Hore

Fotostĺpček šéfredaktora 6/2019 - Panasonic špeciál

Deň pred oficiálnym uvedením nových fotoaparátov a objektívov som mal možnosť si ich vyskúšať. Novinári z celej Európy, ale aj zo zámoria, sa stretli v Barcelone, aby sa o novinkách niečo dozvedeli a preverili ich schopnosti a ja som mohol byť medzi nimi.

Najprv sme sa zúčastnili tlačovej konferencie, kde nám novinky oficiálne predstavili a zároveň opätovne potvrdili partnerstvo Panasonicu, Leicy a Sigmy. Dozvedeli sme sa niečo aj o pripravovaných objektívoch a podpore rôznych výrobcov príslušenstva (Atomos, DJI, Senheiser, Peak Design, Nissin, Godox, PocketWizzard atď.). Potom sme absolvovali školenie a mohli sme vyraziť fotiť. Pripravených bolo niekoľko lokácií, kde sme fotoaparáty a objektívy preverili za dobrých aj zlých svetelných podmienok.


Yosuke Yamane, riaditeľ obrazovej divízie Panasonicu, predstavuje prvú plnoformátovú bezzrkadlovku Panasonic.


Symbolické potvrdenie partnerstva Panasonicu, Sigmy a Leicy.


Novinky sa pýšia mnohými prvenstvami.

Upozornenie: Fotoaparáty a objektívy, ktoré sme vyskúšali, boli predprodukčné vzorky. Fotoaparáty nemali finálny firmvér, bol vo verzii V0.7. Objektívy mali konečný firmvér. Vlastnosti prístrojov a aj obrazový výstup sa ešte môžu zmeniť. Tu publikované zábery sú v plnom rozlíšení, nasnímané do formátu JPG. Fotografie nemôžu byť stiahnuté a publikované, či tlačené inde. Stiahnuť si ich môžete pre vlastnú potrebu. Konečné a podrobné posúdenie obrazového výstupu bude možné až pri finálnych predajných kusoch.

Mne sa do rúk dostal model S1 s nižším rozlíšením a kompletná trojica objektívov. S1 aj S1R sú robustné veľké fotoaparáty, bez akýchkoľvek ergonomických kompromisov. Koledujú si o prezývku “tehla”. Je to tak ale správne, sú to profesionálne fotoaparáty, na rozdiel od Nikonov Z a Canonu EOS R. V budúcnosti to fotografi ocenia, keď prídu na tri veľké teleobjektívy. A komu to prekáža, nech si počká na nižšie modely, ktoré určite budú menšie, alebo siahne po Micro 4/3 alternatíve.

Nebudem tu písať o parametroch, tie nájdete v tlačovej správe a na stránkach výrobcu.


Panasonic Lumix S1R v rukách ambasádora Griffina Hammonda. Z fotografie môžete posúdiť, že to nie je malá bezzrkadlovka, ale veľký prístroj s výbornou ergonómiou.

Panasonic Lumix S1

  • 24MP full-frame CMOS snímač
  • Depth from Defocus AF systém s vyhodnotením kontrastu
  • 5-osá stabilizácia snímača, Dual I.S. 2
  • Utesnené telo, odolnosť voči mrazu
  • 96MP High Res režim
  • 6 obr./s. s AF-C
  • 5.76 Mpx OLED EVF
  • V dvoch osiach výklopný 2.1MPx dotykový LCD
  • UHD 4K/60p video (1.5x crop); 4K/30p bez orezu
  • 10-bit HLG , 4:2:2 V-Log
  • XQD a SD slot
  • nabíjanie cez USB


Panasonic Lumix S1R

  • 47MP full-frame CMOS snímač
  • Depth from Defocus AF systém s vyhodnotením kontrastu
  • 5-osá stabilizácia snímača, Dual I.S. 2
  • Utesnené telo, odolnosť voči mrazu
  • 187MP High Res režim
  • 6 obr./s. s AF-C
  • 5.76 Mpx OLED EVF
  • V dvoch osiach výklopný 2.1MPx dotykový LCD
  • UHD 4K/60p video (1.5x crop); 4K/30p bez orezu
  • 10-bit HLG , 4:2:2 V-Log
  • XQD a SD slot
  • nabíjanie cez USB


Aj keď nové FF bezzrkadlovky boli predstavené v piatok, nebolo to žiadne prekvapenie. Veď samotný Panasonic avizoval ich vývoj už minulý rok na Photokine, kde bola nielen vystavená maketa, ale v zákulisí bol aj funkčný prototyp. Firme sa nepodarilo zabrániť úniku informácií a na rumor stránkach sa objavili aj podrobné špecifikácie. Tie boli veľmi povzbudzujúce. Canonu aj Nikonom sa kadečo vyčíta, Panasonicy sú oproti tomu prakticky papierovo dokonalé. Teoreticky im nič nechýba, ba majú aj niečo naviac. A aká je realita?

Hranatý dizajn fotoaparátov je konzervatívny, žiadne experimenty. Ostrejšie je tvarovaný aj grip, ale inak sa drží dobre. Na Panasonic neštandardne je riešené zapínanie, páčkou pri stavovom displeji. Inak však ovládanie vychádza z M43 bezzrkadloviek Panasonic, najmä z modelu G9. Novinkou je zámok väčšiny ovládačov, ktorý ma zabrániť nechcenému prestaveniu fotoaparátov pri práci. Panasonic zmenil spôsob vyklápania displeja, ktorý je podobný ako u niektorých fotoaparátov Fujifilm. Je to odolnejšie ako otočný kĺb a naviac je displej stále v osi objektívu. Niektoré ovládacie prvky idú tuhšie a majú ostré hrany. Na takto veľkých fotoaparátoch je priestor pre veľký stavový displej, samozrejme podsvietený. Podsvietené sú aj najdôležitejšie tlačidlá na zadnej strane. Kedy sa to konečne stane štandardom u profesionálnych fotoaparátov?

