Prechádzka Mahdiou

Po pieskovej mahdijskej pláži s krásnym tyrkysovým morom sme sa už prešli, zostáva vydať sa na potulky uličkami Mahdie. Podľa internetu malo ísť o malé mestečko ležiace na skalnatom polostrove, ktoré nepatrí medzi typické komerčné destinácie. Táto veta bola pre mňa hlavným lákadlom - dá sa v ňom vraj vychutnať kľud a samota, ako aj rušné ulice a nočné zábavky. Kto ma číta častejšie, určite tuší, čo z tejto ponuky nadchlo mňa.

Vo štvrtok ráno sa akosi mračí, a tak si s Majkou vravíme, že je ten správny čas na výlet. Opúšťame náš hotel a mávame na prvý okoloidúci taxík.

Brzdy škrípu, žlté auto sa otáča a za 4 tuniské dináre sa vezieme pred hlavnú vstupnú bránu mestečka, zvanú  Skifa El Kahla, ktorá tvorí hranicu takzvaného Starého mesta. Naozaj tu cítiť závan histórie – mesto bolo postavené ešte pred nadvládou Ríma, slúžilo ako prístav Feničanom (Cap Afrique). Nájazdy Arabov spolu s útokmi barbarských kmeňov a Španielov, ktorí ho celé vypálili, znamenali jeho skazu. Postupne sa jeho pamiatky obnovovali. Oficiálne bola Mahdia založená v roku 916 nášho letopočtu dynastiou Fátimovcov. Istý čas slúžila dokonca ako hlavné mesto a centrum vlády. Od 13. storočia túto funkciu prevzal Tunis. Dodnes však slúži ako jeden z najdôležitejších prístavov celej krajiny.

Dostávame sa na hlavnú ulicu, na ktorej je obchodov od výmyslu sveta – kožené bundy /najgýčovitejšie aké som doposiaľ videla/, miestna keramika, koreniny, ručne vyšívané odevy a tkané koberce, gýčovité pohľadnice, mešity, minarety … a k tomu miestne tváre posedávajúce v tieni stromov, či predávajúce tovar.

Prichádzame k miestnemu mysu, na špičke ktorého je postavená turecká pevnosť zo 16. storočia zvaná Borj Mahdia. Pevnosť stojí na polostrove a Staré mesto na trojuholníku zeme, ktorá  k polostrovu vedie. Ďalšou pevnosťou je Borj El Kebir a z nej je výhľad na biely cintorín, mahdijský maják a starý prístav.

Dostávame sa späť do Starého mesta, ibaže z opačnej strany. Uličky sú plné fotogenických detailov,  preto ma Majka musí dosť často čakať, za čo jej patrí moja vďaka.

Naším posledným cieľom výletu je prístav. Vychádzame za mestské opevnenie, križujeme rušnú ulicu a vstupujeme do miestnej prístavnej predajne rýb. Máme smolu, už je po obchodoch, ale  „rybársku“ atmosféru cítime napriek tomu. Prechádzame sa medzi loďami, sledujeme rybárov a staviteľov lodí a nakoniec smerujeme k mešite, kde opäť sadáme do taxíka a vraciame sa do hotela.

A tu sa končí naša dovolenka, je čas rozmýšľať nad ďalším miestom.

XDRAHUS
2011-02-18 09:45:39
Paradne photky

stegas
2011-02-18 09:57:39
pacia sa a velmi

smindo
2011-02-18 12:42:50
Pekne velmi pekne. Dobra praca !!!!

misodk
2011-02-18 12:50:14
fajny fotoreport... trosku som si zaspominal, v Mahdii som bol v roku 2007. je to prijemne kludne mestecko. v clanku som najprv nenasiel niektore pekne miesta, ktore sme presli, ale neskor som ich v galerii nasiel.
dufam, ze si taxik zjednavala, lebo 4 dinare za kratku cestu by bolo dost . standardna situacia s taxikarmi, ze po zabuchnuti dveri s odpovedou, ze tolko za taxik nedam... po 20 metroch skripali brzdy a nasledovalo cuvanie taxikara spet, cena bola potom uz prijatelnejsia. raz nam v polke cesty zastalo auto, ujo vysiel vonku, na Fiate Uno otvoril kapotu a kladivom nieco \" opravil \".... potom sme pokracovali

externý redaktor 2011-02-18 13:59:06

dik .-)

externý redaktor 2011-02-18 13:59:26
príspevok od: smindo
Pekne velmi pekne. Dobra praca !!!!
dik za koment

externý redaktor 2011-02-18 14:00:40
príspevok od: misodk
... nuz 4 dinare bola najnizsia cena, asi sa za tie tri roky rozmaznali

jan.zitniak
2011-02-18 14:39:50
Tiež sa pridávam k pozitívnemu hodnoteniu článku aj fotiek - normálne začínam žiť dovolenkovou atmosférou

Jozef Krajčo
externý redaktor 2011-02-18 14:59:54
Ja nestiham ani len citat to, cim Zuzka zije. Zuzu ty si take zhmotnenie mojich mladickych snov.
CmuQ!! (ako expresivny prostriedok pozitivnej reakcie pouzivany sucastnou teenage komunitou)

externý redaktor 2011-02-18 15:10:11
príspevok od: jan.zitniak
a o to ide, naladit sa na veselu notu

externý redaktor 2011-02-18 15:14:40
príspevok od: Jozef Krajčo

dnes som od kolegu dostala presne koment \"nestiham ani citat, co Ty pobehas, kedy to stihas? \" Toto je vec zo septembra, medzitym mam x inych veci, ale momentalne ich uz nestiham spracovat, Nepal sa blizi, v robote mam fofry, ak chcem ist na mesiac prec .-)))

... tento expresivny prostriedok nepoznam, takze Ti velmo pekno dakujem za zmodernizovanie mojej osoby

sunajn
2011-02-18 18:19:11
Zuzi fajn. Počuj! Ak si si náhodou doniesla jedného peršana 5x5 m a nezmestí sa Ti do izby, tak ho od Teba odkúpim. Za takých... no, povedzme... 20€ ? Čo povieš, poctivá cena...

izzino
2011-02-18 20:29:41
Pekny report, krasne fotky. Well done.

masto
2011-02-19 09:19:40
Keď som tam bol pred rokmi (to som ešte nefotil) sak som toto mesto vnímal celkom ináč. Teraz mám normálne chuť sa tam vrátiť s fotoaparátom.

externý redaktor 2011-02-20 20:56:09
príspevok od: jan.zitniak
dakujem .-)

externý redaktor 2011-02-20 20:56:42
príspevok od: sunajn
priniesla som len koreniny a cestovnu tasku - nabuduce na Teba pomyslim .-)

externý redaktor 2011-02-20 20:56:56
príspevok od: izzino
Pekny report, krasne fotky. Well done.
Thx .-)

externý redaktor 2011-02-20 20:57:31
príspevok od: masto
Nuz, neviem ako to teraz vyzera, kedze politika trosku blbne ... ale na fotenie je to raj .-)

yanka
2011-03-22 10:50:42
toto ma na dnes rano potesilo bola som v Mahdii v sept 2007, casto sme chodili pesi, prave pre tu atmosku mestecka, obehli sme ho cele par krat, fotili sme vela a dlho az sme sa zbadali na 4 ty den , ze pocas nasej dovolenky sme este nelezali na plazi
taxik sme štandardne zjednali na 2 evri
prajem vsetko dobre Zuzka, nech sa dari a vela cestovatelskych zazitkov