Hore

Nový Fujifilm X-T10 a Fujinon XF 90/2R LM WR

FUJIFILM X-T10 -  nový fotoaparát radu X

Spoločnosť FUJIFILM (a viceprezident Shigehiro Nakajima) s radosťou oznamuje uvedenie nového modelu s vymeniteľným objektívom ─ FUJIFILM X-T10. Milovníci fotografie ocenia výnimočnú kvalitu obrazu, ľahké a kompaktné telo a nový systém AF, ktorého výhody sa naplno prejavia pri zachytávaní objektov v pohybe. Fotoaparát je vybavený elektronickým real-time hľadáčikom, ktorý má zväčšenie až 0,62x *1, rozlíšenie 2,36 mil. bodov a oneskorenie iba 0,005 s*2.

X-T10 používa snímač APS-C X-Trans™ *3 CMOS II s fázovou detekciou AF. Nový autocokus modelu X-T10 umožňuje tradičné jednorazové 49-bodové ostrenie, ktoré sa vyznačuje rýchlosťou a presnosťou, a ďalej dva nové režimy: zónový a široký so sledovaním, v ktorých je možné pohyblivé objekty sledovať vo väčšom 77-bodovom poli, čo značne uľahčuje zachytávanie objektov. Za zmienku stojí tiež režim AF-C a režim intervalového snímania s rýchlosťou do 8,0 snímok za sekundu *4.

Hlavné črty fotoaparátu Fujifilm X-T10

(1) Nová konštrukcia spájajúca možnosti série X s ľahkým kompaktným telom

Ľahké a kompaktné telo fotoaparátu bolo koncipované tak, aby sa zachovali všetky charakteristické prvky rady X. Horná a spodná časť sú vyrobené z horčíkovej zliatiny, ktorá je ľahká a zároveň veľmi odolná. Na hornej časti sú umiestnené tri hliníkové otočné voliče pre nastavenia clony, času expozície a funkcií fotoaparátu bez toho, aby odvádzali pozornosť od fotografovaných objektov. Na zadnej strane fotoaparátu sa nachádza 3-palcový vyklápací LCD displej s rozlíšením 920 tisíc bodov X-T10 bude dostupná v dvoch farebných variantoch: čiernej a striebornej.

  • Prepínač automatického režimu umožňuje prejsť do plne automatického pokročilého režimu SR AUTO. V tomto režime fotoaparát sám nastavuje parametre optimálne pre snímanie danej scény a maximálne uľahčuje fotografovanie.
  • Fotoaparát je možné prispôsobiť individuálnym potrebám pomocou nastavenia dvoch otočných rollerov a siedmich funkčných tlačidiel.
  • V strede hornej časti sa nachádza vstavaný vysunovací blesk. Vďaka technológii Super Intelligent Flash nastavuje blesk automaticky intenzitu svetla pre danú scénu.



(2) Real-time hľadáčik

Veľký a rýchly hľadáčik má priblíženie 0,62x a oneskorenie len 0,005 s. Poskytuje zobrazenie v HD kvalite a reálnom čase na OLED paneli s rozlíšením 2,36 miliónov bodov. Viditeľnosť bola zlepšená vďaka automatickej regulácii jasu, ktorá sa prispôsobí intenzite okolitého svetla. Displej je možné nastaviť aj na režim fotografického náhľadu (Preview Pic. Effect), v ktorom sa zohľadňujú rôzne podmienky prostredia a ponúka prirodzený náhľad blízky tomu, čo vidí ľudské oko. Senzor automaticky prepína zobrazovanie informácií a stavového riadku podľa držania aparátu.


(3) Spojenie snímača X-Trans™ CMOS II s procesorom EXR II zaisťuje výnimočnú kvalitu obrazu a rýchlosť snímania

Aparát je vybavený snímačom Fujifilm APS-C X-Trans™ CMOS II 16,3 MPix. Unikátny snímač s náhodným rozložením farebných filtrov redukuje vznik moiré a zamedzuje chybnému zobrazovaniu farieb bez nutnosti použitia optického nízkofrekvenčného filtra. Použitie nízkofrekvenčného filtra totiž zhoršuje kvalitu obrazu. Bez neho sa do snímača dostáva viac svetla. Snímač spolupracuje s procesorom EXR II, ktorý spracováva obraz, a zaisťuje tak vysoké rozlíšenie s nízkou hladinou šumu.


  • Na fotoaparáte je možné nastaviť citlivosť ISO až 51.200 *5. Aj pri vysokej citlivosti zostáva hladina šumu nízka a čierne odtiene si zachovávajú svoju intenzitu, čo rozširuje možnosti fotenia pri slabom osvetlení.
  • Fotoaparát je vybavený optimizérom modulácie objektívu (Lens Modulation Optimizer - LMO)*6, ktorý vďaka použitej technológii spracovania obrazu zabezpečuje najvyššiu možnú kvalitu fotografií. Optimalizátor využíva výkon a optickú charakteristiku používaného objektívu a koriguje tak optické chyby jako je difrakcia*7 a zabezpečuje ostrosť po celej ploche záberu a realistický 3D efekt.
  • Výnimočnú rýchlosť autofocusu (0,06 s *8) dosahuje fotoaparát vďaka systému AF fázovej detekcie, ktorý je súčasťou snímača. Fotoaparát vybavený rýchlym procesorom EXR II sa spustí za necelých 0,5 s *9, oneskorenie uzávierky je len 0,05 s a odstup vo fotení záberov 0,5 s*10.


(4) Nový AF systém umožňujúci zónový režim a široký režim so sledovaním

  • Nový autofocus systém umožňuje tradičné jednorazové 49-bodové ostrenie, ktoré sa vyznačuje rýchlosťou a presnosťou, a dva nové režimy: zónový a široký so sledovaním, v ktorých je možné pohyblivé objekty sledovať vo väčšom 77-bodovom poli ostriacich bodov.
  • V zónovom režime AF body možno vybrať oblasti 3x3, 5x3 alebo 5x5 bodov. V režime AF-C fotoaparát neustále sleduje objekt nachádzajúci sa v strede danej oblasti.
  • Široký režim so sledovaním spája výhody širokého režimu (v nastavení AF-S), v ktorom fotoaparát automaticky nachádza a sleduje AF body, a režim sledovania s predvídaním (v nastavení AF-C), pri ktorom fotoaparát sleduje objekt na celom 77-bodovom poli.
  • V režime jednorazového zaostrenia je pole ostrosti rozdelené na menšie časti pre presné určenie vzdialenosti od objektu a zvýšenú presnosť zaostrenia. Rozsah funkcie systému autofocus s fázovou detekciou vstavaného do snímača bol zmenený z 2,5 EV na 0,5 EV. Vďaka tomu autofocus s fázovou detekciou pracuje rýchlo aj pri slabom osvetlení a v prípade objektov s nízkym kontrastom.
  • Fotoaparát ponúka aj autofocus s detekciou oka, ktorý automaticky vyhľadáva ľudské oči a nastavuje na nich ostrosť. Táto funkcia uľahčuje nastavenie ostrosti na očiach aj v sťažených podmienkach, napríklad pri portrétu s veľmi širokou clonou a silným efektom bokeh.
  • Funkcia auto makro automaticky zapína režim makro bez zmeny rýchlosti AF, čím eliminuje potrebu stlačiť tlačidlo pre makro. Tlačidlo makro teda môže plniť inú funkciu.
  • Použitie optimalizovaného algoritmu sa prejavilo v plynulejšom a prirodzenejšom AF aj pri natáčaní videa.
  • Vďaka AF s fázovou detekciou a AF predvídajúceho pohyb objektu je fotoaparát schopný zhotovovať intervalové snímky v režime AF-C rýchlosťou až 8,0 snímok za sek.


(5) 18 kvalitných objektívov FUJINON s bajonetom X

Objektívy s bajonetom X boli vyvinuté pomocou najnovších technológií, aby zabezpečili najvyššiu možnú kvalitu obrazu. Cieľom je vytvoriť objektív s ostrou kresbou, vysokým rozlíšením po v celej ploche záberu a vysokou svetelnosťou. V súčasnej ponuke 18 modelov nájdete ultra-širokouhlé objektívy, teleobjektívy a 5 objektívov s pevným ohniskom a vysokou svetelnoťou. Voliteľné príslušenstvo ako sú adaptéry k bajonetom a medzikrúžky pre makro, ďalej rozširuje spektrum možností fotografovania.


(6) Režimy simulácie filmu a umelecké fotografie

80 rokov skúseností spoločnosti Fujifilm vo výrobe fotografických filmov sa podarilo využiť aj v digitálnej oblasti. Vďaka tomu fotoaparát zachytáva príjemné teplé podanie pleťovky, svetlý blankyt neba i bohatú zeleň stromov tak, ako to fotograf vidí v skutočnosti. Model X-T10 ponúka nový režim simulácie filmu CLASSIC CHROME, ktorý sa vyznačuje potlačenou tonalitou a hlbokým zobrazením farieb. Užívatelia majú na výber z 10 ďalších režimov v štýle efektov známych z tradičných filmov značky Fujifilm. Ponúkané sú farebné pozitívne filmy (Velvia, PROVIA a ASTIA), profesionálne, farebné negatívne filmy (PRO Neg.Std a PRO Neg.Hi), monochromatické filtre (MONO so žltým filtrom Ye, červeným R alebo zeleným G) a SEPIA.


Fotoaparát X-T10 je tiež vybavený funkciou Pokročilý filter, ktorá užívateľovi ponúka výber z 8 umeleckých efektov:

Zvýraznenie farieb – zvýraznenie kontrastu a sýtosti farieb.

Jednorázový fotoaparát – pridá tieňovanie okrajov, aby záber vyzeral ako fotografie urobené jednorazovým fotoaparátom.

Miniatúra – pridá rozmazanie horných a dolných častí obrazu pre efekt Diorama alebo miniatúry.

Dynamické tónovanie – fantaskný efekt s použitím zosilneného tónovania.

Čiastočná farba – zachová jednu vybranú farbu a všetky ostatné zobrazí ako čierno-biele. Na výber je červená, oranžová, žltá, zelená, modrá alebo fialová.

Svetlé tónovanie – zvýšenie jasu a zároveň zníženie kontrastu pre záber v svetlejších odtieňoch.

Tmavé tónovanie – vytvára rovnomerné tmavé tónovanie s niekoľkými zvýraznenými svetlými časťami obrazu.

Zmäkčená ostrosť – vytváranie obrazu, ktorý je rovnomerne zmäkčený po celej ploche.


  • Funkcia Mnohonásobná expozícia umožňuje spojenie dvoch samostatných záberov do jedného obrazu.
  • Fotoaparát ponúka pomery strán 3:2, 16:9 a 1:1 (štvorec),
  • Okrem toho je k dispozícii aj pokročilý režim SR AUTO, ktorý rozpoznáva tváre, rôzne typy scén a automaticky nastavuje optimálnu ostrosť, expozíciu, citlivosť ISO a ďalšie.
  • Časozberný režim umožňuje vytvárať sekvencie záberov v odstupe od 1 sekundy do 24 hodín (až 999 snímok).
  • Fotoaparát je vybavený nehlučnou elektronickou závierkou, ktorá môže pracovať rýchlosťou 1/32000 s. S fotoaparátom možno úspešne fotiť na snehu alebo na pláži pod oblohou bez mrakov s použitím malej hĺbky ostrosti a nízkej clony. Nehlučná digitálna závierka umožňuje ľahšie zachytiť prirodzené správanie zvierat a spiace deti.
  • Z ďalších funkcií stojí za zmienku digitálne rozdelenie obrazu (Digital Split Image), ktoré uľahčuje manuálne ostrenie a Focus Peaking a ktoré rozlišuje oblasť zaostrenia odlišnou farbou okolo kontúr objektu. Tieto oblasti možno zobraziť bielou, červenou alebo modrou farbou, čo uľahčí zaostrenie aj v podmienkach, keď je nastavovanie ostrosti problematické.


(7) Natáčanie videa vo Full HD kvalite vďaka snímaču X-Trans™ CMOS II

  • Fotoaparát X-T10 je schopný plynule nahrávať video vo Full HD kvalite s rýchlosťou 60 snímok za sekundu. Dá tiež nastaviť rýchlosť 50, 30, 25 alebo 24 snímok za sekundu.
  • Pri videu je možné tiež použiť režimy simulácie filmu, napr. nový režim CLASSIC CHROME a tiež presne nakonfigurovať vyváženie bielej.
  • Pri natáčaní videa je možné využiť aj manuálne nastavenie expozície. Prostredníctvom nastavenia clony, času expozície *11 a citlivosti ISO môžete natáčať film s použitím svojich vlastných nastavení expozície.
  • Inteligentný hybridný autofocus umožňuje rýchle a presné nastavenie ostrosti pomocou prepínania medzi fázovou detekciou a kontrastnou dokonca aj počas natáčania filmu. Užívateľ si tiež môže ostrosť nastaviť manuálne.
  • Pre natočenie atraktívneho videa ponúka fotoaparát 6 funkcií rozlišovania scény alebo automatický režim.
  • Vďaka rýchlemu prenosu 36 Mb/s môžete zachytiť aj rýchle pohyby snímaných objektov v HD rozlíšení.


(8) Pripojenie Wi-Fi s možnosťou používať pri fotení smartphone alebo tablet *12

  • Po stiahnutí aplikácie FUJIFILM Camera Remote zadarmo na smartphone alebo tablet môžete používať funkciu ovládača, ktorým možno fotoaparát riadiť aj na diaľku. Táto funkcia uľahčí fotografovanie pri mnohých príležitostiach, ako sú skupinové fotografie, autoportréty alebo fotografovanie zvierat v ich prirodzenom prostredí.
  • Fotografie možno jedným kliknutím poslať na smartphone alebo na iné zariadenia. Aplikácia umožňuje prezerať, vyberať a importovať fotografie a filmy uložené vo fotoaparáte pomocou smartfónu bez nutnosti zadávať identifikačné údaje a heslá. Okrem toho možno k snímkam pridať informáciu o lokalite.
  • Existuje aj možnosť poslať snímky priamo z fotoaparátu na tlačiareň Instax SHARE Smartphone Printer pre okamžitú tlač fotografií typu Instax.
  • Pripojenie Wi-Fi®*13 umožňuje bezdrôtové zálohovanie kópií z fotoaparátu do počítača *14.

(9) Príslušenstvo najvyššej triedy

  • Kožené puzdro BLC-XT10

Štýlové puzdro z pravej kože je príjemné na dotyk a ladí ku klasickému dizajnu fotoaparátu X-T10. Keď je fotoaparát v puzdre, môžete vymeniť akumulátor, bez toho aby ste museli fotoaparát z puzdra vyťahovať. K puzdru je pripojený kožený remienok cez rameno a prídavný plastový kryt.

  • Grip MHG-XT10

Zlepšuje držanie fotoaparátu. Držiak neprekáža pri výmene akumulátora alebo pamäťovej karty. Otvor na skrutku statívu umožňuje umiestnenie uprostred optickej osi. Okrem toho sa v podstavci nachádza lem o šírke 38 mm, ktorý slúži ako rýchloupínacia doštička pre statív.

  • Adaptér k bajonetu M zaručuje kompatibilitu s objektívmi Leica
  • Medzikrúžky pre makro MCEX-16 a MCEX-11

K dispozícii sú dva medzikrúžky (16 a 11mm), ktoré po aplikácii medzi telo fotoaparátu a objektív umožňujú fotografovanie makra s vysokým priblížením.

  • Externý blesk

V ponuke sú tri externé blesky FUJIFILM ─ všetky s TTL riadením: modely EF-20 a EF-X20 so smerným číslom 20 a model EF-42 so smerným číslom 42.

  • Externý stereo mikrofón MIC-ST1
  • Ochranné filtre (PRF-39, PRF-52, PRF-58, PRF-62, PRF-67, PRF-72 a PRF-77)
  • Napájací adaptér CP-W126
  • Nabíjačka AC-9V
  • Diaľková spúšť RR-90


*1: Rekordný faktor zväčšenia na trhu dostupných modelov. Zväčšenie cca 0,62x pri použití objektívu 50 mm (ekvivalent formátu 35 mm) nastaveného na nekonečno s dioptrií -1,0 m-1.

*2: Testy vykonal Fujifilm, stav k aprílu 2015.

*3: X-Trans je chránená obchodná značka firmy FUJIFILM Corporation.

*4: V režime CH je pole ostrosti obmedzené na centrálnu oblasť 3x3 v prípade jednorazového AF alebo 5x3 v prípade AF zónového a širokého so sledovaním.

*5: Zvýšená počiatočná citlivosť.

*6: Výnimočná technológia spracovania signálu, ktorá zvyšuje ostrosť obrazov s difrakčným rozmazaním atď.

*7: Jav, ku ktorému dochádza pri fotografovaní s nízkym nastavením clony, kedy sa na snímke objavujú rozmazané miesta aj cez nastavenia vysokej kvality obrazu.

*8: Merania vykonané v apríli 2015 vo Fujifilm v súlade so štandardmi CIPA s použitím fotoaparátu X-T10 s objektívom XF 16-55 mm F2,8 R LM WR v režime vysokého výkonu.

*9: Aparát s objektívom XF 27 mm F2,8 v režime vysokého výkonu.

*10: Režim MF.

*11: Nastavenie clony a doby expozície možno zmeniť počas natáčania videa. Dobu expozície je možné nastaviť iba na hodnotu vyššiu, než aktuálna rýchlosť snímania videa.

*12: Týka sa smartphonov a tabletov so systémom Android™, iPhone a iPad.

*13: Wi-Fi® je registrovanou obchodnou značkou Wi-Fi Alliance®.

*14: Funkcia vyžaduje inštaláciu špeciálnej aplikácie FUJIFILM PC AutoSave na počítači užívateľa. Aplikácia na stiahnutie zadarmo.

Objektív FUJINON XF90mm F2 R LM WR

Teleobjektív je vybavený novým štvoritým lineárnym motorom a konštrukciou odolnou voči poveternostným podmienkam

Spoločnosť FUJIFILM (a viceprezident Shigehiro Nakajima) s hrdosťou oznamuje, že v júli 2015 dôjde k rozšíreniu ponuky výmenných objektívov z radu X o nový model FUJINON XF90mm F2 R LM WR. Vďaka ohniskovej vzdialenosti o hodnote zodpovedajúcej 137 mm *1 a vysokej svetelnosti sa tento krátky teleobjektív ideálne osvedčuje v portrétnej a športovej fotografii.

FUJINON XF90mm F2 R LM WR je objektív s pevnou ohniskovou vzdialenosťou, ktorý zaručuje výnimočnú ostrosť fotografií a vynikajúci bokeh efekt. Optický systém sa skladá z 11 členov v 8 skupinách (z toho 3 členy zo skla ED), obmedzuje na minimum vinetáciu a dáva krásny bokeh efekt vďaka zaobleným lamelám clony. Tento model sa preto ideálne hodí pre zhotovovanie portrétnej fotografie.

Objektív FUJINON XF90mm F2 R LM WR ponúka dobrú svetelnosť a je pritom kompaktný a ľahký - váži len 540g. Minimálna pracovná vzdialenosť je od 60cm. Novo vyvinutý, štvoritý lineárny motor zaisťuje rýchlosť a presnosť autofocusu. Konštrukcia objektívu je odolná voči poveternostným podmienkam,  prachu a umožňuje jeho používanie v teplote do -10 °C.

Tento teleobjektív je okrem populárneho modelu XF56mm F1,2 R povinným vybavením pre milovníkov portrétnej fotografie, ktorí dávajú prednosť objektívom s pevnou ohniskovou vzdialenosťou a dobrou svetelnosťou. Vďaka zodpovedajúce ohniskovej vzdialenosti môže fotograf dodržať bezpečnú vzdialenosť od svojich objektov a zhotovovať oveľa prirodzenejšie fotografie aj z diaľky.

*1 Ekvivalent formátu 35 mm

Hlavné črty

(1) Výnimočná ostrosť snímok tiež pri minimálnej clone

Optika sa skladá z 11 členov v 8 skupinách, z toho tri šošovky zo skla ED (s výnimočne malou disperziou), ktoré obmedzujú chromatickú aberáciu a zaručujú vysokú kvalitu a ostrosť obrazu aj pri clone F2,0.

(2) Krásný bokeh efekt

Zaoblené lamely clony a optická konštrukcia, ktorá minimalizuje vinetáciu, prinášajú krásny bokeh efekt na celej ploche záberu. Navyše maximálne zaostrenie fotografovaných objektov so súčasným využitím bokeh efektu pred a za nimi umožňuje dosiahnutie výnimočnej hĺbky obrazu.

(3) Rýchly autofocus (0,14s * 2) vďaka novému, štvoritému lineárnemu motoru

Lineárny motor je rýchly, tichý a presný. Použitie štyroch magnetov umožnilo zvýšiť krútiaci moment. Rýchlejší autofocus dáva fotografovi viac možností. Umožňuje mu napríklad zachytiť najdrobnejšie zmeny v tvári fotografovanej osoby.

* 2 Údaje získané v súlade s CIPA (Camera & Imaging Products Association) v režime vysokého výkonu s použitím vnútorných metód merania.

(4) Zaostrovanie zo vzdialenosti od 60 cm a zväčšenie 0,3x (ekvivalent formátu 35 mm)

Minimálna ohnisková vzdialenosť umožňuje rozlíšenie najdôležitejších podrobností objektu a obstaranie dynamických portrétov alebo makro záberov kvetov a hmyzu zblízka.

(5) Odolnosť voči poveternostným podmienkam, prachu a mrazu

Telo objektívu je vybavené siedmimi tesneniami a je odolné voči poveternostným podmienkam a prachu. Môžeme ho teda používať dokonca pri teplote až -10°C. Objektív je odolný voči dažďu, prachu a postriekaniu vodou počas fotografovania v exteriéroch.

(6) Ľahký a kompaktný

Objektív váži cca 540g a filtrový závit má len 62mm. V spojení s XF56mm F1,2 R celková hmotnosť nepresahuje 1 kg, čo iste poteší portrétny fotografov, ktorí pre prácu potrebujú ľahké objektívy s pevnou ohniskovou vzdialenosťou zaručujúce ostrosť obrazu a dokonalý bokeh efekt.


Typ

Objektív FUJINON XF90mm F2 R LM WR

Konfigurácia objektívu

11 členov v 8 skupinách (z toho 3 členy s výnimočne nízkou disperziou)

Ohnisková vzdial. (ekvivalent formátu 35 mm)

f=90 mm (137 mm)

Uhol záberu

17,9°

Min. clona

F2

Max. clona

F16

Nastavenie clony

Počet lamiel:

Veľkosť kroku


7 (kruhový otvor clony)

1/3 EV (19 krokov)

Zaostrovací rozsah

0,6 m-∞

Max. zväčšenie

0,2x (ekvivalent formátu 35 mm: 0,3x)

Rozmery: priemer x dĺžka (cca)

(vzdial. od príruby bajonetu objektívu)

φ75x105 mm

Hmotnosť (cca)

540 g

Priemer filtra

φ62 mm


FUJIFILM X-T10 telo
MOC: 699,- Euro
Dostupnosť: Jún 2015

FUJIFILM X-T10 + FUJINON XC16-50mm F3.5-5.6 OIS II
MOC: 799,- Euro 
Dostupnosť: Jún 2015

FUJIFILM X-T10 + FUJINON XF18-55mm F2.8-4 R LM OIS
MOC: 1.099,- Euro
Dostupnosť:  Sept. 2015

FUJINON XF90mm F2 R LM WR

MOC: 899,- Euro
Dostupnosť:  Júl 2015

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
tomas2009
2015-05-18 10:36:02
Tak toto je ina bomba, pochlebovaci Canon a iny uz konecne urcite klapnu zubami na prazdno, ufff krasne Tak tento fotak sa bude predavat ako teple rozky, parada ...xixix
 
psykora2
2015-05-18 10:42:35
skoda ze ta 90-ka nema OIS
 
tomas2009
2015-05-18 10:44:36
Tento model je pre Stancoka ako stvoreny, lacnejsi model od najvyssej rady, krasa..waw ...
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2015-05-18 10:57:41
V piatok som mal moznost vyskusat predprodukcne kusy. Fotak sa mi paci nazivo viac ako na obrazku. Nove zaostrovanie, ktore pride s novym firmverom aj do X-T1, je skutocne pokrokom. Fotoaparat sa dobre ovlada, je pomerne maly a odporucam si k nemu dokupit grip s Arca Swiss zakladnou. AKo ho mam k niceomu prirovnat, tak je najblizsie Olympusu OM-D E-M10 skombinovanym s OM-D E.M5 Mark II.
Objektiv zaostruje dobre aj za horsich svetelnych podmienok. Paci sa mi, ze vie dobre snimat aj detaily, co u portretakov nebyva zvykom.
 
tomas2009
2015-05-18 11:05:53
Skoda ze nema dotykove ovladanie ako bonus, potom je isto lepsia volba OM-DE 5 mark II. Ci toto je o triedu vyssi level fotaku? Alebo..
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2015-05-18 11:22:23
príspevok od: tomas2009
Skoda ze nema dotykove ovladanie ako bonus, potom je isto lepsia volba OM-DE 5 mark II. Ci toto je o triedu vyssi level fotaku? Alebo..
Dotykovy displej je len pomocnik a urcite nerozhoduje o celkovych vlastnostiach. Je fjn, ako ho fotak ma, ale vacsina fotakov ho nema a predsa to mozu byt super masinky.
 
JohnNewton
2015-05-18 11:27:28
príspevok od: tomas2009
Skoda ze nema dotykove ovladanie ako bonus, potom je isto lepsia volba OM-DE 5 mark II. Ci toto je o triedu vyssi level fotaku? Alebo..
Použitými technológiami (high res, 5 osá stabilizácia, video, EVF atď) je OMD hodný kus pred ním.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2015-05-18 12:01:24
príspevok od: JohnNewton
Použitými technológiami (high res, 5 osá stabilizácia, video, EVF atď) je OMD hodný kus pred ním.
Comu zodpoveda aj rozdiel v cene.
 
marcus_labeo
2015-05-18 12:29:58
Aj som chcel začať kritizovať (rozšírené ISO len v JPEG, interný blesk nedokáže odplaľovať externé a pod.), potom som ale pozrel na cenu a prešlo ma to, na pomery CSC (vo všeobecnosti predraženej oproti porovnateľným DSLR) je to slušná cena, takže nakoniec fajn mašinka.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2015-05-18 12:44:43
V piatok sme sa stretli s p. Takeshi Uenom, ktory stoji za nahom mnohych fotoapartov radu X. Vypocul si aj nase pripomienky k fotoaparatom a objektivom. Snad ich konstrukteri zakomponuju do novej generacie.
 
jan21
2015-05-18 13:46:43
príspevok od: Karol Srnec
V piatok sme sa stretli s p. Takeshi Uenom, ktory stoji za nahom mnohych fotoapartov radu X. Vypocul si aj nase pripomienky k fotoaparatom a objektivom. Snad ich konstrukteri zakomponuju do novej generacie.
Karol...stale ma zaujíma hľadáčik a obraz v ňom, stále je to ten kúsok ktorý ma odrádza od CSC. Zrkadlo je zrkadlo. Zmením (a mne podobní) pri ňom názor, ked cez nový X kuknem?
 
stancok
2015-05-18 14:43:30
uvidime ako vylepsili video, na to som u fuji asi najviac zvedavy kedze toto je fotak a taky nastupca x-e2(prip x-m1) , kedze fuji vzdy pohorel vyrazne na kvalite videa a zaostrovani co mu nikdy neslo, aj ked exceloval v oblasti foto vystupu ak bude mat video a zaostrovanie vylepsene a aspon na urovni omd e-m5 mark II. tak je vazny kandidat na kupu preto som velmi zvedavy na recenziu ako dopadne v oblasti foto tipujem ze to bude nieco na urovni x-e2 co odpoveda aj samotnej cene.. cize taky midlevel csc
 
stancok
2015-05-18 14:53:48
inak olympus slusne zlacnoval opat, e-m10 sla opat o 100e dole http://digitalne-fotoaparaty.heureka.sk/olympus-e-m10/ no za tu cenu nekup to! napr aj stylus 1 tiez o cca 50-70e zlacnel
 
tomas2009
2015-05-18 15:09:34
Dobry na kupu je teraz aktualne Panasonic GX7. Dokonca s 20mm 1,7 v kite je neprekonatelny co sa tyka kvality vs cena. Bohuzial je s tym kitom nedostupny, treba hladat .. Akurat ma male minus ze vo videu sa neda pouzit vstavana stabilizacia, tj musia sa tam dat stabilizovane objektivy od Panasonicu. Olympus objektivy nemaju v tele stabilizaciu, clovek ich na video stabilizovane nevyuzije, ale zas 45mm 1,8 nepouzivame na video primarne, ale na fotky a jeho cena s tym vystupom je teraz priam magicka. Odporucam kupu ..
 
stancok
2015-05-18 15:15:53
príspevok od: tomas2009
Dobry na kupu je teraz aktualne Panasonic GX7. Dokonca s 20mm 1,7 v kite je neprekonatelny co sa tyka kvality vs cena. Bohuzial je s tym kitom nedostupny, treba hladat .. Akurat ma male minus ze vo videu sa neda pouzit vstavana stabilizacia, tj musia sa tam dat stabilizovane objektivy od Panasonicu. Olympus objektivy nemaju v tele stabilizaciu, clovek ich na video stabilizovane nevyuzije, ale zas 45mm 1,8 nepouzivame na video primarne, ale na fotky a jeho cena s tym vystupom je teraz priam magicka. Odporucam kupu ..
nevadi dal by sa ako zakladak zobrat celkom slusny a cenovo pristupny 12-32 objektiv od panaku.. co by sa pouzival zaroven aj na videa, silne zvazujem aj tuto moznost skoda tych nestabilizovanych zuiko objektivov.. 12-40/ f2.8 by bol super univerzal aj ked drahsi(cez ebay sa da zohnat lacnejsie ako u nas), no nic..
 
Demikát
2015-05-18 15:25:58
Tlieskam Fujifilmu
 
PeCh
2015-05-18 15:26:21
príspevok od: JohnNewton
Použitými technológiami (high res, 5 osá stabilizácia, video, EVF atď) je OMD hodný kus pred ním.
No neviem:
* HighRes mi pripadá skôr marketingová záležitosť ako niečo praktické, ale ok niekto to môže využiť.
* 5-osá stabilizácia je určite plus. Pri CSC by malo mať telo stabilizáciu a nepchať ju do objektívov.
* Video. Myslím si, že doba, keď sme Fuji mohli kritizovať za nekvalitné video je preč. X-T1 v4.0 ako i X-T10 by ho konečne mali mať na slušnej úrovni (manuálne ovládanie, dostatočný dátový tok, slušné zaostrovanie; navyše simulácia filmov).
* EVF. Môžem mi povedať, v čom má Olympus lepšie EVF ako Fuji? V reálnej praxi. Pri pôvodných Fuji telách, malo dosť rezerv, ale X-T10 bude mať EVF ako X-E2, ktorému nič nechýba.

Takže ja to na taký veľký rozdiel nevidím. Skôr dizajnový, kde sa mi viacej páči Olympus.
 
Hanigal
2015-05-18 15:33:33
príspevok od: stancok
uvidime ako vylepsili video, na to som u fuji asi najviac zvedavy kedze toto je fotak a taky nastupca x-e2(prip x-m1) , kedze fuji vzdy pohorel vyrazne na kvalite videa a zaostrovani co mu nikdy neslo, aj ked exceloval v oblasti foto vystupu ak bude mat video a zaostrovanie vylepsene a aspon na urovni omd e-m5 mark II. tak je vazny kandidat na kupu preto som velmi zvedavy na recenziu ako dopadne v oblasti foto tipujem ze to bude nieco na urovni x-e2 co odpoveda aj samotnej cene.. cize taky midlevel csc
Podľa mňa vôbec nejde o nástupcu fuji x-e2 ani x-m1. Ide o samostatnú vetvu - odľahčenú fuji x-t1 (CSC s tvarom zrkadlovky). Nástupcom fuji x-e2 bude asi x-e3 (to je rangefinder línia) s hľadáčikom. A nástupcom fuji x-m1 bude asi fuji x-m2 - to je rangefinder kamera bez hľadáčika. Neviem, čo by človeka na tomto modeli malo prekvapiť? Jedine rýchlosť ostrenia. Cip a výstup bude mať ten istý ako x-e2 alebo x-t1 a hľadáčik ako fuji x30. Nechápem "dopadne v oblasti foto"? Zjavne tu má niekto hokej v systémoch fuji a potrebuje sa vyjadriť silou mocou.
 
tomas2009
2015-05-18 15:36:00
Nevadi, treba kazdopadne zobrat zen GX7...genialny stroj, ktory ma skoro vsetko.. ...
 
marcus_labeo
2015-05-18 15:49:23
príspevok od: stancok
inak olympus slusne zlacnoval opat, e-m10 sla opat o 100e dole http://digitalne-fotoaparaty.heureka.sk/olympus-e-m10/ no za tu cenu nekup to! napr aj stylus 1 tiez o cca 50-70e zlacnel
Veru máš pravdu: nekúp to! Ty určite nekúpiš.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2015-05-18 17:00:46
príspevok od: jan21
Karol...stale ma zaujíma hľadáčik a obraz v ňom, stále je to ten kúsok ktorý ma odrádza od CSC. Zrkadlo je zrkadlo. Zmením (a mne podobní) pri ňom názor, ked cez nový X kuknem?
Hladaciky su dnes na velmi dobrej urovni. Neboli zle uz pred par rokmi, ale prekazala tu prilis dlha odozva. Dnes ju ani nevnimas. Kazdy, kto ma novy CSC s kvalitnym EVF, mi da za pravdu, Ze v mnohom predci zrkadlovku. To ze vidis, co nafotis je na nezaplatenie.
Minusy vidim pri foteni sportu, ale to nie je ani tak o hladaciku, ako o tom, ze AF stale nestiha, alebo ta sali v tom, ze sa ti zda, ze to bude neostre a ono to je napokon ostre (ten lepsi pripad). Takze s CSC aj ked nafotis, chyba ti ten pocit istoty.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2015-05-18 17:01:38
príspevok od: stancok
nevadi dal by sa ako zakladak zobrat celkom slusny a cenovo pristupny 12-32 objektiv od panaku.. co by sa pouzival zaroven aj na videa, silne zvazujem aj tuto moznost skoda tych nestabilizovanych zuiko objektivov.. 12-40/ f2.8 by bol super univerzal aj ked drahsi(cez ebay sa da zohnat lacnejsie ako u nas), no nic..
Chcem sa opytat. Ake mas realne skusenosti s fotoaparatmi. ALebo len citujes co uz niekto povedal?
 
JohnNewton
2015-05-18 17:27:42
príspevok od: PeCh
No neviem:
* HighRes mi pripadá skôr marketingová záležitosť ako niečo praktické, ale ok niekto to môže využiť.
* 5-osá stabilizácia je určite plus. Pri CSC by malo mať telo stabilizáciu a nepchať ju do objektívov.
* Video. Myslím si, že doba, keď sme Fuji mohli kritizovať za nekvalitné video je preč. X-T1 v4.0 ako i X-T10 by ho konečne mali mať na slušnej úrovni (manuálne ovládanie, dostatočný dátový tok, slušné zaostrovanie; navyše simulácia filmov).
* EVF. Môžem mi povedať, v čom má Olympus lepšie EVF ako Fuji? V reálnej praxi. Pri pôvodných Fuji telách, malo dosť rezerv, ale X-T10 bude mať EVF ako X-E2, ktorému nič nechýba.

Takže ja to na taký veľký rozdiel nevidím. Skôr dizajnový, kde sa mi viacej páči Olympus.
Nič horšie ako Fuji video nejestvuje, kľudne si to pozri a porovnaj na dprewiev. Už som sem tú ukážku dával, a mám s tým aj vlastnú skúsenosť. Podľa mňa je príčina v X-trans, no nie som si istý. To moaré je hrôza. EVF zmenšili na 0,62-to je krok späť voči XT1 a aj voči OMD. Video chce kvalitnú stabilizáciu, či v tele alebo objektíve. A bezhlučnosť. Taká Fuji 60/2,4 je pri ostrení hlučná ako traktor.
A nič v zlom, citlivosť ostrenia 0,5 EV je skôr výsmech. A rýchlosťou ostrenia to na najlepšie CSC tiež nebude mať.
 
JohnNewton
2015-05-18 17:52:20
Z čistým svedomím, predsa nie je možné Fuji odporúčať na video:

 
sharkyyy
2015-05-18 18:24:54
JohnaNewtona neberte vazne. Pluje na fuji v kazdom moznom vlakne a vytahuje z dpreview co mu pasuje. Ale stovky spokojnych zakaznikov ktori presli z vyssich tried apsc na fuji a nevedia si vystuo vynachvalit zamerne nespomina.
Ale "pomaly autofocus a zle video"mu na jeho staticke portety a krajinky prekaza.
Zle zle fuji, no fuj.
 
JohnNewton
2015-05-18 18:30:07
príspevok od: sharkyyy
JohnaNewtona neberte vazne. Pluje na fuji v kazdom moznom vlakne a vytahuje z dpreview co mu pasuje. Ale stovky spokojnych zakaznikov ktori presli z vyssich tried apsc na fuji a nevedia si vystuo vynachvalit zamerne nespomina.
Ale "pomaly autofocus a zle video"mu na jeho staticke portety a krajinky prekaza.
Zle zle fuji, no fuj.
Sharky, fanatický komlpex si musíš riešiť inde. Dúfam, že nemáš taký vážny citový vzťah aj k svojej rýchlovarnej konvici.... to bolo na dlhé liečenie
 
tomas2009
2015-05-18 18:35:48
Tak Fuji je premiova znacka a kto nema na nu peniaze berie tuctovy predrazeny Canon na "profi" robotu:...
Tak Fuji ma pre entuziastov ten spravny smrad co hysteric. Canon pozit. velebia ich predrazene apsc 7D mark II. co sa prvej verzii prezivalo sumitko. Im moze vyjst smrad akurat tak z...srandujem D...
 
blahoslav J B Art
2015-05-18 18:56:33
príspevok od: tomas2009
Tak Fuji je premiova znacka a kto nema na nu peniaze berie tuctovy predrazeny Canon na "profi" robotu:...
Tak Fuji ma pre entuziastov ten spravny smrad co hysteric. Canon pozit. velebia ich predrazene apsc 7D mark II. co sa prvej verzii prezivalo sumitko. Im moze vyjst smrad akurat tak z...srandujem D...
http://www.digimanie.cz/canon-je-uz-12-let-jednickou-na-poli-fotoaparatu-s-vymennymi-objektivy/5995
 
stancok
2015-05-18 19:47:15
príspevok od: blahoslav J B Art
http://www.digimanie.cz/canon-je-uz-12-let-jednickou-na-poli-fotoaparatu-s-vymennymi-objektivy/5995
to je polopravda, tradicny zavadzajuci clanok verny stylu p.Surkalu..plati to pre zrkadla to ano ale urcite nie pre csc systemy, kde je kanón hlboko v kanali..oproti inym znackam ako panasonic, sony ci olympus(prip aj fuji) urcite a rozhodne!a to ti potvrdi aj sam Karol
 
stancok
2015-05-18 21:03:12
ovela zaujimavejsia bude tato masinka http://www.digimanie.cz/panasonic-lumix-g7-prinasi-4k-video/6076 prichadza vylepsena gx7 so 4k videom a s paradnym oled hladacikom a dufam ze bude mat uz konecne aj stabilizovane video, ani cena nie je zla 800 dolacov na zaciatok..co je cca 700e aj nieco
 
psykora2
2015-05-18 21:20:39
príspevok od: stancok
ovela zaujimavejsia bude tato masinka http://www.digimanie.cz/panasonic-lumix-g7-prinasi-4k-video/6076 prichadza vylepsena gx7 so 4k videom a s paradnym oled hladacikom a dufam ze bude mat uz konecne aj stabilizovane video, ani cena nie je zla 800 dolacov na zaciatok..co je cca 700e aj nieco
no zaujimalo by ma odkial si nabral ze je to vylepsena gx7, ked parametrami sa na nu nechyta ak neberiem do uvahy zbytocne 4k video, v texte sa pise ze je to nastupca g6
 
blahoslav J B Art
2015-05-18 21:52:25
príspevok od: psykora2
no zaujimalo by ma odkial si nabral ze je to vylepsena gx7, ked parametrami sa na nu nechyta ak neberiem do uvahy zbytocne 4k video, v texte sa pise ze je to nastupca g6
Stancokovi to preskakuje ... z jedneho modeloveho radu do druheho ... ako pri Fuji, tak aj pri Panasonicu
 
tomas2009
2015-05-18 21:59:51
Ale tak Blahoslav len trepe dve na 3, to je v pohode. Karol nemusi nic potvrdovat, sam foti na Nikon ...
 
tomas2009
2015-05-18 22:15:26
No sice G7 nie je vobec vylepsena ale len doplnena horsia G6 rada. Na vylepsenie GX7 sa stale iba caka, lebo okrem toho nestabilizovaneho videa je to do dnes vynikajuci fotak ktory parametrami predbehol dobu a jedine porovnatelne parametre ma len najnovsi olympus alebo vlastna rada GX4.
Takze teraz je presne ten cas kupit v akcii GX7....cena je totiz jedna z najlepsich na trhu... ..Samozrejme je tu aj Fuji foto, ale to je ina kategoria fotakov.
 
tomas2009
2015-05-18 22:18:32
Stancok by sa mal konecne rozhybat a kupit konecne tu GX7 po ktorej tak dlhu dobu tuzil, ked je na to vhodna doba tak prave teraz...cena je najlepsia na trhu )...
 
psykora2
2015-05-18 22:27:54
príspevok od: tomas2009
Stancok by sa mal konecne rozhybat a kupit konecne tu GX7 po ktorej tak dlhu dobu tuzil, ked je na to vhodna doba tak prave teraz...cena je najlepsia na trhu )...
ale mal by si potom svihat, lebo co ak zacne klesat
 
tomas2009
2015-05-18 22:35:57
Nieco pre Stancoka, priam genialna kombinacia ...

https://www.alza.sk/panasonic-lumix-dmc-gx7ceg-k-stribrny-d602609.htm?kampan=adw1_dsa-alza&gclid=CN3qrpCRzMUCFYrKtAodWFQArg
 
fatality
2015-05-18 22:53:49
príspevok od: tomas2009
Tak Fuji je premiova znacka a kto nema na nu peniaze berie tuctovy predrazeny Canon na "profi" robotu:...
Tak Fuji ma pre entuziastov ten spravny smrad co hysteric. Canon pozit. velebia ich predrazene apsc 7D mark II. co sa prvej verzii prezivalo sumitko. Im moze vyjst smrad akurat tak z...srandujem D...
chudaci,ani nevedia akou tuctovou,predrazenou a zasumenou technikou fotia..
http://www.radiantlite.com/wp-content/uploads/2009/07/canon-sports-cameras-white-lenses.jpg
 
stancok
2015-05-18 23:25:32
príspevok od: tomas2009
Nieco pre Stancoka, priam genialna kombinacia ...

https://www.alza.sk/panasonic-lumix-dmc-gx7ceg-k-stribrny-d602609.htm?kampan=adw1_dsa-alza&gclid=CN3qrpCRzMUCFYrKtAodWFQArg
je to tento objektiv? http://objektivy.heureka.sk/panasonic-20mm-f-1_7-ii-aspherical-pancake/ lebo ked to aktualne kupim z prolaiky-telo+ objektiv separe tak ma to vyjde o 100e menej ako ten kit co si tu hodil z alzy takze az tak vyhodna ponuka to nie je..
 
PeCh
2015-05-19 00:01:26
príspevok od: JohnNewton
Nič horšie ako Fuji video nejestvuje, kľudne si to pozri a porovnaj na dprewiev. Už som sem tú ukážku dával, a mám s tým aj vlastnú skúsenosť. Podľa mňa je príčina v X-trans, no nie som si istý. To moaré je hrôza. EVF zmenšili na 0,62-to je krok späť voči XT1 a aj voči OMD. Video chce kvalitnú stabilizáciu, či v tele alebo objektíve. A bezhlučnosť. Taká Fuji 60/2,4 je pri ostrení hlučná ako traktor.
A nič v zlom, citlivosť ostrenia 0,5 EV je skôr výsmech. A rýchlosťou ostrenia to na najlepšie CSC tiež nebude mať.
Písal som, že pomaly končí doba, keď Fuji nebudeme môcť kritizovať za nekvalitné video. To znamená, že Fuji video nepokladám za kvalitné, ale súčasne si myslím, že sa zlepšuje. Video nepoužívam vôbec, tak to nemôžem podložiť vlastnými skúsenosťami. Rovnako ako ty nemôžeš povedať, aké je video v X-T1 v4.0 alebo X-T10 (pochybujem, že si medzi tými zopár šťastlivcami, čo si to zatiaľ mohli ošahať). Pozri si http://www.fujirumors.com/using-firmware-4/, kde je ukážka zlepšenia zaostrovania vo videu. Naozaj je to rozdiel a nie je to jediná zmena v kvalite Fuji videa. Preto si myslím, že pokiaľ nie si kameraman, tak ti už kvalita Fuji videa nemusí prekážať.

Čo sa týka veľkosti EVF, tak ten istý autor (Rico Pfirstinger), čo si tieto novinky mohol ošahať, tak hovorí, že X-T1 má síce väčší EVF ako X-T10, ale osobne mu viacej vyhovuje veľkosť z X-T10, kvôli lepšiemu prehľadu na scénu. Samozrejme, keby fotil manuálnymi objektívmi, tak by to asi bolo naopak.

Fuji 60/2.4 mi nikdy nesadol, preto som si ho ani nekúpil, aj keď výstup má parádny. Podobne mi nevyhovuje ostrenie na 35/1.4 kvôli "pumpovaniu" obrazu pri zmene zaostrenia. Napriek tomu ho mám a je to teraz asi môj najpoužívanejší objektív (aj pred dokonalejším 56/1.2). Každý výrobca má rôzne objektívy. Prečo si si vybral práve 60/2.4 a nie napr. 18-55? Aj C/N/S má pomalé a hlučné objektívy, rovnako ako výborné a tiché.

Citlivosť ostrenia 0,5 EV je len pre PDAF. Pri nižšom osvetlení sa prepne na CDAF, tam citlivosť Fuji síce neudáva, no z vlastnej skúsenosti je to výrazne menej ako 0,5 EV.

Mám Fuji, mám aj Sony aj Canon. Viem si povedať, v čom je ktorý dobrý, v čom nie. Pozerám sa na to triezvo. Nehaním značky, ktoré nemám alebo mi zo subjektívnych dôvodov nesedia. Fotím už prakticky iba Fujinou, lebo mi najviac vyhovuje a najviac ma baví zo všetkých spomínaných. Fotením sa neživím, fotením sa bavím. Veľmi sa mi páči aj OMD a veľmi špekulujem, či si jednu nekúpiť na hranie.
 
dodo023
2015-05-19 00:02:10
Olympus OM-D E-M10 + M.ZD ED 14-42mm f/3.5-5.6 EZ MSC Pancake za 599
http://www.prolaika.sk/e-shop/olympus-om-d-e-m10-m-zd-ed-14-42mm-f-3-5-5-6-ez-msc-pancake-strieborny-kit/
 
acton
2015-05-19 00:17:30
moc nemozem porovnavat lebo som ho este v ruke nedrzal ale v jednom sa asi mylit nebudem, canon je extrem, mal som vela canonov a mam aj nikon, tento fujifilm mi pripada ako nejake barbie a konstrukcia objektivu umoznuje jeho pouzivanie az do -10... co ma pobavilo lebo bezne sa fotografuje aj pri nizsich teplotach, takze v zime je skoro nepouzitelny, fotografoval som s canonom pri -30 hodinu a neboli nijake turbolencie, takze specialista na canony tomas2009, o fotoaparatoch vies asi tolko ako ja o hybridnej molekularnej fgyzike.
 