Hľadáčik fotoaparátu je veľký, ale nie najväčší, za to má rekordné rozlíšenie 5,76 Mpx! Vďaka tomu je obraz luxusne jemný. Ani pri tak vysokom rozlíšení nie je pomalý, oneskorenie je nepatrné a frekvencia prekresľovania je až 120FPS.

Panasonic zmenil Quick menu (konečne!) a redizajnoval aj menu. Nevedeli sme sa zhodnúť, či je nové menu lepšie, ale zhodli sme sa, že to bude najskôr vec zvyku.


Príjemným prekvapením je podsvietenie najdôležitejších tlačidiel. To oceníte pri fotení v tme.


Fotoaparáty sú osadené najlepším hľadáčikom na trhu s rekordným rozlíšením 5,76 Mpx.

V čom bolo najviac vidieť, že sme mali v rukách predprodukčné vzorky, bolo zaostrovanie. Za dobrých svetelných podmienok fungovalo výborne. Rýchlo a spoľahlivo. Dych mu dochádzal za horších svetelných podmienok a v koktailovom bare mal  70-200/4 problém zaostriť na aktívneho barmana. Uvidíme, či sa podarí tento problém vyriešiť, aby aj S1 a S1R zaostrovali tak dobre, ako G9 s menším snímačom. Panasonic ako jediný používa zaostrovanie výhradne s vyhodnocovaním kontrastu Depth-From-Defocus. Pri M43 fotoaparátoch dokazuje, že aj s touto technológiou sa dá konkurovať PDAF. Výhodou je, že tu nehrozí riziko pásikovania, spôsobené AF senzormi medzi obrazovými bunkami.

Výborne funguje detekcia tváre, očí a aj celej postavy. Po novom je tu aj detekcia zvierat, ale tú som nemal ako preskúšať. Vyskúšal som aj kontinuálne zaostrovanie a sériové snímanie. Pri švenkovaní zaostroval fotoaparát spoľahlivo. Pri sledovaní pohybu smerom k objektívu sa mu až tak nedarilo, ale nebola to ani žiadna katastrofa. Keby som mal príležitosť pohrať sa a nastaveniami a viac sa s fotoaparátom spoznať, výsledky by boli lepšie.


Pri fotení pohybu smerom k fotoaparátu bol môj LUMIX S1 striedavo úspešný.


Pri sledovaní skútra si viedol veľmi dobre.


V koktailovom bare som sa riadne natrápil. Automatickému zaostrovaniu zatiaľ nízka hladina svetla robí problémy. Zato fotoaparát exceluje v nízkej úrovni šumu. ISO 12 800.

Pri sledovaní pohybu majú fotoaparáty priemerných 6 obr./s., čo pre bežné fotenie akcie stačí. Ani jeden z fotoaparátov si nerobí nárok na kandidatúru do klubu športových a wildlifových špecialistov. Potešilo ma, že buffer je dostatočne veľký, aby ste ho len tak ľahko nezahltili.

Vo fotoaparátoch je rozmerný akumulátor. Jeho výdrž je priemerná a po pár hodinách sme mali všetci batérie takmer prázdne. Udávaná výdrž okolo 380 záberov je realistická. Niektorí mali k dispozícii aj vertikálny batériový grip.


Fotoaparát s nasadeným gripom.

Fotoaparáty disponujú stabilizáciou s účinnosťou až 6EV, čo je pri FF fotoaparátoch rekord. Jej poriadne odskúšanie si nechám až na plnohodnotnú recenziu. Vyskúšal som mierne dlhšie časy, ale nešiel som až na maximum. Stabilizácia výborne funguje vo videu. Aj na ohnisku 200 mm bol obraz stabilný. Zaujímavosťou je zabudovanie funkcie, ktorá vám na displeji ukazuje, ako sa vám trasú ruky. Podľa toho môžete posúdiť, či netreba použiť statív.

Nový procesor využíva niekoľko inovatívnych technológií spracovania obrazu. Zatiaľ som videl len JPG-y, ale musím povedať, že sú špičkové. Ten kontrast, farby, nízky šum. Ani sa ich netreba dotknúť vo fotoeditore. Veľký palec hore.


JPG priamo z fotoaparátu, bez úprav. Prirodzené a živé farby.

Model S1, ktorý som mal k dispozícii, má rozlíšenie 24,2Mpx a dá sa predpokladať, že bude produkovať menej šumu, ako S1R s rozlíšením cez 40 Mpx. Nemal som možnosť porovnať ich. Ale to, čo S1R dokáže pri vysokých citlivostiach je vynikajúce, stále sa bavíme o JPG. Do ISO 6400 sa šumom prakticky nemusíte zaoberať, na fotografiách ho nájdete len v tieňoch a aj to musíte pozorne pozerať na 100% priblížení. Venus Engine vie, kde má na šum zatlačiť a kde dať prednosť zachovaniu jemných detailov. Vyskúšal som ísť s citlivosťou ešte vyššie. Aj pri max. ISO 51 200 je úroveň šumu prekvapujúco nízka. Aj keď na veľkých plochách vidieť zásah odšumovania, detailov je stále dostatok. Výborne sú zachované farby a nebál by som sa tlače do formátu A2.

Nechcem teraz fotoaparát prechváliť, jeho skutočný potenciál uvidíme až pri finálnych kusoch a formáte RAW. To, čo som ale zatiaľ videl, je na absolútnej špičke.


JPG priamo z fotoaparátu, bez úprav. ISO 51 200, kvalitná tlač možná do formátu A2.


JPG priamo z fotoaparátu, bez úprav. ISO 6400 je prakticky bez šumu.

Vyšší model S1R má vysoké rozlíšenie 47 MPx, komu by to nestačilo, má možnosť využiť funkciu snímania vo vysokom rozlíšení až 187 Mpx. Majiteľom S1 bude “musieť” stačiť 96 Mpx. High Res režim poznáme už z iných fotoaparátov a tu funguje rovnako. Využíva sa posun snímača a kombinácia ôsmich záberov. Fotoaparát musí byť na statíve. High Res má dve nastavenia. Jedno je vhodné na získanie maxima detailov pri scéne, kde sa nič nepohybuje. Druhý režim je určený pre snímanie scén, kde je niečo v pohybe, typický pohyb rastlín vo vetre.

Panasonic je výrobcom elektroniky a to, že vyrábajú televízory netreba nikomu pripomínať. S nimi súvisí aj novinka v podobe snímania HLG fotografií. Je to štandard pre HDR obraz s veľkým dynamickým rozsahom. Stáva sa štandardom v televízoroch, ale aj chytrých zariadeniach a pomaly aj v notebookoch a monitoroch.

Video

Panasonic patrí k výrobcom sústreďujúcim sa na video. Nikomu netreba pripomínať modelový rad GH, ktorý už roky oslovuje aj profesionálov, i keď používa Micro 4/3 snímač. Novinky sú tiež výborne vybavené pre video, najmä model S1. V ponuke je 4K 50p/60p (crop 1,5x) a vysokorýchlostné FHD video. 4K so štandardnou frekvenciou je bez orezu. Poteší, že max. dĺžka videa je až 60 minút a k dispozícii bude aj 4:2:2 V-Log.

Objektívy

Z trojice objektívov sú dva v najvyššej triede, certifikované Leicou. “Setový” objektív 24-105/4 OIS sa však nemusí cítiť ako slabší zo súrodencov. Spracovanie je výborné a výstup je porovnateľný aj s pevnými sklami. Úlohy základného zoomu sa zhostil na jednotku. Telezoom 70-200/4 OIS je ešte lepší a na dlhších ohniskách vie potešiť celkom pekným bokehom. To najlepšie na koniec, pevný 50/1,4 je famózny. Nielen že je neskutočne ostrý, ale aj krásne pracuje s rozostrením. Určite je to kandidát na porovnávanie s Otusom od Zeissu, ktorý je etalónom špičkových prime objektívov.


Panasonic LUMIX S 24-105 mm F4 MACRO O.I.S.


Panasonic LUMIX S PRO 70-200 mm F4 O.I.S.


Panasonic LUMIX S PRO 50 mm F1,4.


Lens Road Map pripravovaných objektívov Panasonic, k ním tento rok pribudne aj množstvo objektívov Sigma Art.

Záver

Panasonic, na rozdiel od Canou a Nikonu, začal rovno v profesionálnej triede. Tiež sa mu podarilo vyhnúť sa vyslovene detským chorobám tak, ako tomu bolo u prvej generácie Sony FF bezzrkadloviek. Ak si fotograf napíše zoznam toho, čo by jeho fotoaparát ideálne mal mať, Lumixy S1 a S1R to majú. Výbava je prvotriedna a pár vecí je nad rámec očakávania, napr. OLED hľadáčik s rekordným rozlíšením. Na zaostrovaní v horších svetelných podmienkach a kontinuálnom zaostrovaní musí Panasonic zapracovať. Vďaka tomu, že ostatné sa vydarilo, môže sa na zaostrovanie plne sústrediť. Trojica objektívov sa vydarila, všetky poskytujú špičkovú obrazovú kvalitu. Takže toto sú prvé dojmy z krátkeho niekoľkodňového odskúšania noviniek od Panasonicu.

Ešte raz upozornenie, že publikované fotografie sú z predprodukčných vzoriek, vlastnosti prístrojov a aj obrazový výstup sa ešte môžu zmeniť. Tu publikované fotografie je zakázané preberať a publikovať na iných stránkach alebo ich publikovať v novinách a časopisoch. Ďakujeme za porozumenie.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
kwido
2019-02-04 10:06:12
Ak mi ho niekto kupi som ochotny ho obcas prevetrat
 
vilkoo
2019-02-04 10:40:36
to by si musel predat auto alebo ladvinu brutal cena
 
blahoslav J B Art
2019-02-04 11:00:25
vyzera to sice pekne ... ale ja ostavam u MFT Panasonic GX80 a Olympus OMD M10 ... a na svadby a portrety Fuji X-T2 a E1
 
JohnNewton
2019-02-04 11:39:04
príspevok od: vilkoo
to by si musel predat auto alebo ladvinu brutal cena
Na Alze je predpokladaná cena s objektívom 24-105 macro OIS 3110 €. Tak že ak mám prísť o obličku, tak rašdšej za toto ako za MFT Olyho bez objektívu Škoda že nám príroda nenadelila viac obličiek .... ale vážne, už to nepotrebujem ani nevyužijem, ale je fajn že sa čosi v FF CSC deje.
 
marcus_labeo
2019-02-04 12:12:47
príspevok od: vilkoo
to by si musel predat auto alebo ladvinu brutal cena
Niežeby som to považoval za lacné, ale v kontexte triedy tie ceny sú úplne normálne. Treba si uvedomiť, že toto sú profi prístroje, t.j. plne vybavené, žiadne osekané midrange modely ako predstavil Canon či Nikon, tie sú o ligu nižšie. No a určite mi príde cena FF Panasonicov lepšia, ako 4/3 Oly E-M1X za 3000 USD.
 
JohnNewton
2019-02-04 12:28:22
príspevok od: marcus_labeo
Niežeby som to považoval za lacné, ale v kontexte triedy tie ceny sú úplne normálne. Treba si uvedomiť, že toto sú profi prístroje, t.j. plne vybavené, žiadne osekané midrange modely ako predstavil Canon či Nikon, tie sú o ligu nižšie. No a určite mi príde cena FF Panasonicov lepšia, ako 4/3 Oly E-M1X za 3000 USD.
Aj macro objektív čosi stojí a tento to dokáže v mierke 1:2, ak som to správne vyčítal, čo na občasnú zábavku tiež poteší
 
marcus_labeo
2019-02-04 12:45:29
príspevok od: JohnNewton
Na Alze je predpokladaná cena s objektívom 24-105 macro OIS 3110 €. Tak že ak mám prísť o obličku, tak rašdšej za toto ako za MFT Olyho bez objektívu Škoda že nám príroda nenadelila viac obličiek .... ale vážne, už to nepotrebujem ani nevyužijem, ale je fajn že sa čosi v FF CSC deje.
Počkaj si nejaký ten mesiac a cena bude iná, notabene v iných ako slovenských eshopoch. Napr. Nikon Z6 s 24-70kou viem kúpiť na ECG za menej ako 2000 eur.
 
seifi
2019-02-04 13:07:42
príspevok od: marcus_labeo
Niežeby som to považoval za lacné, ale v kontexte triedy tie ceny sú úplne normálne. Treba si uvedomiť, že toto sú profi prístroje, t.j. plne vybavené, žiadne osekané midrange modely ako predstavil Canon či Nikon, tie sú o ligu nižšie. No a určite mi príde cena FF Panasonicov lepšia, ako 4/3 Oly E-M1X za 3000 USD.
profi ? ako vnímať vety ... dych mu dochádzal za horších svetelných podmienok ... Ani jeden z fotoaparátov si nerobí nárok na kandidatúru do klubu športových a wildlifových špecialistov ... rozmerný akumulátor. Jeho výdrž je priemerná ...
 
marcus_labeo
2019-02-04 13:18:51
príspevok od: seifi
profi ? ako vnímať vety ... dych mu dochádzal za horších svetelných podmienok ... Ani jeden z fotoaparátov si nerobí nárok na kandidatúru do klubu športových a wildlifových špecialistov ... rozmerný akumulátor. Jeho výdrž je priemerná ...
Jednak Karol viackrát upozornil, že to bola predsériová verzia. Ale i tak, ani D850 nie je športový rýchlik a nik nepochybuje, že je to profi stroj. No a baterku by som už nekritizoval vôbec, proste mirrorlessy sú na tom bez extra baterky v gripe zle, štandard triedy je okolo 350 záberov (Z6: 310, Z7: 330, EOS R: 370, vymyká sa akurát a7 III so 710 zábermi).
 
seifi
2019-02-04 15:39:35
tak nech píšu, že to bude profi, až ten moment nastane ...; mne ide o to neustále zveličovanie, ten bulvárny štýl, ktorý sa nesie naprieč (skoro) všetkými článkami o technike ; zober si vetu ... začal rovno v profesionálnej triede. Tiež sa mu podarilo vyhnúť sa vyslovene detským chorobám tak, ako tomu bolo u prvej generácie Sony FF bezzrkadloviek ... ešte nemajú sériové vyrábané stroje, ešte neuplynulo čo len pol roka, ale výsledky sú jasné; pocitovo to vidím takto
 
aesace
2019-02-04 16:22:21
príspevok od: seifi
tak nech píšu, že to bude profi, až ten moment nastane ...; mne ide o to neustále zveličovanie, ten bulvárny štýl, ktorý sa nesie naprieč (skoro) všetkými článkami o technike ; zober si vetu ... začal rovno v profesionálnej triede. Tiež sa mu podarilo vyhnúť sa vyslovene detským chorobám tak, ako tomu bolo u prvej generácie Sony FF bezzrkadloviek ... ešte nemajú sériové vyrábané stroje, ešte neuplynulo čo len pol roka, ale výsledky sú jasné; pocitovo to vidím takto
To je pravda, ale prave tie papierove parametre su tie, ktore produkt predavaju...nikdy nie je uvadzane, co sa opravilo alebo pokazilo v dalsich firmveroch, ale len to, s cim bola dodavana uvodna verzia a tak tam treba toho natlacit kopec uz od zaciatku:ostrenie sa zlepsi firmverom neskor Podobne tomu bolo aj u Nikonu Z6/7, len tam chybaju niektore 'zasadne' profi veci..ktore sice v skutocnosti malokomu chybaju, ale papier nepusti..
 
jan21
2019-02-04 18:41:53
príspevok od: marcus_labeo
Jednak Karol viackrát upozornil, že to bola predsériová verzia. Ale i tak, ani D850 nie je športový rýchlik a nik nepochybuje, že je to profi stroj. No a baterku by som už nekritizoval vôbec, proste mirrorlessy sú na tom bez extra baterky v gripe zle, štandard triedy je okolo 350 záberov (Z6: 310, Z7: 330, EOS R: 370, vymyká sa akurát a7 III so 710 zábermi).
Ano D850 nieje športový rýchlik a dá 7obr./s (s BG 9 obr,/s) a tento Panas 6 obr./s.

Je idealny na Glamour, módu, luxusné krajinky a portréty kde výstup bude luxusný a netrapi ťa počet záberov ani ich kadencia...a ani cena celého systemu
 
mirosz
2019-02-05 09:17:34
Hmm...take kombine ze tento panak + 16-35, 24-105 mrkvo a pevna 50ka (pripadne 85ka ktora by mozno stacila aj 1.8) a som vysmaty jak leco na velmi dlho... Ked budem velky, tak si to kupim.
 
Roman Point
2019-02-05 09:53:16
príspevok od: marcus_labeo
Jednak Karol viackrát upozornil, že to bola predsériová verzia. Ale i tak, ani D850 nie je športový rýchlik a nik nepochybuje, že je to profi stroj. No a baterku by som už nekritizoval vôbec, proste mirrorlessy sú na tom bez extra baterky v gripe zle, štandard triedy je okolo 350 záberov (Z6: 310, Z7: 330, EOS R: 370, vymyká sa akurát a7 III so 710 zábermi).
Trošku si to poplietol Rko má so zapnutým ECO režimom cca 470foto na baterku papierovo. Realita je dvojnásobná a pohotovostný režim pokaiľ sa s tým človek hrá sem tam niečo odfotí sem tam natočí video atd atd je výdrž baterky bez problémov 3-4 dni ( spolu s cca 300 nafotenými fotkami )
Takže je veľmi smutné že Panák pri tej veľkosti a vyše 1kg váhe dokáže reálne spraviť len okolo 300 záberov.. To je skôr katastrofa by som povedal.
 
Roman Point
2019-02-05 10:03:53
Najväčšia smrť sú Zoom f4 sklá za cenu f2.8 od konkurencie.. 50mm f1.4 za 2500-2600e???? Veď za to je RF 50mm f1.2 sklo čo je mega rýchle a ostré

Teraz je len otázka.. Čo je horšie? Profitelo bez objektívov prípadne zo sklami s priemernou turistickou svetelnostou za cenu profi skiel f2.8 ?
Alebo telo ktoré nie je profi netvári sa ako profi a nemá ani tie ambície, ale za to má bohatý výber kvalitných skiel a aj extre drahych ale bezkonkurenčnej kvality?

Len dám nápovedu že na ephote sa vždy radilo radšej investovať do skla než do super tela na ktoré dáme zlý alebo žiadny objektív

Systém má perspektívu ak mu spravia kvalitné a cenovo porovnateľné sklá.. Dovtedy je to drahá hračka do poličky

Btw to už iba Canon v dnešnej dobe robí vlastné senzory?? Toshiba ( Sony, Nikon, Panasonic ?Pentax? ) 24Mpx, 47Mpx zdieľané snímače? To sa dobre potom produkujú foťáky keď sa neinvestuje toľko do vývoja. Ale asi to je trend budúcnosti aby všetky foťáky boli rovnaké a rozdiel bude len vo výbave a príslušenstve.. Smutné lebo to spravilo aj z veľa automobilových značiek len okopírované plechové škatuľe..
Inak na pohľad pekný foťák
 
bobo222
2019-02-05 11:51:31
Myslím, že pri tomto systéme sa dosť ráta do budúcnosti so sklami od sigmy. Ak preekopnú svoju art línku na L bajonet, bude to sakra slušný výber, a proti konkurencii by to mohlo byť relatívne rýchlo.
 
fatality
2019-02-05 13:35:48
príspevok od: Roman Point
Najväčšia smrť sú Zoom f4 sklá za cenu f2.8 od konkurencie.. 50mm f1.4 za 2500-2600e???? Veď za to je RF 50mm f1.2 sklo čo je mega rýchle a ostré

Teraz je len otázka.. Čo je horšie? Profitelo bez objektívov prípadne zo sklami s priemernou turistickou svetelnostou za cenu profi skiel f2.8 ?
Alebo telo ktoré nie je profi netvári sa ako profi a nemá ani tie ambície, ale za to má bohatý výber kvalitných skiel a aj extre drahych ale bezkonkurenčnej kvality?

Len dám nápovedu že na ephote sa vždy radilo radšej investovať do skla než do super tela na ktoré dáme zlý alebo žiadny objektív

Systém má perspektívu ak mu spravia kvalitné a cenovo porovnateľné sklá.. Dovtedy je to drahá hračka do poličky

Btw to už iba Canon v dnešnej dobe robí vlastné senzory?? Toshiba ( Sony, Nikon, Panasonic ?Pentax? ) 24Mpx, 47Mpx zdieľané snímače? To sa dobre potom produkujú foťáky keď sa neinvestuje toľko do vývoja. Ale asi to je trend budúcnosti aby všetky foťáky boli rovnaké a rozdiel bude len vo výbave a príslušenstve.. Smutné lebo to spravilo aj z veľa automobilových značiek len okopírované plechové škatuľe..
Inak na pohľad pekný foťák
ale ta pri srcci pichlo.. ..
 
close
2019-02-05 14:11:32
príspevok od: Roman Point
Najväčšia smrť sú Zoom f4 sklá za cenu f2.8 od konkurencie.. 50mm f1.4 za 2500-2600e???? Veď za to je RF 50mm f1.2 sklo čo je mega rýchle a ostré

Teraz je len otázka.. Čo je horšie? Profitelo bez objektívov prípadne zo sklami s priemernou turistickou svetelnostou za cenu profi skiel f2.8 ?
Alebo telo ktoré nie je profi netvári sa ako profi a nemá ani tie ambície, ale za to má bohatý výber kvalitných skiel a aj extre drahych ale bezkonkurenčnej kvality?

Len dám nápovedu že na ephote sa vždy radilo radšej investovať do skla než do super tela na ktoré dáme zlý alebo žiadny objektív

Systém má perspektívu ak mu spravia kvalitné a cenovo porovnateľné sklá.. Dovtedy je to drahá hračka do poličky

Btw to už iba Canon v dnešnej dobe robí vlastné senzory?? Toshiba ( Sony, Nikon, Panasonic ?Pentax? ) 24Mpx, 47Mpx zdieľané snímače? To sa dobre potom produkujú foťáky keď sa neinvestuje toľko do vývoja. Ale asi to je trend budúcnosti aby všetky foťáky boli rovnaké a rozdiel bude len vo výbave a príslušenstve.. Smutné lebo to spravilo aj z veľa automobilových značiek len okopírované plechové škatuľe..
Inak na pohľad pekný foťák
Systém má perspektívu ak mu spravia kvalitné a cenovo porovnateľné sklá.. Dovtedy je to drahá hračka do poličky .... pošli tento výrok do Sony a ešte týždeň sa budú váľať od smiechu....trošku ti to opravím: systém ma perspektívu keď má kvalitný marketing. By si sa divil čo spraví s predajom keď dáš techniku poospevovať pár správnym jútjúberom a to ani nemusí byť kvalitná alebo cenovo porovnateľná
 
marcus_labeo
2019-02-05 16:54:21
príspevok od: Roman Point
Trošku si to poplietol Rko má so zapnutým ECO režimom cca 470foto na baterku papierovo. Realita je dvojnásobná a pohotovostný režim pokaiľ sa s tým človek hrá sem tam niečo odfotí sem tam natočí video atd atd je výdrž baterky bez problémov 3-4 dni ( spolu s cca 300 nafotenými fotkami )
Takže je veľmi smutné že Panák pri tej veľkosti a vyše 1kg váhe dokáže reálne spraviť len okolo 300 záberov.. To je skôr katastrofa by som povedal.
Nič nepletiem, píšem o ofiko CIPA číslach (normálny režim, žiadne eco-save). Že foťáky dajú v reále viac, je známa vec. Ostatne aj dpreview k baterke píše: CIPA-rated endurance of between 360 and 400 images, depending on which model, which card type you use and whether you use the EVF or LCD. These figures increase to ~1100 in 'power save' mode. In normal shooting, considering the battery's high capacity, we'd expect much more.
 
marcus_labeo
2019-02-05 16:59:27
príspevok od: Roman Point
Najväčšia smrť sú Zoom f4 sklá za cenu f2.8 od konkurencie.. 50mm f1.4 za 2500-2600e???? Veď za to je RF 50mm f1.2 sklo čo je mega rýchle a ostré

Teraz je len otázka.. Čo je horšie? Profitelo bez objektívov prípadne zo sklami s priemernou turistickou svetelnostou za cenu profi skiel f2.8 ?
Alebo telo ktoré nie je profi netvári sa ako profi a nemá ani tie ambície, ale za to má bohatý výber kvalitných skiel a aj extre drahych ale bezkonkurenčnej kvality?

Len dám nápovedu že na ephote sa vždy radilo radšej investovať do skla než do super tela na ktoré dáme zlý alebo žiadny objektív

Systém má perspektívu ak mu spravia kvalitné a cenovo porovnateľné sklá.. Dovtedy je to drahá hračka do poličky

Btw to už iba Canon v dnešnej dobe robí vlastné senzory?? Toshiba ( Sony, Nikon, Panasonic ?Pentax? ) 24Mpx, 47Mpx zdieľané snímače? To sa dobre potom produkujú foťáky keď sa neinvestuje toľko do vývoja. Ale asi to je trend budúcnosti aby všetky foťáky boli rovnaké a rozdiel bude len vo výbave a príslušenstve.. Smutné lebo to spravilo aj z veľa automobilových značiek len okopírované plechové škatuľe..
Inak na pohľad pekný foťák
Ad "Alebo telo ktoré nie je profi netvári sa ako profi a nemá ani tie ambície, ale za to má bohatý výber kvalitných skiel a aj extre drahych ale bezkonkurenčnej kvality?"
Moc neviem, koho radíš do tejto druhej skupiny, lebo ani konkurenčný Canon, ani Nikon nemajú o nič viac skiel, všetci začínajú na rovnakých 3 sklách a ďalšie prídu až v budúcnosti. A kým Canon a Nikon sa budú musieť spoliehať len sami na seba, Panasonic je v aliancii s Leicou a hlavne Sigmou, pričom najmä od Sigmy sa dá očakávať kvalita za rozumnú cenu. A ak myslíš zrkadlovkové sklá, to jednak nemá moc zmysel (kupovať si mirrorless, aby som na ňom používal DSLR sklá), jednak cez adaptér vieš dať takmer všetko.
 
marcus_labeo
2019-02-05 17:01:45
príspevok od: bobo222
Myslím, že pri tomto systéme sa dosť ráta do budúcnosti so sklami od sigmy. Ak preekopnú svoju art línku na L bajonet, bude to sakra slušný výber, a proti konkurencii by to mohlo byť relatívne rýchlo.
Presne tak, ani by som sa nedivil, keby už teraz mala Sigma prerobených x skiel pre L mount, ale na začiatok dostal prednosť Panasonic s vlastnými sklami (pri očakávane lacnejšej Sigme by si tieto Panáky asi nik nekúpil).
 
Roman Point
2019-02-05 17:56:14
príspevok od: marcus_labeo
Ad "Alebo telo ktoré nie je profi netvári sa ako profi a nemá ani tie ambície, ale za to má bohatý výber kvalitných skiel a aj extre drahych ale bezkonkurenčnej kvality?"
Moc neviem, koho radíš do tejto druhej skupiny, lebo ani konkurenčný Canon, ani Nikon nemajú o nič viac skiel, všetci začínajú na rovnakých 3 sklách a ďalšie prídu až v budúcnosti. A kým Canon a Nikon sa budú musieť spoliehať len sami na seba, Panasonic je v aliancii s Leicou a hlavne Sigmou, pričom najmä od Sigmy sa dá očakávať kvalita za rozumnú cenu. A ak myslíš zrkadlovkové sklá, to jednak nemá moc zmysel (kupovať si mirrorless, aby som na ňom používal DSLR sklá), jednak cez adaptér vieš dať takmer všetko.
O nikone neviem.. Canon má 35 makro f1.8 za 500e čo je mega dobrá cena za univerzálne sklo, 50f1.2, 28-70f2, 24-105 potvrdená je 50mmf1.8 a dľších 5_6 skiel by malo byť predstavených budúci týždeň. Nie bez skiel sa fotiť nedá
 
Roman Point
2019-02-05 17:58:46
príspevok od: marcus_labeo
Nič nepletiem, píšem o ofiko CIPA číslach (normálny režim, žiadne eco-save). Že foťáky dajú v reále viac, je známa vec. Ostatne aj dpreview k baterke píše: CIPA-rated endurance of between 360 and 400 images, depending on which model, which card type you use and whether you use the EVF or LCD. These figures increase to ~1100 in 'power save' mode. In normal shooting, considering the battery's high capacity, we'd expect much more.
Ano píšeš o Cipa ale Karol reálne žiadna cipa nafotil 300 fotiek či koľko.. A to je katastrofa pre fotak vo veľkosti dslr a pri váhe 1100g! Mark IV ma 680g..
 
Roman Point
2019-02-05 18:00:42
príspevok od: close
Systém má perspektívu ak mu spravia kvalitné a cenovo porovnateľné sklá.. Dovtedy je to drahá hračka do poličky .... pošli tento výrok do Sony a ešte týždeň sa budú váľať od smiechu....trošku ti to opravím: systém ma perspektívu keď má kvalitný marketing. By si sa divil čo spraví s predajom keď dáš techniku poospevovať pár správnym jútjúberom a to ani nemusí byť kvalitná alebo cenovo porovnateľná
To však spraví mizivé percento predaju tá yutuberska kampaň Profíci, redakcie, olympiády tam sa točia peniaze a nie u parametrohoničov
 
Hakuna Matata
2019-02-05 20:57:03
Chalani, poraďte mi - mám si dať na večeru Eidam alebo Goudu? Pretože, bez urážky, Vaša diskusia je presne na tejto úrovni.
 
Otecadams
2019-02-05 23:17:30
Povedal by som, že mnohí, čo kúpili FF mirorlesy od konkurenčných značiek, začínajú byť trochu nervózni. To je normálne, veď aj ja by som bol. Hold, mať vždy to najlepšie je dosť nákladné.
Myslím, že objektívy sa len tak vysypú. Stačí sa pozrieť, ako to potiahli v M4/3 systéme, a to tam nemali Sigmu.
 
JohnNewton
2019-02-06 08:56:55
príspevok od: marcus_labeo
Počkaj si nejaký ten mesiac a cena bude iná, notabene v iných ako slovenských eshopoch. Napr. Nikon Z6 s 24-70kou viem kúpiť na ECG za menej ako 2000 eur.
Zdá sa, že Nikonu sa podarilo aj ostrenie vo videu, v porovnaní s Panasonicom.


https://www.youtube.com/watch?time_continue=17&v=8bX9kFaJhjA
 
marcus_labeo
2019-02-06 09:18:54
príspevok od: Hakuna Matata
Chalani, poraďte mi - mám si dať na večeru Eidam alebo Goudu? Pretože, bez urážky, Vaša diskusia je presne na tejto úrovni.
Tak mne Gouda chutí oveľa viac, ako Eidam, ten je dobrý tak na slovenské rizoto v školskej jedálni.
 
marcus_labeo
2019-02-06 09:30:48
príspevok od: Roman Point
O nikone neviem.. Canon má 35 makro f1.8 za 500e čo je mega dobrá cena za univerzálne sklo, 50f1.2, 28-70f2, 24-105 potvrdená je 50mmf1.8 a dľších 5_6 skiel by malo byť predstavených budúci týždeň. Nie bez skiel sa fotiť nedá
Canon R začína so 4 sklami, Nikon Z s tromi, Panasonic S s tromi (ak ale máme byť dôslední, už teraz má Pana k dispozícii aj 7 Leica skiel pre L mount, druhá vec je ich cenová nedostupnosť). Každý výrobca avizoval do roka aspoň 3 ďalšie sklá. Canon a Nikon majú polročný náskok pred Panasonicom, ale som presvedčený, že s prispením Sigmy C/N minimálne vyrovnajú, ak nie predčia. Tipujem, že Sigma tento rok vysype pre L mount viac skiel ako samotný Panasonic.
 
Roman Point
2019-02-06 10:26:48
príspevok od: marcus_labeo
Canon R začína so 4 sklami, Nikon Z s tromi, Panasonic S s tromi (ak ale máme byť dôslední, už teraz má Pana k dispozícii aj 7 Leica skiel pre L mount, druhá vec je ich cenová nedostupnosť). Každý výrobca avizoval do roka aspoň 3 ďalšie sklá. Canon a Nikon majú polročný náskok pred Panasonicom, ale som presvedčený, že s prispením Sigmy C/N minimálne vyrovnajú, ak nie predčia. Tipujem, že Sigma tento rok vysype pre L mount viac skiel ako samotný Panasonic.
Môže byť. Ja som išiel do Rka preto lebo mám rád značku existujú lepšie foťáky za rovnaké prachy a aj lacnejšie no to u mna nehralo žiadnu rolu.. Predtým som mal Mark IV dva roky a teraz mám M50 a Rko som maximálne spokojný a nič mi v porovnaní s Mark IV nechýba.
 
marcus_labeo
2019-02-06 10:42:16
príspevok od: Roman Point
Môže byť. Ja som išiel do Rka preto lebo mám rád značku existujú lepšie foťáky za rovnaké prachy a aj lacnejšie no to u mna nehralo žiadnu rolu.. Predtým som mal Mark IV dva roky a teraz mám M50 a Rko som maximálne spokojný a nič mi v porovnaní s Mark IV nechýba.
Tak ty si asi modelový príklad, ako to asi bude fungovať, t.j. majiteľ Canon DSLR prejde na Canon mirrorless; v prechodnom období využije DSLR sklá, po čase si vybuduje portfólio natívnych ML skiel. Obdobne to bude u Nikonu. Ale Pana má tú nevýhodu (a možno je to i výhoda), že nemá silnú základňu užívateľov, ktorí automaticky zostanú pri značke. Osobne to ale ako problém nevnímam, tiež som prešiel z DSLR jednej značky na mirrorless inej značky, žiadny citový vzťah k značke nemám a keď nemám dôvod zostávať kvôli sklám, tak si slobodne vyberiem, čo mi vyhovuje. Ostatne človek nemusí mať 20 skiel, aby mohol v pohode fotiť, ja mám 3 sklá (4. je na ceste) a preto ma vôbec netrápi, že môj mirrorless systém má o polovicu menej skiel, ako mal DSLR systém.
 
Roman Point
2019-02-06 10:44:14
príspevok od: marcus_labeo
Tak ty si asi modelový príklad, ako to asi bude fungovať, t.j. majiteľ Canon DSLR prejde na Canon mirrorless; v prechodnom období využije DSLR sklá, po čase si vybuduje portfólio natívnych ML skiel. Obdobne to bude u Nikonu. Ale Pana má tú nevýhodu (a možno je to i výhoda), že nemá silnú základňu užívateľov, ktorí automaticky zostanú pri značke. Osobne to ale ako problém nevnímam, tiež som prešiel z DSLR jednej značky na mirrorless inej značky, žiadny citový vzťah k značke nemám a keď nemám dôvod zostávať kvôli sklám, tak si slobodne vyberiem, čo mi vyhovuje. Ostatne človek nemusí mať 20 skiel, aby mohol v pohode fotiť, ja mám 3 sklá (4. je na ceste) a preto ma vôbec netrápi, že môj mirrorless systém má o polovicu menej skiel, ako mal DSLR systém.
Mal som Sony 2 mesiace doma popri Mark IV.. Vyslovene mi ten vybrúsený kus železa prišiel nepríjemný v ruke.. Nevedel som sa k tomu nejak naviazať netešilo ma fotenie celé zle..
 
MagickVamp
2019-02-06 11:28:41
príspevok od: Roman Point
Mal som Sony 2 mesiace doma popri Mark IV.. Vyslovene mi ten vybrúsený kus železa prišiel nepríjemný v ruke.. Nevedel som sa k tomu nejak naviazať netešilo ma fotenie celé zle..
Stym suhlasim....Sony je take nijake co do pocitov....zato R lubim Ale rovnaky pozitivny vztah uz len z obrazka vidim zeby som mal aj k FUJI X-H1 ale aj k tomuto panasonicu...zato novy obrovsky Olympus dizajnovo mi pride strasny Aj ked drzat sa zrejme bude dobre, to sa drzal aj 5D mark IV ale pocity ziadne...ale to R...pocitova radost
 
Roman Point
2019-02-06 12:40:42
príspevok od: MagickVamp
Stym suhlasim....Sony je take nijake co do pocitov....zato R lubim Ale rovnaky pozitivny vztah uz len z obrazka vidim zeby som mal aj k FUJI X-H1 ale aj k tomuto panasonicu...zato novy obrovsky Olympus dizajnovo mi pride strasny Aj ked drzat sa zrejme bude dobre, to sa drzal aj 5D mark IV ale pocity ziadne...ale to R...pocitova radost
Veru niečo do toho Rka namontovali
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia