Hore
Fórum » Nikon fórum
 

NIKON D5100 prevažne na točenie videí? Prosím, poraďte

tom1597530
2011-06-27 08:38:31+02
Dobrý deň.

Chystám sa kúpiť si Nikon D5100 a vyzerá to tak, že si ho každú chvíľu objednám. Objektív si kupujem 18-105mm VR.

V provom rade ho však chcem využívať na točenie amatérskych filmov. Možno sa čudujete, prečo práve s foťákom (navyše mám doma Full HD kameru do ruky, kt. predávam).

Odpoveď je: kvôli kvalite obrazu, kvôli formátu videa, kvôli zaostrovaniu, aké sa kamere nevyrovná.

Tých dôvodov by bolo viac, ale osobne si myslím, že by sa mi jednoduchšie pracovalo s Nikonom ako so SONY HDR-XR500VE kamerou, kt. mám doma.... navyše jej zaostrovanie stojí za prd, takže je to pocelý čas na AF.

Ale predtým, ako sa rozhodnem sa chcem spýtať vás, odborníkov.
Odporučilii by ste mi Nikon D5100 na účely prevažne točenie filmov? Samozrejme by som aj dosť fotografoval, ale moja kamera robí nie veľmi pekné fotky a aj preto si chcem kúpiť práve foťák. Sú tu nejaké nevýhody, o ktorých by som mal vedieť, ktoré by mi mohli ako moviemakerovi vadiť?

Za odpoveď vopred ďakujem?
 
marcomusic
2011-06-27 08:54:40+02
Ja si myslim ze canon 550d je na video v tejto cenovej kategorii asi naj volba kvoli manualnym nastaveniam pri videu.
 
Retko
2011-06-27 09:08:48+02
Nezabudne na externý mikrofón.
 
wayne
2011-06-27 09:16:40+02
jedine co ti mozno bude vadit je rolling shutter efekt ale tym trpi kazda zrkadlovka, tam kamery jasne predcia akykolvek fotoaparat s videom (http://www.youtube.com/watch?v=K9fRDwiwLY8).
+ format by mohol byt tiez lepsi, MPEG4 je sice standard, subjektivne, videa z panasonikov (GH1/2) sa mi pacia viac najma v kombinacii s voigtlander 50/0.95. (http://vimeo.com/17245744) ten je uz ale trochu nakladnejsi

Na take to bezne domace tocenie ale urcite staci a problemov, pokial sa budes vyhybat znamym nedostatkom, tiez vela mat nebudes...

+ na zaver http://www.eoshd.com/, najlepsi dslr video portal.
 
tom1597530
2011-06-27 09:50:00+02