika vyzera byt rovnaka a kusok lepsie vysledky budu asi antireflexnou upravou, alebo novsou technologiou vyroby. Dolezite je, ci sa zlepsilo mechanicke prevedenie a AF koli ktorym som starsiu verziu predal.
Michal myslím si že neduhy starého skla vyrieši práve STM motor..
A že pridali dve lamely je ešte väčšie plus. Tá 5lamelovka mi prišla v bokehu ako veľmi úbohá.
 
ady_h
2015-05-11 14:05:38
preco by malo byt ohnisko 50mm zbytocne? ja ho na FF pouzivam spolu s 35mm najcastejsie, takze zbytocny objektiv to nieje urcite pre vela ludi

sice mam sigmu 50mm ART a je uzasna ale tento 50STM zoberiem urcite, maly lahky skladny a na vylety idealny, sigma zostane uz len na svadby
 
MagickVamp
2015-05-11 14:21:06
Pomer cena/vykon, bola uz stara 50tka vynikajuca a poskytovala vystup porovnatelny s ovela drahsimi sklami. Je pravda ze Nikon ma technicky kvalitnejsiu 50tku, no vystupom sa zas od tej Canonackej moc neodtrhla a je skoro dva krat drahsia. Pri 50tke podla mna clovek povacsinou nepotrebuje extra tesnenie ci odolnost. Takze staci ze sklo poskoci kvalitou vystupu zas trochu dalej a pre ludi ktori nemaju peniaze na drahe skla je to az prilis muziky za malo penazi.
 
markato1
2015-05-11 15:35:35
príspevok od: Termoxin
Nie, tym som chcel povedat ze na Slovensku nie je dost ludi, aby na tom mal Canon nejaky znatelny zisk. Urcite s tym pride aj na Slovensko, ale po case. Myslim, ze kazdy podnikatel by najprv zacinal tam, kde ma najvyssi zisk.
pokial pride objektiv do EU,pride aj na slovensko
 
Demikát
2015-05-11 16:45:59
príspevok od: rumpeak
Dodal bych v celých dějinách fotografie nečekalo tolik fotografů na tak zbytečný objektiv. 50ka je naprosto zbytečné ohnisko. Jestli 50ku vytáhnu tak na 1 promile svých fotek tak je to ještě moc. Není to ani dlouhé ani krátké, nemastné neslané prostě takové nic neříkající ohnisko.
Ja už len dodám že tento tvoj komentár je najzbytočnejší v dejinách ephota.
 
dajopajo
2015-05-11 19:19:27
Velmi podobný ako stara Minolta 50 1,7 pre sony, len navyse stm
 
Roman Point
2015-05-11 19:21:26
príspevok od: wizli
Teraz budem mat dilemu, ci 50 1,4 alebo 1,8 STM... vyzera to na kovovy bajonet, to je dobre
Nie že vyzerá ale má kovový bajonet
 
IO-NR
2015-05-11 19:53:51
Vdaka minimalnej zaostrovacej vzdialenosti STM AF, 7 kruhovym lamelam, velkosti a najma cene si ho urcite kupim, aj ked ho pravdepodobne vyuzijem len obcas. Toto sa Canonu dost podarilo!
 
martindolog
2015-05-11 20:57:58
Teraz cakam na 50/1.4 IS so skutocnym USM motorom, co by bola po optickej stranke o triedu vyssie ako dnesna 20 rocna 50/1.4
 
markato1
2015-05-11 21:01:04
príspevok od: IO-NR
Vdaka minimalnej zaostrovacej vzdialenosti STM AF, 7 kruhovym lamelam, velkosti a najma cene si ho urcite kupim, aj ked ho pravdepodobne vyuzijem len obcas. Toto sa Canonu dost podarilo!
mna najviac potesili tie kruhove lamely,ich pocet ..a samozrejme aj cena ..starsie modely budu zase pristupnejsie dalsej skupine ludi
 
MagickVamp
2015-05-11 21:22:21
príspevok od: markato1
mna najviac potesili tie kruhove lamely,ich pocet ..a samozrejme aj cena ..starsie modely budu zase pristupnejsie dalsej skupine ludi
Uz predavam svoju staru 50tku za 60 Eur kym sa este da.
 
Peto Praw
2015-05-11 21:50:34
este ze som v DE tu bude asi skor ako na slovensku a objednavka uz je zarucena
http://www.canon.de/for_home/product_finder/cameras/ef_lenses/fixed_focal_length/ef_50mm_f1.8_stm/
 
Peto Praw
2015-05-11 21:51:17
http://www.canon.de/for_home/product_finder/cameras/ef_lenses/fixed_focal_length/ef_50mm_f1.8_stm/
 
CylonSK
2015-05-11 23:18:44
príspevok od: miobi
no ja napriklad fotim len 50mm, kedze iny nemam, takze sa tesim
Tak si radšej pár mesiacov pošetri viacej peňazí a kúp si niečo iné, veď 50ku už máš, a iné ohnisko ťa možno posunie dopredu
 
flico.sk
2015-05-11 23:21:18
príspevok od: Termoxin
Nie, tym som chcel povedat ze na Slovensku nie je dost ludi, aby na tom mal Canon nejaky znatelny zisk. Urcite s tym pride aj na Slovensko, ale po case. Myslim, ze kazdy podnikatel by najprv zacinal tam, kde ma najvyssi zisk.
No keď pozriem počet bazárovych objektívov a DSLR Canon / Nikon tak Canon vedie v pomere cca 4:1 . Ak aj keď narazim na nejaký zaujímavý objektív Nikon tak už je predaný. Takže základňa užívateľov Canon v SK je podľa mňa dosť široká.
 
JohnNewton
2015-05-12 06:34:17
príspevok od: lochnes
Mne. Sa vidi ako velky krok vpred 7 lamiel clony vs. 5 lamel... A este viac sa mi paci skratenie MFD na 35cm... Ale za 1.4 ho asi nevymenim...
Ešte dlhá cesta k prvému Heliosu 44 s 13 lamelami, už sa tešíme aj z mála
 
Termoxin
2015-05-12 15:52:30
príspevok od: flico.sk
No keď pozriem počet bazárovych objektívov a DSLR Canon / Nikon tak Canon vedie v pomere cca 4:1 . Ak aj keď narazim na nejaký zaujímavý objektív Nikon tak už je predaný. Takže základňa užívateľov Canon v SK je podľa mňa dosť široká.
Určite je široká, len určite nedosahuje také hodnoty ako v spomínanom Nemecku, Veľkej Británii a tak ďalej. Ale už som zistil, že keď príde do Európy tak automaticky príde aj na Slovensko.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2015-05-12 20:49:04
paráda - aj 50tka sa dočkala obnovy
 
Roman Point
2015-05-12 21:03:22
príspevok od: Jozef Peniak
paráda - aj 50tka sa dočkala obnovy
No bolo načase aby sa canon pochlapil veru.. Ale ide pekne zaitaľ.. Nové Crop foťáky, Mirrorless, FF telá, objektívy super že sa skončil "zimný spánok"..
 
blahoslav J B Art
2015-05-12 22:12:13
príspevok od: Roman Point
No bolo načase aby sa canon pochlapil veru.. Ale ide pekne zaitaľ.. Nové Crop foťáky, Mirrorless, FF telá, objektívy super že sa skončil "zimný spánok"..
zda sa, ze Canon chce dohnat Nikon v niektorych technickych vychytavkach ...
http://www.digimanie.cz/zrcadlovky-canon-eos-750d-a-760d-maji-mozna-problem-se-senzorem/6046
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2015-05-13 06:57:45
akurát Canon podstatne rýchlejšie reaguje na chyby, rádovo v týždňoch. Zdarma srevisuje výrobné vady a to aj po záruke (osobná skúsenosť), Nikon spí rok kým vydá nový model napr. D610 a D810 a spätne potvrdí výrobnú vadu. A potom ti možno vymení kus alebo možno opraví čo treba zadarmo a možno ja nie.
 
JanoP
2015-05-13 10:27:01
No neviem, či nepošlem svoj staručký Pentacon 1.8/50 s Canon bajonetom na zasúložený odpočinok...
 
tonyfric
2015-05-13 10:49:05
Ja mám 50ky tri a kúpim aj túto. Tie II-kové verzie som asi tri rozmlátil - nebolo im treba vela, stačil aj pád na predný člen z 10 cm výšky a bolo po objektíve. Verím, že táto nová verzia vydrží trochu viac. Jedna mi prestala fungovať potom ako brutálne zmokla (telo vydržalo) a jednu som ťukol do zárubne keď som mal telo na páse na boku a bolo po nej. STMkové motory by mali byť odolnejšie a celkom sa teším. Už je objednaná.
Asi by som mal problém sa rozhodnúť ktorý objektív si zobrať ako jediný. )Ci 50-ku alebo 35-ku. Asi by nakoniec vyhrala 35-ka, ale tieo dve sklá patria spolu so staručkjou Canonáckou 20-kou medzi moje najpoužívanejšie. V zásade mi ani nič iné netreba.
 
kakadu
2015-05-13 15:00:47
príspevok od: tonyfric
Ja mám 50ky tri a kúpim aj túto. Tie II-kové verzie som asi tri rozmlátil - nebolo im treba vela, stačil aj pád na predný člen z 10 cm výšky a bolo po objektíve. Verím, že táto nová verzia vydrží trochu viac. Jedna mi prestala fungovať potom ako brutálne zmokla (telo vydržalo) a jednu som ťukol do zárubne keď som mal telo na páse na boku a bolo po nej. STMkové motory by mali byť odolnejšie a celkom sa teším. Už je objednaná.
Asi by som mal problém sa rozhodnúť ktorý objektív si zobrať ako jediný. )Ci 50-ku alebo 35-ku. Asi by nakoniec vyhrala 35-ka, ale tieo dve sklá patria spolu so staručkjou Canonáckou 20-kou medzi moje najpoužívanejšie. V zásade mi ani nič iné netreba.
tu co si predaval bola, ktora z tych 3
 
Roman Point
2015-05-15 02:10:50
príspevok od: blahoslav J B Art
zda sa, ze Canon chce dohnat Nikon v niektorych technickych vychytavkach ...
http://www.digimanie.cz/zrcadlovky-canon-eos-750d-a-760d-maji-mozna-problem-se-senzorem/6046
Canon to okamžite vyriešil. sériové čísla ktoré začínajú číslami 01 a 02 budú bezplatne opraavené ( samozrejme výmena ) ostatné ktoré sú v poriadku prípadne ešte pred predajom označujú čiernou bodkou na krytke baterky..
 
Roman Point
2015-05-15 02:12:06
príspevok od: Jozef Peniak
akurát Canon podstatne rýchlejšie reaguje na chyby, rádovo v týždňoch. Zdarma srevisuje výrobné vady a to aj po záruke (osobná skúsenosť), Nikon spí rok kým vydá nový model napr. D610 a D810 a spätne potvrdí výrobnú vadu. A potom ti možno vymení kus alebo možno opraví čo treba zadarmo a možno ja nie.
http://www.fotomagazin.de/technik/canon-servicenotiz-zu-sensorflecken-bei-eos-750d-und-760d

Problém vyriešený. Sofort ako súdruhovia z NDR hovoria
 
Bruce
2015-05-28 14:20:01
Už sa reálne predáva, včera mali 2 kusy, dnes už len jeden skladom.

http://www.oehling.cz/canon-ef-50mm-f1-8-stm
 
Bruce
2015-05-29 18:13:44
Oficiálna distribúcia Canon SK je divná aneb vobojí? Všetci , čo čakajú oficial majú zatiaľ smolu a tí, čo nakupujú napr. v Čechách a na Alze a pod. už používajú... Choré . Niečo nie je v poriadku, možno treba zmeniť vedenie. Alebo si vedenie stojí na vedení...
 
roland.g76
2015-05-29 20:31:33
http://www.photozone.de/canon_eos_ff/905-canon_50_18stm
 
Vagoss
2015-06-02 22:56:26
Ja uz ho mam pani v Prahe za 3500 Kaciek Super sklo pomer cena kvalita.
 
Bruce
2015-08-07 14:39:49
Konečne mi došla náhrada za slnečnú slonu ES-68 na STM 50mm.
Osvedčený výrobca JJC. Označenie produktu LH-68. Objednané cez eBay priamo z Číny.
Kvalita je normálna, clona je reversible, dá sa na objektív otočiť opačne.

 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované