Hore


Šialené spojenie módy a pyrotechniky

V novembri minulého roka počas môjho európskeho turné som sa stretol s vynikajúcim pyrotechnikom Andreyom DASom a oceňovanou dizajnérkou Virginie Marcerou a rozhodli sme sa spolu vytvoriť nejaké vzrušujúce technicky náročné fotografie, ktoré by kombinovali rôzne pyrotechnické prvky (od dymu, prskaviek až po chŕlenie ohňa) a módu.

Ako to začalo:

Koncept sa začal tým, že sme s DASom šli von a premýšľali nad tým, ako čo najepickejšie a najviac poburujúco spojiť módu a oheň. DAS prišiel s nápadom urobiť anjela v ohnivom kruhu a ja som zavolal Virginie. Trocha brainstormingu a úplne strelený koncept bol na svete.

Tak ako s väčšinou pyrotechnických konceptuálnych nápadov, aj tu bolo dôležité si najprv uvedomiť, čo je vlastne dosiahnuteľné a čo sú iba naše zbožné priania. Nakoniec sme sa rozhodli fotografiu rozložiť na niekoľko osobitných častí. Spodná časť fotografie by mala byť vytvorená akýmsi „ohnivým závesom“, kruh okolo modelky cez dlhú expozíciu a radšej ako vymýšľať nejaké zariadenie, ktoré by nám rozhadzovalo iskry 3 metre do vzduchu, sme sa rozhodli použiť chrliča ohňa. Celá scéna nasvietená zhora pomocou malých bleskov a dáždnika – ktoré mám vždy so sebou. Nanešťastie sa nám nepodarilo zohnať nejaké poriadne epické archanjelské krídla aké sme chceli, a tak sme sa museli uspokojiť aj s menšími. Keď sme toto všetko mali, v pláne bolo skladanie fotografií priamo vo fotoaparáte za pomoci viacnásobných expozícií.

V deň fotenia sa ukázalo, že kopa ľudí, ktorá sa na fotenie prišla pozrieť nám môže celkom pomôcť. Vďaka nim sme mohli použiť lanká, priviazať k nim jednotlivé časti modelkinho oblečenia a vytvárať tak efekt veterného počasia, zatiaľ čo ďalší dvaja ľudia za nimi chrlili oheň a vyrábali iskry. K tomu všetkému v popredí pobehovali dvaja DASovi asistenti a hrali sa s dlhými ohnivými lanami.


Výsledok? Začiatok veľmi zaujímavého popoludnia.

Už od nášho prvého stretnutia vo Francúzsku sme sa snažili s DASom posúvať bariéry toho, čo ľudské oko videlo. Mickael de Sinno, ktorý nám pózoval už pri našom prvom fotení sa rozhodol pomôcť nám aj tentokrát. Náš model chcel fotorafie, kde by bolo dobre vidieť jeho vypracované telo. My sme neváhali a začali na neho chŕliť oheň. Hoci to celé vyzerá jednoducho, je neuveriteľný problém dobre vycentrovať ohnivú guľu za modelom. Chcelo to niekoľko pokusov, kým sme všetko trafili tak, ako sme chceli.

Keďže ohňové efekty nikdy nie sú úplne rovnaké a každé zapálenie prinášalo trochu iné „hodnoty“, neustále som musel byť pripravený a meniť nastavenia, aby som bol schopný kompenzovať aktuálne svetelné podmienky.

Zmenou expozičného času, clony a ISO som mohol vždy dosiahnuť drasticky iný výsledok. A to nehovorím o iných prvkoch ako vietor, alebo sám pyrotechnik (raz môže mávať s ohnivým lanom rýchlejšie, raz pomalšie, atď..) - takže to bolo celkom náročné kým sme našli perfektnú súhru všetkého. A ešte ťažšie to bolo zopakovať.

Ak ste to doteraz nečítali, určite sa pozrite na mojich 7 tipov ako fotografovať s ohňom predtým ako sa o niečo budete pokúšať sami.


Pozrite sa na výsledky – dlhšia/kratšia expozícia, rôzne clony, rovnako ako kombinácia efektov či rozostavenia svetiel. Aj malá zmena môže znamenať priepastný rozdiel vo finálnej fotografii.

Hoci sa môže zdať, že je to nič, v prípade tohto fotenia bolo odpálenie bleskov nad a za modelmi poriadnou výzvou. Síce to nie je vidieť, ale za modelmi bol veľký bazén, do ktorého sme museli hodiť niekoľko tehál a na ne postaviť asistenta. Ja som fotil z opačnej strany s mojím Nikkorom 70-200 na 200mm a to sa ukázalo byť tesne za dosahom mojich Pixel Pawn odpaľovačov, preto sme mali aj dosť nepodarkov.

Napriek tomu, že sme fotili s ohňom, musel som myslieť na to, aby modely počas nastavovacej fázy boli v teple => je potrebné mať k dispozícii nejakú deku. Toto je vec, na ktorú veľa začínajúcich fotografov zabúda – kým nastavujú scénu a fotoaparát, nechajú modelku stáť v zime a v nepohodlnej polohe. Osobne odporúčam, hlavne pri fotení s tak nestálym prvkom ako je oheň, najprv si všetko nastaviť a až potom nechať modelku pózovať.


Modely v teple = v konečnom dôsledku lepšie pózy.

A nakoniec, nikdy nezabúdajte na to, že oheň je nebezpečný. Môže byť dosť nepredvídateľný a tak majte pri sebe vždy profesionálov, ktorí sa o oheň vedia postarať. Ak niečo nemáte pod kontrolou, všetko sa môže pokaziť v zlomku sekundy. Ako môžete vidieť, každý nástroj vytvára úplne iný výsledok a tak musíte byť veľmi opatrní. Doslova sa  pohrávate s ohňom.

Dúfam, že sa vám video aj blog páčili. :-)

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
kozakm
2013-04-22 13:11:01
Já si říkám, proč to nenafotili všechno zvlášť a nezkombinovali v PS? Měli by nad tím větší kontrolu, nebylo by to tak nebezpečné(?)...
 
Pospo
2013-04-22 13:29:24
príspevok od: kozakm
Já si říkám, proč to nenafotili všechno zvlášť a nezkombinovali v PS? Měli by nad tím větší kontrolu, nebylo by to tak nebezpečné(?)...
Koli tomu, ze to nie je standatna zakazka, ale selfpromo (pre vsetky strany) a zaroven fototutorial.
 
kozakm
2013-04-22 13:54:19
príspevok od: Pospo
Koli tomu, ze to nie je standatna zakazka, ale selfpromo (pre vsetky strany) a zaroven fototutorial.
jo, to dává smysl, díky
 
tonlou
2013-04-22 13:57:19
Vo photoshope to pospaja kde kdo,ale uz malo kto si trufne to takto nafotit naostro. Klobuk dolu
 
Dedo
2013-04-22 18:21:38
je úplne jedno ako to robili - nie je to nič objavné a svetoborné ...
 
phototomas
2013-04-23 14:46:36
ˇKus kreativity ale hlavne trpezlivosti to chcelo. Je to fakt krásne. škoda že už nemám s kým a kedy stvárať podobné veci.
Páni klobúk dole

BTW-kozakm - bez urážky ale byť kreatívnym fotografom neznamená vyrábať fotky v PS. Ja osobne som tiež zástancom podobných hrátok zo svetlom a časom...JE z toho veľa odpadu a treba mať kus trpezlivosti a pevnej vôle keď sa nedarí. No keď sa jedna podarí-ten pocit je k nezaplacení
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia