Naprieč Marokom 2/7

Sme 3 deň v Maroku. Ráno okolo 5-tej hodiny vstávame Spíme pod horami – pod Atlasoma je dosť zima, teplota sa drží na 5-10tich stupňoch. Chatrné okná, cez ktoré stále fúka, moc nepomáhajú a veci nám moc nevyschli, práve naopak. Budú sa sušiť v aute. Pobalíme sa. Kľúče odovzdávame správcovi/majiteľovi hotela, ale skôr by som to nazval nocľaháreň. Kým chalani balia veci do auta, ja idem zohnať pečivo do obce. Bohužiaľ v túto dobu tu Maročania majú ešte hlbokú noc a tak raňajky pozostávajú z balíčka sušeného masa. Vyrážame smerom na Marakéš. Aj napriek oblačnosti sa slniečko snaží drať spomedzi oblakov. Vstupujeme do Vysokého Atlasu. Scenérie sa nám  naskytujú úžasné. Cesta je síce čoraz horšia a dostaneme sa až do výšky 2100 mnm,  stojí nám to ale za to. Požičaná Dacia Logan dostáva konečne zabrať.

Smer Marakéš.

Takto vyzerá naša cesta.

Konečne vykuklo aj slniečko.

Výjavy sú úžasné.

Krajina sa mení. Raz to pôsobí ako u nás v Tatrách, za polhodinu ako na fotografiách z Peru a ako sa nám viac a viac odhaľuje najvyšší vrch Maroka, Džabal Tubkal s nadmorskou výškou 4165 mnm, tým viac sa cítime ako v Alpách. Krajina sa mení, sneh, kaktusy, kaňony. Zostupujeme a pomaly sa blížime do Marakéšu.

Aj takto vyzerajú cesty horami, našťastie nie je táto cesta naša.

Hornatá krajina, v pozadí Džabal Tubkal.

Takto bývajú ľudia v horách.

Marakéš je kráľovské mesto s počtom obyvateľov blížiaci sa k miliónu. K najväčší lákadlom mesta je námestie Djemaa El Fna, pri ktorom sa nachádzajú povestné trhy a hlavne pestrý život. Nájdete tu zabávačov, obchody, jednoducho všetko na čo si pomyslíte. Pri námestí je ešte jedna ikona Marakéšu a to mešita Koutoubia, jedna z najstarších mešít v Maroku.

Ako sa blížime do Marakéšu, začína hustnúť premávka. Ani sa nenazdáme a už sme na predmestí Marakéšu. Už sa len dostať k spomínanému námestiu. Všade šípky a smerovníky, ktoré by nás mali zaviesť kam potrebujeme. Čo križovatka to ukazujú inak. Pýtame sa miestnych detí a ukážu nám smer. Odmena pre nich: cukríky. Prídeme k akýmsi hradbám. Myslíme, že sme na mieste. Zisťujeme, že to je kráľovský palác. Veselo fotografujeme, a objavujeme komplex. To nás však zastavujú policajti, že tu je kráľ a máme zmazať fotografie. Radšej počúvneme. Chceme sa dostať na trhy a námestie, ale akosi stále blúdime na rovnakom mieste. Každý nás posiela na inú stranu. Časom zistíme, že od námestia je to dosť veľký kus cesty. Vraciame sa späť k autu a vyrážame. Po blúdení, konečne dôjdeme tam kam sme chceli.

V uliciach mesta.

Alej pri Kráľovskom paláci.

Jedna z Brán pri Kráľovskom paláci.

Časť Kráľovského paláca.

Ideme s davom a ako prvé si pozrieme mešitu Koutoubia. Je veľká, síce len zrúcanina, ale aj tak veľmi pôsobivá. Okolo pekný park, trošku pokukáme okolie a vyrazíme na námestie Djemaa El Fna. Veľa ľudí, stánkov a rôznych atrakcií ako napríklad krotitelia hadov. Postupne sa dostaneme aj na trhy. Je tu všetko... ale akosi po predošlých mestách (viz predošlú časť cestopisu) aj drahé. Nič nekupujeme. Ani nás nechcú nechať fotografovať.. čistá komercia.  Poblúdime na trhoch. Tovar je úžasný, ale akosi tomuto miestu niečo chýba... Duša. Je cítiť, že všetko tu je len pre turistov. Nie je to ako v Taroudanntu , kde sme zažili pravé Marocké trhy, tie ktoré nie sú určené pre turistov, ale pre miestnych ľudí. Stmieva sa. To je znamenie, že je načase opustiť Marakéš a začať zháňať ubytovanie. Ideme smerom na vodopády Ouzoud a zastavujeme sa v meste Demnate, kde nachádzame ubytovanie, nie moc vábivé, ale zas zadarmo, zložíme si veci, v miestnom pohostinstve sa, ešte predtým ako zavrú, najeme. Kura, chleba, zelenina a podobne za rozumnú cenu asi 6 eur pre všetkých.... po jedle, ktoré bolo veľmi výdatné sa vraciame na izbu.

Park pri Koutoubii.

Koutoubia, foto od Martina Sásika.

Djemaa El Fna.

Djemaa El Fna, ktorá ožíva hlavne večer.

Obchodíky, foto od Martina Sásika.

Bežné marocké ťažné zvieratko, foto od Martina Sásika.

,,Krotiteľ,, hadov.

Foto od Martina Sásika.

Za sebou máme náročný deň. Je polnoc. Skopírujem sebe a chalanom fotky z pamäťových kariet do notbooku, dobijeme baterky a zaspávame. Zajtra vodopády... údajne tie najkrajšie a najväčšie v Maroku. Sme zvedaví...

zuzuliena
externý redaktor 2011-04-21 08:20:07
opat prijemne

jan.zitniak
2011-04-21 08:38:45
Tiež som sa zasníval, pekný článok aj príjemné foto. Ten oslík je najsamlepší (aj to pred ním

michlo
2011-04-21 08:44:31
maroko odporucam.. zaujimava krajina.. a hlavne mesto FES ale tu staru cast a takisto aj koziaren odporucam vidiet a aj citit

EvenEven
2011-04-21 09:13:48
Nadherne fotky. V Maroku som bola pred par rokmi, teraz lutujem, ze vtedy som este nemala zrkadlovku.

Cliffhanger
2011-04-21 12:57:58
Ked tak nad tym rozmyslam tak ste mi fotili toho renaulta a ja este stale nemam jeho fotky

Samantha
2011-04-21 20:52:31
pri tych marrakechskych mi od sentimentu az rozbuchalo srdce. parada

seifi
2011-04-21 22:23:30
ani u nás cesty 1. tiredy nie sú lepšie, o 3-4 roky budeme cesty Maročanom závidieť; už viem aké máme cesty na Slovensku - ako smerom na Marakéš;

majster333
2011-04-22 00:04:41
krásne fotky

bigfoot
2011-04-23 08:52:40
príspevok od: seifi
ono toto bola cesta cez hory, samozrejme, ze tam ide aj dialnica, ale to by bolo nezaujimave

Anena
2011-04-25 09:41:28
Dobry clanok a prijemne fotky.

majik
2011-08-09 16:41:04
Krásne fotky, zažila som túto africkú atmosféru minulý rok v Maroku a dúfam, že sa tam ešte vrátim.