Hore

Photokina 2016: novinky Canon

Spoločnosť Canon predstavila niekoľko noviniek. 

Nová vlajková loď medzi systémovými fotoaparátmi značky Canon – EOS M5 alebo veľký výkon v malom tele

Spoločnosť Canon, líder v oblasti digitálneho spracovania obrazu, predstavila svoj nový systémový fotoaparát EOS M5, ktorý v sebe spája úžasné možnosti digitálnych zrkadloviek s pohodlím kompaktného tela. Fotoaparát EOS M5 je prvý zo systému EOS, ktorý využíva obrazový procesor DIGIC 7 spoločnosti Canon. Nový model sa môže pochváliť radom špičkových technológií pre spracovanie obrazu vrátane CMOS snímača typu APS-C s rozlíšením 24,2 megapixelov alebo automatického zaostrovania s duálnymi pixelmi CMOS. Kompaktný EOS M5 tak umožňuje tvorbu presných a ostrých fotografií i dynamických videozáznamov, a ocenia ho teda i špičkoví fotografi. Ako alternatíva k digitálnym zrkadlovkám strednej triedy predstavuje EOS M5 v produktovom rade systémových fotoaparátov značky Canon prelomový model.

Spoločnosť Canon navyše uviedla i ďalší prírastok do svojho systému EOS M – nový objektív EF-M 18-150mm f/3,5-6,3 IS STM. Vďaka univerzálnemu 8,3násobnému optickému zoomu a stabilizátoru obrazu v rozsahu 4 EV je nový objektív ideálny pre fotografovanie vo všetkých situáciách – výsledné snímky sú vždy veľmi ostré, a to i pri fotografovaní z ruky. Canon EF-M 18-150mm f/3,5-6,3 IS STM ponúka špičkový výkon v malom tele a váži iba 300 g. Fotografi preto môžu mať nový objektív neustále pri sebe a zachytiť s jeho pomocou čokoľvek vo svojom dohľade.

Skvelé možnosti, presnosť i výkon

Canon EOS M5 zaznamenáva i veľmi drobné rozdiely v jednotlivých farbách a svetlách – za nádherným podaním výstupov stojí obrazový procesor DIGIC 7, ktorý má dostatočný výpočtový výkon na elimináciu šumu a vytváranie snímok s podrobnými detailmi i bohatými tónmi. Súčasťou nového fotoaparátu je i technológia CMOS AF s duálnymi pixelmi, ktorá prináša rýchle a presné zaostrovanie typické pre digitálne zrkadlovky a umožňuje zachytiť akýkoľvek spontánny okamih. A vďaka prostriedkom procesoru DIGIC 7 pre sofistikované rozpoznávanie a sledovanie objektov môžu používatelia predmet svojho záujmu udržať v zábere presnejšie a dlhšie, ako v prípade vytvárania fotografií, tak i nakrúcania videí. Vyšší výkon a lepšie výstupy robia z obrazového procesoru DIGIC 7 najlepšieho partnera pre všetkých autorov – od fotografov na rodinných dovolenkách až po filmárov usilujúcich sa o jedinečné profesionálne snímky.

Srdcom nového fotoaparátu je snímač s rozlíšením 24,2 megapixelov, ktorý pre zber svetla využíva mikrošošovky umiestnené pri sebe bez akýchkoľvek medzier. Táto technológia zvýšenia citlivosti umožňuje maximálne využitie plochy snímača pri súčasnom znížení digitálneho šumu. Canon EOS M5 je teda ideálny i pre zachytenie okamihov počas žiarivých letných dní a objektov v protisvetle. Technologicky je snímač podobný tomu z oceňovanej digitálnej zrkadlovky EOS 80D a zlepšuje dynamický rozsah i editačné možnosti – výsledné snímky tak môžu obsahovať nádherné tiene i perfektný kontrast. Vďaka formátu APS‑C je EOS M5 skvelý v situáciách, ktoré vyžadujú malú hĺbku ostrosti, ako je to napríklad pri portrétovej alebo tvorivej fotografie. Používatelia tak môžu skutočne ľahko dosiahnuť veľmi pôsobivé efekty. Skvelá je i citlivosť ISO – už v základnom nastavení má dostatočnú maximálnu hodnotu 25 600, a Canon EOS M5 je teda ideálnym nástrojom pre vytváranie perfektných záberov pri zlých svetelných podmienkach i pri hraní sa so svetelnými efektami.

