Hore

Nový Nikon D3400 a dva nové objektívy

Nikon D3400

Spoločnosť Nikon predstavuje model D3400, digitálnu jednookú zrkadlovku formátu DX, ktorá pôsobivo ľahko zhotovuje vysokokvalitné snímky a okamžite ich zdieľa. Model D3400 je prvá digitálna jednooká zrkadlovka od spoločnosti Nikon určená pre začiatočníkov vybavená aplikáciou SnapBridge1, vďaka čomu je ideálnym fotoaparátom pre tých, ktorí chcú postúpiť z momentiek na fotografovanie a záleží im na zdieľaní snímok na cestách.

Aplikácia SnapBridge od spoločnosti Nikon udržiava pomocou pripojenia Bluetooth® low energy (BLE)2 trvalé nízkoenergetické pripojenie medzi fotoaparátom a smartfónom alebo tabletom. Používatelia modelu D3400 môžu počas snímania odkiaľkoľvek automaticky synchronizovať fotografie. Zoberte inteligentné zariadenie spárované s fotoaparátom a fotografie budú v ňom, pripravené na zdieľanie: bez problémov a bez čakania. A nebudú to hocijaké fotografie. Vďaka veľkému 24,2-megapixelovému snímaču formátu DX, výkonnému procesoru EXPEED 4 a objektívu NIKKOR sú snímky mimoriadne detailné. Používatelia sa môžu tešiť zo slobody získavania ohromujúcich snímok v prostredí so slabým osvetlením a vytvárať portréty s hladkým rozostrením pozadia. Okrem fotografií umožňuje renomovaná funkcia D-Movie od spoločnosti Nikon jednoduché vytváranie kinematografických videosekvencií. Pomocou rýchleho objektívu NIKKOR môžu dokonca aj začiatočnícki filmári jednoducho natáčať s dostupným svetlom a zvýrazniť objekty na krásne rozostrenom pozadí.

Jordi Brinkman, Product Manager, Nikon Europe, povedal: „Model D3400 je vzrušujúcim prírastkom úspešnej série D3000 fotoaparátov Nikon. Po vyššej triede digitálnych jednookých zrkadloviek Nikon zdedil osvedčenú prvotriednu technológiu, pričom pokračuje v tradícii jednoduchosti používania, ktorou je tento rad fotoaparátov pre začiatočníkov známy. Aplikácia SnapBridge umožňuje neustále pripojenie, ktoré znamená, že ľudia môžu objavovať ‚skutočné‘ fotografovanie a pritom si stále zachovať ten druh pripojenia, na ktorý sú pri smartfónoch zvyknutí.“



Ďalšie dôležité funkcie

Malá digitálna jednooká zrkadlovka, ktorá neprestáva snímať: až 1 200 snímok na jedno nabitie3 vďaka nízkoenergetickému prevedeniu fotoaparátu a vysokokapacitnej batérii.

Dokonalosť pri slabom osvetlení: citlivosť ISO 100 – 25 600, ktorá je v porovnaní s maximálnou citlivosťou ISO modelu D3300 o stupeň vyššia.

Režim sprievodcu: používateľom začínajúcim fotografovať s digitálnou jednookou zrkadlovkou režim sprievodcu ukazuje, ako upraviť nastavenia fotoaparátu tak, aby získali skvelé fotografie a videosekvencie.

Výhoda digitálnych jednookých zrkadloviek Nikon: mimoriadna rýchlosť, precíznosť a manipulácia vďaka systému dokonale ostrého automatického zaostrovania (AF) a jasnému optickému hľadáčiku.

Funkcia D-movie: zaznamenáva plynulé videosekvencie s rozlíšením Full HD pri frekvencii snímania až do 50p/60p.

Rozšíriteľný systém: kompatibilný s celým radom objektívov NIKKOR formátu DX a jednoducho ovládateľnými bleskami Nikon.

Súpravy: model D3400 prichádza s viacerými možnosťami zloženia súpravy, ktoré zahŕňajú telo fotoaparátu a jeden alebo dva objektívy NIKKOR. Jednoducho zaznamenajte každý deň so všestranným štandardným priblížením alebo dosiahnite horizont pomocou súpravy, ktorá obsahuje objektív AF-P DX NIKKOR 70 – 300 mm f/4,5 – 6,3G ED VR. Súpravy s objektívmi AF-P NIKKOR sú skvelou voľbou pre používateľov snímajúcich videosekvencie, pretože tieto objektívy zaostrujú rýchlo a ticho, čím umožňujú plynulé snímanie videosekvencií s prakticky nulovým hlukom pohonu.

VYSVETLIVKY

1 Vzhľadom na to, že model D3400 nepodporuje pripojenie Wi-Fi, nasledujúce funkcie aplikácie SnapBridge nie sú k dispozícii: fotografovanie na diaľku pomocou inteligentného zariadenia, prenos statických snímok v pôvodnej veľkosti, prenos videosekvencií.
2 Značka a logá Bluetooth® sú registrované ochranné známky, ktoré vlastní spoločnosť Bluetooth SIG, Inc., a akékoľvek použitie týchto značiek spoločnosťou Nikon a jej afiláciami je na základe licencie.
3 Podľa noriem asociácie CIPA, v režime jednotlivých snímok, keď sa pripojenie Bluetooth® nepoužíva.



AF-P DX NIKKOR 70 – 300 mm f/4,5 – 6,3G ED VR a AF-P DX NIKKOR 70 – 300 mm f/4,5 – 6,3G ED

Tieto objektívy sú rýchle, tiché a presné a sú vynikajúcim prostriedkom na skúmanie kreatívnych výhod fotografovania teleobjektívom. Bez ohľadu na to, či snímate vzdialené objekty, fotografie z ciest, prípadne amatérske snímky divých zvierat, univerzálny rozsah ohniskových vzdialeností 70 – 300 mm jednoducho priblíži akciu. Optický prvok zo skla ED (s extrémne nízkym rozptylom) v oboch objektívoch poskytuje snímky so živými farbami, ostrými detailmi a dokonale vykresleným kontrastom. Oba objektívy majú nový výnimočne tichý krokový motor AF-P od spoločnosti Nikon, vďaka ktorému sú ideálne na snímanie videosekvencií, ako aj statických snímok. Objektív AF-P DX NIKKOR 70 – 300 mm ED VR obsahuje technológiu stabilizácie obrazu od spoločnosti Nikon, ktorá umožňuje snímať čisté snímky bez rozmazania aj vtedy, keď snímate na maximálnej hodnote rozsahu teleobjektívu. Veľkosť oboch objektívov je ich podstatnou výhodou: vďaka svojej kompaktnej konštrukcii sa pohodlne nosia a umožňujú vyváženú manipuláciu, keď ich používate spoločne s menšími digitálnymi jednookými zrkadlovkami od spoločnosti Nikon určenými pre začiatočníkov*.

Jordi Brinkman, Product Manager, Nikon Europe, povedal: „Nové 70 – 300 mm objektívy AF-P NIKKOR sú vynikajúce nástroje pre fotografov, ktorí si chcú vyskúšať snímanie pomocou teleobjektívu. Modernizovaná konštrukcia objektívov zabezpečuje nízku hmotnosť a sú to prvé teleobjektívy, ktoré majú zaostrovací motor AF-P od spoločnosti Nikon.“

Krokový motor

Krokový motor od spoločnosti Nikon zaručuje plynulé a rýchle automatické zaostrovanie. Keď chcete zachytiť priblíženú fotografiu, objekty sa zaostria rýchlo a jednoducho. Pri snímaní videosekvencie vám motor umožňuje plynulo meniť zaostrenie z jedného objektu na druhý s prakticky nulovým hlukom pohonu. Vďaka tomu vašu videosekvenciu nezničí zvuk zaostrovania objektívu.

Zjednodušené ovládanie, ľahká konštrukcia

Oba tieto superteleobjektívy ponúkajú nováčikom intuitívnejší spôsob snímania. Používatelia môžu prepínať medzi automatickým a manuálnym zaostrovaním pomocou ponuky fotoaparátu**. Keďže na tubuse samotného objektívu nie sú žiadne prepínače, nehrozí riziko, že omylom zmeníte nastavenia, keď nastane čas zhotoviť záber. Tieto objektívy sú ideálne aj vtedy, keď nechcete nosiť veľkú záťaž. Objektív AF-P DX NIKKOR 70 – 300 mm f/4,5 – 6,3G ED má hmotnosť iba 400 g a objektív AF-P DX NIKKOR 70 – 300 mm f/4,5 – 6,3G ED VR má hmotnosť 415 g.

VYSVETLIVKY

* Tento objektív je kompatibilný s fotoaparátmi série D3000 od fotoaparátu D3300, fotoaparátmi série D5000 od fotoaparátu D5200 a fotoaparátmi série D7000 od fotoaparátu D7100. Fotoaparát D500 je tiež kompatibilný. Upozorňujeme, že kompatibilné fotoaparáty môžu vyžadovať aktualizáciu firmvéru.

** Funguje iba na fotoaparátoch série D3000 od fotoaparátu D3300 a fotoaparátoch série D5000 od fotoaparátu D5200. Kompatibilné fotoaparáty môžu vyžadovať aktualizáciu firmvéru.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
smartin
2016-08-17 09:08:54
Mam tomu rozumiet tak, ze fotografie sa stahuju cez Bluetooth, kedze to nema Wi-Fi?
 
Marcel Rebro
2016-08-17 09:59:16
Nejak nechapem co chce Nikon povedat tym 70-300 neVR modelom.

Ale som hovadsky vzruseny ked citam "Model D3400 je vzrušujúcim prírastkom úspešnej série D3000 fotoaparátov Nikon"
 
Marcel Rebro
2016-08-17 09:59:29
príspevok od: smartin
Mam tomu rozumiet tak, ze fotografie sa stahuju cez Bluetooth, kedze to nema Wi-Fi?
Spravne rozumies
 
fatality
2016-08-17 10:17:04
mna najviac na tomto modeli zaujalo,ze 4ka uz nieje v Japonsku nestastnym cislom
 
duroslav
2016-08-17 10:47:28
príspevok od: Marcel Rebro
Nejak nechapem co chce Nikon povedat tym 70-300 neVR modelom.

Ale som hovadsky vzruseny ked citam "Model D3400 je vzrušujúcim prírastkom úspešnej série D3000 fotoaparátov Nikon"
V minulosti aj kopírkári mali napr. 70-200 vo verzi s aj bez IS a nestabilizovaná verzia si svojich záujemcov našla.
Zase na druhej strane rozdiel ceny medzi VR a non-VR verziou u tejto 70-300 nie je nejaký závratný. Ale možno v Nikone čítajú diskusie na efoto, kde je neustále dopyt na "lacný a kvalitný objektív vhodný na fotenie wildlife".
 
Marcel Rebro
2016-08-17 10:50:22
príspevok od: duroslav
V minulosti aj kopírkári mali napr. 70-200 vo verzi s aj bez IS a nestabilizovaná verzia si svojich záujemcov našla.
Zase na druhej strane rozdiel ceny medzi VR a non-VR verziou u tejto 70-300 nie je nejaký závratný. Ale možno v Nikone čítajú diskusie na efoto, kde je neustále dopyt na "lacný a kvalitný objektív vhodný na fotenie wildlife".
Presne ... možno je určený špeciálne pre denné fotenie v rovníkovej Afrike ... kto vie ...
 
zvonec
2016-08-17 11:09:55
príspevok od: fatality
mna najviac na tomto modeli zaujalo,ze 4ka uz nieje v Japonsku nestastnym cislom
Presne tak...
 
zvonec
2016-08-17 11:16:37
príspevok od: zvonec
Presne tak...
zdroj obrazku... http://www.canonrumors.com/full-specifications-images-of-eos-5d-mark-iv/
 
smartin
2016-08-17 12:21:39
príspevok od: Marcel Rebro
Spravne rozumies
Tak to potom chcem vidiet tu rychlost
 
smartin
2016-08-17 12:24:40
príspevok od: Marcel Rebro
Presne ... možno je určený špeciálne pre denné fotenie v rovníkovej Afrike ... kto vie ...
Nie kazdy foti z ruky, niekto pouziva aj stativ.
Navyse na Nikonacke "presne" zaostovanie je lepsie nesvetelne sklo s vyssou hlbkou ostrosti
 
smartin
2016-08-17 12:26:08
Dufam ze zajtra ohlasia D620ku. Alebo to bude D650?
 
PeCh
2016-08-17 13:06:45
príspevok od: Marcel Rebro
Presne ... možno je určený špeciálne pre denné fotenie v rovníkovej Afrike ... kto vie ...
Marcel, neboj o pár týždňov/mesiacov príde špeciálna biela edícia na amatérske fotenie ľadových medveďov v Arktíde počal polárneho dňa Svedčí o tom aj ten nestabilizovaný objektív - ak sa tie medvede dostatočne priblížia, tak by pri úteku bola stabilizácia zbytočná (zatiaľ nevyvinuli takú účinnú stabilizáciu, aby dokázala stabilizovať počas úteke v panike).
 
marcus_labeo
2016-08-17 13:56:02
príspevok od: Marcel Rebro
Nejak nechapem co chce Nikon povedat tym 70-300 neVR modelom.

Ale som hovadsky vzruseny ked citam "Model D3400 je vzrušujúcim prírastkom úspešnej série D3000 fotoaparátov Nikon"
Presne moje myšlienky. Ak nie je stabilizovaný snímač v tele, teleobjektív jednoducho musí byť stabilizovaný (notabene takýto nesvetelný). Robiť stabilizovanú aj nestabilizovanú verziu objektívu mi príde rovnako absurdné, ako keby Pentax robil svoje modely v dvoch verziách, s IBIS a druhý bez stabilizácie (ktorý bude o 20 eur lacnejší).
 
j.a.r.o.
2016-08-17 14:19:34
príspevok od: smartin
Dufam ze zajtra ohlasia D620ku. Alebo to bude D650?
Radšej D760
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2016-08-17 14:19:35
príspevok od: marcus_labeo
Presne moje myšlienky. Ak nie je stabilizovaný snímač v tele, teleobjektív jednoducho musí byť stabilizovaný (notabene takýto nesvetelný). Robiť stabilizovanú aj nestabilizovanú verziu objektívu mi príde rovnako absurdné, ako keby Pentax robil svoje modely v dvoch verziách, s IBIS a druhý bez stabilizácie (ktorý bude o 20 eur lacnejší).
Pre kazdeho rozumne zmyslajuceho je uvedenie teleobjektivu bez VR hlupost. Dvojnasobna, ak je tu rovnaky objektiv aj s VR. Nie je to vsak prvykrat, co firma ponuka rovnaky objektiv v lacnejsej a drahsej variante i ked patri medzi lacna objektivy. Spomenme napr. Canon s rovnakymi parametrami, ktory sa ponukal s motorcekom DC a USM.
Kazdy z nas si par deiatok EUR rad priplati. Ale ekonomici to vidia inak. O malo lacnejsi objektiv moze nap. znizit cenu kitu pod magicku hranicu . Na Vianoce sa potom v letaku velkeho obchodu objavu super cena a hura, mame vybrany darcek. Kolko darcekov sa kupuje pre niekoho, kto sa do toho nevyzna a vybera ho robnako neznaly?
Tam, kde mi vidime hlupos, ini vidia sikovny marketingovy tah.
 
blahoslav J B Art
2016-08-17 14:43:01
toto je jen dalsi hrebik do redkvicky ... aj preto ta 4-ka v nazve modelu
 
JanoB
2016-08-17 14:52:31
príspevok od: Karol Srnec
Pre kazdeho rozumne zmyslajuceho je uvedenie teleobjektivu bez VR hlupost. Dvojnasobna, ak je tu rovnaky objektiv aj s VR. Nie je to vsak prvykrat, co firma ponuka rovnaky objektiv v lacnejsej a drahsej variante i ked patri medzi lacna objektivy. Spomenme napr. Canon s rovnakymi parametrami, ktory sa ponukal s motorcekom DC a USM.
Kazdy z nas si par deiatok EUR rad priplati. Ale ekonomici to vidia inak. O malo lacnejsi objektiv moze nap. znizit cenu kitu pod magicku hranicu . Na Vianoce sa potom v letaku velkeho obchodu objavu super cena a hura, mame vybrany darcek. Kolko darcekov sa kupuje pre niekoho, kto sa do toho nevyzna a vybera ho robnako neznaly?
Tam, kde mi vidime hlupos, ini vidia sikovny marketingovy tah.
inak povedané " odrb " na neznalého zákazníka , takéto zmýšľanie sa mi prieči, o to viac keď to urobí seriózna firma

po Vianociach neznalí majitelia prídu reklamovať foťák , že je pokazený, lebo všetky fotky robí rozmazané

Urobia si záver že Nikon je naprd

A takto si Nikon dáva ďalší klinec do rakvy ....
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2016-08-17 15:13:01
príspevok od: JanoB
inak povedané " odrb " na neznalého zákazníka , takéto zmýšľanie sa mi prieči, o to viac keď to urobí seriózna firma

po Vianociach neznalí majitelia prídu reklamovať foťák , že je pokazený, lebo všetky fotky robí rozmazané

Urobia si záver že Nikon je naprd

A takto si Nikon dáva ďalší klinec do rakvy ....
Ziaden kliniec sa nekona. Ked som mal Nikon D70, atk sommal 70-300ED bez VR a nafotil som s nim kopec dobrych fotiek. VR je super vec, nie vsak nevyhnutna. Samozrejme zacuiatocnikovi pomoze robit menej chyb a pokrocilemu lepsie vyuzit techniku.
Tiez si mozes kupit v IKEA stolik za 5€, Fabiu so slabym motorom atd.
 
Roman Point
2016-08-17 17:37:26
Aj tak mali spraviť radšej D760. Kamarát kúpil poslednú sériu už xtú a ysilontú a zase mu hodila errir závierky ( 20k cvakov ) jeden už má po oprave pri novom čaká kedy sa mu zase rosype.. Hanba na štyri letá.. Skôr 7, 5 a 0 je nešťastné číslo v japonsku plus 6ka a je všetko zahrnuté ( 70D, 7D, D600, D750 ) neviem či aj nie 8čka a'la D800
 
Roman Point
2016-08-17 17:39:55
príspevok od: Roman Point
Aj tak mali spraviť radšej D760. Kamarát kúpil poslednú sériu už xtú a ysilontú a zase mu hodila errir závierky ( 20k cvakov ) jeden už má po oprave pri novom čaká kedy sa mu zase rosype.. Hanba na štyri letá.. Skôr 7, 5 a 0 je nešťastné číslo v japonsku plus 6ka a je všetko zahrnuté ( 70D, 7D, D600, D750 ) neviem či aj nie 8čka a'la D800
Editácia na ephote nefunguje tak ďalší koment.
Mali spraviť D999 ako nástupcu za D750 nech sa vyhnú nešťastným číslam
 
z80
2016-08-17 17:49:14
príspevok od: Karol Srnec
Ziaden kliniec sa nekona. Ked som mal Nikon D70, atk sommal 70-300ED bez VR a nafotil som s nim kopec dobrych fotiek. VR je super vec, nie vsak nevyhnutna. Samozrejme zacuiatocnikovi pomoze robit menej chyb a pokrocilemu lepsie vyuzit techniku.
Tiez si mozes kupit v IKEA stolik za 5€, Fabiu so slabym motorom atd.
Co mas proti stoliku z IKEA za 5 € ? Jeden taky mam pred televizorom. Na to aby som si tam polozil pivo mi bohato staci

Raz som cital studiu, kde sa pisalo, ze vyroba "osekanych" modelov aut (napriklad 3. dverove, s manualnym otvaranim okien miesto elektrickeho ...) je dokonca drahsia, ako keby sa vyrabal len model z vyssou vybavou (lebo sa musia prestavovat linky vo vyrobe, musi sa investovat viac do vyvoja). Robi sa to ale kvoli marketingu, aby mal zakaznik pocit, ze si kupuje nieco "kvalitnejsie" a firma tak moze na "lepsi" model dat vyssiu marzu.
V tomto pripade Nikon zarobi 2x, najskor si neznaly zakaznik kupi 70-300 bez VR v sete a potom si kupi dalsiu uz s VR (teda ak miera nasranosti zakaznika nebude prekrocena a nekupi si radsej Tamron ).
 
Roman Point
2016-08-17 19:06:21
Ale je to rozhodne krajší šit než ten čo vyrába canon
 
JohnNewton
2016-08-17 19:38:38
Vo štvrtok budú v akcii v Lídli.
Ale stabilizovaný nebrať, je ťažší o 15 g.
 
belco
2016-08-17 19:44:41
Ono to teraz vyzera tak, ze Nikon bude mat v ponuke 3 objektivy v rozsahu 70-300. Eventualne ak k tomu priratam 55-300 tak celkom 4. Dobre na zmetenie zakaznika.
 
fatality
2016-08-17 19:48:58
srandicky srandicky ale vacsina z (n)vas tu nema portfolio,co by sa nedalo nafotit z vyssie uvedenou zostavou :-P
 
JohnNewton
2016-08-17 19:59:02
príspevok od: fatality
srandicky srandicky ale vacsina z (n)vas tu nema portfolio,co by sa nedalo nafotit z vyssie uvedenou zostavou :-P
Pravda, na takýto zemiak to musí stačiť
http://www.aktuality.sk/clanok/312567/podivuhodny-pripad-kevina-aboscha-odfoteny-zemiak-predal-za-milion-eur/
 
fatality
2016-08-17 20:05:26
príspevok od: JohnNewton
Pravda, na takýto zemiak to musí stačiť
http://www.aktuality.sk/clanok/312567/podivuhodny-pripad-kevina-aboscha-odfoteny-zemiak-predal-za-milion-eur/
sikovnyy chalaaň.. ..
 
JohnNewton
2016-08-17 20:10:18
príspevok od: fatality
sikovnyy chalaaň.. ..
Kúpim Nikon z 500, 2 kg zemiakov za 2 a teoreticky by to malo hodiť v hrubom zisku 999 498 USD. Ale mám tušáka, že keď dvaja robia to isté, nie je to to isté
 
fair_play
2016-08-18 14:13:02
príspevok od: fatality
mna najviac na tomto modeli zaujalo,ze 4ka uz nieje v Japonsku nestastnym cislom
to mali asi len nejakú fugu, pretože by inak nebol model D40 ani D4
 
fatality
2016-08-18 14:17:58
príspevok od: fair_play
to mali asi len nejakú fugu, pretože by inak nebol model D40 ani D4
a sak asi hej..ale zaujimalo by ma preco nevydali d400 a d5400.. ..
 
bobo222
2016-08-21 19:43:42
príspevok od: fatality
a sak asi hej..ale zaujimalo by ma preco nevydali d400 a d5400.. ..
A možno to má v Japonsku jednoducho iné označenie?
 
DropDead
2016-08-22 19:08:06
Všimol som si asi dve názory v štýle "Ďalší klinec do truhly". Prečo ? Že neponúka telo ešte niečo navyše ? Otázkou je, čo ešte môže poskytnúť...

Od D3200 (opravte ma, ak sa mýlim, nie som si istý, od ktorého modelu) má telo snímač ako aj D7XXX, takže máme entry-level telo s fantastickým čipom po kapotou. Ostatnými core komponentami, ktoré sú poctivé. K tomu (a tu ma opravte, lebo myslím, že nemám pravdu), teraz máme Flat profil, čo je parádna zbraň pre video. Takže ako v kvalite fotografií, tak videa nie sme obmedzovaní.
Niekto samozrejme dodá ergonómiu...Ach, no dobre, áno, tá chýba (pre niekoho), magický trojuholník ala clona, čas uzávierky a ISO je možné meniť voličmi na tele, pri fotení si vieme pomôcť s A/S režimom, WB pri RAW riešiť nemusíme atď atď...áno, niekto, kto chce fotiť šport bude obmedzený ale na to môže ísť daný človek do nejakej "rýchlejšej" bazárovky. Rovnako ja, osobne, by som si k tomu zadovážil za pár babiek battery grip a moje lopaty by boli spokojné, keďže držanie by bolo hneď príjemnejšie, nehovoriac o ďalšej batérii naviac.

Mal som D7100, vynikajúci foťáčik ale ak mám byť úprimný, ak by som mal niečo kúpiť, tak pri tom, čo sa mi páči (portréty, street) by som siahol práve po D3XXX a pri tej nízkej cene ostatok investoval do skiel a zábery by mi rovnako vyrážali dych.

A nakoniec, no čo sa tam môže zlepšiť ? Lepšie AF, meranie expozície, hľadáčik, video (to príde, 4k príde podľa mňa v následujúcich modeloch) ? To všetko najprv musí zlacnieť, aby sa to zmestilo do cenovej požiadavky na takúto "entry-level" (mne na nej nič entry-levelácke nepríde) zrkadlovku.
 
flico.sk
2016-08-23 20:25:31
Podľa toho https://www.dpreview.com/news/1176543217/nikon-introduces-d3400-with-snapbridge je D3400 jeden krok vpred a dva kroky vzad.

Two notable features from the D3300 have been eliminated. The first is ultrasonic sensor cleaning - time to break out the sensor swabs. And, where the D3300 had an external mic port, its successor does not.

Čo sa týka predľženej výdrže batérie, tak to môže byť spôsobené aj novým typom objektívu AF-P DX, ktoré majú "elektronickú" clonu. Ja napríklad keď fotím nočné dlhočasovky na D5100 (cca 5 - 10 min) s nastavením clony s objektívmi AF-S (je tam mechanický prenos, predpokladám, že v tele je nejaký "elektromagnet", ktorý "žerie batériu po celý čas expozície, keďze pridržiava mechanickú clonu"), tak batéria je vymlátená po pár záberoch je to porovnateľné s Mirror Less fotoaparátmi pri použití objektívu s manuálnou clonou (ale tam navyše mi celých 5 - 10 min beží na display-i odpočítavanie času). Pri sériovom "nie dhločasovom" snímaní sa v pohode odstanem cez avizovaných 660 záberov pri fotení cez oprický hľadáčik a batéria má ešte všetky "paličky".

Takže zatiaľ výhodná kúpa/upgrade bude zatiaľ stále D3300, kedže má skoro všetky parametre ako D3400 (snímač, procesor ...) ale cena by mala u D3300 logicky ísť dole ...

Ak sa mýlim, tak ma prosím opravte
 
duroslav
2016-08-23 23:14:54
príspevok od: flico.sk
Podľa toho https://www.dpreview.com/news/1176543217/nikon-introduces-d3400-with-snapbridge je D3400 jeden krok vpred a dva kroky vzad.

Two notable features from the D3300 have been eliminated. The first is ultrasonic sensor cleaning - time to break out the sensor swabs. And, where the D3300 had an external mic port, its successor does not.

Čo sa týka predľženej výdrže batérie, tak to môže byť spôsobené aj novým typom objektívu AF-P DX, ktoré majú "elektronickú" clonu. Ja napríklad keď fotím nočné dlhočasovky na D5100 (cca 5 - 10 min) s nastavením clony s objektívmi AF-S (je tam mechanický prenos, predpokladám, že v tele je nejaký "elektromagnet", ktorý "žerie batériu po celý čas expozície, keďze pridržiava mechanickú clonu"), tak batéria je vymlátená po pár záberoch je to porovnateľné s Mirror Less fotoaparátmi pri použití objektívu s manuálnou clonou (ale tam navyše mi celých 5 - 10 min beží na display-i odpočítavanie času). Pri sériovom "nie dhločasovom" snímaní sa v pohode odstanem cez avizovaných 660 záberov pri fotení cez oprický hľadáčik a batéria má ešte všetky "paličky".

Takže zatiaľ výhodná kúpa/upgrade bude zatiaľ stále D3300, kedže má skoro všetky parametre ako D3400 (snímač, procesor ...) ale cena by mala u D3300 logicky ísť dole ...

Ak sa mýlim, tak ma prosím opravte
Označenie AF-P nič nehovorí o tom, aká typ clony je v objektíve. O tom hovorí písmenko G alebo E (u starších objektívoch D) za údajom o svetelnosti.
V článku spomínané objektívy AF-P sú typu G (rovnako ako aj staršie objektívy AF-S), čiže majú clonu ovládanú mechanickým oným z tela.

Elektromagnetickú clonu majú objektívy, ktoré majú označenie E namiesto G.
 
Marcel Rebro
2016-08-24 09:41:00
príspevok od: flico.sk
Podľa toho https://www.dpreview.com/news/1176543217/nikon-introduces-d3400-with-snapbridge je D3400 jeden krok vpred a dva kroky vzad.

Two notable features from the D3300 have been eliminated. The first is ultrasonic sensor cleaning - time to break out the sensor swabs. And, where the D3300 had an external mic port, its successor does not.

Čo sa týka predľženej výdrže batérie, tak to môže byť spôsobené aj novým typom objektívu AF-P DX, ktoré majú "elektronickú" clonu. Ja napríklad keď fotím nočné dlhočasovky na D5100 (cca 5 - 10 min) s nastavením clony s objektívmi AF-S (je tam mechanický prenos, predpokladám, že v tele je nejaký "elektromagnet", ktorý "žerie batériu po celý čas expozície, keďze pridržiava mechanickú clonu"), tak batéria je vymlátená po pár záberoch je to porovnateľné s Mirror Less fotoaparátmi pri použití objektívu s manuálnou clonou (ale tam navyše mi celých 5 - 10 min beží na display-i odpočítavanie času). Pri sériovom "nie dhločasovom" snímaní sa v pohode odstanem cez avizovaných 660 záberov pri fotení cez oprický hľadáčik a batéria má ešte všetky "paličky".

Takže zatiaľ výhodná kúpa/upgrade bude zatiaľ stále D3300, kedže má skoro všetky parametre ako D3400 (snímač, procesor ...) ale cena by mala u D3300 logicky ísť dole ...

Ak sa mýlim, tak ma prosím opravte
Skratka AF-P znamena "Stepper Autofocus Motor"

http://goo.gl/c2Xf4h

 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované