-
Nože pusť ešte kúsok ...
Oblasť priemyslu či pracovnej reportáže v priemysle je málo zastúpená na portáli Ephoto. Človeku čo v nej priamo pracuje však ponúka veľmi veľa možností na zaujímavú fotografiu. problémom je, že to je dosť náročná scéna ... komponovanie v priestore s množstvom chaosu a nevzhľadných detailov s potrebou vyzdvihnúť pracovné emócie preverí fotografa raz dva ... napriek tomu sa o to pokúšam, raz s lepším a raz s horším výsledkom ... ale každý deń nie sú vianoce :-) Rozhodol som sa pár fotografií priebežne pridať aj do novovytvoreného albumu INDUSTRY.
U tejto konkrétnej foto bude vytknutá asi tmavá tvár, ja osobne som mal pocit že v tomto prípade to nie je dôležité, tu mi šlo skôr o pracovné prostredie. Ale tým nechcem ovplyvńovať žiadny iný názor a každý si veľmi rád prečítam a zamyslím sa nad ním. Za zastavenie teda vopred vďaka.
PS fotené s mydlovou krabičkou Lumix ;-)
Panasonic Lumix DMC-TZ20, 1/50.00 sec, 5.6, ISO 400
autor: SteveS
-
Nabok ! ...
Pokračovanie INDUSTRY
Skladačka z dvoch foto nad sebou, Lumix
Panasonic Lumix DMC-TZ20, 1/320.00 sec, 6.3, ISO 100
autor: SteveS
-
Ako to len vyriešiť? ...
Pokračovanie série Industry ...
... momentka ( fotografovaný nevedel že ho práve fotím )
... fotená z ruky malým Lumixom časom 1/5s
... popraskaná glazúra na prilbe nie je posterizácia farieb
... a kus akoby uletené farby, na realitu o čosi áno, na mozog fotoaparátu však nie ... totiž priamo takto to videla moja mydlová krabička Lumix ... nejde o postprocesovaný kolorizačný zámer ... foto bolo iba lokálne o niečo v tieni zosvetlené (oblasť viditelná od chrbta ktorá ramuje modrý kruh) ... a kus teórie, že v miestnosti bol veľký rozdiel v zdrojovej teplote svetla ... cez otvor z hora prichádzalo silné modré svetla rádovo merateľné v mnohotisíckach Kelvinov a naopak, od chrbta miestnosť nasvetľoval teplo žiariaci reflektor (málo Kelvinový) a tak WB fotoaparátu vyhodnotilo ako smerodatný asi bližší zdroj čo sa podrážal od chrbta a White Balance nastavilo podla reflektora. Alebo možno som mal WB už tak manuáne nastavený (nestiham pozriet exif a nepamätám si to už, ale to je nepodstatné). a tak sa ti pobili dve rôzne svetlené spektrá a nakoniec asi aj dohodli, lebo sú tu pekne od seba na jednej fotografii pre mńa zaujímavo oddelené. Na rámovanie použitý motív vyznieva prirpodzene a v okne zostáva cez WB fotoaparátu nespracovaná časť farebného spektra ...
Mne sa to práve tak páčilo a pripadalo trošku zaujímavejšie a kreatívnejšie ako bežný cvak... možno aj niekomu z vas rovnako, rád si prečítam však aj kritické pripomienky, Vdaka vopred za nákuk.
Panasonic Lumix DMC-TZ20, 1/5.00 sec, 6.3, ISO 100
autor: SteveS