Už niekoľko rokov sa na internete objavujú fotografie zobrazujúce ľudí alebo zvieratá, ktoré sa náhodou priplietli do záberu. Väčšinou z toho vznikne vtipný záber, na ktorom sa baví kopa ľudí. Často sa stane, že je photobomber oveľa zaujímavejší ako pôvodne portrétovaný objekt a stane sa centrom fotografie.
Za tie roky sa už pojem photobombing ustálil v mysliach ľudí natoľko, že sa používa bežne a našiel si svoje miesto aj v slovníku urbandictionary.com.
„Photobomb – (sloveso) nečakane vliezť do fotografie tesne pred stlačením spúšte.“
Prečo ale vlastne toto všetko píšem? Photobombing sa už stal natoľko populárnou vecou, že nie je problém vytvoriť profesionálne módne fotografie obohatené o tento jav. Predpokladám, že väčšina z vás videla filmy zo série Hangover (Vo štvorici po opici). Určite si všetci pamätáte na streleného kórejca, ktorého hral vynikajúci Ken Jeong. A ako dokáže jeden bláznivý kórejec pokaziť, alebo ozvláštniť profesionálne fotenie s najvyhľadávanejšou modelkou súčasnosti – Kate Upton? Pri kampani spoločnosti GQ na priliehavé pánske nohavice, ktorú fotografovala americká fotografka Peggy Sirota to vyzeralo takto. No povedzte, nie je to ultimátny photobomber?
Foto: Peggy Sirota
Máte aj vy nejaké vydarené photobomby v archíve? Podeľte sa s nami.
http://www.gq.com/style/wear-it-now/201108/ken-jeong-kate-upton-mens-slim-corduroy-pants#slide=1
http://www.peggysirota.com/