tomas2009
2015-05-19 00:19:00
No vsak dobre, tak kup s Proleica, to je jedno hlavne uz kup svoj dlho vysnivany fotak GX7, je fakt super a teraz je konecne cas na jeho kupu..xixi
 
tomas2009
2015-05-19 01:12:23
Konecne to Pech dobre povedal...foti uz len Fujinou a asi si kupi aj OMD, parad klubuk dolu...a acton, noo trosku menej tendecne poprosim, lebo zas len hystericky Canon fans ..xi, asi by sa mal acton bachorkami o Canon zivit. Nech Karol povie do kolko stupnov vydrzi tento Fuji...heh
 
fatality
2015-05-19 02:45:32
príspevok od: tomas2009
Konecne to Pech dobre povedal...foti uz len Fujinou a asi si kupi aj OMD, parad klubuk dolu...a acton, noo trosku menej tendecne poprosim, lebo zas len hystericky Canon fans ..xi, asi by sa mal acton bachorkami o Canon zivit. Nech Karol povie do kolko stupnov vydrzi tento Fuji...heh
troll
 
JohnNewton
2015-05-19 05:42:24
príspevok od: PeCh
Písal som, že pomaly končí doba, keď Fuji nebudeme môcť kritizovať za nekvalitné video. To znamená, že Fuji video nepokladám za kvalitné, ale súčasne si myslím, že sa zlepšuje. Video nepoužívam vôbec, tak to nemôžem podložiť vlastnými skúsenosťami. Rovnako ako ty nemôžeš povedať, aké je video v X-T1 v4.0 alebo X-T10 (pochybujem, že si medzi tými zopár šťastlivcami, čo si to zatiaľ mohli ošahať). Pozri si http://www.fujirumors.com/using-firmware-4/, kde je ukážka zlepšenia zaostrovania vo videu. Naozaj je to rozdiel a nie je to jediná zmena v kvalite Fuji videa. Preto si myslím, že pokiaľ nie si kameraman, tak ti už kvalita Fuji videa nemusí prekážať.

Čo sa týka veľkosti EVF, tak ten istý autor (Rico Pfirstinger), čo si tieto novinky mohol ošahať, tak hovorí, že X-T1 má síce väčší EVF ako X-T10, ale osobne mu viacej vyhovuje veľkosť z X-T10, kvôli lepšiemu prehľadu na scénu. Samozrejme, keby fotil manuálnymi objektívmi, tak by to asi bolo naopak.

Fuji 60/2.4 mi nikdy nesadol, preto som si ho ani nekúpil, aj keď výstup má parádny. Podobne mi nevyhovuje ostrenie na 35/1.4 kvôli "pumpovaniu" obrazu pri zmene zaostrenia. Napriek tomu ho mám a je to teraz asi môj najpoužívanejší objektív (aj pred dokonalejším 56/1.2). Každý výrobca má rôzne objektívy. Prečo si si vybral práve 60/2.4 a nie napr. 18-55? Aj C/N/S má pomalé a hlučné objektívy, rovnako ako výborné a tiché.

Citlivosť ostrenia 0,5 EV je len pre PDAF. Pri nižšom osvetlení sa prepne na CDAF, tam citlivosť Fuji síce neudáva, no z vlastnej skúsenosti je to výrazne menej ako 0,5 EV.

Mám Fuji, mám aj Sony aj Canon. Viem si povedať, v čom je ktorý dobrý, v čom nie. Pozerám sa na to triezvo. Nehaním značky, ktoré nemám alebo mi zo subjektívnych dôvodov nesedia. Fotím už prakticky iba Fujinou, lebo mi najviac vyhovuje a najviac ma baví zo všetkých spomínaných. Fotením sa neživím, fotením sa bavím. Veľmi sa mi páči aj OMD a veľmi špekulujem, či si jednu nekúpiť na hranie.
Tak to už je trochu demagógia, tvrdiť, že menší hľadáčik mi viacej vyhovuje ako väčší (takto sa dá obkecať každý nedostatok, že mi to vyhovuje). Ja tiež viem porovnať v čom je Fuji dobrý a v čom nie. Dva roky mi na to bohato stačili. A nehaním, len hovorím o nedostatkoch, o ktorých ale Fuji hard core fans neradi počujú. A moc triezvo na to nepozeráš, ak si myslíš, že Fuji objektívy budú časom rásť na hodnote .
Za pozitíva považujem DR, monochrom. filmový šum a slušnú kvalitu objektívov. Ale to je všetko.
 
stancok
2015-05-19 05:57:16
príspevok od: dodo023
Olympus OM-D E-M10 + M.ZD ED 14-42mm f/3.5-5.6 EZ MSC Pancake za 599
http://www.prolaika.sk/e-shop/olympus-om-d-e-m10-m-zd-ed-14-42mm-f-3-5-5-6-ez-msc-pancake-strieborny-kit/
ja tam vidim za prve 699 nie 599 a za dalsie uz mas aj lacnejsi kit cez megafoto ho mas aj za 499 http://www.megafoto.sk/Olympus-om-d-e-m10-ez-m1442-iir-strieborny?utm_source=heureka&utm_medium=comparer&utm_campaign=heureka
 
rumpeak
2015-05-19 06:30:48
príspevok od: tomas2009
Tak toto je ina bomba, pochlebovaci Canon a iny uz konecne urcite klapnu zubami na prazdno, ufff krasne Tak tento fotak sa bude predavat ako teple rozky, parada ...xixix
I když Canon zrovna moc nemusím, tak myslíš, že se tento foťák dá vůbec v něčem srovnávat třeba s 5Ds? A to nemluvím o tom hranatém designu...
 
acton
2015-05-19 07:44:45
príspevok od: tomas2009
Konecne to Pech dobre povedal...foti uz len Fujinou a asi si kupi aj OMD, parad klubuk dolu...a acton, noo trosku menej tendecne poprosim, lebo zas len hystericky Canon fans ..xi, asi by sa mal acton bachorkami o Canon zivit. Nech Karol povie do kolko stupnov vydrzi tento Fuji...heh
neviem o tom, ze by som bol clenom nejakeho canonu fans, mam aj nikon, ale fotim s canonom asi 20 rokov a nikdy som so ziadnym modelom nemal ziadny problem, cize pisem o tom co som si aj odskusal, ty ak dobre vidim sa odvolavas iba na to co niekto iny povie.
 
tomas2009
2015-05-19 08:44:05
No teda, dobre ved pohoda. Aj ja som fotil chvilu na Mark III. a napriek tomu je to oproti D800-810 predrazeny stroj, menej megapixelov, nemoznost vyuzit vyysi standart sd karty kedze ho nepodporuje, len CF, ziadny aspon pohotovostny blesk..a ine take srandy, za tie nehorazne peniaze... DD
 
acton
2015-05-19 09:02:48
príspevok od: tomas2009
No teda, dobre ved pohoda. Aj ja som fotil chvilu na Mark III. a napriek tomu je to oproti D800-810 predrazeny stroj, menej megapixelov, nemoznost vyuzit vyysi standart sd karty kedze ho nepodporuje, len CF, ziadny aspon pohotovostny blesk..a ine take srandy, za tie nehorazne peniaze... DD
a uz zrovnavas canon s nikonom, clanok bol o niecom inom ak sa nemylim,
ale ak chces zrovnavat canon-nikon, vacsina profi fotografov pouziva canon a to az neporovnatelne viac, si cisto zaujaty proti canonu a aj ked v niecom je nikon naozaj lepsi, nikon tisko zavidi canonu jeho objektivy, na tie nikon este dlho nebude mat, proste najvacsie peniaze do vyskumu dava canon a tomu zodpoveda aj kvalita tej znacky.
 
PeterMarek
2015-05-19 09:45:41
príspevok od: jan21
Karol...stale ma zaujíma hľadáčik a obraz v ňom, stále je to ten kúsok ktorý ma odrádza od CSC. Zrkadlo je zrkadlo. Zmením (a mne podobní) pri ňom názor, ked cez nový X kuknem?
Tiež som mal obavy z toho hľadáčiku (keď som sa rozhodoval pre XT-1) ale je to v pohode. Milé je, že pomerne verne vidím čo urobia korekcie EV. Nie, že by som si nevedel predstaviť čo sa stane ak tam vrazím povedzme -2EV ale ak to vidím tak je to milý bonus. Tiež ma teší, že si nastavím pomer strán na 1:1 a je to tak už v hľadáčiku (a na displeji). Optika je optika ale tieto nové displeje už zrušili moje predsudky. A to som dosť rozmaznaný pozeraním do veľkých hľadáčikov a matníc (prevažne stredo a veľko formátových).
 
kakadu
2015-05-19 09:50:03
príspevok od: tomas2009
No teda, dobre ved pohoda. Aj ja som fotil chvilu na Mark III. a napriek tomu je to oproti D800-810 predrazeny stroj, menej megapixelov, nemoznost vyuzit vyysi standart sd karty kedze ho nepodporuje, len CF, ziadny aspon pohotovostny blesk..a ine take srandy, za tie nehorazne peniaze... DD
tomas2009 ?
ano ked ti ho tato dal na 5 minut do ruk podrzat, / ten canon / a teraz sem pises vtakoviny / vcera si dostal pristup na net za odmenu, ze si strazil mladsiu sestru ? /. Si to rychlo uzivaj a napis sem este zopar hluposti a provokacnych trolackych somarin dufajuc, ze sa niekto chyti a tebe sa zdvihne to tvoje male sebavedomie co si tu napravas. Pridu rodicia zase ta zjebu a zatrhnu ti to na mesiac, tak pis pis,
 
dodo023
2015-05-19 12:07:43
príspevok od: stancok
ja tam vidim za prve 699 nie 599 a za dalsie uz mas aj lacnejsi kit cez megafoto ho mas aj za 499 http://www.megafoto.sk/Olympus-om-d-e-m10-ez-m1442-iir-strieborny?utm_source=heureka&utm_medium=comparer&utm_campaign=heureka
Len si trebalo vsimnut pod tou cenou cervenym napisane ze je tam letna akcia cashback 100 eur na tento fotoaparat..... Este to aj zvyraznili aby si ludia vsimli....
 
JohnNewton
2015-05-19 12:39:51
príspevok od: PeterMarek
Tiež som mal obavy z toho hľadáčiku (keď som sa rozhodoval pre XT-1) ale je to v pohode. Milé je, že pomerne verne vidím čo urobia korekcie EV. Nie, že by som si nevedel predstaviť čo sa stane ak tam vrazím povedzme -2EV ale ak to vidím tak je to milý bonus. Tiež ma teší, že si nastavím pomer strán na 1:1 a je to tak už v hľadáčiku (a na displeji). Optika je optika ale tieto nové displeje už zrušili moje predsudky. A to som dosť rozmaznaný pozeraním do veľkých hľadáčikov a matníc (prevažne stredo a veľko formátových).
Má to svoje nevýhody aj výhody. Nie všetko v tom človek vidí dokonale, napr. el. vedenie v diaľke si nevšimneš. Epson ohlásil výrobu EVF s dvojnásobným rozlíšením voči terajším.(ja osobne tam stále vnímam raster) Tiež fotografovanie na slnkom zaliatej zasneženej krajne spôsobuje značnú únavu zraku, neustálim striedaním silného a slabého svetla. Ale ináč už len výhody.
 
Daniel Leitman
2015-05-19 14:53:36
zboznujem tichto teoretikov ....

fotacik je ale sumny ako alternativka k x-e2 je to urcite zaujimave a som zvedavy na prve ukazky toho autofokusu resp. si ho pojdem ohmatat ked tu bude v predaji. 90tka uvidime co bude zac len ma tiez kusok mrzi absencia stabilizacie hlavne pri foteni detailov a dokonca aj na mojej 100ke (FF) by sa uz stabilizacia hodila sem tam
 
tomas2009
2015-05-19 14:56:31
Kakadu, ej Kakadu, jedine ked niekto troluje tak vy...Ale ved nevadi, aspon sa ukaze kto je sialeny podporovatel jednej znacky.. ...uz sa musi utiekat na napadanie sestry, rodicov..este aj Stryka Festera nezabudne nabuduce spomenut ...co uz a teraz sup spat zas do reality a hajde na svoj strom Kakadu )...inak Kakadu nadmerne skrieka a neodporuca sa preto chovat v bytovke ale len vo velkej vonkajsej voliere. ...heee
 
acton
2015-05-19 15:10:36
príspevok od: tomas2009
Kakadu, ej Kakadu, jedine ked niekto troluje tak vy...Ale ved nevadi, aspon sa ukaze kto je sialeny podporovatel jednej znacky.. ...uz sa musi utiekat na napadanie sestry, rodicov..este aj Stryka Festera nezabudne nabuduce spomenut ...co uz a teraz sup spat zas do reality a hajde na svoj strom Kakadu )...inak Kakadu nadmerne skrieka a neodporuca sa preto chovat v bytovke ale len vo velkej vonkajsej voliere. ...heee
sialeny si tu akurat ty, mam prax 20 rokov s canonom a z mojej skusenosti mozem povedat je to makac, fotil som s nim od -38 do plus 48 a nikdy ani nepipol a preto je to u mna extremny makac, ale u teba som sialeny podporovatel... si primitiv.
 
dePappa
2015-05-19 16:50:03
príspevok od: acton
sialeny si tu akurat ty, mam prax 20 rokov s canonom a z mojej skusenosti mozem povedat je to makac, fotil som s nim od -38 do plus 48 a nikdy ani nepipol a preto je to u mna extremny makac, ale u teba som sialeny podporovatel... si primitiv.
podla manualu je pri 5 D mark III operacna teplota 0 - 40 C, to samozrejme neznamena, ze fotak prestane fungovat. Moj fuji x-t1 si tuto zimu uzil sever svedska a taktiez fungoval lepsie ako ja v -37 C aj ked oficialne je to -10 + 40 C.
 
acton
2015-05-19 17:03:39
príspevok od: dePappa
podla manualu je pri 5 D mark III operacna teplota 0 - 40 C, to samozrejme neznamena, ze fotak prestane fungovat. Moj fuji x-t1 si tuto zimu uzil sever svedska a taktiez fungoval lepsie ako ja v -37 C aj ked oficialne je to -10 + 40 C.
reagoval so na toho magora, okrem toho uz prve co by ma odradilo si kupit ten fotak je prave ta informacia ze spolahlivo funguje do -10, ta informacia tam nie je pre srandu ... mam rad ked to proste funguje a nechcem posudzovat kvalitu fuji alebo panasonicu ale druhe meno canonu alebo nikonu je - spolah.
 
dePappa
2015-05-19 18:56:19
príspevok od: acton
reagoval so na toho magora, okrem toho uz prve co by ma odradilo si kupit ten fotak je prave ta informacia ze spolahlivo funguje do -10, ta informacia tam nie je pre srandu ... mam rad ked to proste funguje a nechcem posudzovat kvalitu fuji alebo panasonicu ale druhe meno canonu alebo nikonu je - spolah.
este raz, canon 5d mark III ma napisane ze funguje spolahlivo iba do 0 stupnov. tento ma -10
ale to neznamena ze nevydrzi viac. Ako hovorim, mam skusenost s x-t1 v -37 a D800 -20 a nic sa nedialo.
 
smart
2015-05-26 07:03:11
Velkou konkurenciou mu bude A6000, ktory navyse medzicasom klesol.

Pozn. Na porovnavacich studiovych zaberoch dpr staci nastavit raw iso 6400 a pre a6000 znizit na 3200 a kazdy uvidi, co robi posledne roky Fuji a Nikon s rawmi... navyse fuji su rozmazane jedna patlanica a s malym rozlisenim...

http://www.dpreview.com/previews/fujifilm-x-t10/5
 
tomas2009
2015-05-28 16:42:13
No co robi Nikon a Fuji s rawmi? No to co Canon z rawmi nikdy nedokaze spravit ...
 
JohnNewton
2015-05-28 17:20:58
príspevok od: tomas2009
No co robi Nikon a Fuji s rawmi? No to co Canon z rawmi nikdy nedokaze spravit ...
A pre to je Canon obľúbený astrofotografmi....rozmazať si to viem aj sám, nemusí ta za mňa robiť výrobca
 
sharkyyy
2015-06-13 20:28:34
Tak x-t10 je snad dokonaly fotak. Prvy krat mi hloda cervik v hlave na vymenu z x-e1, ktora je inac skvela. Neaka ponuka na vymenu plus doplatok?
 
sharkyyy
2015-07-10 04:17:49
Vie mi niekto napisat aka je nevyhoda stale pouzivat elektronicku uzavierku?
Resp. ak by som nastavil cas elektronickej uzavierky 1/8000 alebo hw uzavierky na 1/8000(x-t10 ma len 1/4000), aky by bol rozdiel?
 
JohnNewton
2015-07-10 06:47:52
príspevok od: sharkyyy
Vie mi niekto napisat aka je nevyhoda stale pouzivat elektronicku uzavierku?
Resp. ak by som nastavil cas elektronickej uzavierky 1/8000 alebo hw uzavierky na 1/8000(x-t10 ma len 1/4000), aky by bol rozdiel?
Pri EU neprirodzená deformácia vertikálnych línií a objektov pohybujúcich sa v obraze. Odčítavanie údajov zo senzora u elektronickej uzávierky neprebieha v jednom kroku ale postupne. Z krdľa desiatich letiacich vtákov v zábere tak môžeš mať 20 vo výsledku

Fuji:
http://www.thedowntowncreative.com/blog/2014/12/23/mechanical-vs-electronic-shutter-high-speed-results

 
sharkyyy
2015-07-10 19:20:34
Aj tu je to pekne vysvetlene:
http://www.juzaphoto.com/m_articles.php?l=en&t=mechanical_and_electronic_shutter&pg=&article=&show=

Som majitelom x-t10 a aj predavajucej x-e1.
Zatial zhodnotim kvalitu vystupu. Pride mi u x-e1 vystup z jpeg s lepsim dyn.rozsahom. X-e1 tazko nieco prekona, asi najlepsi vystup v apsc triede. X-t10 vystup jpeg uz je komercnejsi, farebnejsi s mensim dyn.rozsahom.Da sa to vsak ciastocne kompenzovat nastavenim tienov.
 
om1ci
2015-07-10 20:58:21
Kúpil som si Fuji X-T10, skúsil som aj šport a tam som zbadal ako to "kazí" obraz...ako sa píše v original eng. manuáli.
Ináč fajn fotoaparát, no v druhom polčase som radšej vytiahol osvedčenú Canon zostavu.
Takže Fuji ostáva na pohodové fotenie, krajinky, street a tak podobne.
Ako to vyzerá s elektronickou uzávierkou pozri na ruku a loptu:
 
alexmenti
2015-07-10 21:12:11
príspevok od: om1ci
Kúpil som si Fuji X-T10, skúsil som aj šport a tam som zbadal ako to "kazí" obraz...ako sa píše v original eng. manuáli.
Ináč fajn fotoaparát, no v druhom polčase som radšej vytiahol osvedčenú Canon zostavu.
Takže Fuji ostáva na pohodové fotenie, krajinky, street a tak podobne.
Ako to vyzerá s elektronickou uzávierkou pozri na ruku a loptu:
deformované je to teda poriadne a tým sú vlastne fotky nepoužiteľné...a nemôže to byť nejaká vada konkrétneho kusu?
 
om1ci
2015-07-10 21:28:16
nie, to robí elektronická uzávierka pri krátkych časoch a rýchlych dejoch všeobecne.
toto bol čas : 1/1800
 
sharkyyy
2015-07-10 21:46:23
Cize elektronicka uzavierka je vhodna pri velmi silnom svetle, ale objekt by mal byt statickejsi.
 
JohnNewton
2015-07-11 07:03:53
príspevok od: sharkyyy
Cize elektronicka uzavierka je vhodna pri velmi silnom svetle, ale objekt by mal byt statickejsi.
Napríklad socha
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2015-07-11 12:19:50
s elektronickou závierko sa dá normálne fotiť portrét a hocičo podobne... ale na sport to fakt nie je Mal som XT10, práve dopisujem test a normálne bezproblémovo sa stým fotí reportáž typu rozprávajúci sa ludia a pod..
 
JohnNewton
2015-07-11 20:30:33
príspevok od: Jozef Peniak
s elektronickou závierko sa dá normálne fotiť portrét a hocičo podobne... ale na sport to fakt nie je Mal som XT10, práve dopisujem test a normálne bezproblémovo sa stým fotí reportáž typu rozprávajúci sa ludia a pod..
Akurát, že jediný dôvod na použitie elektronickej uzávierky v časoch ktoré by pokryla mechanická uzávierka je stále častejšia vada v podobe neostrosti spôsobenej vibráciou mechanickej uzávierky. (napr. F XT1)
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2015-07-12 13:33:56
príspevok od: JohnNewton
Akurát, že jediný dôvod na použitie elektronickej uzávierky v časoch ktoré by pokryla mechanická uzávierka je stále častejšia vada v podobe neostrosti spôsobenej vibráciou mechanickej uzávierky. (napr. F XT1)
potvrdzujem elektronická závierka = ostrejšie výsledky na 1/125s 1/60s a pod časoch, proste viac pixlovo ostrých obr.
 
sharkyyy
2015-07-13 08:52:05
Kupoval som fujifilm x-t10 kvoli par vylepseniam oproti x-e1,t.j. dolezitych pre mna ako timelapse, fazove ostrenie, vyklopny display, ovladanie cez wifi, face detection v niektorych situaciach, display s vyssim rozlisenim.
To mi fotoaparat priniesol. X-t10 ja sviznejsia.
S cim vsak nie som spokojny je vystup z jpeg. Zlata x-e1,x-pro1 a x100. V tomto fotoaparate rovnako ingnorovali chybu mnozstva stazujucich sa zakaznikov pri zehleni tvar nad iso 3200 (pri raw nie je problem). Nerozumiem tomu, inak pouzitelne iso v pohode do 25000(co je vlastne asi najsilnejsou strankou fuji oproti konkurenciu)- tou patlacnou pleti to cele degraduje.
Rovnako fotky maju vyssi kontrast. to znamena mensie detaili v tienoch(da sa to nastavit, ale ten vystup z jpeg proste na x-e1 nema).
Cize plati nadalej stare zname, komu ide o obrazovu kvalitu z jpeg bez nutnosti upravovania fotiek (kvoli comu vela zakaznikov kupilo fuji, pretoze v jpeg nema konkurenciu), x-e1 a x-pro1 stale vedu.
Cize okrem modelov x100s,x100t,x-t1 patla plet aj x-t1.
 
JohnNewton
2015-07-13 10:09:21
príspevok od: sharkyyy
Kupoval som fujifilm x-t10 kvoli par vylepseniam oproti x-e1,t.j. dolezitych pre mna ako timelapse, fazove ostrenie, vyklopny display, ovladanie cez wifi, face detection v niektorych situaciach, display s vyssim rozlisenim.
To mi fotoaparat priniesol. X-t10 ja sviznejsia.
S cim vsak nie som spokojny je vystup z jpeg. Zlata x-e1,x-pro1 a x100. V tomto fotoaparate rovnako ingnorovali chybu mnozstva stazujucich sa zakaznikov pri zehleni tvar nad iso 3200 (pri raw nie je problem). Nerozumiem tomu, inak pouzitelne iso v pohode do 25000(co je vlastne asi najsilnejsou strankou fuji oproti konkurenciu)- tou patlacnou pleti to cele degraduje.
Rovnako fotky maju vyssi kontrast. to znamena mensie detaili v tienoch(da sa to nastavit, ale ten vystup z jpeg proste na x-e1 nema).
Cize plati nadalej stare zname, komu ide o obrazovu kvalitu z jpeg bez nutnosti upravovania fotiek (kvoli comu vela zakaznikov kupilo fuji, pretoze v jpeg nema konkurenciu), x-e1 a x-pro1 stale vedu.
Cize okrem modelov x100s,x100t,x-t1 patla plet aj x-t1.
No nič v zlom, ale keď počujem ISO 25000 tak sa mi nožík vo vrecku otvára Nič iné ako RAW už roky nepoužívam, U X-E1 bol môj použiteľný strop ISO 2500.(a to ešte v ISO Fuji tiež slušne klame) Ale asi máme každý inak nastavenú toleranciu k šumu alebo mazaniu detailov.
Dať do ruky dnešným ISO maniakom 21 DIN film, asi si hodia slučku
 
sharkyyy
2015-07-13 10:24:58
príspevok od: JohnNewton
No nič v zlom, ale keď počujem ISO 25000 tak sa mi nožík vo vrecku otvára Nič iné ako RAW už roky nepoužívam, U X-E1 bol môj použiteľný strop ISO 2500.(a to ešte v ISO Fuji tiež slušne klame) Ale asi máme každý inak nastavenú toleranciu k šumu alebo mazaniu detailov.
Dať do ruky dnešným ISO maniakom 21 DIN film, asi si hodia slučku
Kolko fotiek mas vytlacenych? Do albumu , rozmer fotky A5, sa stavim ze neuvidis sum pri iso nad 2500 , ani rozdiel 2500 vs 6400. To pisem o fujine, pri canone 650d uz som ten rozdiel videl.
Samozrejme, ak tlacis plagaty A2- potom mas pravdu
 
JohnNewton
2015-07-13 10:30:20
príspevok od: sharkyyy
Kolko fotiek mas vytlacenych? Do albumu , rozmer fotky A5, sa stavim ze neuvidis sum pri iso nad 2500 , ani rozdiel 2500 vs 6400. To pisem o fujine, pri canone 650d uz som ten rozdiel videl.
Samozrejme, ak tlacis plagaty A2- potom mas pravdu
Tlačím len A4 alebo A3+, no ale povedzme si pravdu, ako ďaleko je doba, keď to budeme pozerať na 55" v 4K alebo 8K ? Už dávno nevidím zmysel tlačiť A5 do albumu.
 
sharkyyy
2015-07-14 08:31:50
Po spraveni par porovnavacich fotiek, X-t10 ma vyraznejsie vyssi kontrast ako x-e1, cize je potreba nastavit u x-t10 shadows tone na -1, aby som neprisiel o vsetky detaily v tienoch. Rovnako x-t10 strasne vyzehluje tvare nad iso 1600 aj pri nr-2. Cize jpeg pre mna o triedu lepsie u x-e1.
Este co mi prislo o dost lepsie u x-e1 je drzanie. Je ovela komfortnejsie a prirodzenejsie. U x-t10 ma nuti mat cudne skrutene prsty, je to uz dost malicke.
V ostatnom vsetkom vedie x-t10.
 
JohnNewton
2015-07-14 09:58:59
príspevok od: sharkyyy
Po spraveni par porovnavacich fotiek, X-t10 ma vyraznejsie vyssi kontrast ako x-e1, cize je potreba nastavit u x-t10 shadows tone na -1, aby som neprisiel o vsetky detaily v tienoch. Rovnako x-t10 strasne vyzehluje tvare nad iso 1600 aj pri nr-2. Cize jpeg pre mna o triedu lepsie u x-e1.
Este co mi prislo o dost lepsie u x-e1 je drzanie. Je ovela komfortnejsie a prirodzenejsie. U x-t10 ma nuti mat cudne skrutene prsty, je to uz dost malicke.
V ostatnom vsetkom vedie x-t10.
Iná cesta, ako nájsť si nejaký RAWkonvertor ktorý Ti bude vyhovovať z hľadiska kvality výstupu a ergonómie, nevedie. U X trans je to hľadanie toho správneho, trochu komplikovanejšie, ale rozhodne sa Tá kvalita posunie.
 
sharkyyy
2015-07-14 10:09:20
No len to ma mrzi,ze fuji to vie urobit. On to zacal patlat az po modeloch x-e1,x-pro1 a x100. Pri tychto modeloch bol vystup z jpeg skvely aj pri vysokych iso. Stovky nespokojnych prispevkov na vsetkych renomovanych forach a fuji s tym nic neurobilo. Pisal som do fuji vcera a boli prekvapeni ze o tomto probleme nevedia.
Jasne, cez raw cesta vedie, ale riesim prave JPEG, ktore bolo kedysi vyborne vyladene.
Stacilo by jedna polozka v menu, ktora by vypla vyzehlovaci algoritmus napr.
 
JohnNewton
2015-07-14 10:12:54
príspevok od: sharkyyy
No len to ma mrzi,ze fuji to vie urobit. On to zacal patlat az po modeloch x-e1,x-pro1 a x100. Pri tychto modeloch bol vystup z jpeg skvely aj pri vysokych iso. Stovky nespokojnych prispevkov na vsetkych renomovanych forach a fuji s tym nic neurobilo. Pisal som do fuji vcera a boli prekvapeni ze o tomto probleme nevedia.
Jasne, cez raw cesta vedie, ale riesim prave JPEG, ktore bolo kedysi vyborne vyladene.
Stacilo by jedna polozka v menu, ktora by vypla vyzehlovaci algoritmus napr.
Ale to by bolo už ťažšie presadzovať mýtus o vysokom ISO a malom šume
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované