Hore

Sony uvádza na trh nový prémiový objektív FE 50mm F1.4 ZA

Nový ZEISS® Planar F 1.4 je základným svetelným objektívom s ohniskom 50mm, ktorý ponúka vynikajúce rozlíšenie, vysoký kontrast a sľubuje celkovo výnimočný výkon.

Spoločnosť Sony predstavila nový objektív pre fullframe fotoaparáty Sony so systémom E-mount - Planar T* FE 50mm F1.4ZA (model SEL50F14Z).

Tento 50mm prémiový objektív prináša perfektnú svetelnosť F1,4 spolu so skvelým kontrastom a vynikajúcim rozlíšením, ktorými je značka ZEISS® preslávená. Zaručuje perfektnú konzistenciu týchto vlastností na celej ploche snímky, a to aj na plne otvorenú clonu. Najmodernejšia konštrukcia optiky zahŕňa vysoko presné asférické (Advanced Aspherical) a ED (Extra-low Dispersion) členy, ktoré redukujú sférickú a chromatickú aberáciu, rovnako ako vrstvu ZEISS® T* Coating, ktorá minimalizuje záblesky v objektíve (flare), závoje (ghosting) a zabezpečuje tak čistotu a ostrosť snímok, ktorou je značka ZEISS® tak známa.

Maximálne clonové číslo F1.4 pri objektívoch FE 50mm F1.4ZA je perfektné pre fotografovanie zle osvetlených scén a portrétov, pričom kruhová clona s 11 lamelami poskytuje jedinečný bokeh efekt (rozostrenie pozadia snímky). Objektív je tiež vybavený kruhovým voličom pre zmenu clonového čísla s možnosťou tzv. clickless chodu pre plynulú zmenu clonového čísla pri nahrávaní videa, ale aj prepínačom AF/MF režimov, a to všetko v dizajne odolnom proti prachu a vlhkosti[i].

Nový objektív je tiež vybavený motorom SSM (Super Sonic wave Motor), ktorý so sebou prináša bleskurýchle, presné a tiché zaostrenie, čo je zvlášť vhodné pri natáčaní videa.

Nový objektív FE 50mm F1.4 ZA sa začne dovážať v júli 2016.


[i] Napriek tomu, že je dizajn prachu a vlhkosti odolný, nezaručujeme absolútnu ochranu pred prachom a vlhkosťou.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
marcus_labeo
2016-07-18 10:18:20
Nech sa tlačová správa nehanbí a uvedie aj cenu, ktorá by mala byť cca. 1500 eur.
 
IO-NR
2016-07-18 12:53:49
A mohla by aj fotky, za ktore sa rozhodne netreba hanbit... skoda tej velkosti "a la Sigma Art", ktora nie je pre bezzrkadlovky idealna, lebo inak by som tu cenu prekusol skor ako napr. pri Nikone 58/1.4

PS: prve obchody v EU dali cenovku 1799€
 
marcus_labeo
2016-07-18 13:35:11
príspevok od: IO-NR
A mohla by aj fotky, za ktore sa rozhodne netreba hanbit... skoda tej velkosti "a la Sigma Art", ktora nie je pre bezzrkadlovky idealna, lebo inak by som tu cenu prekusol skor ako napr. pri Nikone 58/1.4

PS: prve obchody v EU dali cenovku 1799€
Celkovo tie posledné sklá Sony sú hodne veľké, notabene na relatívne malej a7: http://www.imaging-resource.com/PRODS/sony-a7s/Z-a7s-with70-200F4.JPG
Holt zistili, že kvalitné sklo musí byť veľké a tak sú objektívy na úrovni zrkadlovkových.
P.S. Tá cena je brutálna, pritom pevné 50ky vždy boli konštrukčne najjednoduchšie a teda najlacnejšie sklá. Viem, že to nemôžem porovnávať s 50kami ešte z kinofilmových čias ako je Pentax FA 50mm/1,4 za 350 eur, ale prečo dokáže Sigma spraviť špičkovú Art 50/1,4 za polovicu ceny?
 
Jozef Macák
2016-07-18 14:12:55
príspevok od: IO-NR
A mohla by aj fotky, za ktore sa rozhodne netreba hanbit... skoda tej velkosti "a la Sigma Art", ktora nie je pre bezzrkadlovky idealna, lebo inak by som tu cenu prekusol skor ako napr. pri Nikone 58/1.4

PS: prve obchody v EU dali cenovku 1799€
Kto chce pred vynasanim sudov vidiet nejake priklady ten si pogoogli...napr. pista huff to sklo dava na uroven otusov a summiluxov, tj 5000 eurovych skiel.
http://www.stevehuffphoto.com/2016/07/11/world-premiere-the-new-sony-zeiss-50-f1-4-full-lens-review-by-steve-huff/
S tou velkostou by som to nevidel az tak tragicky, je to len otazka priorit...
Kto chce malu lacnu 50ku s relativne dobrou kvalitou pre toho je sony 50/1.8
Kto chce malu 50ku s vynikajucou kvalitou ten ma sony/zeiss 55/1.8
Tento objektiv je pre tych co chcu bezkompromisku kvalitu bez ohladu na cenu a velkost
 
IO-NR
2016-07-18 18:11:12
Zrazu to nie je az tak zle... na LensRentals prekonal Otusa, Sigmu Art (samozrejme aj mechanicky uz len tym, ze je utesneny) a rovnako aj vlastny kvalitny FE 55: https://www.lensrentals.com/blog/2016/07/sony-fe-planar-t-50mm-f1-4-za-mtf-and-variance-testing/
 
Sugho
2016-07-18 19:14:24
príspevok od: IO-NR
A mohla by aj fotky, za ktore sa rozhodne netreba hanbit... skoda tej velkosti "a la Sigma Art", ktora nie je pre bezzrkadlovky idealna, lebo inak by som tu cenu prekusol skor ako napr. pri Nikone 58/1.4

PS: prve obchody v EU dali cenovku 1799€
Ani mne sa ta velkost nepaci, lenze ked tak musi byt ten "3kW-ovy" motor tak niet sa comu cudovat.
 
ferio
2016-07-18 21:02:24
,,Napriek tomu, že je dizajn prachu a vlhkosti odolný, nezaručujeme absolútnu ochranu pred prachom a vlhkosťou." Tejto vete mam rozumiet tak, ze ked si za tu odolnost zaplatim, (co je vlastne standard, ze sa za odolnost priplaca), a nedajboze sa mi dnu dostane prach a voda, tak s reklamaciou zrejme nepochodim , pretoze sony tvrdí, ze je sice vode a prachu odolný , ale pre istotu sa treba vyvarovat prachu a vode?
 
IO-NR
2016-07-18 21:28:25
príspevok od: ferio
,,Napriek tomu, že je dizajn prachu a vlhkosti odolný, nezaručujeme absolútnu ochranu pred prachom a vlhkosťou." Tejto vete mam rozumiet tak, ze ked si za tu odolnost zaplatim, (co je vlastne standard, ze sa za odolnost priplaca), a nedajboze sa mi dnu dostane prach a voda, tak s reklamaciou zrejme nepochodim , pretoze sony tvrdí, ze je sice vode a prachu odolný , ale pre istotu sa treba vyvarovat prachu a vode?
Takto je to predsa bezne vsade, ci? Zvysena odolnost neznamena absolutnu odolnost...
 
ferio
2016-07-18 21:38:16
príspevok od: IO-NR
Takto je to predsa bezne vsade, ci? Zvysena odolnost neznamena absolutnu odolnost...
To ani netvrdim , ale nevidel som este taku poznamku napriklad k profi L-kovým objektívom od canonu. Narázal som len na to , ze ako by prebehla reklamacka , ak by sa mi tam ten prach alebo voda dostali?
 
IO-NR
2016-07-18 22:38:32
Tak isto ako v pripade Canon L, ktore maju tiez len zvysenu, nie absolutnu odolnost (v specifikaciach maju casto napisane na ktorych miestach konkretne).... len u Sony by to urcite trvalo dlhsie. Taky servis ako CaNikon veru nemaju....
 
marcus_labeo
2016-07-19 09:56:53
príspevok od: IO-NR
Takto je to predsa bezne vsade, ci? Zvysena odolnost neznamena absolutnu odolnost...
Máš pravdu, hocikto nemá skutočnú prachu- a vodeodolnosť, ako Pentax: http://www.youtube.com/watch?v=Eo61t5fH6Qw
 
Roman Point
2016-07-19 23:50:19
príspevok od: marcus_labeo
Máš pravdu, hocikto nemá skutočnú prachu- a vodeodolnosť, ako Pentax: http://www.youtube.com/watch?v=Eo61t5fH6Qw
Rovnako zalievaju vodou aj Lkove skla na yt a bez problémov fungujú. Dokonca aj NonL a USM motorom ktoré nie sú papierovo odolné vode a prachu.
Neviem ako je napr. také 6D utesnene ale fotil som s nim v takých letných búrkach a lejakoch že to bolo v podstate to isté ako vodovod alebo sprcha ( vodeodolny materiál na fotoruksaku LowePro bol totálne premoknuty až so vnútra odkladacích priestorov ) samozrejme že fotak funguje stále.
 
marcus_labeo
2016-07-20 09:51:12
príspevok od: IO-NR
Zrazu to nie je az tak zle... na LensRentals prekonal Otusa, Sigmu Art (samozrejme aj mechanicky uz len tym, ze je utesneny) a rovnako aj vlastny kvalitny FE 55: https://www.lensrentals.com/blog/2016/07/sony-fe-planar-t-50mm-f1-4-za-mtf-and-variance-testing/
A podľa dpreview je síce to sklo výborné, ale napr. čo do ostrosti plne porovnateľné s 55/1,8, na plnej diere je 50ka menej ostrá (čo sa dá pri ultrasvetelnom skle pochopiť), dotiahne sa na 55ku až pri f2 a potom sú viacmenej vyrovnané: http://www.dpreview.com/reviews/comparative-review-sony-fe-50mm-f1-4-za-vs-55mm-f1-8-za
Teda zmysel má len pre toho, kto nevyhnutne potrebuje f1,4. Či to ale stojí za dvojnásobnú cenu, je otázne.
 
IO-NR
2016-07-20 10:28:12
Je to spickova moderna 50-ka, no to plati aj o 50 Art, FE 55 a Otus 55...
Po pozreti par porovnavani urcite ostanem pri FE 55/1.8 - najma vdaka nizsej hmotnosti a velkosti, ...a obrazovo to az tak zasadny rozdiel pre mna nie je.

Na FE 55 sa mi paci najma rozumna vlekost skombinovana so super obrazom. Predtym som mal este o kusocek ostrejsiu Sigmu 50 Art, no obraz mala aj napriek vyssej svetelnosti trocha nudny a kvoli velkosti sa s nou nefotilo az tak prijemne.... znova by som tak velky 50mm objektiv uz nechcel.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované