Hore
Súťaže

Fotoreportér roka

2012-01-23 09:48:00 | Komentáre 25 | Počet videní (5730)
Zdieľajte článok Upozorni priateľov Vytlačiť

"FOTOREPORTÉR ROKA" je iniciatívnou súťažou Regionálneho osvetového strediska v Komárne na rok 2012. Súťaž je určená pre neprofesionálnych fotografov okresu Komárno. Tematicky je vymedzená na 2 skupiny, ktoré sa členia na
vekové kategórie:

I. reportážne a dokumentárne fotografie - do tejto skupiny je možné prihlásiť len tematicky jednotnú sériu fotografií, ktoré dokumentujú nejakú akciu, udalosť spoločenského života. Optimálny počet fotografií v jednej sérii je 3 - 5. Oceňované budú len celé série fotografií.

II. streetfotografie
- do tejto skupiny je možné prihlásiť len samostatné fotografie, ktoré zachytávajú jedinečné, neopakovateľné momenty zo života obyčajných ľudí priamo z ulice, z námestí, parkov a pod.  Maximálny počet
prihlásených fotografií je 5.

Hlavným poslaním súťaže je osloviť neprofesionálnych fotografov, ktorí radi fotia ľudí, momenty, okamihy z ich života alebo významné podujatia v spoločenskom živote miest a obcí. Chceme osloviť mladšiu aj staršiu generáciu, aby si zobrali svoje fotoaparáty na prechádzku po uliciach, na koncerty, festivaly a športové akcie, na kultúrne podujatia či napr. obecné dni. Zachytávali pravdivé, objektívne a väčšinou úprimné udalosti okolo seba. Zároveň sa však snažili aj o umelecké poňatie, aby na fotografiách vystupovala nielen dokumentárna, ale aj umelecká, výtvarná hodnota. Táto
hodnota spočíva nielen v autentickom zobrazení, ale najmä v zosilnení emočného momentu, ktorý sa už neudeje, pretože je jedinečný. Dokonalý záber by mal byť silný a zaujať diváka na prvý pohľad.

Ďalším poslaním súťaže je návrat k fotografovaniu samotnému. To znamená bez dodatočných úprav a spracovaní fotografie pomocou počítačových programov - alebo aspoň ich minimalizovanie. Reportážne, dokumentárne a hlavne
streetfotografie sú práve preto výnimočné, lebo zachytávajú a dokumentujú jedinečné náhodné momenty, ktoré sa do určitej miery predvídajú, hľadajú, čaká sa na ne. Fotografi, fotoreportéri trávia viac času v teréne, medzi ľuďmi, na podujatiach, hľadajú tému priamo na ulici. Dodatočnej úprave fotografií sa venuje menšia pozornosť. Pri úpravách v PC sa často robí prevod do čiernobiela. Týmto žánrom to nezvyčajne pristane a  hlavne sa vylúčia všetky farby, ktoré by mohli na fotografii "kričať". Farby odpútavajú pozornosť a ľudské oko by mohlo to podstatné prehliadnuť. Akékoľvek výrazné a zreteľné retušovanie nie je prípustné, musí byť zachytená skutočnosť. Estetickú pôsobnosť fotografií autor dosahuje
napríklad pomocou zachytenia strnulosti postáv, ich tvárí, s čierno-bielym kontrastom, taktiež s rozmazanými tvárami v dave, pohľadmi, ktoré sú nakomponované v celku s ostatnými v momente fotografovania.

 

Propozície k súťažiam si môžete stiahnuť tu:

http://www.ros-komarno.sk/products/fotoreporter-roka-2012/

Sútaž sa skončila

Zdieľajte článok
Ohodnoďte článok
0.0 z 5

Zobraziť: Všetky | Hodnotené | Nehodnotené | Moje
       Zoradiť podľa: Pridania | Hodnotenia | Komentárov | Zobrazení
 

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
blasi
2012-01-23 10:19:53
skoda, ze len okres KN...
 
Kuban
2012-01-23 10:25:42
" Súťaž je určená pre neprofesionálnych fotografov okresu Komárno. " Cize ludia z inych kutov SK sa zucastnit nemozu ?
 
Jurij88
2012-01-23 10:26:58
príspevok od: Kuban
" Súťaž je určená pre neprofesionálnych fotografov okresu Komárno. " Cize ludia z inych kutov SK sa zucastnit nemozu ?
je to dosť pochopiteľne napísané, myslím.
 
KNIGHT_NZ
2012-01-23 13:31:06
Každému sa ospravedlňujem, ale je to nová súťaž, ktorú sme vymysleli na tento rok. Keď bude mať úspech, tak je možné, že to v budúcom roku rozšírime na celý Nitriansky kraj, prípadne aj na celé Slovensko. Samozrejme na vernisáž a na výstavu sa môžu prísť pozrieť aj ľudia z celého Slovenska. Za pochopenie ďakujem! (Vojtech Valkó - ROS Komárno)
 
blasi
2012-01-23 14:12:29
príspevok od: KNIGHT_NZ
Každému sa ospravedlňujem, ale je to nová súťaž, ktorú sme vymysleli na tento rok. Keď bude mať úspech, tak je možné, že to v budúcom roku rozšírime na celý Nitriansky kraj, prípadne aj na celé Slovensko. Samozrejme na vernisáž a na výstavu sa môžu prísť pozrieť aj ľudia z celého Slovenska. Za pochopenie ďakujem! (Vojtech Valkó - ROS Komárno)
pritom ja som taku peknu reportaz nafotil nedavno v KN, z hokejoveho turnaja... no nevadi... co uz
 
seifi
2012-01-23 20:16:48
príspevok od: Jurij88
je to dosť pochopiteľne napísané, myslím.
napísané je to pochopiteľné ale do hlavy to nelezie nikomu;
mali ste to vyhlásiť pre celú SK, však nás je tu do jedného klobúka, a vyhlásiť výsledky zvlášť medzi domácimi a zvlášť pre cezpoľných;
načo taký oznám potom tu na ephoto ?, keď je to len pre KN, mali ste to dať na ephoto-KN;
a keď sa niekto pýta, či ozaj, tak píšeš, či nevieme čítať; ako vidíš záujem je a ty to odpálkuješ systémom neotravujte
 
Jurij88
2012-01-23 20:32:07
príspevok od: seifi
napísané je to pochopiteľné ale do hlavy to nelezie nikomu;
mali ste to vyhlásiť pre celú SK, však nás je tu do jedného klobúka, a vyhlásiť výsledky zvlášť medzi domácimi a zvlášť pre cezpoľných;
načo taký oznám potom tu na ephoto ?, keď je to len pre KN, mali ste to dať na ephoto-KN;
a keď sa niekto pýta, či ozaj, tak píšeš, či nevieme čítať; ako vidíš záujem je a ty to odpálkuješ systémom neotravujte
A čo som ja organizátor súťaže? alebo redaktor ephoto? Tak skľudni hormón. Tiež som si článok prečítal ako Ty. Len ma zarazila zbytočná otázka z tvojej strany, keď je to pochopiteľné a jasné. Asi mal organizátor dobrý dôvod prečo to obmedzil iba na okres. Fotosúťaží je na Slovensku dosť, tak nefňukaj, daj si námahu ich nájsť a zapoj sa, keď tak oplývaš aktívnosťou.
 
seifi
2012-01-23 20:43:00
príspevok od: Jurij88
A čo som ja organizátor súťaže? alebo redaktor ephoto? Tak skľudni hormón. Tiež som si článok prečítal ako Ty. Len ma zarazila zbytočná otázka z tvojej strany, keď je to pochopiteľné a jasné. Asi mal organizátor dobrý dôvod prečo to obmedzil iba na okres. Fotosúťaží je na Slovensku dosť, tak nefňukaj, daj si námahu ich nájsť a zapoj sa, keď tak oplývaš aktívnosťou.
Otázku zadal iný pán; áno, reagoval som na teba ako organizátora súťaže, omyl, vychádzal som zo situácie; nie nefňukám, súťaže si viem nájsť; otázka zostáva, aj keď nie na teba, načo to sem lepia, keď je súťaž pre 15-20 fotografov - bude naozaj zaujímavé, koľko ľudí sa toho zúčastní;
 
Shutter61
2012-01-23 21:09:55
Tiež si myslím,že takéto odkazy patria na regionalne stránky a nie sem
 
noske
2012-01-23 21:30:36
príspevok od: seifi
Otázku zadal iný pán; áno, reagoval som na teba ako organizátora súťaže, omyl, vychádzal som zo situácie; nie nefňukám, súťaže si viem nájsť; otázka zostáva, aj keď nie na teba, načo to sem lepia, keď je súťaž pre 15-20 fotografov - bude naozaj zaujímavé, koľko ľudí sa toho zúčastní;
na to napriklad, aby sa to tych 15 ludi dozvedelo ... neviem kolko fotografou pravidelne sleduje stranku regionalneho osvetoveho strediska.
chill out chlape ..budes mat cistejsiu hlavu, menej unavene srdce a menej sedivych vlasov
 
dingo27mobile
2012-01-24 00:00:06
K tym ktori chcu sa informacia dostane... skoda ze je to len pre Komarno, ale nezufajte - coskoro bude amfo, vid www.nocka.sk
 
dingo27mobile
2012-01-24 00:03:09
príspevok od: KNIGHT_NZ
Každému sa ospravedlňujem, ale je to nová súťaž, ktorú sme vymysleli na tento rok. Keď bude mať úspech, tak je možné, že to v budúcom roku rozšírime na celý Nitriansky kraj, prípadne aj na celé Slovensko. Samozrejme na vernisáž a na výstavu sa môžu prísť pozrieť aj ľudia z celého Slovenska. Za pochopenie ďakujem! (Vojtech Valkó - ROS Komárno)
Skuste to poslat Zuzane Skoludovej, urcite by to rozsirila medzi ostatne mesta.
 
KNIGHT_NZ
2012-01-24 08:11:59
Vážení fotografi! Mohol by som dlho menovať dôvody (financie, priestory atď.), prečo je táto súťaž v tomto roku len pre fotografov okresu Komárno, ale to by Vás asi neupokojilo. Chcel som tu osloviť fotografov, na ktorých ešte nemám kontakt, nezapájajú sa napríklad do súťaže AMFO, ale hlavne mladých! Ale bolo to dobré aj na to napríklad, aby som zistil, že o takúto súťaž by bol záujem aj v iných regiónoch Slovenska. Pani Školudovej to pošlem tiež, aby videla, že tu v Komárne nespíme a snažíme sa o nové aktivity. Len pre zaujímavosť by som napísal, že v Komárne funguje 2. najlepší fotoklub na Slovensku (viď Petzvalov mapový okruh fotoklubov 2011), ktorý má 25 členov. Takže fotografov v okrese je určite viac ako 15-20. (Vojtech Valkó - ROS Komárno)
 
spektrum
2012-01-24 08:59:01
no škoda, ja som tiež z KN, ale už tam nebývam, ale pravidelne tam chodím a mám tiež nafotené strreet z KN aj adresu v KN mám...
 
KNIGHT_NZ
2012-01-24 09:38:25
príspevok od: spektrum
no škoda, ja som tiež z KN, ale už tam nebývam, ale pravidelne tam chodím a mám tiež nafotené strreet z KN aj adresu v KN mám...
v tom prípade sa môžete prihlásiť . . . aj AMFO funguje na základe trvalého, výnimočne podľa prechodného pobytu!
 
noske
2012-01-24 10:32:24
Myslim, ze by sme mali byt vdacni za kazdu jednu akciu, ktoru pre nas "niekto" pripravi a ktora nas donuti zacat premyslat a tvorit. Netreba v tom vidiet hned len moznost prezentacie portfolia, ci moznost vyhrat fotobatoh. "Niekto" obetovat svoj cas a namahu na to, aby sa nieco dialo, aby sa vyhladavali talenty, aby sa posuvali informacie a aby sa robila aspon aka taka osveta ohladom fotografie samotnej. Pretoze toho je stale niekolkonasobne menej ako informacii o technike.
Objem casu a namahy stravenej organizaciou nejake akcie v tomto zkostnatelom systeme si vie predstavit len ten, ktory to uz skusil. Mne osobne to pride velmi rozumne organizovat nulty rocnik fotosutaze zameranej na amatersku dokumentarno-reportaznu a street fotografiu, ktora je myslim u nas velmi malo zastupena v mensom rozmere. Vychyta muchy, zisti vsetky uskalia a hlavne zaujem fotografov. V pripade uspechu zorganizuje dalsie rocniky vo vacsom a lepsom prevedeni. V pripade, ze akcia nebude mat uspech, tak sa na to "niekto" vyserie a my si budeme zasa fotit na FB.
Tu pre nas niekto nieco robi zadarmo ludia! a my do neho drbeme este skor, ako nejaka akcia zacala.
 
b.a.f.o.a.r.t.
2012-01-24 12:10:51
príspevok od: noske
Myslim, ze by sme mali byt vdacni za kazdu jednu akciu, ktoru pre nas "niekto" pripravi a ktora nas donuti zacat premyslat a tvorit. Netreba v tom vidiet hned len moznost prezentacie portfolia, ci moznost vyhrat fotobatoh. "Niekto" obetovat svoj cas a namahu na to, aby sa nieco dialo, aby sa vyhladavali talenty, aby sa posuvali informacie a aby sa robila aspon aka taka osveta ohladom fotografie samotnej. Pretoze toho je stale niekolkonasobne menej ako informacii o technike.
Objem casu a namahy stravenej organizaciou nejake akcie v tomto zkostnatelom systeme si vie predstavit len ten, ktory to uz skusil. Mne osobne to pride velmi rozumne organizovat nulty rocnik fotosutaze zameranej na amatersku dokumentarno-reportaznu a street fotografiu, ktora je myslim u nas velmi malo zastupena v mensom rozmere. Vychyta muchy, zisti vsetky uskalia a hlavne zaujem fotografov. V pripade uspechu zorganizuje dalsie rocniky vo vacsom a lepsom prevedeni. V pripade, ze akcia nebude mat uspech, tak sa na to "niekto" vyserie a my si budeme zasa fotit na FB.
Tu pre nas niekto nieco robi zadarmo ludia! a my do neho drbeme este skor, ako nejaka akcia zacala.
suhlas romane
 
Paulie
2012-01-24 15:47:31
Neviem čo je koho do toho, že oznam o fotoakcii dali sem na e-photo aj keď je to regionálna súťaž. Nikto nikomu nebráni zorganizovať vlastnú regionálnu akciu a vycapiť to sem na e-photo.

Možno behnem domov a skúsim niečo postrítovať, aj keď to nieje moja šálka piva, ale človek nikdy nevie...
 
Paulie
2012-01-24 15:47:54
príspevok od: b.a.f.o.a.r.t.
suhlas romane
súhlas so súhlasom
 
morgoth
2012-01-25 08:03:46
What's so wrong with Comic Sans?
http://www.bbc.co.uk/news/magazine-11582548
 
MichalHarry
2012-03-23 19:22:20
príspevok od: noske
Myslim, ze by sme mali byt vdacni za kazdu jednu akciu, ktoru pre nas "niekto" pripravi a ktora nas donuti zacat premyslat a tvorit. Netreba v tom vidiet hned len moznost prezentacie portfolia, ci moznost vyhrat fotobatoh. "Niekto" obetovat svoj cas a namahu na to, aby sa nieco dialo, aby sa vyhladavali talenty, aby sa posuvali informacie a aby sa robila aspon aka taka osveta ohladom fotografie samotnej. Pretoze toho je stale niekolkonasobne menej ako informacii o technike.
Objem casu a namahy stravenej organizaciou nejake akcie v tomto zkostnatelom systeme si vie predstavit len ten, ktory to uz skusil. Mne osobne to pride velmi rozumne organizovat nulty rocnik fotosutaze zameranej na amatersku dokumentarno-reportaznu a street fotografiu, ktora je myslim u nas velmi malo zastupena v mensom rozmere. Vychyta muchy, zisti vsetky uskalia a hlavne zaujem fotografov. V pripade uspechu zorganizuje dalsie rocniky vo vacsom a lepsom prevedeni. V pripade, ze akcia nebude mat uspech, tak sa na to "niekto" vyserie a my si budeme zasa fotit na FB.
Tu pre nas niekto nieco robi zadarmo ludia! a my do neho drbeme este skor, ako nejaka akcia zacala.
dobrý komentár a súhlasím
 
Marecku282
2012-04-08 21:12:51
príspevok od: seifi
napísané je to pochopiteľné ale do hlavy to nelezie nikomu;
mali ste to vyhlásiť pre celú SK, však nás je tu do jedného klobúka, a vyhlásiť výsledky zvlášť medzi domácimi a zvlášť pre cezpoľných;
načo taký oznám potom tu na ephoto ?, keď je to len pre KN, mali ste to dať na ephoto-KN;
a keď sa niekto pýta, či ozaj, tak píšeš, či nevieme čítať; ako vidíš záujem je a ty to odpálkuješ systémom neotravujte
máš pravdu blbo to vymysleli lebo je tu veľa ľudí ktorý by sa radi zúčastnili !
 
ddanik
2012-05-11 14:05:01
Ak by to niekoho zaujímalo, pripájam link na výber fotiek nafotených na komárňanských dňoch. Jednalo sa o akciu organizovanú ROS Komárno, ktorá mala spropagovať vyhlásenú súťaž Fotoreportér roka 2012.
https://www.facebook.com/#!/media/set/?set=a.420204781331873.101114.292011700817849&type=1
 
peterth
2012-07-11 10:32:45
Nešlo mi tam poslať fotky,, v Komárne som vyrastal /bol som tam člen fotokrúžku v 1965-68 / chodím tam 3x do raka na motorke a aj tam fotím . Peter thampete@gmail.com
 
beholder
2012-07-13 14:55:30
....ja len, že aby ste so mnou v KN nepočítali...
 




  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()