Hore

Nikon AF-S NIKKOR 105 mm f/1,4E ED

Spoločnosť Nikon uviedla objektív AF-S NIKKOR 105 mm f/1,4E EDa pridáva ďalší drahokam do svojho radu objektívov s pevnou ohniskovou vzdialenosťou formátu FX a svetelnosťou f/1,4. Ako jediný 105-milimetrový objektív s automatickým zaostrovaním a svetelnosťou f/1,4 na trhu predstavuje vzrušujúci prírastok do radu objektívov NIKKOR. Profesionáli, ktorí chcú dosahovať nové úrovne umeleckého vyjadrenia v portrétnej a módnej fotografii, si budú môcť užívať výnimočnú estetickú kontrolu.

Objektív AF-S NIKKOR 105 mm f/1,4E ED je hodným nasledovníkom slávneho objektívu NIKKOR 105 mm f/2,5 od spoločnosti Nikon. Bez ohľadu na to, či fotografi pracujú s dostupným svetlom alebo v štúdiu, celkom nová optická konštrukcia poskytuje bezkonkurenčnú ostrosť od okraja po okraj a výnimočný bokeh. Ohnisková vzdialenosť 105 mm a najkratšia zaostriteľná vzdialenosť 1 m umožňujú zábermi hlavy vyplniť celé obrazové pole bez nutnosti orezania. Výkon pri maximálne otvorenej clone je neprekonateľný a objekty sú vykreslené s dokonalou ostrosťou aj vtedy, keď snímate pri maximálne otvorenej clone.

S cieľom zaručiť optimálny výkon v portrétnom režime technici spoločnosti Nikon venovali zvláštnu pozornosť rozlíšeniu vo vonkajších častiach obrazového poľa. Výsledkom je, že sa efektívne minimalizuje sagitálna koma, čo umožňuje špičkovú reprodukciu bodových zdrojov svetla ako jemných okrúhlych bodov aj na okrajoch snímky. Pokles periférneho osvetlenia sa koriguje, aby sa zachoval jas v celom obrazovom poli dokonca aj pri snímaní s maximálnou svetelnosťou objektívu a so zaostrením nastaveným na nekonečno. Vďaka jedinečnej optickej konštrukcii intenzita rozostrenia snímky prechádza plynule a vzniká bokeh bez nerovných okrajov. Snímky sa vykresľujú s hĺbkou a dimenziou, ktoré sú skutočne pamätné.

Dirk Jasper, Product Marketing Manager, Nikon Europe, povedal: „Objektív AF-S NIKKOR 105 mm f/1,4E ED je pozoruhodný prírastok do legendárneho radu objektívov so svetelnosťou f/1,4 od spoločnosti Nikon. Tento objektív stavia na odkaze vynikajúcej kvality, ktorý siaha späť až k celkom prvým objektívom s bajonetom Nikon F. Jeho celkový optický výkon a rozlíšenie sú výnimočné. Dokonca prekonáva špičkový 85-milimetrový portrétny objektív od spoločnosti Nikon. Od detailov jemných štruktúr až po prechody farieb vo vlasoch objektu tento skutočne osobitný objektív umožní fotografom dať portrétom veľmi osobný punc.“

ĎALŠIE DÔLEŽITÉ FUNKCIE

Kruhová clona s 9 lamelami
Deväť zaoblených lamiel clony znižuje difrakciu a poskytuje vernú reprodukciu prvkov motívu.

Rýchly, stabilný, plynulý
Mechanizmus elektromagnetickej clony umožňuje výnimočne stabilné riadenie automatickej expozície dokonca aj počas rýchleho sériového snímania. Automatické zaostrovanie je plynulé, tiché a rýchle vďaka ultrazvukovému zaostrovaciemu motoru (SWM) od spoločnosti Nikon.

Legendárna optika NIKKOR
Antireflexná vrstva Nano Crystal Coat znižuje reflexy a závoj. Tri optické prvky zo skla ED (s extrémne nízkym rozptylom) minimalizujú farebnú vadu polohy. Fluórová vrstva od spoločnosti Nikon chráni predný a zadný optický prvok a zjednodušuje ich čistenie.


Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
lochnes
2016-07-27 09:01:23
Fuuu tak toto bude asi nový bokeh-monster Keď si predstavím ako bokehuje moja staršia 100@2 tak toto bude liga... Silný konkurent Canon 85 F1.2 Aj cenovo aj váhovo - cca 2200doll, a skoro kilový "drobček"
 
Jubi
2016-07-27 09:05:47
príspevok od: lochnes
Fuuu tak toto bude asi nový bokeh-monster Keď si predstavím ako bokehuje moja staršia 100@2 tak toto bude liga... Silný konkurent Canon 85 F1.2 Aj cenovo aj váhovo - cca 2200doll, a skoro kilový "drobček"
aj voči 200mm f2 to bude konkurent
 
blahoslav J B Art
2016-07-27 09:31:50
takemuto 'drahokamu' by sa potesila nejedna krajsia polovicka
 
hugoba
2016-07-27 16:23:20
no dúfam,že canon zakontruje!
 
z80
2016-07-27 17:48:12
príspevok od: blahoslav J B Art
takemuto 'drahokamu' by sa potesila nejedna krajsia polovicka
Viem si zivo predstavit to "potesenie", ak by krajsia polovicka videla vypis z uctu po nakupe tohto "drahokamu" .
 
rumpeak
2016-07-28 06:43:53
A teď šup šup Sigmo, přines nám ho v ještě lepší ostrosti v Art řadě za 20 000 CZK
 
WildSammy
2016-07-28 08:00:05
príspevok od: rumpeak
A teď šup šup Sigmo, přines nám ho v ještě lepší ostrosti v Art řadě za 20 000 CZK
tu nejde o ostrost
 
youreye
2016-07-28 11:45:13
Skoda ze nieje VR. Pri 105mm a pripadne DX tele to uz moze dost shakeovat pri nizsich casoch. Inac samozrejme mensiu hlbku ostrosti sa da dosiahnut aj na 85mm 1.4 pri rovnakom komponovani. Takze sa uz tesim na nejake zrovnanie tohto "macka" skleneneho
 
WildSammy
2016-07-28 20:02:46
príspevok od: youreye
Skoda ze nieje VR. Pri 105mm a pripadne DX tele to uz moze dost shakeovat pri nizsich casoch. Inac samozrejme mensiu hlbku ostrosti sa da dosiahnut aj na 85mm 1.4 pri rovnakom komponovani. Takze sa uz tesim na nejake zrovnanie tohto "macka" skleneneho
VR tusim skodi bokehu, ale inac dobra trefa
 
rumpeak
2016-07-29 06:45:42
príspevok od: WildSammy
VR tusim skodi bokehu, ale inac dobra trefa
??? Jako sranda nebo to mylíš vážně? Třeba taková 200/2 VR má a je to bokeh moster jako prase.
 
youreye
2016-07-29 09:22:03
príspevok od: WildSammy
VR tusim skodi bokehu, ale inac dobra trefa
Nie nie, VR nema s bokehom nic spolocne. V niektorych pripadoch moze ovplivnit celkovu ostrost ale mozno aj to len vtedy ak ho maz zapnuty a si na stative. Myslim ze aj na to je uz "stativovy" VR mod Proste bez VRka pri 105ke das mozno 1-2 ostre fotky pri 60tine kdezto s VR by si dal aj 8-9 mozno.Je to ciastocne uz aj problem pri 85mm takze si viem predstavit ze to bude kusok horsie aj na 105mm. Bokeh je ale uplne iny topic
 
WildSammy
2016-07-30 00:49:12
príspevok od: youreye
Nie nie, VR nema s bokehom nic spolocne. V niektorych pripadoch moze ovplivnit celkovu ostrost ale mozno aj to len vtedy ak ho maz zapnuty a si na stative. Myslim ze aj na to je uz "stativovy" VR mod Proste bez VRka pri 105ke das mozno 1-2 ostre fotky pri 60tine kdezto s VR by si dal aj 8-9 mozno.Je to ciastocne uz aj problem pri 85mm takze si viem predstavit ze to bude kusok horsie aj na 105mm. Bokeh je ale uplne iny topic
Thom Hogan: "Some of the mid-range distance bokeh of certain VR lenses appears to be impacted by VR being on. Put another way, the background in the scene is slightly moving differently than the focus point in the optical path. This results in what I call "busy bokeh," or bokeh that doesn't have that simple shape and regularity we expect out of the highest quality glass."

Vsetka optika v objektive je do urcitej miery zodpovedna za kvalitu rozostrenych casti fotografie, ci uz pred alebo za rovinou ostrosti a kedze VR je sosovka vnutri v objektive, ktora sa hybe, tak tiez ma na kvalite bokehu svoj podiel, teda ak je VR aktivne. Nikon tu 105tku zrejme dizajnoval ako aj 35tku a 58micku a tieto objektivy nemaju byt super ostre, ale maju mat svoj charakter a kladol sa pri nich doraz na prechod medzi zaostrenou castou fotografie a neostrou, aby bol tento prechod takmer nepatrny akoby makky. Nevravim, ze tam VR nemohlo byt, ale zrejme ho tam nedali aj z tohto dovodu a ako aj z dovodu velkosti, aby bolo VR efektivne, musel by byt priemer objektivu potom vacsi a uz by sa nedrzal tak ergonomicky napr.
 
WildSammy
2016-07-30 00:56:23
príspevok od: rumpeak
??? Jako sranda nebo to mylíš vážně? Třeba taková 200/2 VR má a je to bokeh moster jako prase.
tam je to uz dane tym ohniskom a svetelnostou samozrejme a tak jasne, ze ten dopad VR je ozaj zanedbatelny oproti jeho prinosu. Zrejme mali dovod preco tam nedali VR, ci uz koli konstrukcii alebo cielovej skupine alebo charakteru objektivu. Mne osobne tam to VR este pri 105mm f/1.4 netreba
 
Roman Point
2016-07-30 13:21:13
Tak toto je paráda
 
youreye
2016-08-01 08:59:43
príspevok od: WildSammy
Thom Hogan: "Some of the mid-range distance bokeh of certain VR lenses appears to be impacted by VR being on. Put another way, the background in the scene is slightly moving differently than the focus point in the optical path. This results in what I call "busy bokeh," or bokeh that doesn't have that simple shape and regularity we expect out of the highest quality glass."

Vsetka optika v objektive je do urcitej miery zodpovedna za kvalitu rozostrenych casti fotografie, ci uz pred alebo za rovinou ostrosti a kedze VR je sosovka vnutri v objektive, ktora sa hybe, tak tiez ma na kvalite bokehu svoj podiel, teda ak je VR aktivne. Nikon tu 105tku zrejme dizajnoval ako aj 35tku a 58micku a tieto objektivy nemaju byt super ostre, ale maju mat svoj charakter a kladol sa pri nich doraz na prechod medzi zaostrenou castou fotografie a neostrou, aby bol tento prechod takmer nepatrny akoby makky. Nevravim, ze tam VR nemohlo byt, ale zrejme ho tam nedali aj z tohto dovodu a ako aj z dovodu velkosti, aby bolo VR efektivne, musel by byt priemer objektivu potom vacsi a uz by sa nedrzal tak ergonomicky napr.
Tak s tym vyjadrenim od Hogana som sa este nestretol takze to asi nebude mat nejake realne implikacie a to som uz precital kadeco S tou druhou castou samozrejme suhlasim ze keby tam dali este VR tak by pridali este dost na velkosti a to uz by nemuselo byt "unosne". Aj tak toto bude skor specialitka a koli vahe odradi nejedneho nadsenca. Este k tomu VR a bokehu. Nemyslim ze by to malo robit nejaku sarapatu na tom bokehu na tych 105mm. Ved co potom ostatne VR objektivy svetelne (a je ich dost) okolo tohto ohniska, ci zoom alebo pevne ktore maju VR a dobry bokeh. Ved 105ka makro ma VR napr. ale zas nieje 1.4 Nuz, da sa len spekulovat heh.
 
IO-NR
2016-08-01 11:08:02
Vahu udrzali na celkom rozumnej urovni. Stane sa z neho podobny dream-lens, ako napr. Canon 85L - sklo o ktorom si vela ludi povie, ze ho nepotrebuje, no aj tak bude detskym snom vacsiny fotografov.
 
rumpeak
2016-08-01 11:19:16
príspevok od: IO-NR
Vahu udrzali na celkom rozumnej urovni. Stane sa z neho podobny dream-lens, ako napr. Canon 85L - sklo o ktorom si vela ludi povie, ze ho nepotrebuje, no aj tak bude detskym snom vacsiny fotografov.
Jsou skla, která má Canon a nikoňáci jim je závidí a stejně je tomu i naopak. Např. do minulého roku Canonističní krajinkáři montovali nikoňáckou 14-24 přes redukci a stejně tak Nikoňákům nedávala spát Canoňácká 85/1,2. Myslím, že tímhle sklem ale opět budou mít neklidnější noci ti s Canonem v brašně
 
Jubi
2016-08-01 11:43:07
príspevok od: youreye
Tak s tym vyjadrenim od Hogana som sa este nestretol takze to asi nebude mat nejake realne implikacie a to som uz precital kadeco S tou druhou castou samozrejme suhlasim ze keby tam dali este VR tak by pridali este dost na velkosti a to uz by nemuselo byt "unosne". Aj tak toto bude skor specialitka a koli vahe odradi nejedneho nadsenca. Este k tomu VR a bokehu. Nemyslim ze by to malo robit nejaku sarapatu na tom bokehu na tych 105mm. Ved co potom ostatne VR objektivy svetelne (a je ich dost) okolo tohto ohniska, ci zoom alebo pevne ktore maju VR a dobry bokeh. Ved 105ka makro ma VR napr. ale zas nieje 1.4 Nuz, da sa len spekulovat heh.
105 makro ma jeden z najkrajsich bokehov a pritom ma VR
 
blondak
2016-10-31 04:33:40
príspevok od: rumpeak
A teď šup šup Sigmo, přines nám ho v ještě lepší ostrosti v Art řadě za 20 000 CZK
Ďakujem, neprosím, potrebujem sa na objektív 100% spoľahnúť a so Sigmami som sa natrápil už dosť, naposledy s novou 35-kou. Originál je originál, radšej som predal a doložil. A ostrosť je u N-kových skiel od Nikonu až až, zvyšok je už len o postprocese. Jedine čo som ešte nepredal od Sigmy je fish eye 15/2,8. Aj ked mi na LP táto zasa neostrí cez AF
 
rumpeak
2016-10-31 11:54:23
príspevok od: blondak
Ďakujem, neprosím, potrebujem sa na objektív 100% spoľahnúť a so Sigmami som sa natrápil už dosť, naposledy s novou 35-kou. Originál je originál, radšej som predal a doložil. A ostrosť je u N-kových skiel od Nikonu až až, zvyšok je už len o postprocese. Jedine čo som ešte nepredal od Sigmy je fish eye 15/2,8. Aj ked mi na LP táto zasa neostrí cez AF
Aha, tak to já mám přesně opačnou zkušenost: Originál Nikony: 50/1,4 - back fokus, 85/1,8 front focus. Oproti tomu: Sigma 35/1,4 naprosto precizní ostření, Tamron 70-200/2,8 naprosto precizní ostření. Takže asi takto je to s originálními vs neoriginálními objektivy...
 
blondak
2016-11-02 00:40:32
príspevok od: rumpeak
Aha, tak to já mám přesně opačnou zkušenost: Originál Nikony: 50/1,4 - back fokus, 85/1,8 front focus. Oproti tomu: Sigma 35/1,4 naprosto precizní ostření, Tamron 70-200/2,8 naprosto precizní ostření. Takže asi takto je to s originálními vs neoriginálními objektivy...
No to že má nejaký objektív BF alebvo FF mi vôbec nevadí, lebo pomoc je všeobecne známa a jednoduchá (nastaviť, statív, stupnica, dodržať uhol, a cez AF fine tune, na každom lepšom Nikone, a je všetko tak ako má byť, teda ostrí tak ako má), ale ja aj ked som Sigmu nastavil tak si robila čo chcela. A to na D3 a D3s, nie na nejakých entry level plasťákoch. D4s sa už Sigma nedožila. 50/1,4 som mal asi 5-6, aj 1,4, aj 1,8, aj D aj G, a FF a BF som tam velmi neriešil. Navyše to nie sú profi sklíčka. 85/1,8 ma sklamala, ale ani nie tak ostrením, takže tiež šla zakrátko preč a 85/1,4 G je možno moje top sklo (s 35/1,4 G). Skúšal som Tamrony, Tokiny, ale kedže sa tomu venujem tak trochen viac (asi 12 rokov na fulltime) tak viem oceniť originál, napriek vyššej cene. Ver mi, náhodou to tie peniaze nestojí.
 
blondak
2016-11-02 00:43:34
p.s. ale veď nech si každý kúpi čo chce, niekto dá prachy za Mercedes, niekomu stačí aj Kórejec, či Rumun...odvezie ťa jedno aj druhé, ale preteky s Dáciou nevyhráš
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované