Hore

5 x áno a 5x nie pre web fotografa

Jason Aten vám tentokrát ponúka zoznam vecí, ktoré váš web kazia a aj zoznam vecí, bez ktorých váš web nemôže existovať.

5x nie 

Má vaša stránka nízku návštevnosť aj keď ste do nej investovali kopu času, financií a energie? Ostatní fotografi majú nabité kalendáre a ten váš zíva prázdnotou rovnako ako vaša peňaženka? Nasleduje 5 vecí, ktorým by ste sa mali pri tvorbe webu vyvarovať, ktoré na potenciálnych klientov pôsobia odstrašujúco. Keď vám niečo pripadá, ako super nápad, klient sa na to môže pozerať inak.

1. Viac, ako 20 fotografií na jednu galériu

V krátkosti – každá galéria by mala rozprávať svoj príbeh. Čím trefnejšie a pútavejšie tento príbeh rozpoviete, tým lepšie.

2. Hudba v pozadí

Sám som niekoľkokrát hudbu nasadil a znova stiahol, no nakoniec som ju zo svojej stránky úplne zrušil. Často sa mi potvrdilo, že pokiaľ ľudia otvorili stránku a začala hrať hudba jednoducho ju hneď zavreli. S ohľadom na to, že 80% ľudí surfuje v zamestnaní, myslite na to a hudbu jednoducho vypustite.

3. Čokoľvek, čo ste nenafotili v profi – akcii

Do tejto kategórie sa rátajú aj fotky, ktoré ste spravili na workshopoch, veci mimo zakázok a rozhodne čokoľvek, čo ste nenafotili! Viem, že pre začínajúceho fotografa je ťažké si založiť portfólio, ale môžete použiť napríklad fotky, ktoré ste nafotili, ako sekundant / asistent, samozrejme s povolením hlavného fotografa.

4. Fráza: „Všetko to začalo keď som mal 7 a dostal prvý fotoaparát.“

Uf. Samozrejme, že to tak začalo. Rovnako, ako u tisícok ďalších fotografov, ktorí spolu s prvými zábermi začali snívať o tom, ako budú fotiť svadby za peniaze. Skutočne to pre vás vtedy mohlo začať – no to isté si môže povedať veľa iných ľudí. Čo si myslíte, čo si pomyslí nevesta, keď si číta resumé desiatich fotografov a všetky začínajú tou istou frázou? Jedna vec je mať stránku podľa šablóny. Ale prosím nie resumé!

5. Viac, ako 7 stránok

Môj web má tri stránky. Stačí. Myslím si, že podstata vášho webu spočíva v jednej jedinej veci – aby si na vás ľudia našli kontakt. Stránka, ktorú máte, má ľudí previesť procesom v ktorom vás spoznajú a nakoniec kontaktujú. Moja stránka má galériu, info-sekciu a kontakty a pritom obsahuje všetko, čo potenciálny klient potrebuje vedieť – bio, údaje o cene, fotografie zo svadieb iných párov a kontakt. Je tak jasne deklarovaný zámer: „Pozrite si moju prácu – spoznajte ma – kontaktujte ma."

5x áno

Začínate s fotografovaním za peniaze a potrebujete web. Facebook vám nestačí a chcete vlastnú stránku, kde budete môcť realizovať všetky svoje predstavy. Zvolíte niektorý z nepreberného množstva šablón, alebo sa pustíte do vlastnej výroby? Akokoľvek sa rozhodnete nemali by ste zabúdať na 5 nasledujúcich zásad. 

1. Vaše meno

Aj keď máte firmu, v ktorej názve sa nenachádza, niekde na vašej stránku musí byť. Ľudia chcú vedieť, kto ste! Fotografovanie svadieb je osobná vec a ľudia chcú vedieť, kto je ten muž (žena) za oponou. Aj keď celá firma nestojí len na vás, ľudia chcú aj tak poznať tváre a mená skutočných ľudí, ktorí za tým všetkým stoja.

2. E-mail a telefónne číslo

Mať kontaktný formulár a poskytnúť priamy e-mail nie je to isté. Aj keď správa nakoniec aj tak doputuje do vašej mailovej schránky, klient k tomu pristupuje inak. Čo ak sa chce spýtať niečo, čo nepasuje do formulára, alebo je to už klient s ktorým ste spolupracovali. Skutočne má opäť vypĺňať úvodný formulár? Pre ľudí musí byť jednoduché vás kontaktovať.

Samozrejme nezabudnite uviesť ani telefónne číslo. Môj služobný telefón cez deň normálne zvoní a večer ho nastavím na odkazovku. Pokiaľ nechcete mať druhý, služobný telefón, môžete telefonovanie vyriešiť aj prostredníctvom niektorej online služby, ako napríklad Google Voice, Skype, alebo Viber.

3. Kde sa nachádzate

Len tak som si prechádzal stránky fotografov a nikde som nemohol nájsť, v akom meste pracujú. Žiadna nápoveda – na žiadnej podstránke! Pokiaľ je vaším cieľom zarábať, prečo by ľudia nemali vedieť kde pracujete? Poznám argument: „Chcem byť dostupný pre ľudí všade. Keby som uviedol tú dedinu, v ktorej bývam a pracujem, ani sa mi neozvú.“ To je pravda. Nikto sa vám neozve. Drvivá väčšina svadieb je fotená miestnym fotografom, alebo niekým, s kým už majú svadobčania, či rodina predchádzajúcu skusenosť. V podstate sa nikdy nestane, že klient nájde fotografa cez google a objedná si ho bez toho, aby vedel odkiaľ je. Naviac, pokiaľ nemáte uvedené mesto prichádzate o cenných návštevníkov vašej stránky, nakoľko nie ste indexovaní cez google podľa mesta. Nemusíte uvádzať svoju presnú adresu (pokiaľ nemáte sídlo firmy, či ateliér), stačí mesto.

4. Údaje o cenách

Viete prečo potenciálni klienti navštívia vašu stránku? Jasné, chcú vidieť vaše fotky, ale pokiaľ si vás chcú objednať, tak potrebujú vedieť dve veci – termíny a ceny. Otázka termínov sa dá vyriešiť pomocou kalendára, ktorý pravidelne aktualizujete a dopĺňate do neho svoje akcie. Čo sa týka cien, nie je potrebné uvádzať ceny za každý jeden fotografický úkon zvlášť, no dajte ľuďom informácie, ktoré najčastejšie hľadajú. Chcú vedieť, či sa im vôbec zmestíte do rozpočtu a preto potrebujú vedieť, či majú rátať s čiastkou 500€, alebo 2500€. Neplytvajte čas ani energiu na zbytočné stretnutia, kde by ste si dohadovali ceny a podobne. Váš cenník by mal obsahovať minimálnu cenu za akciu podľa druhu a/alebo cenové rozpätie. Napríklad: „Cena kompletného svadobného balíčku začína od 400€, no najviac klientov sa pohybuje v rozpätí  600€ – 800€ za kompletne spracované fotografie vrátane albumu s výberom tlačených fotografií a dvoma plátnami v rozmere X x Y cm.“

5. Ukážte len špicu

A to myslím doslovne – ukážte len svoje najlepšie fotografie. V podstate sa vám do portfólia veľa z vašich najlepších kúskov ani nedostane. To, čo sa rozhodnete neukázať o vás svedčí rovnako ako to, čo sa rozhodnete zverejniť. Ukážte skutočne len to najvydarenejšie, aj keď by to malo byť menej. Pokiaľ začnete uverejňovať fotografie, ktoré nesúvisia s vašou prácou, alebo nie sú vašimi majstrovskými kúskami začnete potápať vlastnú značku a konečný dojem vašej stránky bude oveľa slabší.


