Poslednú júnovú sobotu sa v Trnave uskutočnila jedinečná udalosť. Trnavčania po vyše 25 rokoch dočkali novej pešej zóny. Takmer dvojročná výstavba bola zavŕšená slávnostným otvorením LETA NA KORZE, ktorého súčasťou bol aj zaujímavý kultúrny program. A ja som bol pri tom. S foťákom v ruke.
Celému otváraciemu ceremoniálu predchádzalo detské divadielko v podaní Divadla PIKI, ktoré určite viacerí z vás budú poznať z TV ako dvojicu Elá Hop. Tá si pripravila na pódiu pred radnicou zábavné a milé vystúpene pre deti. Hneď ako vidím prvý detský smiech, vyťahujem foťak a zapínam tretie oko. To beží zapnuté až do úplného záveru programu, ktorý je približne o deviatej večer.
Po skončení divadla PIKI sa pozornosť divákov presúva na druhé, väčšie pódium, ktoré sa nachádza pár metrov odtiaľ, na námestí pred divadlom. Zakiaľ čo čakáme na úvodné príhovory orgánov mesta sa po pešej zóne prechádzajú chalani z Long Vehicle Circus, ktorí sa venujú akrobacii na chodúľoch. Ich pomalé a veľké kroky pôsobia až futuristicky a priťahujú pohľady okolostojacich ľudí a záujem fotografov.
Po úvodných príhovoroch primátora a viceprimátora nasleduje slávnostné prestrihnutie pásky. Hneď ako cvaknú nožničky, do neba vzlietnú balóny, zaznejú bubny a od pódia vychádza sprievod, zložený z hudobníkov, akrobatov na chodúľoch a cyklistov s historickými bicyklami.
Sprievod umelcov fotím ako o život, v jednom momente pri pobehovaní pomedzi účinkujúcich dokonca dostávam úder chodúľom do chrbta. Navzájom sa ospravedlníme s akrobatom a nehľadiac na bolesť v chrbe fotím ďalej. Trochu adrenalínu pri fotení reportáže nemôže byť naškodu.
Po slávnostnom sprievode sa na pódiu predstavuje Agentúra Hector, ktorá krátkymi scénkami predstaví svoj pohľad na históriu trnavskej pešej zóny. Postupne sa v ôsmych predstaveniach ukáže nielen obdobie praveku, ale aj stredoveký majster tanca z ďalekej Itálie, husitská jednotka rýchleho nasadenia, boj Ľudovíta Štúra proti Bernolákovi, prerod Trnavy počas nežnej revolúcie a nakoniec postapokalyptický vojak príde odkázať divákom posolstvá z budúcnosti. Vystúpenia sú krátke a úderné, pomedzi pobavenie divákov sa snažím o zachytenie atmosféry jednotlivých historických období. Po odprezentovaní histórie pešej zóny ihneď nasleduje koncert skupiny Tam Tam Batucada, ktorí svojou bubnovou šou rozoznejú novú pešiu zónu. Ich vystúpenie je energické. Počas koncertu si všímam problém s objektívom (nová Sigma 18-35/1.8), ktorý mi výrazne fronfocusuje na najširšom ohnisku. Akčný prístup k foteniu teda mením za rozvážnejší, tak že kombinujem ostrenie cez Live View a manuálne ostrenie. Zároveň začínam viac cloniť a využívať aj druhý, pevný objektív (Nikon 85/1.8).Po bubnovej show mám trochu času aj na okolité atrakcie a tak šlapem na mestskú vežu, aby som zachytil pohľad na mesto z vtáčej perspektívy. Následne pobieham po námestí a hľadám vhodné motívy, ktoré som nakoniec našiel v historických cyklistoch a deťoch v pristavenom autobuse-veteráne.V programe ma čakajú už iba dve veci, ktoré treba odfotiť pre zavŕšenie fotoreportáže podujatia. Je to koncert rapera Ega a DJ Poppera, a world music kapelu Mango Molas. V prvom prípade musím znášať závistlivé, ale aj usmiate pohľady teenageriek, túžiacich sa dostať bližšie k milovanému Egovi, za železné zábrany, za ktorými stojím iba ja a security :). Ego spieva (?), ja fotím, koncert rýchlo ubehne a nasleduje záverečný koncert Mango Molas. Príjemne prekvapený dobrou hudbou v druhej polovici koncertu vypínam foťák a užívam si zvyšok podujatia ako bežný návštevník.
Ak sa vám tento fotoreport páčil, dajte mi vedieť komentárom k článku.
Zopár ďalších fotiek môžete v galérii nižšie. Ešte viac ich nájsť tu: http://tinyurl.com/fotoreportTrnavaKeďže boli fotky fotené na zakázku, do fotiek som pridal vodoznak ako (inak zbytočnú) ochranu proti kopírovaniu.
Použitá technika:
Nikon D7000Sigma 18-35/1.8Nikon 85/1.8Úprava v PS.
Celému otváraciemu ceremoniálu predchádzalo detské divadielko v podaní Divadla PIKI, ktoré určite viacerí z vás budú poznať z TV ako dvojicu Elá Hop. Tá si pripravila na pódiu pred radnicou zábavné a milé vystúpene pre deti. Hneď ako vidím prvý detský smiech, vyťahujem foťak a zapínam tretie oko. To beží zapnuté až do úplného záveru programu, ktorý je približne o deviatej večer.
Po skončení divadla PIKI sa pozornosť divákov presúva na druhé, väčšie pódium, ktoré sa nachádza pár metrov odtiaľ, na námestí pred divadlom. Zakiaľ čo čakáme na úvodné príhovory orgánov mesta sa po pešej zóne prechádzajú chalani z Long Vehicle Circus, ktorí sa venujú akrobacii na chodúľoch. Ich pomalé a veľké kroky pôsobia až futuristicky a priťahujú pohľady okolostojacich ľudí a záujem fotografov.
Po úvodných príhovoroch primátora a viceprimátora nasleduje slávnostné prestrihnutie pásky. Hneď ako cvaknú nožničky, do neba vzlietnú balóny, zaznejú bubny a od pódia vychádza sprievod, zložený z hudobníkov, akrobatov na chodúľoch a cyklistov s historickými bicyklami.
Sprievod umelcov fotím ako o život, v jednom momente pri pobehovaní pomedzi účinkujúcich dokonca dostávam úder chodúľom do chrbta. Navzájom sa ospravedlníme s akrobatom a nehľadiac na bolesť v chrbe fotím ďalej. Trochu adrenalínu pri fotení reportáže nemôže byť naškodu.
Po slávnostnom sprievode sa na pódiu predstavuje Agentúra Hector, ktorá krátkymi scénkami predstaví svoj pohľad na históriu trnavskej pešej zóny. Postupne sa v ôsmych predstaveniach ukáže nielen obdobie praveku, ale aj stredoveký majster tanca z ďalekej Itálie, husitská jednotka rýchleho nasadenia, boj Ľudovíta Štúra proti Bernolákovi, prerod Trnavy počas nežnej revolúcie a nakoniec postapokalyptický vojak príde odkázať divákom posolstvá z budúcnosti. Vystúpenia sú krátke a úderné, pomedzi pobavenie divákov sa snažím o zachytenie atmosféry jednotlivých historických období. Po odprezentovaní histórie pešej zóny ihneď nasleduje koncert skupiny Tam Tam Batucada, ktorí svojou bubnovou šou rozoznejú novú pešiu zónu. Ich vystúpenie je energické. Počas koncertu si všímam problém s objektívom (nová Sigma 18-35/1.8), ktorý mi výrazne fronfocusuje na najširšom ohnisku. Akčný prístup k foteniu teda mením za rozvážnejší, tak že kombinujem ostrenie cez Live View a manuálne ostrenie. Zároveň začínam viac cloniť a využívať aj druhý, pevný objektív (Nikon 85/1.8).Po bubnovej show mám trochu času aj na okolité atrakcie a tak šlapem na mestskú vežu, aby som zachytil pohľad na mesto z vtáčej perspektívy. Následne pobieham po námestí a hľadám vhodné motívy, ktoré som nakoniec našiel v historických cyklistoch a deťoch v pristavenom autobuse-veteráne.V programe ma čakajú už iba dve veci, ktoré treba odfotiť pre zavŕšenie fotoreportáže podujatia. Je to koncert rapera Ega a DJ Poppera, a world music kapelu Mango Molas. V prvom prípade musím znášať závistlivé, ale aj usmiate pohľady teenageriek, túžiacich sa dostať bližšie k milovanému Egovi, za železné zábrany, za ktorými stojím iba ja a security :). Ego spieva (?), ja fotím, koncert rýchlo ubehne a nasleduje záverečný koncert Mango Molas. Príjemne prekvapený dobrou hudbou v druhej polovici koncertu vypínam foťák a užívam si zvyšok podujatia ako bežný návštevník.
Ak sa vám tento fotoreport páčil, dajte mi vedieť komentárom k článku.
Zopár ďalších fotiek môžete v galérii nižšie. Ešte viac ich nájsť tu: http://tinyurl.com/fotoreportTrnavaKeďže boli fotky fotené na zakázku, do fotiek som pridal vodoznak ako (inak zbytočnú) ochranu proti kopírovaniu.
Použitá technika:
Nikon D7000Sigma 18-35/1.8Nikon 85/1.8Úprava v PS.