Používatelia síce majú svoj fotoaparát plne pod kontrolou, no napriek tomu je to s niektorými objektami a situáciami zložitejšie – či už ide o divokú zver v pohybe alebo o športové okamihy. Odborníci spoločnosti Canon pamätali i na tieto prípady. Fotoaparát EOS M5 je možné začať používať ihneď po jeho zapnutí a navyše umožňuje kontinuálne snímanie  s rýchlosťou 7 snímok za sekundu (9 snímok za sekundu v prípade pevného zaostrenia). Vďaka päťosej stabilizácii obrazu si nový model poradí i s pohybmi fotoaparátu v priebehu nakrúcania videí a výsledné zábery vo Full HD rozlíšení pri rýchlosti 60p tak nie sú roztrasené – a to i v prípade objektívov bez stabilizácie. Canon EOS M5 ale plne využíva i objektívy s podporou technológie dynamického IS, vďaka ktorej sú výsledné snímky ešte lepšie.

Používateľ na prvom mieste

Canon navrhol fotoaparát EOS M5 od základu tak, aby naplnil osekávania používateľov a ponúkol im maximálne pohodlie. Napríklad s cieľom umožniť ovládanie typické pre digitálne zrkadlovky umiestnil do stredu zadnej strany tela veľký elektronický hľadáčik, ktorý sa môže pochváliť vysokým rozlíšením i skvelou obnovovacou frekvenciou až 120 snímok za sekundu. Funkciu hľadáčika perfektne dopĺňajú i možnosti dotykového LCD displeja – tento prístupový portál k akémukoľvek nastaveniu je možné pri pohľade do hľadáčika používať ako touchpad, ktorý umožňuje palcom meniť bod alebo zónu automatického zaostrovania. Ide o vylepšenie, ktoré perfektne napodobňuje multifunkčný ovládač (joystick) na digitálnych zrkadlovkách. Súčasťou tela s prvotriednou povrchovou úpravou je i niekoľko užívateľsky nastaviteľných tlačidiel pre maximálnu kontrolu nad fotoaparátom, a to vrátane nového voliča, ktorý umožňuje palcom meniť parametre expozície. Canon EOS M5 je navyše skutočne univerzálny – s upevňovacím adaptérom EF-EOS M je totiž možné použiť viac ako 80 objektívov systému EF, a to bez negatívnych dopadov na výkon alebo kvalitu.

Neustále v spojení

Canon EOS M5 popri Wi-Fi a NFC podporuje i technológiu Bluetooth[1], ktorá umožňuje neustále prepojenie fotoaparátu so smartfónom alebo tabletom. Z týchto zariadení môžu používatelia snímky prehliadať a kopírovať bez toho, aby museli fotoaparát vybrať z brašne – k prepojeniu na Wi‑Fi komunikáciu dôjde celkom  automaticky. Technológia Bluetooth navyše umožňuje premeniť chytré zariadenia na jednoducho použiteľné a energeticky nenáročné diaľkové ovládanie pre vzdialené fotografovanie alebo zachytenie scén, ktoré vyžadujú rýchle stisnutie spúšte – napríklad pri fotení divokej zveri.

Objektív EF-M 18-150mm f/3,5-6,3 IS STM – špičková kvalita v každej situácii

Canon EF-M 18-150mm f/3,5-6,3 IS STM je univerzálny objektív s 8,3násobným optickým zoomom, ktorý užívateľom ponúka slobodu prechodu medzi širokouhlými a blízkymi zábermi bez potreby zmeny objektívov. Stabilizátor obrazu v rozsahu 4 EV minimalizuje chvenie pri zlých svetelných podmienkach – nový objektív je tak ideálny pre nočné snímky miest alebo festivalov, a to i pri fotografovaní z ruky. Užitočná je i technológia dynamického IS, ktorá je plne kompatibilná s päťosou digitálnou stabilizáciou fotoaparátu EOS M5 a zaisťuje vysokú ostrosť a čistotu každého záberu i v priebehu snímania v pohybe. Skvelá je tiež technológia pohonu STM, ktorá umožňuje takmer nepočuteľné automatické zaostrovanie. Vďaka všetkým týmto vlastnostiam a radu ďalších technológií vrátane clony so siedmimi lamelami je Canon EF-M 18-150mm f/3,5-6,3 IS STM skutočne univerzálnym objektívom použiteľným v akejkoľvek situácii a modelom, ktorý nebude chcieť väčšina používateľov vymeniť za iný.

Kľúčové výhody fotoaparátu EOS M5:

• Nekompromisná kvalita systému EOS v skutočne prenosnom tele
• Skvelé predpoklady na zachytenie spontánnych okamihov
• Perfektný nástroj pre kreatívne nakrúcanie videí
• Výkon a  flexibilita systému Canon EOS
• Okamžité zdieľanie fotografií i videí s celým svetom

Kľúčové výhody objektívu EF-M 18-150MM f/3,5-6,3 IS STM:

• Univerzálny, ale výkonný objektív schopný zachytiť každú situáciu
• Ostré fotografie i neroztrasené videá
• Plynulý a tichý pohon STM ideálny pre natáčanie videí
• Ideálny partner fotoaparátu zo systému EOS M
• Možnosť úžasných portrétov s nádherne rozostreným pozadím


[1] Technológia Bluetooth s nízkou spotrebou. Bluetooth a súvisiace logá sú registrované ochranné známky Bluetooth SIG, Inc. a spoločnosť Canon Europe je oprávnená k ich odpovedajúcemu využitiu. Ostatné ochranné známky a obchodné názvy sú majetkom príslušných vlastníkov.

Canon EF 70-300mm F/4-5,6 IS II USM 

Spoločnosť Canon, líder v oblasti digitálneho spracovania obrazu, dnes predstavila skutočne univerzálny teleobjektív – EF 70-300mm F/4-5,6 IS II USM. Nový model je nástupcom objektívu EF 70-300mm f/4-5,6 IS USM a ocenia ho ako fotografi a pokročilí používatelia, tak i priaznivci nakrúcania videí. Elegantný a kompaktný objektív EF 70-300mm F/4-5,6 IS II USM sa môže pochváliť pôsobivým rozsahom ohniskových vzdialeností 70 až 300 mm, ktorý užívateľom zjednodušuje vytváranie záberov vzdialených objektov i fotografovanie a natáčanie športu, divokej prírody alebo ďalších typov akčných scén.

Nový objektív je vďaka prvotriednemu automatickému zaostrovaniu a špičkovej optike ideálnym rozšírením výbavy všetkých fotografov a kameramanov, ktorí využívajú zariadenie systému Canon EOS. Objektív EF 70-300mm F/4-5,6 IS II USM je pritom určený pre zariadenia s APS-C i full-frame snímačom – od zrkadlovky EOS 80D až po fotoaparát EOS 6D. Najnovší model je vysoko výkonný objektív, ktorý umožňuje priblíženie ku vzdialeným akciám a zaznamenávanie každého zaujímavého okamihu do podoby veľmi pôsobivých snímok.

Vynikajúca kvalita v každej situácii

Objektív EF 70-300mm F/4-5,6 IS USM sa môže pochváliť celkom novou optikou, ktorá stavia na doterajších špičkových skúsenostiach spoločnosti Canon. Súčasťou nového modelu je jeden optický prvok s ultra nízkym rozptylom, a používatelia tak môžu získať veľmi ostré výstupy s vynikajúcim farebným podaním i kontrastom a s minimálnym vplyvom chromatickej aberácie. Objektív využíva nový optický stabilizátor obrazu s rozsahom 4 EV, ktorý efektívne znižuje chvenie fotoaparátu a rozmazanie výsledných snímok i v prípade použitia zoomu. Vďaka takto skvelej stabilizácii nie je v mnohých situáciách potrebný statív a používatelia môžu fotografovať s ďalšími expozičnými časmi bez akéhokoľvek negatívneho vplyvu na ostrosť výstupov.

Nový EF 70-300mm F/4-5,6 IS II USM využíva technológiu vstavaného pohonu Nano USM, ktorú Canon uviedol v objektíve EF-S 18 -135mm f/3,5-5,6 IS USM. Tento prelomový typ pohonu v kombinácii s plynulou a tichou prevádzkou zaisťuje veľmi rýchle zaostrenie i dokonalé sledovanie objektov, a teda i perfektné zachytenie akejkoľvek akcie. Vďaka univerzálnemu rozsahu ohniskových vzdialeností je nový objektív ideálny na vytváranie nádherných portrétov i na zachytenie dynamických situácií – v podobe fotografií alebo videí.

Technológia Nano USM navyše umožňuje vytvárať skvelé videá s prirodzenou atmosférou – rýchly a tichý pohon preostrí medzi jednotlivými objektami celkom plynulo a bez zvukového šumu, ktorý je typický práve pre automatické zaostrovanie.

Informačný displej pre presné zaostrovanie

Model EF 70-300mm F/4-5,6 IS II USM je prvým objektívom značky Canon, ktorého súčasťou je i elektronický informačný displej. Nový objektív je vďaka tomuto displeju ideálny pre pokročilých fotografov, ktorí pri vytváraní snímok vyžadujú okamžitý a neustály prehlaď o informáciách súvisiacich s danou expozíciou. Displej umožňuje pohodlnú a rýchlu kontrolu parametrov vrátane informácií o zaostrovacej vzdialenosti, o hĺbke ostrosti pre rôzne clonové čísla, o chvení fotoaparátu alebo o ohniskovej vzdialenosti. Fotografi lepšiu informovanosť ocenia napríklad pri kontrole parametrov v priebehu vytvárania záberu v predklone alebo z iných neobvyklých uhlov. Nový displej je užitočný i v prípade, kedy používatelia fotoaparátov EOS so snímačmi APS-C alebo APS-H potrebujú hodnoty ekvivalentné k 35mm filmu.

Canon dal svojmu najnovšiemu objektívu do vienka elegantný čierny povrch, vďaka ktorému je EF 70-300mm F/4-5,6 IS II USM ideálnym partnerom akéhokoľvek tela zo systému EOS. Používatelia určite ocenia i priemer filtra 67 mm a neotáčavý predný prvok – teda vlastnosti, vďaka ktorým je nový objektív kompatibilný a jednoducho použiteľný s filtrami pre iné objektívy z radu Canon EF.

Kľúčové vlastnosti objektívu EF 70-300mm F/4-5,6 IS II USM:

  • Možnosť priblíženie záberu a vyplnenie celej plochy snímky daným objektom
  • Vysoko výkonné zaostrovanie pre fotografovanie i natáčanie videí
  • Neustály prehľad vďaka vstavanému informačnému displeju
  • Vynikajúca obrazová kvalita vďaka pokročilým optickým technológiám
  • Kompaktný design, ktorý umožňuje vziať objektív skutočne kamkoľvek

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
šereda
2016-09-19 09:09:13
dneska je vraj tlacovka na photokina tak sa to bude plnit novinkami, dufajme
 
fatality
2016-09-19 09:41:59
Canon,znamy to recyklator uz zastaralych technologii ,nam zas raz potvrdil,ze si u neho treba pockat
na 2-3 generaciu kazdeho vyrobku(vid.recyklovanie 18mpix apsc snimacov vo viacerych generaciach zrkadloviek,
g7x,g5x,eos m1,m2,m3..) a potom to uz stoji za to..ak bude v praxi m5ka taka dobra,ako vyzera papierovo,tak to bude jeden
velmi sikovny a nadupany fotacik..
 
Sugho
2016-09-19 09:53:35
Citujem "Skvelé predpoklady na zachytenie spontánnych okamihov" niesu zásluhou objektívu ale fotografa vážený!
 
Roman Point
2016-09-19 10:51:08
príspevok od: Sugho
Citujem "Skvelé predpoklady na zachytenie spontánnych okamihov" niesu zásluhou objektívu ale fotografa vážený!
Pokiaľ ti fotak s kadenciou 3sn/s nezaostrí v situácii kedy by si mohol tu úžasnú fotografiu vytvoriť. Tak ti nepomôže umenie fotografa. Spontánny moment aspoň vo mne vzbudzuje moment pri nejakej akcií, pri rýchlom slede situácii. A tam potrebuješ rýchle a presné ostrenie. Zbytok sa môže fotiť kludne dierkou.
 
marcus_labeo
2016-09-19 10:52:51
Tak M5 vyzerá síce konečne zaujímavo a konkurencieschopne, ale podľa môjho názoru mala prísť tak o rok-dva skôr, aby pôsobila trochu inovatívne. Takto je to len ďalší mirrorless, slušný, ale ničím výnimočný. Nesvetelné zoomy ani nemá zmysel komentovať.
Za zaujímavejšie novinky Photokiny považujem nový Olympus E-M1 Mk II či prvé f1,2 sklo, Pana GH5 či LX15 (nástupca LX100). A ak skutočne príde avizovaný stredoformátový mirrorless od Fuji, to bude skutočný kráľ šou.
 
Roman Point
2016-09-19 10:56:40
príspevok od: fatality
Canon,znamy to recyklator uz zastaralych technologii ,nam zas raz potvrdil,ze si u neho treba pockat
na 2-3 generaciu kazdeho vyrobku(vid.recyklovanie 18mpix apsc snimacov vo viacerych generaciach zrkadloviek,
g7x,g5x,eos m1,m2,m3..) a potom to uz stoji za to..ak bude v praxi m5ka taka dobra,ako vyzera papierovo,tak to bude jeden
velmi sikovny a nadupany fotacik..
Teraz bude dve tri generácie recyklovat tento nový snímač neboj nič jediné čo budú zase vymakavat je DualPixel technológia a procaky. Digic7 je momentálne top čo canon má. M5 bude lepšia než 80D po obrazovej kvalite ( môj názor ).

Ale LV zaostrovanie nie je tak rýchle ( čo nie je prekvapenie ) ako pri 1Dx2 a 5D4 ale stále to bude blesk ako 80D zo správnym objektívom a hlavne aj použitie adaptera pre EF sklá už nebude voľba z nutnosti ale plnohodnotna alternatíva ( hlavne čo sa následnej AF rýchlosti týka.. ) takže nejaká 40mm f2.8 stm palacinka, 50f1.8 stm, cez redukciu nemusia vyzerať vôbec nejak zle na tomto tele veľkostne.
 
Budy
2016-09-19 11:43:14
Ako aktívny a priznám i spokojný užívateľ eos m systému sa vždy teším každej novinke dokonca aj od výrobcov objektívov tretích strán. Samotná spoločnosť Canon sa ale podľa môjho názoru správa v tomto smere veľmi macošsky, technické novinky dávkuje veľmi opatrne akoby až neochotne trebárs teraz pridáva niečo dnes už tak bežné ako digitálny hľadáčik. Všetko to navyše prichádza s veľkým časovým odstupom a aby toho nebolo málo, keď už aj niečo predstaví (ako posledne ten makráč EF-M 28mm f/3.5 Macro IS STM), tak prejdú mesiace a reálne sa k tomu ani nedá dostať.
Ale ako sa vraví pánboh zaplať aj za to málo, EOS M5 vypadá byť veľmi podareným modelom, tak snáď sa dostaví aj očakávaný komerčný úspech čo vnesie trochu viac optimizmu do budúcnosti tohto systému
 
drummer54
2016-09-19 13:05:51
Tlacova sprava spolocnosti neprinasa nic prevratneho ani necakaneho. Ved kto by v nej nadaval na produkt ktory sam vyraba? Ja som zvedavy na testy a hodnotenia nezaujatych fachmanov. Chcel som zrkadlovku Canon doplnit o CSC od Canonu na ktory by som mohol pouzivat objektivy. Nuz ale pre tu doterajsiu biedu a konkurenciu, ktora mala navrch som sa nakoniec rozhodol pre Sony A6000 a nelutujem to. Ktovie aky bude novy M5. Mozno nou Canon len dobehol konkurenciu, ktora o par dni predstavi zase nieco lepsie. No a chyba mi tu este plnoformat CSC od Canonu. Mozno sa ho casom dockame. A este nieco. Kto tvrdi, ze fotoaparaty a objektivy nie su pre dobru fotografiu dolezite, nema pravdu.
 
šereda
2016-09-19 13:23:42
je to treba, ruku na srdce kolko z vas si necha fotak nastavit vo fotosluzbe bo inak neodfotia nic
 
jan21
2016-09-19 19:55:32
príspevok od: marcus_labeo
Tak M5 vyzerá síce konečne zaujímavo a konkurencieschopne, ale podľa môjho názoru mala prísť tak o rok-dva skôr, aby pôsobila trochu inovatívne. Takto je to len ďalší mirrorless, slušný, ale ničím výnimočný. Nesvetelné zoomy ani nemá zmysel komentovať.
Za zaujímavejšie novinky Photokiny považujem nový Olympus E-M1 Mk II či prvé f1,2 sklo, Pana GH5 či LX15 (nástupca LX100). A ak skutočne príde avizovaný stredoformátový mirrorless od Fuji, to bude skutočný kráľ šou.
Canon...mal aj f/1,0 sklo:
http://www.kenrockwell.com/canon/lenses/50mm-f1.htm

...tiež by ho mohol recyklovať

Inak s tebou suhlas. Uvidíme čo bude a ako realne využité.
 
markato1
2016-09-19 19:58:19
ale tato M5ka sa mi fest paci,pre mna(aj podla dostupnych parametrov) zatial velke lakadlo
 
Jozef Macák
2016-09-19 21:51:50
Vstavany hladacik!!!...ja neverim Zeby si to Canon s tou priposratostou z kanibalizacie predaja DSLR konecne rozmyslel? Smerovanie portfolia objektivov tomu vsak prilis nenasvadcuje...
 
vlados
2016-09-19 22:07:18
Hm, skor cakam na g1x mk3..... Moj zhavy favorit pod stromcek.
 
Sugho
2016-09-20 10:34:52
príspevok od: Roman Point
Pokiaľ ti fotak s kadenciou 3sn/s nezaostrí v situácii kedy by si mohol tu úžasnú fotografiu vytvoriť. Tak ti nepomôže umenie fotografa. Spontánny moment aspoň vo mne vzbudzuje moment pri nejakej akcií, pri rýchlom slede situácii. A tam potrebuješ rýchle a presné ostrenie. Zbytok sa môže fotiť kludne dierkou.
hmm OK to berem
 
Roman Point
2016-09-20 10:40:52
príspevok od: Jozef Macák
Vstavany hladacik!!!...ja neverim Zeby si to Canon s tou priposratostou z kanibalizacie predaja DSLR konecne rozmyslel? Smerovanie portfolia objektivov tomu vsak prilis nenasvadcuje...
Aj ja som bol prekvapený tým evf ktorý má obnovovaciu freq ako X-T2 teda skoro canon ma 120sn/s fuji asi o chlp viac. To je ešte pozitívnejšie než to že tam je. Sklá asi pribudnú podobné tým ako má aj fuji. Aspoň čo som čítal nejaké vyjadrenia. Myslím že ak sa bude dobre fakt dobre predávať tak nejaká M7-M8 by už mohla byť po všetkých stránkach 100%ný fotacik
 
pa10
2016-09-20 11:19:11
Canon na toto pritiahne len skalnych fanusikov znacky. Zvysok sa uz porozchadzal k m4/3 a Fuji, a ti na Photokine valcovali. Pri Canone ziadne prekvapenie - prilis nudne, prilis neskoro, ako je to uz tradiciou.
 
markato1
2016-09-20 21:10:50
príspevok od: pa10
Canon na toto pritiahne len skalnych fanusikov znacky. Zvysok sa uz porozchadzal k m4/3 a Fuji, a ti na Photokine valcovali. Pri Canone ziadne prekvapenie - prilis nudne, prilis neskoro, ako je to uz tradiciou.
ako porozchadzal..?..zeby uz ziaden novy zaujemca o fotografovanie nepribudol?..predsa keby kazdy rok bolo len mozno 100 000 novych fotografov,ktori si nieco kupia ,tak len male percento siahne po fuji a m4/3 ostatni si vyberu ine moznosti..
 
Roman Point
2016-09-21 05:32:11
príspevok od: pa10
Canon na toto pritiahne len skalnych fanusikov znacky. Zvysok sa uz porozchadzal k m4/3 a Fuji, a ti na Photokine valcovali. Pri Canone ziadne prekvapenie - prilis nudne, prilis neskoro, ako je to uz tradiciou.
Aj keby máš pravdu.. Pozri si predajné čísla za posledné roky. Myslím že tí sklaní sú celkom veľké číslo. A fotak to bude dobrý aj ako záložné telo prípadne nejaký fotak na výlety. Nikon fans nemá žiadne csc na podobnej úrovni ( ani zďaleka ) a čítal som už názory ľudí čo prešli z c na n že uvažujú nad kúpou tohoto " malého nepodarku "
Cena je dobrá a ešte klesne. Majiteľov si to nájde a objektívy pribudnú. Ktorá iná veľká značka má vo svojom portfóliu takýto csc? Okrem sony.. Nikon? Pentax? Fuji nerátam oni nemajú FF a tak význam k apsc kúpiť apsc od inej značky fakt nevidím.
 
Johnnny
2016-09-21 06:36:00
príspevok od: Roman Point
Aj keby máš pravdu.. Pozri si predajné čísla za posledné roky. Myslím že tí sklaní sú celkom veľké číslo. A fotak to bude dobrý aj ako záložné telo prípadne nejaký fotak na výlety. Nikon fans nemá žiadne csc na podobnej úrovni ( ani zďaleka ) a čítal som už názory ľudí čo prešli z c na n že uvažujú nad kúpou tohoto " malého nepodarku "
Cena je dobrá a ešte klesne. Majiteľov si to nájde a objektívy pribudnú. Ktorá iná veľká značka má vo svojom portfóliu takýto csc? Okrem sony.. Nikon? Pentax? Fuji nerátam oni nemajú FF a tak význam k apsc kúpiť apsc od inej značky fakt nevidím.
Ano, ale tiez si myslim, ze spolocnost ako Canon by mala kapital aky ma investovat inak a nie sa neustale na niekoho dotahovat.

Iste, mozu si to dovolit, ale tazit len z mena sa mne osobne ako pouzivatelovi ich produktov nijak zvlast nepaci.
 
Roman Point
2016-09-21 08:48:11
príspevok od: Johnnny
Ano, ale tiez si myslim, ze spolocnost ako Canon by mala kapital aky ma investovat inak a nie sa neustale na niekoho dotahovat.

Iste, mozu si to dovolit, ale tazit len z mena sa mne osobne ako pouzivatelovi ich produktov nijak zvlast nepaci.
S týmto súhlasím zvlášť keď sa prezentujú ako inovativna firma/spoločnosť.
 
pa10
2016-09-21 17:57:19
príspevok od: Roman Point
Aj keby máš pravdu.. Pozri si predajné čísla za posledné roky. Myslím že tí sklaní sú celkom veľké číslo. A fotak to bude dobrý aj ako záložné telo prípadne nejaký fotak na výlety. Nikon fans nemá žiadne csc na podobnej úrovni ( ani zďaleka ) a čítal som už názory ľudí čo prešli z c na n že uvažujú nad kúpou tohoto " malého nepodarku "
Cena je dobrá a ešte klesne. Majiteľov si to nájde a objektívy pribudnú. Ktorá iná veľká značka má vo svojom portfóliu takýto csc? Okrem sony.. Nikon? Pentax? Fuji nerátam oni nemajú FF a tak význam k apsc kúpiť apsc od inej značky fakt nevidím.
Canon ma u nas silny a velmi konzervativny fanklub, to je jeho domaca sila a to su jeho predajne cisla. Ale o jeho inovativnosti sa uz popisali cele litanie. Nechcem vytvarat ziadny flame, ani si spinit do vlastneho hniezda, pretoze som s touto znackou, ako mnohi, sam zacinal. Narazal som skor na tu photokinu. Ako tie hlavne novinky Canonu teraz vnimam EOS M5 a uz skor predstaveny 5D MkIV, pricom ani jeden, zda sa, nenaplnil ocakavania a zatienene novinkami Olympusu, Panasonicu, a urcite aj ohlasenim stredoformatoveho mirrorlessu od Fuji, aj ked o tom sa spekulovalo uz davnejsie. Len ako hovorim, je to len moj dojem.
 
Roman Point
2016-09-22 02:11:26
príspevok od: pa10
Canon ma u nas silny a velmi konzervativny fanklub, to je jeho domaca sila a to su jeho predajne cisla. Ale o jeho inovativnosti sa uz popisali cele litanie. Nechcem vytvarat ziadny flame, ani si spinit do vlastneho hniezda, pretoze som s touto znackou, ako mnohi, sam zacinal. Narazal som skor na tu photokinu. Ako tie hlavne novinky Canonu teraz vnimam EOS M5 a uz skor predstaveny 5D MkIV, pricom ani jeden, zda sa, nenaplnil ocakavania a zatienene novinkami Olympusu, Panasonicu, a urcite aj ohlasenim stredoformatoveho mirrorlessu od Fuji, aj ked o tom sa spekulovalo uz davnejsie. Len ako hovorim, je to len moj dojem.
V rámci značky naplnilo očakávania canon užívateľov v podstate na 99%
Nové snímače, vstavany hľadačik bez blackout aj pri seriovom snimani, wifi, gps, bluetooth, dotykový displej, väčšie rozlíšenie ( o dosť ). To je popis kombinácie toho čo sa od nového CSC a Profi zrkadla čakalo. Plusom a inováciou je DualPixel ostrenie ( aj v csc triede ) a DualPixel raw v zrkadle. Možno to nie je veľké hurá ale je to to čo canon užívatelia žiadali.
Veľa ich žiadalo aj 6D2 no na tú si treba počkať
 
JohnNewton
2016-09-22 16:54:23
príspevok od: pa10
Canon ma u nas silny a velmi konzervativny fanklub, to je jeho domaca sila a to su jeho predajne cisla. Ale o jeho inovativnosti sa uz popisali cele litanie. Nechcem vytvarat ziadny flame, ani si spinit do vlastneho hniezda, pretoze som s touto znackou, ako mnohi, sam zacinal. Narazal som skor na tu photokinu. Ako tie hlavne novinky Canonu teraz vnimam EOS M5 a uz skor predstaveny 5D MkIV, pricom ani jeden, zda sa, nenaplnil ocakavania a zatienene novinkami Olympusu, Panasonicu, a urcite aj ohlasenim stredoformatoveho mirrorlessu od Fuji, aj ked o tom sa spekulovalo uz davnejsie. Len ako hovorim, je to len moj dojem.
Fanklub tam iste je, ale ako hovoríš, stavajúci na tradičných silných stránkach Canonu, a je to bez fanatizmu, nie je to sekta , tá sa preniesla k iným značkám
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované