nerozumiem co presne myslis. bezzrkadlovky bezne aplikuju lens correction priamo vo fotaku. eliminuje sa tym jeden uplne zbytocny krok v postprocesignu a aplikuje sa correction profil vytvoreny priamo vyrobcom, ktory najlespie pozna chybu objektivu ktory vytvoril a nie nejakym 3rd party.
Čo je akože nefér, že v digitálnej dobe možno skorigovať optické vady softwerovo ? Ale to je naopak vynikajúce.Vyrobiť objektív ktorý by nemal nijaké optické vady možné asi je, ale jeho cena by bola porovnateľná s cenou bytu v centre Bratislavy, alebo aj ešte vyššia a na prenos by bol potrebný fúrik.
mňa ovela viac sere že na fotkách fotených 24-70/2,8S aj napriek týmto korekciám je vidno vinetáciu, ktorá je naviac asymetrická - na pravej strane viac než na ľavej
mňa ovela viac sere že na fotkách fotených 24-70/2,8S aj napriek týmto korekciám je vidno vinetáciu, ktorá je naviac asymetrická - na pravej strane viac než na ľavej
to su tie super objektivy novej generacie pre bezzrkadlovky mensie,ostrejsie,s mensim poctom optickych chyb a k topicu:ak by ten obejktiv bol +- ako predchadzajuce,alebo ako +- od konkurencie,automaticke korekcie by mi nevadili..museli by vsak byt "vypnutelne"..ak maskuju podpriemernu opticku kvalitu a este sa aj nedaju "vypnut",je to pruser..
to su tie super objektivy novej generacie pre bezzrkadlovky mensie,ostrejsie,s mensim poctom optickych chyb a k topicu:ak by ten obejktiv bol +- ako predchadzajuce,alebo ako +- od konkurencie,automaticke korekcie by mi nevadili..museli by vsak byt "vypnutelne"..ak maskuju podpriemernu opticku kvalitu a este sa aj nedaju "vypnut",je to pruser..
ved aj pri starych zrkadlach kazdy aplikoval lens correction profili pri importe do LR bez akehokolvek rozmyslania. urcite sa nejadna o maskovanie podpriemernej kvality. kazdy kto si kupuje objektiv ma plne pravo ho vyskusat a rozhodnut sa ci je spokojny s kvalitou alebo nie, pretoze kazdi vidi vysledok aky sa da tym onym sklom dosiahnut a sposob akym sa k tomu niekto dopracuje je nepodstatny. ziadne vypinanie nema zmysel, pretoze je len vyrobcoch ako postavili svoj system a co robia s datami medzi tym ako su zachytene na snimac a tym kedy su zapisane za kartu.
ved aj pri starych zrkadlach kazdy aplikoval lens correction profili pri importe do LR bez akehokolvek rozmyslania. urcite sa nejadna o maskovanie podpriemernej kvality. kazdy kto si kupuje objektiv ma plne pravo ho vyskusat a rozhodnut sa ci je spokojny s kvalitou alebo nie, pretoze kazdi vidi vysledok aky sa da tym onym sklom dosiahnut a sposob akym sa k tomu niekto dopracuje je nepodstatny. ziadne vypinanie nema zmysel, pretoze je len vyrobcoch ako postavili svoj system a co robia s datami medzi tym ako su zachytene na snimac a tym kedy su zapisane za kartu.
nepíš každý, iba ak to máš podchytené; každý, každý, kde si to nabral ? každý nie, lebo čo si napísal, je pre mňa katastrofa ... ty si nová generácia, stavaná na systémy zhora (nejdem rozvádzať) ja som mal možnosť rozmýšľať a vybrať si; a výrobca nech vyrába, čo vidí zákazníkom na očiach, a nie postupovať tak, že vyrobí blud a reklamou navnadí nerozmýšľajúcich na kúpu ; ako príklad vypínanie start/stop v autách - som zvedavý, kedy dajú aspoň možnosť to trvalo vypnúť na požiadanie cez servis ...
nepíš každý, iba ak to máš podchytené; každý, každý, kde si to nabral ? každý nie, lebo čo si napísal, je pre mňa katastrofa ... ty si nová generácia, stavaná na systémy zhora (nejdem rozvádzať) ja som mal možnosť rozmýšľať a vybrať si; a výrobca nech vyrába, čo vidí zákazníkom na očiach, a nie postupovať tak, že vyrobí blud a reklamou navnadí nerozmýšľajúcich na kúpu ; ako príklad vypínanie start/stop v autách - som zvedavý, kedy dajú aspoň možnosť to trvalo vypnúť na požiadanie cez servis ...
podstatny je vystup co mas ulozeny na karte, pre kazdeho, bez vynimky. to ako sa k tomu vyrobca dopracoval nepodstatne. tak isto ako je nepodstatne kolko sosoviek je v objektive a ake antireflexne vrstvy ma, atd. tie chyby su neziaduci jav a ja nevidim dovod, pre ktory si miekto mohol mysliet ze automatika vo photoshope je lepsia ako automatika vo fotaku. cim blizsie k zdroju budes tie chyby opravovat tym viac casu usetris pri postprocesingu .
Presne tak, dulezity je vysledek a pokud SW korekce pomuze k tomu, ze objektiv muze byt mensi, lehci a mozna i levnejsi, tak nevidim duvod, proc to brat jako podvod, protoze negativnich dusledku je mene nez pozitivnich. Tohle je tema pro internetove diskutery, pro fotografy je dulezity prave vysledek, ktery je diky SW lepsi.
Ty šmejdové objektivy o kterých je řeč u Nikonu tedy 24-70 4 nebo 14-30 4 jsou vyrazne lehci nez ekvivalenty na DSLR a opticky lepsi, je mi uplne jedno, jak toho vyrobce dosahl. Az Pentax predstavi takhle lehke, male a vykonne objektivy bez SW korekci, tak se na ne rad kouknu, ale zadny takovy u Pentaxu nevidim Takze kdyz si ovecka na krajinu koupi Nikon Z7, 14-30 a 24-70 4 s vahou dohromady 1685g a moznosti pouzit filtry, tak mozna koukam spatne, ale u Pentaxu nevidim zadnou alternativu srovnatelnou, kvalitou, vahou, takze za me diky za SW korekce, muzu nosit lehci vybavu, pri lepsi kvalite.
Zdvihne mi tlak kazdy, co sa prilis spolieha na softverovu korekciu. Je nejaka hranica, kedy je to uz privela, najma ak je to u drahych skiel. Dnes by sme si to m ozno ani nvsimli, pretpoze korekciu davaju bezne do RAW a fotku otvoris uz korigovanu. Urcite sa najde vela objektivov, ktore nie su v ramci niecej normy, ale nikdy sa to nezisti. Aspon ze tu ostrost zatial nikto neoklame.
Zdvihne mi tlak kazdy, co sa prilis spolieha na softverovu korekciu. Je nejaka hranica, kedy je to uz privela, najma ak je to u drahych skiel. Dnes by sme si to m ozno ani nvsimli, pretpoze korekciu davaju bezne do RAW a fotku otvoris uz korigovanu. Urcite sa najde vela objektivov, ktore nie su v ramci niecej normy, ale nikdy sa to nezisti. Aspon ze tu ostrost zatial nikto neoklame.
Práve aj tam je háčik, merania ukázali že čím silnejšia je korekcia tým viac sa stratí z ostrosti. Samozrejme že nie je to až extrémne veľa( pokiaľ skreslenie nie je extrémne), no je kontraproduktívne robiť superostrý objektív (aby vyzeral super v testoch) a potom silnou korekciou skreslenía časť tejto ostrosti zahodiť.
Článok je iba vysvetlením princípu, na túto tému je toho viac stačí googlit. Osobne si myslím že niektoré dnešné objektívy budú mať stratu aj viac ako 12% v ukážkovom teste.
ved aj pri starych zrkadlach kazdy aplikoval lens correction profili pri importe do LR bez akehokolvek rozmyslania. urcite sa nejadna o maskovanie podpriemernej kvality. kazdy kto si kupuje objektiv ma plne pravo ho vyskusat a rozhodnut sa ci je spokojny s kvalitou alebo nie, pretoze kazdi vidi vysledok aky sa da tym onym sklom dosiahnut a sposob akym sa k tomu niekto dopracuje je nepodstatny. ziadne vypinanie nema zmysel, pretoze je len vyrobcoch ako postavili svoj system a co robia s datami medzi tym ako su zachytene na snimac a tym kedy su zapisane za kartu.
kazdy? a to vies odkial? ja mam rad,ked si korekciu a jej mieru mozem zvolit sam.. a predstav si,ze su objektivy u ktorych bola ich nie 100% opticka kvalita maskovana korekciou v rawe,ktorej mieru je vidiet len v specialnych raw editoroch.. a ano,uz vidim ako rozoznam narast neostrosti,ktora takouto korekciou vznika,ked korigovany obraz neviem porovnat s nekorigovanym originalom.. a prepac,ale k zaveru tvojho prispevku mozem napisat len to,ze si tym,co v slovencne volame "uzitocny hlupak"..
zdá sa vám to fér, Nikonisti?
a k topicu:ak by ten obejktiv bol +- ako predchadzajuce,alebo ako +- od konkurencie,automaticke korekcie by mi nevadili..museli by vsak byt "vypnutelne"..ak maskuju podpriemernu opticku kvalitu a este sa aj nedaju "vypnut",je to pruser..
JPG vždy uloží s korekciami.
a k topicu:ak by ten obejktiv bol +- ako predchadzajuce,alebo ako +- od konkurencie,automaticke korekcie by mi nevadili..museli by vsak byt "vypnutelne"..ak maskuju podpriemernu opticku kvalitu a este sa aj nedaju "vypnut",je to pruser..
urcite sa nejadna o maskovanie podpriemernej kvality. kazdy kto si kupuje objektiv ma plne pravo ho vyskusat a rozhodnut sa ci je spokojny s kvalitou alebo nie, pretoze kazdi vidi vysledok aky sa da tym onym sklom dosiahnut a sposob akym sa k tomu niekto dopracuje je nepodstatny.
ziadne vypinanie nema zmysel, pretoze je len vyrobcoch ako postavili svoj system a co robia s datami medzi tym ako su zachytene na snimac a tym kedy su zapisane za kartu.
urcite sa nejadna o maskovanie podpriemernej kvality. kazdy kto si kupuje objektiv ma plne pravo ho vyskusat a rozhodnut sa ci je spokojny s kvalitou alebo nie, pretoze kazdi vidi vysledok aky sa da tym onym sklom dosiahnut a sposob akym sa k tomu niekto dopracuje je nepodstatny.
ziadne vypinanie nema zmysel, pretoze je len vyrobcoch ako postavili svoj system a co robia s datami medzi tym ako su zachytene na snimac a tym kedy su zapisane za kartu.
tie chyby su neziaduci jav a ja nevidim dovod, pre ktory si miekto mohol mysliet ze automatika vo photoshope je lepsia ako automatika vo fotaku. cim blizsie k zdroju budes tie chyby opravovat tym viac casu usetris pri postprocesingu .
Ešte pre zaujímavosť sony / pentax. Fakt nerozumiem prečo to ovečky kupujú.
https://www.youtube.com/watch?v=z25ZqhrNwt4
Ešte pre zaujímavosť sony / pentax. Fakt nerozumiem prečo to ovečky kupujú.
https://www.youtube.com/watch?v=z25ZqhrNwt4
Samozrejme že nie je to až extrémne veľa( pokiaľ skreslenie nie je extrémne), no je kontraproduktívne robiť superostrý objektív (aby vyzeral super v testoch) a potom silnou korekciou skreslenía časť tejto ostrosti zahodiť.
Článok je iba vysvetlením princípu, na túto tému je toho viac stačí googlit. Osobne si myslím že niektoré dnešné objektívy budú mať stratu aj viac ako 12% v ukážkovom teste.
https://www.lensrentals.com/blog/2013/01/you-can-correct-it-in-post-but/comment-page-1/
urcite sa nejadna o maskovanie podpriemernej kvality. kazdy kto si kupuje objektiv ma plne pravo ho vyskusat a rozhodnut sa ci je spokojny s kvalitou alebo nie, pretoze kazdi vidi vysledok aky sa da tym onym sklom dosiahnut a sposob akym sa k tomu niekto dopracuje je nepodstatny.
ziadne vypinanie nema zmysel, pretoze je len vyrobcoch ako postavili svoj system a co robia s datami medzi tym ako su zachytene na snimac a tym kedy su zapisane za kartu.
ja mam rad,ked si korekciu a jej mieru mozem zvolit sam..
a predstav si,ze su objektivy u ktorych bola ich nie 100% opticka
kvalita maskovana korekciou v rawe,ktorej mieru je vidiet len
v specialnych raw editoroch..
a ano,uz vidim ako rozoznam narast neostrosti,ktora
takouto korekciou vznika,ked korigovany obraz neviem porovnat
s nekorigovanym originalom..
a prepac,ale k zaveru tvojho prispevku mozem napisat len to,ze
si tym,co v slovencne volame "uzitocny hlupak"..
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom