Hore
Fórum » Príslušenstvo
 

Ake filtre kupit pre moju techniku?

juranest
2016-05-31 19:05:58+02
Zdravim - potreboval by som poradit ake filtre by som si na svoju techniku mal zadovazit. Zatial som ziadne nepouzival ale podla toho co som sa tu docital a co citam aj pri clankoch asi budu potrebne.
Potreboval by som je den UV pre moje pevne skla - 35mm/1.8 a 50mm/1.8 od Nikonu a k nim aj jeden polarizacny nakolko sa mi casto stava, ze pri silnom svetle musim zbytocne priclonit a uz ta foto nieje co by som chcel. Myslim, ze oba objekvity maju rovnaky zavit.
A chcel by som jeden UV/ochranny filter pre moj makro objektiv SIGMU 150mm/2.8 - neviem ktory iny by bol vhodny pre makro fotografiu ale aspon ten UV/ochranny by sa zisiel kedze je to drahsi objektiv...
Niesom profi (fotim s D3100) takze poprosim skor tie lacnejsie poradit. Fotim len portrety(rodinne foto) a makro.

Podla toho co som si precital vo fotoskole viem akurat to, ze by mali mat MC - multi coating.

Vopred dakujem za vsetky rady.
 
garyfisher
2016-05-31 19:42:22+02
Ohladom UV je dlha polemika, to nechame na teba ci chces ci nechces. Ja nemam.
Na makro urcite polarizacny.
Pokial fotis portrety aj v exterieri urcite si si zide ND filter, na foto cez den pokial ches fotit na nizke clony. Polarizacny na portrety netreba.
 
juranest
2016-05-31 19:55:37+02
príspevok od: garyfisher
Ohladom UV je dlha polemika, to nechame na teba ci chces ci nechces. Ja nemam.
Na makro urcite polarizacny.
Pokial fotis portrety aj v exterieri urcite si si zide ND filter, na foto cez den pokial ches fotit na nizke clony. Polarizacny na portrety netreba.
Diki moc,

UV som chcel hlavne ako nejaku ochrannu vrstvu nakolko je ciri snad nezhorsi kvalitu foto. Co sa tyka polarizacneho filtra pre makro - neodobere mi to zbytocne svetlo?

Pozriem aj ten ND filter - v exterieri fotim tiez dost, hlavne ked je teraz uz pekne. A mam rad na foto pekne rozmazane pozadie nech vinikne objekt. Kvoli bokehu som si tie objektivy kupoval
 
garyfisher