Spracoval: Timotej Jančár

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
quintes
2013-05-28 07:54:37
...chcel by som za jednu svadbu zobrať v rozmedzí od 600 do 800 eur

pekný článok, resp. výňatok
 
transporti686
2013-05-28 08:02:57
príspevok od: quintes
...chcel by som za jednu svadbu zobrať v rozmedzí od 600 do 800 eur

pekný článok, resp. výňatok
môžeš, ak budeš super dobrý, alebo hranice sú otvorené, nemusíš čakať tu na zázrak
 
Michal Matloň
redakcia ephoto.sk 2013-05-28 08:37:57
K tretiemu bodu by sa určite dalo diskutovať. Viacero fotografov, medzi nimi aj Chase Jarvis, povzbudzujú ľudí, ktorí chcú fotiť profesionálne aby publikovali aj svoje súkromné, nekomerčné výtvory, keďže tie z veľkej časti odrážajú to čo fotograf tvorí, keď je úplne voľný a vyjadrujú ho. Hovoria, že práve oni získali mnoho zákazníkov na základe fotografii, ktoré fotili vo voľnom čase, alebo ako nekomerčné projekty.
 
miki33
2013-05-28 10:08:57
príspevok od: Michal Matloň
K tretiemu bodu by sa určite dalo diskutovať. Viacero fotografov, medzi nimi aj Chase Jarvis, povzbudzujú ľudí, ktorí chcú fotiť profesionálne aby publikovali aj svoje súkromné, nekomerčné výtvory, keďže tie z veľkej časti odrážajú to čo fotograf tvorí, keď je úplne voľný a vyjadrujú ho. Hovoria, že práve oni získali mnoho zákazníkov na základe fotografii, ktoré fotili vo voľnom čase, alebo ako nekomerčné projekty.
celkom suhlasim, paradoxe svoje svadobne fotenie zacalo ze som zacal publikovat vsetko mozne Veci z "backstage", a nekomercne projekty. Ludia radi pozeraju na fotografie a to hocijake. Casto si vsimam ze hlavne svadobni fotografi na SK/CZ sa prezentuju hlavne portretnymi fotografiami na svojom webe a to je myslim ze malo - na druhej strane potencialnym zakaznikom sa to velmi paci. Ale to je zas moj nazor . Teda aj jednosmerne zamerana galeria aj vsetko mozne si najde zakaznikov. Vsetkym prajem nech sa dari pri webe a zarabani
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2013-05-28 12:09:25
príspevok od: Michal Matloň
K tretiemu bodu by sa určite dalo diskutovať. Viacero fotografov, medzi nimi aj Chase Jarvis, povzbudzujú ľudí, ktorí chcú fotiť profesionálne aby publikovali aj svoje súkromné, nekomerčné výtvory, keďže tie z veľkej časti odrážajú to čo fotograf tvorí, keď je úplne voľný a vyjadrujú ho. Hovoria, že práve oni získali mnoho zákazníkov na základe fotografii, ktoré fotili vo voľnom čase, alebo ako nekomerčné projekty.
presne ved na to je blog a na stránke by mal mať tiež fotograf sekciu moja tvorba
 
WildSammy
2013-05-28 15:34:18
príspevok od: transporti686
môžeš, ak budeš super dobrý, alebo hranice sú otvorené, nemusíš čakať tu na zázrak
su aj taky co na SK pytaju 1500e alebo aj viac.. http://www.ispwp.com/slovakia-wedding-photographers
 
tomis.ales
2013-05-28 16:01:24
Vsetko az na predposledny bod mam. Ludia su tak strasne lenivy citat.... Vsetci (okrem jedneho paru) sa pytali na ceny a pritom ich mali pod nosom. Ludia necitaju, nevnimaju. Vsetci sa pytaju odkial som. Maju to tam napisane.
 
hugoboss163
2013-05-28 16:34:10
príspevok od: tomis.ales
Vsetko az na predposledny bod mam. Ludia su tak strasne lenivy citat.... Vsetci (okrem jedneho paru) sa pytali na ceny a pritom ich mali pod nosom. Ludia necitaju, nevnimaju. Vsetci sa pytaju odkial som. Maju to tam napisane.
presne, oni si neprecitaju na stranke ,radsej sa vsetko opytaju aj ked je to tam napisane...
 
Pospo
2013-05-28 16:53:00
S bodom 4. nesuhlasim a ked si pozriete portfolia slovenskych (svadobnych) fotografov, tak zistite ze niesom sam. Dva dovody (v pripade svadoneho fotografa) preco nie s cenou von. Okrem toho ze svadobne fotenie moze mat xy scenarov ak ktorych sa odvija cena (a nikto nechce citat stometrovy cennik jak z restauracie), tak najhorsie co sa moze stat fotografovi, ze si ho ludia zafixuju na urcitej cenovej hladine. Zverejnit cenu si mozu dovolit fotografi za vodou (ktorym ale nie je tento clanok urceny). Bod 5 je imho najdolezitejsi. Fotograf je taky dobry, ako jeho najhorsia fotka.
 
transporti686
2013-05-28 17:41:52
príspevok od: tomis.ales
Vsetko az na predposledny bod mam. Ludia su tak strasne lenivy citat.... Vsetci (okrem jedneho paru) sa pytali na ceny a pritom ich mali pod nosom. Ludia necitaju, nevnimaju. Vsetci sa pytaju odkial som. Maju to tam napisane.
jasné, že ľudia nečítajú, však načo
 
Marek Janicko
2013-05-28 17:57:02
príspevok od: WildSammy
su aj taky co na SK pytaju 1500e alebo aj viac.. http://www.ispwp.com/slovakia-wedding-photographers
To je cennik pre zahranicnu klientelu a je to start cena, ktora je uplne normalna.
 
Marek Janicko
2013-05-28 19:04:03
Clanok ala Javurek - zive.cz
Riadit sa podla neho je rovnake, ako chodit s odistenym granatom. Fotenie je krasne hobby, zaujimavy job no naraza na jeden velky mantinel a to je klient.
Klient je rovnako citilvy, ako zenska. V kazdom bode od prveho kontaktu, cez prve osobne stretnutie az po vykonanie prace a jej odovzdanie je nutne mysliet na marketing, psychologiu, komunikaciu, ... s ohladom na ciele fotografa a ciele klienta.
Od kedy som v biznise povedal by som, ze prave praca orientovana na zakaznika je omnoho tazsia, ako samotne fotenie. Historia nam to dokazuje nielen vo svete fotografii ale i v inych oblastiach. Mnoho ludi robilo sialene veci, no spenazili to az ludia so schopnostami tykajuce sa biznisu.
Zhrunul by som to tak, ze vsetko co fotograf robi pre biznis musi mat zmysel a nemoze to byt na zaklade domienok a nenajboze halabala pristupu. Napr. uverejnenie alebo neuverejnenie ceny je specificka zalezitost, ktora vyzaduje vzdy osobitny pristup ci uz z hladiska marketingu alebo psychologie. Ja osobne som skusil obe varianty a nemozem ani o jednej napisat, ze je lepsia z dovodu, ze kazdy pristup ma svoje + i -. A kto tvrdi jednoznacne iba jedno, nema o tom vobec paru.
Na zaver by som ty dal este malu radu, neboj sa experimentovat a prichadzat o zakaznikov. Ja sam som prisiel a este i pridem o nespocet zakaznikov a to len vdaka experimentovaniu. Len davaj pozor! Musis vediet co robis a experimentovat v plnej krase mozes iba pri prvom kontakte. Od bodu uzatvorenia kontraktu mozes experimentovat iba obmedzene a s ohladom tym, ze musis odovzdat gro prace v takej kvalite ktoru si klient objednal.

PS: ak som v tebe prebudil zvedavost, prajem ti prijemne mesiace az roky stravene pri knihach, internete a komunikacii s ludmi
 
WTF
2013-05-28 19:07:35
príspevok od: Marek Janicko
To je cennik pre zahranicnu klientelu a je to start cena, ktora je uplne normalna.
Hlboko sa mylis, Janicko. Ta cena je aj pre domacu klientelu a povedal by som, ze sa nemozu stazovat na nezaujem aj pri tychto cenach.
 
Marek Janicko
2013-05-28 19:39:08
príspevok od: WTF
Hlboko sa mylis, Janicko. Ta cena je aj pre domacu klientelu a povedal by som, ze sa nemozu stazovat na nezaujem aj pri tychto cenach.
Tak tym padom to je pozitivna informacia a som rad, ze sa najde tolka klientela, ktora je ochotna zaplatit za kvalitu. Apropo velmi rad sa mylim v takych veciach.
 
WildSammy
2013-05-28 20:25:21
príspevok od: Marek Janicko
Tak tym padom to je pozitivna informacia a som rad, ze sa najde tolka klientela, ktora je ochotna zaplatit za kvalitu. Apropo velmi rad sa mylim v takych veciach.
z tych co su ta uvedeny sa mi pacia Lukackovci www.almapix.sk a aj by som bol ochotny zaplatit tu cenu, keby viem, ze taky kvalitny vystup bude tvorit aspon 30-40 foto.. viac mi netreba a nie len dakych 5 a zvysnych 300 onicom..
 
Marcel Rebro
2013-05-29 15:40:39
Nulte NIE : cast stranky (alebo nedajboh cela) "UNDER CONSTRUCTION"!
 
Pista_MI
2013-05-29 19:28:56
Len tak btw. by som uviedol taky priklad: profesionalny fotograf ponuka fotenie svadby za cca 300€, super fotky, fotokniha a vsetko co s tym suvisi. Zakaznikovi sa to vidi vela, ze oni maju fotografa, co im nafoti za 150€. Ale - "fotograf" si kupil amatersku zrkadlovku, o foteni vie prd a fotky im doda iba na CD. O kvalite ani nevravim. Zakaziek ma, ze si moze vyberat. No ma zmysel robit nejaky web a investovat tazke prachy do techniky??? A ludia ludia su spokojni. Nechapem.
 
Marcel Rebro
2013-05-29 19:38:34
príspevok od: Pista_MI
Len tak btw. by som uviedol taky priklad: profesionalny fotograf ponuka fotenie svadby za cca 300€, super fotky, fotokniha a vsetko co s tym suvisi. Zakaznikovi sa to vidi vela, ze oni maju fotografa, co im nafoti za 150€. Ale - "fotograf" si kupil amatersku zrkadlovku, o foteni vie prd a fotky im doda iba na CD. O kvalite ani nevravim. Zakaziek ma, ze si moze vyberat. No ma zmysel robit nejaky web a investovat tazke prachy do techniky??? A ludia ludia su spokojni. Nechapem.
Zle btw. Co myslis, preco sa vyrabaju/predavaju aj Dacie aj VW aj Mercedse? A ludia su spokojni. Chapem.
 
Pista_MI
2013-05-29 19:52:45
príspevok od: Marcel Rebro
Zle btw. Co myslis, preco sa vyrabaju/predavaju aj Dacie aj VW aj Mercedse? A ludia su spokojni. Chapem.
Mno: idem do predajne kupit Mercedes SLK. Predajca mi povie cenu 50000€. A ja mu na to: Kaslem na teba, idem si kupit Logana za 7000€. Alebo SLK z bazaru za 10000€ Tak si to myslel?
 
djpali
2013-05-29 22:22:15
príspevok od: transporti686
môžeš, ak budeš super dobrý, alebo hranice sú otvorené, nemusíš čakať tu na zázrak
nemusi byt dobry, staci aby sa hybal medzi ludmi, pre ktorych su spominane sumy prt vo vetre
 
djpali
2013-05-29 22:28:53
príspevok od: WildSammy
z tych co su ta uvedeny sa mi pacia Lukackovci www.almapix.sk a aj by som bol ochotny zaplatit tu cenu, keby viem, ze taky kvalitny vystup bude tvorit aspon 30-40 foto.. viac mi netreba a nie len dakych 5 a zvysnych 300 onicom..
Treba si uvedomit, ze skutocny profesional je ten, kto splni presne ocakavania klienta. Niekedy ma pre klienta tych 300 onicom vacsiu cenu (ked v pozadi place neostra babka, vzadu pri kostole oprety kamarat ktory prist na svadbu nemal a nikdo ho nevidel, alebo tri placuce kamaratky) ako tych 40. Je to vec toho, kto si fotky objednava. Keby som daval fotografovi 300 eur za fotenie, alebo aj 500, v ziadnom pripade by som nechcel len vyretusovanych zopar, ale vsetky za kazdych okolnosti...
 
djpali
2013-05-29 22:31:54
príspevok od: Pista_MI
Mno: idem do predajne kupit Mercedes SLK. Predajca mi povie cenu 50000€. A ja mu na to: Kaslem na teba, idem si kupit Logana za 7000€. Alebo SLK z bazaru za 10000€ Tak si to myslel?
Neviem ako to myslel on, ale ja som to pochopil takto : Ak ta taky klient nezaujme, musis ho slusne poslat doprec. Nemozes sa na nho hnevat preto, ze si chce kupit maximalne daciu a navyse ho presviedcat o svojej pravde, ked on bol stotozneny s uplne inym cenovym rozpatim. Zas na druhe strane, ak ty chces 300 a on 150, tak sa asi nedohodnete a vsetko dobre dopadne ne ?
 
WildSammy
2013-05-29 22:48:27
príspevok od: djpali
Treba si uvedomit, ze skutocny profesional je ten, kto splni presne ocakavania klienta. Niekedy ma pre klienta tych 300 onicom vacsiu cenu (ked v pozadi place neostra babka, vzadu pri kostole oprety kamarat ktory prist na svadbu nemal a nikdo ho nevidel, alebo tri placuce kamaratky) ako tych 40. Je to vec toho, kto si fotky objednava. Keby som daval fotografovi 300 eur za fotenie, alebo aj 500, v ziadnom pripade by som nechcel len vyretusovanych zopar, ale vsetky za kazdych okolnosti...
keby chcem 300 fotiek vsetkeho okolo, tak si neobjednam fotografa, ale poviem znamym, co budu na obrade alebo na hostine, aby si zobrali vsetci kompakty a cvakali vsetko o 100sest a potom by som si ich fotky stiahol a mal by som vystup aky chcem.. na to fotografa netreba.. ale ano je to reportaz vs umelecky styl a kazdy preferuje ine..
 
Pista_MI
2013-05-29 23:28:12
príspevok od: djpali
Neviem ako to myslel on, ale ja som to pochopil takto : Ak ta taky klient nezaujme, musis ho slusne poslat doprec. Nemozes sa na nho hnevat preto, ze si chce kupit maximalne daciu a navyse ho presviedcat o svojej pravde, ked on bol stotozneny s uplne inym cenovym rozpatim. Zas na druhe strane, ak ty chces 300 a on 150, tak sa asi nedohodnete a vsetko dobre dopadne ne ?
Ja som to myslel zo strany skutocneho fotografa. Klient dopredu vie, ze dostane super kvalitu, no pri vyslednej sume zahlasi, ze mu svadbu nafoti lacnejsie nejaky jeho kamarat za polovicnu cenu. Ide mi o to, ze kam to speje vsetko. Vies fotit, odvadzas skutocnu profi robotu, zapytas si za to adekvatnu sumu a klient nakoniec zoberie niekoho, kto foti uplny smejd. A klientovi to nakoniec staci. Takze ci nestaci kupit fotak za 400€, vykaslat sa na web a fotit za polovicne ceny. Aj ked mizerna kvalita to bude. Lebo tak sa to teraz nejako rozmaha. Dolezita cena, nie kvalita. Fotky mozu byt kompozicne uplne mimo, zasumene, neostre, doslova vyblute. Len nech je to lacne. Ved dnes uz kdekto, kto si kupi amatersku zrkadlovku si da za meno FOTOGRAF a "foti" jedna radost. A v sporte detto. Tomu sa venujem napr. ja.
 
djpali
2013-05-30 07:54:56
príspevok od: WildSammy
keby chcem 300 fotiek vsetkeho okolo, tak si neobjednam fotografa, ale poviem znamym, co budu na obrade alebo na hostine, aby si zobrali vsetci kompakty a cvakali vsetko o 100sest a potom by som si ich fotky stiahol a mal by som vystup aky chcem.. na to fotografa netreba.. ale ano je to reportaz vs umelecky styl a kazdy preferuje ine..
Ak to po tebe chce klient, povies mu ze to je pod tvoju uroven ? o tom je profesionalita, splnit ocakavania klienta, za toto ludia platia, to sa vola business...
 
djpali
2013-05-30 07:57:00
príspevok od: Pista_MI
Ja som to myslel zo strany skutocneho fotografa. Klient dopredu vie, ze dostane super kvalitu, no pri vyslednej sume zahlasi, ze mu svadbu nafoti lacnejsie nejaky jeho kamarat za polovicnu cenu. Ide mi o to, ze kam to speje vsetko. Vies fotit, odvadzas skutocnu profi robotu, zapytas si za to adekvatnu sumu a klient nakoniec zoberie niekoho, kto foti uplny smejd. A klientovi to nakoniec staci. Takze ci nestaci kupit fotak za 400€, vykaslat sa na web a fotit za polovicne ceny. Aj ked mizerna kvalita to bude. Lebo tak sa to teraz nejako rozmaha. Dolezita cena, nie kvalita. Fotky mozu byt kompozicne uplne mimo, zasumene, neostre, doslova vyblute. Len nech je to lacne. Ved dnes uz kdekto, kto si kupi amatersku zrkadlovku si da za meno FOTOGRAF a "foti" jedna radost. A v sporte detto. Tomu sa venujem napr. ja.
ano, je taka doba. Mimochodom, dnes ani s webom nezabijes ani cas ani peniaze, dnes mas velmi pekne templaty zadarmo. Mimochodom weby robim profesionalne napriklad ja. Holt, ak sa chceme uzivit, budeme sušiť papule
 
WildSammy
2013-05-30 21:39:13
príspevok od: djpali
Ak to po tebe chce klient, povies mu ze to je pod tvoju uroven ? o tom je profesionalita, splnit ocakavania klienta, za toto ludia platia, to sa vola business...
mojim klientom je moje portfolio jasne a sme dvaja.. ten druhy je reporter, takze ak chcu reportaz, foti on
 
Skipy
2013-06-02 00:49:14
Ja som sice amater a ani nemam ambicie fotit profesionalne. Avsak chcem povedat, ze je rozdiel medzi "profesionalnym fotografom" a profesionalnym fotografom.. Nie len v cene ale aj v kvalite. Cena je predcenovanym kriteriom. Za dobre fotky sa oplati si priplatit. Ale kedze kvalitu posudzuje klient, tak si on sam voli pomer cena/vykon podla svojich znalosti a moznosti...

Najlepsie to vysvetlia tieto dva linky...
Profesionalny fotograf... www.danielsutka.com
"Profesionalny fotograf" ... http://www.videokocan.sk/galerie/
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia