Hore
Fórum » O TECHNIKE
 

Casy uzavierky film vs digital

joschua
2015-12-20 19:15:17+01
Chcel by som sa opytat ci moze byt rozdiel v casoch uzavierky mezi digitalnou zrkadlovkou a filmovou s rovnakym objektivom, rovnakej clone, rovnakej kompozicii na iso 200 a rovnako citlivom filme??? Dakujem.
 
Martin Školiak
2015-12-20 21:15:45+01
príspevok od: joschua
Chcel by som sa opytat ci moze byt rozdiel v casoch uzavierky mezi digitalnou zrkadlovkou a filmovou s rovnakym objektivom, rovnakej clone, rovnakej kompozicii na iso 200 a rovnako citlivom filme??? Dakujem.
Môže.
 
PeCh
2015-12-20 21:49:46+01
Čas by mal byť rovnaký (v rámci teórie relativity). Rozdiel môže byť v tom, že fotoaparát už nemusí správne merať čas. Najmä staršie fotoaparáty, kde už mechanika odchádza môže fotoaparát namerať iný čas (typicky reálne dlhší, ako je nastavené). Druhý rozdiel je v citlivosti, kde rovnaké ISO uvádzané na filme a vo fotoaparáte nemusí predstavovať tú istú citlivosť.
 
seifi
2015-12-20 22:29:08+01
myslím si, že aj bude; a nemôže ak dáš na oba rovnaké snímače, rovnaké sofvery pre rovnaké módy merania; rovnaké ... všetko bolo vyvíjané a vyrábané v inú dobu, s inými výrobnými postupmi, povolenými odchylkami, atď. , prečo nie je topánka veľkosti 8 u všetkých výrobcov rovnaká a musíš si ísť merať topánku do obchodu ?
 
JohnNewton
2015-12-21 07:11:08+01
Ak sa obmedzíme len na samotný čas uzávierky, tak je pravdepodobné, že u starých mechanických uzávierok (bez elektriky a elektroniky) bude odchýlka exp.času nastaveného a skutočného percentuálne vyššia ako u elektricky riadenej mech. uzávierky alebo ako u elektronickej uzávierky. Odchýlka exp. času bude u čisto mech. uzávierky časom viac narastať vplyvom opotrebenia, sily pružiny atď...
Porovnávať ISO filmu a dig. snímača je dosť ošemetná záležitosť. Film má pomerne veľkú expozičnú pružnosť, do hry následne vstupuje veľa premenných. Vek filmu, druh vývojky, teplota, dľžka spracovania, intenzita miešania, vek vývojky, čistota chemikálií atď... V konečnom výsledku môže byť výsledok dosť vzdialený deklarovanej citlivosti daného filmu. Tak že zdanlivá citlivosť filmu sa dá spracovaním pomerne výrazne meniť.
Množstvo svetla prechádzajúce objektívom pri rovnakej svetelnosti je viac menej to isté. Drobný vplyv má na konečnú hodnotu množstvo optických členov, ich čistota a kvalita antireflexných vrstiev. (táto odchýlka spravidla nepredstavuje viac ako cca 2-3%)
To je môj subjektívny pohľad na vec. Ak sa mýlim, opravte ma.
 
RasťoS
2015-12-21 09:43:50+01
Ďalšia vec je, že deklarované ISO sa pri rôznych značkách a typoch digitalov môže značne líšiť od reálneho. Takže rozdiel môže nastať aj pri porovnaní digital vs. digital. Odhliadnuc od spomínaného odlišného spôsobu merania. Ešte by mohla vstúpiť do hry aj vinetacia, ak porovnáme 35mm film a APS-C.
Ale Martin Š. to zhrnul asi najlepšie .
 
tomis.ales
2015-12-21 14:37:25+01
Pri dlhych expoziciach urcite ano. Cim dlhsie exponujes na film, tym menej je citlivy a treba teda exponovat dlhsie. Myslim, ze to vola reciprocita a kazdy film je na tom inak. Tusim na niektorych filmoch to zacina uz od jednej sekundy.
Urcite sa tu ale najdu ludia, co to vedia lepsie opisat ako ja.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2015-12-21 15:01:39+01
príspevok od: tomis.ales
Pri dlhych expoziciach urcite ano. Cim dlhsie exponujes na film, tym menej je citlivy a treba teda exponovat dlhsie. Myslim, ze to vola reciprocita a kazdy film je na tom inak. Tusim na niektorych filmoch to zacina uz od jednej sekundy.
Urcite sa tu ale najdu ludia, co to vedia lepsie opisat ako ja.
Vola sa to Swarzschildov efekt. V podstate ide o to, ze film sa nesprava linearne ohladom citlivosti, tyka sa to dlhych ale aj velmi kratkych casov.

https://www.flickr.com/photos/lennox_mcdough/6329111958
 
Strana 1 z 1
 





Inzercia
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()