Veľký okruh Čínou I. - Peking

Naše putovanie začína na Viedeňskom letisku Schwechat odkial odlietame do Istanbulu a potom do Pekingu. Po približne 9 hodinovou lete sa ocitáme v Pekingu, kde nás prekvapí príjemné slnečné počasie. V príletovej hale nás už očakáva usmievavá Li, miestna sprievodkyňa. Nasadáme do autobusu a plní očakávaní počúvame aký bude náš dnešný program.

Ako prvé prichádza na rad návšteva olympíjskeho štadiónu - Vtáčie hniezdo

Hneď pri vstupe nás čaká kontrola či u seba nemáme nejaké zbrane, výbušniny alebo podobné život ohrozujúce veci. Našťastie sme prešli :). Naskytá sa nám krásny pohľad na obrovský štadión

Vstupná brána k vtáčiemu hniezdu

Kocháme sa okolím, ktoré je celé betonové. Je tu pomenej ľudí, pretože väčšina je ešte v práci. Túto príležitosť využívame pre spoločnú fotku. Musím uznať, že okolie ma trošku prekvapilo, pretože tu bolo čisto, bol som skôr pripravený na špinu a smrad, ale nič také tu nebolo.

Vtáčie hniezdo

Li nás už náhli, aby sme sa ponáhľali inač nestihneme namestie Tianamen (námestie nebeského pokoja) a spúšťanie zástavy. Kým to stihla dopovedať bola už 50m pred nami. Ponáhľame sa, aby sme ju dobehli. Cestou fotím keď stíham

Budova parlamentu

Bohužiaľ námestie nebeského pokoja sme nestihli, vrátime sa sem inokedy. Ideme sa teda prejsť po uličke Qianmen - jednej z najstarších uličiek v Pekingu.

Ulička Qianmen

Jedna z najstarších uličiek v Pekingu - Qianmen

Ešte nás čaká trh s jedlom, kde majú veľmi pestrý výber jedál. Je to pekné na fotenie, ale jesť to veľmi neodporúčam, stojí to celý deň na slnku a olej, v ktorom to vyprážajú sa nevymieňa.

trh s jedlom

Trh s jedlom (Dong Hua Men) kde ponúkali rôzne špeciality

Pavúky, chrobáky, hady

Pavúky, chrobáky, hady ...

Po tomto zážitku sa už tešíme na hotel, aby sme si naše zážitky prešli ešte raz v snoch ...

2. deň

Ráno sa prebúdzame a schádzame na raňajky, ktoré sú pre európana úplne netradičné. Nám to prišlo ako obed, bolo tu všetko - rôzne druhy cestovín s mäsom, zeleninou, kuracie nožičky, varená zelenina, polievky, buchtičky prázdne alebo plnené bravčovým mäsom, našťastie ale nechýbalo vajíčko a slaninka. Káva mi skôr pripomínala čierny čaj. Li nám neskôr povedala, že aspoň vidíme ako sa cítia číňania keď im dáme sáčkový čaj :) Po raňajkách nás čakal autobus a vyrazili sme k hrobkám dynastie Ming.

Hrobky dynastie Ming

Nachádzalo sa tu množstvo sôch panovníkov z dynastie Ming

tiež aj sôch zvierat, či už reálnych alebo mýtických

Stele Pavilion

Po prejdení hrobiek dynastie Ming smerujeme k najočakávanejšiemu miestu dnešného dňa - Great Wall of China. Nedokázali sme si ani predstaviť aké je to obrovské, majestátne a nádherné.

Veľký Čínsky múr - The Great Wall of China

Niektoré úseky boli "trošku" stŕme

Ale tie pohľady stoja za to :)

Nachádza sa tu približne 25 000 veží

Množstvo vysokých schodov a zábradlie skoro pri zemi

Po tomto krásnom zážitku nás čakala už len krátka cesta autobusom, večera a oddych na hoteli.

3. deň

Po rýchlej rannej očiste a raňajkách sa ponáhľame na autobus, aby sme sa čím skôr dostali k našemu ďalšiemu cieľu, ktorým je Tiantan - Chrám nebies. Autobus nám zastavuje pri parku, v ktorom oddychujú miestni obyvatelia veľkomesta.

cvičením Tai Chi

ťien-c hra pre všetky vekové kategórie

Dostávame sa ku našej prvej zastávke, Kruhovému oltáru, ktorý slúžil na lepšiu komunikáciu s nebesami

Kruhový oltár

Spojenie s nebesami chcelo využiť množstvo turistov

V Číne je potrebné sa pripraviť na všadeprítomné pohľady ľudí, keďže 90% turizmu tvoria domáci turisti z iných provincií. Samozrejme niektorí nezostanú len pri pohľadoch ale požiadaju Vás o fotku. Je to milé zo začiatku ale niekomu to môže časom vadiť.

Sieň modlitieb za dobrú úrodu

Nachádza sa tu aj stena ozvien, pri ktorej bolo počuť aj slovenčinu. Po krátkom prechode cez park stretávame tancujúce ženy v kostýmoch, u ktorých by ste márne hľadali nejaký pohárik na peniaze, oni to robia pre radosť. Taktiež je tu obrovský komplex plný tunajších dôchodcov, ktorí si krátia čas hraním kariet alebo iných spoločenských hier.

Spoločenské hry

Prechádzame ďalšou kontrolou, na ktoré si treba v Číne zvyknúť, pretože sú skoro pred každým vstupom do pamiatok, múzeí apod.

Námestie Tianamen s Bránou nebeského kľudu ktorá je vstupom do Zakázaného mesta

Všade prítomný Mao Ce-Tung nemože nikde chýbat a jeho portrét na námestí Tianamen každoročne vymieňajú, aby vyzeral ako nový.

Zakazane mesto

Zakázané mesto z parku Jingshan

Návštevou zakázaného mesta sa končí ďalší deň, ale ešte ich zostáva niekoľko pred nami.

4. deň

Posledný deň v Pekingu nás čaká jazda rikšou, čajová ceremónia, prehliadka Lamaistického chrámu, návšteva letného sídla a presun do Xi'an-u, kde uvidíme ale o tom nabudúce ...

Rikša je tu často využívaný dopravný prostriedok

stanovište na ktorom šoféri oddychujú, veď ako inak by dokázali celý deň šlapať do pedálov

Zaujímavosťou v chrámoch sú vysoké prahy a to, že po vstupe máte pred sebou stenu, ktorú musíte obísť. Dôvodom týchto kuriozít je viera ľudí, že zlý duchovia nevedia prekročiť prah a chodiť za roh.

Lamaistický chrám

Budhisti si život v chráme celkom užívajú, pretože ľudia tam nosia dary pre duchov (jedlo, peniaze). Kedže duchom stačí esencia z jedla, nápoja alebo peňazí, mnísi si všetko rozdelia. Ale funguje to skvele a svoje postavenie nezneužívajú.

Mnísi si žijú celkom dobre pretože duchom stačí málo :)

Plavba dračou loďou po jazere Kunming

Opúšťame Peking smer Xi'an

Súvisiace články :

calex64
2014-06-04 07:18:00
Paradne fotky, zaujimava krajina a vidno ze investicia do lepsieho skla sa ti vyplatila

Krtko fotografom
2014-06-04 07:44:49
Pekne fotky, aj citanie .

Patrik Stedrak
externý redaktor 2014-06-04 10:09:36
zaujimave putovanie Maros, tesim sa na pokracovanie. Tie speciality na trhu boli tusim len pre najodvazdnejsich

2014-06-04 10:15:50
príspevok od: Patrik Stedrak
Ahoj Patrik pokracovanie najdes tu : www.ephoto.sk/fototechnika/uzivatelske-recenzie/1609/velky-okruh-cinou-ii-xi-an-luoyang/
a tie speciality neviem ale ani domaci si to nekupovali

Patrik Stedrak
externý redaktor 2014-06-04 10:57:02
príspevok od: MarosB
a tie speciality neviem ale ani domaci si to nekupovali
Vdaka za link, opat zaujimavy report. Neslo mi tam vsak pridat komentar - asi preto, ze je to v sekcii fototechnika/uzivatelske recenzie. Fotky su super -bol som prijemne prekvapeny tym relativne malym poctom domacich na nich. Som myslel, ze to bude vsade tlacenica

2014-06-04 11:01:27
príspevok od: Patrik Stedrak
Dakujem za info uz som to opravil
chodili sme pocas pracovnej doby a vtedy su mesta skoro vyludnene Ked sme prisli do Luoyangu tak sme mysleli ze sme v meste duchov na uliciach nikto nebol, pretoze vsetci boli v praci. (a pritom mesto ma cez 8 mil obyvatelov)
Peking bol skoro stale full vsade ale tam je ich 24mil

marcus_labeo
2014-06-04 15:07:35
Zaujímavý fotoreport. Akorát mi trošku nesedí to tónovanie fotiek do sépiovej, príde mi to trošku samoúčelné. Ale inak fajn.

atlantel
2014-06-04 15:16:55
Na navstevu muru z Pekingu je najvhodnejsi Jinshanling pokial chces z muru nieco mat, inac fotis len davy ludi. Mutianyu a Badaling neodporucaju ani miestni sprievodci, doslova odhovaraju. Fotky su OoC ... prilis surove

2014-06-04 15:24:38
príspevok od: marcus_labeo
Ahoj to tonovanie fotiek je vo vacsine pripadov ucelove, viac sa mi pacili farby. Ale musim uznat ze dodatocne som u niektorych fotiek stiahol tonovanie do sepiovej